abonnement Unibet Coolblue
pi_83989704
Tijd voor deeltje 3 onderhand alweer....

Waar ging het ook alweer om? Een appartement (95m2) in een herenhuis gebouwd in 1919.

Flashbacks.
Een 100 jaar oud huis...
De schatkamer van Rotterdam..

Wat is er al gedaan?

- 2 keukens gesloopt, deze, en deze., en dat werd zo, en zo.
- 2 badkamers gesloopt, deze en deze, en werd zo,
- 10 lagen behang verwijderd
- Nieuwe cv installatie
- Nieuwe electriciteit
- Nieuwe badkamer
- Nieuwe keuken
- Nieuwe raam(kozijnen) in de slaapkamer
- Volledig nieuw aangelegde afzuiginstallatie.
- Nieuw toilet gerealiseerd.
- inbouw doucheinstallatie voorbereid, plus nieuwe cementen muur.
- Alle wanden gestuct.
- Ornamenten plafonds gerestaureerd
- Wanden in kleur gespoten
- twee verlaagde plafonds geplaatst (badkamer & keuken)
- Houtwerk al 1 keer geschuurd, en gegrond

Wat was er verstopt?

- Een volledige en-suite
- 5 paneeldeuren met glas en lood

Wat moet er nog gedaan worden?

- Granieten vloer in de keuken moet nog gerestaureerd worden
- Badkamer klaar maken met beton-cire, en daarna installeren van douche, badkamermeubel
- Kleur om de en-suite en ramen in de slaapkamer moet nog aangebracht worden
- Marmeren schouwen schoonmaken
- Houtwerk geverfd worden
- Electriciteit afmaken (stopcontacten installeren)

Ik vergeet vast iets, maar dat komt dan later wel....

Laatste update in het vorige topic, de gespoten wanden.



  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:05:49 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83992592
Is dat de definitieve kleur voor de wanden?
Mooie tint wel.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83992752
Komt nog een handlaag overheen. Dit is gespoten. Maar dit is wel de kleur ja. Niet goed?
pi_83992985
hah, hier ben je.
kleur lijkt een beetje taupe achtig zo, vind het erg mooi. rustig en stijlvol, past er goed bij!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_83993165
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Xs2Shanna het volgende:
Komt nog een handlaag overheen. Dit is gespoten. Maar dit is wel de kleur ja. Niet goed?
Je raakt er niet snel op uit gekeken, iedere keer weer als ik de trap op ga of het raam boven open zet denk ik ooh
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83993820
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:17 schreef WRH het volgende:
hah, hier ben je.
kleur lijkt een beetje taupe achtig zo, vind het erg mooi. rustig en stijlvol, past er goed bij!
Ik ben er nog niet over uit. De stucadoor noemt het een lever kleur haha!

Vooralsnog ben ik er wel blij mee, denk dat ik er straks volledig ingericht nog blijder mee ben Ohh, ik ben nu ineens mijn geduld te verliezen nu het allemaal zo dichtbij komt en snel gaat.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:14:15 #7
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83995310
Wow jij pakt het ook direct grondig aan. Dacht ik lekker bezig was, maar jij gaat een stapje verder . Maar het ziet er al goed uit moet ik zeggen, lekkere vloerverwarming en een mooie nieuwe keuken bijvoorbeeld. Je bent er nog wel even zoet mee zo te zien. Blij dat ik na 6 maanden bijna klaar ben .

Het je het meeste laten doen door professionals of heb je handige vrienden / familie?
pi_83995636
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:14 schreef Bisamrat het volgende:
Wow jij pakt het ook direct grondig aan. Dacht ik lekker bezig was, maar jij gaat een stapje verder . Maar het ziet er al goed uit moet ik zeggen, lekkere vloerverwarming en een mooie nieuwe keuken bijvoorbeeld. Je bent er nog wel even zoet mee zo te zien. Blij dat ik na 6 maanden bijna klaar ben .

Het je het meeste laten doen door professionals of heb je handige vrienden / familie?
Is geen vloerverwarming hoor! Mijn vader heeft er gewoon voor gekozen om de verwarmingsbuizen onder de vloer door te laten lopen. Zal ongetwijfeld wel wat warmte afgeven.

Mijn vader heeft het meeste gedaan. Zoals de cv installatie, nieuwe electriciteit, alles gesloopt, nieuwe waterleidingen (zie je, dat was ik vergeten haha!), afzuiginstallatie. Keuken en toilet betegeld. En dat allemaal in de avond uurtjes en weekenden. Dus vandaar iets langer.

En proffesionals hebben mijn ramen vervangen, toilet geraamte gemaakt, verlaagde plafonds, kast voor om mijn cv installatie, en dan natuurlijk het stuc en verfwerk word ook door profs gedaan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:27:44 #9
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83995828
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Is geen vloerverwarming hoor! Mijn vader heeft er gewoon voor gekozen om de verwarmingsbuizen onder de vloer door te laten lopen. Zal ongetwijfeld wel wat warmte afgeven.

Mijn vader heeft het meeste gedaan. Zoals de cv installatie, nieuwe electriciteit, alles gesloopt, nieuwe waterleidingen (zie je, dat was ik vergeten haha!), afzuiginstallatie. Keuken en toilet betegeld. En dat allemaal in de avond uurtjes en weekenden. Dus vandaar iets langer.

En proffesionals hebben mijn ramen vervangen, toilet geraamte gemaakt, verlaagde plafonds, kast voor om mijn cv installatie, en dan natuurlijk het stuc en verfwerk word ook door profs gedaan.
Verwarmingsbuizen dat zijn het dus , ik dacht vloerverwarming. Jouw pa is een handige klusser, de mijne ook gelukkig (scheelt erg in de kosten, zoals je zult weten ). Maar hij is het klussen na zes maanden zat (en terecht) en wil weer vrije weekenden hebben .

Maar petje af voor je vader, ziet er allemaal keurig uit.
pi_83995933
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Verwarmingsbuizen dat zijn het dus , ik dacht vloerverwarming. Jouw pa is een handige klusser, de mijne ook gelukkig (scheelt erg in de kosten, zoals je zult weten ). Maar hij is het klussen na zes maanden zat (en terecht) en wil weer vrije weekenden hebben .

Maar petje af voor je vader, ziet er allemaal keurig uit.


Maar,maar,maar jij hebt nog heul geen topic
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83996314
Ik was ook al aan het zoeken..........
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:43:25 #12
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83996516
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar,maar,maar jij hebt nog heul geen topic
Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shanna
pi_83996643
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shanna


Hihi kan alsnog we oh-en en ah-en net zo hard dan
Maar idd Shanna oh nee Sjaan's topic
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83996992
oh die kleuren mooi zeg!
Kut van je baan, maar wel een verstandige keuze denk ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83997392
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shanna
Dus,, snel een topic openen met de foto's aub
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:05:13 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83997439
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Xs2Shanna het volgende:
Komt nog een handlaag overheen. Dit is gespoten. Maar dit is wel de kleur ja. Niet goed?
quote:
Mooie tint wel.
Prima kleur dus
Dit valt in de range die wij gekscherend olifantenkontenkleur noemen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83997944
Nu je het zegt...



pi_84002983
Een stoere kluschick kan ik wel waarderen, dus dit topic ga ik volgen!

Hoe is het nu met het trapgat en de standleiding voor de elektra die er doorheen loopt en alle verdere ontwikkelingen?
pi_84003482
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Gurb het volgende:
Een stoere kluschick kan ik wel waarderen, dus dit topic ga ik volgen!

Hoe is het nu met het trapgat en de standleiding voor de elektra die er doorheen loopt en alle verdere ontwikkelingen?
Aan het trapgat is nog niks gedaan, dus ook niet aan de elektra. Enige dat ze gedaan hebben is een kartonnetje om het gat heen, blijkbaar hadden ze zelf ook ervaren dat het vlijmscherp was.

De gasleiding is inmiddels wel gesplitst, en de beugel voor de watermeter hangt mijn vader van de week op, en kan dan ook gesplitst worden, blijft alleen nog de electra over dus. Er is iemand langs geweest van hun voor een offerte, maar sindsdien weer volledige radiostilte, heb er toevallig Vrijdag een mailtje over gestuurd!
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 19:31:14 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_84012425
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shanna


Ik zeg gewoon doen; open achteraf gewoon een topic en laat ons meegenieten !

XS2Shana, Ik durf het bijna niet te vragen; maar hoe is het met de splitsen van de woning ?
pi_84019057
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Aan het trapgat is nog niks gedaan, dus ook niet aan de elektra. Enige dat ze gedaan hebben is een kartonnetje om het gat heen, blijkbaar hadden ze zelf ook ervaren dat het vlijmscherp was.


Dit verdient een
pi_84019269
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]



Ik zeg gewoon doen; open achteraf gewoon een topic en laat ons meegenieten !

XS2Shana, Ik durf het bijna niet te vragen; maar hoe is het met de splitsen van de woning ?


Kijk eens boven je
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84022032
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:47 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Dit verdient een
Heb ik het niet goed geschreven.... ??

Bedoelde een stukje karton, maar dan in het klein...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:01:12 #24
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_84023279
Zo even alle drie de topics gelezen, wat een gedoe zeg met die boven buren. Verder wel een erg tof appartement met leuke en vooral mooie verrassingen.

Heeft de stukadoor trouwens ook van die metalen stootranden geplaatst bij de uitstekende hoeken? Kon ik niet duidelijk zien bij de foto’s. En heeft hij nu ook een deel van het plafond meegespoten met de muur kleur?

Begrijp ook dat je nog niet woont in het appartement sorry voor de evil smily, maar ik zat precies met hetzelfde. Volgens mijn geweldige planning(en) had ik 5 maanden eerder in het huis moeten kunnen dan het uiteindelijk gebeurd is.

Ik zie zoveel herkenbare dingen bij jouw verbouwing terug komen. Problemen welke ik ook had (en nog steeds heb ). Uiteindelijk komt het ook altijd wel weer goed en kan je straks lekker van je appartement genieten en vergeet je alle ellende die je hebt meegemaakt tijdens de verbouwing.
pi_84027544
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:41 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Heb ik het niet goed geschreven.... ??

Bedoelde een stukje karton, maar dan in het klein...
Ik snap wat je bedoelde hoor . Spelling was volgens mij ook ok.

Maar het geeft gewoon de pure triestheid van die zooi erfgenamen aan... een groot gat in de trap en oude leuning maken dat echt 0,0 nut heeft. Zich dat dan realiseren dat het niet handig is en zelfs wel vervelend en dan een stuk karton erop plakken

Daarvoor verdienden ze een
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')