abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 april 2010 @ 20:53:43 #1
132191 -jos-
Money=Power
pi_80855383
Een jaar geleden heb ik deeltje 1 geopend, een jaar later blijkt dat er inderdaad genoeg redenen zijn om aan te nemen dat Wilders bepaalde banden heeft met Israel. Sterker nog, het onderwerp Israel blijkt zelfs in ruime bewoordingen in het verkiezingsprogramma van de PVV aanwezig te zijn.

Genoeg redenen dus om even de belangrijkste feiten uit het vorige topic op te sommen om deze verder te kunnen evalueren. Graag alleen inhoudelijke reacties en geen racistische reacties, vergelijkingen met een bepaalde ideologie of pro-Israel/pro-Palestijnse propaganda.

Wilders is een zionist.

Wilders, een wolf in schaapskleren

We alle are Israel now

De Israëlconnectie van Wilders

De Israël-connectie van Geert Wilders

Klaagster: Israël-connectie OM

Dedecker noemt Wilders een zionist

Delen uit het verkiezingsprogramma van de PVV:
quote:
Israël is een weergaloos succes. Geboren in het donkerste moment van de twintigste eeuw en
uitgegroeid tot een centrum van technologische vooruitgang. Israël is de enige democratie in het
Midden-Oosten, de thuisbasis van het Joodse volk na tweeduizend jaar ballingschap en het land
dat als geen ander de klappen van de jihad opvangt. Israël vecht voor ons. Als Jeruzalem valt,
dan zijn Athene en Rome aan de beurt. Daarom is Israël het centrale front in de verdediging van
het Westen.
Daarom moeten we alles op alles zetten om het offensief van de linksen en de mohammedanen
om Israël te vernietigen te stoppen. Nederland en de EU dienen onmiddellijk op te houden met
eisen dat Israël zichzelf met het doen van territoriale concessies veroordeelt tot onverdedigbare
grenzen. Land voor vrede heeft geen zin. Het is geen territoriaal maar een ideologisch conflict,
een conflict tussen de rede van het vrije Westen en het barbarisme van de islamitische
ideologie.
quote:
Een internationaal tribunaal tegen de Iraanse president Ahmadinejad c.s. wegens het
ophitsen tot genocide en de vernietiging van Israël
• Staak alle subsidies aan de anti-Israël-industrie, zoals ICCO, OxfamNovib etc.
• Sinds 1946 bestaat er een onafhankelijke Palestijnse staat, daarom noemt de
Nederlandse regering ‘Jordanië’ voortaan gewoon ‘Palestina’
• Onze ambassade moet verhuizen naar de hoofdstad van Israël: Jeruzalem
Even voor de duidelijkheid, zionist is misschien een eng woord maar het betekent niets anders dan dat Wilders vind dat de Joden ofwel de Israelieten een eigen thuisland mogen vestigen in het huidige Israel.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_80855539
Wat wil je eigenlijk met dit topic?
Huh?
  donderdag 29 april 2010 @ 21:00:04 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80855576
Ja, klopt. De paus is ook katholiek en Tom Cruise van de sceintology.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 april 2010 @ 21:01:48 #4
132191 -jos-
Money=Power
pi_80855632
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:58 schreef Donders het volgende:
Wat wil je eigenlijk met dit topic?
Aandacht vestigen op het feit dat Wilders zijn ideeën misschien wel een beetje vreemd zijn. Mensen laten nadenken over de mogelijke redenen hiervan. Er achter proberen te komen welke connecties Wilders nog meer heeft en of hij misschien ook gefinancierd wordt door deze mensen. Vooral op die laatste 2 vragen zoek ik een antwoord.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  donderdag 29 april 2010 @ 21:39:19 #5
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80856816
Weet je wat ik zo bizar vind, ik plaats de feiten even op een rijtje:


Wilders, een halfbloed nederlander, met Indische achtergrond, en naar eigen zeggen 'joodse' voorouders, heeft jarenlang in Israel gestudeerd.
"Geert Wilders: ‘Sharon en Thatcher zijn mijn voorbeelden.’
‘Hij heeft een heel groot hart voor de politieke belangen van het land’
‘Wilders ziet in Israël een baken, een lichtend voorbeeld’ "

"Zijn liefde voor Israël, ‘de enige democratie in het hele Midden-Oosten’, is nooit meer bekoeld. Naar eigen zeggen is hij inmiddels ‘dertig, veertig keer’ in de Joodse staat geweest. Veelal op eigen kosten, soms op rekening van de Tweede Kamer als het een parlementaire delegatie betrof. Een paar keer ging hij voor de VVD naar Israël om stemmen te ronselen onder Nederlandse immigranten. Saillant detail: velen van hen hebben een dubbele nationaliteit."

Ofwel, de liefde zit diep.

Vervolgens besluit deze man dat het, in nederland met de Moslims te ver gaat. Iets wat ik deels kan begrijpen, hoewel ik een voorstander ben van de multi culti samenleving van Nederland, hebben we een grote groep 'rotte appels' het probleem is alleen dat deze zich verschuilen achter hun geloof, en Wilders hier voortreffelijk gebruik van maakt, door de geloofsvijand van Israel, het moslim geloof keihard aan te pakken.
Iets wat Israel.. in Israel doet, wil Wilders in feite hier gaan aanpakken. Ofwel, de Nederlandse Gaza strook.

Wilders probeert met zijn geblondeerde kapsel een statement te maken. Vooral nu hij weer veel in het nieuws komt is de geblondeerde halfbloed nederlander ijdeleren dan ter voren. Waar we hem in het vorige parlement nog regelmatig met uitgroei konden bespeuren, is hij tegenwoordig weer het spreek woordelijke haantje.

De uitzending van DWDD liet gister iets moois zien, als Wilders toenadering zoekt naar de het 'Nederlandse volk, gebruikt hij namen als "Henk&Ingrid" ... Ik bedoel.. Hoe obvious wil je het maken?

Nou wil ik geen onterechte vergelijkingen maken, maar ik probeer toch een punt te maken, die ik zeker niet in het verkeerde keelgat wil laten schieten, vat hem dus niet persoonlijk op...
De laatste keer dat we een fascist aan de macht hadden in Europa, speelde het Joodse geloof ook een belangrijke rol, betergezegd, ditmaal was dit 'de vijand', hoewel het idee van Hitler rond 33 begon met het evacueren van de Joden terug naar Palastina

"Een echte nazi, gaat naar Palestina" (zionisme)
Het volgende punt van deze fascist, was zijn punt tegen de buitenlanders, deze moesten weg, en wel zo snel mogelijk.

Vergelijk dit nu eens in de mildere vorm die wij vandaag de dag zien. Waarom hebben we weer een fascist die zich specifiek richt op een bepaalde bevolkingsgroep? Weer een combinatie met het Joodse geloof, die ditmaal de bondgenoten zijn.
Vraag je eens af wat een gezond land als Nederland, moet met stadscommando's??

Ik wil duidelijk maken dat het woord jood hier puur gericht is op de Israelisch kijk van het woord Jood, ofwel de politieke.
Wilders heeft namelijk weinig affiniteit met de jood in zijn kern, ofwel de semiet uit het gebied van Mesopotamie.
Dit doet dus niets aan de Jood opzich, het is een farce die zich schuilt achter de religie, hetzelfde als de rotte appels in nederland zich achter de Islam verschuilen!

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticker op 29-04-2010 21:44:35 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_80865763
quote:
Wilders probeert met zijn geblondeerde kapsel een statement te maken
Nee, dat maak jij er zelf van.

Overigens zie ik nog steeds niet in waarom men "gewaarschuwd" moet zijn voor Wilders omdat hij Israel tof vindt.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:13:17 #7
132191 -jos-
Money=Power
pi_80866457
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:21 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij er zelf van.

Overigens zie ik nog steeds niet in waarom men "gewaarschuwd" moet zijn voor Wilders omdat hij Israel tof vindt.
Omdat Israel de internationale verdragen schendt misschien? Niet dat Wilders daar direct te maken heeft, maar hij steunt Israel hierin wel onvoorwaardelijk! Israel zou juist moeten worden aangesproken op het feit dat ze niet volgens de internationale oorlogswetten handelen.

Bovendien roept het de vraag op wat Wilders nou wil qua defensiebeleid, als Wilders premier wordt, zouden er dan duizenden Nederlandse militairen naar de Gazastrook gestuurd worden?

Maar veel belangrijker is gewoon de vraag WAAROM hij Israel onvoorwaardelijk steunt, wat is de drijfveer van Wilders??
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_80866523
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:13 schreef -jos- het volgende:

[..]

Omdat Israel de internationale verdragen schendt misschien? Niet dat Wilders daar direct te maken heeft, maar hij steunt Israel hierin wel onvoorwaardelijk! Israel zou juist moeten worden aangesproken op het feit dat ze niet volgens de internationale oorlogswetten handelen.
Dat valt ook voor de pro-palestina mensen te zeggen dus een non-argument.
quote:
Bovendien roept het de vraag op wat Wilders nou wil qua defensiebeleid, als Wilders premier wordt, zouden er dan duizenden Nederlandse militairen naar de Gazastrook gestuurd worden?
Dat lijkt me sterk, tenzij we eenpartijpolitiek gaan bedrijven hier.
quote:
Maar veel belangrijker is gewoon de vraag WAAROM hij Israel onvoorwaardelijk steunt, wat is de drijfveer van Wilders??
Omdat hij er veel is geweest en er zelfs heeft gewoond?
Waarom hebben mensen die hier geboren zijn nog een band met het land waar hun ouders vandaan komen? Zelfde soort vraag
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:26:31 #9
132191 -jos-
Money=Power
pi_80866767
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:16 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat valt ook voor de pro-palestina mensen te zeggen dus een non-argument.
Als dat zo is dan moet Palestina daar ook op worden aangesproken ja. Feit is dat Wilders onvoorwaardelijk een staat steunt die oorlogsmisdaden begaat.
quote:
Dat lijkt me sterk, tenzij we eenpartijpolitiek gaan bedrijven hier.
Het was dan ook maar een voorbeeld, maar Wilders zou dat waarschijnlijk nog doen ook.
quote:
Omdat hij er veel is geweest en er zelfs heeft gewoond?
Waarom hebben mensen die hier geboren zijn nog een band met het land waar hun ouders vandaan komen? Zelfde soort vraag
Dus als we hier een populaire politicus uit Iran hebben die Ahmadinejad onvoorwaardelijk steunt is dat ook geen probleem. Of iemand uit Noord-Korea? Nog leuker
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_80866911
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:26 schreef -jos- het volgende:


Dus als we hier een populaire politicus uit Iran hebben die Ahmadinejad onvoorwaardelijk steunt is dat ook geen probleem. Of iemand uit Noord-Korea? Nog leuker
Wilders komt niet uit Israel.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:06:15 #11
132191 -jos-
Money=Power
pi_80867777
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:31 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wilders komt niet uit Israel.
Leuk discussiëren met jou, je gaat alleen in op een detail dat niet klopt terwijl je steeds niet ingaat op het hele argument. Laat ook maar.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_80867816
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:06 schreef -jos- het volgende:

[..]

Leuk discussiëren met jou, je gaat alleen in op een detail dat niet klopt terwijl je steeds niet ingaat op het hele argument. Laat ook maar.
Ik ga iedere keer in op de argumenten, maar de argumenten die jij als eerste noemt zijn m.i. niet relevant.
Alleen is de vergelijking met politici die uit Iran en Noord-Korea komen niet relevant en ook vrij krom, dat is niet te vergelijken met de situatie in Israel/Gaza
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80867869
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:31 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wilders komt niet uit Israel.

Ha-ha grappig.
Je begrijpt het wel maar je wil weer irritatie lokken.
Oke dan, een half Nederlandse/half indische dan. Die 3 jaar in Iran heeft gewoond, voorstander is van de politiek daar zo en ook nog eens buiten die 3 jaar 100x terug is gegaan naar Iran en de president Ahmadinejad als voorbeeld ziet, is dus ook geen probleem?
Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
pi_80867988
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:09 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Ha-ha grappig.
Je begrijpt het wel maar je wil weer irritatie lokken.
Eh nee? Het is een appel/peren vergelijking die niet relevant is
quote:
Oke dan, een half Nederlandse/half indische dan. Die 3 jaar in Iran heeft gewoond, voorstander is van de politiek daar zo en ook nog eens buiten die 3 jaar 100x terug is gegaan naar Iran en de president Ahmadinejad als voorbeeld ziet, is dus ook geen probleem?
Jawel, want Iran is een land met een dictatoriaal regime. Met weinig rechten voor vrouwen en de doodstraf voor homo's.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 30 april 2010 @ 11:24:26 #15
74056 crew  ToT
pi_80868332
Probeer het wel een beetje rond Wilders als zionist te houden en niet het halve Midden-Oosten er bij te betrekken of over allerlei misdaden van volk X tegenover volk Y te beginnen.
pi_80868972
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:13 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Eh nee? Het is een appel/peren vergelijking die niet relevant is
[..]

Jawel, want Iran is een land met een dictatoriaal regime. Met weinig rechten voor vrouwen en de doodstraf voor homo's.

AHHAHAHAHAA en Israel is de liefste, jaaman! Ze schenden geen rechten, voeren geen oorlog niks.
Gooi jezelf weg schattebout
Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
pi_80869164
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:42 schreef Jason__ het volgende:

[..]

AHHAHAHAHAA en Israel is de liefste, jaaman! Ze schenden geen rechten, voeren geen oorlog niks.
Gooi jezelf weg schattebout
Dat zeg ik toch niet?
Nergens wordt gesteld dat Wilders de politiek die Israel bedrijft wil invoeren in Nederland.
Als jij stelt dat een politicus uit Iran hier de Iraanse wetgeving wil invoeren, dan gaat dat wel erg ver ja.

En kom op. Wat denk je, als je als Israelier homo bent, word je dan opgehangen?

Als we landen op oorlogsdaden gaan beoordelen kunnen we beter allemaal statenloos zijn.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80869298
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:48 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet?
Nergens wordt gesteld dat Wilders de politiek die Israel bedrijft wil invoeren in Nederland.
Als jij stelt dat een politicus uit Iran hier de Iraanse wetgeving wil invoeren, dan gaat dat wel erg ver ja.

En kom op. Wat denk je, als je als Israelier homo bent, word je dan opgehangen?

Als we landen op oorlogsdaden gaan beoordelen kunnen we beter allemaal statenloos zijn.
We hebben het over dat Wilders vooral de moslims aanvalt omdat israel dat ook doet.
Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
pi_80869420
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:51 schreef Jason__ het volgende:

[..]

We hebben het over dat Wilders vooral de moslims aanvalt omdat israel dat ook doet.
Ja en de SP valt de rijken in Nederland aan. Er zijn wel meer landen en mensen die niet heel blij zijn met de islam (niet met moslims an sich, ook een verschil) maar dat staat niet gelijk aan het willen invoeren van een Israelisch beleid.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80869582
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ja en de SP valt de rijken in Nederland aan. Er zijn wel meer landen en mensen die niet heel blij zijn met de islam (niet met moslims an sich, ook een verschil) maar dat staat niet gelijk aan het willen invoeren van een Israelisch beleid.
Ik zou zeggen lees tickers' comment, en je begrijpt me
Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
pi_80869655
Dit is een discussie zonder end, omdat de mensen die heel hard "zionist" roepen gewoon niet in staat blijken om het ook van een andere invalshoek te bekijken.
Jammer.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 12:00:49 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_80869656
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:51 schreef Jason__ het volgende:

[..]

We hebben het over dat Wilders vooral de moslims aanvalt omdat israel dat ook doet.
Nee, daar hebben we het niet over.
We hebben het er over of Wilders ja dan nee zionist zou zijn.
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 12:02:14 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_80869714
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:58 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Ik zou zeggen lees tickers' comment, en je begrijpt me
Tickers comment is ons allen hier bekend , daar hoef je niemand op te wijzen.
pi_80869841
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:00 schreef Amos_ het volgende:
Dit is een discussie zonder end, omdat de mensen die heel hard "zionist" roepen gewoon niet in staat blijken om het ook van een andere invalshoek te bekijken.
Jammer.
Ik bekijk hem ook vanaf eenandere invalshoek.
Daaruit blijkt dat hij nog steeds een zionist is.

Lees maar eens PVV-standpunten in eentje staat dat de traditionele cultuur, Joods/Christenleer dominant moet blijven. Sinds wanneer is een Joods cultuur in Nederland dominant geweest? in het jaar 700000 voor Christus? Alleen al in zijn standpunten blijkt hij een zionist, laat staan in zijn interviews enz.
Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
pi_80869904
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:06 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Ik bekijk hem ook vanaf eenandere invalshoek.
Daaruit blijkt dat hij nog steeds een zionist is.
En nogmaals, wat zou daar "erg" aan zijn?
quote:
Lees maar eens PVV-standpunten in eentje staat dat de traditionele cultuur, Joods/Christenleer dominant moet blijven. Sinds wanneer is een Joods cultuur in Nederland dominant geweest? in het jaar 700000 voor Christus? Alleen al in zijn standpunten blijkt hij een zionist, laat staan in zijn interviews enz.

In Europa is de overheersende cultuur de afgelopen eeuwen een mix van joods/christelijk geweest ja. In het midden-oosten is dat islamitisch geweest. Wilders is gewoon heel conservatief.

MOET Europa dan per se veranderen? Ik vind behoud van normen en cultuur namelijk ook belangrijk.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')