abonnement Unibet Coolblue
pi_81260030
voorlopig zijn we echt uitgepuft met die tuin
we hebben al wel bekeken dat we in de herfst / winter nog circa 10 bomen gaan kappen, ook gewoon zo tussen in om de boel wat lucht te geven, maar dat ging nu gewoon niet meer vanwege het seizoen.
(hebben ooit al eens een boom flink gesnoeid en vervolgens in sneltrein vaart naar de vogelopvang kunnen racen omdat we een jong gezinnetje daarmee dakloos gemaakt hadden, de ouders zijn gelukkig niet boos gezien hun nestje dit jaar )

ik heb wel echt meters en meters omgespit en ingezaaid met gras, dat begint nu een beetje op te komen, dus zodra de kale plekken weg zijn maak ik wat foto's want het ziet er nu gewoon niet zo leuk uit.
nieuwe tuinverlichting staat al wel en geeft weer wat moderns aan de tuin savonds.

en passant moesten we een gedeelte van de oprit nog even ophogen, ook leuk werk, not.
de grond verzakt hier enigszins, dus na een tijdje komt de garage steeds hoger te liggen, dus mijn auto met brede platte bandjes kon er simpelweg niet meer inkomen
wilde haar toch wel graag binnen hebben dus zand halen en een gedeelte opnieuw bestraten, dat zijn zo van die # klussen die dan even snel tussendoor komen, denk je een weekend te kunnen gamen
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81260849
auto met brede platte bandjes is dat dat mooie exemplaar dat in het begin te zien was?

Wel lief dat jullie om de vogeltjes denken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81261602
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:58 schreef Ml-etje het volgende:
auto met brede platte bandjes is dat dat mooie exemplaar dat in het begin te zien was?

yes, mijn andere grote liefde
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 22:39:52 #79
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81522709
volop in het MDF zaagsel!
boekenkast is al op de helft, tuin opgeknapt, hoop volgend weekend te kunnen verven , pics volgen dan weer!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81549540
Goed bezig hoor!
pi_82010083
Weer eens tijd voor een kleine update; veel werk maar op zich nog niet veel te zien maar laat ik toch maar weer wat plaatsen.

De tuin hebben we voorlopig gehad, ingehaald door het weer dus alles begon te bloeien en we konden dus gewoon niet verder. Maar wel echt enorme schoonmaak gehad, flink gespit en flink gras gezaaid.
De rand van de boswal ziet er nu zo uit:



Je kunt goed zien welke bomen we er in de herfst / winter nog gaan uithalen, die berk en aan het einde nog een boom en dan nog de rij erachter, zodat er in totaal 2 rijen uit zullen zijn. Natuurlijk ook hier en daar tussen in nog wat, zodat alles weer wat meer lucht en licht krijgt en het er volgend jaar perfect uitziet. Nu zijn er circa 10 bomen uit, zelfde aantal moet nog. (en natuurlijk de stammetjes, jaja, nu al geen zin in..)



Hier de westkant van de tuin, lagen stapels en stapels lavastenen, gratis af te halen op marktplaats gezet, de boel kunnen omspitten en graszaad erin. Op dit moment begint het overal heel voorzichtig te groeien, dus met een paar weken een picture update, incl nieuwe tuinverlichting

Goed. En in huis.
Aardig op weg, eindelijk, met de kasten.

Zie hier het materiaal voor kast 1, de boekenkast, netjes bezorgd in de garage:



De muur waar het moet gaan komen:


Na de eerste start stond al snel dit:


En een dag later al dit:


Vandaag ziet het er al zo uit:


Netjes in de MDF primer (wat een k# klus), ga ik vandaag afmaken zodat ik vanmiddag met hoogglans wit kan aflakken, ik verwacht 2 lagen. Dus, als alles netjes wordt en snel droogt, kunnen we zondag 3 uur lang trap op trap af om de boeken weer van zolder te halen en op hun nieuwe plek te zetten. Spotjes er boven in en klaar!

Euh, deze kast dan tenminste.
Verder is de ombouw voor de vloerverwarmingsunit in de gang klaar, staat in de primer, ook vanmiddag aflakken, in zijdeglans wit overigens en liggen inmiddels in de studeerkamer ook alle min of meer op maat gezaagde onderdelen voor de ordner kast klaar om mee te gaan knutselen.
Deze hopen we dit weekend af te hebben zodat ik zondag of maandag kan starten met deze verven, kan de administratie ook weer van zolder afgehaald worden en op zijn plek.

De verkeerde paneelgordijnen zijn inmiddels omgeruild dus de goede hangen, moeten alleen nog beetje uitzakken want behoorlijk gekreukt.
Meer pics volgen na het weekend!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82010211
Wow mooi!!! Super dat jullie dat kunnen zeg
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82012380
Tuin wordt mooi en kast ook!
Mag ik vragen hoe het zit met die kast? Zelf ontworpen en zelf maten besteld? En waar gekocht en laten zagen ...? En hoe maak je alle delen aan elkaar en hoe maak je de planken er in?
  zondag 30 mei 2010 @ 13:20:58 #85
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_82096783
De kast houd ik even in de gaten, wij moeten ook nog een nieuwe kast op de werkkamer.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_82098022
kan geen primer of verf meer zien, veel te veel vakjes die boekenkast
morgen meer pics als de boeken erin staan (gaat morgenochtend gebeuren) en vanavond nog wat uitleg (met pics) van het bouwen / systeem / details van de boekenkast en ordnerkast (bijna af, kan vanmiddag gaan gronden).
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82101152
Zit nu toch te wachten tot ik verder kan met mdf plamuur op de ordnerkast, dus waarom niet even weer een pics update van deze ruimte, vanaf de start?

Goed, bij de vorige eigenaar was deze kamer de ouder slaapkamer, wij maakten er een studeerkamer van.


Bij binnenkomst van rechts naar links draaiend, let vooral op his and hers tv... (vast een briljant huwelijk)


Eerste dat wij deden was het muurtje van de so called walk in closet (yeah right, het hok erachter dus) eruit slopen:


We kwamen wat vervelende verrassingen tegen aan bewapening in de vloer (?) en omdat we toen wel even wat andere dingen aan ons hoofd hadden deden we wat altijd gedaan werd in zo'n situatie; de deur ging gewoon even een paar weken dicht



Toch maar beetje verder opgeknapt, gewoon beetje witten, troep eruit, zoals dit hebben we dus tijdelijk gewerkt: niet volledig de eind bedoeling, maar het kon wel even. De beide werkplekken zijn inmiddels al weer weg, ook de inrichting moest er aan geloven.



Inmiddels is het plafond glad gestuct en helemaal wit ge-airbrusht, zijn d ewanden allemaal gespachteld, staat er een nieuwe werktafel met stoelen, hangt er een nieuw gordijn, nieuw plantje en staat de boekenkast.
Zal die pics zoals beloofd later deze week uploaden, maar voor nu even (omdat ik toch zit te wachten) even een paar pics zodat duidelijk is welke weg we hebben afgelegd met deze ruimte
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82102184
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:55 schreef WRH het volgende:
vanavond nog wat uitleg (met pics) van het bouwen / systeem / details van de boekenkast en ordnerkast (bijna af, kan vanmiddag gaan gronden).


Er is wel veel gebeurd in die kamer idd! Stukken mooier nu!
pi_82102393
Jaaaaah, je dacht toch niet dat we na beneden gingen stoppen
Gewoon boven weer verder!
Na de studeerkamer (hopelijk af deze week) volgt de kleedkamer hiernaast

Als het goed gaat, is het hele huis dan volgende maand af. Kan het na de zomer in de verkoop
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82107723
keurig hoor!
pi_82113471
Ben benieuwd, mijn Mr heeft vanmorgen nadat hij de kast aandachtig had bekeken de laminaat uitleg gekregen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82162994
ok, weer even kleine pics update, het lijkt zo weinig maar er zit zoveel onzichtbare tijd en werk in

de boekenkast is klaar!


is inmiddels nog verder ingericht en staat iets voller dan dit, maar had de foto al gemaakt vanochtend en ging daarna nog schuiven (en vond nog meer boeken op zolder).
moet natuurlijk nog veel voller, dus weer een extra reden om voor mooie boekjes te struinen

De ombouw van de vloerverwarming in de hal is heel simpel, houden tenslotte niet van te veel franjes:




Boedha hadden we hier bedacht, weliswaar iets te laag maar toch mooi onder zijn eigen lichtje en guess what... het staat eigenlijk niet...
Dus Boedha maar weer terug naar boven, de boekenkast in en nu driftig aan het zoeken naar een geschikte foto om op canvas te laten printen en tegen de wand te hangen. Ook rustig maar toch nét iets meer dan alleen dat kleine beeldje.


En de ordnerkast is gister afgebouwd, maar het was al vrij laat dus die kon helaas vanochtend pas in de primer (2x) en daarna eind van de middag in de eerste laag hoogglans, jammer, had echt gehoopt die al af te hebben vandaag.

Komt lief net naar boven, zegt even op gepaste wijze de juiste 'ooh' en 'aah' om vervolgens af te sluiten met; 'is er een speciale reden dat je de plint onderop niet meegeverfd hebt?'
Fuck..
zo mijn best gedaan op alle naadjes wegplamuren en schuren en alles netjes glad te verven, compleet die # plint onderaan overgeslagen.
Goed, gelukkig moeten we hierna nog een kleedkamer bouwen, dan ga ik wederom aan de gang met primer en verf, dus dan wordt het zijn beurt, geen zin meer om alleen voor die plint vanavond nog een nieuw potje primer te halen en 1 stom randje te gronden, volgende beurt.

Morgen gaat wel de 2de laag lak erop, dan drogen en dan kan hij weer ingedeeld worden, dus dan volgen weer pics van de how to en eindresultaat van die kast.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82163091
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:02 schreef Ml-etje het volgende:
Ben benieuwd, mijn Mr heeft vanmorgen nadat hij de kast aandachtig had bekeken de laminaat uitleg gekregen
Laminaat ligt ?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82163351
Oooh je eigen bibliotheek, erg mooi geworden zeg!
Boedha is wel een beetje ieniemini en ik dacht al huh ze hebben er 2 dezelfde
ben benieuwd naar de kleedkamer en ben bang dat wij daarna moeten verhuizen omdat ik alles hier te klein vind

Supermooi geworden!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82164536
Doe normaal, jullie huis wordt schitterend!

ohja, voor t canvas in het halletje denken we aan 1 van deze 2:







Heel cliche , foto's van onze bruiloft, maar wel heel rustig en weinig kleur enzo, denk dat het wel mooi kan worden, uitvergroot op die plek.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82165168
De 1e moest ik 2x naar kijken voor ik zagw at het was
Maar dat is wel mooi een foto met die betekenis.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82165238
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:37 schreef Ml-etje het volgende:
De 1e moest ik 2x naar kijken voor ik zagw at het was

klopt, (voor iedereen die het niet ziet: t is dus een close up van een Calla) dat vond ik eigenlijk juist wel grappig, dat er wel iets hangt maar dat je niet ziet wat er nu eigenlijk is
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82165600
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:07 schreef Beijtje het volgende:
Mag ik vragen hoe het zit met die kast? Zelf ontworpen en zelf maten besteld? En waar gekocht en laten zagen ...? En hoe maak je alle delen aan elkaar en hoe maak je de planken er in?
We hebben zelf bedacht hoe we de kast wilden hebben. Eerste optie was de Billy van Ikea (ik weet het, dat is natuurlijk vloeken op het klustopic ). Na passen en meten met de standaardmaten bleek dat dit niet een echte optie was. Bovendien wordt het niet mooi om meerdere kasten naast en op elkaar te zetten (we wilden immers 1 kast). Als je dan ook nog eens de prijs meerekent.

Goed, zelfbouw dus. Hoe moeilijk kan een boekenkast zijn. Paar plankjes aan elkaar monteren en klaar.
Bleek toch wel een beetje tegen te vallen. Eerst bedenken wat de maten moeten zijn. Dan de breedte en de hoogte verdelen in een aantal vakken. Hoe hoog en hoe breed moeten deze zijn. Uiteindelijk hebben we een verdeling bepaald waarvan we het gevoel hadden dat het ok zou zijn. Nu de kast staat moet ik zeggen dat de maten van de vakken prima zijn. Voor de diepte van de kast hebben we gekeken op de ikea site bij een aantal kasten.

Uitgangspunten waren:
Maximale hoogte 2.42 (rekening houden met de trafo voor de verlichting die bovenop de kast moet komen)
Diepte van elk vak: 30 cm (bovenste plank: 40 cm ivm verlichting)
Breedte van elk vak: 81 cm
Onderste rij hoger i.v.m. grote boeken
Plint onderkant: 3 cm hoog
Materiaal: MDF 18 mm dik

Na een beetje puzzelen was de conclusie dat rij 2 t/m 7 bijna net zo hoog zouden worden als rij 1. Daarom hebben we er voor gekozen om de bovenste rij net zo hoog te maken als de onderste. Is ook meteen mooi symmetrisch.

Door nu van de totale hoogte de dikte van alle planken, de plint en de onderste en bovenste rij af te trekken weet je hoeveel ruimte er nog verdeeld moet worden. Dat kwam neer op ongeveer 31 cm: dus de hoogte van rij 2 t/m 6 wordt 31 cm.

Ik heb ervoor gekozen om de kast als het ware in de vorm van allemaal aparte blokken op te bouwen.
Bovendien heb ik ervoor gekozen om de kast als het ware horizontaal op te bouwen (laag voor laag).

De onderste plank voorzien van de plint: rondom 2,5 cm in laten springen (ook deze van 18 mm MDF)
De rijen zijn allemaal op de zelfde manier opgebouwd:
Elk vak bestaat uit een U: twee zijplaten aan de achterplaat geschroefd (wel voorboren om splijten te voorkomen). Je krijgt op die manier een scheiding tussen de vakken van 2* een 18mm MDF plaat.

De onderkant van deze U's heb ik met deuvels aan de plank waar ze opkomen te staan bevestigd. Met de bovenfrees de gaten voor de deuvels op de gewenste plaats maken. Vervolgens de punten op de U markeren (zijn van die metalen puntjes voor, weet ff niet hoe ze heten) en de gaten (ook weer met de frees) in de U maken. Beetje houtlijm en klaar.

Na 4 u-tjes is de rij vol. Plank erbovenop schroeven en de laag is klaar.

Dit voor alle lagen herhalen.
Ik moet zeggen na laag 4 begin je je wel af te vragen waarom die k#@$@ kast zo groot moet worden

Als laatste nog voor de voorkant de afdeklatten erop (middelste drie zijn 4,5 cm breed en de buitenste 2 zijn 2,25 cm breed). Dit is gemaakt van 5,5 mm dik triplex (kwam toevallig beter uit vanwege de deuren in de andere kast. Kan natuurlijk ook van bv 4 mm MDF).

Het materiaal hebben we bij de Gamma vandaan. Er was een tip gedaan over Hornbach, maar daar waren de verzendkosten 3 keer zo hoog.
Ik heb vantevoren een zaagplan gemaakt (ok we waren eerst heengegaan met een lijstje van benodigde aantallen en maten, maar gezien de hoeveelheid moesten we daar een afspraak voor maken en een plan maken).

Het overgrote deel is keurig op maat gezaagd. Ik heb het plan wel zo opgesteld dat elke maat maar 1 maal ingesteld hoefde te worden.

Een deel heb ik zelf op maat gemaakt. Hiervoor heb ik ook de frees gebruikt, zodat alle delen exact even groot zijn.

Ohja en na een aantal dagen zagen, freesen, boren en lijmen kon ik de kast niet meer zien.
Gelukkig heeft WRH het schilderwerk op zich genomen
pi_82166985
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:38 schreef WRH het volgende:

[..]

klopt, (voor iedereen die het niet ziet: t is dus een close up van een Calla) dat vond ik eigenlijk juist wel grappig, dat er wel iets hangt maar dat je niet ziet wat er nu eigenlijk is
snap het idee en het past prima in jullie huis
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82167024
Oeh Lorne wat goed! Een hele werkbeschrijving die zet ik in het klusboek als jullie dat goed vinden
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')