1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | For J = 2 To Blad4.UsedRange.Rows.Count FindString = Blad4.Cells(J, 15).Value2 With Blad1.Range("T:T") Set Rng = .Find(What:=FindString, _ After:=.Cells(.Cells.Count), _ LookIn:=xlValues, _ LookAt:=xlWhole, _ SearchOrder:=xlByRows, _ SearchDirection:=xlNext, _ MatchCase:=False) If Not Rng Is Nothing Then nummer = Rng.Row Blad1.Cells(nummer, 16).Value2 = Blad4.Cells(J, 6).Value2 'Stadium Blad1.Cells(nummer, 8).Value2 = Blad4.Cells(J, 9).Value2 'Opdrnr Rng.Activate Else Blad4.Cells(J, 9).Interior.ColorIndex = 3 End If End With Next J |
Je timestamp is het aantal seconden na 1-1-1970 (uit mn hoofd). Je kan dus =DATUM(JAAR(timestamp);MAAND(timestamp);DAG(timestamp)) doenquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef teamlead het volgende:
ik loop even vast..
Ik heb in kolom A iets meer dan 37.000 records staan met een timestamp. Die timestamp heeft als format dd-mm-yyyy HH:MM
Nu wil ik deze gesplitst hebben in 2 kolommen: 1 met de datum en 1 met de tijd.
Als ik copy/paste en de celeigenschappen aanpas, wordt alleen de weergave gewijzigd. En dat is net niet genoeg, omdat ik vervolgens op datum moet kunnen sorteren.
Met =(rechts A2;5) krijg ik ook geen tijd in kolom B, maar een reeks cijfers waar ik geen chocola van kan maken
iemand een idee anders dan handmatig overtikken?
(Excel 2007 NL overigens)
Goede vraag waar ik het antwoordt ook wel op wil wetenquote:Op maandag 20 december 2010 11:49 schreef actuarisje het volgende:
Eigenlijk een vraag mbt Word, maar het heeft ook zijdelings met Excel te maken en misschien dat jullie het antwoord weten.
Het gaat om afdruk samenvoegen. Ik heb een Word-template gekoppeld aan een Excel-file en krijg daaruit dus een brief-merge. Als ik in Word het samenvoegen voltooi, dan krijg ik één bestand met daarin alle (in dit geval 59) brieven.
Maar wat ik wil is 59 aparte bestanden met daarin één brief (ik wil dus alle brieven apart opslaan). Nu kan ik vanuit de merge wel één voor één elk record op gaan slaan, maar dat moet vast sneller en makkelijker kunnen.
ik gebruik Word 2007. Iemand een idee?
met een copy paste actie.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef teamlead het volgende:
ik loop even vast..
Ik heb in kolom A iets meer dan 37.000 records staan met een timestamp. Die timestamp heeft als format dd-mm-yyyy HH:MM
Nu wil ik deze gesplitst hebben in 2 kolommen: 1 met de datum en 1 met de tijd.
Als ik copy/paste en de celeigenschappen aanpas, wordt alleen de weergave gewijzigd. En dat is net niet genoeg, omdat ik vervolgens op datum moet kunnen sorteren.
Met =(rechts A2;5) krijg ik ook geen tijd in kolom B, maar een reeks cijfers waar ik geen chocola van kan maken
iemand een idee anders dan handmatig overtikken?
(Excel 2007 NL overigens)
Die bovenste truuk werkt helaas alleen maar voor 1 cel, maar de 2e truuk werkt wel voor hele kolomen. Nederlandse excel is dan gegevens, tekst naar kolomen, waarbij je een spatie als separator moet invullen.quote:http://www.excelforum.com(...)e-and-time-cell.html
Ctrl + semicolon will insert the date into a cell
Crtl + Shift + colon will insert the time into a cell
To split an existing cell between date and time use....
Data > TextToColumns > Fixed > and insert a column break between the two...
Of een vaste breedte aanhouden en zelf het lijntje plaatsen (fixed namelijk).quote:Op maandag 20 december 2010 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
met een copy paste actie.
[..]
Die bovenste truuk werkt helaas alleen maar voor 1 cel, maar de 2e truuk werkt wel voor hele kolomen. Nederlandse excel is dan gegevens, tekst naar kolomen, waarbij je een spatie als separator moet invullen.
Datums hebben geen voorlopende 0, dus niet altijd dezelfde breedte, maar wanneer je je lijntje juist plaatst komt het wel nog goed uit.quote:Op maandag 20 december 2010 12:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Of een vaste breedte aanhouden en zelf het lijntje plaatsen (fixed namelijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |