abonnement Unibet Coolblue
pi_87821652
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:30 schreef sigme het volgende:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: testcoordinator
03: Opleiding: HBO: Bedrijfskundige informatica Kort / Hogere informatica
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week: 16 *)
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 4060
09: Netto maand salaris: 2690
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: jaar of 5 relevant
12: Goodies: geen

Tevreden?: Helemaal. Overigens geen vaste baan, projectbasis. In totaal een maand of 4 denk ik.
Een bruto uurloon van ¤ 58 op je 37e is niet slecht :)

Nu maar hopen dat je op basis van dit project en bijbehorend salaris iets voor 36 uur per week kunt vinden, en dan op je 50e met pensioen ;)
pi_87821750
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:34 schreef MichelBtje het volgende:

[..]

Een bruto uurloon van ¤ 58 op je 37e is niet slecht :)

Nu maar hopen dat je op basis van dit project en bijbehorend salaris iets voor 36 uur per week kunt vinden, en dan op je 50e met pensioen ;)
Nee, ik werk veel liever maar 16 uur! Genoeg geld en genoeg vrije tijd.
Zo'n belachelijk hoog uursalaris heb ik ook niet eerder gehad, maar de klus werd mij aangeboden op freelancebasis dus heb ik zelf het tarief bedongen (een relatief laag tarief, maar ik vind 't hoog zat :+ ).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87821835
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, ik werk veel liever maar 16 uur! Genoeg geld en genoeg vrije tijd.
Zo'n belachelijk hoog uursalaris heb ik ook niet eerder gehad, maar de klus werd mij aangeboden op freelancebasis dus heb ik zelf het tarief bedongen (een relatief laag tarief, maar ik vind 't hoog zat :+ ).
Ik snap je uitgangspunt, maar de kans is wellicht aanwezig dat je door dit project nieuwe opdrachten krijgt aangeboden die je tegen vergelijkbare condities zou kunnen bedingen. In jouw situatie zou ik dan toch wat sneller kiezen om meer uren te draaien en flink te cashen, want de geldkraan zal misschien niet altijd zo wijd open komen te staan.
pi_87823377
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:30 schreef sigme het volgende:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: testcoordinator
03: Opleiding: HBO: Bedrijfskundige informatica Kort / Hogere informatica
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week: 16 *)
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 4060
09: Netto maand salaris: 2690
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: jaar of 5 relevant
12: Goodies: geen

Tevreden?: Helemaal. Overigens geen vaste baan, projectbasis. In totaal een maand of 4 denk ik.
Kan ik mij voorstellen. Alleen advocaten verdienen nog meer.
pi_87823412
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kan ik mij voorstellen. Alleen advocaten verdienen nog meer.
En mensen in finance natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87823659
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En mensen in finance natuurlijk.
Iemand in mijn directe kring is RA. Hij wordt nog net niet met de gouden koets van huis gehaald. Verdient een godsvermogen bij een groot concern en werkt al heel lang. Eerste rang werknemer vergadert in hoogste echelons met CEO, CFO etc. Ik geloof niet dat hij zijn lijstje hier gaat invullen.

Ik denk 100k++ of ver daarboven.

Of wat te denken van advocaten. Maar die hebben iets speciaals. Je krijgt toch een kippevel als je Bram Moszkowicz ziet pleiten...Dan ben je toch zeer begenadigd.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 22-10-2010 10:58:17 ]
pi_87823748
quote:
7.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 09:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, ik werk veel liever maar 16 uur! Genoeg geld en genoeg vrije tijd.
Zo'n belachelijk hoog uursalaris heb ik ook niet eerder gehad, maar de klus werd mij aangeboden op freelancebasis dus heb ik zelf het tarief bedongen (een relatief laag tarief, maar ik vind 't hoog zat :+ ).
Voor een ZZP'er is het niet zo hoog toch?
Je kan hetn iet met een normaal "in vaste dienst" salaris vergelijken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87824229
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iemand in mijn directe kring is RA. Hij wordt nog net niet met de gouden koets van huis gehaald. Verdient een godsvermogen bij een groot concern en werkt al heel lang. Eerste rang werknemer vergadert in hoogste echelons met CEO, CFO etc. Ik geloof niet dat hij zijn lijstje hier gaat invullen.

Ik denk 100k++ of ver daarboven.

Of wat te denken van advocaten. Maar die hebben iets speciaals. Je krijgt toch een kippevel als je Bram Moszkowicz ziet pleiten...Dan ben je toch zeer begenadigd.
Dat heeft niets met advocaten of accountants in het algemeen te maken maar met personen die goed in hun vak zijn en soms een beetje het geluk mee hebben gekregen dat ze het vak hebben kunnen leren.
pi_87824431
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:34 schreef MichelBtje het volgende:

[..]

Een bruto uurloon van ¤ 58 op je 37e is niet slecht :)

Nu maar hopen dat je op basis van dit project en bijbehorend salaris iets voor 36 uur per week kunt vinden, en dan op je 50e met pensioen ;)
Een vaste baan met dat tarief vind je niet. Die ¤ 58 moet je meer vergelijken met uurtarieven waarin andere vakmensen en professionals worden uitgezet en dan is ¤ 58 vrij bescheiden. Als diegene voor een werkgever zou werken en uitgezet zou worden tegen ¤ 58 per uur en zelf in vaste dienst zijn dan zou diegene eerder ¤ 12-15 per uur gaan verdienen.
pi_87824694
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:53 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Voor een ZZP'er is het niet zo hoog toch?
Je kan hetn iet met een normaal "in vaste dienst" salaris vergelijken.
Waar is jouw lijstje?
pi_87824835
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iemand in mijn directe kring is RA. Hij wordt nog net niet met de gouden koets van huis gehaald. Verdient een godsvermogen bij een groot concern en werkt al heel lang. Eerste rang werknemer vergadert in hoogste echelons met CEO, CFO etc. Ik geloof niet dat hij zijn lijstje hier gaat invullen.

Ik denk 100k++ of ver daarboven.

Ik houd de vacatures in accountancy/controlling sector al een tijdje in de gaten, en kom echt vaak vacatures tegen voor mensen met +/- 5 jaar ervaring (RA is een pré) en een salaris indicatie van zo'n ¤ 5.600 bruto. Dan kun je je wel voorstellen wat een RA met een jaar of 20 ervaring zal verdienen als hij de juiste keuzes heeft gemaakt...

Vacatures genoeg, ben alleen nog op zoek naar iemand die mij de ingang naar de finance wil bieden :)
pi_87825137
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:27 schreef MichelBtje het volgende:

[..]

Ik houd de vacatures in accountancy/controlling sector al een tijdje in de gaten, en kom echt vaak vacatures tegen voor mensen met +/- 5 jaar ervaring (RA is een pré) en een salaris indicatie van zo'n ¤ 5.600 bruto. Dan kun je je wel voorstellen wat een RA met een jaar of 20 ervaring zal verdienen als hij de juiste keuzes heeft gemaakt...

De persoon die ik bedoel zit al zo'n 15 jaar in het vak. Andere werkgevers hebben meerdere malen aan hem getrokken om bij hen te komen werken. Nou dan weet je wel hoe laat het is. Dan ben je bedrijfsgoddelijk met alles wat daarbij hoort. Maar in mijn kring is salaris zo ongeveer het grootste taboe om over te praten, dus ik weet niet precies wat hij verdient. Maar gigantisch, kan niet anders.
quote:
Vacatures genoeg, ben alleen nog op zoek naar iemand die mij de ingang naar de finance wil bieden :)
Het aantal vacatures zegt helemaal niks, liever 3 vacatures met 1,5 sollicitant dan 200 met 100.000 bedelaars :')
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:46:15 #63
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87825540
Hoe groot is over het algemeen een winstdelingsregeling? Ik snap dat het natuurlijk fluctueert, maar is het te vergelijken met de hoogte van een 13e maand/vakantiegeld? Of kan het ook stukken minder zijn?
pi_87825768
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waar is jouw lijstje?
Een x-aantal topic geleden. Zal even voor je zoeken.....

Kijk eens aan, in deeltje 4:
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: Werkvoorbereider
03: Opleiding:Bachelor Civiele Techniek
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 40 (25 + 15 ATV)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3700 en een beetje
09: Netto maand salaris: 2070 en een beetje (na verrekening van bijtelling, belachlijk hoge pensioenpremie en spaarloon)
10: Overuren betaald: tijd voor tijd, naar eigen inzicht te compenseren
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon, lease auto, diverse leuke en minder leuke cursussen, leuke colega's
13: Tevreden: Bruto wel, netto niet.
Per januari weer wat verhoging ga ik van uit.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87825947
Zeker niet slecht hoor. :)
pi_87826390
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iemand in mijn directe kring is RA. Hij wordt nog net niet met de gouden koets van huis gehaald. Verdient een godsvermogen bij een groot concern en werkt al heel lang. Eerste rang werknemer vergadert in hoogste echelons met CEO, CFO etc. Ik geloof niet dat hij zijn lijstje hier gaat invullen.

Ik denk 100k++ of ver daarboven.

Onzin, je moet hem gewoon even overhalen om het hier anoniem te posten...

PS: Ziet ernaar uit dat er dit jaar een vroege promotie aan komt, fingers crossed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87826618
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar in mijn kring is salaris zo ongeveer het grootste taboe om over te praten, dus ik weet niet precies wat hij verdient. Maar gigantisch, kan niet anders.
Dat vind ik altijd zo jammer. Om de een of andere reden zijn er maar weinig mensen die vertellen wat ze verdienen, zelfs tegen vrienden/familie doen heel veel mensen moeilijk. Jammer, want door dit soort geheimhouding weten starters / doorgroeiers / carriereswitchers vaak niet goed wat zij kunnen/moeten verwachten m.b.t. hun beloning. Natuurlijk is het aan ieder individu zelf om te bepalen of hij voor een X bedrag wil werken, maar in het algemeen ben ik er niet zo'n voorstander van dat de kennis vrijwel volledig ligt bij de 'verkopende partij' (werkgever).
pi_87826773
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:15 schreef MichelBtje het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo jammer. Om de een of andere reden zijn er maar weinig mensen die vertellen wat ze verdienen, zelfs tegen vrienden/familie doen heel veel mensen moeilijk. Jammer, want door dit soort geheimhouding weten starters / doorgroeiers / carriereswitchers vaak niet goed wat zij kunnen/moeten verwachten m.b.t. hun beloning. Natuurlijk is het aan ieder individu zelf om te bepalen of hij voor een X bedrag wil werken, maar in het algemeen ben ik er niet zo'n voorstander van dat de kennis vrijwel volledig ligt bij de 'verkopende partij' (werkgever).
Dat ben ik op zich met je eens, maar bij vrij hoge salarissen is het niet altijd handig het te melden. Zo kan ik eerlijk melden dat enkel Fok een idee heeft van wat ik verdien, verder niemand :')

Beetje kneuzig, maar vertellen wat ik verdien levert me verder toch vooral lange discussies op.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87826995
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:30 schreef sigme het volgende:
05: Aantal uren per week: 16 *)
08: Bruto maand salaris: 4060
09: Netto maand salaris: 2690

De salarisbedragen zijn obv 40 uur, neem ik aan?
pi_87827613
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:25 schreef k_man het volgende:

[..]

De salarisbedragen zijn obv 40 uur, neem ik aan?
Nee, dat zou mal zijn in dit verband. Die bedragen zijn wat ik afgelopen maand op mijn salarisspecificatie had staan. Die maand heb ik 81,25 uur gewerkt en de bedragen zijn op dat aantal uren gebaseerd.

Mijn inlener betaalt 60,- per uur voor mij, en ik heb een bureau gevraagd als tussenpersoon te dienen zodat ik geen VAR etc hoef te overleggen. Dat bureau neemt daarvoor 2,50 per/uur van die 60,- én haalt er "kosten werkgever" af.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87828319
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:15 schreef MichelBtje het volgende:
Dat vind ik altijd zo jammer. Om de een of andere reden zijn er maar weinig mensen die vertellen wat ze verdienen, zelfs tegen vrienden/familie doen heel veel mensen moeilijk. Jammer, want door dit soort geheimhouding weten starters / doorgroeiers / carriereswitchers vaak niet goed wat zij kunnen/moeten verwachten m.b.t. hun beloning. Natuurlijk is het aan ieder individu zelf om te bepalen of hij voor een X bedrag wil werken, maar in het algemeen ben ik er niet zo'n voorstander van dat de kennis vrijwel volledig ligt bij de 'verkopende partij' (werkgever).
Mwah, ik heb bij mijn vorige werkgever voor een intern project de loonlijsten voor mijn hele divisie in handen gehad. Als die gegevens openbaar waren geworden was er een revolutie uitgebroken. Haat, nijd, verdienen vs. krijgen, dat was helemaal fout gegaan. Mensen zijn over het algemeen tevreden met hun salaris tot het moment dat ze weten wat hun collega krijgt. Beter om het zo te laten.
Ja, ik generaliseer.
pi_87828354
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:42 schreef sigme het volgende:
Nee, dat zou mal zijn in dit verband. Die bedragen zijn wat ik afgelopen maand op mijn salarisspecificatie had staan. Die maand heb ik 81,25 uur gewerkt en de bedragen zijn op dat aantal uren gebaseerd.

Mijn inlener betaalt 60,- per uur voor mij, en ik heb een bureau gevraagd als tussenpersoon te dienen zodat ik geen VAR etc hoef te overleggen. Dat bureau neemt daarvoor 2,50 per/uur van die 60,- én haalt er "kosten werkgever" af.
Wat moet je daarvan nog afdragen dat een persoon 'in vaste dienst' niet hoeft te betalen?
Ja, ik generaliseer.
pi_87828425
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:04 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat moet je daarvan nog afdragen dat een persoon 'in vaste dienst' niet hoeft te betalen?
Ikzelf? Niks. Ik ben gewoon in loondienst, zij het dan niet in vaste dienst :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87828450
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat zou mal zijn in dit verband. Die bedragen zijn wat ik afgelopen maand op mijn salarisspecificatie had staan. Die maand heb ik 81,25 uur gewerkt en de bedragen zijn op dat aantal uren gebaseerd.

Mijn inlener betaalt 60,- per uur voor mij, en ik heb een bureau gevraagd als tussenpersoon te dienen zodat ik geen VAR etc hoef te overleggen. Dat bureau neemt daarvoor 2,50 per/uur van die 60,- én haalt er "kosten werkgever" af.
Wat is VAR :?
pi_87828581
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:07 schreef sigme het volgende:
Ikzelf? Niks. Ik ben gewoon in loondienst, zij het dan niet in vaste dienst :).
Goed geregeld dan. :7
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')