abonnement Unibet Coolblue
pi_77915662
Draagdoeken 71

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki







Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
İDumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:43:44 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77915823
een nieuw topic!

kheb aviva in de huftschlinge
mag officieel nog niet, maar kheb weer eens wat aan mijn borst (auauau, zometeen naar de ha), dus voorop gaat niet, en anders slaapt onze kleine prinses niet, dus dan maar zo
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77915891
Beessie-Jen postte in het vorige topic mooie fotootjes:
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
draagprimeur:

allereerste poging


Geloof dat dat stuk in haar nek nog wat strakker kan.. maar verder lijkt het wel aardig?

vind het trouwens een moooooie doek... blij met de kleuren
miss_sly sloot het topic met leuke foto's van Senna in de mooie Tragwerk kleertjes:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Mooie doek BJ En dat duimpje ik heb een zo'n foto van Senna, maar die heeft het daarna nooit meer gedaan. ziet er zoo schattig uit

Davinia, kijken of het lukt morgen

Senna past nu perfect in haar Tragwerkpakje, alleen zijn de mouwen nog wat lang. Het is niet alleen een fijn pakje voor in de draagdoek, maar ook om lekker op de grond te spelen:



En het kleurt perfect bij de Bumbo seat :

En Tinuviel vroeg nog om tips voor heupdragen:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:31 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

was er niet ooit sprake van dat je hem wilde verkopen.

Geinteresseerde koper meldt zich

Dat rugdragen heeft al redelijk bevallen gisteren. Denk dat ik van het weekend ook maar dat torsodragen ga proberen. Heupdragen was helaas nog geen succes. Misschien als ik van het weekend met manlief samen kan gaan doen dat het beter werkt. Maar waar ik nog moeite mee had bij het heupdragen was het helemaal doortrekken van de bovenste doekbaan. Ik heb het net zoals in Webkims filmpje naar achteren geleid, kreeg het ook door het eerste stukje van de knoop weg maar waar moet ik het dan verder weg trekken? Kan iemand dat goed uitleggen? En ik vond het een beetje eng omdat meneer zijn benen strekte en ik bang was dat die zich toch uit de doek zou kunnen werken.

BJ wat een prachtige doek. Ziet er erg mooi geknoopt uit. En je kleine Evie in de doek slapend met haar duimpje in haar mond
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
İDumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_77915934
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:43 schreef DaviniaHR het volgende:
een nieuw topic!

kheb aviva in de huftschlinge
mag officieel nog niet, maar kheb weer eens wat aan mijn borst (auauau, zometeen naar de ha), dus voorop gaat niet, en anders slaapt onze kleine prinses niet, dus dan maar zo
Ik dacht dat Webkim altijd zei dat Hüftschlinge al vanaf de geboorte mag, omdat je daarbij ook alles ook precies kunt aanspannen en het dus ook genoeg steun geeft in het nekje
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
İDumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:52:22 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77916066
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik dacht dat Webkim altijd zei dat Hüftschlinge al vanaf de geboorte mag, omdat je daarbij ook alles ook precies kunt aanspannen en het dus ook genoeg steun geeft in het nekje
dat dacht ik ook, maar op de didymos site zeggen ze vanaf 12 weken, dus ging ik weer twijfelen.
naja, kheb zo'n rolletje in dr nek, ze leunt met dr koppie naar voren en een beetje op mijn arm, het zal wel goed zijn
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77916147
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:42 schreef wickie het volgende:
BJ wat een mooie doek! en wat een geweldig mooi gezicht jullie saampjes
Nu is het nog boekje lezen en brinta maken, over een paar daagjes is het lekker naar buiten en op stap.
Ik dacht ook 'handig een doek voor af en toe, voor erbij omdat Ukkie zoveel last heeft van krampen en melk opgeven, kan ik ook weer wat'. Inmiddels gebruik ik eigenlijk alleen maar de doek.

Ik heb vandaag echt dikke pech op ebay, 2 doeken en een ringsling aan me neus voorbij gegaan... Allen in de laatste seconden en ook echt een euro boven mn bod... Ben beetje erg gefrustreerd nu...

Vanaf wanneer kan je gaan rugdragen? Ukkie is nog klein en licht voor haar leeftijd (3,5 maand), maar wil het al vroeg gaan introduceren, het lijkt me erg fijn rugdragen. En met welke knoop kan ik het beste beginnen en kan die met een nummertje 6 lengte (heb alleen een 6)?
Jammer dat je die 2 doeken bent misgelopen. Maar het is niet zo dat het maar een euro verschilt. Als jij een bod doet, verhoogt eBay automatisch met één euro. Degene die jou overboden heeft, heeft dus misschien wel 10, 20 of 50 euro meer geboden dan jij, maar hij/zij hoeft maar 1 euro meer te betalen dan het één na hoogste bod. Snap je het een beetje?
Het blijft wel balen natuurlijk

Rugdragen kan volgens mij vanaf wanneer je kindje haar hoofd goed zelf overeind kan houden. Ik vond zelf de Rucksack het makkelijkst om mee te beginnen. Kan wel met een maat 6 maar dan hou je wel lange staarten over. Maat 4 is meestal lang genoeg. Met een maat 6 kun je bijv. d BWCC of SHBC proberen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
İDumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:01:08 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_77916326
Davinia, kunnen we wellicht samen iets afspreken met een van de consulentes over tandemdragen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77916359
jeetje ik ben echt helemaal verbaasd hoeveel makkelijker het nu al gaat; heb de doek nog geen 24 uur. Maar Evie heeft er nu al 3 keer bijna 2 uur in liggen slapen.. blijkbaar vind ze het heel erg lekker om zo lekker dicht bij mama te zijn...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77916469
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik dacht dat Webkim altijd zei dat Hüftschlinge al vanaf de geboorte mag, omdat je daarbij ook alles ook precies kunt aanspannen en het dus ook genoeg steun geeft in het nekje
Mag vanaf het allereerste begin. Mits je het ook goed wéét aan te spannen.
Fabrikanten bouwen vaak een 'voorzichtigheidsmarge' in, om claims te voorkomen.

Ook een rucksack kán bijvoorbeeld vanaf de geboorte, maar dat zou ik alleen ervaren knopers aanraden of mensen die het bijv. op consult gaan leren.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77917323
Beessie-Jen wat een prachtige foto
En die doek staat je ook prachtig

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2010 13:32:46 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:14:52 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77919066
Troel, samen op tandemdraagconsult lijkt me gezellig

en nu al een rucksack durf ik echt niet!

mag je eigenlijk heupdragen met de binana? ik heb haar nu in manon rouge hangen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77919437
Ik had gisteren een rucksack geknoopt met mijn mooie zijde
Op zich ging het best aardig, wat slordig nog enzo. Senna was duidelijk in de war, die was op zoek naar mijn gezicht Dus even naar de spiegel gelopen, en dat vond ze wel grappig. Alleen toen ze wat enthousiast werd, en wat ging bewegen, had ik het gevoel dat ze alle kanten opzwiepte achterop vond ik erg eng, maar zal wel aan de knoop liggen? Of moet je zo'n knoop met een dikke doek doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77920539
wat een leuke foto's

Ik heb nu de wollen vogels en ik knoopte haar erin en dacht wow
Hij draagt GE-WEL-DIG!!!
Ik zei tegen het kitten; vandaag zit je wel het allerlekkerst he in de doek?.
JA! zei ze
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 14:54:57 #14
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77920624
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Troel, samen op tandemdraagconsult lijkt me gezellig

en nu al een rucksack durf ik echt niet!

mag je eigenlijk heupdragen met de binana? ik heb haar nu in manon rouge hangen.
Ik zou niet heupdragen in doeken die kunnen uitzakken. En van de Binana heb ik al vaker gehoord dat hij een beetje uit kan zakken. Met een geweven doek zit je beter voor heupdragen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 14:59:27 #15
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77920826
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik had gisteren een rucksack geknoopt met mijn mooie zijde
Op zich ging het best aardig, wat slordig nog enzo. Senna was duidelijk in de war, die was op zoek naar mijn gezicht Dus even naar de spiegel gelopen, en dat vond ze wel grappig. Alleen toen ze wat enthousiast werd, en wat ging bewegen, had ik het gevoel dat ze alle kanten opzwiepte achterop vond ik erg eng, maar zal wel aan de knoop liggen? Of moet je zo'n knoop met een dikke doek doen?
Rücksack kan ook met jouw zijden doek hoor, en het lijkt me erg mooi staan.
Om iets specifieks er over te zeggen zou ik jullie moeten zien, maar in het algemeen:
Bij rücksack moet je vooral de bovenrand goed strak hebben. Dat is iets om goed in de gaten te houden tijdens het knopen, want intuïtief heb je juist de neiging om de onderrand strak aan te spannen en de bovenrand iets losser te laten. Maar het moet dus juist andersom.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_77922685
Dank je wel, Macka!
Ik dacht al dat ik de bovenrand strakker moest aanspannen, maar dat viel nog niet mee. Maar ik blijf het proberen, want het is toch wel handig soms, even mijnmeisje op mijn rug
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77925360
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:52 schreef Pvoesss het volgende:
wat een leuke foto's

Ik heb nu de wollen vogels en ik knoopte haar erin en dacht wow
Hij draagt GE-WEL-DIG!!!
Ik zei tegen het kitten; vandaag zit je wel het allerlekkerst he in de doek?.
JA! zei ze


Ik heb afgelopen dagen Nati wollen streepjes gebruikt, en het zit steeds zo lekker dat als we thuis zijn ik d'r eigenlijk niet eruit wil halen Normaal wil ze eruit als ik ga zitten, maar nu was ze een beetje ziekjes en wilde ze lekker blijven zitten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
İDumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:48:19 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77926523
BJ wat een prachtige doek!!!

@pvoess ik ben wel benieuwd naar jouw doek!
pi_77927432
ik heb wel een actiefoto van de doek! maar moet even wachten

Hier kan je al wel zien welke kleuren de wollen vogels hebben
pi_77928547
Dank je voor de tips Texelonia.

Ik heb de rucksack bestudeerd (ook de SHBC en de BWCC) en die lijkt me wel ok om mee te beginnen. Las dat rucksack en SHBC het beste zijn in het begin omdat ze hoog op de rug dragen, klopt dit?

Ben aan het twijfelen of ik misschien een ander maatje doek erbij koop. Wat vinden jullie een fijne maat naast een 6?

En dan nog een vraagje? Ik ben een beetje verliefd aan het raken op de Jade Fog. Maar hoor iedereen meer praten over Zara's dan Jades. Wat is het verschil tussen die 2?

Sorry voor al mn vraagjes
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77928727


Lekker in de draagdoek...
crosspostje... maar moest ff showen hoe heerlijk Evie in de doek zit... en nu met opgerold spuugdoekje.. en nog ietsie steviger...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:23:36 #22
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77929567
Mooie doek B-J en ze zit er lekker in
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 19:45:43 #23
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77930435
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef wickie het volgende:
Dank je voor de tips Texelonia.

Ik heb de rucksack bestudeerd (ook de SHBC en de BWCC) en die lijkt me wel ok om mee te beginnen. Las dat rucksack en SHBC het beste zijn in het begin omdat ze hoog op de rug dragen, klopt dit?

Ben aan het twijfelen of ik misschien een ander maatje doek erbij koop. Wat vinden jullie een fijne maat naast een 6?

En dan nog een vraagje? Ik ben een beetje verliefd aan het raken op de Jade Fog. Maar hoor iedereen meer praten over Zara's dan Jades. Wat is het verschil tussen die 2?

Sorry voor al mn vraagjes
Ha, ik mag weer antwoorden geven

- Rücksack en SHBC dragen inderdaad hoog en het goede daarvan is dat de kleintjes hun hoofd op je schouder kunnen leggen (veilig en vertrouwd gevoel).
- Ik (kledingmaat 46/48) vind een 5 erg prettig omdat ik daarmee over mijn jas een rücksack met chestbelt kan knopen, en ook een kanguru (met lange staarten weliswaar). Veel mesen kunnen toe met maat 4.
- Ellevil Jade heeft iets meer bounce dan Ellevil Zara en het patroon is kleiner en loopt overdwars.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 19:46:18 #24
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77930468
Ik wil een Evie
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_77931763
BJ

wickie ik vind een maat 4 heel erg fijn. Mijn fijnste doeken zijn maatjes 4 en ik bedacht me laatst ineens dat dat misschien niet (alleen) aan de doeken ligt maar dat ik ook gewoon de knopen die je maat een 4 kunt fijner vind Kangaru vind ik een heeeele fijne knoop, rucksack kan dus, en je kan er ook mee heupdragen, FCC kan ook, lijkt op FWCC maar dan zonder die horizontale buidel en die kun je ook vooraf knopen.

Owjah en persoonlijk vind ik Jade íets fijner dragen, maar vind ik Zara's mooier.

[ Bericht 7% gewijzigd door texelonia op 12-02-2010 20:26:01 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
İDumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')