abonnement Unibet Coolblue
pi_81142032
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:28 schreef jack4ya het volgende:
Schloss:
+ Mooie, zachte zon
+ Zon 'wijst' naar schloss
- flare links (ik vind flares vaak wel mooi, deze stoort me echter.)

opmerking:
aflopendheid links, voornamelijk in het water, gevoelsmatig voelt het scheef (al hoewel het ws. helemaal goed is)

persoonlijk:
Ik zou graag iets meer saturatie zien, of iets anders wat het 'crispy-er' maakt.


Tot mijn voortdurende en grote verdriet ben ik mijn originele foto's van Vietnam en Cambodia kwijt.
Waaronder deze (onbewerkte):
[ afbeelding ]

Zelfkritiek:
+ lichtval op voorste monnik: stof komt mooi uit
+ structuur van stenen, lijkt bijna hdr.
+ grappig 'twijfel'voetje van monnik
- achterste monnik is wat donker
WAt is precies een flare?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_81143657
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:28 schreef jack4ya het volgende:
Tot mijn voortdurende en grote verdriet ben ik mijn originele foto's van Vietnam en Cambodia kwijt.
Zonde
Wel een goede reden om weer terug te gaan
quote:
Waaronder deze (onbewerkte):
[ afbeelding ]
Angkor Wat?
  FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 18:49:35 #178
13368 NiGeLaToR
pi_81144649
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:28 schreef jack4ya het volgende:
Schloss:
+ Mooie, zachte zon
+ Zon 'wijst' naar schloss
- flare links (ik vind flares vaak wel mooi, deze stoort me echter.)

opmerking:
aflopendheid links, voornamelijk in het water, gevoelsmatig voelt het scheef (al hoewel het ws. helemaal goed is)

persoonlijk:
Ik zou graag iets meer saturatie zien, of iets anders wat het 'crispy-er' maakt.


Tot mijn voortdurende en grote verdriet ben ik mijn originele foto's van Vietnam en Cambodia kwijt.
Waaronder deze (onbewerkte):
[ afbeelding ]

Zelfkritiek:
+ lichtval op voorste monnik: stof komt mooi uit
+ structuur van stenen, lijkt bijna hdr.
+ grappig 'twijfel'voetje van monnik
- achterste monnik is wat donker
Dank voor je kritiek, foto en zelfkritiek

Welke flare bedoel je precies, ik zie geen flare
Ah, op het orgineel zit inderdaad een flare!! Een lelijke paarse drol, mede dankzij de HDR bewerking

Overigens matig dat je je foto's kwijt bent.. wil je met ons delen hoe dat is gekomen en wat je er aan doet/gedaan hebt om het niet nogmaals hoeven door te maken?
pi_81145123
+ Helde kleuren
+ Uitstraling van de monnik
- Voor mijn gevoel oogt de foto wat te donker. Zou mooier geweest zijn als de monniken echt eruit springe.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Oef... Selectief z/w en een onrealistisch gephotoshopte bokeh.

De achtergrond subtiel onscherper maken kan op zich best, maar had dan op z'n minst het bankje e.d. ook scherp gelaten. Veel te veel photoshop als je het mij vraagt, zonder al dat gedoe was de foto een stuk mooier geweest.
Mijn bedoel was juist om het overdreven te photoshoppen. Zodat het meer lijkt alsof de oudjes er niet bij horen.

Nieuwe!

  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:23:14 #180
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81149743
Geen idee hoe ik de foto's ben kwijt geraakt. Zelfs mijn 3voudige gebackupte (?) systeem bevatte de verkleinde foto's.
Nu maak ik gelijk een dvd die ik in een brandbestendige koffer gooi. En ik gooi ze op mijn werk op een schijf. En ik gooi ze online in een map. Overkill? Absoluut, maar het is nu 2 jaar geleden en nóg vind ik het zoooo zonde. Laatst toch maar een boekje met de 640px foto's gemaakt. Beter iets dan niets.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:25:31 #181
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81149867
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:25 schreef Ruud het volgende:

[..]

Zonde
Wel een goede reden om weer terug te gaan
[..]

Angkor Wat?
Yup. 1 advies:
Ga niet naar Angkor als 1 van je eerste grote reizen. Je bent tempelverpest voor de rest van je (wereld)reizen.
Chichén Itzá is dan bijna kleuterwerk.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:42:28 #182
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81151063
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gisteren bevrijdingsfestival.
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
Compositie van deze 3 persoonen is een beetje druk, (heb je hier niet volledig in de hand natuurlijk) maar verder een fijne crispy plaat!
Wilde ik nog even kwijt.
Waarmee gemaakt?
pi_81152703
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:25 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Yup. 1 advies:
Ga niet naar Angkor als 1 van je eerste grote reizen. Je bent tempelverpest voor de rest van je (wereld)reizen.
Ben er al geweest (op m'n 1e grote reis)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 21:13:13 #184
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_81153004
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:42 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Compositie van deze 3 persoonen is een beetje druk, (heb je hier niet volledig in de hand natuurlijk) maar verder een fijne crispy plaat!
Wilde ik nog even kwijt.
Waarmee gemaakt?
EOS1DMII met 24-70 F2.8, althans de juiste EXIF staat wel op mijn Flickr
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_81157654
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:23 schreef jack4ya het volgende:
Geen idee hoe ik de foto's ben kwijt geraakt. Zelfs mijn 3voudige gebackupte (?) systeem bevatte de verkleinde foto's.
Nu maak ik gelijk een dvd die ik in een brandbestendige koffer gooi. En ik gooi ze op mijn werk op een schijf. En ik gooi ze online in een map. Overkill? Absoluut, maar het is nu 2 jaar geleden en nóg vind ik het zoooo zonde. Laatst toch maar een boekje met de 640px foto's gemaakt. Beter iets dan niets.
Drievoudige backups en nog steeds kwijtgeraakt? (of in elk geval de verkeerde foto's in de backup genomen, zoals ik het begrijp)

Ik zou er echt zo ontzettend van balen als ik m'n foto's kwijtraakte... Eigenlijk moet ik ook nog eens werken aan een wat meer waterdicht backupsysteem. Nu heb ik de originele rawbestanden eerst op mijn laptop staan, dagelijks worden die gebackupt op een externe schijf en incidenteel wordt er een tweede backup naar een andere, vaste PC weggeschreven, maar het komt erop neer dat alle data nu nog steeds in één en dezelfde kamer binnen dezelfde vierkante meter zit.

Eén brandje en zowel de originele files als de twee backups zijn pleite. Hoe doe jij die online backup als ik vragen mag? Heb je ergens een server staan met flink veel ruimte of zo? (is iets waar ik wel aan zit te denken namelijk)
  zaterdag 8 mei 2010 @ 02:09:12 #186
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81166862
Je kan wel een backup trekken, maar als de bron al fout is kan je oneindig veel backups trekken, maar allemaal zijn ze dan fout natuurlijk.
Je kan idd serverruimte huren, hoeft volgens mij niet meer dan een paar euro per maand te kosten. Ik heb zelf een eigen website en plemp daar gewoon een directory vol. Overigens alleen van vakanties en niet zozeer de losse pics.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:12:00 #187
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_81188597
nog niet zolang bezig met fotograferen.



volgens mij aardig gelukt.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_81189120
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
nog niet zolang bezig met fotograferen.

[ afbeelding ]

volgens mij aardig gelukt.
- Linkerkant moet je even iets verder afknippen.
- Iets meer contrast zou beter staan denk ik.
+Kleurtjes
+Horizon niet in het midden
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_81189691
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
nog niet zolang bezig met fotograferen.

[ afbeelding ]

volgens mij aardig gelukt.
Qua compositie is 'ie in elk geval goed gelukt ja. Alleen even het contrast en eventueel de kleuren nog een beetje opkrikken... Rechtstreeks uit de camera zijn foto's vaak niet helemaal lekker.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:18:43 #190
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_81191440
allebei bedankt voor tips. Heb het even gedaan en ziet er gelijk stukken beter uit
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 8 mei 2010 @ 21:52:32 #191
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81192856
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
nog niet zolang bezig met fotograferen.

[ afbeelding ]

volgens mij aardig gelukt.
Lees even goed de regels door die gelden in dit topic.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:20:10 #192
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_81193917
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:59 schreef TedjeKroketje het volgende:
+ Helde kleuren
+ Uitstraling van de monnik
- Voor mijn gevoel oogt de foto wat te donker. Zou mooier geweest zijn als de monniken echt eruit springe.
[..]

Mijn bedoel was juist om het overdreven te photoshoppen. Zodat het meer lijkt alsof de oudjes er niet bij horen.

Nieuwe!

[ afbeelding ]
+ Mooie kleuren
+ Mooi gebruik van diepte Scherpte en niet scherpe objecten
- Wat zijn het? (niet echt een minpunt dus )
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
nog niet zolang bezig met fotograferen.

[ afbeelding ]

volgens mij aardig gelukt.
+ Natuurfoto
- meer lucht, minder gras
- je zou meer kleur en contrast kunnen toevoegen aan de foto. Nu lijkt ie erg wit
- nog ff commentaar geven op je voorganger

Schoonheid van Limburg (HDR)

Klik voor groot
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf zaterdag 8 mei 2010 @ 22:25:25 #193
13368 NiGeLaToR
pi_81194106
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
nog niet zolang bezig met fotograferen.

[ afbeelding ]

volgens mij aardig gelukt.
Er is al wat gezegd, waar ik me bij aansluit. Je foto mist vooral wat helderheid, kleurtjes en contrast. Allemaal te fixen met een workflow pakket De plaat verder qua indeling is prima zo.

Dan eentje van mij, een z/w poging



Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


@Neo-Mullen: Heb je foto net gemist
+ Prachtige kleuren
+ mooi landschap, super dat dit kan in NL
+ prima HDR bewerking, goed gedaan (photomatix?)
- compositie; horizon had speelser gemogen hoger/lager
+/- Tis imho een mooie bewerking, maar puristen zullen de saturatie te wild vinden

[ Bericht 23% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-05-2010 22:48:12 ]
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:25:51 #194
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81194124
Hoe vaak heb ik nu die foto van Limburg gezien. 3x? Eerst met paardje/schaduw aan de rand, toen nog 1... Of zijn ze niet van jou?
Overigens vind ik deze het aardigst.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:26:20 #195
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_81194148
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:25 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Er is al wat gezegd, waar ik me bij aansluit. Je foto mist vooral wat helderheid, kleurtjes en contrast. Allemaal te fixen met een workflow pakket De plaat verder qua indeling is prima zo.

Dan eentje van mij, een z/w poging

[ afbeelding ]

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


@Neo-Mullen: Heb je foto net gemist
+ Prachtige kleuren
+ mooi landschap, super dat dit kan in NL
+ prima HDR bewerking, goed gedaan (photomatix?)
- compositie; horizon had speelser gemogen hoger/lager
+/- Tis imho een mooie bewerking, maar puristen zullen de saturatie te wild vinden
Danke sehr! Hoe bedoel je trouwens een speelsere horizon? Foto is nog geen 4 uur oud en het wat een moeilijke lucht om fatsoenlijk te fotograferen
En de saturatie zat voor mij op het randje, hou wel van diepe kleuren
[/quote]Mijne bitte Leuk plaatje trouwens, laag perspectief
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:25 schreef jack4ya het volgende:
Hoe vaak heb ik nu die foto van Limburg gezien. 3x? Eerst met paardje/schaduw aan de rand, toen nog 1... Of zijn ze niet van jou?
Overigens vind ik deze het aardigst.
Die eerste 2 waren op dezelfde plek gemaakt: alleen de 1e was een gewone foto met nogal wat fouten erin. De 2e is uit een iets andere hoek genomen met HDR.
Deze foto is op een totaal andere plek in Limburg gemaakt Maargoed, normaal kritiek geven op elkaar lukt zo te zien niet meer. Sorry dat ik een bepaalde stijl heb ontwikkeld.

[ Bericht 17% gewijzigd door Neo-Mullen op 08-05-2010 23:04:22 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:01:53 #196
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81195555
Hoho, niet gelijk zo in de verdediging, valt best mee, zo kwaad bedoelde ik het allemaal niet hoor Neo. Ik probeer juist veel (opbouwende) kritieken te geven en íncasseren' hoort daarbij. Ik geef ook vaak zat freebies. Alleen kies ik wel zelf foto's uit om te beoordelen. ZIe het maar als een verwrongen compliment.
Alleen de eerste 2 vielen me idd echt op. De laatste is idd anders. En die vind ik ook (veel) fraaier dan de andere 2. Mooie kleuren, vlakken en lijnen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:06:10 #197
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_81195730
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:01 schreef jack4ya het volgende:
Hoho, niet gelijk zo in de verdediging, valt best mee, zo kwaad bedoelde ik het allemaal niet hoor Neo. Ik probeer juist veel (opbouwende) kritieken te geven en íncasseren' hoort daarbij. Ik geef ook vaak zat freebies. Alleen kies ik wel zelf foto's uit om te beoordelen. ZIe het maar als een verwrongen compliment.
Alleen de eerste 2 vielen me idd echt op. De laatste is idd anders. En die vind ik ook (veel) fraaier dan de andere 2. Mooie kleuren, vlakken en lijnen.
Okeej dan is er een beetje miscommunicatie geweest Bedankt voor je kritiek en compliment en dat je er nog ff op terug wilde komen
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:07:12 #198
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_81195787
+ zwart wit, altijd leuk
+ leuk perspectief
+leuk onderwerp
+ de spoorbomen zijn een geinig detail
-bruggetje niet gecentreerd (je moet at te zijken heben verplicht -puntje)

beetje spelen met m'n instellingen en het enige dier wat wilde poseren in huis

iso800, 1/3sec., F5.6
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zondag 9 mei 2010 @ 17:22:47 #199
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_81218439
+hoe ze/hij je aankijkt
+mooi contrast
-de lichtere "vlekken" op de achtergrond leiden af imo

Vanmiddag even de macrostand uitgeprobeerd
1 Minuut stilte voor de storm
pi_81227201
quote:
[b]Op zondag 9 mei 2010 17:22 schreef Surf_Bunny het
Vanmiddag even de macrostand uitgeprobeerd
[ afbeelding ]
+ Het beestje is scherp
- De compositie. De foto spreekt mij eigenlijk niet aan. Probeer voortaan eens op de grond te liggen, en het beestje meer van voren er op te krijgen. De pluizenbol zal voor wat diepte zorgen, en het beest zal er veel mooier op komen

Vandaag in Nijmegen aan het fietsen en wandelen geweest, en we kwamen daar nogal wat kevertjes tegen:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')