en hier weer verderquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat laatste ja, langs de noordkant. Nu is er niets. Bovendien kan zo'n station ook andere dorpen dienen: bosch & duin en huis ter heide.
Yep, VVD it isquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:38 schreef Memento-Mori het volgende:
Terug vind Utrecht iedereen klaar om te stemmen morgen?
Als ze de aftakking maken na de A27 hoeven ze alleen onder de Koningsweg door, dat valt dus best wel mee... En ze hoeven geen materieel te kopen, want stoptreintjes zijn er alquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Treininfrastructuur is vele malen duurder, gelijkvloerse kruissingen zijn bijvoorbeeld verboden bij nieuwe spoorlijnen. En langs de campus in Nijmegen loopt als een spoorlijn, toch een beetje een ander verhaal dan het aanleggen van een compleet nieuwe spoorbaan. Trams zijn veel flexibeler, je kan bijvoorbeeld nu ook eenvoudig een halte bij Galgenwaard aanleggen.
quote:
Die bocht is onmogelijk scherp en nooit door een trein te maken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:43 schreef Inu het volgende:
[..]
Als ze de aftakking maken na de A27 hoeven ze alleen onder de Koningsweg door, dat valt dus best wel mee... En ze hoeven geen materieel te kopen, want stoptreintjes zijn er al
Vroeger, toen ze nog stinkende dieselbussen hadden was de stad veel mooier en schoner.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:43 schreef Inu het volgende:
[..]
maar ik wil later niet tegen mn kinderen moeten zeggen hoe mooi Utrecht vroeger wel niet was zonder die trams overal
Ja, nostalgiequote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Vroeger, toen ze nog stinkende dieselbussen hadden was de stad veel mooier en schoner.
Alles kan gesloopt wordenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:21 schreef DennisMoore het volgende:
Nah, daar zijn die straatjes in Utrecht toch te smal voor?
Bron? En kunnen ze 't al betalen dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:23 schreef busfoto.nl het volgende:
Leden,
ik wil hier even (mogelijk) wat rechtzetten wat in het vorige topic misschien verkeerd is begrepen: alle blauwe GVU gaan weg in 2011 en worden vervangen door nieuwe hybride bussen in geel/grijs.
Hier wou ik nog even op reageren: ik woon dus in Casa Confetti, naast de halte van de 12 op de Uithof, en van die piepjes van dichtgaande busdeuren word je ook niet vrolijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn ook best hypermoderne gestroomlijnde futuristische bussen die er net zo slick uitzien als jouw tram. En die desnoods elektrisch of op waterstof rijden en daarmee ook geen roet meer uitstoten of lawaai maken (denk ook aan dat gruwelijk irritante "Niet. Meer. Instappen" van de tram. Je zal ernaast wonen...).
Bussen zijn gewoon irritant omdat ze door een wijk kronkelen, straatje voor straatje... bochtje voor bochtje. En ze zijn veel krapper dan een fijne sneltram.
Zo! Die dingen zijn echt hard! Als je in de bus bij de deuren staat/zit doet het echt pijn aan je oren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hier wou ik nog even op reageren: ik woon dus in Casa Confetti, naast de halte van de 12 op de Uithof, en van die piepjes van dichtgaande busdeuren word je ook niet vrolijk.
Okay .quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:32 schreef busfoto.nl het volgende:
De huidige concessie stadsvervoer (GVU) loopt eind 2011 af. Net zoals de tijdelijke concessie streekvervoer BRU (dat zijn dus die geelgrijze bussen). Eind 2011 worden beide gebieden als een concessie aanbesteed. De huidige geelgrijze streekbussen worden niet vervangen, die zijn nog uit 2008. De vloot van GVU bestaat echter uit een bonte verzameling bussen die niet meer aan de milieueisen voldoen.
[ afbeelding ]
Eind 2011 rijden er dus alleen nog maar geel/grijze bussen door Utrecht. Zie ook deze pagina, agendapunt 6: http://www.regioutrecht.n(...)tuur/Vergaderstukken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |