Beter laat dan nooit - er heeft een paar jaar geleden zo'n auto met belgische platen rondgereden in Maastricht. Stond regelmatig in de wijk De Heeg geparkeerd. Helaas nooit aan gedacht om er foto's van te maken...quote:Op zondag 9 mei 2010 21:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Alleen in Maleisië, Engeland en een paar zuid-oost aziatische landen geleverd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: Perodua Kelisa GXi
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Groot-Brittannië
Locatie: York
Datum: 27 april 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens vakantie van Alex en Odette in Engeland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lol, die bus ben ik ook al eens tegengekomen, in Gent.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:54 schreef JK1982 het volgende:
Ik weet niet zo goed of deze hier ook thuishoort, maar dit kwam ik vanmiddag tegen op de A1
[ afbeelding ]
ik vind het geen mooi modelquote:Op woensdag 9 juni 2010 02:52 schreef Type-R het volgende:
Vandaag een paar uurtjes deze meegekregen om in te scheuren proefrijden, of telt dat niet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Conclusie: Gave bak om te hebben, sportief zat
Tuurlijk zien we liever een K20 Type-R blok erin, maar om te zeggen omdat het 124 pk / 9.9s heeft, de hele auto niet sportief is, is te makkelijk. Rij hem eens zelf zou ik zeggenquote:Op woensdag 9 juni 2010 06:36 schreef Faxie het volgende:
9,9 sec naar de honderd met 124 pk, ja lekker sportief
Het uiterlijk van dat ding vraagt om een veel zwaardere motor imo
Zegt natuurlijk ook alles he Misschien rijdt hij wel heel goed en zit er een lekker sportief geluid in. Het sportieve uiterlijk heeft ie al.quote:Op woensdag 9 juni 2010 06:36 schreef Faxie het volgende:
9,9 sec naar de honderd met 124 pk, ja lekker sportief
Het uiterlijk van dat ding vraagt om een veel zwaardere motor imo
quote:Sport!
Tenminste, zo lang de eco-modus is gekozen. Want met een druk op de "sport"-knop wordt het karakter van de auto compleet veranderd. In de sport-stand wordt de besturing zwaarder, wat meteen meer gevoel geeft met de auto. De reactie op het gaspedaal is veel alerter en in plaats dat de CR-Z aanmoedigt om zuinig te rijden, hitst de auto de bestuurder op er het maximale uit te halen!
Honda CR-Z
Nu is het doel van de hybride-aandrijving niet om de CR-Z zuiniger te maken. In plaats daarvan werken beide motoren samen om beter te presteren. Honda is zonder enige twijfel in de opzet geslaagd: de CR-Z biedt veel meer rijplezier dan de bestaande hybrides.
Dat plezier komt vooral van het gevoel van snelheid, niet van absolute prestaties. De sprint van 0 naar 100 km/u kost 9.9 seconden en de topsnelheid bedraagt 200 km/u. Daarmee is de CR-Z vlot, maar niet uitgesproken snel. Dankzij de lage zit, de sportieve ambiance en de gretige reactie op het gaspedaal is de sensatie er niet minder om. De grootste verdienste van de CR-Z is dat deze sportcoupé ook bij stevig doorrijden zuinig blijft. Ook na een haastige rit noteerde de boordcomputer een beschaafde 6 liter per 100 km.
Bij een plotselinge stuurbeweging breekt de achterkant gemakkelijk uit. De CR-Z is standaard voorzien van een elektronisch stabiliteitssysteem, maar dat grijpt laat in. Het advies is daarom de CR-Z voorzichtig te leren kennen, dan is het uitdagende karakter geen nadeel maar zorgt het uiteindelijk voor nog meer plezier.
Conclusie
Is Honda er in geslaagd om een hybrideauto te maken die niet alleen zuinig, maar ook nog eens spannend is? Zeker! Dat is te danken aan een concept dat van begin tot einde perfect is bedacht en uitgevoerd.
De belevenis begint met de spannende vormgeving, de lage zit, het kleine stuurwiel en de vele elektronische gadgets. De hooggespannen verwachtingen worden waargemaakt door de directe besturing en het levendige karakter. Daarbij zorgt de hybride aandrijving voor prima prestaties, maar dat was zeker niet het belangrijkste doel. In plaats daarvan heeft Honda een unieke balans gevonden tussen prestaties en verbruik. Daarom is de CR-Z niet bijzonder snel, maar wel degelijk heel leuk.
't Is jammer dat die M geen M is. Volgens mij een kitquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:36 schreef KipSiam het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdje geleden al eens elders gepost, stond in de file voor Brussel.
[ afbeelding ]
En deze stond in Maastricht voor me in de file...
Jij bent duidelijk niets gewendquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zegt natuurlijk ook alles he Misschien rijdt hij wel heel goed en zit er een lekker sportief geluid in. Het sportieve uiterlijk heeft ie al.
http://www.autozine.nl/text/845.html
[..]
quote:Tenminste, zo lang de eco-modus is gekozen. Want met een druk op de "sport"-knop wordt het karakter van de auto compleet veranderd. In de sport-stand wordt de besturing zwaarder, wat meteen meer gevoel geeft met de auto. (automatische stuurbekrachtiging uitschakelaar, oh nee, wacht, sport modus )De reactie op het gaspedaal is veel alerter en in plaats dat de CR-Z aanmoedigt om zuinig te rijden, hitst de auto de bestuurder op er het maximale uit te halen!
Honda CR-Z
Nu is het doel van de hybride-aandrijving niet om de CR-Z zuiniger te maken. In plaats daarvan werken beide motoren samen om beter te presteren. Honda is zonder enige twijfel in de opzet geslaagd: de CR-Z biedt veel meer rijplezier dan de bestaande hybrides. (want alle vorige hybrides hadden al zo enorm veel rijplezier )
Dat plezier komt vooral van het gevoel van snelheid, niet van absolute prestaties. De sprint van 0 naar 100 km/u kost 9.9 seconden en de topsnelheid bedraagt 200 km/u. Daarmee is de CR-Z vlot, maar niet uitgesproken snel. Dankzij de lage zit, de sportieve ambiance (dat kun je nog van een Suzuki Wagon R+ zeggen als je voldoende paddo's op hebt ) en de gretige reactie op het gaspedaal is de sensatie er niet minder om. De grootste verdienste van de CR-Z is dat deze sportcoupé ook bij stevig doorrijden zuinig blijft. Ook na een haastige rit noteerde de boordcomputer een beschaafde 6 liter per 100 km.
Bij een plotselinge stuurbeweging breekt de achterkant gemakkelijk uit. De CR-Z is standaard voorzien van een elektronisch stabiliteitssysteem, maar dat grijpt laat in. Het advies is daarom de CR-Z voorzichtig te leren kennen, dan is het uitdagende karakter geen nadeel maar zorgt het uiteindelijk voor nog meer plezier.
Conclusie
Is Honda er in geslaagd om een hybrideauto te maken die niet alleen zuinig, maar ook nog eens spannend is? Zeker! Dat is te danken aan een concept dat van begin tot einde perfect is bedacht en uitgevoerd.(spannend?..... apart ja.....maar niet in de positieve zin van het woord )
De belevenis begint met de spannende vormgeving, de lage zit, het kleine stuurwiel en de vele elektronische gadgets. De hooggespannen verwachtingen worden waargemaakt door de directe besturing en het levendige karakter. Daarbij zorgt de hybride aandrijving voor prima prestaties, maar dat was zeker niet het belangrijkste doel. In plaats daarvan heeft Honda een unieke balans gevonden tussen prestaties en verbruik. Daarom is de CR-Z niet bijzonder snel, maar wel degelijk heel leuk.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:10 schreef Qebbel het volgende:
[..]
't Is jammer dat die M geen M is. Volgens mij een kit
Nice Lambo though
Dat is klote hè? Had ik van het weekend ook met een zwarte Nissan GT-R en een Ferrari F430 op de M-zoveel bij Londen, e.o.a. Aston Martin in de stad etc. En oh ja, kwam ook nog een aantal Bentley's tegen..quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:42 schreef willempjewever het volgende:
Vanochtend een vw phaeton v10 5 liter voor mijn auto, maar ik reed bijna onder een vrachtwagen met mijn eigen auto toen ik het fototoestel zocht om een foto te maken voor hier
Vanaf nu leg ik hem weer voor het grijpen, echt zonde dat dit niet gelukt is. Nieuwprijs van die bak is 140.000 euro (damn!)
Wat een onzin zeg. Wel knap van je dat je hard rechtuit kunt rijden! Zeer sportief!quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk niets gewend
Het uiterlijk is dus het enige wat deze auto heeft. Wat mij betreft is het een mislukte poging om de hybrides een beter imago te geven. Traag is traag, en zal nooit sportief zijn, maakt niet uit hoe het klinkt of stuurt.
Ik vind die dingen zo overrated. Je hebt er zo een geimporteerd voor zo'n 28/29 k.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:42 schreef willempjewever het volgende:
Vanochtend een vw phaeton v10 5 liter voor mijn auto, maar ik reed bijna onder een vrachtwagen met mijn eigen auto toen ik het fototoestel zocht om een foto te maken voor hier
Vanaf nu leg ik hem weer voor het grijpen, echt zonde dat dit niet gelukt is. Nieuwprijs van die bak is 140.000 euro (damn!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |