abonnement Unibet Coolblue
pi_84584364
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 07:30 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

mijn bak is van aquaglas, maar het glas is volgens mij van B kwaliteit: veel sneller krassen dan bijvoorbeeld mijn oude Juwel bak :{

de nieuwe bak van mijn vriendin komt bij aquariaveldhuis vandaan :Y
Veldhuis 497 incl. alles
Aquaglas: 475 incl. alles
Aquabouwer: 376 excl bezorgen & extra steun.
Aqua royaal: 427 incl. bezorgen, excl. extra steun


Iemand nog andere suggesties?
:P

[ Bericht 2% gewijzigd door Faithfulness op 28-07-2010 12:56:43 ]
pi_84585612
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:21 schreef Leipo666 het volgende:
beide stofzuigers: linker op batterijen, rechter op lucht (luchtpompje nodig dus)
ok vriendelijk bedankt :D
pi_84586346
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:34 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Veldhuis 497 incl. alles
Aquaglas: 475 incl. alles
Aquabouwer: 376 excl bezorgen & extra steun.
Aqua royaal: 427 incl. bezorgen, excl. extra steun


Iemand nog andere suggesties?
:P
Ik heb voor mijn 160x60x60 10mm glaswerk kaal 300 euro betaald, en bezorging was gratis (maar dat komt omdat het in de buurt is). 130x60x60 is dus nog goedkoper.. Wellicht toch een optie om zelf een keer heen en weer te rijden voor zo'n verschil van bedrag? Als je er dan 50 euro bij telt voor een tankie benzine ben je aardig in de richting als het klaar is.

(en die man laat het bij aquaroyaal bouwen heb ik begrepen, aangezien dat de oude eigenaar is van die toko haha)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84588421
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn 160x60x60 10mm glaswerk kaal 300 euro betaald, en bezorging was gratis (maar dat komt omdat het in de buurt is). 130x60x60 is dus nog goedkoper.. Wellicht toch een optie om zelf een keer heen en weer te rijden voor zo'n verschil van bedrag? Als je er dan 50 euro bij telt voor een tankie benzine ben je aardig in de richting als het klaar is.

(en die man laat het bij aquaroyaal bouwen heb ik begrepen, aangezien dat de oude eigenaar is van die toko haha)
Het "probleem" is dat ik op 4 hoog woon en ik hem zelf nooo way de trap op krijg :'(
pi_84588510
Hmm.. Mijn 160x60x60 is via de wenteltrap (met z'n tweetjes) omhoog gegaan. Echter maar 1 verdieping.. 4 hoog is idd een ander verhaal. Niet toevallig 2 sterke personen in de buurt? Want dan moet je die bak gewoon omhoog krijgen lijkt me (of hebben jullie van die smalle doorgangen?)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84588780
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hmm.. Mijn 160x60x60 is via de wenteltrap (met z'n tweetjes) omhoog gegaan. Echter maar 1 verdieping.. 4 hoog is idd een ander verhaal. Niet toevallig 2 sterke personen in de buurt? Want dan moet je die bak gewoon omhoog krijgen lijkt me (of hebben jullie van die smalle doorgangen?)
De bak kan wel omhoog! :Y Maar het is vooral erg zwaar.
Mijn familie woont verspreid over Den Haag (pap's kant) en Nürnberg (mam's kant), en m'n zwager woont in Amerika.

Vrienden heb ik niet in Groningen. Stiekem vind ik dit een kutstad met kutmensen. Kan natuurlijk best iemand van Marktplaats trommelen, maar dan weet je ook niet wat je in huis haalt ;)

Dus onze overweging was: De bouwers weten wat ze doen, betaal liever hen 50 euro extra om dat ding omhoog te tillen. Als er dan wat mis gaat is het direct hun probleem :P
pi_84588963
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hmm.. Mijn 160x60x60 is via de wenteltrap (met z'n tweetjes) omhoog gegaan. Echter maar 1 verdieping.. 4 hoog is idd een ander verhaal. Niet toevallig 2 sterke personen in de buurt? Want dan moet je die bak gewoon omhoog krijgen lijkt me (of hebben jullie van die smalle doorgangen?)
en anders even kijken op boels.nl of je een lift kan huren: ga je buitenom ;)

ben blij dat ik op de begane grond zit en dat ze mijn bak getilt hebben: die 200x70x60 kon ik echt niet zelf tillen :o
de 80x80x40 welke 12mm dik is weegt ook al aardig wat
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84589023
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:26 schreef Faithfulness het volgende:Dus onze overweging was: De bouwers weten wat ze doen, betaal liever hen 50 euro extra om dat ding omhoog te tillen. Als er dan wat mis gaat is het direct hun probleem :P
datzelfde hebben we ook met ons granieten keukenblad gedaan: liever een beetje geld uitgeven en dat zij het voor je doen. het is meteen een verzekering voor als er iets fout gaat ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84589113
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en anders even kijken op boels.nl of je een lift kan huren: ga je buitenom ;)

ben blij dat ik op de begane grond zit en dat ze mijn bak getilt hebben: die 200x70x60 kon ik echt niet zelf tillen :o
de 80x80x40 welke 12mm dik is weegt ook al aardig wat
Dat is niet mogelijk i.v.m. kleine ramen waar het liftje wel zou kunnen staan, en grasveld waar het liftje in wegzakt bij het balkon.
Toen wij hier gingen wonen hadden we zo'n mooi liftje gehuurd :'( Wat een faal. Konden we alles alsnog naar boven gaan sjouwen. :N

Volgend huis wordt toch echt op de begane grond. ^O^


Zo'n bak van 200x70.x60 zal ook flink wat wegen zeg :o 150 kilo of zo?
pi_84589281
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:34 schreef Faithfulness het volgende:


Zo'n bak van 200x70.x60 zal ook flink wat wegen zeg :o 150 kilo of zo?
geen idee :+ nooit op de weegschaal gehad

ik weet wel dat ik de bak verkoop als ik ga verhuizen, mag de koper hem zelf sjouwen en koop ik zelf wel een nieuwe bak :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84589405
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

geen idee :+ nooit op de weegschaal gehad

ik weet wel dat ik de bak verkoop als ik ga verhuizen, mag de koper hem zelf sjouwen en koop ik zelf wel een nieuwe bak :P
_O-
Bij grote bakken op Marktplaats zie je vaak ook van die verhalen :P "Wij gaan verhuizen..." .... "Zelf sterke mannen regelen". :')

De planning voor ons is om hier toch wel voor eind maart 2011 vertrokken te zijn. *O*
pi_84610495
Mijn 160x60x60 bak weegt geschat iets van +- 80kg.. Met z'n tweeen naar boven gesjouwd, maar ik heb 3 dagen last van me schouder gehad.. Me vader is een heeeel stuk sterker, en hij vond het zelfs een aardig gewicht.

Wat dat betreft tillen we zware dingen meestal samen, alleen ik hou er altijd spierpijn van over (maar opgeven of het object laten staan ho maar :'))

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

geen idee :+ nooit op de weegschaal gehad

ik weet wel dat ik de bak verkoop als ik ga verhuizen, mag de koper hem zelf sjouwen en koop ik zelf wel een nieuwe bak :P
Ik weet wel hoe dat hier gaat.. Als niemand em wil hebben of sjouwen, tik ik em in 600 stukken en dan gaat ie naar beneden de container in. Koop ik ook een nieuwe haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84613237
Ik heb nu zand ipv grind in mijn aquarium, wat een werk is dat zeg.
Eigenlijk ben ik blij dat ik maar een klein bakje heb. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84614383
Ik heb een aquarium die aan het indraaien is nog, hier heb ik echter 1 wat vellere witte tl in hangen en 1 wat meer natuur getrouwe.
Heb ik daar genoeg aan om mijn planten enigzins te laten groeien?Of zal ik er 1 van de 2 moeten vervangen.
Ik heb echter maar een lichtbak voor 2 tl buizen, dus er een toevoegen zal niet echt gaan zonder dat ik een nieuwe lichtbak moet kopen.
Ik las ook over dat het beter was om een dimmer met tijd schakelaar of eventueel maanlicht spotjes te plaatsen, omdat anders je vissen een schrik effect krijgen als je de schakelaar omzet klopt dit?

ps. ik heb mijn eerste bewoners meegekregen bij mijn planten namelijk 3 vuurgarnalen.
pi_84615613
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nu zand ipv grind in mijn aquarium, wat een werk is dat zeg.
Eigenlijk ben ik blij dat ik maar een klein bakje heb. :')
Zand is veel mooier dan grind :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84615886
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nu zand ipv grind in mijn aquarium, wat een werk is dat zeg.
Eigenlijk ben ik blij dat ik maar een klein bakje heb. :')
Qua onderhoud, of in je bak duwen als je moet spoelen?
Ik heb 75kg grind in me bak zitten, en dan moest ik serieus per emmer 5x spoelen voordat het enigsinds schoon was :')

ik was KAPOT toen ik klaar was hahaha. Weliswaar vind ik een bak indelen het allerleukste werk haha :P

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 02:15 schreef Balsam het volgende:
Ik heb een aquarium die aan het indraaien is nog, hier heb ik echter 1 wat vellere witte tl in hangen en 1 wat meer natuur getrouwe.
Heb ik daar genoeg aan om mijn planten enigzins te laten groeien?Of zal ik er 1 van de 2 moeten vervangen.
Ik heb echter maar een lichtbak voor 2 tl buizen, dus er een toevoegen zal niet echt gaan zonder dat ik een nieuwe lichtbak moet kopen.
Ik las ook over dat het beter was om een dimmer met tijd schakelaar of eventueel maanlicht spotjes te plaatsen, omdat anders je vissen een schrik effect krijgen als je de schakelaar omzet klopt dit?

ps. ik heb mijn eerste bewoners meegekregen bij mijn planten namelijk 3 vuurgarnalen.
Hoe doen je planten het nu tijdens het indraaien? Als ze het goed doen, lekker laten zitten :P
Ja een dimmer met schakelaar is leuk, dan kun je ochtend en avond simuleren.. Maar erg leuk dat er buiten je bak ook licht is, dus dat heeft ook niet veel nut. En het schrikken valt wel mee eerlijk gezegd. De eerste keer hebben ze zoiets van; huh, was dit.. En daarna zie je gewoon dat ze er weinig van merken..

Maanlicht spotje is niet noodzakelijk, maar persoonlijk vind ik het mooi aangezien ik vaak laat in de avond wakker ben, en niet in een zwart gat kijk :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:08:36 #67
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84617905
Zitten die Anatoma helena slakken altijd zo doodstil? :Y)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84618321
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 02:15 schreef Balsam het volgende:
Ik heb een aquarium die aan het indraaien is nog, hier heb ik echter 1 wat vellere witte tl in hangen en 1 wat meer natuur getrouwe.
Heb ik daar genoeg aan om mijn planten enigzins te laten groeien?Of zal ik er 1 van de 2 moeten vervangen.
Ik heb echter maar een lichtbak voor 2 tl buizen, dus er een toevoegen zal niet echt gaan zonder dat ik een nieuwe lichtbak moet kopen.
Ik las ook over dat het beter was om een dimmer met tijd schakelaar of eventueel maanlicht spotjes te plaatsen, omdat anders je vissen een schrik effect krijgen als je de schakelaar omzet klopt dit?

ps. ik heb mijn eerste bewoners meegekregen bij mijn planten namelijk 3 vuurgarnalen.
ik heb een flora-mate dimmer op mijn TL lampen zitten om zo de vissen niet te laten schrikken, daarnaast ziet het er ook erg mooi uit zo 's avonds als het licht (bij mij) in 3 uurtjes langzaam afbouwt.

wel kun je alleen dimmers gebruiken op TL balken welke hiervoor geschikt zijn. de meeste in kappen ingebouwde tl-balken kunnen dit echter niet dus informeer eerst voordat je een dimmer koopt!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84618371
Zou dat ook kunnen met die van Juwel ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:28:04 #70
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84618429
Een bak volledig met led strips verlichten. Gaat dat goed werken in combo met je planten.

Of werkt dat zo niet?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84618446
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:28 schreef ook_gek het volgende:
Een bak volledig met led strips verlichten. Gaat dat goed werken in combo met je planten.

Of werkt dat zo niet?
Ik denk te weinig licht.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84618497
Als je de lichtkleur kan nemen die geschikt is voor plantengroei wel..
Een maat van me zit in die ontwikkeling, en het is al te koop.. Maar dat kost duizenden euro's, en het is nog niet echt rendabel. Hij gaf mij als tip om gewoon nog te wachten.

1 gedeeltelijke oplossing was om de gewone witte daglicht tl's te vervangen voor leds, dat kon wel. Dat zou mij al flink wat stroombesparing opleveren..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84618545
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:28 schreef ook_gek het volgende:
Een bak volledig met led strips verlichten. Gaat dat goed werken in combo met je planten.

Of werkt dat zo niet?
Planten zijn het meest gevoelig voor blauw licht onder de 480 nanometer en rood licht boven de 620 nanometer.

Als je een strip blauw een strip rood ophangt moet het lukken nog 1 of 2 witte strips voor jezelf om het mooi te belichten :Y)
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:34:04 #74
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84618575
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je de lichtkleur kan nemen die geschikt is voor plantengroei wel..
Een maat van me zit in die ontwikkeling, en het is al te koop.. Maar dat kost duizenden euro's, en het is nog niet echt rendabel. Hij gaf mij als tip om gewoon nog te wachten.

1 gedeeltelijke oplossing was om de gewone witte daglicht tl's te vervangen voor leds, dat kon wel. Dat zou mij al flink wat stroombesparing opleveren..
Ik heb in me 60cm bak 1 tl met reflector. En wil daar dan 1 of 2 strips heldere ledjes bij plaatsen om zo meer licht te krijgen in me bak.

Zodat ik ook planten die veel licht nodig hebben kan gaan plaatsen.

Of zit ik er met me gedachte gang helemaal naast?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:35:13 #75
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84618605
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:32 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Planten zijn het meest gevoelig voor blauw licht onder de 480 nanometer en rood licht boven de 620 nanometer.

Als je een strip blauw een strip rood ophangt moet het lukken nog 1 of 2 witte strips voor jezelf om het mooi te belichten :Y)
Of strip rood en strip blauw en de standaard lamp van juwel :P
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')