Leuk dat je iets probeert maar houdt er rekening mee dat miljoenenquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:31 schreef -Jynx- het volgende:
Ik ben dus min of meer bezig met het schrijven van een filmscript.
Ik ben een redelijke filmfanaat en heb in de loop der jaren zelf wat
ideetje opgedaan en samengevoegd tot een verhaal voor een film.
Nu bleek al snel genoeg dat een verhaaltje verzinnen wat anders is
dan een volledig filmscript uitschrijven. En aangezien ik hierin nooit
enige ervaring heb opgedaan ben ik maar wat scripts online gaan
lezen om me daar aan vast te klampen, want tijd om een studie tot
scriptschrijver te volgen heb ik niet.
Zijn er meer mensen die op eigen houtje een script proberen te
schrijven of ben ik de enige mafkees op dit vlak? Ik kan best wat
goede tips gebruiken namelijk.
Oftewel houdt het script simpel, zodat je het zelf met weinig middelen kan verfilmen. Voor je het weet staat je dan in Hollywood The Dark Knight te maken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:45 schreef FP128 het volgende:
[..]
Leuk dat je iets probeert maar houdt er rekening mee dat miljoenen
mensen over de hele wereld dit ook proberen,de film studio's zelfs
betaalde mensen in dienst hebben die zich elke dag alleen maar
bezighouden met het verzinnen van een nieuw filmscript en er
in burelen van menig filmproducent stapels filmscripts liggen die
nog steeds niet gebruikt zijn.
Your changes are 1%
Grote studio's doen veel aan pitchen met "ingestuurde" screenplays. Je kan je screenplay versturen naar een studio zelf, maar ook naar een agency die het namens je willen verkopen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:45 schreef -Jynx- het volgende:
@ FP128:
Uiteraard verwacht ik ook niet even in Hollywood een knalsucces te gaan scoren. Maar misschien dat een kleine Nederlandse filmmaker eventueel haalbaar zou kunnen zijn? En de grotere studio's hebben inderdaad zelf schrijvers in dienst. Maar het gros van de Hollywood films moet het toch nog altijd niet van hun weldoordachte verhaal lijn hebben. Ik wil niet zeggen dat ik het meest ingenieuze verhaal ooit heb verzonnen. Maar het is ook niet het zoveelste uitgekauwde, voorspelbare liefdesverhaaltje, of de zoveelste "jullie hebben mijn geliefde wat aangedaan, nu ben ik pislink" actiefilm.
Hiermee kan natuurlijk niemand wat...quote:Op maandag 22 november 2010 23:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Plak 3D achter de titel, dat doet je kansen tegenwoordig enorm stijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |