abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:30:57 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_81768483
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:16 schreef Halcon het volgende:

Wat ook het nieuws niet haalt, is dat honden vaak een goede reden hebben om te bijten.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:32:45 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_81768545
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het gaat veel vaker goed dan fout.
Dronken auto-rijden gaat ook vaker goed dan fout.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_81768579
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:26 schreef deedeetee het volgende:
Welke idoot haalt dan ook een vechthond in huis. Ik vind het een erg leuk ras om te zien maar ben niet zo dom om er eentje in huis te halen.

Ik vind een witte tijger er ook zo lief uitzien Die laat ik ook lekker daar waar hij thuishoort....
Niemand kan een Bull Terrier met zijn uniek, eivormig, hoofd voor iets anders aanzien. Of hij nu wit of gekleurd is, als hij voor je staat dient hij een toonbeeld van kracht te zijn, waarbij zijn bouw doet denken aan de bouw en macht van een stier, waaraan hij trouwens gedeeltelijk zijn naam ontleent.

Het is een van oorsprong Engels ras, gefokt uit kruisingen van de Bulldog, de niet meer bestaande Witte Engelse Terrier, de Dalmatische hond en waarschijnlijk een scheut Barzoi of Greyhound bloed.

Hoewel zijn achtergrond mogelijk anders doet vermoeden is de Bull Terrier beslist geen vechthond. Integendeel, de moderne Bull Terrier kan zich als elke andere hond gedragen.

De huidige Bull Terrier is omstreeks 1850 in Engeland ontstaan, maar is gedurende de afgelopen 150 jaar veel in uiterlijk veranderd. Hoewel het uiterlijk en ook het karakter veranderd zijn, de agressiedrempel verhoogd is, blijft een Bull Terrier een echte temperamentvolle terrier, dus: eigenwijs, niet erg gehoorzaam en een individualist, die vaak meent het beter te weten dan zijn baas.

Daarbij is de Bull Terrier zeer koppig en vasthoudend en geeft niet gauw op. Dit kan tot problemen leiden als hij niet consequent opgevoed wordt. Maar geen opvoeding met slaan en schoppen. Dit vergeet en vergeeft hij nooit. Hij zal onverwachts en op zijn tijd, de rekening presenteren.

Men moet tijdens de opvoeding van een Bull Terrier over veel geduld beschikken. Voor een beginner is de opvoeding van een Bull Terrier pup vooral het eerste jaar een hele klus. Een teef is iets makkelijker dan een reu, maar ook zij heeft haar streken.

Laat u nooit verleiden om twee pups tegelijk te kopen. De opvoeding wordt dan vrijwel onmogelijk en eindigt meestal met het wegdoen van een van de honden, zo niet erger. Wil men toch 2 Bull Terriers, wacht met de aanschaf van de tweede hond minstens een jaar.

Wat men nooit mag doen is een Bull Terrier reu kopen, als men al een andere reu, heeft, of dit nu een rashond of bastaard is. Vroeg of laat komt er een confrontatie. Het kan 6 weken, 6 maanden of 6 jaar duren, maar de confrontatie komt.

Heeft men geen geduld, eist men absolute onderworpenheid van zijn hond en kan men geen waardering hebben voor de karaktereigenschappen van een Bull Terrier, denk dan aan een ander ras. Een Bull Terrier is beslist niet voor iedereen geschikt.

Een van de beste eigenschappen van een goed opgevoede Bull Terrier is zijn grote liefde voor kinderen, waar hij zeer voorzichtig mee omgaat. Een Bull Terrier is in staat gedurende zijn gehele leven zijn baas te verbazen.

Hij is niet alleen een clown, maar kan zich ook op een verschrikkelijke manier aanstellen of uitsloven. Hij kan zijn eigenaar soms tot wanhoop brengen. De eigenaar leert dit vanzelf wel te accepteren.

Hij ligt bij voorkeur op de bank of in bed.

De Bull Terrier is een zeer krachtige, harde hond, maar gedraagt zich in huis vaak als als een schoothond en ligt bij voorkeur op de bank of in bed. Vergist u zich in dit opzicht niet!!!

Zoals elke rashond moet een Bull Terrier aan zijn rasstandaard voldoen, althans dit ideaalbeeld zo dicht mogelijk benaderen.

Er is in Nederland maar één rasvereniging, waar men alle benodigde inlichtingen en advies over dit specifieke ras kan krijgen en dat is
pi_81768596
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dronken auto-rijden gaat ook vaker goed dan fout.


Dronken autorijden is een strafbaar feit, het houden van een hond niet.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:36:08 #55
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_81768675
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niemand kan een Bull Terrier met zijn uniek, eivormig, hoofd voor iets anders aanzien. Of hij nu wit of gekleurd is, als hij voor je staat dient hij een toonbeeld van kracht te zijn, waarbij zijn bouw doet denken aan de bouw en macht van een stier, waaraan hij trouwens gedeeltelijk zijn naam ontleent.

Het is een van oorsprong Engels ras, gefokt uit kruisingen van de Bulldog, de niet meer bestaande Witte Engelse Terrier, de Dalmatische hond en waarschijnlijk een scheut Barzoi of Greyhound bloed.

Hoewel zijn achtergrond mogelijk anders doet vermoeden is de Bull Terrier beslist geen vechthond. Integendeel, de moderne Bull Terrier kan zich als elke andere hond gedragen.

De huidige Bull Terrier is omstreeks 1850 in Engeland ontstaan, maar is gedurende de afgelopen 150 jaar veel in uiterlijk veranderd. Hoewel het uiterlijk en ook het karakter veranderd zijn, de agressiedrempel verhoogd is, blijft een Bull Terrier een echte temperamentvolle terrier, dus: eigenwijs, niet erg gehoorzaam en een individualist, die vaak meent het beter te weten dan zijn baas.

Daarbij is de Bull Terrier zeer koppig en vasthoudend en geeft niet gauw op. Dit kan tot problemen leiden als hij niet consequent opgevoed wordt. Maar geen opvoeding met slaan en schoppen. Dit vergeet en vergeeft hij nooit. Hij zal onverwachts en op zijn tijd, de rekening presenteren.

Men moet tijdens de opvoeding van een Bull Terrier over veel geduld beschikken. Voor een beginner is de opvoeding van een Bull Terrier pup vooral het eerste jaar een hele klus. Een teef is iets makkelijker dan een reu, maar ook zij heeft haar streken.

Laat u nooit verleiden om twee pups tegelijk te kopen. De opvoeding wordt dan vrijwel onmogelijk en eindigt meestal met het wegdoen van een van de honden, zo niet erger. Wil men toch 2 Bull Terriers, wacht met de aanschaf van de tweede hond minstens een jaar.

Wat men nooit mag doen is een Bull Terrier reu kopen, als men al een andere reu, heeft, of dit nu een rashond of bastaard is. Vroeg of laat komt er een confrontatie. Het kan 6 weken, 6 maanden of 6 jaar duren, maar de confrontatie komt.

Heeft men geen geduld, eist men absolute onderworpenheid van zijn hond en kan men geen waardering hebben voor de karaktereigenschappen van een Bull Terrier, denk dan aan een ander ras. Een Bull Terrier is beslist niet voor iedereen geschikt.

Een van de beste eigenschappen van een goed opgevoede Bull Terrier is zijn grote liefde voor kinderen, waar hij zeer voorzichtig mee omgaat. Een Bull Terrier is in staat gedurende zijn gehele leven zijn baas te verbazen.

Hij is niet alleen een clown, maar kan zich ook op een verschrikkelijke manier aanstellen of uitsloven. Hij kan zijn eigenaar soms tot wanhoop brengen. De eigenaar leert dit vanzelf wel te accepteren.

Hij ligt bij voorkeur op de bank of in bed.

De Bull Terrier is een zeer krachtige, harde hond, maar gedraagt zich in huis vaak als als een schoothond en ligt bij voorkeur op de bank of in bed. Vergist u zich in dit opzicht niet!!!

Zoals elke rashond moet een Bull Terrier aan zijn rasstandaard voldoen, althans dit ideaalbeeld zo dicht mogelijk benaderen.

Er is in Nederland maar één rasvereniging, waar men alle benodigde inlichtingen en advies over dit specifieke ras kan krijgen en dat is
Leuke tekst van een Bull Terrier fokker.

Feit blijft dat die honden niet te vertrouwen zijn.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:37:20 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_81768732
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dronken autorijden is een strafbaar feit, het houden van een hond niet.
Helaas niet nee.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_81768755
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Helaas niet nee.


Niks voor jou, 'n gezellige chihuahua ofzo?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:38:23 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81768766
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:36 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Leuke tekst van een Bull Terrier fokker.

Feit blijft dat die honden niet te vertrouwen zijn.
Mensen ook niet.
Worden die afgemaakt na een moord?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81768797
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niemand kan een Bull Terrier met zijn uniek, eivormig, hoofd voor iets anders aanzien. Of hij nu wit of gekleurd is, als hij voor je staat dient hij een toonbeeld van kracht te zijn, waarbij zijn bouw doet denken aan de bouw en macht van een stier, waaraan hij trouwens gedeeltelijk zijn naam ontleent.

Het is een van oorsprong Engels ras, gefokt uit kruisingen van de Bulldog, de niet meer bestaande Witte Engelse Terrier, de Dalmatische hond en waarschijnlijk een scheut Barzoi of Greyhound bloed.

Hoewel zijn achtergrond mogelijk anders doet vermoeden is de Bull Terrier beslist geen vechthond. Integendeel, de moderne Bull Terrier kan zich als elke andere hond gedragen.

De huidige Bull Terrier is omstreeks 1850 in Engeland ontstaan, maar is gedurende de afgelopen 150 jaar veel in uiterlijk veranderd. Hoewel het uiterlijk en ook het karakter veranderd zijn, de agressiedrempel verhoogd is, blijft een Bull Terrier een echte temperamentvolle terrier, dus: eigenwijs, niet erg gehoorzaam en een individualist, die vaak meent het beter te weten dan zijn baas.

Daarbij is de Bull Terrier zeer koppig en vasthoudend en geeft niet gauw op. Dit kan tot problemen leiden als hij niet consequent opgevoed wordt. Maar geen opvoeding met slaan en schoppen. Dit vergeet en vergeeft hij nooit. Hij zal onverwachts en op zijn tijd, de rekening presenteren.

Men moet tijdens de opvoeding van een Bull Terrier over veel geduld beschikken. Voor een beginner is de opvoeding van een Bull Terrier pup vooral het eerste jaar een hele klus. Een teef is iets makkelijker dan een reu, maar ook zij heeft haar streken.

Laat u nooit verleiden om twee pups tegelijk te kopen. De opvoeding wordt dan vrijwel onmogelijk en eindigt meestal met het wegdoen van een van de honden, zo niet erger. Wil men toch 2 Bull Terriers, wacht met de aanschaf van de tweede hond minstens een jaar.

Wat men nooit mag doen is een Bull Terrier reu kopen, als men al een andere reu, heeft, of dit nu een rashond of bastaard is. Vroeg of laat komt er een confrontatie. Het kan 6 weken, 6 maanden of 6 jaar duren, maar de confrontatie komt.

Heeft men geen geduld, eist men absolute onderworpenheid van zijn hond en kan men geen waardering hebben voor de karaktereigenschappen van een Bull Terrier, denk dan aan een ander ras. Een Bull Terrier is beslist niet voor iedereen geschikt.

Een van de beste eigenschappen van een goed opgevoede Bull Terrier is zijn grote liefde voor kinderen, waar hij zeer voorzichtig mee omgaat. Een Bull Terrier is in staat gedurende zijn gehele leven zijn baas te verbazen.

Hij is niet alleen een clown, maar kan zich ook op een verschrikkelijke manier aanstellen of uitsloven. Hij kan zijn eigenaar soms tot wanhoop brengen. De eigenaar leert dit vanzelf wel te accepteren.

Hij ligt bij voorkeur op de bank of in bed.

De Bull Terrier is een zeer krachtige, harde hond, maar gedraagt zich in huis vaak als als een schoothond en ligt bij voorkeur op de bank of in bed. Vergist u zich in dit opzicht niet!!!

Zoals elke rashond moet een Bull Terrier aan zijn rasstandaard voldoen, althans dit ideaalbeeld zo dicht mogelijk benaderen.

Er is in Nederland maar één rasvereniging, waar men alle benodigde inlichtingen en advies over dit specifieke ras kan krijgen en dat is
En elke idioot kan zo'n hond kopen.
pi_81768808
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mensen ook niet.
Worden die afgemaakt na een moord?
Moeten er nu ook al rechtzaken komen voor honden?
pi_81768811
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:36 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Leuke tekst van een Bull Terrier fokker.

Feit blijft dat die honden niet te vertrouwen zijn.
Die honden zijn wel te vertrouwen, maar de opvoeding vereist wel wat kunde, kennis en geduld en die capaciteiten heeft niet elke mens die een Bull Terrier aanschaft.
pi_81768842
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:39 schreef sig000 het volgende:

[..]

Moeten er nu ook al rechtzaken komen voor honden?
Als er voor mensen eindeloos gedraaid wordt als het gaat om daders, dan hoeft een hond niet per definitie afgemaakt te worden inderdaad. Men zou beter eens kijken naar oorzaken, dan worden dit soort incidenten in de toekomst voorkomen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:40:48 #63
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81768847
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:39 schreef sig000 het volgende:

[..]

Moeten er nu ook al rechtzaken komen voor honden?
Of de moordenaars ook afmaken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81768856
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want? Wees eens wat concreter...
Jij bent te week om ze zonder onderzoek af te laten maken, dan ben je ook te week om ze op te voeden. En een hond heeft geen reden om een mens te bijten. Die kan er niet zijn, dan deugt de hond niet, of deugt het hek niet, of deugt de muilkorf niet.

Ik hou ook van honden, maar de onbeschermde nabijheid van mensen is "Nee, tenzij" en niet "Ja, tenzij".
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:41:14 #65
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_81768865
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mensen ook niet.
Worden die afgemaakt na een moord?
Waarom vergelijk je een mens met een hond?
pi_81768871
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:39 schreef aloa het volgende:

[..]

En elke idioot kan zo'n hond kopen.
Ja, lang leve Marktplaats. Honden die vier of vijf keer van eigenaar wisselen en allemaal mensen die van honden opvoeden en houden geen kaas hebben gegeten.

Het probleem in deze is overduidelijk de mens, niet de hond.
pi_81768900
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als er voor mensen eindeloos gedraaid wordt als het gaat om daders, dan hoeft een hond niet per definitie afgemaakt te worden inderdaad. Men zou beter eens kijken naar oorzaken, dan worden dit soort incidenten in de toekomst voorkomen.
Mensen die redeneren zoals jij zijn de oorzaak. Het gaat vaker goed dan fout... "Doet ie anders nooit hoor..." Zo ken ik er nog wel een paar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81768909
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Of de moordenaars ook afmaken.
Genoeg landen waar ze dat doen. Ga je daar wonen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:42:39 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_81768917
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niks voor jou, 'n gezellige chihuahua ofzo?
Dan moet ik naar buiten om hem uit te laten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_81768918
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij bent te week om ze zonder onderzoek af te laten maken, dan ben je ook te week om ze op te voeden. En een hond heeft geen reden om een mens te bijten. Die kan er niet zijn, dan deugt de hond niet, of deugt het hek niet, of deugt de muilkorf niet.

Ik hou ook van honden, maar de onbeschermde nabijheid van mensen is "Nee, tenzij" en niet "Ja, tenzij".
Een hond kan best een reden hebben om te bijten. Als er tientallen nietjes in z'n oor worden geslagen, dan reageert een hond agressief. Als je een hond slecht en gewelddadig hebt opgevoed, dan kan een hond agressief reageren.

Honden die in orde zijn, zijn vrij voorspelbare beesten.
pi_81768932
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dan moet ik naar buiten om hem uit te laten.


Stel je eens voor, even 10 minuten niet op Fok...
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:43:15 #72
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_81768937
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, lang leve Marktplaats. Honden die vier of vijf keer van eigenaar wisselen en allemaal mensen die van honden opvoeden en houden geen kaas hebben gegeten.

Het probleem in deze is overduidelijk de mens, niet de hond.
Het zit ook in het agressie karakter van die honden. Een verkeerde opvoeding wil dat karakter nog wel eens versterken.
pi_81768952
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mensen die redeneren zoals jij zijn de oorzaak. Het gaat vaker goed dan fout... "Doet ie anders nooit hoor..." Zo ken ik er nog wel een paar.
Nee, mensen die zo'n hond niet fatsoenlijk opvoeden en houden en mensen die niet normaal om kunnen gaan met honden zijn de oorzaak. Niet ik.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:43:40 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_81768953
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:42 schreef Halcon het volgende:


Honden die in orde zijn, zijn vrij voorspelbare beesten.
Het woordje 'vrij' zegt genoeg.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:43:44 #75
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81768955
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:41 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Waarom vergelijk je een mens met een hond?
Omdat een mens ook maar een dier is.
Daarbij reageerd een dier instinctief en wordt afgemaakt.
Een mens reageerd bij de meeste moorden niet instinctief en weet dondersgoed wat diegene uitvoert.
Maar die wordt niet afgemaakt en loopt na een x aantal jaar weer vrolijk buiten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')