abonnement Unibet Coolblue
pi_119459774
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:04 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, een gewone kinderstoel was misschien handiger geweest.
die hadden ze al van opa en oma gekregen ;)
pi_119459870
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:16 schreef krullebol81 het volgende:

[..]

die hadden ze al van opa en oma gekregen ;)
Oke ;)

Maar goed dat je dit topic weer omhoog geschopt hebt, want ik was hem kwijt nl ;)

Hier nog een paar van mijn creaties van de laatste tijd





pi_119467029

Mijn dame is eindelijk af na 5 maanden :')
#TeamMiley
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 00:37:17 #254
91830 MaximusTG
pi_119769495
Dit leek me wel een geschikte plek hiervoor :)

Cover gemaakt voor mn Kobo Touch; Wat stevig karton, oude spijkerbroek, elastiek, naald en draad en lijm.



Eerst uit karton een rug, en een voor- en achterkant gesneden, iets groter dan de Touch zelf. Die met wat tape aan elkaar gezet met heel iets speling, zodat je em kan vouwen.
Toen een kartonnetje uitgesneden die net iets kleiner is dan de touch.

Vervolgens een oude spijkerbroek kapot geknipt, stuk met genaaide naad op de rug van de cover geplakt. Vervolgens rest stof beetje op maat geknipt, en om het karton heen gevouwen en gelijmd.
Daarna nog een ander lapje stof voor de binnenkant, randjes weer netjes omgevouwen zodat je geen open randen hebt. Stukje karton dat iets kleiner is voor de touch ook met stof bedekt. Aan achterkant vastgeplakt. Toen dat droog was de elastieken op maat gemaakt, gepast met de touch. Toen de elastieken op de rand met spelden vastgezet, zodat de achterste stukjes ontlast waren. Die ook vastgelijmd, ff geklemd met wat knijpers. Dat uiteindelijk ook in de cover geplakt. Elastiek om em mee dicht te houden vastgezet.
Toen nog het stukje lichtere stof genaaid voor om de voorste rand.
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 08:51:01 #255
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119772173
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:37 schreef MaximusTG het volgende:
Dit leek me wel een geschikte plek hiervoor :)

Cover gemaakt voor mn Kobo Touch; Wat stevig karton, oude spijkerbroek, elastiek, naald en draad en lijm.
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Eerst uit karton een rug, en een voor- en achterkant gesneden, iets groter dan de Touch zelf. Die met wat tape aan elkaar gezet met heel iets speling, zodat je em kan vouwen.
Toen een kartonnetje uitgesneden die net iets kleiner is dan de touch.

Vervolgens een oude spijkerbroek kapot geknipt, stuk met genaaide naad op de rug van de cover geplakt. Vervolgens rest stof beetje op maat geknipt, en om het karton heen gevouwen en gelijmd.
Daarna nog een ander lapje stof voor de binnenkant, randjes weer netjes omgevouwen zodat je geen open randen hebt. Stukje karton dat iets kleiner is voor de touch ook met stof bedekt. Aan achterkant vastgeplakt. Toen dat droog was de elastieken op maat gemaakt, gepast met de touch. Toen de elastieken op de rand met spelden vastgezet, zodat de achterste stukjes ontlast waren. Die ook vastgelijmd, ff geklemd met wat knijpers. Dat uiteindelijk ook in de cover geplakt. Elastiek om em mee dicht te houden vastgezet.
Toen nog het stukje lichtere stof genaaid voor om de voorste rand.
gaaf man!
ik snap alleen geen bal van je beschrijving :@
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 09:21:15 #256
91830 MaximusTG
pi_119772685
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:51 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gaaf man!
ik snap alleen geen bal van je beschrijving :@
Bedankt!
Haha, ja, tis wel een beetje ingewikkeld zo he :P.
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 09:24:47 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119772751
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:21 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Bedankt!
Haha, ja, tis wel een beetje ingewikkeld zo he :P.
ja maar kan je ook een begrijpelijke beschrijving maken?
ik vind het wel een mooi ding om een tabletpc in op te bergen :)
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 09:45:20 #258
91830 MaximusTG
pi_119773096
Oh, jahoor, tuurlijk!

Hmm, ff kijken.

Je begint dus met

- Een boekvorm uit stevig karton maken. Ik heb de voor- en achterkant iets groter gemaakt dan de reader. Zijkanten 1 cm aan elke kant en een halve cm aan elke zijkant.

- De boekvorm beplakken met je gewenste stof. Naar binnen vouwen en daar vastplakken. Misschien dat je nog dikker karton moet gebruiken als je een dunner stofje pakt. Ik heb dus spijkerstof van een oude broek gebruikt, waarbij ik de bestaande naad van de broekspijp op de rug van de 'boekvorm' heb gepositioneerd.

- Je hebt dan dus aan de binnenkant nog de lelijke randen van de stof.

- Neem nu nog een stuk stof, en plak daarvan de randen aan 3 kanten naar de andere kant, zodat je een lapje krijgt waarmee je de binnenkant van de voorste flap van je 'boek' kan bedekken, zodat je geen lelijke randjes meer ziet. Laat de kant die je niet omvouwt wat langer, die loop dan dus door over de rug van je boek (aan de binnenkant) tot de binnenkant van de achterste flap van je 'boek'. Zo is ook de binnenkant van de rug mooi afgewerkt.

- Knip of snijd nu een kartonnetje dat net iets kleiner is dan je reader (of tablet). Beplak dat ook met stof en vouw naar achteren. Die achterkant komt straks op de binnenkant van de achterste flap te zitten.

- Neem nu wat elastiek en probeer met je tablet of reader op het beplakte karton waar ze moeten komen. Bij mij bv had ik onderaan meer ruimte, dus heb ik dat elastiek verder naar binnen gedaan.
Je kan dit uit twee stukken elastiek maken die je tot cirkels naait en dan diagonaal om de hoeken haakt en op een paar punten vastplakt aan de achterkant, maar dat idee zag ik pas te laat. Dus ik heb gewoon 4 losse stukjes genomen.
Met wat spelden heb ik ze op de randen van de stof/karton ff vastgezet en toen met lijm de achterste stukjes vastgeplakt. Klemmen met wat knijpers. Elastiek kan je zo ook al iets op spanning brengen.

- Omdat ik de stof niet schuin bij de hoekjes had afgeknipt, zoals je bv bij kaften doet, omdat ik dat niet mooi vond worden (te rafelige puntjes) zag de voorkant er eerst zo uit:



- Toen nam ik dus een stuk lichtere spijkerstof, een rechthoek zeg maar. Over de lange as gevouwen, toen de randen naar buiten omgevouwen. Om de rand heen gepast. zijkanten dichtgenaaid, en vrij strak daarlangs afgeknipt. Binnenste buiten gehaald. Over de flap heen geschoven.

- Elastiek rond cover opgemeten, aan elkaar genaaid, en toen vastgezet op de bovenste en onderste rand van de achterste flap.

Tussendoor moet je af en toe je werk laten drogen, heb er een flinke stapel boeken opgelegd :P.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:02:27 #259
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119773519
Wow , dat ziet er netjes uit, en dan ook nog met de hand genaaid zeg ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:02:56 #260
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119773529
Oh nee wacht, die naad op de rug was zeker al een bestaande naad van de broek natuurlijk :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 10:03:47 #261
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119773545
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:02 schreef oh-oh het volgende:
Oh nee wacht, die naad op de rug was zeker al een bestaande naad van de broek natuurlijk :P
dat staat in de beschrijving ja :D
maar het is zeker een mooie hoes geworden O+
ik hou daar wel van
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:04:51 #262
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119773571
:D Ja ik had die niet helemaal gelezen :P
Maar tis wel een leuk idee om er zelf een te maken. Alleen vraag ik me af hoe goed ie blijft zitten in dat elastiek, ik zit er altijd mee in bad :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 10:09:21 #263
91830 MaximusTG
pi_119773698
Ik kan em gewoon op de kop houden en hij blijft gewoon zitten :).
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:25:00 #264
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119774091
Ik ga er es naar kijken denk ik, want ik heb wel zo een los beschermhoesje maar daar zit mn reader echt nooit in dus dat schiet niet op :')
Ik denk niet dat ik ga plakken, ik denk dat ik m gewoon op de naaimachine fix :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 10:30:26 #265
91830 MaximusTG
pi_119774229
Ja precies, van die schuifhoesjes zijn niet zo handig vind ik. En die harde 'boek' covers zijn vaak zo duur... iets van 40 euro soms wel.

Op de naaimachine is ook wel handig ja, maar die heb ik niet :P. Hoewel, lijkt me lastig om dan strak om karton heen te krijgen?
Je kan ook iets bouwen van een oud vintage boek, das ook gaaf. Maar dan moet je wel een passend exemplaar hebben :).
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 14:59:21 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119781235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:30 schreef MaximusTG het volgende:
Ja precies, van die schuifhoesjes zijn niet zo handig vind ik. En die harde 'boek' covers zijn vaak zo duur... iets van 40 euro soms wel.

Op de naaimachine is ook wel handig ja, maar die heb ik niet :P. Hoewel, lijkt me lastig om dan strak om karton heen te krijgen?
Je kan ook iets bouwen van een oud vintage boek, das ook gaaf. Maar dan moet je wel een passend exemplaar hebben :).
wel eens bij de kringloop geweest? ze barsten daar van de boeken
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2012 @ 11:48:14 #267
91830 MaximusTG
pi_119912729
Ik heb een leuk boek gekocht om een case van te maken, een boek uit deze reeks; 5 euro bij de Slegte.


Maar ik vind het ergens ook wel zonde :P.
pi_119916001
oe die zien er wel mooi uit maar kan me voorstellen dat je het ook wel zonde vind!
pi_119917840
Wat supergaaf die cover MaximusTG! ^O^
pi_119917875


Voor m'n nichtje, ze werd 1 vorige week
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119917910
Aaawww wat lief! O+
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2012 @ 15:04:20 #272
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119918863
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:25 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]

Voor m'n nichtje, ze werd 1 vorige week
wat knap! _O_
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2012 @ 22:54:54 #273
91830 MaximusTG
pi_119978340
Nou, als er een boekengod is dan heb ik het nu wel goed verpest denk ik :P. Heb de bladzijden uit het boek gesneden, de rug van het boek aan de binnenkant opgevuld met een stuk van een van de eerste dikkere bladzijdes. Op de binnenzijde van de voorkant heb ik de titelpagina geplakt met klein beetje pritt ter fixatie, en daarna boeklon eroverheen.
Voor de andere kant heb ik twee stukjes stevig karton op maat gesneden van de reader. Op de onderste heb ik het elastiek met de nietmachine vastgezet. Daarop het ander stuk karton geplakt, zodat je de nietjes niet ziet, en ze ook de reader niet kunnen bekrassen ;). Op het karton dat bovenop komt een leuk plaatje gefixeerd met pritt, randjes netjes ingeknipt en naar de achterkant gevouwen.
Weer boeklon erop, ook ingesneden en naar de achterkant gevouwen.
Dat in zn geheel op de binnenkant van de achterkant geplakt. Stapel boeken erop en laten drogen.

Resultaat:

pi_119980022
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:54 schreef MaximusTG het volgende:
Nou, als er een boekengod is dan heb ik het nu wel goed verpest denk ik :P. Heb de bladzijden uit het boek gesneden, de rug van het boek aan de binnenkant opgevuld met een stuk van een van de eerste dikkere bladzijdes. Op de binnenzijde van de voorkant heb ik de titelpagina geplakt met klein beetje pritt ter fixatie, en daarna boeklon eroverheen.
Voor de andere kant heb ik twee stukjes stevig karton op maat gesneden van de reader. Op de onderste heb ik het elastiek met de nietmachine vastgezet. Daarop het ander stuk karton geplakt, zodat je de nietjes niet ziet, en ze ook de reader niet kunnen bekrassen ;). Op het karton dat bovenop komt een leuk plaatje gefixeerd met pritt, randjes netjes ingeknipt en naar de achterkant gevouwen.
Weer boeklon erop, ook ingesneden en naar de achterkant gevouwen.
Dat in zn geheel op de binnenkant van de achterkant geplakt. Stapel boeken erop en laten drogen.

Resultaat:

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Waar woon je en wanneer kan ik een exemplaar afhalen!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 6 december 2012 @ 00:08:33 #275
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119981482
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:54 schreef MaximusTG het volgende:
Nou, als er een boekengod is dan heb ik het nu wel goed verpest denk ik :P. Heb de bladzijden uit het boek gesneden, de rug van het boek aan de binnenkant opgevuld met een stuk van een van de eerste dikkere bladzijdes. Op de binnenzijde van de voorkant heb ik de titelpagina geplakt met klein beetje pritt ter fixatie, en daarna boeklon eroverheen.
Voor de andere kant heb ik twee stukjes stevig karton op maat gesneden van de reader. Op de onderste heb ik het elastiek met de nietmachine vastgezet. Daarop het ander stuk karton geplakt, zodat je de nietjes niet ziet, en ze ook de reader niet kunnen bekrassen ;). Op het karton dat bovenop komt een leuk plaatje gefixeerd met pritt, randjes netjes ingeknipt en naar de achterkant gevouwen.
Weer boeklon erop, ook ingesneden en naar de achterkant gevouwen.
Dat in zn geheel op de binnenkant van de achterkant geplakt. Stapel boeken erop en laten drogen.

Resultaat:

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
_O_ _O_ _O_ _O_
Ik ga bij de kringloop speuren naar mooie boeken, hoe epic is dit O+ O+ O+ O+ O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')