abonnement Unibet Coolblue
pi_81745045
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:41 schreef mgeelh het volgende:

[..]

Lijkt me dat je functie niet klopt, je bent immers nog maar in opleiding (is zelfs verboden je als accountant voor te doen als je het bent.)
Eigenlijk is alleen de RA titel wettelijk beschermt. De term accountant is gewoon een functieomschrijving en is zeer gebruikelijk bij de accountantskantoren. Ze maken daar onderscheid tussen:
junior accountant (VWO schoolverlater)
accountant (HBO of WO afgestudeerde)
senior accontant (in veel gevallen zal die al zn RA of AA titel hebben)
en dan verder in de management titels.
pi_81745359
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat een gelul. Er klopt echt helemaal niks van die berekening.

lekker onderbouwt Je snapt best wat ik bedoel.
Winners never quit,quitters never win
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:38:02 #78
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_81745838
quote:
Lekker bij de Mac gaan werken dan, veel plezier met je extra vrije tijd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_81747776
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar ik beweer ook nooit dat ik mijn 60+ uur hard bezig ben en de gemiddelde 36-urige werkweek bestaan ook uit 10 uur internetten en koffieleuten. C'est la vie.
Een groot verschil met 36 uur productiewerk. Dan ben je, vaak onder toezicht, ook echt 36 uur productief. In de wat beter betaalde functies mag je het gewoon zelf uitzoeken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:54:22 #80
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_81749196
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Lekker bij de Mac gaan werken dan, veel plezier met je extra vrije tijd.
wtf, wat staan daar voor absurde voorbeelden. Ze praten daar over 140 uur per week
Yeah right, dat is 20 uur per dag, 7 dagen per week
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:29 schreef stefan_s het volgende:

[..]

lekker onderbouwt Je snapt best wat ik bedoel.
Haha, moet dat onderbouwt worden? Haha! 140 uur per week
Zouden die analisten hetzelfde geheim hebben als deze knakker?

[ Bericht 15% gewijzigd door Sosa op 22-05-2010 00:59:28 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_81749321
http://dealbook.blogs.nyt(...)anleys-ma-head-dies/ deze man deed dat.
je weet zelf ook wel dat dit een extreem voorbeeld is om te vergelijking te trekken tussen een macdonalds medewerker en iemand met een universitaire graad hoop ik ?
Winners never quit,quitters never win
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:00:51 #82
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_81749442
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:57 schreef stefan_s het volgende:
http://dealbook.blogs.nyt(...)anleys-ma-head-dies/ deze man deed dat.
je weet zelf ook wel dat dit een extreem voorbeeld is om te vergelijking te trekken tussen een macdonalds medewerker en iemand met een universitaire graad hoop ik ?
Zelfs zo extreem, dat het een belachelijk voorbeeld is. Zowel voor McDonalds medewerkers als voor iemand met een universitaire graad
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:02:27 #83
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_81749510
Hier is een foto van die Gavin McDonald (toepasselijke naam trouwens)

I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_81749580
dwalen we nu niet een beetje heel erg af van het salaris topic <3
Winners never quit,quitters never win
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:10:00 #85
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_81749804
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:04 schreef stefan_s het volgende:
dwalen we nu niet een beetje heel erg af van het salaris topic <3
True.

Ok, ik vul mijn lijstje ff in en ga dan pitten

01: Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
02: Functie: Account Manager
03: Opleiding: Commerciėle Economie
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee (wel bonus tot 20% vh jaarsalaris)
08: Bruto maand salaris: 3600
09: Netto maand salaris: 2400
10: Overuren betaald: nee, maak ik niet, alleen netwerkbijeenkomsten etc
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon, lease auto, opleidingen
13: Tevreden?: Mwa, eig wel, maar er had meer in gezeten..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_81751010
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:18 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Een groot verschil met 36 uur productiewerk. Dan ben je, vaak onder toezicht, ook echt 36 uur productief. In de wat beter betaalde functies mag je het gewoon zelf uitzoeken.
Mwah, deels met je eens. Als jij productie werk doet is dat het geval. Maar het overgrote gedeelte van de bevolking werkt nog steeds gewoon ergens achter een bureautje.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81751101
quote:
Deze berekeningen zijn knudde. Complete knudde. Daarbij zit jij meer aan de trading kant, dus begrijp ik dat je wellicht niet inziet hoezeer dit van de werkelijke investment banking wereld verschilt. Ik erger me best wel aan dit soort zaken trouwens, het zijn altijd die paar lui met een grote bek die heel investment banking in het verkeerde daglicht zetten.

Ik heb 3 jaar lang mijn uren bijgehouden in een top 3 global M&A house in Londen. Ik werkte in een van de hardste teams destijds (ook een van de leukste), had het geluk veel leuk werk te hebben en draaide dus veel uren. Echter, ik deed gewoon 5 weken vakantie per jaar, net als IEDEREEN. Verder deed ik gemiddeld geen enkel jaar meer dan 80 uur per week. 'Uitschieters van 120 uur bestaan zeker, soms zelfs voor weken achtereen. Maar dan nog kwam je gemiddeld niet boven de 80 uur, eerder zat je op de 75.

Al die soort slecht verhalen komen van grote verhalen die bankiertjes elkaar vertellen. Onzin. Mensen werken hard genoeg, daar hoef je niet ook nog eens een laagje opschepperij overheen te gooien. Jammer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81756357
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Deze berekeningen zijn knudde. Complete knudde. Daarbij zit jij meer aan de trading kant, dus begrijp ik dat je wellicht niet inziet hoezeer dit van de werkelijke investment banking wereld verschilt. Ik erger me best wel aan dit soort zaken trouwens, het zijn altijd die paar lui met een grote bek die heel investment banking in het verkeerde daglicht zetten.

Ik heb 3 jaar lang mijn uren bijgehouden in een top 3 global M&A house in Londen. Ik werkte in een van de hardste teams destijds (ook een van de leukste), had het geluk veel leuk werk te hebben en draaide dus veel uren. Echter, ik deed gewoon 5 weken vakantie per jaar, net als IEDEREEN. Verder deed ik gemiddeld geen enkel jaar meer dan 80 uur per week. 'Uitschieters van 120 uur bestaan zeker, soms zelfs voor weken achtereen. Maar dan nog kwam je gemiddeld niet boven de 80 uur, eerder zat je op de 75.

Al die soort slecht verhalen komen van grote verhalen die bankiertjes elkaar vertellen. Onzin. Mensen werken hard genoeg, daar hoef je niet ook nog eens een laagje opschepperij overheen te gooien. Jammer.
Maar blijft het nog leuk met werkuren van 80 uren? Lijkt me verdomd lastig.

Zelf persoonlijk ben ik ontzettend blij met wat ik nu verdien, als ik in Amsterdam zat had ik veel meer kunnen verdienen maar ik heb gekozen voor comfort en lekker dichtbij bij huis en net boven modaal salaris waarmee je prima mee kan leven.

Het leven bestaat niet alleen uit werken.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:59:22 #89
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_81756378
even een klein vraagje he... maare... waarom zet iedereen + inkomen woon werk verkeer bij zijn netto salaris.
vind ik echt debiel.
kijk als je een lease auto hebt vind ik dat je dat moet vermelden. (dat word ook gezien als inkomsten in natura)
Maar volgens mij is het 5K netto maandsalaris omgeslagen in het 3k incl reiskosten vergoeding.
het heet ook een reiskosten vergoeding omdat het je reiskosten vergoed!

ja ik zit op de vracht wagen... ik verdien bruto maar 900 euro per maand maar ik heb wel 4000 euro reiskosten vergoeding want ik schiet het geld voor wat ik in mn vrachtwagen tank!


royal sadness mensen die denken dat reiskosten vergoeding wat oplevert!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_81756951
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
even een klein vraagje he... maare... waarom zet iedereen + inkomen woon werk verkeer bij zijn netto salaris.
vind ik echt debiel.
Het topic is sowieso debiel.
pi_81757768
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het topic is sowieso debiel.
Niet mee eens. Het is gewoon interessant om te zien dat de meesten netto 2000 tot 3000 euro overhouden. Als je dan samenwoont en je partner heeft ook inkomen dan verdien je het dubbele. Maar komen er dan kinderen dan ga je weer een dag of twee minder werken en kinderopvang, dan hou je dus weer het inkomen van een eenverdiener over en is het opboksen tegen een berg vaste lasten die ieder jaar meerdere procentpunten toeneemt en tegenwoordig zijn de salarisverhogingen niet geweldig als gevolg van de verslechterde marktomstandigheden dus het wordt er niet beter op. En de miljardenbezuinigingen moeten nog komen....

Als je dit (alles komt op hetzelfde neer) dan afzet tegen de verkiezingen waar wordt gesproken over hogere inkomens die moeten worden aangepakt of juist de lagere inkomens die moeten worden ontzien, dan zijn dit soort kreten van lijsttrekkers het meest debiel want het komt allemaal op hetzelfde neer: de zwoegende en tegen vaste lasten opboksende beroepsbevolking van Nederland die allemaal zo'n beetje hetzelfde verdienen

Nou, dan heb je wat uitzonderingen. Zoals Stefan met z'n "cherry on top" van een ton extra bovenop z'n basis salaris of Drive-r die bij een investment bank in Londen werkt een daarmee een golden job heeft. Voeg hier aan toe ondernemers, chirurgen, bestuurders, advocaten en ga zo nog maar even door. Maar goed, landelijk gezien, als percentage van de beroepsbevolking, gaat het hier om niet meer dan 10% is mijn inschatting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arjan4all op 22-05-2010 19:16:42 ]
pi_81763473
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar ik denk dat er ook wel een verschil zit qua uren? De accountants die hier posten zitten meestal allen op 40 uur in de week. Dat valt dus nog wel mee.
Een trader maakt meer uren dan 'n accountant, maar dat alle accountants hier op precies 40 uur zitten vind ik raar.
pi_81783575
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Adviseur publieke sector (m.n. sociale zekerheid)
03: Opleiding:HBO SJD
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40-50 gemiddeld. Soms minder, soms meer. Afhankelijk van opdracht veel thuiswerkmogelijkheden, dat scheelt.
06: Aantal vakantiedagen: 40 (25 + 15 ATV)
07: 13e maand: nee. Bonus ca 4600,- bruto bij behalen jaartarget
08: Bruto maand salaris: 4508,99 ex auto 4725,41 inc auto
09: Netto maand salaris: 2721,43
10: Overuren betaald: nope
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: premievrij pensioen, laptop (apple), telefoon, lease auto, plenty doorgroei mogelijk (functie en salaris), in relatief korte tijd een enorm CV opbouwen.

Tevreden? Redelijk.

Daarnaast ook nog commissielid (burgerraadslid) in mijn woonplaats. Daarvoor krijg ik 114,- per raadsvergadering (onbelast, gem. 2x/maand) plus 40,-/mnd aan internet/telefoonvergoeding en gratis abo op AD en ben ik lokaal fractieassistent binnen mijn partij, waarvoor ik 600 bruto/mnd ontvang (= net geen 300,- netto).
pi_81783744
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het topic is sowieso debiel.
Er posten inderdaad meest mensen met een bovenmodaal inkomen. Ik kan niet op je bankafschriften kijken, maar als je zelf bijvoorbeeld 2000 euro bruto verdient, dan lijkt dat laag. Terwijl het in werkelijkheid een vrij veel voorkomend salaris is. Een modaal inkomen is 2325 euro bruto per maand (komt nog wel vakantietoeslag en een dertiende maand bij) of 32.500 euro per jaar. Zonder dertiende maand is het 2508 euro per maand.
pi_81783873
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:40 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Er posten inderdaad meest mensen met een bovenmodaal inkomen. Ik kan niet op je bankafschriften kijken, maar als je zelf bijvoorbeeld 2000 euro bruto verdient, dan lijkt dat laag. Terwijl het in werkelijkheid een vrij veel voorkomend salaris is. Een modaal inkomen is 2325 euro bruto per maand (komt nog wel vakantietoeslag en een dertiende maand bij) of 32.500 euro per jaar. Zonder dertiende maand is het 2508 euro per maand.
Precies.

En vergeet vooral niet het "Wie heeft de grootste effect".
pi_81784338
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Business Analyst - BI Consultancy
03: Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica & WO Informatiekunde
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee (wel bonus)
08: Bruto maand salaris: 2650
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: nee, probeer ik zoveel mogelijk te vermijden
11: Werkervaring: 1 maand, net begonnen dus
12: Goodies: laptop, telefoon, lease auto, opleidingen
13: Tevreden?: Jep best wel, mn loon zal alleen nog maar omhoog gaan.
Bla
pi_81792936
Blijft een keigoed topic

In Nederland is salaris helaas nog steeds een groot taboe, soms ook onder collega's. Echt waardeloos is dat. Mensen praten vaak zelfs liever over hun seksleven. Gelukkig werk ik bij de overheid, daar heeft iedere functie een salarisschaal en aan de hand van leeftijd e.d. kun je dan wel inschatten wat iemand verdient.

Heel vaakst zeggen mensen: ik verdien genoeg
pi_81797932
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:58 schreef samjustme het volgende:

[..]

Maar blijft het nog leuk met werkuren van 80 uren? Lijkt me verdomd lastig.

Zelf persoonlijk ben ik ontzettend blij met wat ik nu verdien, als ik in Amsterdam zat had ik veel meer kunnen verdienen maar ik heb gekozen voor comfort en lekker dichtbij bij huis en net boven modaal salaris waarmee je prima mee kan leven.

Het leven bestaat niet alleen uit werken.
Ik kan het altijd moeilijk uitleggen, maar het is een levensstijl waar je in rolt. Ik werk nu nog steeds 60+ uur en dat gaat echt vrij makkelijk en met plezier. Maar goed, iedereen heeft andere wensen en het zal de meesten niet bevallen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 23 mei 2010 @ 21:33:22 #99
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_81805349
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik kan het altijd moeilijk uitleggen, maar het is een levensstijl waar je in rolt. Ik werk nu nog steeds 60+ uur en dat gaat echt vrij makkelijk en met plezier. Maar goed, iedereen heeft andere wensen en het zal de meesten niet bevallen.
Ik denk dat het er ook deels mee te maken heeft hoe je thuissituatie is. Als je net getrouwd//kleine kinderen hebt kan ik me goed voorstellen dat je prioriteiten ergens anders liggen dan werken.

Daarnaat rol je er ook wel in ja. Je begint met werken, werkt hard en 50/60 uur per week is vrij standaard (aan het) (ge)worden. Ergens is het wel vreemd dat je op een gegeven moment 'echt hard werken' pas 70+ uur in de week noemt.

En uiteraard moet je het werk wel leuk vinden, anders is 40 uur per week al te veel lijkt mij.
pi_81805840
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:33 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Ik denk dat het er ook deels mee te maken heeft hoe je thuissituatie is. Als je net getrouwd//kleine kinderen hebt kan ik me goed voorstellen dat je prioriteiten ergens anders liggen dan werken.

Daarnaat rol je er ook wel in ja. Je begint met werken, werkt hard en 50/60 uur per week is vrij standaard (aan het) (ge)worden. Ergens is het wel vreemd dat je op een gegeven moment 'echt hard werken' pas 70+ uur in de week noemt.

En uiteraard moet je het werk wel leuk vinden, anders is 40 uur per week al te veel lijkt mij.
Dat laatste sowieso. Daarbij weet je van tevoren dat het bij het werk hoort. Je wordt ook geen huisarts als je niet kunt leven met nachtdiensten bijvoorbeeld, die twee horen bij elkaar helaas. En gek genoeg doen sommige mensen het ook met kinderen nog, maar daar pas ik echt voor.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')