quote:
Met een veteranenpas kan je in principe sneller doorlopen maar je moet gewoon een identiteitsbewijs kunnen overleggen, en een veteranenpas is ook een identiteitsbewijs. Nu ben ik geen onbekende in Weert en lopen er nog steeds mensen rond die mij van de MGD kennen dus ik kan daar iets 'vrijer' rondlopen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef rubje het volgende:
[..]
![]()
kijk,dat is nog eens interessant als scan. Bedankt Clan! ( te meer ik weinig tot geen nieuwe info kon vinden hoe de Klooster kazerne er vroeger uitzag toen er nog militairen vertoefden.)
edit: leuk die nieuwe foto's van de kazerne boven deze post. Ziet er verlaten uit...
vraagje: gaat het echt zo makkelijk dat je je als veteraan alleen maar hoeft te melden aan de poort,je pas moet laten zien en dan kan doorlopen het militaire terrein op?![]()
Tja, met een beetje pech is de VHK binnenkort inderdaad compleet verlaten...quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef rubje het volgende:
edit: leuk die nieuwe foto's van de kazerne boven deze post. Ziet er verlaten uit...
He? Geen Militair.. geen kazerne toegang.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:32 schreef Clan het volgende:
[..]
Met een veteranenpas kan je in principe sneller doorlopen maar je moet gewoon een identiteitsbewijs kunnen overleggen, en een veteranenpas is ook een identiteitsbewijs. Nu ben ik geen onbekende in Weert en lopen er nog steeds mensen rond die mij van de MGD kennen dus ik kan daar iets 'vrijer' rondlopen.
Na dat je bij de poort hebt gemeld krijg je meestal dit pasje mee:
[ afbeelding ]
Idd, als er geen museum op het terrein ligt kom je als burger niet op het terrein, tenzij je een uitnodiging hebt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
He? Geen Militair.. geen kazerne toegang.
Bezoekers moeten worden gemeld, en die krijgen een bezoekerspas..
je kunt als rubje zijnde echt niet met een geldig ID een kazerne op en wat fototjes kieken.
Deze foto's?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef rubje het volgende:
[..]
![]()
kijk,dat is nog eens interessant als scan. Bedankt Clan! ( te meer ik weinig tot geen nieuwe info kon vinden hoe de Klooster kazerne er vroeger uitzag toen er nog militairen vertoefden.)
vraagje: gaat het echt zo makkelijk dat je je als veteraan alleen maar hoeft te melden aan de poort,je pas moet laten zien en dan kan doorlopen het militaire terrein op?![]()
In Edinburgh zat de PIO, In London de B Cie, achter Manchester werkte ik, Cardiff en Manchester waren, geloof ik, legeringsgebouwen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Manchester en Cardiff heb ik gelegen.
Hier wil ik mij bij aansluiten, ook al laat ik weinig / niets van me horen, alle informatie wordt wel met grote belangstelling door mij bekeken en gelezen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:22 schreef Nibb-it het volgende:
Clan, bedankt voor alle scans, verhalen en foto's die je plaatst. Hardstikke informatief.
In mijn tijd waren London en Cardiff de A-cie gebouwen (BOT voor de AMO2/ CGO), Edingburgh en Manchester de B-cie (BBT voor de AMO1/ AKO). En dan de gebouwen achter Manchester zat de C-cie, vergelijkbaar met de B-cie.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:27 schreef Clan het volgende:
[..]
In Edinburgh zat de PIO, In London de B Cie, achter Manchester werkte ik, Cardiff en Manchester waren, geloof ik, legeringsgebouwen.
Bedankt, het is ook een stukje informatie over iets waarvan niet alle mensen iets of weinig vanaf weten, maar onderwijl leer ik ook weer bijquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hier wil ik mij bij aansluiten, ook al laat ik weinig / niets van me horen, alle informatie wordt wel met grote belangstelling door mij bekeken en gelezen.
Klopt, overigens moet jij je in Grave dan ook wel thuis gevoeld hebben... Als je het dan over twee dezelfde kazernes hebt (spiegelbeeld).quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:08 schreef Clan het volgende:
C Compagnie ( gebouw 9 ) zat idd schuin achter Manchester (7), maar ik bedoelde eigenlijk als je binnenkomt links van Manchester lag gebouw 8 en daarnaast gebouw 14, daar zat het gezondheidscentrum met de MDD en de MGD.
Daar zat ik wel in een ander gebouw, en de omgeving van de kazerne was toch anders, in Weert zat je meer in de bossen terwijl in Grave alleen grasland voor koeien en akkers rondom lagen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, overigens moet jij je in Grave dan ook wel thuis gevoeld hebben... Als je het dan over twee dezelfde kazernes hebt (spiegelbeeld).
Nee, foto's zoals jij die ingescand hebt daar ik al tijden op Google naar foto's zoek van al die kazernes,die nu leegstaan of weg zijn,ten tijde van de jaren 70 of 80 en al hun bedrijvigheid.quote:
Als genodigde (en in welke hoedanigheid laat ik even in het midden)kan ik je verzekeren dat ik wel een kazerneterrein op kom als ik er behoefte aan heb.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:34 schreef Pumatje het volgende:
He? Geen Militair.. geen kazerne toegang.
Bezoekers moeten worden gemeld, en die krijgen een bezoekerspas..
je kunt als rubje zijnde echt niet met een geldig ID een kazerne op en wat fototjes kieken.
Heey, het is Alberto!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:18 schreef rubje het volgende:
[..]
[..]
Als genodigde (en in welke hoedanigheid laat ik even in het midden)kan ik je verzekeren dat ik wel een kazerneterrein op kom als ik er behoefte aan heb.![]()
haha op die omcirkelde kamer heb ik ook gelegen! Na t pio ben ik naar C3 gegaan, na ini-1 zijn we naar B1 gegaan in Cardiff maar daar ben ik snel weggegaan(gestopt met kms). onze SM/PC was in zn vrije tijd een ridder, mn groepsinstructeur was kpl verbindelaar geweest en had met het kct gevochten in bosnie(ja...) en mn andere groepsinstructeur was één of andere oudmarinier die naar luctmobiel gegaan was en dacht dat iedereen die geen rode baret had of geen infanterist wou worden minderwaardig was.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
In mijn tijd waren London en Cardiff de A-cie gebouwen (BOT voor de AMO2/ CGO), Edingburgh en Manchester de B-cie (BBT voor de AMO1/ AKO). En dan de gebouwen achter Manchester zat de C-cie, vergelijkbaar met de B-cie.
Mijn/ onze kamers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |