abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79596581
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:17 schreef Miasan het volgende:

[..]

Daar is wat voor te zeggen, zeker op een basisniveau. Het is immers een 'exacte' wetenschap. Maar zelfs wiskunde rammelt aan alle kanten! Ik geloof dat Bertrand Russel poogde om de waarheid te vinden, in de wiskunde, maar in plaats daarvan vond hij een paradox die de zekerheid om zeep hielp. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Foundations_of_mathematics onder 'Foundational crisis'.
Zie Gödel.
pi_79597194
Goede topic!

Ik heb zelf altijd respect voor mensen die van die belachelijk moeilijke studies als Technische Natuurkunde enzo doen.
pi_79599892
quote:
Maar zelfs wiskunde rammelt aan alle kanten!
Dat vind ik niet terug in je wikilinkje
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:32:51 #154
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_79600321
Wiskunde
Natuurkunde
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:37:19 #155
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_79600508
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:14 schreef JoPiDo het volgende:
als je er indruk mee wil maken op meisjes, is wiskunde een afrader:
Valt mee, zat knappe vrouwen die kicken op intelligente mannen.
[enigzins representatief voorkomen is wel noodzakelijk]
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:17:38 #156
139770 Miasan
Roemer has it
pi_79602046
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:20 schreef BasementDweller het volgende:
Dat vind ik niet terug in je wikilinkje
Vandaar de 'zie ook'. Wikipedia was het beste wat ik zo snel even kon vinden. En Hap_Slik noemt Gödel, een andere belangrijke wetenschapper in deze 'crisis'. Er is vast heel veel literatuur over, maar ik ben er niet zó thuis in dat ik die nu zo ophoest.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_79603545
quote:

[..]

Daar is wat voor te zeggen, zeker op een basisniveau. Het is immers een 'exacte' wetenschap. Maar zelfs wiskunde rammelt aan alle kanten! Ik geloof dat Bertrand Russel poogde om de waarheid te vinden, in de wiskunde, maar in plaats daarvan vond hij een paradox die de zekerheid om zeep hielp. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Foundations_of_mathematics onder 'Foundational crisis'.
Zolang het als gereedschap (wat het natuurlijk is ) werkt ben ik tevreden
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:59:23 #158
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_79603820
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:29 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Advocaten verdienen vooral zoveel omdat vrijheid nou eenmaal duur blijkt te zijn. Als ik wat echt fout zou hebben gedaan heb ik behoorlijk wat centen over om 2 jaar minder te krijgen, persoonlijk.
m.a.w. vrijheid is te koop. Wat een belachelijke insteek heeft die rechtenwereld toch. Recht bedenken we voor iedereen, maar alleen als je genoeg geld hebt kan je het maximale gebruik ervan maken...

maar goed, geen advocaat die zich daar druk over maakt natuurlijk, dat recht komt hen namelijk wel erg goed uit.
pi_79608094
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:58 schreef Superlam het volgende:

[..]

Dus wat je hier zegt is dat je je eigen mening nog niet helemaal gevormd hebt, maar je doet toch een poging een tegenaanval te doen op iemand door middel van een bij elkaar geraapt stukje bullshit.
Een tegenaanval? Ik val niemand aan, ik licht een tipje van de sluier op, de hele waarheid of iets wat er op lijkt, zal je bij mij (nog) niet vinden.
pi_79608276
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:11 schreef Warren het volgende:

[..]

Alleen we hebben het over de studie, en niet over wat je er allemaal mee kan doen.

De studie dan:

- weinig intellectuele belasting.
- weinig contacturen.
- weinig huiswerk.

Enig idee waarom zoveel mensen rechten doen, die niet weten wat ze willen? Omdat je toch door weinig te doen je vakken kan halen en een beetje kan aanmodderen zonder echt je echt flink in te zetten. Je ziet daarom ook weinig mensen bij Werktuigbouwkunde die zich niet inzetten, omdat je daar snel weg bent als je niet gemotiveerd bent.

En ja, ik kan het weten, ik ben derdejaars (en ik stop er ook mee, vandaar mijn enigzins negatieve stemming).
Ja, over de studie, maar daar had die meneer waar ik op reageerde het niet zozeer over, vandaar mijn reactie.

Je kan wel bij veel vakken een 6 ofzo halen ja zonder er echt wat voor te doen, dat heb ik zelf ook gemerkt. Dat is waar. Weinig intellectuele belasting is opzich ook wel waar ja. Maarja, daar kan je zelf wat aan doen, door het buiten de studie te zoeken, of keuzevakken. Contacturen mag wel wat meer ja, zeker de komende jaren wordt dat echt weinig volgens mij. Spreekt me ook wel tegen moet ik zeggen. Huiswerk vind ik niet weinig, maar ik wil het dan ook vrij goed doen. Al met al stelt rechten op zich niet eens zo veel voor nee.. vind ik ook. Maar ja, je kan je wel onderscheiden door er zelf wél echt voor te gaan .

Je stopt er mee in het derde jaar.. sorry to hear that. Maak je wel je bachelor af?

[ Bericht 4% gewijzigd door Complexiteit op 26-03-2010 14:52:25 ]
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:23:32 #161
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79611389
Sterrenkunde.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:03:05 #162
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79613002
Intelligentie kudos: Sterrenkunde, natuurkunde, wiskunde, L&R
Schoonouder kudos: Rechten, medicijnen, tandheelkunde, Vliegschool van de KLM.
Kroeg kudo's. Mariniers, luchtmacht, brandweer, schrijver (van reisboeken)

Let op:vooral beroepen op de schoonouder kudo lijst betalen aardig wat euro's

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 26-03-2010 18:07:38 ]
pi_79613608
Bijna elke universitaire studie kan wel op mijn respect rekenen, mits de persoon ook een echte 'student' is.
Of de studie rechten opzich nou intellectueel of niet is, men kan het wel zo maken. Hetzelfde geld voor de meeste alpha-studies. Wanneer iemand echt weet waar hij het over heeft, echt de kennis waardeert die hij uit een studie haalt en weet te plaatsen, heeft hij mijn respect.
pi_79613830
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Intelligentie kudos: Sterrenkunde, natuurkunde, wiskunde, L&R
Schoonouder kudos: Rechten, medicijnen, tandheelkunde Vliegschool van de KLM.
Kroeg kudo's. Mariniers, luchtmacht, brandweer, schrijver (van reisboeken)

Let op:vooral beroepen op de schoonouder kudo lijst betalen aardig wat euro's
En ik voeg aan dat rijtje Intelligentie-kudo's toe: ICT, Scheikunde, en Werktuigbouwkunde.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:48:09 #165
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79614801
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:23 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

En ik voeg aan dat rijtje Intelligentie-kudo's toe: ICT
.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79615755
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:48 schreef Marble het volgende:

[..]

.
Als jouw referentiekader niet verder gaat dan MBO ICT niveau 3 dan is dat

Probeer maar eens stukje compilerbouw en lambda calculus op WO-niveau; ga je vast heel leuk vinden
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:18:42 #167
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_79615915
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:14 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Als jouw referentiekader niet verder gaat dan MBO ICT niveau 3 dan is dat

Probeer maar eens stukje compilerbouw en lambda calculus op WO-niveau; ga je vast heel leuk vinden
dat zou ik dan ook geen ICT meer noemen, eerder wetenschap.
pi_79617565
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:23 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

En ik voeg aan dat rijtje Intelligentie-kudo's toe: ICT, Scheikunde, en Werktuigbouwkunde.
Als je dan toch zo doet noem dan gelijk alle exacte studies op
pi_79618471
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:05 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Als je dan toch zo doet noem dan gelijk alle exacte studies op
Mwoah, de meeste kan je onder 1 v/d "grote" 4 scharen dus lijkt me vrij zinloos
pi_79619191
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:31 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Mwoah, de meeste kan je onder 1 v/d "grote" 4 scharen dus lijkt me vrij zinloos
Dan kun je net zo goed alleen wiskunde noemen, daar kan je alles onder scharen.

pi_79620010
Informatica aan TU Delft studeren schijnt juist één van de moeilijkste te zijn, hoor...
pi_79620983
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:22 schreef Oksel het volgende:
Technische Bedrijfskunde natuurlijk!
Ghehe er valt best wat mee te bereiken en zo ook status
maarja wat wil je en wat moet je met status

een hoop geld ofzo?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:40:24 #173
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_79621123
Waarom heeft Econometriezoveel status, ik ben daar ondertussen derde jaars, ga mn Bachelor cum laude halen en heb nou niet echt het idee dat ik tot het gaatje ben gegaan de afgelopen drie jaar. Ik heb veel meer ontzag voor lucht en ruimtevaart techniek of (technische) natuur/wiskunde
ff wachten nog
pi_79621918
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:40 schreef Game_Error het volgende:
Waarom heeft Econometriezoveel status, ik ben daar ondertussen derde jaars, ga mn Bachelor cum laude halen en heb nou niet echt het idee dat ik tot het gaatje ben gegaan de afgelopen drie jaar. Ik heb veel meer ontzag voor lucht en ruimtevaart techniek of (technische) natuur/wiskunde
Ik vind 't vooral tof dat je je eigen studie niet als compleet awesome en moeilijk wegzet, terwijl heel veel anderen hier dat wel doen. +1 daarvoor.

Zelf overigens Archeoloog/Assyrioloog. Assyriologie was ook een piece of cake. Archeologie iets lastiger, maar ook goed te doen. Ook niet echt studies waar ontzag voor is, maar de meeste mensen vinden 't vooral tof. M'n vriendin (eerder gepost in dit topic) heeft spijt dat zij geen archeologie is gaan doen.
pi_79622280
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:13 schreef Emma123321 het volgende:
Informatica aan TU Delft studeren schijnt juist één van de moeilijkste te zijn, hoor...
Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')