abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:32:15 #1
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89523271
quote:
Geheimzinnig WikiLeaks-bestand mogelijk troefkaart tegen arrestatie

WikiLeaks heeft drie dagen voor het vrijgeven van geheime ambtsberichten via Twitter opgeroepen om een versleuteld bestand van 1,4 gigabyte te downloaden. De klokkenluiderssite doet mysterieus over de inhoud van de versleutelde gegevens, die al sinds 30 juli in verschillende versies circuleren, maar de naam insurance.aes256 doet vermoeden dat voorman Julian Assange schermt met het wachtwoord om een arrestatie te voorkomen.

Aan de oproep tot downloaden is massaal gehoor gegeven. Via de zogeheten Torrent-site Piratebay hebben al meer dan 100.000 mensen het bestand binnengehaald. Mogelijk zitten in het bestand de 251.287 geheime ambtsberichten die WikiLeaks sinds zondagavond druppelsgewijs vrijgeeft. Tot nu toe ongeveer zeshonderd stuks. WikiLeaks censureert zelf de namen in de berichten. Als in het versleutelde bestand daadwerkelijk alle berichten zitten dan is het de vraag of deze vrij van persoonsnamen zijn. Openbaring door middel van een wachtwoord zou een nachtmerrie zijn voor de autoriteiten. Media spreken van een internetbom.

Of is het bestand nep? Hoe dan ook. Assange zit in het nauw. De Britse politie weet, naar eigen zeggen, al een maand dat hij zich in het zuiden van Engeland ophoudt. Nu Interpol de 188 lidstaten heeft verzocht om Assange aan te houden op verdenking van verkrachting, intimidatie en bedreiging van twee Zweedse vrouwen lijkt niets een arrestatie meer in de weg te staan. Nou ja, één ding dan: het geheimzinnige bestand insurance.aes256. Zolang niemand weet wat er precies in het bestand zit, nemen de autoriteiten wellicht het zekere voor het onzekere en laten ze hem lopen.
Overzicht leaks::
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikileaks_cables

Verder:
Assange's London attorney, Mark Stephens, told AOL News today that Swedish prosecutors told him that Assange is wanted not for allegations of rape, as previously reported, but for something called "sex by surprise," which he said involves a fine of 5,000 kronor or about $715.

Links:
* wlcentral.org - Wikileaks news round up
* cablesearch.org - Search for Cables
* wikileaks.ch - Temporary Wikileaks Page [46.51.171.90, 184.72.37.90]
* wikileaks.org - Official Wikileaks Page [46.51.171.90, 184.72.37.90]
* cablegate.wikileaks.org - Secret US Embassy Cables [91.194.60.90, 91.194.60.112,
* chat.wikileaks.org - Secure SSL Chat Page [88.80.13.160]
* sunshinepress.org - Secure Document Submission Page [88.80.2.32]

Doorverwijzende urls:
* wikileaks.com - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.net - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.biz - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.de - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.eu - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.fi - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.mobi - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.nl - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.pl - Points to Official Site [88.80.13.160]
* wikileaks.us - Points to Official Site [88.80.13.160]
* ljsf.org - Points to Official Site [88.80.13.160]

Real mirrors on different IP Addresses:
* wikileaks.info - Mirror hosted in Switzerland [62.2.16.94]
* wikileaks.se - Mirror hosted in Sweden [88.80.6.179]
* nyud.net - Mirror hosted in the United States [129.170.214.192]

Important Wikileaks Links
* twitter.com/wikileaks - Official Wikileaks Twitter Page
* facebook.com/wikileaks - Official Wikileaks Facebook Page

Why we need Wikileaks - Interview met Assange (incl subs):
http://www.ted.com/talks/(...)needs_wikileaks.html

'Reconstructie':

Interview met advocaat en collegae van Assange:

Cenk Uygur @MSNBC over War on Iran:


Vorige deel: Wikileaks documenten #6: Reeks kon sneller

----

Laatste posts:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:31 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon een duidelijk scheiding maken tussen feiten en meningen.
Volgens hun site doen ze dit ook (We do not accept rumor, opinion, other kinds of first hand accounts or material that is publicly available elsewhere.), maar ze houden zich dus nu zelfs al niet meer aan hun eigen voorwaarden...
Natuurlijk is het geen perfecte situatie als ze dit zelf doen, maar beter als zomaar alles lukraak op straat gooien.

Persoonlijk zag ik organisaties als wikileaks het liefst helemaal verdwijnen.
Heb je informatie over een misstand van de overheid? Prima, ga ermee naar de rechter en laat hem bepalen of het een misstand is. Zo ja, dan komt het echt wel in het nieuws. Zo nee, geen schade voor (bijvoorbeeld) de diplomatieke betrekkingen.
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:31 schreef msnk het volgende:

[..]

Had eigenlijk wat meer belastend materiaal verwacht over Israel, gaat wel erg traag het releasen van documenten. Er is ook nog geen verklaring geweest hoe dat komt, of heb ik dat gemist?


[ Bericht 7% gewijzigd door msnk op 04-12-2010 22:15:22 ]
AFC AJAX
pi_89523299
^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:14 schreef Royyy het volgende:

[..]

Om maar eens even bij het Robin & Batman voorbeeld te blijven.
Stel er ligt een voorstel voor een of andere economisch verdrag tussen Rusland en de VS (een verdrag dat meer economische welvaart zou creëren en dus positief zou zijn voor de bevolking).
Doordat de diplomaten van beide landen geen vertrouwen meer in elkaar hebben lopen de onderhandelingen totaal niet, en wordt uiteindelijk alles maar afgeblazen.
Niet echt realistisch, maargoed.

Daartegenover zet ik :
De Russische bevolking ziet hierdoor dat hun systeem van verkiezingen niet werkt zoals beloofd, dat de huidige machthebbenden in Rusland het oude spelletje van voor Gorbachev oppakken en zij met een beetje geheugen zien in dat de bevolking de dupe gaat worden ... zoals vroegah.

quote:
DMITRI MEDVEDEV, who has been designated by Vladimir Putin to win Russia's presidential election March 2, polled at 80 percent in a recent survey, compared with 1 percent for the only opposition candidate then in the running, former prime minister Mikhail Kasyanov. But like the former Soviet regime it increasingly resembles, Mr. Putin's Kremlin is leaving nothing to chance. On Sunday, Mr. Kasyanov was excluded from the presidential ballot, on the pretext that thousands of the 2 million signatures he had gathered in support of his registration were fraudulent
Calm down, please!
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:33:22 #3
165924 msnk
AliceWonder <3
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:38:03 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89523488
BOEM!

Gooi die bom! Alles moet kapot! *O*
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89523894
quote:
WikiLeaks dreigt met een wereldwijde internetbom. Zodra de internationaal gezochte WikiLeaks-oprichter Julian Assange wordt gearresteerd, 'ontploft' op internet een gegevensbestandje en komen in één keer alle 251.287 geheime, ruwe documenten van de Amerikaanse diplomatieke diensten vrij.
Wat een overdreven televaag onzin weer. Dat gedoe heeft niets met een arrestatie te maken. Hij heeft via zijn advocaten laten weten dat hij gewoon mee zou werken aan een arrestatie.
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:51:01 #6
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89523914
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:33 schreef Googolplexian het volgende:
^O^

[..]

Niet echt realistisch, maargoed.

Daartegenover zet ik :
De Russische bevolking ziet hierdoor dat hun systeem van verkiezingen niet werkt zoals beloofd, dat de huidige machthebbenden in Rusland het oude spelletje van voor Gorbachev oppakken en zij met een beetje geheugen zien in dat de bevolking de dupe gaat worden ... zoals vroegah.

[..]

Jij bent dus uit op anarchie want dat is de enige uitkomst als de burger geen vertrouwen meer heeft in de overheid. In zo'n situatie geldt wel het recht van de sterkste en daar hoor jij niet bij.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_89524109
quote:
Zonder verdragen heb je een totale vrije markt waarin er minder belemmeringen zijn voor bedrijven om internationaal geld te verdienen. Ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen belang hebben bij zo'n verdrag, maar misschien dat meer mensen voordeel hebben bij geen verdrag.
Klinkt leuk als argument, maar is natuurlijk totaal onrealistisch.
Zon perfecte situatie bereik je toch nooit, onmogelijk.
Dan kun je door blijven klagen over een regering die niet 100% open is naar de burgers, maar je kunt je ook focussen op een doel dat wél bereikbaar is, dan heb je ook een stuk meer kans dat degenen die het voor het zeggen hebben serieus naar je luisteren.
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:58:33 #8
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_89524155
Hoe kun je nou het beste in de docs zoeken? Ik heb het op de gewone manier geprobeerd, maar dat lukt niet...
!!! Go 49-ers !!!
pi_89524185
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:51 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Jij bent dus uit op anarchie want dat is de enige uitkomst als de burger geen vertrouwen meer heeft in de overheid.
Anarchie is de enige uitkomst als de burger geen vertrouwen meer heeft in de huidige overheid?

Dus ons huidige kabinet is anarchie?

Alternatieven zijn revolutie, herverkiezingen, motie van wantrouwen, etc.

quote:
In zo'n situatie geldt wel het recht van de sterkste en daar hoor jij niet bij.
Ach gut :') Nou vooruit ... persoonlijk trapje terug dan:
Wie niet sterk is moet slim zijn ... of zoals jij worden.
Calm down, please!
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:59:48 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89524186
en we moeten ook wel in de gaten hebben dat echte top secret communicatie echt niet electronisch gaat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:10:15 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89524430
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:59 schreef Re het volgende:
en we moeten ook wel in de gaten hebben dat echte top secret communicatie echt niet electronisch gaat
Niet? Lijkt me niet dat die documenten met de hand geschreven worden? Oftewel ze moeten ergens digitaal staan opgeslagen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:10:44 #12
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89524440
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:50 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Wat een overdreven televaag onzin weer. Dat gedoe heeft niets met een arrestatie te maken. Hij heeft via zijn advocaten laten weten dat hij gewoon mee zou werken aan een arrestatie.
Even een wat genuanceerdere stuk geplaatst :@
AFC AJAX
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:12:33 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89524479
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:57 schreef Royyy het volgende:

[..]

Klinkt leuk als argument, maar is natuurlijk totaal onrealistisch.
Zon perfecte situatie bereik je toch nooit, onmogelijk.
Dan kun je door blijven klagen over een regering die niet 100% open is naar de burgers, maar je kunt je ook focussen op een doel dat wél bereikbaar is, dan heb je ook een stuk meer kans dat degenen die het voor het zeggen hebben serieus naar je luisteren.
Gehersenspoelde zak hooi.

Alles moet kapot! *O*
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89524497
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:59 schreef Re het volgende:
en we moeten ook wel in de gaten hebben dat echte top secret communicatie echt niet electronisch gaat
Wel hoor. En dat wordt versleuteld met AES. Dezelfde encryptie die op het insurance bestand staat.
pi_89524545
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gehersenspoelde zak hooi.

Alles moet kapot! *O*
Leef jij maar lekker verder in je droomwereld :')
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:18:14 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89524633
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Leef jij maar lekker verder in je droomwereld :')
Ga jij maar fijn op zoek naar bereikbare doelen! Misschien kan je er een rapport over schrijven! :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89524694
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe kun je nou het beste in de docs zoeken? Ik heb het op de gewone manier geprobeerd, maar dat lukt niet...
Ik gebruik http://cablesearch.org, duurt een paar uur voordat nieuwe cables in deze database zitten.
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:22:40 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89524764
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:31 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon een duidelijk scheiding maken tussen feiten en meningen.
Ze publiceren sec de cables, dat zijn gewoon feiten. Er is geen onduidelijkheid.
quote:
Volgens hun site doen ze dit ook (We do not accept rumor, opinion, other kinds of first hand accounts or material that is publicly available elsewhere.), maar ze houden zich dus nu zelfs al niet meer aan hun eigen voorwaarden...
Op hun site wel, maar daarnaast helpen ze ook journalisten aan ruwe data zodat die de feiten kunnen duiden. De enige onduidelijkheid zit in jouw hoofd.
quote:
Natuurlijk is het geen perfecte situatie als ze dit zelf doen, maar beter als zomaar alles lukraak op straat gooien.
Nee. Dit is beter omdat iedereen (waaronder alle journalisten) kunnen controleren wat de ruwe data is. Die controlemogelijkheid mis ik bij overheden, en juist daarom hebben we nu WikiLeaks.

Jij vind eigenlijk dat WL zich als een overheid moet gedragen.
quote:
Persoonlijk zag ik organisaties als wikileaks het liefst helemaal verdwijnen.
Heb je informatie over een misstand van de overheid? Prima, ga ermee naar de rechter en laat hem bepalen of het een misstand is. Zo ja, dan komt het echt wel in het nieuws. Zo nee, geen schade voor (bijvoorbeeld) de diplomatieke betrekkingen.
De rechter beoordeeld geen misstanden. Ze beoordelen aanklachten en hun betrekking op de wet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:28:23 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89524947
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:57 schreef Royyy het volgende:

[..]

Klinkt leuk als argument, maar is natuurlijk totaal onrealistisch.
Zon perfecte situatie bereik je toch nooit, onmogelijk.
Beter dan nu iig.
quote:
Dan kun je door blijven klagen over een regering die niet 100% open is naar de burgers, maar je kunt je ook focussen op een doel dat wél bereikbaar is, dan heb je ook een stuk meer kans dat degenen die het voor het zeggen hebben serieus naar je luisteren.
Volgens mij kunnen we met zaken als WikiLeaks overheden dwingen een stuk openen en eerlijker te zijn. Ik ben uitermate content met de situatie van de afgelopen week en ik hoop dat dit de komende 10 jaar gestaag door gaat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:29:58 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89525004
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Leef jij maar lekker verder in je droomwereld :')
In mijn droomwereld hebben overheden al heel wat geheimen prijsgegeven (al dan niet vrijwillig) en is mijn ideale situatie iets dichterbij gekomen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:36:35 #21
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89525218
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

mijn ideale situatie iets dichterbij gekomen.
Armoedzaaier?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:39:00 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89525284
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:36 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Armoedzaaier?
Mijn financiële situatie is niet afhankelijk van de geheimen van de Amerikaanse overheid. De een z´n brood....

Mensen die nu niet aan de macht zijn kunnen heel veel voordeel hebben bij chaos. Ik slaap liever elke dag uit, maar als de komende storm mij mogelijkheden biedt, zal ik daar van proberen te profiteren. Zowel financieel als in de zin van vrijheid, macht, rechtvaardigheid e.d.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89525322
The New Yorker (weekblad) deze week heeft een link naar hun 11-delige story over ontstaan van Wikileaks, heel verhaal uit IJsland, ook een Nederlander bij, en hoe het verder afliep, leuke cartoons erbij :

http://www.newyorker.com/
pi_89525367
Vind dat ze nog maar weinig gepubliceerd hebben. Gaat een beetje traag.
Definitely not CIA
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:42:05 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89525402
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:41 schreef capricia het volgende:
Vind dat ze nog maar weinig gepubliceerd hebben. Gaat een beetje traag.
Het gaat anders een stuk sneller dan de gemiddelde soap.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')