abonnement Unibet Coolblue
pi_79413463
  zondag 21 maart 2010 @ 19:08:31 #2
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79414697
Op naar het stadion hier Cercle-STVV. Ben erg benieuwd naar die Sidibe, komt me wat slungelachtig over maar staat duidelijk steeds op de goede plaats.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_79435225
quote:
Op 9 mei eindigt de competitie, vier dagen voor de zeventiende verjaardag van Romelu Lukaku. Als het supertalent van Anderlecht zijn huidige vorm aanhoudt doet hij wat noch Diego Maradona, Ronaldo, Gerd Müller, Romario, Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic, Lionel Messi, Paul Van Himst, Erwin Vandenbergh of andere illustere goalgetters hem voordeden: op die prille leeftijd nationaal topscorer worden. De meeste waren al minstens negentien of twintig jaar oud vooraleer ze de productiefste van het land werden. Eén lichtend voorbeeld die op zijn zestiende wel bovenaan de schutterslijsten prijkte was... Pelé. Om maar te zeggen hoe uniek het parcours van de jonge Lukaku momenteel is.
Een quote uit een artikel van een tijdje terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 22 maart 2010 @ 01:05:45 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_79435419
Standard
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 22 maart 2010 @ 09:34:37 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79438255
je kan er niet echt medelijden mee hebben hé...
  maandag 22 maart 2010 @ 11:22:25 #6
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79441057
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:41 schreef kristyle het volgende:

[..]

Zolang hij blijft is er geen probleem natuurlijk. Ik ben geen fan van Lierse en volg ook niet precies wat hij allemaal uitspookt, maar het was toch zijn doel om van lierse een stabiele eersteklasser/uitstalraam te maken voor zijn Egyptische spelers.

Al is zo iemand in huis halen natuurlijk nooit heel slim, zoals in Beveren en rc Mechelen is gebeurd. Maar wat ik ervan begrijp was Samy binnenhalen het enige dat ze konden doen om toen al niet teruggezet te worden naar 3e ?
quote:
Tweede klasse virtueel failliet

Een financiële tijdbom bedreigt de clubs in tweede klasse. Zeventien van de negentien door ons onderzochte (ex-)tweedeklassers leggen rode cijfers voor. Lierse is kampioen... van het geld verbrassen.

Voor het eerst sinds zijn club naar tweede klasse zakte haalde Brussels-voorzitter Johan Vermeersch de nationale televisie. In de studio's van De Zevende Dag sloeg hij vorige zondag een noodkreet. 'Tweede klasse is niet leefbaar', stelde de West-Vlaamse bouwondernemer.

Wie de jaarrekeningen van de tweedeklassers erbij haalt kan niet anders dan Johan Vermeersch gelijk geven. Van de negentien door ons onderzochte tweedeklassers - sommigen waren het vorig jaar, sommigen dit jaar - kleuren de cijfers rood. Alleen Oud-Heverlee Leuven en Hamme (nu derde klasse) beheerden hun club als goede huisvaders.

De kampioen van de rode cijfers is Lierse. De nummer vier in tweede klasse is helemaal afhankelijk van de Egyptische investeerder Wadi Degla en torst een negatief eigen vermogen van bijna veertien miljoen euro mee. Financiële experts vragen zich af hoe lang deze situatie nog houdbaar is.

In het seizoen 2008-2009 - het eerste met het koningskoppel Cavens-Radzinski - werd voor meer dan 5 miljoen euro aan spelerslonen uitbetaald. In datzelfde seizoen maakte de club 5,6 miljoen euro verlies. Het overgedragen verlies bedraagt nu al meer dan 14 miljoen euro. Assistent-ceo Katrien De Ceulaer, dochter van ex-manager Neel De Ceulaer, heeft er geen moeite mee toe te geven dat de club bij gratie leeft van Wadi Degla.

De situatie in tweede klasse is structureel ongezond. Dat bleek vorig weekend nog in Antwerp waar de spelers dreigden met een staking omdat ze al een heel jaar te laat worden betaald. De 'Great Old' speelt al zes jaar in tweede klasse en kampt elk seizoen met een gebrek aan cash.

Maar ook ploegen die pas onlangs uit de hoogste afdeling zakten zitten in de problemen. Ploegen als Brussels, Bergen en Dender zitten nog met heel wat contracten van eersteklasseniveau opgezadeld. Hun kosten blijven hoog terwijl hun inkomsten - recettes, sponsoring en vooral tv-geld - drastisch instortten.

Er is maar één uitweg uit het moeras van tweede: opnieuw stijgen naar de hoogste afdeling. Als STVV vorig seizoen niet kampioen was geworden was de club van voorzitter Roland Duchâtelet in de problemen gekomen. Het probleem is dat er maximaal twee en meestal maar één club in slaagt promotie naar eerste af te dwingen. Gegarandeerd zullen er na Antwerp nog meer clubs in de problemen komen.

'Als men in België de top klein wil houden moet men vooral zo doorgaan', sneert Guido De Croock, de voorzitter van de liga van tweedeklassers. 'Alle problemen zijn begonnen toen de tv-rechten werden verkocht door de eersteklassers en niet langer door de voetbalbond. Die eersteklassers dachten alleen aan zichzelf en wilden de opbrengsten van tv niet meer herverdelen met de clubs uit lagere afdeling. Een historische vergissing: want eerste klasse kan maar leven bij gratie van de lagere reeksen.'

Overlevingspakket

De eersteklassers betalen vandaag alleen maar een 'overlevingspakket' aan de ploegen die uit eerste klasse zakken. Zo heeft bijvoorbeeld Bergen 450.000 euro uit de tv-pot gekregen om de kosten van de degradatie te dekken. Andere tweedeklassers noemen dat competitievervalsing. Met dat bedrag kan Bergen dit seizoen een spits als Roussel blijven betalen die de Draken straks mogelijk opnieuw naar eerste klasse brengt.

'Wij hebben recht op dat geld', zegt Bergen-directeur Alain Lommers. 'Bij de onderhandelingen over het tv-contract hebben we het zelf laten opnemen ook al wisten we toen niet dat we zouden zakken. Als lid van het Uitvoerend Comité wil ik dat ook de andere tweedeklassers kunnen profiteren van het geld van Belgacom tv. Maar de macht van de eersteklassers in de bond is groot geworden. Zij houden elk initiatief tegen.'

'De eersteklassers voeren een pure kortetermijnpolitiek', zegt Guido De Croock. 'Zij gaan ervan uit dat ze niet zullen zakken en willen dus alles voor zichzelf houden. Zo geraken we geen stap vooruit. Ons voetbal heeft een totaalaanpak nodig waarbij de grootste bron van inkomsten wordt herverdeeld. Anders wil niemand nog investeren in tweede klasse.'
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_79443082
Standard eindigt niet bij de eerste zes in Belgie maar wint wel de Europa League, wat een topcompetitie heeft België toch
  maandag 22 maart 2010 @ 19:30:57 #8
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79459376
Ik vind het wel ironisch dat die "kleine" ploegen graag die play-off 1 halen omdat ze dan nog wat extra thuisrecettes tegen de topploegen hebben en dan halen Genk en Standard het niet eens en moeten ze eigenlijk vooral nog eens tegen elkaar spelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 22 maart 2010 @ 20:41:42 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79463347
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het wel ironisch dat die "kleine" ploegen graag die play-off 1 halen omdat ze dan nog wat extra thuisrecettes tegen de topploegen hebben en dan halen Genk en Standard het niet eens en moeten ze eigenlijk vooral nog eens tegen elkaar spelen.
Bwah, kom kom , Sint-Truiden heeft zo een extra match tegen Club en Anderlecht, en Kortrijk en Zulte-Waregem hebben onderling nog hun al even fel bezochte streekderby's ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_79463921
hup zulte-waregem
5caring motherfuckers like stephen king flicks
  maandag 22 maart 2010 @ 21:07:41 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79464825
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bwah, kom kom , Sint-Truiden heeft zo een extra match tegen Club en Anderlecht, en Kortrijk en Zulte-Waregem hebben onderling nog hun al even fel bezochte streekderby's ...
Dat was niet de bedoeling van hun grote play-off. Dat zou een spektakelstuk worden met elke week een topper (of zelfs 2) met een ontzettend spannende ontknoping.

In praktijk moet je Gent er al gaan bijslepen als topploeg om aan wat topwedstrijden te raken en de titelstrijd is eigenlijk ook al beslist. De verschillen zijn kleiner geworden, maar ik verwacht dat de top 3 exact hetzelfde blijft en de 3 overigen mogen gaan uitvechten wie ten onrechte zijn Europees plekje mag gaan verliezen van de winnaar van play-off 2.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 22 maart 2010 @ 21:35:27 #12
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79466534
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat was niet de bedoeling van hun grote play-off. Dat zou een spektakelstuk worden met elke week een topper (of zelfs 2) met een ontzettend spannende ontknoping.

In praktijk moet je Gent er al gaan bijslepen als topploeg om aan wat topwedstrijden te raken en de titelstrijd is eigenlijk ook al beslist. De verschillen zijn kleiner geworden, maar ik verwacht dat de top 3 exact hetzelfde blijft en de 3 overigen mogen gaan uitvechten wie ten onrechte zijn Europees plekje mag gaan verliezen van de winnaar van play-off 2.
Denk ik ook eigenlijk. Ik verdenk trouwens pakweg Cercle Brugge , de ploeg in vorm na nieuwjaar, er zelfs van dat ze vorige week in Westerlo ergens opzettelijk de punten hebben laten liggen om niet in PO 1 uit te moeten komen en rustig naar de bekerfinale te kunnen toewerken en op die manier veel makkelijker een Europees plekje te pakken
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:43:42 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79655095
Club Brugge begint al goed aan de play-offs met een gelijkspel bij STVV.

Benieuwd of Dirar de titelkansen van Club nog steeds op 70% schat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:17:52 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79657562
En Standard start met 2-0 winst tegen Charleroi met 2 goals van Dieumerci "Ik speel geen playoffs" Mbokani.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_79660163
Club is gewoon mentaal nog niet klaar voor de titel. Er mist nog wat ervaring en maturiteit. Gewoon die tweede plek vasthouden, dat zou al een geweldige vooruitgang zijn. Volgend seizoen kan er dan echt voor de titel gegaan worden.
  zondag 28 maart 2010 @ 01:24:22 #16
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_79660624






Lijepa li si !
  maandag 29 maart 2010 @ 16:59:26 #17
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79712439
Frutos houdt het voor gezien bij Anderlecht en gaat terug naar Argentinië, mogelijk zelfs einde carrière.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:06:31 #18
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_79722838
Mooi verdient voor lang in de lappenmand te hebben gelegen.
Lijepa li si !
pi_79723283
Jammer dat Anderlecht afscheid moet nemen van deze goalgetter.Heeft ondanks weinig speelminuten toch veel betekend.

La Garza
  maandag 29 maart 2010 @ 21:16:42 #20
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_79723337
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:06 schreef Hrvat het volgende:
Mooi verdient voor lang in de lappenmand te hebben gelegen.
Desondanks , hij scoorde er meer dan veel spelers die constant fit waren.

Al was hij nu door de komst van De Sutter en de doorbraak van Lukaku eigenlijk sowieso wel overbodig geworden in het astridpark ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_79723644
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Al was hij nu door de komst van De Sutter en de doorbraak van Lukaku eigenlijk sowieso wel overbodig geworden in het astridpark ...
Ik verwacht in ieder geval dat er nog iemand bijkomt, want als Jacobs blijft gebruik maken van die 4-3-3 zijn 2 diepe spitsen toch te weinig. De andere die op die positie zouden kunnen spelen zijn toch niet echt geschikt om alleen oorlog te maken voorin.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:34:26 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79727306
Van De Sutter ben ik toch niet erg overtuigd dat hij het niveau aan kan. Belgische competitie zal nog wel lukken, maar als ze in de CL wat willen bereiken (weer geen 0 op 18 zoals wat jaren terug), moeten ze toch met wat beters komen dan De Sutter.

En alle druk op Lukaku leggen, gaat volgens mij ook tegenvallen, die kan beter nog wat in de schaduw van een meer ervaren spits staan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 01:10:44 #23
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_79733558
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Desondanks , hij scoorde er meer dan veel spelers die constant fit waren.

Al was hij nu door de komst van De Sutter en de doorbraak van Lukaku eigenlijk sowieso wel overbodig geworden in het astridpark ...
Respect voor die kerel, daar niet van.
Maar hij heeft geluk dat hij bij Anderlecht zat en zij zijn loon bleven doorbetalen. Ik ken meer spelers die voor kortere tijd geblesseerd waren en op de ziekenkas hebben gestaan...
Lijepa li si !
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:21:44 #24
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80119048
quote:
Legear: "Mijn BMW X6 is uniek"

Jonathan Legear is zijn wildste haren kwijt. Alhoewel, de Anderlecht-speler is en blijft een buitenbeentje. Sportief gaat het hem voor de wind. Legear wil de volgend jaren nog schitteren in het paars-witte shirt.

Anderhalf jaar geleden wou Jonathan Legear nog naar Moskou. Nu denkt de Anderlecht-speler daar anders over. "Ik realiseer me nu dat ik hier goed zit", zegt Legear in Het Laatste Nieuws.

"Zelfs als ik heel mijn carrière hier zou spelen, zou ik het niet slecht gedaan hebben. Er zijn veel jonge spelers vertrokken, omdat ze het geduld niet hadden. Ik zeg al lang dat ik tussen mijn 22e en mijn 24e basisspeler wil worden. Dat wordt nu stilaan waarheid."

"En als deze groep samen blijft, kunnen we volgend seizoen misschien de halve finales van de Europa League halen. Of de groepsfase van de Champions League overleven. Dat zou fantastisch zijn."

"Begrijp nationale selectie niet altijd"


Legear hoopt stilletjes op een selectie voor de Rode Duivels. "Ik ben Belg, ik wil voor mijn land uitkomen. Maar als de bondscoach me niet oproept, ga ik me daar niet dik in maken", zegt hij.

"Mijn eerste bekommernis ligt bij Anderlecht. Toegegeven: als ik de selectie soms zie, kan ik niet begrijpen dat ik met mijn zes Europese goals niet opgeroepen wordt."

"Hazard staat niet ter discussie. Hij maakt het verschil in de Europa League en scoort regelmatig. Hazard kan ook op links spelen. Daarom zou een tandem Hazard-Legear misschien ook ideaal zijn."

"Maar Mirallas heeft ook vaak op rechts gespeeld. Met alle respect: die heeft bij zijn club slechts tien volledige wedstrijden gespeeld voor zijn club."

"Volgens mijn moeder ben ik erger dan een vrouw"

Legear laat graag zien dat hij een buitenbeentje is. "Ik loop liefst rond in kleren die niemand anders heeft. Daarom winkel ik niet in België", zegt Legear.

"Ik ga naar Amsterdam, Maastricht of Parijs. Ik heb graag dingen die je bij niemand anders ziet. Zo ook met mijn auto. Ik heb een BMW X6, maar binnenin heb ik zoveel dingen laten veranderen dat hij uniek is."

"Ik wil mezelf zijn en niemand tegen het lijf lopen die er net zo uitziet zoals ik. Als mijn moeder mijn garderobe ziet, zegt ze altijd dat ik erger ben dan een vrouw", lacht Legear.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:40:30 #25
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_80140526
Typische metroseksueel!
Kletsen zouden ze moeten krijgen.
Lijepa li si !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')