abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:49:02 #176
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_79624428
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:05 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
Ik ook niet, ik dacht altijd dat L&R techniek het moeilijkste was? Maar het zal allemaal wel op de zelfde wiskunde basis rusten, bij econometrie gebruiken we de zelfde boeken als bij civiel, natuurkunde en L&R. Ik neem eigenlijk aan dat informatica de zelfde basis gebruikt.
ff wachten nog
pi_79643111
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:58 schreef netflanders het volgende:

[..]

Ik vind 't vooral tof dat je je eigen studie niet als compleet awesome en moeilijk wegzet, terwijl heel veel anderen hier dat wel doen. +1 daarvoor.

Zelf overigens Archeoloog/Assyrioloog. Assyriologie was ook een piece of cake. Archeologie iets lastiger, maar ook goed te doen. Ook niet echt studies waar ontzag voor is, maar de meeste mensen vinden 't vooral tof. M'n vriendin (eerder gepost in dit topic) heeft spijt dat zij geen archeologie is gaan doen.
dat vind ik ook behoorlijk tof. Zeker een studie waarbij het een combi is van oude talen, kunstgeschiedenis, geschiedenis en de nodige praktisch methoden zoals in de archeologie. Linguïstische studie vind ik ook wel wat hebben.

Wat lijkt me dat geweldi om zo een studie te kunnen doen, met nadruk op kunnen.
pi_79643366
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:33 schreef cikolata het volgende:
Bouwkunde
Bestuurskunde
pi_79643403
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bestuurskunde
Zonder bouwkunde geen gebouwen om in te besturen
pi_79643506
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:21 schreef cikolata het volgende:

[..]

Zonder bouwkunde geen gebouwen om in te besturen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polen_%28volk%29
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:27:28 #181
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_79643526
conservatorium
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:32:35 #182
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79643618
Status (in het algemeen) wordt in de (Nederlandse) samenleving ontleent aan iemands sociaal-economische positie, die weer voor een groot gedeelte bepaald wordt door het beroep, het inkomen en de hoeveelheid invloed die iemand heeft (kort gezegd).

Als je daar echt op geilt en je bent een beetje slim dan is het verstandiger om iets te doen als rechten, bedrijfskunde/economie of geneeskunde/tandheelkunde. Dit zijn traditioneel de studies die een opstapje bieden voor een leven met een boel geld in de maatschappelijke elite. Wat hierbij opvalt is dat veel mensen vaak een dubbel studie gedaan hebben. Naast geneeskunde dus ook filosofie, rechten samen met sociologie en economie met politicologie of wiskunde.

Met veel beta studies ben je verzekerd van een redelijk hoog inkomen en wellicht zul je er ook een flinke intellectuele prestatie voor moeten neerzetten. Maar in de maatschappelijke top zijn ze relatief sterk ondervertegenwoordigd (uitzonderingen daargelaten). Ook hebben veel beta studies een beetje een gek imago. Het stigma van autisme is lastig weg te vegen, wat de algemene waardering (en daarmee status) enigszins doet af nemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79644125
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bestuurskunde
Het gaat hier over studies, niet over cursussen.
pi_79644284
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:49 schreef Game_Error het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik dacht altijd dat L&R techniek het moeilijkste was? Maar het zal allemaal wel op de zelfde wiskunde basis rusten, bij econometrie gebruiken we de zelfde boeken als bij civiel, natuurkunde en L&R. Ik neem eigenlijk aan dat informatica de zelfde basis gebruikt.
In Delft zegt men dat Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en Technische Natuurkunde de twee lastigste zijn. Daar kan ik mezelf wel in vinden. Maar toch... ik doe LR, ben niet bovengemiddeld slim en haal toch alles. Het heeft meer te maken met ervoor willen werken dan hoe moeilijk het is.

Ik heb zelf veel meer respect voor de medische studies. Je zal toch maar 10 jaar willen studeren op hoog niveau.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79644400
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:08 schreef YellowBag het volgende:

[..]

dat vind ik ook behoorlijk tof. Zeker een studie waarbij het een combi is van oude talen, kunstgeschiedenis, geschiedenis en de nodige praktisch methoden zoals in de archeologie. Linguïstische studie vind ik ook wel wat hebben.

Wat lijkt me dat geweldi om zo een studie te kunnen doen, met nadruk op kunnen.
Sterker nog, het inderdaad een combinatie van die studies, maar je kan het daarbij ook nog zo bèta maken als je wilt. Hoewel ik meer oude talen en materiële kant op ben gegaan (keramiek), is mijn collega bijna net zozeer bioloog/geneticus en aardwetenschapper als dat hij archeoloog is - en dat allemaal binnen dezelfde studie. Voor 't aanzien, geld en de prestige hoef je het niet te doen, maar ik zeker een van de meest gevarieerde leukste studies. En zeker niet eens zo heel makkelijk.
pi_79644603
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het gaat hier over studies, niet over cursussen.
Als je verder kijkt dan wat je cursus je leert wist je wel wat meer over BS.
pi_79644723
Chirurgen en mensen die belangrijke beslissingen moeten maken (hoge functie in een bedrijf, registeraccountant etc.)
pi_79646832
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:09 schreef netflanders het volgende:

[..]

Sterker nog, het inderdaad een combinatie van die studies, maar je kan het daarbij ook nog zo bèta maken als je wilt. Hoewel ik meer oude talen en materiële kant op ben gegaan (keramiek), is mijn collega bijna net zozeer bioloog/geneticus en aardwetenschapper als dat hij archeoloog is - en dat allemaal binnen dezelfde studie. Voor 't aanzien, geld en de prestige hoef je het niet te doen, maar ik zeker een van de meest gevarieerde leukste studies. En zeker niet eens zo heel makkelijk.
ja dat lijkt me ook heel erg interessant. Helaas ben ik niet zo goed in (oude) talen Dan maar als hobby houden ook leuk

Ik vind trouwens iemand die officier is bij de luchtmacht ofzo ook wel een bepaalde status hebben.
Kolonel oid, en kwa gevoel acht ik luchtmacht of marine dan weer hoger dan landmacht.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:57:34 #189
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_79646955
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:27 schreef DeBassist het volgende:
conservatorium
Dat is echt de grootste verzameling intelligente mensen die er geen fuck mee doen die je je kan voorstellen
Fietstas.
pi_79647054
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:57 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Dat is echt de grootste verzameling intelligente mensen die er geen fuck mee doen die je je kan voorstellen
Eens, als je echt zo'n briljante muzikant bent doe je conservatorium naast je andere studie.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:09:43 #191
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_79647236
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:01 schreef Seam het volgende:

[..]

Eens, als je echt zo'n briljante muzikant bent doe je conservatorium naast je andere studie.
Ok daar heb ik weer even een mwoah. Punt is dat er een heel grote discrepantie is tussen op het conservatorium zitten en een goede toekomst hebben, als je er iets mee wilt bereiken moet je gewoon acht uur per dag met je instrument bezig zijn (mits mogelijk, blazers kunnen dat beter niet doen) en die acht uur zag ik heel weinig mensen halen. Er zijn echt maar een paar mensen die echt alles geven voor hun muziek en dat zijn de mensen die je nooit ziet omdat ze altijd bezig zijn. Er wordt echt onwaarschijnlijk laks gedaan over alles en het is de beste keuze in m'n leven geweest om geneeskunde te gaan studeren. Een maand geleden ben ik ook min of meer definitief gestopt met het conservatorium, ben er nog steeds gelukkig mee!
Fietstas.
pi_79648611
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:57 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de meeste mensen na de opleiding iets anders gaan doen?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:19:33 #193
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79649102
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:00 schreef Warren het volgende:

[..]

Dat is ook bij de meeste wetenschappelijke opleidingen vrij gebruikelijk, aangezien die alleen maar direct opleiden tot wetenschapper, maar je krijgt ten minste wel nog de kans om je intellect op een specifieke manier te ontplooien. Waardoor je ook op andere gebieden ingezet kan worden.

Mensen die conservatorium doen en bijvoorbeeld een wiskunde of taalknobbel hebben (komt vaak voor) krijgen niet de mogelijk om die verder te ontwikkelen. Slechts 5% (heb precieze cijfers ook ergens liggen) gaat daarna full time op hoog niveau aan de slag met hun muziek, de rest moet maar zien hoe ze rondkomen. Doodzonde, zeker als je de beste uren van je leven in een specifiek instrument gestoken hebt ipv andere even belangrijke zaken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:40:42 #194
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_79651480
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:00 schreef Warren het volgende:

[..]

Ook, maar ook mensen die gewoon wat aankutten en later een uitkering krijgen en 'musicus' zijn. Briljante mensen die een matig pianodocent worden etc.
Fietstas.
pi_79651960
Als ik dit zo hoor ben ik heel blij dat ik niet naar het conservatorium ben gegaan.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:56:52 #196
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_79652009
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:55 schreef Ewelina het volgende:
Als ik dit zo hoor ben ik heel blij dat ik niet naar het conservatorium ben gegaan.
ik ga het over een jaartje maar eens proberen
ik ga er toch alles voor doen om het te halen

muziek
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  FOK!fotograaf zaterdag 27 maart 2010 @ 20:31:16 #197
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_79653202
Voor mij zijn studies waar ik het meest bewondering voor heb (en dus in hogere status staan) de studies waarvoor je niet alleen feitenkennis moet hebben, maar ook abstract inzicht en dat moet vertalen naar concrete problemen. En dat zijn meestal studies met veel contacturen.

Ik kom uit op (technische) natuurkunde, econometrie, werktuigbouwkunde en eigenlijk zo'n beetje alle harde betastudies.

Vooral studies die ik zelf niet aan zou kunnen, omdat het abstractieniveau te hoog is om leuk te zijn voor mij. Heeft trouwens niet perse te maken met status in beroep later. Er zullen ongetwijfeld nog meer studies zijn die onder mijn criteria vallen, maar waar ik niets vanaf weet dus die staan er niet tussen .
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:32:57 #198
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_79653259
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:56 schreef DeBassist het volgende:

[..]

ik ga het over een jaartje maar eens proberen
ik ga er toch alles voor doen om het te halen

muziek
Klassiek? Of jazz/pop?
Fietstas.
pi_79655392
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:33 schreef cikolata het volgende:
Bouwkunde
Ik heb wel eens een onderzoek gelezen waarin aan vrouwen gevraagd werd welk beroep ze hun echtgenoot het liefst zien uitvoeren. Architect was favoriet.

Het ligt er maar aan hoe je status definieert, maar een mooie vrouw aan je zijde vind ik ook wel een vorm van succes.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_79655796
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:55 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een onderzoek gelezen waarin aan vrouwen gevraagd werd welk beroep ze hun echtgenoot het liefst zien uitvoeren. Architect was favoriet.

Ik kan me daar als vrouw zijnde echt geen moer bij voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')