abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:02:58 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_85909676
Vraag het eens bij je apotheek na!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:40:03 #52
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_85911053
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap, ik kreeg de intructiepen van de kinderarts O+

De instructiepen is voornamelijk handig voor anderen en voor school om het uit te leggen.
:) ik zou er dus wel een aanschaffen! ook voor morris zelf om mee te oefenen!
Oh dat is handig!

Wij hebben een nieuwe pen nodig, maar ze zijn nog niet goedgekeurd in Thailand en daarom moeilijk te krijgen. We hebben er dan ook maar eentje, die iedere dag op en neer moet naar school. Eens kijken wanneer ik genoeg positieve energie heb verzameld om te gaan proberen :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:50:11 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_85911443
Gaoxing ik weet niet of het veilig is met post te versturen anders wil ik wel even navragen hier bij de apotheek voor in ieder geval een oefenpen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:09:48 #54
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_85912115
Oh dat is lief van je evenstar! Ik ga kijken wat ik hier voor elkaar krijg, en ik dacht erover om eventueel de verzekering in te schakelen, maar als niets wil, kom ik erop terug :*
pi_85915724
Net getest: vlees, vis en meel en hij is gelukkig niet allergisch voor die dingen.
De arts zei dat Morris zo goed als zeker hooikoorts zal krijgen rond zijn 10e jaar.

Over een half jaar moeten we terugkomen (maart) en dan wordt er opnieuw getest en dan ook pinda's.
Voor de rest het advies de epipen altijd en overal mee te nemen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:21:07 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_85917260
Ja maar dat meenemen/meegeven wortd echt een automatisme hoor :Y

Fijn dat hij voor vlees vis en meel niet allergisch is!! En hooikoorts komt idd veel voor bij allergiekindjes.
Hier heeft Arwen het ook ( wat niet he :') ) en wel in dusdanige vorm al dat vooral berkenpollen de score enorm hoog was.
Dus dan ook oogdruppels neusspray en extra histamine drankje aerius.

Daar hebben we nu inmiddels pauze van nu alleen de xyzall en en de staaltabletten nog maar :)
over weekje of twee weer prikken voor de ijzer hopen dat hij ditmaal wel gestegen is.

Oh nog wat anders snoopy reageert hij op appels? is dat meegetest? zou ik de volgende keer vragen of ze die meepikken.


Goaxing ik hoor het vanzelf wel :* anytime :)

Kersjes hoe gaat het nu met het dieet? merk je al verschil?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_85917422
Ow, dat is mooi meegenomen dat hij daar tegen kan :Y

Die testen doen ze helaas nog niet bij die hele kleintjes. Ik zou het geloof ik wel prettig vinden :@
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:26:59 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_85917475
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:25 schreef freecell het volgende:
Ow, dat is mooi meegenomen dat hij daar tegen kan :Y

Die testen doen ze helaas nog niet bij die hele kleintjes. Ik zou het geloof ik wel prettig vinden :@
Arwen was 1.5 :+ en bloedtesten was ze like 9 maanden de eerste keer toen elk half jaar :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_85920903
Appel is vorige keer al getest en andere fruitsoorten en tomaat en soja. Maar dat gaf gelukkig ook geen problemen.

Aerius heeft Morris ook gehad laatst van de huisarts maar dat is alweer op.
Op het moment heeft hij trouwens niet veel last van dingen :X
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_85921182
Bloedtesten was Djulian paar maanden en krastesten was hij 3,5. Elk jaar controle, provocatie, bloed en krastesten.

Oefenpen kan ook via internet gekocht worden, weet zo even niet meer welke site :@ de prikinstructie hebben wij in het ziekenhuis gekregen toen we moesten wachten tijdens krastest,mijn moeder was daarbij, verder hebben de leerkrachten bij Djulian op school les gekregen en de bso mag ook prikken.

Edit: epipen trainer is te koop bij apotheek en als het goed is gratis volgens veel mensen.

Edit 2: http://www.mijnwinkel.nl/shop12510/ dan zoeken op epipen trainer of naar beneden scrollen en daar is hij 11 euro

[ Bericht 11% gewijzigd door AnitraX op 31-08-2010 19:28:52 ]
pi_85925672
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:25 schreef freecell het volgende:
Ow, dat is mooi meegenomen dat hij daar tegen kan :Y

Die testen doen ze helaas nog niet bij die hele kleintjes. Ik zou het geloof ik wel prettig vinden :@
Bij het kindje van mijn collega (8 maanden) hebben ze het wel gedaan. Maar die had dan ook extreme pijn zo leek het. Uitslag vandaag gehad: Koemelk, tarwe en eiwit. Daarnaast ook Nikkel maar dat heeft weer niets met voedsel te maken alleen ff opletten met het bestek.

De bloedafname was wel een hel hoor, want hij had ook nog weinig bloed en heeft uiteindelijk een anatomische prik in de hand gekregen waarbij het ruim een half uur (en diverse prikken) duurde voor de 8 (!!) benodigde buisje vol waren. Met een krijsend kind duurt een half uur lang.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:05:35 #62
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85931947
Dank jullie wel voor het meedenken, wat lief O+ :*

Evenstar, Stef is inderdaad een ENORME kwijlerd, haha! Ik weet alleen toch niet of dat het ook is (zou wel fijn zijn eigenlijk), maar de uitslag zit hoger dan waar hij gemiddeld genomen ondergekwijld zit zeg maar. Heb wel 2 foto's:



(Deze is genomen de dag na de eerste keer opgloeien, zoals je ziet zit het ook een beetje op zijn neusvleugel en zelfs een plekje onder zijn oog)



(En deze is vandaag genomen vlak voor hij eten kreeg.. Erna had ik ook nog even een foto willen maken, maar dat lukte niet want hij was te moe en ging huilen enzo :))

Free, vanaf morgen ga ik dat ook doen hoor, lijkt me wel een plan! Wel jammer, we hadden vandaag het KDV gevraagd om even geen yoghurt en smeerkaas te geven, maar ze hebben hem wel een smeerkaasje op brood gegeven -O- Morgen in de herkansing..
3!
  woensdag 1 september 2010 @ 10:17:31 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85940300
trixie, die stipjes lijken heel erg op wat onze notoire kwijlerd Eli heeft.
Hier zie je een foto waar je het duidelijk ziet. (Foto is van afgelopen mei. Maar zodra hij mer kwijlt, ziten die vlekken er weer.)

Niet om te zeggen dat het bij Stef niets is, maar het lijkt wel heel erg op elkaar. En Eli reageert verder nergens op qua eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaviniaHR op 01-09-2010 10:25:41 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 1 september 2010 @ 10:31:54 #64
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85940639
Ha, fijn, dank je wel! :* Tenminste, natuurlijk niet dat Eli het ook heeft, maar dat het echt met dat kwijlen te maken kan hebben :) Ik heb dat liever als een voedsel-allergie natuurlijk. Wel suf dat die bultjes dan ook op zijn neus zitten, maar nouja..
3!
pi_85941347
Inc. Het lijkt ook op wat Fleur heeft gehad en Maud ook. Maud is wel een KMA-kindje, maar Fleur niet. Het waren bij hun wel reacties op bepaalde stoffen. Een grote was mayonaise. Rode vlekken alom, maar geen verdere reacties. Fleur reageert inmiddels niet meer en Maud alleen als ze het echt smeert op d'r gezicht.

Misschien inderdaad even uittesten waar Stef op reageert en dat even uitsluiten en dan weer opnieuw introduceren. Als ie er niet echt last van heeft en het niet erger wordt, dan zou ik persoonlijk denken aan een milde reactie.
pi_85941669
Inc, het lijkt ook op de vlekken van Chris, ik kan er ook weinig anders van maken dan speegsel-bultjes.. Wel heeft hij met sommige mayonaise last van rode vlekken, maar dat is meer 1 grote vlek op de vlek waar de mayo zat, en geen bultjes..

Dit weekend nog een reactie op knoflook.. Hij begin na het eten van knoflooksaus opeens te piepen over zijn tong.. Een bekende reactie, heb ik zelf ook weleens, maar niets meer dan wat jeuk gelukkig..
pi_85951734
Bij Morris zag het er zo uit toen hij ongeveer 7 a 8 maanden was:


En, zal je altijd zien, we werden vanmorgen gebeld door de juf dat Morris had overgegeven na een tractatie.
We hebben hem opgehaald en thuis heeft hij nog 3x overgegeven. Na onderzoek bleek het niet de tractatie (Fruitkick) maar de gedroogde mango te zijn die ik had meegegeven.
Die had ik deze keer in de natuurwinkel gekocht maar bleek uit een bedrijf te komen dat ook noten verwerkt :{

Ik zag op youtube trouwens heel wat filmpjes over het gebruik van de epipen
http://www.youtube.com/results?search_query=epipen&aq=f
en morgen ga ik bij de apotheek langs voor een oefenpen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_85953773
Jeutje snoopy. Wat balen zeg. En wat een mazel dat de reactie niet erger was, gezien zijn reactie op noten.
pi_85958297
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:44 schreef chacama het volgende:
Jeutje snoopy. Wat balen zeg. En wat een mazzel dat de reactie niet erger was, gezien zijn reactie op noten.
Dat ook inderdaad!
Maar pfff, balen inderdaad. -O-
Bij gedroogd fruit verwacht je dat ook niet echt....

Hier vandaag peer geintroduceerd, leek een succes tot bijna een uur na de peer. Wij hebben een eczeemventje die de hele dag gespuugd heeft. Gelukkig lijkt dat ook het enige te zijn op één korte ongebruikelijke krijssessie net na :)

Morgen weer peer, overmorgen nog een keer. Ik hoop dat het dan wel goed gaat en dat we niet ook peer moeten schrappen :)
pi_86145889
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:05 schreef AnitraX het volgende:
Bloedtesten was Djulian paar maanden en krastesten was hij 3,5. Elk jaar controle, provocatie, bloed en krastesten.

Oefenpen kan ook via internet gekocht worden, weet zo even niet meer welke site :@ de prikinstructie hebben wij in het ziekenhuis gekregen toen we moesten wachten tijdens krastest,mijn moeder was daarbij, verder hebben de leerkrachten bij Djulian op school les gekregen en de bso mag ook prikken.

Edit: epipen trainer is te koop bij apotheek en als het goed is gratis volgens veel mensen.

Edit 2: http://www.mijnwinkel.nl/shop12510/ dan zoeken op epipen trainer of naar beneden scrollen en daar is hij 11 euro
Ik heb de epipen trainer besteld via jouw linkje Anitra en hij is al binnen.
Daar zitten wat folders bij, ook voor school www.schoolenallergie.nl.
En ehm, na het lezen van al die dingen krijg ik wel heel erg de kriebels ineens :{
Ik zal vragen of er al een protocol op school is en iig de folders ook geven. En misschien is het een idee als ze daar idd ook les krijgen met dat prikken etc.

En afgelopen week is het toevallig ook al 2x 'mis' gegaan met iets. Eerst met die mango en later met een chocoladekoekje waar notenpuree :? in bleek te zitten.
De reactie was gelukkig (nog) niet megaheftig maar ik vond het wel confronterend.

Misschien dacht ik er te licht over omdat we al 6 jaar zonder hebben rondgelopen....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 september 2010 @ 01:51:42 #71
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_86153158
Hier (een grote internationale school) is er inderdaad een protocol Snoopy. Alex hangt met foto en al op verschillende plekken in de school (klaslokaal, kantoor, gymzaalkantoor en bij de schoolverpleegster), met een standaard formulier waarop staat wat er kan gebeuren, en wat ze dan moeten doen. De meeste leerkrachten en assistenten zijn al getrained, en als ze een kind met epipen in de klas krijgen wordt dan nog een keer herhaald. Op schoolreisjes zit Alex ook altijd in mijn groepje, of bij een van de leerkrachten.

Ik snap wel dat je moeite hebt om het serieus te nemen als er zo lang niets gebeurd is, ik heb dat ook wel. Alex kan tegenwoordig best wat melk hebben, tarwe gaat uitstekekend en pinda en watermeloen ook. Allemaal dingen die vroeger op z'n lijstje stonden. Niet zo lang geleden raakte hij nog wel anaphylactisch van ei, maar hij raakt tot nu toe niet in shock, het gaat heel langzaam en is goed te behandelen met anti-histaminica. Maar ik weet ook dat dat zomaar voorbij kan zijn. Dat is eerder gebeurd met antibiotica die hij door een infuus kreeg. Hij had ze als babietje redelijk vaak -probleemloos- gehad, maar opeens was het puinhoop en waren we 'm bijna kwijt.

Ik bedenk nu dat ik ook gewoon een protocol op de koelkast heb hangen. En in m'n portemonnee heb ik een briefje met de naam van de antibiotica waar hij allergisch voor is. Hij zal maar met spoed in het ziekenhuis opgenomen worden, en mama kan van schrik niet bedenken wat hij niet mag hebben :+
pi_86155206
Dank voor je verhaal Gao! Ik heb net de folder aan de juf gegeven en gevraagd of er een protocol op school is. Dat wist zij volgens mij ook niet. Vanmiddag gaat ze het bespreken met de andere juf van Morris. Dus ik wacht even af wat daar uit komt. De 2e epipen ligt iig in de klas.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_86155615
Wat heftig is het dan ineens hè?
Nuja, niet heftiger dan het was, maar je wordt er wat meer bij bepaald.
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:27:58 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_86160070
Mocht het helpen: zo uit m'n hoofd staat het volgende in het protocol hier:
Foto
Naam, geboortedatum en gewicht
Telefoonnummer ouders
Wat er aan de hand is, dus in dit geval voedselallergie met mogelijke anaphalaxe
Bekende allergenen
Kinderarts (in jullie geval misschien huisarts of allergist?)
Waar de epipen (en eventueel anti-histaminica) ligt
Wat te doen in welk stadium
- bij uitslag .. mg zyrtec en ouders waarschuwen;
- bij ademnhalingsproblemen of bewusteloosheid e.d. epipen toedienen; busje bellen en naar het ziekenhuis (in jullie geval waarschijnlijk: ambulance bellen); papier met info meenemen; ouders bellen (en in die volgorde!).
pi_86675746
Haha Snoopy, ik moest ineens een beetje lachen om je ondertitel :D :o :@

Sorry, is natuurlijk niks grappigs aan...
Maar nu ik het al een paar weken weet dat Toby zo allergisch is en ik er inmiddels aan gewend ben, vind ik het ook niet meer zo hartverscheurend erg zoals ik het de eerste paar dagen na het slechte nieuws vond. Tuurlijk, er zijn 1001 dingen die erger zijn, maar te horen krijgen dat je kind allergisch is en niet meer (nooit meer?) zomaar, onbevangen dit-of-dat en hier-of-daar kan gaan eten... Pfff, ik had het er echt even moeilijk mee hoor :{

Maar goed, we zijn dus gewend! Voor zover dat gaat ;)
We lopen bij een diëtiste en houden alles wat hij eet nauwkeurig bij in een schriftje. Tijdstippen en (eventuele) reacties zetten we erbij. Zijn anti-histaminedruppels krijgt hij nog wel, maar minder regelmatig. Eczeem is ietsje minder hevig, maar nog altijd aanwezig en zelfs meer dan ik gehoopt had. Maar misschien ben ik te ongeduldig wat dat betreft.

En naast koemelk – kippenei en pinda zijn er nog wat dingen die we moesten elimineren: vis, zaden, noten, geitenzuivel, rauwe tomaat, aardbeien…
Tomaat en vis mogen we nu langzaamaan weer gaan introduceren.

Wat eet Toby nu zoal? En ik dus ook

Brood:
Blue Band - brood (erg droog, ik rooster het bij voorkeur), kosher brood, pita’s. Zelf eet ik ook Allison brood, maar da’s wel erg zwaar voor een kleintje.
Wajang margarine, maar dat is nu afgeraden door de diëtiste omdat een opgroeiend kind de (gezonde) vetten nodig heeft. We stappen dus weer over naar (dure }:| ) vette smeerzooi.
Tofutti :9~ Heerlijke cream cheese op soja-basis, gluten - en km-vrij. Ook verkrijgbaar met kruiden en handig om mee te koken! Ik ben fan O+
Dadelspread
Gegarandeerd km-vrije vleeswaren (bij voorkeur kosher, supermarkt kipfilet bevat bijv. ook vaak koemelk en dat hoeft niet eens op de verpakking te staan)
Olijventapenade
Humus (zelfgemaakt zonder tahina, hij mag nl. ook geen sesam)
Biologische jam
Appelstroop

Tussendoortjes:
Fruit
km-vrije soepstengels
gedroogd fruit: rozijnen, cranberries, abrikozen, dadels.
km-vrije koekjes (Liga stap 1 bijv. bevat geen ei)
rijstewafels of mais-wafels (dunne crackers, vooral met tapenade erop een heerlijke snack)

Avondeten:
Rijst
Ei-vrije pasta
(Zelfgemaakte) pastasaus
Kipfilet, varkensvlees en rundvlees (ongepaneerd en zonder melk-toevoegingen. Etiketten lezen!)
Aardappels
peulvruchten
Couscous
Groenten
Mijn nieuwste succesnummer: lasagna-zonder-kaas

Toetjes:
Alpro soja-toetjes
Zelfgemaakte pudding van 100% plantaardige “zuivel”
Gelatine-pudding bliefde hij niet

Drinken:
Water
Diksap
Borstvoeding (alleen ’s nachts)
Rijstemelk met extra calcium
Soja-melk lust hij niet

Koken doe ik met:
Zonnebloemolie
Olijfolie
Cocosmelk (niet voor de voedingwaarde, wel voor de romigheid en de smaak)
Ongezoete soja-melk
Tofutti

Hij eet vast wel meer dan dat, maar dit is even globaal, misschien heeft iemand hier nog wat aan.
Eind augustus was hij jarig en hij heeft gewoon taart kunnen eten. En muffins!
Je krijgt er vanzelf handigheid in :)
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')