OK, bedankt Hoef ik me daar niet meer druk om te maken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:54 schreef Fogel het volgende:
Je moet nog steeds die groene en witte formulieren invullen in het vliegtuig en daar afgeven. Heel die ESTA is me verder niks over gevraagd (is toch aan het paspoort gekoppeld, en dat lezen ze uit bij aankomst en zullen dan vast de ESTA-info op hun scherm krijgen).
Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:36 schreef Tornadovis het volgende:
Ik ben van plan in november naar Australie te gaan.
Op www.vliegtickets.nl heb ik me georienteerd op de tickets retour Amsterdam - Sydney.
2 weken geleden was een ticket ¤ 778,- en nu ik wilde boeken ¤ 1149,.
Wel lomp dat in 2 weken de prijs van een vlucht over 9 maanden opeens bijna ¤400,- duurder wordt.
Ik wist wel dat ze in de loop vd tijd duurder werden, maar zo veel....
En mocht je er op de Nederlandse websites met vertrek uit Amsterdam niet uitkomen, kijk dan bij ticketaanbieders uit de UK met vertrek vanaf London, want juist vanaf de UK zijn regelmatig aanbiedingen naar OZ!quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.
Gewoon een dagje eerder of later proberen (wil nog weleens helpen).
Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken. Heb je dit als 1 ticket geboekt? Dan zou het kunnen dat het doorgestuurd wordt en dat je niet opnieuw hoeft in te checken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:41 schreef Earry het volgende:
Nu heb ik wel eerder een transfer gehad maar dat was er slechts 1. Aangezien het nu om 2 keer overstappen met 2 verschillende maatschappijen gaat, vraag ik me af hoe dit gaat met mijn bagage.
Ik neem aan dat ze in AMS doorlabelen voor JHB maar gebeurt dat ook voor PLZ of moet ik in JHB m'n bagage ophalen en opnieuw inchecken voor m'n vlucht naar PLZ?
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Binnen dezelfde alliantie is het geen probleem maar daar buiten heb ik geen ervaring.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken.
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]Heb je dit als 1 ticket geboekt?
Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebtquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
Het woord 'namens' is niet geheel van toepassing. Air France heeft die laatste vlucht bij BA ingekocht, omdat Air France zelf noch een Skyteam partner blijkbaar niet op Port Elizabeth vliegen en jou toch als klant wilden binnenhalen voor die 2 duurdere vluchten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
Gebeurt best vaak. Ik vlieg vaak een dagje op en neer naar Nederland en krijg dan beide boarding cards van mijn secretaresse bij vertrek. Echter, soms vlieg ik heen BA en terug KLM (of andersom). Dan krijg ik echter toch twee boarding cards van dezelfde maatschappij (degene die de heen vlucht doet).quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebt
Klopt! Daar heb ik ook al eerder mee gevlogen, toen 'voor' Kulula.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:
De vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth wordt waarschijnlijk door Comair Limited uitgevoerd: de lokale partner van BA. Begint het vluchtnummer met MN ?
Kijk, weer wat geleerd, dankje voor het uitgebreide antwoordquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:Binnen de luchtvaartallianties Skyteam, Open World en Star Alliance hebben alle deelnemers (vziw) onderling een Interlining Agreement. Maar ook los van deze allianties sluiten de meeste maatschappijen Interlining Agreements met zoveel mogelijk andere maatschappijen. Het voordeel van samenwerken is bij het tickets verkopen en de bagage doorlabelen groter dan het voordeel van harde concurrentie. Alleen sommige low cost maatschappijen houden zich buiten alle Interlining Agreements.
Het staat gewoon in de OP Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:04 schreef EddyAlbena het volgende:
Iemand heeft mij ooit een link gegeven naar de seat availability voor een bepaalde vlucht. Kan iemand mij die nogmaals geven, ben 'm kwijt...?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de OP Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?
Kijk op www.seatcounter.com.
Binnen 24 uur contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of met cheaptickets om te laten herstellen, want anders kom je met je boardingcard niet langs de beveilliging op Schiphol of de Londense luchthaven.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 06:02 schreef Elirosenau het volgende:
Ik heb een vraagje, ik heb via vliegtickets.nl gisteravond 2 stoelen gereserveerd(lijkt wel een bioscoop) voor een reis naar Londen aankomende dinsdag, echter ik heb voor mijn medepassagier per ongeluk het verkeerde geslacht ingevuld, hier kwam ik pas achter na het ontvangen van mijn e-ticket.
Nu is mijn vraag; gaan ze hier moeilijk over doen? Of moet ik redelijk veel geld betalen om het te laten wijzigen? Óf doen ze niet heel moeilijk zolang de naam maar overeenkomt met de naam in het paspoort?
Vliegmaatschappij is Easyjet.
Bvd
Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:50 schreef Bayswater het volgende:
Zal vast weleens langs zijn gekomen. Een vliegticketgarantie voor Delta of Continental, is dat nutteloos of kunnen ze plots omvallen?
Sterker nog, die vliegticketverzekeringen zijn gewoon een grote scam, want (de meeste) low-cost maatschappijen en bijvoorbeeld Alitalia vallen buiten de dekking, evenals maatschappijen welke bijvoorbeeld onder de chapter 11 vallen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:19 schreef Bayswater het volgende:
Tickets New York geboekt.
Wel eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol, maarja je moet wat doen voor die 200 euro besparing. Eigenlijk te idioot voor woorden dat je een verplichte treinreis moet maken daarvoor.
Puur uit concurrentieoogpunt met Zaventem, zoiets wat Engelsen met Schiphol hebben. Maar wat begrijp ik er niet aan als ik zeg dat in feite krom is? Dat anders heel Nederland via Antwerpen gaat boeken als je niet daar verplicht hoeft op te stappen begrijpt mijn grootje ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
Hebben we er weer 1 die niet snapt dat het beschermen van de markt echt niet meer van deze tijd is, en niet wil begrijpen dat de krampachtige strohalm waar de maatschappijen zich aan vastklampen uiteindelijk niet zal kunnen blijven bestaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |