abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:44:58 #251
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_102585120
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:28 schreef star_gazer het volgende:
Ben in Singapore. Tot hier aan toe prima verlopen. Wat is die Airbus A380 stil :D

Maargoed, we zijn op een derde. Het lange stuk moet nog :{
Hoe lange overstap heb je daar? Anders ga lekker zwemmen :7 (ik weet niet of het ook 's avonds kan)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:11:52 #252
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_102606320
Ben inmiddels thuis. Vlieg zondag weer terug. 14 uur overstap :{ in SP; ga waarschijnlijk de stad verkennen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_102623093
Ik zit ook 10 uur vast in Taipei, kan ik gewoon het vliegveld in en uit, of heb ik daar een visum voor nodig? Wil namelijk niet voor 10 uur een visum aanvragen.
pi_102949238
Nog 6 uur wachten op Taipei, dan nog een uur of 8 vliegen en dan ben ik er *O*
pi_103020408
Droom al 5 jaar om voor langere tijd naar Australië te gaan en met een beetje geluk zit ik van februari tot augustus in Sydney :)

Momenteel druk bezig met regelen van stage (marketing). Heb familie wonen in Wollongong, wat volgens google maps iets meer dan een uur van Sydney ligt. Is die afstand een beetje te doen als je dat dagelijks op en neer moet (openbaar vervoer?), want dan kan ik bij hen gaan wonen. Al is het maar een maandje, om dan een eigen appartement o.i.d te vinden die wat dichter bij m`n stagebedrijf is.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 01:24:36 #256
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_103025870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:52 schreef Levitas het volgende:
Droom al 5 jaar om voor langere tijd naar Australië te gaan en met een beetje geluk zit ik van februari tot augustus in Sydney :)

Momenteel druk bezig met regelen van stage (marketing). Heb familie wonen in Wollongong, wat volgens google maps iets meer dan een uur van Sydney ligt. Is die afstand een beetje te doen als je dat dagelijks op en neer moet (openbaar vervoer?), want dan kan ik bij hen gaan wonen. Al is het maar een maandje, om dan een eigen appartement o.i.d te vinden die wat dichter bij m`n stagebedrijf is.
Nee, dat is met de trein van Shittyrail echt een klote-eind weg, buiten het feit dat die trein geloof ik maar 1x per uur rijdt, is die ook echt ontzettend sloom. Ik zou er geen 3 a 4 uur per dag voor weggooien.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 13 oktober 2011 @ 01:58:49 #257
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_103026279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:52 schreef Levitas het volgende:
Droom al 5 jaar om voor langere tijd naar Australië te gaan en met een beetje geluk zit ik van februari tot augustus in Sydney :)

Momenteel druk bezig met regelen van stage (marketing). Heb familie wonen in Wollongong, wat volgens google maps iets meer dan een uur van Sydney ligt. Is die afstand een beetje te doen als je dat dagelijks op en neer moet (openbaar vervoer?), want dan kan ik bij hen gaan wonen. Al is het maar een maandje, om dan een eigen appartement o.i.d te vinden die wat dichter bij m`n stagebedrijf is.
Wollongong is wel vrij ver weg ja en cityfail gaat je niet vlot brengen. Tenzij je stage in Cronulla is ofzo, dan gaat het wel.

Ik zou als ik jou was lekker in de stad gaan wonen. Surry Hills bijvoorbeeld, of Bondi. Als je een beetje verdient kan je ook het CBD overwegen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_103026354
hoi,

Heb net deze treat ondekt. Ben ICT-er en woon/werkt als twee jaar in Brisbane
  donderdag 13 oktober 2011 @ 02:18:30 #259
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_103026400
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 01:58 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wollongong is wel vrij ver weg ja en cityfail gaat je niet vlot brengen. Tenzij je stage in Cronulla is ofzo, dan gaat het wel.

Ik zou als ik jou was lekker in de stad gaan wonen. Surry Hills bijvoorbeeld, of Bondi. Als je een beetje verdient kan je ook het CBD overwegen.
Volgens mij onderschat je de kosten van Surry Hills en Bondi.
pi_103028828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 01:58 schreef star_gazer het volgende:
Ik zou als ik jou was lekker in de stad gaan wonen. Surry Hills bijvoorbeeld, of Bondi. Als je een beetje verdient kan je ook het CBD overwegen.
Hmm.. Dan moet ik dus, als ik een stageplaats heb geregeld, eerder vertrekken zodat ik in Sydney zelf woonruimte kan zoeken. Jammer, had een vrij goedkope oplossing geweest als ik bij familie had kunnen wonen.
Ik weet niet hoe het zit met betalende stages in Australië, maar ik hoor geregeld dat het vrijwel niet bestaat in Australië, jullie wat meer ervaring mee? Onbetaalde stage, woonruimte enzo, wordt natuurlijk wel reteduur
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:53:12 #261
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_103035739
Je kan een stage zoeken in Wollongong zelf, dat is waarschijnlijk groter dan je denkt.
pi_103035909
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:38 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hmm.. Dan moet ik dus, als ik een stageplaats heb geregeld, eerder vertrekken zodat ik in Sydney zelf woonruimte kan zoeken. Jammer, had een vrij goedkope oplossing geweest als ik bij familie had kunnen wonen.
Ik weet niet hoe het zit met betalende stages in Australië, maar ik hoor geregeld dat het vrijwel niet bestaat in Australië, jullie wat meer ervaring mee? Onbetaalde stage, woonruimte enzo, wordt natuurlijk wel reteduur
Toen ik er nog zat wel redelijk veel met studenten uit het buitenland gesproken, betaalde stages zitten er vrijwel niet want het is niet bepaald de gewoonte, je zou eventueel op een working holiday visum nog een bijbaan kunnen vinden voor de avonduren maar of dat nou je idee is van een mooi verblijf in Australië weet ik nou ook weer net niet.

Verder is wonen in Sydney gewoon duur inderdaad, valt weinig aan te veranderen. Als dit echt een probleem wordt dan zou ik wel kijken of Wollongong wat is bij je familie, het is wel een redelijke afstand naar het stadscentrum maar ik denk dat je dat voor lief moet nemen.

CBD en Bondi zijn gewoon dure lokaties, of anders moet je kijken naar Redfern.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:41:25 #263
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_103037385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 02:18 schreef SlamD het volgende:

[..]

Volgens mij onderschat je de kosten van Surry Hills en Bondi.
Geloof me; goedkoper dan het CBD :P Je kan ook Bellevue Hill proberen natuurlijk :P

Even serieus; Chatswood is goed te doen. Wel een stukje van de stad, maar in principe prima aan te reizen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:46:16 #264
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_103037537
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:58 schreef Voorschrift het volgende:

CBD en Bondi zijn gewoon dure lokaties, of anders moet je kijken naar Redfern.
Redfern... Toen ik nog fris, nieuw en buitengewoon onwetend was heb ik daar eens een appartement geïnspecteerd. Zeersnel rechtsomkeert gemaakt. Wat een post-apocalyptisch rampgebied is dat zeg. Vol met aan drugs en drank verslaafde aboriginals. Triest, maar simpelweg te gevaarlijk.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_103037981
Ik vind het geen probleem om een uur in de bus/trein te moeten zitten naar m`n stagebedrijf. Ik heb echter geen idee van het openbaar vervoer in Australië, dus ook geen flauw idee of dat veel is.

Ik heb net gekeken naar appartementjes in Redfern, qua prijs prima ($400 voor een gemeubileerde kamer met keuken, badkamer en huiskamer), maar als dat echt zo onveilig is dan laat ik dat mooi aan me voorbij schieten :P
Ik schrijf in ieder geval de wijken die jullie hier genoemd hebben op, en ga me even oriënteren. Ik denk dat de beste oplossing is om een week of 2 eerder te vertrekken, bij familie te gaan wonen en van daaruit appartementen bezichtigen. Krijg ik ook meteen een idee van de wijk, en natuurlijk is een kamer met je eigen ogen bekijken anders dan op foto's.

Ben wel echt laaaaiend enthousiast. Dus vanmiddag weer een stel bedrijven aanschrijven :D
pi_103038385
Ik vond het openbaar vervoer altijd erg slecht en de treinen erg traag. :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:23:54 #267
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_103056376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:01 schreef Levitas het volgende:
Ik vind het geen probleem om een uur in de bus/trein te moeten zitten naar m`n stagebedrijf. Ik heb echter geen idee van het openbaar vervoer in Australië, dus ook geen flauw idee of dat veel is.

Ik heb net gekeken naar appartementjes in Redfern, qua prijs prima ($400 voor een gemeubileerde kamer met keuken, badkamer en huiskamer), maar als dat echt zo onveilig is dan laat ik dat mooi aan me voorbij schieten :P
Ik schrijf in ieder geval de wijken die jullie hier genoemd hebben op, en ga me even oriënteren. Ik denk dat de beste oplossing is om een week of 2 eerder te vertrekken, bij familie te gaan wonen en van daaruit appartementen bezichtigen. Krijg ik ook meteen een idee van de wijk, en natuurlijk is een kamer met je eigen ogen bekijken anders dan op foto's.

Ben wel echt laaaaiend enthousiast. Dus vanmiddag weer een stel bedrijven aanschrijven :D
Je weet dat het $400 per week is? Tenminste, dat neem ik aan.

Redfern aan de kant van Surry Hills schijnt wel okay te zijn, maar er zijn leukere wijken natuurlijk.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:26:37 #268
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_103056548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:17 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond het openbaar vervoer altijd erg slecht en de treinen erg traag. :)
Ferries! Beste manier om in Sydney te reizen.

Na deze opmerking zal er wel 1 zinken.

[ Bericht 4% gewijzigd door SlamD op 13-10-2011 22:36:09 ]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 07:58:29 #269
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_103065117
Zijn er hier mensen in Brisbane? Heb gehoord dat het daar qua noodweer aardig losgaat op het moment.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:05:43 #270
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103072235
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:46 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Redfern... Toen ik nog fris, nieuw en buitengewoon onwetend was heb ik daar eens een appartement geïnspecteerd. Zeersnel rechtsomkeert gemaakt. Wat een post-apocalyptisch rampgebied is dat zeg. Vol met aan drugs en drank verslaafde aboriginals. Triest, maar simpelweg te gevaarlijk.
Ik kwam er zelf ook zelden, eigenlijk enkel met CityFail er doorheen en verder woonden er een paar vrienden maar het is in ieder geval goedkoop. Je kan ook in CBD hokken met 10 chinezen als je het goedkoop zoekt, denk aan de World Tower praktijken.

Het is niet de meest veilige buurt inderdaad, maar heb begrepen dat bepaalde gedeelten wel te doen zijn. Maar goed, dat blijft hear-say.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:26:49 #271
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_103072889
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 07:58 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen in Brisbane? Heb gehoord dat het daar qua noodweer aardig losgaat op het moment.
Ja hiero! Het was gisteren inderdaad flink noodweer. Ik werk northside en moest over de Gateway Bridge naar huis, daarna begon het gedonder (letterlijk); hozen als een gek en die lui hier kunnen al niet rijden, in combinatie met fikse regenval is het helemaal Rusissche roulette op de snelweg! Ik was ook zo stom om de Logan Motorway te nemen, stond helemaal vast aan de kant richting Ipswich. Ik ging gelukkig richting Gold Coast en wij hadden 'maar' 1 ongeluk aan onze kant. In een spanne van z'n 3 km zag ik op de westbound lanes 4 crashes...

Enfin, ik deek er 1,5 uur over om thuis te komen waar dat me normaal gesproken 40 minuten kost.

I love a good storm!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:29:07 #272
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_103075040
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik kwam er zelf ook zelden, eigenlijk enkel met CityFail er doorheen en verder woonden er een paar vrienden maar het is in ieder geval goedkoop. Je kan ook in CBD hokken met 10 chinezen als je het goedkoop zoekt, denk aan de World Tower praktijken.

Het is niet de meest veilige buurt inderdaad, maar heb begrepen dat bepaalde gedeelten wel te doen zijn. Maar goed, dat blijft hear-say.
Ik zit zelf in de world tower met drie Chinezen (ga binnenkort weg; irritant volk is het), maar daar kan je dat overcrowden dus echt niet meer zo makkelijk doen. Redelijk zware security met pasjes enzo.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:33:27 #273
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103075186
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:29 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik zit zelf in de world tower met drie Chinezen (ga binnenkort weg; irritant volk is het), maar daar kan je dat overcrowden dus echt niet meer zo makkelijk doen. Redelijk zware security met pasjes enzo.
Ah ok ze hebben het dus verbeterd? Dat is wel goed nieuws te noemen dan inderdaad, had altijd zelf ook wel interesse om in de World Tower te gaan wonen maar de verhalen m.b.t. overcrowding en de buren vielen me nogal tegen, had sowieso geen zin om met Aziaten samen te wonen (no offense).

Ben destijds maar uitgeweken richting Ultimo voor een eigen appartement, direct naast de UTS dus alles perfect op loopafstand. Zou ook niet meer anders willen, CBD is perfect.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:39:43 #274
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_103075422
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ah ok ze hebben het dus verbeterd? Dat is wel goed nieuws te noemen dan inderdaad, had altijd zelf ook wel interesse om in de World Tower te gaan wonen maar de verhalen m.b.t. overcrowding en de buren vielen me nogal tegen, had sowieso geen zin om met Aziaten samen te wonen (no offense).

Ben destijds maar uitgeweken richting Ultimo voor een eigen appartement, direct naast de UTS dus alles perfect op loopafstand. Zou ook niet meer anders willen, CBD is perfect.
Ja. Zaken als het zwembad en de gym zitten allemaal achter een swipe card tegenwoordig. Het maakt qua Aziaten trouwens wel veel uit met wat voor Aziaten je woont. Japanners zijn over het algemeen schoon en vriendelijk, maar Chinezen zijn naar mijn ervaring ernstig gebrekkig in de hygiene en hebben ook niet de beleefdheid om Engels te praten als je erbij bent. Koreanen weet ik niet zo, maar ik heb begrepen dat die ernstig overcrowden.

Zit zelf licht te twijfelen aan Pyrmont; ziet er uit als een prima wijk en het is niet al te ver van het CBD.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:43:55 #275
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103075582
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja. Zaken als het zwembad en de gym zitten allemaal achter een swipe card tegenwoordig. Het maakt qua Aziaten trouwens wel veel uit met wat voor Aziaten je woont. Japanners zijn over het algemeen schoon en vriendelijk, maar Chinezen zijn naar mijn ervaring ernstig gebrekkig in de hygiene en hebben ook niet de beleefdheid om Engels te praten als je erbij bent. Koreanen weet ik niet zo, maar ik heb begrepen dat die ernstig overcrowden.

Zit zelf licht te twijfelen aan Pyrmont; ziet er uit als een prima wijk en het is niet al te ver van het CBD.
Ben regelmatig in Pyrmont geweest, kende een acteur die er woonde, erg mooie appartementen daar, zou er zeker een kijkje nemen als ik jou was. Prima op loopafstand inderdaad, bovendien rijden er ook genoeg taxi's continue langs dus altijd wel een mogelijkheid om een beetje snel in het CBD te komen.

Qua samenwonen met Aziaten heb ik geen ervaring mee moet ik zeggen, heb het enkel van hear-say maar wat ik begrepen heb onderschrijft inderdaad je verhaal, als je dan toch met ze moet hokken dan maar het beste met Japanners.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')