MaxMark | maandag 10 januari 2011 @ 12:35 |
Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter . Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld. • Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD. Handige links • Officiële website: http://www.openttd.org • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/ • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en • Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/ Servers van Fok!Users • FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou • Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena De grote OpenTTD-FAQ In spoiler om de OP niet zo lang te maken . De OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. [ Bericht 19% gewijzigd door RitseB op 08-02-2011 17:29:31 ] | |
MaxMark | maandag 10 januari 2011 @ 12:37 |
Zijn het aantal toegestane tekens in de OP aangepast ofzo? Het past niet | |
Bart | maandag 10 januari 2011 @ 12:39 |
Geen idee, hij heeft altijd nog gepast? | |
Bart | maandag 10 januari 2011 @ 12:40 |
edit: past ook niet in een gewone post | |
MaxMark | maandag 10 januari 2011 @ 12:40 |
Ik heb het nu twee keer gekopiëerd vanuit http://lingen.nu/ttd/ttdop.txt, hij wordt steeds op hetzelfde punt afgekapt. | |
MaxMark | maandag 10 januari 2011 @ 12:41 |
Dit is het eerste nieuwe topic in de nieuwe layout, of niet? Volgens mij hebben ze toen die beperking gemaakt. | |
Bart | maandag 10 januari 2011 @ 12:46 |
Kan het maximale aantal tekens in een post weer omhoog? | |
Gamer_V | maandag 10 januari 2011 @ 13:33 |
Tsjoek tsjoek | |
MMUFC | maandag 10 januari 2011 @ 13:52 |
Binnenkort maar weer eens spelen,... is stiekem toch wel erg leuk | |
Mr.Jorn. | maandag 10 januari 2011 @ 22:45 |
| |
RealBizkit666 | dinsdag 11 januari 2011 @ 14:42 |
Er is ook een android versie van, alleen heb ik het nog niet helemaal werkend (de besturing)... | |
ThamfBeast | dinsdag 11 januari 2011 @ 16:37 |
Deze ook maar eens proberen, ik heb wel veel Railroad Tycoon gespeeld. Is deze vergelijkbaar? | |
Bart | dinsdag 11 januari 2011 @ 16:55 |
Deze is beter. | |
Hojdhopper | dinsdag 11 januari 2011 @ 22:07 |
voor Bart die goed discussieert in het dat topic! | |
Bart | dinsdag 11 januari 2011 @ 22:12 |
Mja, het heeft alleen weinig zin. | |
Hojdhopper | dinsdag 11 januari 2011 @ 22:18 |
Helaas niet. Even brainstormen over een oplossing. Een weblog ofzo? | |
Andiamo | woensdag 12 januari 2011 @ 04:05 |
Pffff... Nou ik heb een eerste poging gewaagd, mr het spel blijft maar kutmeldingen geven en vastlopen omdat ie de map weer eens moet opslaan | |
maartena | woensdag 12 januari 2011 @ 06:23 |
Autosave kun je uitzetten.... standaard staat dat op elke 3 maanden, maar ik heb het standaard gewoon uit staan. | |
Bart | woensdag 12 januari 2011 @ 07:43 |
Vastlopen? Dit spel draait op een pc uit 1990, hoe krijg je het voor elkaar dat ie vastloopt . | |
mickeyD | woensdag 12 januari 2011 @ 10:00 |
klinkt als een niet onderhouden pc, vol spyware en trojans, met windows er op van 4 jaar geleden, waar onderhand 3 achterhaalde antivirus programma's op draaien zonder dat de gebruiker het door heeft. | |
Andiamo | woensdag 12 januari 2011 @ 16:21 |
Asus EEE, geen spyware/trojans, AVG-virusscan, Windows 7... Maar kan zijn dat er wat veel progs openstonden... | |
Bart | woensdag 12 januari 2011 @ 16:50 |
Nou ja, zoals gezegd: autosave uitzetten. | |
maartena | donderdag 13 januari 2011 @ 00:31 |
gewoon autosave uitzetten idd Goed, dan nog even wat huishoudelijk nieuws: Ik had al jaren een host niet niet meer supported is door dyndns.org - (mine.nu), en ik heb in October een nieuwe ISP gekregen, een nieuwe router neer gepleurd.... en die deed niet aan automatisch dyndns updaten, dus na 3 maanden geen updates, is de host weggeflikkerd.... ik had het toch al een beetje gehad met dyndns, dus een andere host genomen via no-ip.org: openttd.servebeer.com Dat is nu ook mijn server host. Ander huishoudelijk nieuws: Vrijdag gaan mijn servers voor een week uit.... mijn "server room / kantoor" doet ook dubbel als slaapkamer voor gasten, en die wil ik niet lastig vallen met zoemende computers, want dat slaapt natuurlijk voor geen meter.... dus ze gaan een weekje uit. | |
lezut | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:26 |
Ga maar eens met een grote cargodist map spelen, daarmee krijg je de boel wel vast na een tijdje | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:07 |
heb het originele spel geinstalleerd uit de OP, daarna de openttd er over heen vervolgens de patch uit de OP gezipped in de gamedirectory en opgestart met TTDpatchw.exe krijg ik foutmeldingen als "fout in configuratieregel abondenedroads off".. en zo nog een heel zwikkie De OpenTTD snelkoppeling op het buroblad werkt trouwens wel gewoon, dan kan ik 1.05 spelen, maar volgens mij mis ik dan wat leuks? | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:22 |
Je hebt nu OpenTTD met TTDpatch tegelijk geinstalleerd... Je moet kiezen voor ofwel TTDpatch, ofwel OpenTTD. OpenTTD is de beste keuze. Daarin kan je tijdens de installatie ook kiezen voor opensource graphics en geluid, dan hoef je de originele TTD niet eens meer te installeren. De snelkoppeling op je bureaublad werkt, maar dan mis je niets leuks aangezien zo ongeveer alles wat in TTDpatch zit, ook in OpenTTD zit. Maar andersom niet . | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:25 |
Kej, ik heb net ff OpenTTD opgestart, zag net idd dat je vanuit het spel ook nog content kunt downloaden zoals hoogtekaarten, scenario's maar ook grafikupdates? moet ik die allemaal downloaden? of is dat niet nodig? Tis jaren terug dat ik dit ooit eens bekeken hebt, maar vond eigenlijk niemand d ie het ook leuk vond. ik zat met bushokjes te kloten enzo, maar volgens mij is treinen een betere optie als ik de OP lees Net ff spel aangemaakt met één AI, geen idee wat er komt | |
TheFreshPrince | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:26 |
Ah, dan zijn die van mij nog niet groot genoeg blijkbaar | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:33 |
Je hoeft niets te downloaden. Alles mag natuurlijk . Maar ik zou eerst eens beginnen met de basis onder de knie krijgen . Bushokjes zijn wel makkelijk in het begin, omdat je zelf geen sporen hoeft aan te leggen, alleen maar 2 bushaltes en een paar bussen. Maar treinen geven meer winst, en zijn imho ook leuker... | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:33 |
Damn, dit ziet er zo simpel maar zo vet uit ik zit al vijf minuten te kijken waar ik nu een treinstation zou neerplanten. Zo dichtmogelijk in het centrum van een stad of juist niet? Kan ik ergens beginnerstips vinden? | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:34 |
Begin met treinen bij een kolenmijn en een energiecentrale... En dan kolen vervoeren dus . | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36 |
Dus niet met passagiers van 1 stad naar de andere? | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36 |
En op je vraag of je je station in het centrum moet plaatsen of niet: Dekkingsgebied aanzetten, dan zie je wat er allemaal naar het station komt. Alles wat binnen het gekleurde gebied valt, heeft toegang tot dat station. Dus hoe meer huizen er binnen vallen, hoe meer passagiers je krijgt. | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:36 |
Kan ook hoor als jij dat wil . Maar jij vraagt beginnerstips . | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:45 |
Naja, eerste treintje loopt tussen kolenmijn en elektriciteits centrale maar ik wilde dus een 2 of 3 sporen station midden in een stad dumpen zo had ik dus maximaal aanvoer van bijv post en passagiers. Maar weet niet of dat verstandig is voor het verdere verloop. lol | |
TheFreshPrince | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:46 |
Het enige spel dat ik ooit origineel gekocht heb en dat na 17 jaar nog steeds leuk is Kreeg het spel destijds ergens bij een tijdschrift als shareware maar dan kon je maar een paar jaren spelen. Toen een maand moeten wachten voor het uitkwam en bij de Dixons meteen een exemplaar aangeschaft voor veel geld! (ruim 100 gulden) | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:50 |
Steden gaan groeien na verloop van tijd, dus als je in het begin een station plaatst, maak hem dan lekker groot, de stad groeit er omheen en dan heb je op een gegeven moment echt uberveel passagiers . | |
Saekerhett | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:54 |
Binnenkort ook maar eens weer verder met mijn SP. 2,5 miljard euro winst per jaar is best cool | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:57 |
100 gulden heb nu één electricteitscentrale en daarvan lopen 2 treintjes naar 2 verschillende kolenfabrieken die in de buurt stonden. Nu maar wachten tot er wat geld binnenkomt | |
TheFreshPrince | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:02 |
En steden groeien harder als je ze voorziet van goederen, etc. Dus zorg dat je minimaal 2 of 3 steden hebt op een flinke afstand waar je tussen kan pendelen en waar je genoeg goederen naar toe kan krijgen. Stations maak ik altijd zo groot mogelijk. En er is nog een foefje om een klein station te koppelen aan een grote, zodat je bereik flink groeit. | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:21 |
Maar... stel dat ik in het noorden dus 2 sporen van 2 verschillende kolenmijnen heb naar één energiecentrale.... dan is het geen enkel probleem dat ik ergens in het zuiden een passagierslijn opzet? of moet ik in de buurt blijven van mijn eerst gebouwde stationnetjes en zitten daar bijv kosten aan verbonden? | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:31 |
Je kan overal alles bouwen waar je maar zin in hebt! Het hoeft niet verbonden te zijn. Je mag 10 treinen over 1 spoor laten rijden, of over 10 losse sporen... Maar ja, een dubbelspoor waarover 10 treinen rijden is qua kosten natuurlijk goedkoper dan 10 losse sporen . | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:56 |
waarom gaan al mijn bussen stuk? | |
mickeyD | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:59 |
dat kun je uitzetten in het spel. breakdown's als ik het goed heb (t'is al ff geleden) correct me if i'm wrong please | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:59 |
Je kan breakdowns uitzetten in de opties. Zo niet, dan moet je ze onderhouden, eens in de zoveel tijd moeten ze naar een busdepot. Als de bussen ouder worden, dan gaat de reliability sneller achteruit. | |
Saekerhett | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:01 |
Breakdowns zijn ook gigantisch irritant, vooral als je 500+ voertuigen/treinen/boten/vliegtuigen hebt. | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:02 |
zal ff kiekn thx gaan ze automatisch naar een busdepot ? ik zal ze maar ff uitzetten... zat net ff bij de computerspeler af te kijken maar daar word ik nog niet wijzer van | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:02 |
ik begin net, ben al blij als ik er vijf heb | |
Saekerhett | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:06 |
Dat kan snel oplopen hoor, vooral met die clone-functie Heb een keer twee vliegvelden (de grootste soort) gemaakt die gigantisch druk waren omdat ze dicht bij het centrum zaten. Maar de een lag precies aan de andere kant van de map, dus lekker ver weg. Heb ik 50 vliegtuigen in pendeldienst daar tussen gemaakt, echt dikke winst | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:35 |
Je kunt in de opties instellen om de hoeveel dagen ze erheen gaan, of je kan het gewoon als order opnemen in de lijst. Computerspeler is ook niet de slimste . | |
Frutsel | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:42 |
ik heb net station van 2 bij 2 gebouwd tussen een kolen en ijzererts voorziening vervolgens naar een station van 3 bij 3 bij waar kolen nodig zijn en ijzererts. 2 treintjes erop, hoppa.... cashen... vervolgens bouwt die computer bovenop mijn station ook een station en begint het staal af te voeren | |
Bart | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:00 |
En het leukste is dat je dan je ijzerertslijn opheft en de boel verkoopt, dan blijft de computer gewoon zijn treinen behouden en lijdt dan dik verlies . | |
Rick.Gulmans | zaterdag 15 januari 2011 @ 20:32 |
hee de AI kan je gewoon downloaden? ik had eerst zo'n versie waarbij de AI bugte, en dan wordt het toch al snel saai. maar leuk dat ik het spel weer vind! ben weer bezig | |
Rick.Gulmans | zaterdag 15 januari 2011 @ 20:36 |
oh trouwens als beginnertip: je kan kliken op het fabrieksicoontje en dan soorteren op productie, zodat je meteen kan zien wat het meeste produceert ( en dus de snelte start geeft) ook is het perfect om als je passagiers treinen maakt degene gebruikt met subsidie zodat je meer verdient. ook is het handig om je stations soms te groot te maken, zodat je bv van meerdere fabrieken teglijk grondstoffen krijgt! nou mn eerste kolentreintjes gaan los | |
twetwe | woensdag 19 januari 2011 @ 20:20 |
Misschien dat iemand kan helpen met de volgende situatie: Stel dat dat depot een station is waar een trein vandaan komt, als hij dan op het onderste spoor rijdt snapt hij dat hij via het kruis naar het bovenste spoor moet door de eenrichtingsseinen (oranje peil). Dit gaat alleen goed met stoom en dieseltreinen. Ik probeer alles om te zetten naar elektrische treinen maar die snappen op de een of andere manier in 1 keer niet meer dat ze via dat kruis naar het andere spoor moeten. Gevolg dat zon beetje alle 30 treinen die ik net omgezet heb naar elektrische treinen verdwaald raken aangezien ik bij de meeste stations 4 sporen heb waar het nodige gewisseld kan worden. Iemand een idee? | |
Bart | woensdag 19 januari 2011 @ 20:28 |
Je hebt wel alle sporen goed omgebouwd naar electrified rail? Als je één stukje vergeten bent dan kan de trein de route niet vinden en zal hij dus nooit dat spoor pakken. | |
Frutsel | woensdag 19 januari 2011 @ 20:32 |
ik moet nog uitzoeken hoe ik het uberhaupt kan verkopen | |
Bart | woensdag 19 januari 2011 @ 20:34 |
Gewoon slopen . En treinen verkoop je door ze naar het prullenbakje te slepen in een depot. | |
Hojdhopper | donderdag 20 januari 2011 @ 01:19 |
Hoe kan het zijn, dat ik de volgende prijzen betaal voor één stuk... ...rail: 181.000 ...electrische rail: 1.800.000 (!) ...monorail: 339.000 ...maglev: 339.000 Ik zit in jaar 2095. | |
Gamer_V | donderdag 20 januari 2011 @ 01:30 |
Volgens mij zat elektrische rail niet standaard in TTD. Dus mogelijk gaat er ergens gewoon iets fout in de instellingen. | |
Bart | donderdag 20 januari 2011 @ 08:26 |
Heb je inflatie aan staan? | |
MaxMark | donderdag 20 januari 2011 @ 13:23 |
Kan niet anders | |
Bart | donderdag 20 januari 2011 @ 13:29 |
Mja die zouden ze er eigenlijk helemaal moeten uitslopen, het is bedacht op een maximale speelduur tot 2050. Als je het daarna aan laat staan, dan wordt alles op een gegeven moment zo duur dat je niets meer kan betalen, aangezien alleen de kosten infleren en de opbrengsten gelijk blijven . | |
Saekerhett | donderdag 20 januari 2011 @ 13:31 |
Heb trouwens al een tijd niet meer gespeeld, maar als ik nu OpenTTD wil spelen, is dat inmiddels al standalone of heb je nog steeds TT Deluxe nodig? | |
Bart | donderdag 20 januari 2011 @ 13:33 |
Nee is standalone. Tijdens de installatie wordt gevraagd of je de originele graphics wil gebruiken uit een bestaande TT-install, of dat je de OpenGFX en OpenSFX wil downloaden. | |
Hojdhopper | donderdag 20 januari 2011 @ 22:31 |
Waar kan je die inflatie aan of uit zetten? Ten tijde dat ik met de map begon waren de rails inderdaad (veeeeel) goedkoper. Maar ook de opbrengst van transport stijgt mee. Passagierstreintje over redelijke afstand brengt tussen de 10 en 50 miljoen op. | |
Jump | donderdag 20 januari 2011 @ 22:40 |
Inflatie nu uitzetten zal niet meer helpen, wordt enkel meegenomen als je nieuw spel start dacht ik. Ik speelde altijd zonder, veel toffer als je dan in de miljarden geraakt | |
Saekerhett | donderdag 20 januari 2011 @ 22:49 |
Ok mooi, thx. | |
Bart | vrijdag 21 januari 2011 @ 08:25 |
Nou ja, het voorkomt wel dat het nóg erger wordt, de bedragen zullen vanaf het moment dat je het uitschakelt niet meer wijzigen...
En spit die geavanceerde instellingen eens door, staan nog meer leuke opties in . | |
Hojdhopper | vrijdag 21 januari 2011 @ 15:10 |
Thnx Bart. Die instelling heb ik al vaak bekeken, staat inderdaad leuks in. Maar de inflatie heb ik dus gemist. Maar waarom zou alleen de electrische rail zo duur zijn en de andere gelijk? | |
Hojdhopper | dinsdag 1 februari 2011 @ 19:50 |
Ik ben nu al een paar uur bezig met een project. Maar ik vind geen manier om een efficiënte kruising te maken. Wie heeft zin in een uitdaging? Zie onderstaande printscreen. | |
Jump | dinsdag 1 februari 2011 @ 20:30 |
Kijk hier eens: http://wiki.openttdcoop.org/Junctionary_-_BBHs | |
Hojdhopper | dinsdag 1 februari 2011 @ 20:39 |
Wow, ziet er veelbelovend uit. Heb nu even geen tijd maar zal later vanavond eens kijken. Dankjewel! | |
Jump | woensdag 2 februari 2011 @ 20:56 |
Ik wil het nog eens spelen na twee jaar niet meer gespeeld te hebben. Heeft er iemand een lijst van grf's die ik zeker moet gebruiken? Ik speelde vroeger altijd met de DBxl set, newbridges, newstations, ... en zo. Zijn er nog die ik zeker moet installeren? Of als iemand zin heeft om een zipje te uploaden | |
Athlon64x | maandag 7 februari 2011 @ 18:26 |
Ik heb dus stad die aardig populair is ik had daar ooit zo kleine vliegveld neergedumpt ik wil nu zo grote zodat meer verkeer mogelijk is maar krijg nooit toestemming Hoe kun je daar voor zorgen? | |
Bart | maandag 7 februari 2011 @ 18:30 |
http://wiki.openttd.org/Local_authority#Ratings http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Local_authority_rating | |
Gamer_V | maandag 7 februari 2011 @ 18:36 |
Wat voor specs heb je minimaal nodig om een dedicated servertje te draaien? | |
Bart | maandag 7 februari 2011 @ 18:38 |
Ik draai het hier probleemloos op een Athlon X2 3600+ van 1,9GHz. Maar hangt wel beetje af van de mapgrootte, aantal spelers, aantal voertuigen enz... | |
Athlon64x | maandag 7 februari 2011 @ 18:40 |
al geprobeerd of moet je aardig lang wachten ? | |
Bart | maandag 7 februari 2011 @ 18:41 |
Wachten op....? | |
Athlon64x | maandag 7 februari 2011 @ 19:12 |
dat ik mag bouwen | |
Bart | maandag 7 februari 2011 @ 19:13 |
Nee, ik gebruik de middelen die staan in de tweede link die ik je net gaf. | |
Timm-E | dinsdag 8 februari 2011 @ 15:37 |
Dit spel binnenkort maar weer eens installeren, begint toch weer te kriebelen. Ik las trouwens op tt-forums.net dat er weer een nieuwe industrie-set is: FIRS. Iemand ervaring ermee? Speelde eerst altijd met een aantal industrieën van ECS. Is dat vergelijkbaar? | |
Bart | dinsdag 8 februari 2011 @ 17:50 |
Geen idee, beiden niet gebruikt, maar wat ik er zo over lees is het principe wel gelijk... De OP is trouwens weer gefixt na wat knipwerk. | |
maartena | dinsdag 8 februari 2011 @ 18:33 |
Mijn server is een 1.8 Ghz Core 2 Duo met 2 Gb RAM en Windows 2008 R2 Server.... en kan zonder problemen 5 servertjes met 1024x1024 tegelijk draaien. Maar mijn servers resetten wel na 100 jaar speeltijd of zoiets. Als je een server wil hebben die lang en continue door blijft draaien, dan zal OpenTTD wel redelijk constant CPU vergen. Maar met dergelijke specs moet het echt prima lukken. | |
Athlon64x | donderdag 10 februari 2011 @ 11:42 |
Kan je tijd ook wat minder snel laten lopen? | |
LeeHarveyOswald | donderdag 10 februari 2011 @ 11:50 |
Transport Tycoon Deluxe | |
Bart | donderdag 10 februari 2011 @ 12:35 |
Je CPU flink onderklokken. | |
Athlon64x | donderdag 10 februari 2011 @ 13:10 |
ga naar tweakers jezelf aftrekken | |
Jump | donderdag 10 februari 2011 @ 20:09 |
NIemand? | |
MaxMark | donderdag 10 februari 2011 @ 20:19 |
Overbodig om te zeggen misschien, maar "Total Town Replacement Set"? | |
Jump | donderdag 10 februari 2011 @ 20:23 |
Zker, die set ruled Wel even moeten zoeken, want de homepage werkt niet meer. Hier (http://bundles.openttdcoop.org/ttrs/nightlies/LATEST/) maar gevonden dan. | |
MaxMark | donderdag 10 februari 2011 @ 20:27 |
Oh, ik haal altijd gewoon de versie die in de online content ingame te vinden is? | |
Jump | donderdag 10 februari 2011 @ 20:28 |
Godver, je kan alles ingame vinden of wat Zalig | |
Bart | donderdag 10 februari 2011 @ 20:30 |
Gast je vraagt het toch zelf . | |
Bart | donderdag 10 februari 2011 @ 20:31 |
| |
Jump | donderdag 10 februari 2011 @ 20:33 |
dbset is niet te vinden via die ingame tool | |
MaxMark | donderdag 10 februari 2011 @ 20:35 |
DB Passenger coach wel | |
Bart | donderdag 10 februari 2011 @ 21:27 |
Nee helaas zit niet alles erin... | |
davako | vrijdag 11 februari 2011 @ 09:49 |
OEEEEEEH ik ga het vanaaf downloaden en spelen. Waarom is TTD gratis geworden? | |
LeeHarveyOswald | vrijdag 11 februari 2011 @ 10:10 |
Er heeft iemand slechts een acht (of twee iemanden een negen) gegeven! | |
Athlon64x | vrijdag 11 februari 2011 @ 10:57 |
nou gefeliciteerd | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 12:28 |
Open Source is altijd gratis. | |
davako | vrijdag 11 februari 2011 @ 13:39 |
Ja dat begrijp ik. Maar waarom is het open source geworden? Vanwege de leeftijd van het spel? Ze hebben er genoeg van verkocht? | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 13:59 |
TTD draait niet onder Windows XP en latere versies. Vandaar dat o.a. OpenTTD is gemaakt. De developers van OpenTTD hebben hun programma Open Source gemaakt, dus is het gratis. | |
Gamer_V | vrijdag 11 februari 2011 @ 14:30 |
Open Source is niet persé helemaal gratis. Verschillende soorten licenses... | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 14:33 |
De source is altijd open dus die kan je volgens mij altijd gratis downloaden en zelf compilen. | |
davako | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17 |
Oke vandaar. Nou ik ben er blij mee. Vanavond lekker TTD. Met hoeveel tegenstanders is ook gebruikelijk om te spelen? ps. Nu nog even theme park en theme hospital open source en ik heb mijn 3 alltime favorites gratis. | |
Saninl | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17 |
Jeetje, ik speel het nu. Ik heb het 2 jaar geleden denk ik ook eens gespeeld, maar ik begrijp de wissels niet meer helemaal. En dat vond ik juist altijd het leuke! Ik heb nu wissels met van die rood/witte houtjes die op en neer gaan, en die elektrische. Wat is het verschil bijvoorbeeld? | |
davako | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17 |
[ Bericht 100% gewijzigd door davako op 11-02-2011 15:18:34 (per ongeluk dubbel) ] | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:24 |
Niets is gebruikelijk, gewoon doen waar je zin in hebt. Theme Hospital Open Source: http://code.google.com/p/corsix-th/ | |
omNOMNOMNOMNOM | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:25 |
Heb theme hospital nog origineel in doosje met boekje, voor de liefhebbert | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:25 |
Je bedoelt neem ik aan seinen in plaats van wissels? Rood/witte houtjes noemen we semaforen, in tegenstelling tot de moderne seinen met lampen. Ze doen exact hetzelfde, alleen de ene is wat ouder dan de ander. | |
LeeHarveyOswald | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:31 |
| |
davako | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:34 |
Bart jij bent een fucking KONING. Niet toevallig nog Profitinia en Gazilionaire als open source linkje [ Bericht 0% gewijzigd door davako op 11-02-2011 15:40:39 ] | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:35 |
Gazillionaire draait dacht ik wel onder XP (alhoewel misschien niet meer onder Vista/7). Geen idee of er Open Source van is. Iso'tje heb ik in ieder geval nog wel liggen hier. Profitina heb ik nooit van gehoord... edit: Gaz draait inderdaad niet meer onder 7, zul je dus met VM moeten draaien... | |
Saninl | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:49 |
Die bedoel ik ja. Maar ik vind het zo jammer dat ik bijvoorbeeld 3 rails naast elkaar moet leggen, dus gebruik graag 1 wegs. Maar ik begrijp die (nog) niet. | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:50 |
Lees de OP eens door, staat een hoop in... Ook linkjes naar signalguides voor nog meer uitleg . | |
Gamer_V | vrijdag 11 februari 2011 @ 16:06 |
Wil iemand even een Gazillionaire Deluxe-adoratietopic openen? | |
Saninl | vrijdag 11 februari 2011 @ 16:28 |
Aha, ja! En uhm. Als er op stations personen klaarstaan om te worden vervoerd, maakt dat dan uit waar naartoe? En als je bij een trein hebt staan; Ga naar --> Eindhoven daaronder --> Veldhoven en daaronder --> Oerle (en dan einde). Gaan de personen die op Eindhoven staan die naar Oerle willen ook mee in die trein? En de personen die vanaf Veldhoven naar Eindhoven toe gaan? Want nu heb ik 3 treinen Trein 1: Oerle - Veldhoven Trein 2: Veldhoven - Eindhoven Trein 3: Oerle - Eindhoven Maar kan ik er dan ook van maken: Trein 1: Oerle - Veldhoven - Eindhoven Dat heeft dan dezelfde werking, alleen kost het maar 1 trein? Of zie ik nu iets over het hoofd? | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 16:32 |
Ja, ze moeten naar een willekeurig ander station dat passagiers accepteert. Personen willen niet specifiek ergens heen, ze stappen gewoon in en op het eerstvolgende station stappen ze uit. Je hebt dan geen vervoer van personen tussen Oerle en Eindhoven, aangezien die mensen allemaal uitstappen op Veldhoven. Maar dat boeit dus niet, aangezien het die mensen niet uitmaakt waar ze uitstappen. | |
Gamer_V | vrijdag 11 februari 2011 @ 16:32 |
Het maakt niet uit waar naartoe. Het is simpel, meer afstand -> meer geld Mocht je wel willen spelen met passagiersbestemmingen dan moet je cargodest (oid) even downloaden. | |
Gamer_V | vrijdag 11 februari 2011 @ 16:32 |
Wat Bart zegt, dus | |
Saninl | vrijdag 11 februari 2011 @ 16:33 |
Dank jullie, door jullie uitleg zijn al mijn vragen eigenlijk gebundeld. | |
davako | vrijdag 11 februari 2011 @ 18:07 |
Even rond gezocht : Gazillionaire kan vanaf deze site worden gedownload: http://lavamind.com/ | |
maartena | vrijdag 11 februari 2011 @ 18:13 |
Speelde ik vroeger ook wel eens. Alleen is daar geen open source versie van die door honderden vrijwilligers wordt bijgehouden en uitgebreid. | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 18:13 |
Eens checken of die onder Win7 draait. | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 18:30 |
Het is een demo . Van Gazillionaire III. Maar het is gewoon hetzelfde als Gazillionaire 1 . En dan vragen ze 20 dollar voor de volledige versie . | |
maartena | vrijdag 11 februari 2011 @ 19:19 |
Dat zou best een leuk online spel kunnen zijn trouwens, dat Gazillionaire. | |
Gamer_V | vrijdag 11 februari 2011 @ 19:53 |
Play by email jonguh! | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 21:15 |
Nee Victor, dat is vet oud! Tegenwoordig doe je dat via Twitter. | |
Gamer_V | vrijdag 11 februari 2011 @ 21:28 |
Maar Bartje, savegames zullen maar lastig passen in 140 tekens! | |
Bart | vrijdag 11 februari 2011 @ 21:37 |
Heb je toch niet nodig? Het is net als schaken via twitter, je hoeft alleen maar te zeggen waar je heengaat en wat je koopt en verkoopt! | |
Hojdhopper | vrijdag 11 februari 2011 @ 21:55 |
Ik heb dit trouwens als volgt opgelost: [ Bericht 2% gewijzigd door Hojdhopper op 11-02-2011 22:01:58 ] | |
Jump | vrijdag 11 februari 2011 @ 23:04 |
Gazillionaire Dat heb ik hier nog ergens op cd staan Indertijd uuuuuuuuuren gespeeld, als ik het nu start ga ik altijd failliet | |
cherrycoke | zaterdag 12 februari 2011 @ 00:24 |
openttd is vet | |
Saninl | zaterdag 12 februari 2011 @ 14:26 |
Ik gebruik gewoon alleen die standaard seinen, dan lukt het redelijk.. Maar nu even de vraag; is er een manier om sneller nieuwere treinen en vliegvelden te krijgen? Of is dat gewoon wachten op de tijd? Bedankt! edit; en wat heb je aan helikopters? edit2; hoe kan ik elektrische treinen bouwen? [ Bericht 8% gewijzigd door Saninl op 12-02-2011 14:48:37 ] | |
Bart | zondag 13 februari 2011 @ 12:14 |
Cheaten. Of gewoon in 2050 beginnen. Imho niets. Zie de OP. | |
Saninl | zondag 13 februari 2011 @ 13:11 |
Kan ik het eigenlijk ook op mijn Macbook spelen? | |
Saninl | zondag 13 februari 2011 @ 13:11 |
Dank. | |
RPG | zondag 13 februari 2011 @ 14:42 |
Er zijn ook mac versies uitgebracht maar ik weet niet of ze nu eindelijk weer een mac developer hebben want ze hebben lange tijd geen updates meer gedaan omdat ze niemand hebben die mac problemen kon oplossen. | |
Hojdhopper | maandag 14 februari 2011 @ 19:24 |
What the fuck is dit nou weer. Kom ik er verdomme nu pas achter dat je met ctrl ingedrukt je seinen plaatst, hij meteen het hele traject doet... Ben ik letterlijk uuuuuren bezig geweest om handmatig (wel met automatische seinafstand) die dingen te plaatsen op dan weer een recht stuk, dan een schuin stuk. Had me echt een hoop tijd bespaard, maar ja. Wel goed om te weten nu. [ Bericht 0% gewijzigd door Hojdhopper op 14-02-2011 20:58:32 (typfout verbeterd) ] | |
maartena | maandag 14 februari 2011 @ 20:50 |
| |
Saninl | maandag 14 februari 2011 @ 22:00 |
huh, leg uit aub? Ik tel telkens 4 hokjes uit en plaats er dan een. Kost echt veeel tijd inderdaad | |
Hojdhopper | maandag 14 februari 2011 @ 22:24 |
Euh, ten eerste heb je de automatische seinafstand. Die kun je instellen. Dan plaats je je eerste sein, en van daaruit trek je een 'spoor' over je rails. Als je de seinafstand op bijv. 5 hebt staan, komen er automatisch om de 5 blokjes de seinen die je hebt geselecteerd in je eerst blokje. Welnu, als je één sein hebt geplaatst, kun je de ctrl-toets indrukken en zo'n zelfde spoor slepen (hoeft maar één blokje langer te zijn dan je autom. seinafstand) en dan je muis loslaten (ctrl ingedrukt houden) en dan wordt het hele traject voorzien van de door jou gekozen seinen. | |
TheFreshPrince | maandag 14 februari 2011 @ 22:38 |
Kwam ik ook pas 1,5 jaar geleden achter Daarvoor altijd met de hand om de zoveel vakjes geplaatst | |
Mr.Jorn. | maandag 14 februari 2011 @ 22:45 |
lol | |
Bart | dinsdag 15 februari 2011 @ 10:53 |
http://wiki.openttd.org/Hidden_features Signal Autocomplete hebben we het over. | |
LeeHarveyOswald | dinsdag 15 februari 2011 @ 11:09 |
Idem. Als ik dat 15 jaar terug al wist... | |
Hojdhopper | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:00 |
Mooi, ik ben dus niet de enige. Is er trouwens een new-grf voor passagiersstations? Ik heb grote industrieterreinen inclusief 'speciale' stations gemaakt, maar de passagiersstations (de standaard) zijn gewoon saai. | |
Hojdhopper | dinsdag 15 februari 2011 @ 12:21 |
Ook dát is handig. Dit ook, maar kan iemand me vertellen waarom hetzelfde stuk spoor op het ene vakje duurder is dan op het andere vakje (twee identieke vakjes, dus niet een schone en een ruwe). Heeft dit iets te maken met de gemeente waarin het vakje ligt. | |
knappert_ | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:40 |
hee hallo! Ik heb een vraagje, ik heb gisteren Open TTD geïnstalleerd, maar als ik aan het spelen ben dan verkleurd het scherm opeens heel vaag, in het paars/roze en lichtblauw. heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Mijn OS is W7 64bit. bvd. | |
LeeHarveyOswald | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:43 |
Woestijngrond, en tropische grond? Bomen? Oneffen ondergrond? | |
knappert_ | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:18 |
niemand weet wat te doen? | |
Bart | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:39 |
Nee, nog nooit van gehoord. Heb je het full screen of windowed of allebei? | |
Houzer | donderdag 17 februari 2011 @ 08:48 |
Hoi, Nu heb ik gister weeer openttd gedownload versie 1.0.5. om samen tegen mijn broer online te gaan spelen. Hij heeft ook versie 1.0.5. gedownload en geinstalleerd, alleen kunnen we elkaar niet vinden in de MP optie, als ik zelf een server start kan hij hem niet vinden en vice versa. Is dit een bekend probleem? Wie kan mij helpen? | |
CasB | donderdag 17 februari 2011 @ 08:51 |
Misschien moet hij wat poorten openzetten in zijn router? | |
LeeHarveyOswald | donderdag 17 februari 2011 @ 09:13 |
Probeer anders hamachi eens. VPN-tooltje. | |
Bart | donderdag 17 februari 2011 @ 09:18 |
Programma toevoegen aan je firewall, poorten openzetten in modem en/of router. | |
cherrycoke | donderdag 17 februari 2011 @ 15:57 |
ik kom er niet uit ik heb maar een oil well {!!!"} op me map staan nou wil die graag van trein naar dock doen maar dat lukt me niet hoe krijg ik het voor me kaar? | |
Bart | donderdag 17 februari 2011 @ 16:01 |
Heb je een oil well op het land, of een boorplatform op zee? En wat wil je nou precies van waar naar waar vervoeren? Want je maakt gewoon een station bij de oil well en een station bij een refinery en dan spoor ertussen en een trein laten rijden, of een boot van je boorplatform naar een dok bij de refinery... | |
cherrycoke | donderdag 17 februari 2011 @ 16:06 |
het probleem is meer dat ie altijd ook bij onloaden ook take cargo zegt en zo wil ik het hebben! maar hij pakt hem niet mede omdat (denk ik) de trein gelijk de olie weer mee terug neemt en ik de melding krijg dat die trein weer lost is | |
cherrycoke | donderdag 17 februari 2011 @ 16:11 |
http://img201.imageshack.us/img201/1986/69161204.png plaatje 1 http://img5.imageshack.us/img5/7711/65149335.png plaatje 2 voor als ze het niet doen | |
Hojdhopper | donderdag 17 februari 2011 @ 16:38 |
Imageshack, zucht.... | |
Bart | donderdag 17 februari 2011 @ 17:31 |
Inderdaad, dat mensen dat nog gebruiken . | |
Bart | donderdag 17 februari 2011 @ 17:32 |
Je moet je station natuurlijk wel tegen het dok aanplaatsen he, zodat die hetzelfde stationsnaam krijgt. | |
Dibble | donderdag 17 februari 2011 @ 21:41 |
Ik kan de Fok! server niet joinen | |
Hojdhopper | vrijdag 18 februari 2011 @ 00:14 |
Of ctrl ingedrukt houden tijdens het plaatsen, dan kan je hem linken aan de dok. | |
Bart | vrijdag 18 februari 2011 @ 03:41 |
Mijn server doet de laatste tijd een beetje raar... | |
cherrycoke | vrijdag 18 februari 2011 @ 14:30 |
dank u! eindelijk weet ik hoe transfers werken | |
Hojdhopper | vrijdag 18 februari 2011 @ 20:38 |
Wat ik met transferstations wel balen vind, is dat één van de transporten niks verdient. Als je bijvoorbeeld van 3 kolenmijnen vrachtwagens laat rijden naar één centraal kolenstation, en de kolen van daar uit verder vervoert, dan verdienen die vrachtwagens niks. Zo blijf je dus altijd verliesgevende voertuigen hebben. Heeft iemand trouwens enig idee of je inflatie kunt terugdraaien? Ik heb namelijk een paar vette grf's maar nu zijn de gebruikskosten 266 miljoen per jaar. Terwijl de winst 250 miljoen is. Balen dus. edit: godver, die inflatie is echt, maar dan ook ECHT kut. Geen enkele trein maakt meer winst. Kan ik dat echt niet terugdraaien? Anders is heel de map verneukt! [ Bericht 8% gewijzigd door Hojdhopper op 18-02-2011 22:23:37 ] | |
Bart | zaterdag 19 februari 2011 @ 08:47 |
Nee, inflatie is niet terug te draaien. Ik snap überhaupt niet waarom mensen het aan hebben staan, het voegt werkelijk niets toe . | |
Hojdhopper | zaterdag 19 februari 2011 @ 12:47 |
Da's dan mooi kut. Nu maakt er zelfs geen enkel voertuig meer winst. Operatiekosten van een bus: 2,4 miljoen per jaar. Omzet: 1,5 miljoen. Winst... kut! | |
LeeHarveyOswald | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:30 |
Barts server heeft wat issues? 'Connection lost'. | |
LeeHarveyOswald | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:49 |
Ik weet trouwens niet of ik de gepimpte graphics een vooruitgang vindt. | |
Bart | zaterdag 19 februari 2011 @ 14:03 |
Ja ik moet dat ding binnenkort eens opnieuw installeren, en dan hopen dat het over is. Anders is het iets hardwarematigs . | |
Niek92 | zaterdag 19 februari 2011 @ 14:44 |
Ik heb dit spel ook sinds kort gedownload en nu zit ik een beetje met de geavanceerde instellingen te kloten. Maar nu heb ik een vraagje. Er staat: Vliegvelden verlopen niet. Wat wordt hiermee bedoeld? | |
Hojdhopper | zaterdag 19 februari 2011 @ 14:52 |
Dat je alle vliegvelden behoudt door de jaren heen. Normaal gesproken kun je in 2050 ofzo het kleinste en eerste vliegveld niet meer bouwen. Met die instelling aan kan dat wel. | |
Niek92 | zaterdag 19 februari 2011 @ 15:27 |
Ah zo. Bedankt voor de hulp! | |
Saninl | zaterdag 19 februari 2011 @ 16:17 |
Nu we het toch over vliegvelden hebben, wat heb je toch aan zo'n pendel? Bouw dan gelijk een grotere | |
Peter | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:12 |
Als je vroeg start, kun je de grote nog niet.. | |
Rick.Gulmans | maandag 21 februari 2011 @ 15:41 |
hee, ik heb nu van die treintjes die dan aan de ene kant het station ingaat, en de andere kant uitgaat. maar soms dan gaat 1 trein opeens omkeren en op het verkeerde spoort 'spookrijden'. iemand tips hoe ik dit kan oplossen? | |
Bart | maandag 21 februari 2011 @ 15:43 |
Eénrichtingseinen maken. | |
Rick.Gulmans | maandag 21 februari 2011 @ 15:51 |
'als de trein naar een veilige haven kan gaan' betekent zon haven een volgend stoplicht? want anders dan kan er maar 1 trein teglijk op het hele traject gaan, en dat zou zonde zijn | |
Bart | maandag 21 februari 2011 @ 15:55 |
Geen idee wat je met haven bedoelt, maar als je meerdere treinen op een traject wil laten rijden, dan zul je ook meerdere seinen moeten plaatsen op dat traject. Lees anders de OP door, daar staat wel een en ander uitgelegd... | |
Rick.Gulmans | maandag 21 februari 2011 @ 16:05 |
ja, er staat zeg maar "laat meer dan 1 trein toe op een seinblok, als de trein een route kan reserveren naar een veilige stopplaats" dus dan zou eigenlijk het zo zijn dat ze met 1 teglijk op de rails kunnen omdat ze niet naar een veilige stopplaats kunnen. maar ze rijden alsnog achter elkaar. (heb de tussenafstand op 10 staan met de lichten) dat was meer mijn punt, of het nou wel kan terwijl er staat dat het niet kan. dus het zal wel zo zijn dat tussen 2 stoplichten ook een 'veilige stopplaats' is | |
Bart | maandag 21 februari 2011 @ 16:09 |
Jij hebt het over PBS oftewel path signals. Die werken heel anders dan normale seinen. | |
cherrycoke | dinsdag 22 februari 2011 @ 11:28 |
het is redelijk makkelijk om al je oude stoom treinen naar diesel te vervangen. Maar kan je ook in een keer al je oude spoor, met elektrisch of met MagLev vervangen? | |
LeeHarveyOswald | dinsdag 22 februari 2011 @ 12:06 |
Ja, er zit ergens een knop dat je een selectie op je spoor kan maken en alles binnen die selectie wordt vervangen. Alleen werkt dat niet op depots met voertuigen er in. | |
Bart | dinsdag 22 februari 2011 @ 14:45 |
Zie de OP. | |
cherrycoke | woensdag 23 februari 2011 @ 10:13 |
domme vraag er komt net een bank uit het niets in een stad die ik aan het pompen ben (8012 inwoners) wat kan ik met een bank doen? | |
Bart | woensdag 23 februari 2011 @ 10:17 |
http://wiki.openttd.org/Bank In temperate dus valuables vervoeren van de ene bank naar de andere. | |
LeeHarveyOswald | woensdag 23 februari 2011 @ 21:54 |
Server van Bart is gereset, daar gaat mn goedlopende bedrijf. En dan join ik de server van MaartenA, wil ik een boot bouwen, zijn haven-dingessen en vliegvelden disabled | |
Bart | woensdag 23 februari 2011 @ 21:57 |
Als je wat wil opbouwen moet je inderdaad niet op mijn server terecht, die heeft een beetje kuren de laatste tijd. Waarschijnlijk ga ik hem zaterdag of zondag opnieuw installeren. | |
LeeHarveyOswald | woensdag 23 februari 2011 @ 21:58 |
Oh, regel twee stoorde mij meer dan regel 1. | |
cherrycoke | woensdag 23 februari 2011 @ 23:36 |
vergeten te saven tijdens het afsluiten | |
MaxMark | donderdag 24 februari 2011 @ 00:08 |
Autosave laden? | |
cherrycoke | maandag 28 februari 2011 @ 19:50 |
dankje | |
maartena | maandag 28 februari 2011 @ 19:57 |
Vliegtuigen zijn veel te makkelijk, die komen er bij mij niet op. Boten.... zijn leuk, maar er zitten nog steeds bugs (of lees: de originele code is moeilijk aan te passen) in de pathing, en bij kaarten groter dan 512x512 geeft dat bij een stuk of 50 boten (in totaal) al problemen. Nu kan ik het maximum wel op 20 boten zetten of zo, maar dan kan ik em net zo goed uitzetten. Treinen en Wegverkeer. | |
Saninl | maandag 28 februari 2011 @ 22:24 |
Ik wil ook wel in de multiplayer spelen, maar welke is beter/leuker? | |
Bart | dinsdag 1 maart 2011 @ 08:32 |
Welke wat? | |
Saninl | dinsdag 1 maart 2011 @ 11:27 |
Server (van Fok!) | |
Bart | dinsdag 1 maart 2011 @ 11:47 |
Tja, kun je zelf beter bepalen. Denk dat die van Maarten drukker zijn, op de FOK!server komen alleen FOK!kers terwijl Maartens servers voor iedereen open staan. Maar verder zal het weinig uitmaken denk ik, zelfde versie enzo dus het is hetzelfde spel. | |
maartena | dinsdag 1 maart 2011 @ 16:36 |
Tis niet zo druk meer de laatste tijd eigenlijk..... vind ik ook allemaal niet zo boeiend, het loopt wel namelijk. | |
Saninl | dinsdag 1 maart 2011 @ 16:38 |
Ah, oke. Hoe zit dat eigenlijk? Ik kan in die server komen. Wat bouwen, ik sluit af. En het gaat gewoon door? Offff? | |
Bart | dinsdag 1 maart 2011 @ 17:06 |
Verschilt per server. Sommige lopen altijd door. De FOK!server staat op pauze als er geen spelers zijn, maar zodra er één of meer spelers ingelogd zijn, loopt het spel natuurlijk gewoon verder. Ook al ben jij er zelf niet bij, je treintjes rijden door. | |
cherrycoke | dinsdag 1 maart 2011 @ 22:10 |
ik heb op een intercontinentale vliegveld een probleem ! het is te druk er staan meestal rond de 7-9 duizend mensen te wachten, dit terwijl er totaal 46 vliegtuigen op en af naar dit vliegveld gaan 20 dinger 1000 en 26 dinger 200 wat kan ik hier aan doen? en is er echt geen makkelijke manier om in een keer al je spoor te vervangen ik heb eigenlijk geen zin om ong 80 sporen te gaan vervangen handmatig | |
Peter | dinsdag 1 maart 2011 @ 22:17 |
Een pendeltrein laten rijden die vanaf het vliegveld vol naar een ander vliegveld rijd en daar niet laadt ( wel leegt (transfer), wel passagiers accepteren daar). Dan kun je ook daar vandaan vliegen Alle treinen naar depot. Dan de ombouwknop gebruiken en je hele kaart selecteren, daarna 1 voor 1 je treintjes vervangen.. | |
cherrycoke | woensdag 2 maart 2011 @ 20:55 |
gelukt dankje alles is maglev nu is het volgende ik ben op het einde jaar 2029 ik maak winst, en alles is met alles verbonden. hoe nu verder? | |
Bart | woensdag 2 maart 2011 @ 21:27 |
Opnieuw met een grotere map. | |
cherrycoke | woensdag 2 maart 2011 @ 21:57 |
nog groter? | |
cherrycoke | woensdag 2 maart 2011 @ 22:12 |
ben op de fok server maar eens gaan kijken thjazi dat ben ik [ Bericht 31% gewijzigd door cherrycoke op 02-03-2011 22:33:13 ] | |
cherrycoke | woensdag 2 maart 2011 @ 23:21 |
hoe zet je een WW op je thjazi eigen bedrijf | |
Bart | donderdag 3 maart 2011 @ 13:15 |
http://wiki.openttd.org/Multiplayer#Company_password | |
cherrycoke | donderdag 3 maart 2011 @ 20:27 |
wat gaat er fout bij de signals het is duidelijk dat de trein bij de eerste sign al moet stoppen anders staat alles vast! | |
cherrycoke | donderdag 3 maart 2011 @ 20:39 |
en een crash geniaal | |
opgebaarde | donderdag 3 maart 2011 @ 20:44 |
Bij het station, een inganssein en vlak voor de kruising (waar je wilt dat de trein wacht) presignal (2de sein van links), de res kan je die 1 richtingssignalen doen | |
cherrycoke | donderdag 3 maart 2011 @ 21:00 |
succes! dankje ik ben echt e en noob met signals | |
mickeyD | vrijdag 4 maart 2011 @ 01:44 |
aankomend en vertrekkend spoor een sein plaatsen (voor de wissel dus) , bij de stations niets, het spel regelt zelf welk perron vrij is | |
cherrycoke | vrijdag 4 maart 2011 @ 15:01 |
gaat prima op bart zijn server ben crysissss zijn Bank Balance aan het inhalen maak op me vliegtuigen al driedubbel zoveel winst als crysisssss zijn dual trein | |
cherrycoke | zondag 6 maart 2011 @ 20:51 |
bart heb je de server gereset ik ben alles kwijt.... | |
Bart | zondag 6 maart 2011 @ 21:27 |
Tja, dat heb je wel eens... | |
cherrycoke | woensdag 9 maart 2011 @ 00:38 |
laat maar gevonden een stukje spoor fout gedaan | |
dan13lv | woensdag 9 maart 2011 @ 15:33 |
niemand die cities in motion speelt?? | |
Bart | woensdag 9 maart 2011 @ 15:36 |
Je hebt de TT gelezen? | |
dan13lv | woensdag 9 maart 2011 @ 15:37 |
ja dat heb ik, ik zag alleen geen topic dus vroeg ik het maar hier aangezien de meeste open ttd'ers cities in motion ook wel wat lijkt ( denk ik zo ) | |
Bart | woensdag 9 maart 2011 @ 15:40 |
Cities in Motion (TTD opvolger?) | |
dan13lv | woensdag 9 maart 2011 @ 15:43 |
dank | |
cherrycoke | woensdag 9 maart 2011 @ 23:45 |
ik krijg het maar niet voor me kaar om een bank te "funden" hoe doe je dit precies | |
Bart | donderdag 10 maart 2011 @ 09:08 |
Op dezelfde manier als je elke andere industrie fund. http://wiki.openttd.org/Bank http://wiki.openttd.org/A(...)_construction_method | |
cherrycoke | donderdag 10 maart 2011 @ 10:39 |
ik heb het over jou server he bart waar ik ook klik in een stad het lukt me niet | |
Bart | donderdag 10 maart 2011 @ 10:56 |
Heb je al in de instellingen gekeken of de optie aanstaat? | |
cherrycoke | donderdag 10 maart 2011 @ 11:05 |
geen idee waar het staat | |
Bart | donderdag 10 maart 2011 @ 11:08 |
Gast ik plaats net een linkje drie posts boven je . | |
cherrycoke | donderdag 10 maart 2011 @ 11:08 |
gelukt moest niet de huizen slopen maar er gewoon op klikken | |
Saninl | zondag 13 maart 2011 @ 16:18 |
Kan er in multiplayer een computerspeler bij komen? Ik heb met de scenario editor een map gemaakt, daarbij geselecteerd bij opties dat er computerspelers bij mogen komen. Maar nu zijn we 10 jaar verder, en spelen we nog steeds maar met 2 spelers, zonder computerspeler. De max spelers staat ook hoger.. Dus dat zou het probleem ook niet kunnen zijn? [ Bericht 41% gewijzigd door Saninl op 13-03-2011 20:51:44 ] | |
Hojdhopper | zondag 13 maart 2011 @ 20:49 |
Verslavend kutspel, zat vannacht weer tot 3 uur te spelen. Steeds zie ik net iets dat verbeterd kan worden, en hup, zo ben je weer een half uur verder. | |
cherrycoke | woensdag 16 maart 2011 @ 19:20 |
psst bart, je server is al een klein weekje offline | |
Peter | woensdag 16 maart 2011 @ 19:28 |
Eigenlijk moet je de echte tijd ook kunnen pauzeren en doorbouwen in TTD | |
Hojdhopper | woensdag 16 maart 2011 @ 19:31 |
Zou wat zijn heuj. Dan was ik binnen 10 minuten, 800 TTD jaar verder. | |
Bart | woensdag 16 maart 2011 @ 21:21 |
Nu nog steeds? | |
cherrycoke | woensdag 16 maart 2011 @ 23:20 |
ja doet het | |
Sandersson | donderdag 17 maart 2011 @ 00:16 |
Echt een genieten spel. Zo vaak gespeeld vroeger. Niet zo moeilijk en super leuk en verslavend haha. Jammer dat het maar tot 2050 gaat en daarna geen dingen meer bijkomen. In ieder geval dat was in de tijd dat ik het speelde (10 jaar geleden), misschien dat er nu wat dingen bij zijn gekomen. | |
Jamiroquai | vrijdag 18 maart 2011 @ 08:47 |
Gna gna gna ik bouw epische steden. Wie houd mij tegen? :D:D | |
cherrycoke | vrijdag 18 maart 2011 @ 09:03 |
Jamiroquai , bij deze dan | |
Jamiroquai | zaterdag 19 maart 2011 @ 11:04 |
Reset? Ik...ik...ik had 8 gigantische steden gemaakt | |
Bart | zaterdag 19 maart 2011 @ 12:24 |
| |
Hojdhopper | zaterdag 19 maart 2011 @ 12:28 |
Is het niet mogelijk om je server spel op je eigen hdd op te slaan. Zodat je dan, zonder concurrenten/andere spelers, alleen door bouwt? | |
Bart | zaterdag 19 maart 2011 @ 12:30 |
Heb je het al geprobeerd? | |
mickeyD | maandag 21 maart 2011 @ 16:03 |
idd, dat kan gewoon | |
Hojdhopper | dinsdag 22 maart 2011 @ 10:46 |
Nee, ik speel (nog) niet online. Maar ik vroeg het voor Jamiroquai, dan verliest ie in het vervolg niet zo veel steden. | |
maartena | zaterdag 2 april 2011 @ 01:29 |
1.1.0 is uitgekomen vandaag En nee, dat is geen 1 April grap. | |
Bart | zaterdag 2 april 2011 @ 09:13 |
FOK!server is weer up to date. | |
armmoetzaaier2 | woensdag 6 april 2011 @ 17:46 |
waarom staat er op de fok server maar dat je 25 schepen kan hebben. er zijn zo veel boorplatforms dat ik niet alleen maar trein station neer wil zetten. | |
Bart | woensdag 6 april 2011 @ 17:49 |
Omdat de pathfinder van schepen nogal cpu-belastend is. Mensen met een wat tragere pc krijgen desyncs als er veel schepen rondvaren. | |
schijffie | zondag 10 april 2011 @ 01:04 |
Is er een manier om je treinen om te zetten naar het volgende type trein passend bij het nieuwe spoor (van monorail trein naar magneettrein) Heb inmiddels de "vervang spoor optie gevonden, en gaat makkelijker dan verwacht ( dacht dat je elk stukje weer opnieuw moest neerleggen) Moet ik nu elke trein na maken, de orders klonen en dan de oude verkopen? of is er een makkelijkere optie? [ Bericht 1% gewijzigd door schijffie op 10-04-2011 01:16:52 ] | |
Bart | zondag 10 april 2011 @ 07:34 |
Zie de FAQ in de OP. | |
BasOne | donderdag 21 april 2011 @ 21:27 |
Leeft OTTD nog een beetje? De Fok! server heeft wel veel bedrijven maar behalve Yorick (voor 2 minuten) heb ik nog niemand gezien in 4 dagen. Bedrijven zat met treinen en boten met 'invalid orders' maar geen spelers Wanneer word de server herstart trouwens? | |
Bart | donderdag 21 april 2011 @ 21:31 |
Oh ik kan hem zo herstarten als je dat wil hoor . | |
BasOne | donderdag 21 april 2011 @ 22:10 |
Maar ben ik dan de enige? En ja gaarne 2048x2048 plz | |
maartena | donderdag 21 april 2011 @ 22:16 |
Dat worden ellendig grote kaarten, en met veel spelers/veel bedrijven is dat voor een server nog wel eens lastig. Voor je het weet zit je een kaart te downloaden van 10 Mb, en het spel staat gewoon stil als iemand download. | |
Bart | donderdag 21 april 2011 @ 22:16 |
Dat dus... | |
BasOne | donderdag 21 april 2011 @ 22:25 |
Hmm, ik ben de laatste 2 weken niet boven de 6 mb uitgekomen met 2048x2048 kaarten, zelfs 1tje die al meer dan 2000 jaar liep... Dat was niet leuk.. geen plek meer om iets neer te zetten Maar 2048x1024 is ook leuk, zoals ie nu al is dus Kleinere kaarten met veel spelers vind ik snel te druk. | |
Bart | donderdag 21 april 2011 @ 22:26 |
Ach ik maak hem wel ff groter, we zien wel hoe het gaat. | |
BasOne | donderdag 21 april 2011 @ 22:29 |
| |
BasOne | vrijdag 22 april 2011 @ 14:25 |
Voggensmij kan mijn olie spoor wat verbetering gebruiken.. Ik heb alleen geen idee hoe M'n bedrijf staat open voor mensen die verbeteringen kunnen maken.. Niet voor mensen die de boel willen vernaggelen | |
Bart | dinsdag 26 april 2011 @ 08:52 |
We zijn een reeks . http://forum.fok.nl/topicchain/809 | |
Peter | donderdag 28 april 2011 @ 17:48 |
Wat is het nieuwe Wachtwoord? Of wijzig je hem nu nog niet nu het password open en bloot staat? | |
Peter | dinsdag 3 mei 2011 @ 20:45 |
Reset en WW change? | |
Bart | dinsdag 3 mei 2011 @ 21:22 |
Wat is er dan met het wachtwoord? | |
Peter | dinsdag 3 mei 2011 @ 21:33 |
staat in de companyname van een bedrijf en er zitten nu ook mensen van buiten fok die het ww hadden geraden... | |
Bart | dinsdag 3 mei 2011 @ 21:36 |
Ow zo... Volgende keer gelijk ff zeggen dan kick ik dat bedrijf en ban ik de user... | |
Proximo | woensdag 18 mei 2011 @ 19:47 |
Mijn singleplayer waar ik al een jaartje zo af en toe aan knutsel | |
Bart | woensdag 18 mei 2011 @ 20:48 |
Plaats de savegame dan hier . | |
BurnaBoy | woensdag 18 mei 2011 @ 23:38 |
Jammer van de vliegtuigen Netwerk van 3000 treinen ? Heftig. Alles ook aan elkaar of niet ? | |
Hojdhopper | woensdag 18 mei 2011 @ 23:40 |
Waarom jammer van de vliegtuigen? @ Proximo, screenshotje? En je moet trouwens wel een flinke pc hebben lijkt me? | |
Proximo | donderdag 19 mei 2011 @ 15:46 |
Ja, al moet ik zeggen dat zelfs met een sixcore op 3.4 hij niet echt vlot meer loopt op mijn drukke knelpunten... Heb door het jaar heen (aangezien de map inmiddels bijna vol zit...) ook gewoon met de scenario builder wat eye-candy zitten bouwen.... Op de pics zul je trouwens zien dat sommige dingen andere kleuren hebben, dat klopt want ik bestuur inmiddels zelf de ai's omdat ik het leuker vond als ik een paar verschillende kleuren had op de map . Wanneer ik met bedrijf 1 alles opkoop dan kom je uit op die 3000+ treinen. De bedrijven hebben onafhankelijk vaak wel flinke netwerken gekoppeld... Hieronder een aantal pics ervan.. Een villa Een soort *vegas strip* Overview van het grootste industriegebied. de kust is bezaaid met steden hier. Staalfabriekje Een drietal grote steden die in elkaar zijn gegroeid Spaghetti Stationnetje Aantal inwoners Ik zal binnekort de save hier eens oppleuren, bedenk wel dat je echt een lading newgrf's mag gaan downloaden gebruik er rond de 30 ofzo Tegenwoordig i.v.m studie helaas niet veel tijd meer... | |
Bart | donderdag 19 mei 2011 @ 15:51 |
Sixcore boeit niet, spel heeft toch maar 1 thread. Spel loopt sneller op een singlecore van 3,6GHz dan een 812-core van 2GHz. | |
Proximo | donderdag 19 mei 2011 @ 16:01 |
Klopt... maar ik ben begonnen met deze game op een 2.4 dual core... en toen kon ik weer vrolijk door toen ik een 3.4 sixcore had. Inmiddels moet ik denk ik eens gaan overklokken | |
Afhaalchinees | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:30 |
Meh, ik volg een beetje de tutorial op de openttd wiki, maar ik vind het met die treinen wel erg ingewikkeld Vooral de signalen enzo zijn lastig. iemand tips? Ik heb wel nu mijn eerste lijn gemaakt | |
Afhaalchinees | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:33 |
Ohja en mijn vliegtuig heeft te weinig orders en er gaan geen passagiers in | |
Bart | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:49 |
Tips? Lees de OP... Verder specifieke vragen stellen, ik weet zo niet waar je nu tegenaan loopt... Screenshot? | |
classpc | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:54 |
Kan iemand mij het wachtwoord van de FOK!server via PM sturen? | |
Bart | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:57 |
Die staat gewoon in de OP . | |
classpc | vrijdag 20 mei 2011 @ 15:37 |
Bedankt, ik zie het nu. | |
Proximo | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:57 |
Toen ik met Openttd begon snapte ik ook weinig van die seinen, nu bouw ik hele netwerken zonder altijd de standaardmodellen te volgen, komt goed | |
Euribob | zaterdag 21 mei 2011 @ 00:12 |
Speelde dit spel vroeger altijd, wat een ongelooflijk bazen spel was het toch. | |
Euribob | zaterdag 21 mei 2011 @ 00:16 |
Is het trouwens mogelijk om het te spelen als je het spel zelf niet meer hebt? Computer ooit weggegooid toen de game er nog in zat. (Ik word nog steeds met nachtmerries wakker. ) | |
classpc | zaterdag 21 mei 2011 @ 00:18 |
Download OpenTTD: http://www.openttd.org/en/download-stable Download hier de Windows versie van Transport Tycoon Deluxe: http://download.transporttycoon.net/ Pak het bestand ttd-win.zip uit. Voer de installatie van OpenTTD uit en laat hem de grafische bestanden van Transport Tycoon Deluxe uitlezen uit de map waar je zojuist ttd-win.zip in uitgepakt hebt. | |
RPG | zaterdag 21 mei 2011 @ 00:21 |
Je hebt al heel lang (sinds eind 2009) geen bestanden meer nodig voor openttd. Je kan gewoon openttd installeren met OpenGFX en OpenSFX. | |
classpc | zaterdag 21 mei 2011 @ 00:27 |
Klopt maar dat ziet er dus niet uit. | |
maartena | zaterdag 21 mei 2011 @ 01:10 |
Ik vind persoonlijk de OpenGFX er veel beter uit zien eigenlijk. | |
RPG | zaterdag 21 mei 2011 @ 01:44 |
Ik ook | |
Euribob | zaterdag 21 mei 2011 @ 13:38 |
Als ik de bestanden probeer te openen om ze uit te pakken wordt ik geweigerd omdat ik geen toestemming heb. | |
Bart | zaterdag 21 mei 2011 @ 13:45 |
Je hoeft ook niets te openen, gewoon tijdens de installatie kiezen voor OpenGFX. | |
Euribob | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:22 |
Jeuh! Dankt u allen! Weet iemand trouwens nog hoe het mogelijk is om een stad explosief te laten groeien? | |
mickeyD | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:43 |
klein station midden in de stad plaatsen, en dan een groot vliegveld en een groot station (of meerdere) buiten de stad er aan koppelen. veel verkeer = groei | |
Euribob | zaterdag 21 mei 2011 @ 21:51 |
Bedankt. | |
Bart | zondag 22 mei 2011 @ 09:10 |
Vijf stations/bushalte voor passagiers in een stad, die elk minimaal 1x per 20 dagen worden bezocht door een voertuig, plus 1x per drie maanden fund new buildings geeft maximale groei aan een stad. Hoeft geen vervoer naar andere steden te zijn, vijf bushaltes in de stad zelf met een paar busjes ertussen werkt net zo goed. | |
Euribob | zondag 22 mei 2011 @ 09:42 |
En goederentransport met fabriekjes die onder mijn stad vallen, ook bevorderend voor de groei van de stad of niet? | |
dreams.psd | maandag 23 mei 2011 @ 18:45 |
Zit er ook een tutorial in de game? ik voel dat ik iets over het hoofd zie kwa gameplay en geld verdienen. |