abonnement Unibet Coolblue
pi_81707855
Pff wat een rot trainingswedstrijd gisteren. Ging helemaal niet goed omdat ik strontverkouden ben, ben maar met de nieuwelingen gaan afsprinten. Een drama zeg. Nu maar weer aan de tijmsiroop en hibitane en hopen dat het zakt want ik heb van het weekend 2 wedstrijden.

Een mooie fiets die Cube!
Haters gonna hate.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:41:36 #152
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_81707863
Hmm Cube is niet helemaal mijn ding, zoals Oksel ook al zegt te druk en schreeuwerig.
Ik zal vanavond even foto's plaatsen van mijn nieuwe liefde .

Gisteren de eerste kilometers gemaakt. Fiets rijdt super, al moet ik nog wel een beetje wennen aan het feit dat ze iets slapper is dan mijn vorige fiets. De trillingsdempende eigenschappen in het frame merk ik goed, trillingen komen minder door in m'n polsen en billen. Sowieso dempt het Carbon frame+vork al een stuk meer dan de alu die ik hiervoor had.

Helaas stond mijn zadel iet wat te hoog waardoor ik al redelijk snel last kreeg van mijn knieen .
I'm Back Again!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:45:27 #153
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81707957
Ik heb helaas geen kluisje, maar heb een tas hangen die als kastje fungeert. En inderdaad, kleding meenemen met de auto, en dan de volgende dag op de fiets. Heb trouwens wel een rugzak op, die ik pas bij de Aldi gekocht heb voor 8 euro. Tip van iemand hier van het forum, bedankt daar voor! Super klein ding speciaal voor fietsen, gaat alleen mijn pomp, boterhammen, wallet en telefoons in. Merk niet eens dat ik hem op heb!



Mijn route is inderdaad werkelijk waar prachtig!
pi_81708202
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 05:33 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

heb je goed gelezen .
Je hebt PM
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:35:18 #155
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81709500
Zomaar een vraagje, ben ik dan de enige die met anti-lekbanden rijdt?
Op mijn vorige fiets had ik er banden van Schwalbe en daar ben ik nooit mee lek gereden. En nu op mijn nieuwe fiets zaten standaard Michelins, maar die zijn na 2 lekke banden vervangen door weer anti-lek banden. Misschien dat ze zwaarder zijn dan de gewone band, of valt dat mee? Maar ik vind het wel een prettig idee dat ik toch niet zo snel lek rijdt. (Lijkt me ook prettig als ik de volgende keer weer een echte berg wil bedwingen.)
Live life to the Ender :D
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:39:20 #156
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81709603
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:35 schreef Ender_W het volgende:
Zomaar een vraagje, ben ik dan de enige die met anti-lekbanden rijdt?
Op mijn vorige fiets had ik er banden van Schwalbe en daar ben ik nooit mee lek gereden. En nu op mijn nieuwe fiets zaten standaard Michelins, maar die zijn na 2 lekke banden vervangen door weer anti-lek banden. Misschien dat ze zwaarder zijn dan de gewone band, of valt dat mee? Maar ik vind het wel een prettig idee dat ik toch niet zo snel lek rijdt. (Lijkt me ook prettig als ik de volgende keer weer een echte berg wil bedwingen.)
Ik rijd met Conti GP 4000 en rijd bijna nooit lek. Tuurlijk soms kan het gebeuren, vooral als het wegdek wat natter is. vriend van mij har Schwalbe Ultremo R en die reed continue lek. Nieuwe versie van deze band schijnt beter te zijn.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:00:48 #157
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81710367
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Je hebt van die speciale bidons voor binnenband en co2 module, hoef je niet met een tasje te fietsen
Ik kan maar twee bindons kwijt op m'n fiets en die heb ik bij langere tochten en warmer weer absoluut nodig.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:11 schreef Mr_DG het volgende:
Ik lees hier van alles over lek rijden en reserve banden, ik vraag me af of jullie vaak lek rijden. Heb op m'n huidige fiets op 3000 km eenmaal een lekke achterband gehad. En ik heb verder nooit reservespullen bij me. Is het misschien handig om een setje aan te schaffen voor de zekerheid?
Gaan fietsen zonder reservebandje + lifters en pompje lijkt mij niet echt handig. Kans op lek rijden is nou eenmaal veel groter op een racefiets en ik heb geen zin om ergens in de middle-of-nowhere te staan met een lekke band.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:39 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik rijd met Conti GP 4000 en rijd bijna nooit lek. Tuurlijk soms kan het gebeuren, vooral als het wegdek wat natter is. vriend van mij har Schwalbe Ultremo R en die reed continue lek. Nieuwe versie van deze band schijnt beter te zijn.
Ik heb dezelfde bandjes. Laatst wel een keertje lek gereden, was een doorn dwars door de buitenband heen geprikt. Dit merkte ik op een paar honderd meter van huis, dus hoefde toen gelukkig niet onderweg de zooi te gaan wisselen.
.
pi_81719818
Ik zie niet helemaal wat er mis is met een fietstasje. Ik heb er eentje die gewoon mooi weggewerkt zit onder mijn zadel. Past een band plus lichters is. Rammelt niet, niet belachelijk groot en kan tenminste gewoon thuis komen als ik lek rijd.
pi_81719840
Het is gewoon niet soignee
  FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2010 @ 14:44:30 #160
73911 ultra_ivo
pi_81720397
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef Tommeke het volgende:
Het is gewoon niet soignee
Dat boeit mij totaal niet. Wat mij wel boeit is dat ik mezelf kan redden als ik ergens lek rij (of andersinds pech heb).
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:54:28 #161
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81720870
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat boeit mij totaal niet. Wat mij wel boeit is dat ik mezelf kan redden als ik ergens lek rij (of andersinds pech heb).
maar Ivo je begrijpt het verkeerd, Tommeke heeft gewoon een volgauto ;-)
Superhero to the rescue!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:58:13 #162
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81721055
Tommeke heeft een driewieler, dan maakt het niet uit als je 1 band lekt rijdt.
pi_81721081
Beste mensen ik heb het hier misschien al eerder gevraagd maar dat is al een tijdje terug en ik kan het topic niet terugvinden.

Ik heb een Bianchi Campagnolo 10 speed met 53/39 voor. Nu wil ik binnenkort eens de bergen in trekken om daar te trainen maar dan gaat mijn kleinste versnelling vermoedelijk te groot zijn om de hele dag rond te draaien.

Wat raden jullie mij aan? Is het handig om voor een kleiner blad te monteren? Kan ik er dan één monteren naast de andere twee, of moet ik de 39 vervangen voor een kleinere? (Of moet ik allebei vervangen door een set anderen mét een kleinere erbij?) Een derde blad erbij lijkt mij persoonlijk niet onprettig maar ik ben er niet zeker van of dat technisch wel de makkelijkste optie is?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:58:40 #164
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81721085
Verschil tussen Tommeke en ivo is ook dat Tommeke zijn benen scheert, en ivo niet.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:00:56 #165
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81721185
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef JohnDDD het volgende:
Beste mensen ik heb het hier misschien al eerder gevraagd maar dat is al een tijdje terug en ik kan het topic niet terugvinden.

Ik heb een Bianchi Campagnolo 10 speed met 53/39 voor. Nu wil ik binnenkort eens de bergen in trekken om daar te trainen maar dan gaat mijn kleinste versnelling vermoedelijk te groot zijn om de hele dag rond te draaien.

Wat raden jullie mij aan? Is het handig om voor een kleiner blad te monteren? Kan ik er dan één monteren naast de andere twee, of moet ik de 39 vervangen voor een kleinere? (Of moet ik allebei vervangen door een set anderen mét een kleinere erbij?) Een derde blad erbij lijkt mij persoonlijk niet onprettig maar ik ben er niet zeker van of dat technisch wel de makkelijkste optie is?
Goede vraag, ik zit met hetzelfde probleem, zelfde groep, zelfde fiets.

3e blad kan sowieso niet zomaar. Kleiner blad voor kan alleen als het op je crankstel (?) past. Dan moet je volgens mij een compact krank hebben.

Wat ook nog kan.. is een andere cassette achterop. Of een een aantal tandwielen van je cassette vervangen.

Ik weet dus niet wat ik ga doen. Of een 34 voor er bij (heb een compact crank, dus dat kan), of een andere cassette met een 27 achterop, of gedeeltelijk een andere cassette met een 27 erop.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:02:46 #166
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81721268
Kun je eigenlijk de versnelling berekenen? Dat er een constante uit komt? Hoe trap je lichter, met een 39x27, of met een 34x24 ?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:09:43 #167
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81721610
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:02 schreef Oksel het volgende:
Kun je eigenlijk de versnelling berekenen? Dat er een constante uit komt? Hoe trap je lichter, met een 39x27, of met een 34x24 ?
Hoe minder tandje je op je voorblad hebt hoe lichter. Achter is het precies omgekeerd. Hoe meer tandjes hoe lichter. stel je hebt 27 tanden op je voorblad en 27 op je achterblad dan is één pedaalomwenteling nodig om één wiel omwenteling te maken.

Elk tandje dat je er achter afhaalt levert meer afstand per omwenteling op. Hoe minder omwenteling je achterwiel maakt per trapomwenteling hoe lichter je fietst. De verhouding tussen het aantal tanden op je kleinste voorblad gedeeld door aantal tanden van jouw grootste achter tandwiel moet dus zo klein mogelijk zijn voor de steile heuveltjes. 27 : 27 = 1 ! heb je een voorblad van zeg 32 en een achterblad van 27 dan maak je 32:27 = 1,18 omwenteling achterwiel per trapomwenteling. Kind kan de was doen.... de rest kan je zelf verzinnen.

In het kort het ene delen met de andere...

39x27 = 1.444
34x24 = 1.416

Dus 34x24 trapt net wat lichter.

Zie ook http://www.fiets.nl/verzettentabel.asp
Superhero to the rescue!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:25:03 #168
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81722348
Ah, tof, dat is makkelijk.

(Aantal tandjes voor) / (aantal tandjes achter) = cijfer.
Cijfer lager = lichter = meer omwentelingen.
pi_81722892
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:00 schreef Oksel het volgende:

[..]

Goede vraag, ik zit met hetzelfde probleem, zelfde groep, zelfde fiets.

3e blad kan sowieso niet zomaar. Kleiner blad voor kan alleen als het op je crankstel (?) past. Dan moet je volgens mij een compact krank hebben.

Wat ook nog kan.. is een andere cassette achterop. Of een een aantal tandwielen van je cassette vervangen.

Ik weet dus niet wat ik ga doen. Of een 34 voor er bij (heb een compact crank, dus dat kan), of een andere cassette met een 27 achterop, of gedeeltelijk een andere cassette met een 27 erop.
Ze hebben mij gezegd dat de cassette achter vervangen in principe gecompliceerde is dan er een nieuw blad voor bij zetten.

Bovendien denk ik dat het handiger is om er voor een 34 bij te hebben dan achter een iets groter tandwiel, aangezien een kleiner voorblad achter héél veel tandwielen "kleiner maakt" maar een kleiner tandwiel achter voor maar 2 bladen beïnvloedt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:02:41 #170
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81724106
Als je een 2e wielset hebt is dat natuurlijk altijd makkelijker. En een blad voor ERBIJ is niet makkelijker, een blad voor VERVANGEN is makkelijker. Maar een cassette vervangen kost volgens mijn minder werk dan een blad voor vervangen.

En je hebt maar 2 bladen verandering nodig, dat is al voldoende.

En het nadeel van een blad voor; je hebt er in Nederland geen zak aan. Wat moet je nou met een 34 in NL? Betekent dat je altijd met een hele schuine ketting fietst, omdat je kleine blad te klein is, en je grote blad te groot.
pi_81724245
Tripple
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:09:19 #172
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81724469
Tripple is lelijk. Maar wel handiger. Ik weet niet wat ik er tegen heb eigenlijk. Beetje wat sommigen hier tegen handzadeltasjes hebben.
pi_81725065
Tja compact staat mooier maar zolang ik niet de versnelling van Contador heb heb ik ook niets aan zijn versnellingen Het is het minst gebruikte tandwiel maar als ik zondag op de Redoute zit dan ben ik blij dat ik niet heb hoeven na te denken over wat ik zou steken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:24:46 #174
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81725174
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:35 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ze hebben mij gezegd dat de cassette achter vervangen in principe gecompliceerde is dan er een nieuw blad voor bij zetten.
Dit is een grapje neem ik aan?! Die FM zou ik maar links laten liggen

Derde blad kan niet bij een dubbel volgens mij. Daarnaast kan je die 39 waarschijnlijk ook niet vervangen voor een 34 daar dat simpelweg niet past. Kortom, of je zet er een compact op (dit gaat je best wel wat kosten) of je neemt een andere cassette. Campa heeft in ieder geval een 28 achter dacht ik, dus dat scheelt al weer minimaal 1. Verder misschien een bergcassette? Weet even niet welke kransjes die heeft.

Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:26:02 #175
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81725223
Zondag ws. tochtje met collega (43) fietsen. Heeft porno-Pinarello met een geil stel wielen. Volgens mij kan het ook wel fietsen, dus ben benieuwd. Echt zo'n smalle, pezige vent die veel te vaak op fietsvakanties is geweest.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:28:19 #176
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81725335
Jongens, het is weekend. Ik trek mn strakke pakje weer aan, en ga naar huis. Toedels.
pi_81725679
Hey doei fietse ik moet nog even wachten en dan kan ik ook op het fietsje naar huis, het is lekker weer.
Haters gonna hate.
pi_81726184
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Superher0 het volgende:

[..]

maar Ivo je begrijpt het verkeerd, Tommeke heeft gewoon een volgauto ;-)
Meestal wel, staan 4 reservefietsen op. Een fiets met een lekke band laat ik doorgaans ook in de berm liggen voor de gelukkige vinder.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef Oksel het volgende:
Tommeke heeft een driewieler, dan maakt het niet uit als je 1 band lekt rijdt.
Gewoon een beetje naar links hangen

Ik heb er meestal geen nodig, maar heb thuis wel 'n zadeltasje liggen. Als ik echt een tocht maak hang ik dat ding onder m'n zadel.

Wat is het heerlijk weer he?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:49:41 #179
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_81726345
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:21 schreef Oksel het volgende:
Vast omdat het 0,045 gram scheelt..

Vanochtend voor het eerst naar mijn werk op de racefiets! 07:00 vertrokken, prachtige, prachtige route. Eerste 10km over de landweggetjes en landerijen, toen 10km dwars door het bos, langs de Holterberg. Laatste 15km over een superstrak fietspad langs een doorgaande weg, maar ook langs de landerijen. In totaal 36km, had briesje tegen, gemiddelde van 31,2 kwam ik aan.. 2 keer moeten stoppen voor stoplicht, paar keer moeten remmen voor scholieren, die dan 3 - 3 fietsen. 3 tegen, 3 in mijn richting. Op een fietspad. En dan niet oppassen. Probeerde er nog 1 een tik op z'n achterhoofd te geven, maar miste omdat ik te hard fietste..
Gemiddelde van 31,2 Netjes hoor. Dat redt ik bij lange na niet, ik rij niet op een racefiets (wil er wel een keer 1 voor erbij ) maar op mijn hybride fiets redt ik dat niet. Op weg van werk naar huis (wel voornamelijk stadsverkeer) haal ik bij stevig doortrappen gemiddeld tusen de 25 en 26km/u. Kruissnelheid ligt dan rond de 30-31km/u maar al de verkeerslichten en bochten remmen flink af.

Verder rij ik ook op een ligfiets, daar ligt de kruissnelheid wat hoger, tussen de 33 en 35 als ik een beetje doortrap en zo rond de 29 als ik rustig aan doe

OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.

Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_81727090
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dit is een grapje neem ik aan?! Die FM zou ik maar links laten liggen

Derde blad kan niet bij een dubbel volgens mij. Daarnaast kan je die 39 waarschijnlijk ook niet vervangen voor een 34 daar dat simpelweg niet past. Kortom, of je zet er een compact op (dit gaat je best wel wat kosten) of je neemt een andere cassette. Campa heeft in ieder geval een 28 achter dacht ik, dus dat scheelt al weer minimaal 1. Verder misschien een bergcassette? Weet even niet welke kransjes die heeft.

Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
Inderdaad. Het enige wat relatief simpel is, is een andere cassette. Gangbaar is 12-25, maar je hebt ook 12-27 en 11(?)-28. Waarbij de laatste een stap van 24 tandjes naar 28 maakt. Ik weet niet hoe getraind je bent, maar ik denk dat 39x28 nog te zwaar is in bijv. de Ardennen.

Op een dubbel kan alleen nog een 38-blad dacht ik, kleiner gaat niet. Op een compact kan wel zowel een 34 als 39-blad. Maar dat gaat bestwel veel kosten, net zoals het ombouwen naar een triple. Het is niet zo dat je makkelijk een voorblad erbij kan steken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81727146
Zo rond de 26 km/u gemiddeld, maar dat is in mijn geval wel op een MTB met brede slicks en 26" wielen..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_81727243
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Gemiddelde van 31,2 Netjes hoor. Dat redt ik bij lange na niet, ik rij niet op een racefiets (wil er wel een keer 1 voor erbij ) maar op mijn hybride fiets redt ik dat niet. Op weg van werk naar huis (wel voornamelijk stadsverkeer) haal ik bij stevig doortrappen gemiddeld tusen de 25 en 26km/u. Kruissnelheid ligt dan rond de 30-31km/u maar al de verkeerslichten en bochten remmen flink af.

Verder rij ik ook op een ligfiets, daar ligt de kruissnelheid wat hoger, tussen de 33 en 35 als ik een beetje doortrap en zo rond de 29 als ik rustig aan doe

OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.

Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
  FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2010 @ 17:08:26 #183
73911 ultra_ivo
pi_81727295
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:

Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
Dat hangt er vanaf. Campa Ergopower is standaard geschikt voor een triple. Gebruik je een triple met maximaal een 21 of 23 achter dan kun je je korte achterderailleur blijven gerbruiken. Hoef je naat je crankstel alleen je voorderailleur te vervangen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:14:16 #184
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81727576
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Campa Ergopower is standaard geschikt voor een triple. Gebruik je een triple met maximaal een 21 of 23 achter dan kun je je korte achterderailleur blijven gerbruiken. Hoef je naat je crankstel alleen je voorderailleur te vervangen.
Maar dan betaal je alsnog best veel geld en heb je achter als grootste dus maximaal een 23. Als je niet goed getraind bent kom je daar de eerste de best berg ook niet mee boven denk ik.

Conclusie: Neem eens contact op met ene Landis JohnDDD, die schijnt nog wel wat oplossingen te hebben voor dergelijke problemen.
.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:20:26 #185
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81727862
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef Metro2005 het volgende:

OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.

Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
Gemiddelde van 50 bij een toertocht? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dergelijke gemiddelden rijden de profs....
.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2010 @ 17:23:19 #186
73911 ultra_ivo
pi_81727997
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:14 schreef Yankee het volgende:

[..]

Maar dan betaal je alsnog best veel geld en heb je achter als grootste dus maximaal een 23. Als je niet goed getraind bent kom je daar de eerste de best berg ook niet mee boven denk ik.

Met 30/23 kun je al heel wat aan. En ik vindt 30/42/52 met 13-23 te verkiezen boven compact. Zo heb je een hele serie mooi aansluitende versnellingen. 30/23 = 34/26 = 39/30.
pi_81730791
Op vlakke wegen op een gemiddelde dag doe ik 30 tegen de wind in en 36 met de wind mee gemiddeld. Van deur tot deur ligt m'n gemiddelde meestal rond de 27 à 28 en dat is redelijk onafhankelijk van de afstand. Bij korte afstanden wegen de stoplichten relatief zwaar mee maar fiets ik verder harder. Bij lange afstanden wegen stoplichten relatief minder zwaar mee maar rijd ik daarna zachter.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:30:30 #188
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_81733073
net even een rondje door t Groningse land gereden. Rondje van ruim 37km met een gemiddelde van 27,8km/u en ben er niet ontevreden over. Meteen mijn Coq Sportif-broek getest en die bevalt me prima.

Nog een klein stukje opgetrokken met een gozer op een paar jaar oude knaloranje Giant. Dat ding viel wel op, maar merkte wel dat hij minder hard ging dan ik. Was wel gezellig, maar op zich was 't ook wel weer lekker toen ik m'n eigen tempootje kon fietsen.

Nu kijken hoe mijn rechterhand het houdt, want daar heb ik al een week of 2 last van en 't fietstochtje vorig weekend heeft dat wel verergert. Als 't morgenochtend niet al te pijnlijk is ben ik iedere dag wel op de fiets te vinden voor een rondje van ca. 40km en dan hoop ik dat in de loop van de zomer langzaam uit te bouwen tot 60 á 70km.
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:52:46 #189
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81733890
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:30 schreef 3rdRock het volgende:
rondje van ca. 40km en dan hoop ik dat in de loop van de zomer langzaam uit te bouwen tot 60 á 70km.
Als je een beetje geregeld zo'n rondje fietst kun je al best wel snel dat eens uitbreiden tot 60 km.

Ik heb vandaag een rondje om het Lauwersmeer gefietst, lekker in het zonnetje! Dat was iets van 95 km.



Deze foto maakt ook direct duidelijk waarom je hier prima met een oortje muziek in kunt fietsen. Geen hond te bekennen.
.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:09:41 #190
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_81734576
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:20 schreef Yankee het volgende:

[..]

Gemiddelde van 50 bij een toertocht? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dergelijke gemiddelden rijden de profs....
Alsnog best zieke snelheid. Ik haal dat net 2 seconden ofzo en dan wind mee, maar als ik de snelheden hier zie hoef ik me niet direct te schamen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:24:50 #191
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81735238
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:04 schreef marcodej het volgende:

[..]

Inderdaad. Het enige wat relatief simpel is, is een andere cassette. Gangbaar is 12-25, maar je hebt ook 12-27 en 11(?)-28. Waarbij de laatste een stap van 24 tandjes naar 28 maakt. Ik weet niet hoe getraind je bent, maar ik denk dat 39x28 nog te zwaar is in bijv. de Ardennen.

Op een dubbel kan alleen nog een 38-blad dacht ik, kleiner gaat niet. Op een compact kan wel zowel een 34 als 39-blad. Maar dat gaat bestwel veel kosten, net zoals het ombouwen naar een triple. Het is niet zo dat je makkelijk een voorblad erbij kan steken.
39-28 is prima voor in de Ardennen. Ik deed alles (Australie, Duitsland) met een 27 achter, en ik ben echt geen klimmer (te zwaar) en fiets pas 2 jaar.

JohnDDD moet er gewoon een andere cassette op gooien. Of een 2e paar wielen kopen, met een andere cassette erop, en die wielen erin knallen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:28:18 #192
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81735412
Vanochtend naar mijn werk met 30,zoveel gemiddeld, vanmiddag terug 31,nogwat. 2x zijwind. Op de weg terug zat ik er echt wel even doorheen, maar de redding was nabij, want er kwam net een graafmachine uit een zijweg! Die kon max 30, en net op het stuk tegen de wind in kon ik er achterhangen, hehe.

Morgen dagje rust, zondag 80km of 120km, hangt even af van mijn collega. Liever 120 natuurlijk.
pi_81746152
't Was echt heerlijk fietsweer vandaag

Ik had wederom een tijdrit en 't ging best lekker vandaag. Bij 't intacxen een muziekje op en een beetje lopen ouwehoeren. 't Starten is nog steeds een zwak punt van mij, maar ik kwam aardig weg. Het parcours was niet superrelaxed. Katteogen op de weg, gaten in de weg en tractors/auto's die niet veel ruimte gaven. Moest één keer helaas afremmen voor 'n auto

Er stond 19,5 km op de planning, dus ik wou niet te hard van start gaan, maar kon me toch niet inhouden.
Heb de hele rit op, en 't laatste gedeelte boven omslagpunt gereden. In een dorpje liet ik 't wat lopen omdat ik niet precies wist hoe de bochten liepen en er klinkers lagen. En op een stukje met wind en de laatste 500 meter had ik harder gemoeten van mezelf, ik mis denk ik toch dan wat power. Een leerpuntje is nog steeds m'n bochtentechniek. Een paar bochten reed ik echt goed, maar een paar op een dusdanige manier dat ik wat tijd verloor. M'n tellertje gaf 29.30 aan en een gemiddelde van 39, dat stemt wel weer tevreden
pi_81756857
Misschien een vrij stomme vraag maar hoe kan ik zien hoeveel tandjes mijn tandwielen hebben. Staat het ergens op de tandwielen of is het een zaak om ze te tellen?

Ik heb overigens een Shimano Ultergra triple volgens mij vrij standaard afgemonteerd. En triples zijn inderdaad voor homo's maar het fiets wel erg fijn.
Boodschap van algemeen nut.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:18:39 #195
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81756955
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:15 schreef hetsjhokleek het volgende:
Misschien een vrij stomme vraag maar hoe kan ik zien hoeveel tandjes mijn tandwielen hebben. Staat het ergens op de tandwielen of is het een zaak om ze te tellen?

Ik heb overigens een shimano Ultergra triple volgens mij vrij standaard afgemonteerd.
Staat er wel op als het goed is, anders inderdaad even tellen.

Voor waarschijnlijk: 52-39-30
achter: ?
.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:20:57 #196
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81757020
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:

[..]

... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:42 schreef Tommeke het volgende:

en een gemiddelde van 39, dat stemt wel weer tevreden
.
pi_81757127
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:20 schreef Yankee het volgende:

[..]


[..]


Gezien mijn tijd, en de tijden van vorig jaar denk ik dat ik zelfs 39,5 gereden heb
Uitslag staat helaas nog niet online
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:26:22 #198
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81757159
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gezien mijn tijd, en de tijden van vorig jaar denk ik dat ik zelfs 39,5 gereden heb
Uitslag staat helaas nog niet online
In ieder geval een knappe prestatie
.
pi_81757608
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:26 schreef Yankee het volgende:

[..]

In ieder geval een knappe prestatie
Thnx, 't ging ook best goed naar m'n idee. Hier een daar misschien een paar secondjes laten liggen, maar m'n bochten gaan eigenlijk wel steeds beter. En ook 't blijven letten op m'n hartslag en snelheid gaat ook steeds beter, heb m'n teller steeds minder nodig

Je vriendinnetje reed ook weer lekker hard trouwens! Ik mag wel op gaan passen dat ze me niet inhaalt
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:21:16 #200
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81758610
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:20 schreef Yankee het volgende:

[..]


[..]


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')