abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 februari 2011 @ 08:07:17 #126
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93453757
Hier zijn ook nog mooie foto's te vinden: http://www.flickr.com/photos/dirtytricks/
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_93580787
In Japan is hij uitgekomen, hier zijn unbox en nieuwe foto's te vinden met firmware 1.0

www.flickr.com/photos/fotois/collections/72157626060003825/
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_93628586
Ben benieuwd wanneer 'ie hier uitkomt. In theorie is 't precies wat ik zoek in een compacte camera. Het enige dat ik graag zou zien is wisselbare lenzen, maar daar kom ik wel overheen.

Ga m'n camerapimp maar eens mailen met de vraag wanneer 'ie 'm verwacht :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:36:47 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93628826
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:28 schreef IntensiveGary het volgende:
Ben benieuwd wanneer 'ie hier uitkomt. In theorie is 't precies wat ik zoek in een compacte camera. Het enige dat ik graag zou zien is wisselbare lenzen, maar daar kom ik wel overheen.

Ga m'n camerapimp maar eens mailen met de vraag wanneer 'ie 'm verwacht :)
Compact met verwisselbare lenzen :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:41:01 #131
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93628976
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Compact met verwisselbare lenzen :?
ricoh, olympus pen, samsung nx, sony nex, panasonic g ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:42:17 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93629020
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:41 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ricoh, olympus pen, samsung nx, sony nex, panasonic g ...
Maar dat vind ik geen compacts meer. Zodra je een camera niet meer in je jas/broekzak kan stoppen houd het hele compactgebeuren wel op?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_93629135
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:36 schreef kanovinnie het volgende:

Compact met verwisselbare lenzen :?
Ja, een compacte camera, geen P&S. En nee, ik hoef geen NEX of PEN.

De X100 zou een droomcamera zijn als je er nog een paar lekkere primes op zou kunnen zetten. Al komt 'ie nu - afgaande op de specs natuurlijk - ook al heel erg in de buurt.

Enneh, diit past nog gewoon in mn zak hoor. Al zou ik dat niet snel doen. Het is niet de kleinste, maar vergeleken met wat ik gewend ben is het een vlieggewicht ;)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:47:16 #134
122997 zquing
Drama Junk
pi_93629191
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar dat vind ik geen compacts meer. Zodra je een camera niet meer in je jas/broekzak kan stoppen houd het hele compactgebeuren wel op?
Zo compact is deze camera ook weer niet dat je die even in je broekzak stopt
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:47:29 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93629202
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:45 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ja, een compacte camera, geen P&S. En nee, ik hoef geen NEX of PEN.

De X100 zou een droomcamera zijn als je er nog een paar lekkere primes op zou kunnen zetten. Al komt 'ie nu - afgaande op de specs natuurlijk - ook al heel erg in de buurt.

Enneh, diit past nog gewoon in mn zak hoor. Al zou ik dat niet snel doen. Het is niet de kleinste, maar vergeleken met wat ik gewend ben is het een vlieggewicht ;)
Dat ben ik met je eens, maar een NEX/PEN is imo geen compact. Zet die 18-200 erop en je hebt nog steeds een fototas nodig :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:48:33 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93629236
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:47 schreef zquing het volgende:

[..]

Zo compact is deze camera ook weer niet dat je die even in je broekzak stopt
Ik weet de dimensies niet, maar hij lijkt me een stuk kleiner dan een NEX met kit of zoomlens ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_93629478
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:47 schreef kanovinnie het volgende:

Dat ben ik met je eens, maar een NEX/PEN is imo geen compact. Zet die 18-200 erop en je hebt nog steeds een fototas nodig :)
Die 18-200 is dan ook onzinnig op die body. Concessie van de ontwerpers naar de marketingafdeling. Defeats the purpose... Met dat malle ding er op doe je de hele filosofie achter de camera teniet. Maar er moet nu eenmaal een superzoom zijn om alle huppelkutten te bewegen over te stappen van de P&S naar dit.

Een NEX/PEN gebruik je m.i. met een kort lensje, zodat je 'm makkelijk weg kan stoppen, je je geen breuk tilt en niet voorover valt omdat 'ie frontheavy is. Ik doe veel stedentrips waarbij heel veel gelopen wordt en ik wil iets dat erg goed is in het donker, raw schiet, goed glas, klein is en als het ff kan er ook nog een beetje lekker uitziet. Dan heb je de keuze uit deze of een Leica en aangezien ik ook nog in de markt ben voor een nieuwe spegelreflex, heb ik geen Leica centen... Dus wordt het de Fuji (wederom afgaande op de specs. Misschien vind ik het wel niks als ik 'm vast heb)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:59:33 #138
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93629592
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:56 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Die 18-200 is dan ook onzinnig op die body. Concessie van de ontwerpers naar de marketingafdeling. Defeats the purpose... Met dat malle ding er op doe je de hele filosofie achter de camera teniet. Maar er moet nu eenmaal een superzoom zijn om alle huppelkutten te bewegen over te stappen van de P&S naar dit.

Een NEX/PEN gebruik je m.i. met een kort lensje, zodat je 'm makkelijk weg kan stoppen, je je geen breuk tilt en niet voorover valt omdat 'ie frontheavy is. Ik doe veel stedentrips waarbij heel veel gelopen wordt en ik wil iets dat erg goed is in het donker, raw schiet, goed glas, klein is en als het ff kan er ook nog een beetje lekker uitziet. Dan heb je de keuze uit deze of een Leica en aangezien ik ook nog in de markt ben voor een nieuwe spegelreflex, heb ik geen Leica centen... Dus wordt het de Fuji (wederom afgaande op de specs. Misschien vind ik het wel niks als ik 'm vast heb)
Dan heb je inderdaad weinig keus. Maar opzich is rondlopen met een tas van een paar kg ook niet zo'n probleem? Ik heb op stedentrips vaak een grote fles water in mijn tas, wat eten, boek en dan nu mijn camera. Prima te doen :)
Oja, allemaal in een eastpack, dus als je een goedzittende rugzak heb is het nog beter te doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_93629808
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:59 schreef kanovinnie het volgende:

Dan heb je inderdaad weinig keus. Maar opzich is rondlopen met een tas van een paar kg ook niet zo'n probleem? Ik heb op stedentrips vaak een grote fles water in mijn tas, wat eten, boek en dan nu mijn camera. Prima te doen :)
Oja, allemaal in een eastpack, dus als je een goedzittende rugzak heb is het nog beter te doen.
Ik vind dat vreselijk en ga niet lopen sjouwen met tassen en flessen. Beperkt me alleen maar in mn bewegingsvrijheid. Laatst een trip gedaan waarbij er 20 tot 30 km per dag werd gelopen en daar werd ik stapelgek van m'n 1 met 24-70.Ik droeg 'm aan een op/tech dikke neopreen strap of in m'n hand. Na 12 dagen had ik last van mn nek, schouders en het gewrichtskapsel van m'n duim was ontstoken.

Sowieso heb ik mn camera niet bij me om 'm in mn tas te houden. Wil kunnen richten en schieten. Niet m'n tas openritsen, camera pakken, aanzetten, instellen, aanleggen, fotomoment foetsie ;) Vandaar dat er nu een SLR én een goede compacte camera komen :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:22:06 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93630428
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik vind dat vreselijk en ga niet lopen sjouwen met tassen en flessen. Beperkt me alleen maar in mn bewegingsvrijheid. Laatst een trip gedaan waarbij er 20 tot 30 km per dag werd gelopen en daar werd ik stapelgek van m'n 1 met 24-70.Ik droeg 'm aan een op/tech dikke neopreen strap of in m'n hand. Na 12 dagen had ik last van mn nek, schouders en het gewrichtskapsel van m'n duim was ontstoken.

Sowieso heb ik mn camera niet bij me om 'm in mn tas te houden. Wil kunnen richten en schieten. Niet m'n tas openritsen, camera pakken, aanzetten, instellen, aanleggen, fotomoment foetsie ;) Vandaar dat er nu een SLR én een goede compacte camera komen :)
20-30 km door een stad slenteren? :o
Dan snap ik wel dat je een "mindere" camera meeneemt :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_93631212
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:22 schreef kanovinnie het volgende:

20-30 km door een stad slenteren? :o
Dan snap ik wel dat je een "mindere" camera meeneemt :D
Laatste trip was Tokyo en dan kom je daar vrij makkelijk aan ;-) Ik ben gek op megasteden...

Maar goed, terug on topic nu :) Heb mn favoriete dealert even gemaild met de vraag wanneer 'ie 'm verwacht en wat 'ie ongeveer gaat kosten...
pi_93633231
Bericht terug: hij verwacht 'm medio april voor rond de 1000 euro in een speciale introduktie kit. Hij vermoedt dat er dan een leuk extraatje bij zit. Flitser of zo...

Er hebben al wat mensen ingetekend en ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Even nachtje over slapen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:05:18 #143
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93653329
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik weet de dimensies niet, maar hij lijkt me een stuk kleiner dan een NEX met kit of zoomlens ;)
even voor de goede orde. de sony nex met 16mm is KLEINER dan een Fuji X-100 .. De X-100 komt meer in de buurt van een Leica M9.

- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 5 maart 2011 @ 19:58:13 #144
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93698217
"First Impressions of the Finepix X100 from a rangefinder shooter by Pieter Franken"

http://www.stevehuffphoto(...)r-by-pieter-franken/
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:30:30 #145
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93699918
hmmm. die lens wordt de grond in geschreven... beetje jammer voor een 1000 euro camera.
aan de andere kant.. dat het geen X1 is dat wist je vooraf wel .. gaat erom of het prijsverschil dat ook rechtvaardigd.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 maart 2011 @ 20:43:46 #146
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_93700530
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmm. die lens wordt de grond in geschreven... beetje jammer voor een 1000 euro camera.

Het is maar wat je 'de grond in' noemt, het is niet echt een fair vergelijk tussen de lens die vast op een camera van 1000 euronen gemonteerd zit en een Summicron of Summilux die (zonder camera) drie keer zoveel kost.
Daarbij wordt al aangegeven dat de Fuji op volle opening wat zacht tekent en na een stopje diafragmeren heel aardig met de rooie stippen mee kan doen.
Vergelijk met een Leica M9 is ook niet helemaal fair, zeker niet als dat door een meetzoekerliefhebber gebeurt die in beginsel nogal bevooroordeeld is, zoals Franken zelf ook aan het begin van het verhaal toegeeft.
Daarbij kun je je afvragen hoe zinvol het is om op dag 1 al iets zinnigs over een camera te willen roepen, meestal kost het wel een paar dagen voor je echt lekker voluit gaat
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_93702457
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmm. die lens wordt de grond in geschreven... beetje jammer voor een 1000 euro camera.
aan de andere kant.. dat het geen X1 is dat wist je vooraf wel .. gaat erom of het prijsverschil dat ook rechtvaardigd.
"de grond in geschreven"?? Bedoel je dit stukje?

quote:
When compared to a modern 35mm summicron (ASPH or late non ASPH), the performance of the Fuji lens lags a bit Wide open it is a bit softer, less sharp. Some people may actually like this over the razor sharpness of the Summicron ASPH. From f2.8 onwards, it is crisper and clean.
Er wordt een vergelijking gemaakt van een complete cam met lens van ¤ 1000,- en een cam met lens van ¤ 7600,- (prijs Konijnenberg) en dan is de klacht "It lags a bit"

Dat is niet in de grond schrijven, dat is gewoon een mega-compliment :D _O-

Was het maar eind Maart/begin April, dan kan ik er ook 1 halen *O* *O* *O*
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_93706327
Tsja, ik lees vooral het gebruikelijke gejammer. Het gezeik dat je altijd leest als er een nieuw apparaat is. Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ik 'm in m'n handjes heb.
  zondag 6 maart 2011 @ 00:12:58 #149
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93711160
er wordt een vergelijking gemaakt tussen de Leica X1 en de Fuji X100. Dat prijsverschil is 500 euro. De lens die daarop zit is gelijkwaardig aan het M objectief en wel degelijk een flink stuk scherper. dat dat ding traag is en bij hoge iso's minder scoort is weer wat anders.
Ik ga hem nog steeds halen want voor mij is hij perfect (weinig licht, betere focus dan x1, klein genoeg en niet verwisselbaar voor festivals), al vindt ik die 100 euro het eigenlijk niet helemaal waard. 700 ofzo had beter geweest qua objectief als ik dit zo lees.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_93717371
Volgends mij vergelijkt hij hem wel met een M9, die wordt namelijk vaker genoemd (omdat hij hem zelf heeft) en later op de pagina geeft hij aan dat hij beter vergeleken KAN worden met een X1 dan met een M9.

Maar inderdaad, ook ik ga hem nog steeds halen!! :D Het is ook zondermeer mogelijk om een onscherpe foto te krijgen met een 5D MKII met een 85mm 1.2 bighole erop :D

Damn, schiet eens op met die boot!!!!!!!!
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')