Ik ook niet, ik dacht altijd dat L&R techniek het moeilijkste was? Maar het zal allemaal wel op de zelfde wiskunde basis rusten, bij econometrie gebruiken we de zelfde boeken als bij civiel, natuurkunde en L&R. Ik neem eigenlijk aan dat informatica de zelfde basis gebruikt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:05 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
dat vind ik ook behoorlijk tof. Zeker een studie waarbij het een combi is van oude talen, kunstgeschiedenis, geschiedenis en de nodige praktisch methoden zoals in de archeologie. Linguïstische studie vind ik ook wel wat hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:58 schreef netflanders het volgende:
[..]
Ik vind 't vooral tof dat je je eigen studie niet als compleet awesome en moeilijk wegzet, terwijl heel veel anderen hier dat wel doen. +1 daarvoor.
Zelf overigens Archeoloog/Assyrioloog. Assyriologie was ook een piece of cake. Archeologie iets lastiger, maar ook goed te doen.Ook niet echt studies waar ontzag voor is, maar de meeste mensen vinden 't vooral tof. M'n vriendin (eerder gepost in dit topic) heeft spijt dat zij geen archeologie is gaan doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polen_%28volk%29quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:21 schreef cikolata het volgende:
[..]
Zonder bouwkunde geen gebouwen om in te besturen
In Delft zegt men dat Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en Technische Natuurkunde de twee lastigste zijn. Daar kan ik mezelf wel in vinden. Maar toch... ik doe LR, ben niet bovengemiddeld slim en haal toch alles. Het heeft meer te maken met ervoor willen werken dan hoe moeilijk het is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:49 schreef Game_Error het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik dacht altijd dat L&R techniek het moeilijkste was? Maar het zal allemaal wel op de zelfde wiskunde basis rusten, bij econometrie gebruiken we de zelfde boeken als bij civiel, natuurkunde en L&R. Ik neem eigenlijk aan dat informatica de zelfde basis gebruikt.
Sterker nog, het inderdaad een combinatie van die studies, maar je kan het daarbij ook nog zo bèta maken als je wilt. Hoewel ik meer oude talen en materiële kant op ben gegaan (keramiek), is mijn collega bijna net zozeer bioloog/geneticus en aardwetenschapper als dat hij archeoloog is - en dat allemaal binnen dezelfde studie. Voor 't aanzien, geld en de prestige hoef je het niet te doen, maar ik zeker een van de meest gevarieerde leukste studies. En zeker niet eens zo heel makkelijk.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:08 schreef YellowBag het volgende:
[..]
dat vind ik ook behoorlijk tof. Zeker een studie waarbij het een combi is van oude talen, kunstgeschiedenis, geschiedenis en de nodige praktisch methoden zoals in de archeologie. Linguïstische studie vind ik ook wel wat hebben.
Wat lijkt me dat geweldi om zo een studie te kunnen doen, met nadruk op kunnen.
Als je verder kijkt dan wat je cursus je leert wist je wel wat meer over BS.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het gaat hier over studies, niet over cursussen.
ja dat lijkt me ook heel erg interessant. Helaas ben ik niet zo goed in (oude) talenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:09 schreef netflanders het volgende:
[..]
Sterker nog, het inderdaad een combinatie van die studies, maar je kan het daarbij ook nog zo bèta maken als je wilt. Hoewel ik meer oude talen en materiële kant op ben gegaan (keramiek), is mijn collega bijna net zozeer bioloog/geneticus en aardwetenschapper als dat hij archeoloog is - en dat allemaal binnen dezelfde studie. Voor 't aanzien, geld en de prestige hoef je het niet te doen, maar ik zeker een van de meest gevarieerde leukste studies. En zeker niet eens zo heel makkelijk.
Dat is echt de grootste verzameling intelligente mensen die er geen fuck mee doen die je je kan voorstellenquote:
Eens, als je echt zo'n briljante muzikant bent doe je conservatorium naast je andere studie.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:57 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Dat is echt de grootste verzameling intelligente mensen die er geen fuck mee doen die je je kan voorstellen
Ok daar heb ik weer even een mwoah. Punt is dat er een heel grote discrepantie is tussen op het conservatorium zitten en een goede toekomst hebben, als je er iets mee wilt bereiken moet je gewoon acht uur per dag met je instrument bezig zijn (mits mogelijk, blazers kunnen dat beter niet doen) en die acht uur zag ik heel weinig mensen halen. Er zijn echt maar een paar mensen die echt alles geven voor hun muziek en dat zijn de mensen die je nooit ziet omdat ze altijd bezig zijn. Er wordt echt onwaarschijnlijk laks gedaan over alles en het is de beste keuze in m'n leven geweest om geneeskunde te gaan studeren. Een maand geleden ben ik ook min of meer definitief gestopt met het conservatorium, ben er nog steeds gelukkig mee!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:01 schreef Seam het volgende:
[..]
Eens, als je echt zo'n briljante muzikant bent doe je conservatorium naast je andere studie.
Je bedoelt dat de meeste mensen na de opleiding iets anders gaan doen?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:57 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Dat is echt de grootste verzameling intelligente mensen die er geen fuck mee doen die je je kan voorstellen
Dat is ook bij de meeste wetenschappelijke opleidingen vrij gebruikelijk, aangezien die alleen maar direct opleiden tot wetenschapper, maar je krijgt ten minste wel nog de kans om je intellect op een specifieke manier te ontplooien. Waardoor je ook op andere gebieden ingezet kan worden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:00 schreef Warren het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de meeste mensen na de opleiding iets anders gaan doen?
Ook, maar ook mensen die gewoon wat aankutten en later een uitkering krijgen en 'musicus' zijn. Briljante mensen die een matig pianodocent worden etc.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:00 schreef Warren het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de meeste mensen na de opleiding iets anders gaan doen?
ik ga het over een jaartje maar eens proberenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:55 schreef Ewelina het volgende:
Als ik dit zo hoor ben ik heel blij dat ik niet naar het conservatorium ben gegaan.
Klassiek? Of jazz/pop?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:56 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ik ga het over een jaartje maar eens proberen
ik ga er toch alles voor doen om het te halen
muziek
Ik heb wel eens een onderzoek gelezen waarin aan vrouwen gevraagd werd welk beroep ze hun echtgenoot het liefst zien uitvoeren. Architect was favoriet.quote:
Ik kan me daar als vrouw zijnde echt geen moer bij voorstellen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:55 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een onderzoek gelezen waarin aan vrouwen gevraagd werd welk beroep ze hun echtgenoot het liefst zien uitvoeren. Architect was favoriet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |