abonnement Unibet Coolblue
pi_89518313
Pietverdriet , links in Nederland linken aan Cuba :')
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:23:42 #252
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89518384
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:18 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Yep al die tijd verdienden ze er aan, en nu is het ineens heel zwak dit excuus. Zie ook Wikileaks documenten #6: Reeks kon sneller
Tjah wat valt er verder te zeggen. Vorige pagina is er ook het een en ander gezegd over Paypal.

Ik gebruik Paypal zelf erg veel, maar dit vind ik ontzettend sneu van hun kant. Zolang een rechter niet heeft uitgesproken over Wikileaks is het aan eenieder om zelf te beslissen of zij wel of niet geloven in wat Wikileaks doet en hen wel of niet steunen, Paypal doet dat dus kennelijk niet. Of dat nu onder druk gebeurde? Geen idee, ik ken de mensen achter Paypal niet. Het is echter hun keus om dit zo te doen.
AFC AJAX
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:28:30 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89518550
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:21 schreef IHVK het volgende:
Pietverdriet , links in Nederland linken aan Cuba :')
Extreem links fok, een onderscheid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:33:20 #254
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89518752
Steeds meer mensen proberen een signaal af te geven en melden zich massaal af bij Amazon (mindere mate Paypal) nadat zij Wikileaks de rug toekeerden. Sterk, ben benieuwd hoeveel invloed dit zal hebben over het algemene omzet van deze bedrijven.
AFC AJAX
pi_89518756
Calm down, please!
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:36:18 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89518854
ik snap niet dat sommige mensen hier recht burgelijke privacy verwarren met het recht op openheid van wat de staat met de burgers wil.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89519072
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:36 schreef Re het volgende:
ik snap niet dat sommige mensen hier recht burgelijke privacy verwarren met het recht op openheid van wat de staat met de burgers wil.
Het is behoorlijk hypocriet van de overheid dat ze altijd roepen dat privacy niet belangrijk is omdat je niks te verbergen hoort te hebben, maar als het om henzelf gaat de rollen compleet omgedraaid zijn.
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:59:42 #258
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89519713
Die houding van onder andere Teeven is inderdaad verwerpelijk. Maar er is wel een verschil tussen diplomatiek bedrijven en het 'gewone' leven. Maar daarmee praat ik het privacyargument van Teeven niet goed, absoluut niet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89519814
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

pas iets van 700 van de 250.000 docs gepubliceerd ;) Komt nog wel.
Het enigste verhaal was Verhagen van HP de tijd, maar de originele bron staat nog niet op Wikileaks.

Volgens mij hebben Nederlandse media gewoon geen toegang tot het bron materiaal, anders hadden er Nederlandse journalisten hierover bericht en gelijk gescreend zodat die op Wikileaks kan worden gezet.

En die Buitenlandse kranten of Wikileaks wil dat materiaal schijnbaar niet geven.
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:03:12 #260
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_89519848
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

VVD is natuurlijk geen liberale partij, het is triest gesteld met de vrijheid in NL. Het punt dat ik maak is echter een ander.
Neem jij nou het woord liberaal in de mond? :'(
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:19:09 #261
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89520452
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:49 schreef Googolplexian het volgende:
Ongeloveloos hoe veel mensen de betekenis van terrorisme buigen voor hun eigen agenda of omdat ze gehersenspoeld zijn.

De enige die hier angst kweekt (betreffende WikiLeaks) is de VS.
Ik zelf voel me verre van geterroriseerd door WikiLeaks, meer door de VS maar omdat wij aan hun kant van het lijntje staan (automatisch, als inwoners van Nederland en dat weer als gevolg van decennia lang politiek meelopen met en kontkussen bij de VS) heeft hun terreur, behalve echte vrijheden die steeds en steeds meer beperkt worden, voor alsnog weinig invloed op ons.

1. Van Dale
(het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.

2. Wetboek van Strafrecht NL
Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.

3. AIVD
Terrorisme is het plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

4. Nationaal coördinator terrorismebestrijding (sinds 2004, ahem)
Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

5. VN
iedere actie die erop is gericht de dood of verwonding van burgers of niet-militairen te veroorzaken.

6. Wikipedia
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.

[..]

Volgens die definitie is de VS een terroristische organisatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89520593
Ben nog benieuwd hoe het gaat lopen als wikileaks over een tijdje al die documenten over de banken gaat publiceren... denk persoonlijk dat dat voor Assange een stuk gevaarlijker zal zijn als dit...
Die zullen wel raad weten met zon figuur, en als Assange dan ergens met zn auto een ravijn inrijdt ofzo roept toch iedereen dat de Amerikaanse regering erachter zat :')
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:23:36 #263
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89520614
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:09 schreef Sloggi het volgende:
Maarreh... er is toch niemand hier die ook maar enigszins is verrast door de inhoud van de gelekte documenten?
Nee, maar het is voor een land als de VS nu lastiger om er over te liegen of net te doen alsof bepaalde dingen niet gebeurd zijn. Ze kunnen kritiek nu moeilijker afwimpelen als zijnde propaganda.

Wat veel belangrijker is is dat mensen die bepaalde dingen weten vanwege hun functie of per toeval, met deze cables een extra puzzelstukje kunnen krijgen om een spannend verhaal compleet te maken. We weten dat Amerika loopt te fukken, maar als je weet hoe en waarom...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:25:34 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89520694
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel nieuwswaardige zaken naar buiten gekomen, maar het is toch geen verrassing dat het er op deze manier aan toe gaat in de internationale politiek? Niet alleen de Haagse politiek is vies en vunzig, om met Alexander Pechtold te spreken.
Maar al die mensen die kritiek wegwimpelen, (Amerika heeft altijd het beste met de wereld voor, Amerika garandeert onze vrijheid en welvaart,) staan nu mooi met hun bek vol tanden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89520742
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, maar het is voor een land als de VS nu lastiger om er over te liegen of net te doen alsof bepaalde dingen niet gebeurd zijn. Ze kunnen kritiek nu moeilijker afwimpelen als zijnde propaganda.

Wat veel belangrijker is is dat mensen die bepaalde dingen weten vanwege hun functie of per toeval, met deze cables een extra puzzelstukje kunnen krijgen om een spannend verhaal compleet te maken. We weten dat Amerika loopt te fukken, maar als je weet hoe en waarom...
En hoeveel landen ter wereld denk je dat er niet "lopen te fukken"? :')

Hier in NL gebeurt het op kleinere schaal, maar denk je echt dat als Nederland zoveel invloed had als de VS, dat de Nederlandse regering zich dan anders zou gedragen?
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:28:34 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89520801
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:18 schreef splendor het volgende:

[..]

Gevalletje eigen rechter spelen dus. De (il)legaliteit van Wikileaks is nog niet vastgesteld.
Precies. Er is helemaal niks, geen rechter, geen veroordeling, zelfs de verkrachtings aanklacht verandert om de 5 minuten, maar Interpol en het Amerikaanse bedrijfsleven regelen dat zonder argumenten en legale onderbouwing.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:30:55 #267
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89520887
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Tjah wat valt er verder te zeggen. Vorige pagina is er ook het een en ander gezegd over Paypal.

Ik gebruik Paypal zelf erg veel, maar dit vind ik ontzettend sneu van hun kant. Zolang een rechter niet heeft uitgesproken over Wikileaks is het aan eenieder om zelf te beslissen of zij wel of niet geloven in wat Wikileaks doet en hen wel of niet steunen, Paypal doet dat dus kennelijk niet. Of dat nu onder druk gebeurde? Geen idee, ik ken de mensen achter Paypal niet. Het is echter hun keus om dit zo te doen.
Jij kan er voor kiezen paypal te boycotten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:31:24 #268
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89520908
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij kan er voor kiezen paypal te boycotten.
Dat kan inderdaad.
AFC AJAX
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:31:45 #269
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89520922
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:33 schreef msnk het volgende:
Steeds meer mensen proberen een signaal af te geven en melden zich massaal af bij Amazon (mindere mate Paypal) nadat zij Wikileaks de rug toekeerden. Sterk, ben benieuwd hoeveel invloed dit zal hebben over het algemene omzet van deze bedrijven.
Aangezien de US administration en US bedrijfsleven hetzelfde zijn gaan ze gezamenlijk ten onder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:33:12 #270
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89520971
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:02 schreef rja het volgende:

[..]

Het enigste verhaal was Verhagen van HP de tijd, maar de originele bron staat nog niet op Wikileaks.

Volgens mij hebben Nederlandse media gewoon geen toegang tot het bron materiaal, anders hadden er Nederlandse journalisten hierover bericht en gelijk gescreend zodat die op Wikileaks kan worden gezet.

En die Buitenlandse kranten of Wikileaks wil dat materiaal schijnbaar niet geven.
Dat wil wikileaks wel, maar ze hebben problemen met hun server. Misschien kunnen NL kranten die info van de Amerikaanse overheid krijgen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:34:25 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89521025
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij kan er voor kiezen paypal te boycotten.
Doe ik al een jaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:34:38 #272
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89521037
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:26 schreef Royyy het volgende:

[..]

En hoeveel landen ter wereld denk je dat er niet "lopen te fukken"? :')

Hier in NL gebeurt het op kleinere schaal, maar denk je echt dat als Nederland zoveel invloed had als de VS, dat de Nederlandse regering zich dan anders zou gedragen?
Ik vind ook dat de Nederlandse regering volledige verantwoording schuldig is aan zijn burgers. Hoe kan ik ze anders controleren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:35:07 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89521057
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe ik al een jaar.
Als je geen geld hebt kan je het ook niet uitgeven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89521376
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind ook dat de Nederlandse regering volledige verantwoording schuldig is aan zijn burgers. Hoe kan ik ze anders controleren?
Goh ja laten we dan maar alle diplomatieke documenten openbaar maken aan een hele massa mensen die er uberhaupt geen verstand van hebben, en zo een heleboel hysterie creeren :')

En als dan het diplomatiek proces niet meer functioneert doordat er totaal geen vertrouwen meer is door de diplomaten onderling, dan zijn degenen die nu hard hardst roepen dat alles wat de overheid doet openbaar moet zijn, waarschijnlijk diegenen die dan het hardst beginnen te roepen dat de overheid/diplomaten kut zijn omdat ze hun werk niet goed doen :')
pi_89521378
Ironisch dat internet, dat door de defensie in de USA is bedacht, zich nu tegen diezelfde organisatie gaat keren. Assange vermoorden helpt niet meer, de informatie blijft.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')