Zorg dat je een rugzak hebt waar een rits met 2 sluitingen op zit, daar kun je een klein slotje doorheen doen. Dan is het onmogelijk om in een paar seconden de rugzak open te maken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:48 schreef kepler het volgende:
Maak je vooral niet te druk over je geld. Hoe 'panischer' je bent over het verliezen van je geld, hoe sneller je het kwijt raaktHou je rugzak altijd wel in de gaten, maar hang hem bv niet altijd op je buik (zoals ik sommige backpackers zie doen
)
Dit soort dingen vind ik eigenlijk al snel in de categorie "panisch". Je hebt meer kans dat je je sleuteltje kwijtraakt dan dat er iemand in je tas gaat zitten. Zorg er gewoon voor dat er in kleine vakjes aan de buitenkant geen waardevolle dingen zitten, dan hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Ruud het volgende:
[..]
Zorg dat je een rugzak hebt waar een rits met 2 sluitingen op zit, daar kun je een klein slotje doorheen doen. Dan is het onmogelijk om in een paar seconden de rugzak open te maken.
In sommige landen doen zelfs de locals dat... Bizar.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:48 schreef kepler het volgende:
Maak je vooral niet te druk over je geld. Hoe 'panischer' je bent over het verliezen van je geld, hoe sneller je het kwijt raaktHou je rugzak altijd wel in de gaten, maar hang hem bv niet altijd op je buik (zoals ik sommige backpackers zie doen
)
Precies. Alleen in een hostel in Rio werd ik gewaarschuwd dit niet te doen, vanwege de vele inbraken rond de feestdagen (toch gewoon gedaan en er is niks mee gebeurd).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:52 schreef Blik het volgende:
[..]
LelijkEen moneybelt draag je onder je broek, niemand die daar iets van ziet. En ik neem alleen een moneybelt mee op reisdagen zodat mijn paspoort e.d. veilig zijn. Als ik een kamer heb dan blijft de moneybelt op mijn kamer op een verstopplek of in een kluisje.
In de trein/bus deed ik hem vaak wel op slotquote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit soort dingen vind ik eigenlijk al snel in de categorie "panisch". Je hebt meer kans dat je je sleuteltje kwijtraakt dan dat er iemand in je tas gaat zitten. Zorg er gewoon voor dat er in kleine vakjes aan de buitenkant geen waardevolle dingen zitten, dan hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.
Ik heb een slotje met een code. Gewoon de eerste 3 cijfers van m'n pincode, kan ik nooit vergeten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit soort dingen vind ik eigenlijk al snel in de categorie "panisch". Je hebt meer kans dat je je sleuteltje kwijtraakt dan dat er iemand in je tas gaat zitten. Zorg er gewoon voor dat er in kleine vakjes aan de buitenkant geen waardevolle dingen zitten, dan hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.
ok.... Nog nooit geweten dat DAT de bedoeling van tuben is. Zuipen in combinatie met wild water, lekker slim inderdaad.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:29 schreef Xlarge het volgende:
Pas met tubing een beetje op, het doel is natuurlijk lekker van bar naar bar drijven en flink zuipen + aan lianen slingeren, maar ik best wat mensen met grote wonden gezien, dus probeer een klein beetje bij te blijven
idd een aardig bekend en plat gewalst rondje en juist daarom zo goed te doen voor deze verwende Hollandse jongen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:29 schreef Xlarge het volgende:
Ik hou je topic in de gaten Godje.
Leuk hoor dat je dat gaat doen, een bekend rondje, maar best avontuurlijk hoor.
Ik ben zelf al een paar keer die kant uitgeweest, maar altijd in mijn eentje.
Volgend jaar ben ik van plan met mijn vrouw en kind(4 jaar) te gaan.
Zelf vond ik Koh Tao in Thailand een leuk eiland, en helemaal leuk om je PADi te halen.
Zipping met de Gibbon Experiance is ook de ervaring van je leven,
Pas met tubing een beetje op, het doel is natuurlijk lekker van bar naar bar drijven en flink zuipen + aan lianen slingeren, maar ik best wat mensen met grote wonden gezien, dus probeer een klein beetje bij te blijven
Het water is niet wild. Drank is wel de hele opzet. Je krijgt gelijk een bucket en je kan je bucket lekker meenemen de rievier op dan heb je wat te drinken onderweg.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ok.... Nog nooit geweten dat DAT de bedoeling van tuben is. Zuipen in combinatie met wild water, lekker slim inderdaad.
Klopt helemaal. Ik ga zeker niet panisch lopen doen en de rugzak blijft op de rug.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef sjeppert het volgende:
leuke reis ga je tegemoed.
ben vooral benieuwd hoe je invulling voor thailand eruit komt te zien.
Maar deze kan weer onderwater. Dat vind ik ook wel erg makkelijk..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:27 schreef Blik het volgende:
Mooi dingetje, maar persoonlijk zou ik dan een uitgebreidere camera met 10+ zoom nemen. In Thailand had ik ook alleen een compact, maar ik mistte echt de extra zoom-functie waarmee je dingen (mensen, dieren) van een afstand op de gevoelige plaat kunt vastleggen.
Je kent het verschil tussen optische zoom en digitale zoom?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar deze kan weer onderwater. Dat vind ik ook wel erg makkelijk..![]()
En mijn ervaring met zoem is meer ruis en minder mooie foto's.
Hij is tot 3 meter diep waterdicht en ik ken de verschillen ja.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kent het verschil tussen optische zoom en digitale zoom?
En ik zou niet snel met zo'n camera onderwater gaan, ik zou dat meer interpreteren als spatwaterdicht.
ja, ik zie dat dat op de camera staat. Maar als jij gaat snorkelen en een keer naar beneden duikt, dan is de kans wel echt aanwezig dat er water in je camera komt en daarbij onbruikbaar wordt. Ik zou dat risico dus niet snel nemen om de camera ook echt het water in te nemen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hij is tot 3 meter diep waterdicht en ik ken de verschillen ja.
Ik zie een Vietnam meet in de toekomstquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:35 schreef Laura 2000 het volgende:
Wat een goed topic! Ik ga het uitgebreid doornemen aangezien ook ik vanaf 1 januari ga backpacken in Azië. Ik vertrek volgende week voor 4 maanden stage naar Sri Lanka en wat ik in januari en februari ga doen is op dit moment nog geheel onduidelijk. Ik sta open voor India, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisië, Indonesië, de Filipijnen en China. Thailand valt af want daar ben ik al twee keer geweest.
Dus: ik lees mee.
Mijn budget is overigens 30 euro per dag.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:35 schreef wspa_ het volgende:
Bangkok > Phuket > Kuala Lumpur > Singapore > Ho Chi Min City > Nha Trang > Hanoi (Top Gear route) > Guangzhou > Hong Kong/Macau > Shanghai > Japan/Zuid-Korea
Yeah Vietnam fok!meetquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zie een Vietnam meet in de toekomst
Maar wel op de USA bike he!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:24 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Yeah Vietnam fok!meet![]()
Ik wil inderdaad die Top Gear route wel doen. overigens niet persé met slagschip en vergiet-helm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |