Ik heb via diverse uitzendbureau's gewerkt in administratieve functies. Oproepkracht, een baan van 12 uur tot een baan van 40 uur per week. Contracten van een paar weken tot een paar opeenvolgende jaarcontracten.
Meestal werd ik per week uitbetaald. Eentje wilde het uitsluitend per 4 weken doen en verhuisde prompt naar de onderkant van mijn lijstje. Een ander wilde van weekbetaling over naar maandbetaling en toen ik aangaf dat ik liever per week betaald werd omdat ik dat al zo lang gewend ben was het geen probleem om het toch per week te doen.
Voordelen, je komt vaak makkelijker aan de slag. Ik ben vaak genoeg zonder gesprek uitgezonden en kon dus bij het bedrijf direct beginnen. Een bedrijf kan je er acuut weer uitschoppen dus is voor hun de drempel een stuk lager dan als ze iemand in dienst nemen. Als je veel korte contracten hebt kun je in heel veel "keukentjes" kijken en je leert een hoop mensen kennen. Een aantal bedrijven doen ook hun werving via UZBs dus kan een tijdelijke baan ook een vast contract worden.
In mijn geval waren het administratieve banen waarvoor ik ook een opleiding heb gevolgd.
Oh ja als je aan de slag wilt. Je moet er wel wat voor doen. Hangt een beetje vanaf waar je woont en wat voor werk c.q. salaris je wilt. Voor een rotbaan zullen zij jou nog wel eens bellen maar ik heb mijn meeste banen gekregen dankzij een geregeld contact met de medewerkers. Op de site kijken en dan bellen of langsgaan of de vacature bij bedrijf X nog openstaat en of je daarop voorgesteld kunt worden.
Of als er helemaal geen leuke banen bij zitten, toch even bellen of langsgaan om ze eraan te herinneren dat je nog steeds op zoek bent.
En natuurlijk maar je een goede indruk als je iets gevonden hebt, dat je je dan bij eventuele andere bureaus even afmeldt. Ze balen best wel als ze 3, 4 mensen moeten bellen en die blijken allemaal al iets gevonden te hebben maar hadden dat niet doorgegeven.
Veel succes!