abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:57:20 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_100639596
Is het normaal dat kunstof brillen na verloop van tijd een soort van witte uitslag kunnen krijgen?
Ik heb nou 2 jaar een kunststof bril, met overal uitslag...
De opticien had het erover dat dat normaal was door zweten :?
Hebben meer brilgebruikers dit wel eens gehad?

Voor de duidelijkheid heb ik het net over de "glazen" maar over het montuur

[ Bericht 10% gewijzigd door Paul op 12-08-2011 14:07:36 ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_100639839
dat is waarschijnlijk het zuur van je huid/zweet wat uitslaat op het kunststof ja.
daarom altijd elke dag je bril goed wassen met afwasmiddel of een olievrije handzeep.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:06:31 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_100639920
Ik zweet veel, en heb dit ook met veel kunststof brillen gehad, het is een echte chemische reactie tussen het plastic en de corrosieve stofjes in het zweet.

Chroom was ook geen oplossing, ik zat na een half jaartje op de onderliggende koperlaag, met groene strepen als gevolg.

Het is een kwestie van de exacte samenstelling van het plastic, sommige (met name duurdere) plastic brillen zijn er minder gevoelig voor, chroom is altijd vatbaar ervoor.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:06:47 #4
80791 crew  Paul
pi_100639932
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:04 schreef deadly_kiss het volgende:
dat is waarschijnlijk het zuur van je huid/zweet wat uitslaat op het kunststof ja.
daarom altijd elke dag je bril goed wassen met afwasmiddel of een olievrije handzeep.
Voor de duidelijkheid, ik heb het over het montuur
pi_100640049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:06 schreef Paul het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, ik heb het over het montuur
ja een bril bestaat volgens mij alleen maar uit een montuur met glazen erin?
ik heb zelf ook altijd kunststof monturen en ik krijg dan ook altijd het standaard verzorgingsverhaal mee. ik heb er zelf geen last van, maar ik weet wel dat je echt elke dag goed je bril moet schoonmaken want alle vetten vreten er gewoon in.
pi_100641671
Ja, bekend verschijnsel :Y . Bij mij braken kunststof brillen zelfs spontaan na korte tijd. }:| Ideale oplossing is een metalen bril nemen en je hebt nergens last meer van. Die metalen bril(met kleurlaklaag) heeft bij mij dan wel weer verwisselbare kunststof oorstukjes (dat deel wat op je oor rust) want dat gaat nog steeds voortijdig kapot maar kan zo wel vervangen worden. ^O^. Ik doe nu jaren met mijn brillen (en dat mag ook wel met mijn peperdure glazen }:| )
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:53:57 #7
80791 crew  Paul
pi_100641749
Ik had JUIST een kunstof bril genomen omdat ik bij mijn metalen bril last kreeg van de lak die er af bladderde :'( !
pi_100641919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:53 schreef Paul het volgende:
Ik had JUIST een kunstof bril genomen omdat ik bij mijn metalen bril last kreeg van de lak die er af bladderde :'( !
Iets duurdere bril nemen en vooral er wat voorzichter mee omgaan., b.v. het vaak op- en afzetten van een helm is vaak funest voor een bril. Sinds ik niet meer elke dag op de scooter naar mijn werk toe moet gaat mijn bril jaren langer mee en blijft ook mooi. 's Nachts ook goed wegleggen zodat je niet per ongeluk de boel weer van je nachtkastje afstoot 's morgens wil ook wel eens helpen. Goed schoonmaakmiddel voor de glazen gebruiken zodat de lak niet aangetast gaat worden. Loop eens een goede opticien binnen voor wat advies (dus niet die 2 brillen voor 1 prijs opticiens :P ) want daar zitten de opticiens die nog echt een goede opleiding hebben gehad.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_100644997
Ik heb mijn huidige bril (zwart) nu anderhalf jaar en (nog?) geen last van. Toevallig twee weken geleden mijn vorige bril opgezocht om als reservebril mee te nemen op vakantie en tot mijn verbazing waren de poten (paars) helemaal wit uitgeslagen. De voorkant van het montuur is transparant kunststof dus daarop was het niet zichtbaar. De bril heeft anderhalf jaar in de koker in de kast gelegen, tijdens het dragen heb ik er nooit last van gehad. Vind het erg vreemd.
pi_100648812
Wordt bij opticiens zelf oxidatie genoemd. Als dit binnen 2 jaar gebeurt heb je daar meestal fabrieksgarantie op. Gebeurt veel mensen hoor. :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:37:50 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_100651147
Hoornen bril nemen :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:43:24 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_100658818
Volgens mij is hoorn ook gevoelig voor corrosie door zweet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_100713100
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:37 schreef Adelante het volgende:
Hoornen bril nemen :7
Kan ook dof worden. Titanium reageert bijv. niet dus zal een betere optie zijn.
Too much is never enough!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')