abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85088126
Engineers unveil Lutec 1000 free energy machine

quote:
Daniel Bateman
Tuesday, August 10, 2010
© The Cairns Post
THE world may soon be able to buy one of the Far North's most controversial yet revolutionary inventions.
The Cairns creators of the Lutec 1000 free energy machine have resurfaced after six years of steering clear of the public spotlight, having been granted patents in at least 60 countries around the world, including the US, China and India.

Engineers John Christie and Lou Brits, who have endured intense criticism after they first unveiled their invention in The Cairns Post in 2001, are now preparing to construct a prototype of their revolutionary power device they hope to market within the next two years.

The dynamic duo said they felt somewhat vindicated they had been able to land patents for their device and have had the Lutec verified by an independent engineer.

"When we first kicked off, there was a huge fuss about it and people said we’d never get patents for it," Mr Christie said.

"They said it would never work, so we couldn’t get patents, so it’s a good thing to see now."

The generator works as an energy amplifier, generating up to 10 times the amount of electricity it consumes.
The Lutec draws its power from a bank of batteries, with the motor turning due to powerful permanent magnets at its core being attracted and then repulsed from steel cores of fixed coils.

It does not work via perpetual motion, rather it relies on natural magnetic forces and a pulsed electrical input.

The results of the generator were verified by independent engineers from SGS Australia following a test earlier this year, which confirmed the energy output from the generator was indeed greater than its input.

Mr Christie said he and Mr Brits were currently working on a production prototype to suit the domestic market, which they hoped to produce locally.

"If we go with our plan now, there is no reason why it couldn’t be available in Australia in two years," he said.

The engineers’ invention has drawn the ire of many people over the years, including the Australian Sceptics Society.

Mr Christie said it had been a roller-coaster ride since they debuted their invention, involving occasional death threats and rumours of their untimely demise.

"Last year I was apparently killed in a hotel in north Perth somewhere, according to the internet," Mr Christie said. "I was really quite surprised."

bron: http://www.cairns.com.au/(...)l-business-news.html
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:00:45 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85088282
Oke leuk. Wanneer ligt dit in de winkels?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:04:15 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_85088413
Nou, ik ben benieuwd... de investeerders zullen wel in de rij staan om 't ding op de markt te brengen :)
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:04:56 #4
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_85088440
Ik wacht even op de peer-reviewed paper als je het niet erg vindt.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_85088897
Mooi systeem je koppelt 10% van de energie terug en dan blijft het draaien :D
Wil ik wel in mijn auto hebben. 's ochtends even opstarten en dan zover rijden als je maar wil
T zal wel weer een broodje aap zijn
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:19:21 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_85089000
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef kloas_wokkel het volgende:
T zal wel weer een broodje aap zijn
Maar volgens mij levert een gemiddeld broodje aap ook best de nodige energie :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_85089166
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:00 schreef Falco het volgende:
Oke leuk. Wanneer ligt dit in de winkels?
Enige relevante vraag inderdaad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85089176
Hoeveel kWh zou dit ding moeten kunnen leveren dan?

Gaat het verder niet in tegen de basis wetten in de natuurkunde?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85089184
Free Energy Zero Point Home Generator

quote:
Learn how can you make Free Energy Home Motor Generator that can run your house without the use of outside energy sources.. http://tinyurl.com/ya2cyac ... John Christie & Lou Brits invented a device that will generate free electricity. .. This zero point magnetic generator run all by itself without stopping... Lear how you can make free electricity using the magnetic force from the simple magnet. http://tinyurl.com/ya2cyac http://www.lutec.com.au/
pi_85089289
Het zal geen probleem zijn patenten op bepaalde 'claims' te krijgen... bij mijn weten bootste een patent-bureau helemaal geen uitvindingen an of 'controleert' ze ... ze verlenen enkel een 'patent' op een bepaalde claim

in 1979 werd al een Patent verleend door het USPTO op een Perpetuum Mobile motor:
http://www.google.com/patents?vid=4151431
of in 1977 op een magnetische 'permanent propulsion motor'
http://www.google.com/patents?vid=4215330

DE Europese Patent Klassificatie heeft zelfs een specifieke categorie voor zulke patenten: "F03B17/04: Alleged perpetua mobilia" : (via het belgische patent bureau: http://epatras.economie.f(...)al=off&dd=off&ts=off)

[ Bericht 22% gewijzigd door RM-rf op 10-08-2010 12:32:40 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:30:23 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_85089379
Om de zoveel tijd komt er weer zo een en tot nu toe heeft niemand kunnen bewijzen dat dit ook echt werkt.

Ik ben benieuwd of er eindelijk eens een onafhankelijk onderzoek door een universiteit met kritische onderzoekers die zo'n apparaat ook mogen openmaken en kijken of de claims gerechtvaardigd zijn.

Voor de geinteresseerden; zoek ook eens op Perendev en diens eigenaar Michael Brady
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_85089459
Alweer een vrij energie uitvinding, ze blijven maar bezig, maar een werkend apparaat hebben we tot nu toe nog steeds niet gezien. En zolang we dat niet te zien krijgen verwijs ik dit verhaal weer terug naar de efteling waar tussen de rode schoentjes en rapunsultje nog wel een plaatsje voor dit eeuwig durende sprookje vrij is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:32:33 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85089463
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dit dus.

Wat ik me afvraag is, begrijpen de mensen die zulke berichtne posten op fok eigenlijk wel wat ze posten/zeggen. Begrijpen ze de achterliggende concepten wel van 'gratis energie'. Begrijpen ze de implicaties wel van de onderliggende claims.

Volgens mij zijn de mensen die zoiets posten nooit hoger opgeleid dan HBO.
Leg het eens uit dan?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_85089500
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:27 schreef RM-rf het volgende:
Het zal geen probleem zijn patenten op bepaalde 'claims' te krijgen... bij mijn weten bootste een patent-bureau helemaal geen uitvindingen an of 'controleert' ze ... ze verlenen enkel een 'patent' op een bepaalde claim
Als het nieuw is is het nieuw. Het hoeft niet perse te 'werken' ofzo.

Tot op heden is het allemaal gebakken lucht gebleken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85089613
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:33 schreef waht het volgende:

Net zoals een bedrijf de meeste grote rotzooi kan maken maar wel iso 9001 gecertificeerd kan zijn, omdat de manier waarop ze het maken vast gelegd moet worden met die iso norm. :P
pi_85089698
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:33 schreef waht het volgende:

[..]

linkje?
quote:
Tot op heden is het allemaal gebakken lucht gebleken.
Is niet een vd voorwaarden van een patent aanvraag dat het patent office ook weet waaraan zij daadwerkelijk een patent verlenen?

Als de ingenieurs John Christie and Lou Brits niet een werkend prototype kunnen overleggen, hoe weet zo'n patent-bureau dan dat men met vrije energie te maken heeft en niet bij wijze van een extravagante soort blikopener of centrifuge? :{w
pi_85089843
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:38 schreef mediacurator het volgende:

[..]

linkje?
[..]

Is niet een vd voorwaarden van een patent aanvraag dat het patent office ook weet waaraan zij daadwerkelijk een patent verlenen?

Als men niet een werkend prototype kunnen overleggen, hoe weet het patent office dan dat men met vrije energie te maken heeft en niet bij wijze van een extravagante soort blikopener of centrifuge?
Ga jij je ipv hier naar de bekende weg te vragen nu eerst zelf eens verdiepen in hoe een patent tot stand komt.

Vervolgens ook nog even havo niveau natuurkunde volgens en dan hoop ik dat je deze onzin berichten van vrije energie niet meer post. (of post ze dan in BNW of tru waar deze verhalen thuis horen)
pi_85089845
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Alweer een vrij energie uitvinding, ze blijven maar bezig, maar een werkend apparaat hebben we tot nu toe nog steeds niet gezien. En zolang we dat niet te zien krijgen verwijs ik dit verhaal weer terug naar de efteling waar tussen de rode schoentjes en rapunsultje nog wel een plaatsje voor dit eeuwig durende sprookje vrij is.
Werkend (maar dat zegt nog steeds niet veel ;))

TU Delft onderzoekt perpetuum mobile
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_85089976
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:42 schreef Aether het volgende:

[..]

Werkend (maar dat zegt nog steeds niet veel ;))

TU Delft onderzoekt perpetuum mobile
Leuke link maar waarom staat er dan nite het resultaat van de TU bij in een ander link. Of heeft men meer dan 3 maanden nodig om er achter te komen waar ze nu precies weer gefopt worden door de vrije energie charlatans.
pi_85090001
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga jij je ipv hier naar de bekende weg te vragen nu eerst zelf eens verdiepen in hoe een patent tot stand komt.

Vervolgens ook nog even havo niveau natuurkunde volgens en dan hoop ik dat je deze onzin berichten van vrije energie niet meer post. (of post ze dan in BNW of tru waar deze verhalen thuis horen)
Ja doei! ga maar lekker fietsen met je gekscherende boe geroep! jij trapt dit heus niet meer naar BNW met een of andere lullig aluhoed smoesje hoor :9

Jemig, dat is zooooo 2008!

Het is inmiddels gewoon main stream nieuws hoor, of je het leuk vindt of niet

Mijn opinie, vrije energie is niet meer tegen te houden. het kaartenhuis vd gevestigde orde gaat vallen hoera!

*O*

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 10-08-2010 17:09:37 ]
pi_85090087
quote:
The results of the generator were verified by independent engineers from SGS Australia following a test earlier this year, which confirmed the energy output from the generator was indeed greater than its input.
http://www.au.sgs.com/

Interessant natuurlijk. Zijn daar documenten van? In dat geval is er reeds een peer review aanwezig en hoeven we over de werking en echtheid niet meer te discussiëren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:49:39 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85090091
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:41 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

het is niet mijn vakgebied, dus de details zal ik ook niet weten. Maar een academisch geschoold persoon zal nooit beweringen plaatsen die hij niet kan toetsen. Maar wat ik nog wel weet is dat zoiets als gratis energie niet bestaat. Als iemand een claim indient dat hij dat wel kan, dan moet hij ook met bewijs komen. E ndat bewijs kan door een peer reviewed artikel komen etc.
1. Het staat in NWS, niet in W&T, groot verschil.
Hier hoef je namelijk niet van een TU ofzo te komen om iets te posten. ;)
2. Er is een toets gedaan welke positief heeft uitgepakt, vandaar dat ze nu publiekelijk zeggen dat ze een zeer belangrijke ontdekking hebben gedaan.
3. Die peer reviewed article zal er wel komen, in due time.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:50:08 #23
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_85090113
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Spatzmann het volgende:
Volgens mij zijn de mensen die zoiets posten nooit hoger opgeleid dan HBO.
:r
Als jij en je academische vriendjes nou es ff fijn oprotten naar het forum van intermediair...dat eeuwige gezeik over opleidingsniveau, ga lekker ergens anders de superieure denker uihangen :')

OT ik vermoed dat als dit werkt dat we hun namen wellicht in dit topic terugvinden: Verdachte Sterfgevallen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_85090227
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef YuckFou het volgende:

[..]

:r
Als jij en je academische vriendjes nou es ff fijn oprotten naar het forum van intermediair...dat eeuwige gezeik over opleidingsniveau, ga lekker ergens anders de superieure denker uihangen :')

OT ik vermoed dat als dit werkt dat we hun namen wellicht in dit topic terugvinden: Verdachte Sterfgevallen
Die semi-academici zijn vooral geïnteresseerd in hun imago. Toetsing en onderzoek komt daarna.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:56:01 #25
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_85090348
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de heren zich weinig zorgen zullen hoeven maken :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')