abonnement Unibet Coolblue
pi_85607285
Wat een geweldige foto's hebben jullie allemaal. :) :@

Ik ben ook ten huwelijk gevraagd (vandaar dat ik al een tijdje meelees in dit topic), februari dit jaar, maar ik ben nog een beetje jong...dus het zal moeten wachten. Maar liefde moet je nooit overhaasten. ;)

Ik vind het echt super om te zien dat er ook nog mensen zijn die gewoon wel trouwen, want tegenwoordig wordt trouwens als iets ouderwets en oudbollig gezien. En dat is het dus niet. :)

Ik wens jullie allen veel geluk (en romantiek natuurlijk. ;))!
pi_85607293
en hoeveel je over het budget heenzit? Tientjes? Honderd euro? Honderden euro's?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_85607364
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:24 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

mja.. vind het lastig..
hebben nu 3 gelijke posten voor feest , kleding(incl ringen) en "rest"
rest is dan wel groot, met fotograaf, kaarten , auto etc..

Heb nog geen offertes gevraagd voor kaarten etc.. wat zijn daar ong de kosten van?? :o
Ook lastig te zeggen. Ligt aan het aantal kaarten dat je nodig hebt. Ik geloof dat wij voor 150 kaarten iets van 400 euro kwijt waren. Bedankjes hebben wij zelf niet aan gedaan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:29:01 #79
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_85607408
Wat is IETS duurder? Misschien zelf de taarten regelen of zo? Champange? Minder versieren?

En leuk de frustratie van een persoon die geen goede ervaringen heeft met het huwelijk, lekker objectief ^O^ Omgekeerd heb ik mensen gezien die getrouwd zijn en na 60 jaar huwelijk nog stapelverliefd op elkaar zijn O+ En vrijwel alle ouders van vrienden zijn ook gewoon nog bij elkaar, net als mijn ouders. Die hebben inmiddels toch ook allemaal een huwelijk van 30 jaar.

Hooguit is er een probleem dat mensen trouwen om de verkeerde redenen, maar dat heeft niets met het huwelijk zelf te maken, maar met de mensen die dat huwelijk aangaan. En dat er mensen zijn die er het nut niet van inzien kan ik prima begrijpen, dan trouw je dus lekker niet :) Dat maakt ons nog niet dom.

@ Raz: ziet er goed uit :Y En ik blijf die korte jurk erg leuk vinden!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:38:57 #80
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_85607808
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Was het topic even kwijt! Mr_Moon, geweldige foto's en site O+ wat een enorme bruiloft zeg :o gaaf!
Mo, ook echt prachtig O+ jullie geluk straalt van alle foto's af.
Sanne, het komt wel dicht bij nu! Geen zenuwen?

Verder over "het voegt niets toe".. nou, dat weet ik niet. Iedereen zei "na 6 jaar samen verandert er niets" maar dat vind ik niet. Het getrouwd zijn voelt voor mij wel degelijk anders, en ik kan het niet uitleggen of er de vinger op leggen, maar het voelt.. tja, meer 'verbonden', ofzo.
thanks! Ook jouw foto's zijn prachtig!
En inderdaad, ook ik heb na 10 jaar samen en nu bijna een maand getrouwd ook een ander gevoel over onze relatie dan voorheen, inderdaad een gevoel van verbonden zijn...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_85608236
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:26 schreef _aurum_ het volgende:
en hoeveel je over het budget heenzit? Tientjes? Honderd euro? Honderden euro's?
hmm.. zeg maar gerust honderden euro's

(ik merk dat ik me af en toe ontpop tot een bridzilla... brr!! was ben ik dan slecht zeg! :o)

zal ons "programma" ( na ophalen bruid) eens neerzetten, misschien hebben jullie suggesties:

12.30 begin ceremonie
13.15 einde ceremonie
13.30 begin (brood)lunch ( 30 personen)
15.30 aansnijden taart & champagne (30 personen)
16.30 Receptie ( 100 personen)
19.30 Diner (12 personen)

geen feest

De taart en champagen optie kan wel geschrapt worden, dat scheelt wsl zo'n 600 eur.. maar verder??
Jah.. minder mensen uitnodigen! ;)
( maar we zijn al van 250 naar 100 gegaan O-) )

Ik wil gewoon teveel..arrggh.. af en toe wordt ik gek van mezelf! :p

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85608331
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:48 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

hmm.. zeg maar gerust honderden euro's

(ik merk dat ik me af en toe ontpop tot een bridzilla... brr!! was ben ik dan slecht zeg! :o)

zal ons "programma" ( na ophalen bruid) eens neerzetten, misschien hebben jullie suggesties:

12.30 begin ceremonie
13.15 einde ceremonie
13.30 begin (brood)lunch ( 30 personen)
15.30 aansnijden taart & champagne (30 personen)
16.30 Receptie ( 100 personen)
19.30 Diner (12 personen)

geen feest

De taart en champagen optie kan wel geschrapt worden, dat scheelt wsl zo'n 600 eur.. maar verder??
Jah.. minder mensen uitnodigen! ;)
( maar we zijn al van 250 naar 100 gegaan O-) )

Ik wil gewoon teveel..arrggh.. af en toe wordt ik gek van mezelf! :p
Misschien nog de budgetten voor jurk/pak/schoenen/ringen/haar/make-up bijstellen?
pi_85610262
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Misschien nog de budgetten voor jurk/pak/schoenen/ringen/haar/make-up bijstellen?
mja heb jurk al bijgesteld naar 1000 eur.. lijkt me een niet onrealistisch budget .. lager weet ik niet of dat gaat lukken ( iemand ideeen?? ) maar alle heisa aan lingerie en schoenen en kapper en make-up die DAAR nog bij komt.. das zo ook weer 1000 eur ( of begroot ik nou te ruim??)
voor pak schoenen overhemd etc is hetzelfde begroot..
En op de ringen wil ik liever niet begroten, aangezien je DAT iedere dag van de rest van je leven nog ziet..

pff.. lastig, lastig.. het wordt een kwestie van prioriteiten stellen.. *zucht* :)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85610550
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:32 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

mja heb jurk al bijgesteld naar 1000 eur.. lijkt me een niet onrealistisch budget .. lager weet ik niet of dat gaat lukken ( iemand ideeen?? )
Ti Amo in Schiedam verkoopt goedkoop jurken van allerlei merken (o.a. Pronovias) heb ik me laten vertellen. Zij verkopen jurken uit oudere collecties (2008/2009 enzo) en alle jurken die ze hebben kosten max. 550,- Het moet maar net je smaak zijn enzo, maar misschien kun je er wat mee. (Ik ben er zelf nog niet geweest, maar onze fotograaf wees me hierop.)

(En als jullie denken: waar komt die nou weer vandaan en waar bemoeit ze zich mee :{w ? Ik ga volgend jaar trouwen en lees stiekem vast een beetje mee ;))
pi_85610578
niet lager kunnen dan 1000 euro? :')

De mijne was 550 geloof ik :) *O*

gewoon goed zoeken!

en lingerie deed ik ook niet aan.. de kapster via marktplaats gevonden, gewoon een goedkope kapster :) make-up deed ze ook..

alles is mogelijk.. anders een vriendin vragen die hendig is met make-up en haar :Y
Ja doei.
pi_85611168
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:38 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ti Amo in Schiedam verkoopt goedkoop jurken van allerlei merken (o.a. Pronovias) heb ik me laten vertellen. Zij verkopen jurken uit oudere collecties (2008/2009 enzo) en alle jurken die ze hebben kosten max. 550,- Het moet maar net je smaak zijn enzo, maar misschien kun je er wat mee. (Ik ben er zelf nog niet geweest, maar onze fotograaf wees me hierop.)

(En als jullie denken: waar komt die nou weer vandaan en waar bemoeit ze zich mee :{w ? Ik ga volgend jaar trouwen en lees stiekem vast een beetje mee ;))
haha! een nieuweling! wat leuk!!
vertel over je plannen!! ;)

mja ik moet nog aan de speurtocht gaan beginnen inderdaad.. ik wil alleen niet in het wit trouwen :@
dus dan blijft er vaak niet veel over om uit te kiezen .. heb wel iets moois gezien rond de 800 eur..

motorbloempje.. had je een "normale" bh aan dan?? ik moet ECHT wat versteviging hebben ( O-) ) anders donder ik na 2 uur uit elkaar..

en misschien heb ik het een beetje te ruim begroot ook... :@

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85611199
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Wat heeft een huwelijk met romantiek te maken? Romantisch eten bij kaarslicht e.d. kan ik zeker wel waarderen maar dan wel zonder de wijn want ik drink geen alcohol. Maar een huwelijk voegt in weze niets toe aan een relatie. Je gaat niet opeens meer van elkaar houden.
Zeg Suus, open er een topic in R&P over. Ik wil je dan ook vriendelijk doch dringend verzoeken om dit topic verder met rust te laten. Het is namelijk offtopic.
pi_85611465
ik had er géén bh onder :')

Zal eens kijken wat de website van die winkel ookalweer was :) zal vanavond even posten, moet nu weg :W
Ja doei.
pi_85611491
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:54 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

haha! een nieuweling! wat leuk!!
vertel over je plannen!! ;)
Mijn vriend heeft me in mei ten huwelijk gevraagd (in Stockholm, echt te gek) en we trouwen op 8 juli volgend jaar. We hebben al getuigen, sleepsloven, een trouwauto, een locatie (vastgelegd en al) en een fotograaf, dus we liggen aardig op schema :') Ik heb er echt onwijs veel zin in, en mijn lief ook.
Iemand trouwens ervaring met een eigen babs? Een vriendin van ons (klinkt wat gek omdat ze al 63 is ofzo ;)) is vroeger babs geweest (weliswaar in een andere gemeente) en wil ons graag trouwen. De gemeente waar wij trouwen staat daar best wel voor open, maar heeft iemand een beeld van de kosten die daaraan hangen?

quote:
mja ik moet nog aan de speurtocht gaan beginnen inderdaad.. ik wil alleen niet in het wit trouwen :@
dus dan blijft er vaak niet veel over om uit te kiezen .. heb wel iets moois gezien rond de 800 eur..

motorbloempje.. had je een "normale" bh aan dan?? ik moet ECHT wat versteviging hebben ( O-) ) anders donder ik na 2 uur uit elkaar..

en misschien heb ik het een beetje te ruim begroot ook... :@
Lastig is dat. Ik vind 1000 euro voor lingerie enzo wel veel, maar ik heb me daar nog niet echt in verdiept. Ik denk wel dat je uiteindelijk onder de 1000 euro moet kunnen blijven hoor. Geen handige vriendinnen ergens, wat motorbloempje al zei? Of iets anders waar men je bij kan helpen (trouwauto, versiering, bloemen)?
pi_85612064
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:03 schreef Jentin het volgende:
[..]

Lastig is dat. Ik vind 1000 euro voor lingerie enzo wel veel, maar ik heb me daar nog niet echt in verdiept. Ik denk wel dat je uiteindelijk onder de 1000 euro moet kunnen blijven hoor. Geen handige vriendinnen ergens, wat motorbloempje al zei? Of iets anders waar men je bij kan helpen (trouwauto, versiering, bloemen)?
mja ( en nu vinden jullie me helemaal een hysterica .. ;) )
m'n vriend heeft me nog niet officieel gevraagd..
dus kan nog niet m'n vrienden polsen voor de hulp..
( alhoewel ze wel weten dat we de plannen hebben etc...)
mja.. ik ga er ook vanuit dat het met minder kan.. ( ik kan mezelf natuurlijk ook prima opmaken..en m'n haar kan vast wel een handige vriendin doen ofzo.. )

mooi.. nog maar een paar honderd euro te gaan .. ;)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85612199
Misschien een gekke vraag, maar hoe kan je een bruiloft plannen als je nog niet officieel gevraagd bent?
pi_85612219
Ik droeg trouwens een corset onder de jurk. Ribben-kneuzend strak, maar hey :') de jurk zat mooi.
pi_85613460
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar hoe kan je een bruiloft plannen als je nog niet officieel gevraagd bent?
Op zich hoef je niet gevraagd te worden om te gaan trouwen he...
Je kan het ook samen besluiten..

We moeten het alleen nog tegen de familie vertellen..
En of daar nog een aanzoek voor moet.. tsja.. ik weet het niet ;)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85613775
ik denk dat als ik heel mijn bruiloft al had gepland voordat mijn vriend me gevraagd had, hij ook wel lang en diep na zou moeten denken of hij nog wel met me wilde trouwen :')

valt bij mij onder de categorie alvast je trouwjurk kopen terwijl je nog niet gevraagd bent :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:22:42 #95
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_85614874
@Bar: ik denk dat je hier en daar wel wat ruim budgeteerd ja, haar, make up, lingerie en schoenen daar hoef je geen 1000 euro voor kwijt te zijn, maar dat is al eerder gezegd. Verder is het zo duur als je het zelf maakt. Al erover nagedacht om je jurk na de bruiloft weer te verkopen? Levert je voor de bruiloft niks op natuurlijk, maar daarna kun je wel weer iets terug krijgen. Verder heb ik ook onder de 1000 euro genoeg prachtige jurken gezien, Kijk vooral rond als er sale is, kan je zo honderden euro's schelen.

Ik weet niet of jullie locatie ook de taart en champagne regelt? Anders is er misschien iemand in de familie die goed kan bakken die wat taarten wil maken voor een kleine onkostenvergoeding? En dat je zelf een wat minder dure champagne koopt? Sowieso best heftig, om half twee eten en om half vier weer :o Maar aangezien je met een kleine club gaat eten kan ik me voorstellen dat je mensen niet hongerig naar huis wilt laten gaan. Maar zou het een mogelijkheid zijn om taart en champagne gewoon direct naar de ceremonie te doen en dan alleen wat hapjes erna zonder lunch dus?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:23:23 #96
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_85614906
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:38 schreef Jentin het volgende:

[..]


(En als jullie denken: waar komt die nou weer vandaan en waar bemoeit ze zich mee :{w ? Ik ga volgend jaar trouwen en lees stiekem vast een beetje mee ;))
Welkom :D En fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die zo ruim van tevoren al vanalles hebben geregeld :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_85615740
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Welkom :D En fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die zo ruim van tevoren al vanalles hebben geregeld :D
Bedankt :D. Wat betreft ruim van tevoren: we zouden eigenlijk in 2012 trouwen en eigenlijk hadden we de locatie daarvoor ook al vastgelegd :@. Toen kregen we echter zo ontzettend veel lol in het verzinnen en voorbereiden dat we besloten hebben een jaar eerder te trouwen :+ . Gelukkig kon dat ook.

Ik vind het wel een fijn idee dat we al best wat in orde hebben, maar het is ook gewoon pure luxe dat we tegen allerlei dingen aanlopen die meteen goed zijn. We waren allebei stante pede verliefd op de locatie waar we 'alleen maar even gingen kijken', de getuigen stonden zo'n beetje al vast voor er überhaupt trouwplannen waren, met de fotograaf klikte het meteen... Dikke mazzel dus ook.
pi_85616319
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:56 schreef _aurum_ het volgende:
ik denk dat als ik heel mijn bruiloft al had gepland voordat mijn vriend me gevraagd had, hij ook wel lang en diep na zou moeten denken of hij nog wel met me wilde trouwen :')

valt bij mij onder de categorie alvast je trouwjurk kopen terwijl je nog niet gevraagd bent :')
hoho..
het is niet zo dat IK de bruiloft plan.. we doen het samen..
en we zijn er samen ook al een tijdje over bezig..

Ik denk dat m'n vriend het wel lekker vind dat ie me niet hoeft te vragen..
en misschien dat ie het alsnog doet in het aankomende jaar

trouwjurk kopen ga ik pas doen als we het de families verteld hebben ;)
(das ons "aanzoek" moment denk ik.. het vertellen is doodeng!)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85616414
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:22 schreef Chanty het volgende:
@Bar: ik denk dat je hier en daar wel wat ruim budgeteerd ja, haar, make up, lingerie en schoenen daar hoef je geen 1000 euro voor kwijt te zijn, maar dat is al eerder gezegd. Verder is het zo duur als je het zelf maakt. Al erover nagedacht om je jurk na de bruiloft weer te verkopen? Levert je voor de bruiloft niks op natuurlijk, maar daarna kun je wel weer iets terug krijgen. Verder heb ik ook onder de 1000 euro genoeg prachtige jurken gezien, Kijk vooral rond als er sale is, kan je zo honderden euro's schelen.

Ik weet niet of jullie locatie ook de taart en champagne regelt? Anders is er misschien iemand in de familie die goed kan bakken die wat taarten wil maken voor een kleine onkostenvergoeding? En dat je zelf een wat minder dure champagne koopt? Sowieso best heftig, om half twee eten en om half vier weer :o Maar aangezien je met een kleine club gaat eten kan ik me voorstellen dat je mensen niet hongerig naar huis wilt laten gaan. Maar zou het een mogelijkheid zijn om taart en champagne gewoon direct naar de ceremonie te doen en dan alleen wat hapjes erna zonder lunch dus?
Mja het jurken uitzoeken moet nog beginnen.. ik las dat ze bij de bruidshoek ook een sale dependance hebben.. daar eens kijken!

ohh het taart ipv lunch idee staat me ook wel aan.. zal ook schelen in de kosten..
enige is dat O+ graag een moment ( lees liefst 3 uur) met me alleen doorbrengt na de ceremonie..
Daar kunnen we iig nog wat aan knutselen! tnx voor het meedenken!
en ik heb niet het idee dat we zelf champagne mee kunnen nemen.. (durf het ook niet echt te vragen :@ )

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85616713
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:05 schreef Barretje80 het volgende:

en ik heb niet het idee dat we zelf champagne mee kunnen nemen.. (durf het ook niet echt te vragen :@ )
Wij mogen champagne/wijnen zelf meenemen als we dat zouden willen, dus ik denk niet dat het héél raar is? Misschien helpt dat ;)

(Gelijk een post-overkill mijnerzijds vandaag, sorry ;))
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')