abonnement Unibet Coolblue
pi_84149319


Iedereen zijn Nikon

Vorige topics:
[Centraal]Nikon DSLR
[Centraal] Nikon DSLR v2
Nikon DSLR v3
Nikon DSLR v4
Nikon DSLR topic deel 5
Nikon dSLR topic #6!
Nikon dSLR topic #7!
[Centraal] Nikon dSLR topic #8
[Centraal] Nikon dSLR topic IX

laatste post vorige deeltje:
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:53 schreef Uncle het volgende:

[..]

Als je maximaal wilt genieten van je HDR dan zul je toch echt moeten bracketen in de meeste situaties... je RAW file kan ook gewoon over of underexposed informatie hebben en wat er niet inzit kun je er ook niet uithalen... daarnaast past het soms wel binnen het bereik van je sensor maar prop je je donkere gebieden (en lichte gebieden) in een veel kleiner bereik en dat zie je altijd in je uiteindelijke resultaat. Daarom moet je elke foto gewoon goed belichten, een beetje ernaast zitten kan geen kwaad maar als je een foto eens voor de grap een paar stops onderbelicht en dan weer opkrikt dan is het resultaat toch minder dan wanneer je gewoon gelijk een goede belichting hebt gekozen (contrast, scherpte, ruis, etc)
  FOK!fotograaf vrijdag 16 juli 2010 @ 21:50:05 #2
17893 Forno
pi_84149953
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:53 schreef Uncle het volgende:

[..]

Als je maximaal wilt genieten van je HDR dan zul je toch echt moeten bracketen in de meeste situaties... je RAW file kan ook gewoon over of underexposed informatie hebben en wat er niet inzit kun je er ook niet uithalen... daarnaast past het soms wel binnen het bereik van je sensor maar prop je je donkere gebieden (en lichte gebieden) in een veel kleiner bereik en dat zie je altijd in je uiteindelijke resultaat. Daarom moet je elke foto gewoon goed belichten, een beetje ernaast zitten kan geen kwaad maar als je een foto eens voor de grap een paar stops onderbelicht en dan weer opkrikt dan is het resultaat toch minder dan wanneer je gewoon gelijk een goede belichting hebt gekozen (contrast, scherpte, ruis, etc)
Dat zeg ik Freek!
pi_84150122
Jij legt de nadruk vooral op het feit dat je bij RAW geen bracketing nodig hebt als je HDR plaatjes wilt maken... daar ben ik het dus niet mee eens. Hoewel jij wel de nuance maakt dat het in bepaalde gevallen wel nodig is denk ik dat het vrijwel altijd nodig is om een goed effect te krijgen
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:55:06 #4
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_84150206
ff offtopic maar.. lol @ boobies van de linker
"you gotta preserve the present for those in the future"
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:04:23 #5
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_84637166
uhmm. nu zit ik er zelf erg over na te denken maar...

biJ Kamera Express hebben we momenteel Demo body's (gebruikt op t WK) van de D3 liggen voor 2199,-

als je ze opkoopt kan je waarschijnlijk nog slijten voor 2500 ook ;)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_85901308
Is dit het nieuwste Nikon topic? Gaat niet goed! ;(

Er gaan nu volgens mij geruchten rond over de opvolger van de D90, die de D7000 zou gaan zijn? Ik wacht nog even met mijn aanschaf dan! *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_85984332
Crosspost :@

Ik ben op zoek naar een Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)..

http://www.digifotopro.nl(...)ocusmotor-voor-nikon

Die om precies te zijn.. Dus mocht iemand er 1 hebben liggen en er vanaf willen? :)
pi_85985353
Weet je zeker dat je de versie met focusmotor wil? (je hebt een body zonder schroevendraaier?)
De focusmotor in dat objectief is namelijk baggertraag, als je een D90 of hoger hebt kun je beter de versie zonder motor nemen, die focust sneller.

Opvolger van de D90 zit er uiteraard aan te komen, hou er wel rekening mee dat die fors duurder gaat zijn dan de D90 nu nieuw kost.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_85985443
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef Ener-G het volgende:
Weet je zeker dat je de versie met focusmotor wil? (je hebt een body zonder schroevendraaier?)
Correct :+.. Als ik die focusmotor niet nodig had had ik er al 1 gevonden :(
pi_86220327
Hey, hoop dat ik hier goed zit hoor, maar mijn moeder ( }:| ) heeft het plan gevat een DSLR te kopen. Want met een compact kan je natuurlijk geen fatsoenlijke vakantiefoto's maken.

Nu vroeg ze mijn mening over de D5000. Omdat ik 't (nog) niet kan veoorloven een DSLR aan te schaffen heb ik me ook nog nooit echt in de modellen verdiept. Is de D5000 een beetje fatsoenlijke beginnerscamera? Ze heeft echt 0,0 verstand van fotograferen namelijk.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 8 september 2010 @ 22:01:17 #11
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86222189
w8 liever op de 3100
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf woensdag 8 september 2010 @ 22:47:42 #12
145146 Andyy
pi_86224258
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:24 schreef Debsterr het volgende:
Hey, hoop dat ik hier goed zit hoor, maar mijn moeder ( }:| ) heeft het plan gevat een DSLR te kopen. Want met een compact kan je natuurlijk geen fatsoenlijke vakantiefoto's maken.

Nu vroeg ze mijn mening over de D5000. Omdat ik 't (nog) niet kan veoorloven een DSLR aan te schaffen heb ik me ook nog nooit echt in de modellen verdiept. Is de D5000 een beetje fatsoenlijke beginnerscamera? Ze heeft echt 0,0 verstand van fotograferen namelijk.
Als je geen fatsoenlijke foto's kan maken kan je dat ook niet met een DSLR :N
Je kan dan beter bij een compactcamera blijven als je er toch geen verstand van hebt, een DSLR is meestal gewoon sneller en handiger in te stellen als je weet hoe alles werkt
pi_86226763
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef Andyy het volgende:

[..]

Als je geen fatsoenlijke foto's kan maken kan je dat ook niet met een DSLR :N
Je kan dan beter bij een compactcamera blijven als je er toch geen verstand van hebt, een DSLR is meestal gewoon sneller en handiger in te stellen als je weet hoe alles werkt
Ja, ik weet het. Maar dat krijg ik die vrouw niet wijsgemaakt. Vandaar.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_86233183
Ik heb -sinds kort- een D5000 en het is een heel fijn toestel. In de automatische stand kan je prachtige foto's maken, de camera 'denkt' dan met je mee en kiest de beste instellingen. Er zitten veel mogelijkheden (scenes) op, ook van tevoren ingeprogrammeerd. Dus je moeder zou er op zich wel aardig mee overweg moeten kunnen.
Maar..... er kan zoveel meer met die camera. Er zit een aardig boekwerk bij, maar als je moeder echt 0,0% verstand ervan heeft weet ik niet of ze dat gaat lezen en allerlei instellingen gaat uitproberen.
(ik heb ook niet zo veel verstand hiervan, maar ga volgende week beginnen met fotocursus om die camera beter te leren kennen)
pi_86233379
Tja als ze dan toch per se aan de gang wil met een dslr, dan is die D5000 wel prima eerste dslr. In de automatische stand en met de scene modes kom je dan al een heel eind. Weet je in ieder geval dat het niet aan de camera ligt als er slechte foto's geproduceerd worden ;)

Vraag haar ook eens wat ze dan precies wil gaan fotograferen, inzake het glas wat ze er dan bij nodig heeft (bijv. telebereik, of lichtsterk), en of dat wel praktisch is voor op vakantie (kan me voorstellen dat als je gaat vliegen, je niet kilo's aan apparatuur mee wil).
Als je dan ook nog de bijbehorende prijzen erbij noemt verandert ze wellicht van gedachten, want de D5000 is niet het duurste ding wat je dan aanschaft :P Daar verkijken veel mensen zich op.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_86234104
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:57 schreef Ener-G het volgende:
Tja als ze dan toch per se aan de gang wil met een dslr, dan is die D5000 wel prima eerste dslr. In de automatische stand en met de scene modes kom je dan al een heel eind. Weet je in ieder geval dat het niet aan de camera ligt als er slechte foto's geproduceerd worden ;)

Vraag haar ook eens wat ze dan precies wil gaan fotograferen, inzake het glas wat ze er dan bij nodig heeft (bijv. telebereik, of lichtsterk), en of dat wel praktisch is voor op vakantie (kan me voorstellen dat als je gaat vliegen, je niet kilo's aan apparatuur mee wil).
Als je dan ook nog de bijbehorende prijzen erbij noemt verandert ze wellicht van gedachten, want de D5000 is niet het duurste ding wat je dan aanschaft :P Daar verkijken veel mensen zich op.
Ja, wat ik er dus van begrijp is het puur voor leuke vakantiekiekjes. Zei ook al dat als ze geen fotografiecursus gaat doen ze alleen maar zo'n irritante toerist wordt die dik inflitst in de felle zon en overal voor staat met z'n camera.

Maar goed, heb de genoemde comments aan haar doorgegeven en ben erg benieuwd hoe ze reageert,
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_86234643
Ik denk dat ze met een fotocursus en een goede compactcamera betere foto's gaat maken dan met een instap dslr met kitlens zonder enige kennis :)

Over vakantiefotografie gesproken, check deze podcast eens: klik

---
Ontopic:
De D7000 zit er trouwens inmiddels redelijk waarschijnlijk aan te komen, ben benieuwd wat voor specs die allemaal gaat krijgen :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf donderdag 9 september 2010 @ 14:03:27 #18
145146 Andyy
pi_86240696
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:29 schreef Debsterr het volgende:
inflitst in de felle zon
Invulflits wordt best vaak gebruikt hoor :+
pi_86240914
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:03 schreef Andyy het volgende:

[..]

Invulflits wordt best vaak gebruikt hoor :+
Dit was geen invulflits, dit was gewoon dom gebruik van de camera :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  FOK!fotograaf woensdag 15 september 2010 @ 12:08:17 #20
145146 Andyy
pi_86459405
quote:
hopelijk worden D90's nu goedkoper
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86459780
Echt een mooi ding met zn nieuwe body, meer focuspunten. Maar ik vind mijn D300 nog te lief :P
Over een jaar of wat een D300(s) opvolger met wat D3s techniek zou mooi zijn. Maar alles op zn tijd.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_86459817
beetje rare update als je het mij vraagt... veel mensen hadden al moeite om te kiezen tussen de D90 en de D300(s)... met de D7000 lijkt dat er niet veel gemakkelijker op te worden...
  FOK!fotograaf woensdag 15 september 2010 @ 16:43:28 #24
239270 ries89
pi_86465728
Of juist wel, namelijk de d7000. Advies prijs 1190 euro, Betekent dat hij over een jaar naar ongeveer 900 euro zou moeten zakken, met de d300s op 1700 euro (dan inmiddels 1500?) en de D90 op 600, zou het wel een interessante tussenstap kunnen zijn.
Ik heb voorlopig nog geen klachten over mijn D90, hoewel de water en stof afdichtingen me wel erg fijn lijken... en verbeterde autofocus.. NEE NIET DOEN! Ik heb net een half jaar een nieuwe D90.

Edit: krijg wel het gevoel dat de D300s met deze bedragen behoorlijk prijzig is, hij is een flink stuk duurder, maar de voorsprong op de D7000 lijkt me wat klein. Ben benieuwt naar de testshots van de D7000, vooral op hoge iso.
pi_86467846
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:43 schreef ries89 het volgende:
met de d300s op 1700 euro (dan inmiddels 1500?)
1700 euro? Op KE staat ie voor 1179..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')