abonnement Unibet Coolblue
pi_77562701
Even een vraagje. Ik heb zaterdag een stop in Chicago. Ik heb het ESTA formulier al ingevuld online en er kwam te staan dat ik toestemming heb om te reizen. Heb dit niet geprint dus neem aan dat ik niks hoef te laten zien bij aankomst? Moet ik verder nog iets doen? Ben alleen in Amerika geweest als ik vanuit Canada kwam en nog nooit met het vliegtuig.
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 19:54:54 #27
45833 crew  Fogel
pi_77564113
Je moet nog steeds die groene en witte formulieren invullen in het vliegtuig en daar afgeven. Heel die ESTA is me verder niks over gevraagd (is toch aan het paspoort gekoppeld, en dat lezen ze uit bij aankomst en zullen dan vast de ESTA-info op hun scherm krijgen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_77564514
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:54 schreef Fogel het volgende:
Je moet nog steeds die groene en witte formulieren invullen in het vliegtuig en daar afgeven. Heel die ESTA is me verder niks over gevraagd (is toch aan het paspoort gekoppeld, en dat lezen ze uit bij aankomst en zullen dan vast de ESTA-info op hun scherm krijgen).
OK, bedankt Hoef ik me daar niet meer druk om te maken.
pi_77575668
Ik ben van plan in november naar Australie te gaan.
Op www.vliegtickets.nl heb ik me georienteerd op de tickets retour Amsterdam - Sydney.
2 weken geleden was een ticket ¤ 778,- en nu ik wilde boeken ¤ 1149,.

Wel lomp dat in 2 weken de prijs van een vlucht over 9 maanden opeens bijna ¤400,- duurder wordt.
Ik wist wel dat ze in de loop vd tijd duurder werden, maar zo veel....
pi_77580405
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:36 schreef Tornadovis het volgende:
Ik ben van plan in november naar Australie te gaan.
Op www.vliegtickets.nl heb ik me georienteerd op de tickets retour Amsterdam - Sydney.
2 weken geleden was een ticket ¤ 778,- en nu ik wilde boeken ¤ 1149,.

Wel lomp dat in 2 weken de prijs van een vlucht over 9 maanden opeens bijna ¤400,- duurder wordt.
Ik wist wel dat ze in de loop vd tijd duurder werden, maar zo veel....
Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.

Gewoon een dagje eerder of later proberen (wil nog weleens helpen).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:43:20 #31
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77589309
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.

Gewoon een dagje eerder of later proberen (wil nog weleens helpen).
En mocht je er op de Nederlandse websites met vertrek uit Amsterdam niet uitkomen, kijk dan bij ticketaanbieders uit de UK met vertrek vanaf London, want juist vanaf de UK zijn regelmatig aanbiedingen naar OZ!
Let op, die budgetaanbiedingen van 778 zijn in principe alleen retourtjes welke je binnen een maand moet gebruiken, als je voor langere tijd gaat zit je in de duurdere tariefklasse. Dat is trouwens niet alleen maar nadelig, als je in de duurdere ticketklasse zit zijn er meestal ook mogelijkheden tot wijzigen van de vliegtickets, wat natuurlijk handig is als je voor langere tijd weg zal gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77600536
Ik vlieg binnenkort:

vanaf Amsterdam -> Parijs (CDG) met Air France
Parijs (CDG) -> Johannesburg met Air France
Johannesburg -> Port Elizabeth met British Airways

Nu heb ik wel eerder een transfer gehad maar dat was er slechts 1. Aangezien het nu om 2 keer overstappen met 2 verschillende maatschappijen gaat, vraag ik me af hoe dit gaat met mijn bagage.
Ik neem aan dat ze in AMS doorlabelen voor JHB maar gebeurt dat ook voor PLZ of moet ik in JHB m'n bagage ophalen en opnieuw inchecken voor m'n vlucht naar PLZ?
pi_77604849
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:41 schreef Earry het volgende:
Nu heb ik wel eerder een transfer gehad maar dat was er slechts 1. Aangezien het nu om 2 keer overstappen met 2 verschillende maatschappijen gaat, vraag ik me af hoe dit gaat met mijn bagage.
Ik neem aan dat ze in AMS doorlabelen voor JHB maar gebeurt dat ook voor PLZ of moet ik in JHB m'n bagage ophalen en opnieuw inchecken voor m'n vlucht naar PLZ?
Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken. Heb je dit als 1 ticket geboekt? Dan zou het kunnen dat het doorgestuurd wordt en dat je niet opnieuw hoeft in te checken.
Kijk op Schiphol goed welk label er op je koffer wordt gedaan JHB of PLZ en hoeveel boardingcards je krijgt en voor welke vluchten. Je zal het ook uitgelegd krijgen aan de balie. Ik vermoed dat je in ieder geval langs de transferbalie op JHB moet.
pi_77606067
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Binnen dezelfde alliantie is het geen probleem maar daar buiten heb ik geen ervaring.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]Heb je dit als 1 ticket geboekt?
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
pi_77611096
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebt
pi_77614239
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
Het woord 'namens' is niet geheel van toepassing. Air France heeft die laatste vlucht bij BA ingekocht, omdat Air France zelf noch een Skyteam partner blijkbaar niet op Port Elizabeth vliegen en jou toch als klant wilden binnenhalen voor die 2 duurdere vluchten.

Het boekingssysteem regelt dit automatisch omdat Air France en BA een zgn. Interlining Agreement hebben. Dit betekent ook dat je bagage automatisch wordt doorgestuurd. Tenzij je in Johannesburg 'de grens oversteekt' en de douane je daar tegelijk met je baggage wil kontroleren, maar in dat geval kan geen enkele maatschappij doorlabelen.

De vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth wordt waarschijnlijk door Comair Limited uitgevoerd: de lokale partner van BA. Begint het vluchtnummer met MN ?

Binnen de luchtvaartallianties Skyteam, Open World en Star Alliance hebben alle deelnemers (vziw) onderling een Interlining Agreement. Maar ook los van deze allianties sluiten de meeste maatschappijen Interlining Agreements met zoveel mogelijk andere maatschappijen. Het voordeel van samenwerken is bij het tickets verkopen en de bagage doorlabelen groter dan het voordeel van harde concurrentie. Alleen sommige low cost maatschappijen houden zich buiten alle Interlining Agreements.
pi_77620720
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebt
Gebeurt best vaak. Ik vlieg vaak een dagje op en neer naar Nederland en krijg dan beide boarding cards van mijn secretaresse bij vertrek. Echter, soms vlieg ik heen BA en terug KLM (of andersom). Dan krijg ik echter toch twee boarding cards van dezelfde maatschappij (degene die de heen vlucht doet).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77627654
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:

De vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth wordt waarschijnlijk door Comair Limited uitgevoerd: de lokale partner van BA. Begint het vluchtnummer met MN ?
Klopt! Daar heb ik ook al eerder mee gevlogen, toen 'voor' Kulula.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:Binnen de luchtvaartallianties Skyteam, Open World en Star Alliance hebben alle deelnemers (vziw) onderling een Interlining Agreement. Maar ook los van deze allianties sluiten de meeste maatschappijen Interlining Agreements met zoveel mogelijk andere maatschappijen. Het voordeel van samenwerken is bij het tickets verkopen en de bagage doorlabelen groter dan het voordeel van harde concurrentie. Alleen sommige low cost maatschappijen houden zich buiten alle Interlining Agreements.
Kijk, weer wat geleerd, dankje voor het uitgebreide antwoord
pi_77664195
Iemand heeft mij ooit een link gegeven naar de seat availability voor een bepaalde vlucht. Kan iemand mij die nogmaals geven, ben 'm kwijt...?
pi_77664708
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:04 schreef EddyAlbena het volgende:
Iemand heeft mij ooit een link gegeven naar de seat availability voor een bepaalde vlucht. Kan iemand mij die nogmaals geven, ben 'm kwijt...?
Het staat gewoon in de OP Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?
Kijk op www.seatcounter.com.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77664892
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Het staat gewoon in de OP Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?
Kijk op www.seatcounter.com.


Excuus en bedankt!
pi_77694881
Ik heb een vraagje, ik heb via vliegtickets.nl gisteravond 2 stoelen gereserveerd(lijkt wel een bioscoop) voor een reis naar Londen aankomende dinsdag, echter ik heb voor mijn medepassagier per ongeluk het verkeerde geslacht ingevuld, hier kwam ik pas achter na het ontvangen van mijn e-ticket.
Nu is mijn vraag; gaan ze hier moeilijk over doen? Of moet ik redelijk veel geld betalen om het te laten wijzigen? Óf doen ze niet heel moeilijk zolang de naam maar overeenkomt met de naam in het paspoort?
Vliegmaatschappij is Easyjet.
Bvd
pi_77695362
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 06:02 schreef Elirosenau het volgende:
Ik heb een vraagje, ik heb via vliegtickets.nl gisteravond 2 stoelen gereserveerd(lijkt wel een bioscoop) voor een reis naar Londen aankomende dinsdag, echter ik heb voor mijn medepassagier per ongeluk het verkeerde geslacht ingevuld, hier kwam ik pas achter na het ontvangen van mijn e-ticket.
Nu is mijn vraag; gaan ze hier moeilijk over doen? Of moet ik redelijk veel geld betalen om het te laten wijzigen? Óf doen ze niet heel moeilijk zolang de naam maar overeenkomt met de naam in het paspoort?
Vliegmaatschappij is Easyjet.
Bvd
Binnen 24 uur contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of met cheaptickets om te laten herstellen, want anders kom je met je boardingcard niet langs de beveilliging op Schiphol of de Londense luchthaven.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:50:06 #44
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_77702879
Zal vast weleens langs zijn gekomen. Een vliegticketgarantie voor Delta of Continental, is dat nutteloos of kunnen ze plots omvallen?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_77707544
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:50 schreef Bayswater het volgende:
Zal vast weleens langs zijn gekomen. Een vliegticketgarantie voor Delta of Continental, is dat nutteloos of kunnen ze plots omvallen?
Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:13:04 #46
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77708642
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.
Sterker nog, die vliegticketverzekeringen zijn gewoon een grote scam, want (de meeste) low-cost maatschappijen en bijvoorbeeld Alitalia vallen buiten de dekking, evenals maatschappijen welke bijvoorbeeld onder de chapter 11 vallen.
En het wordt zo mooi omschreven bij sommige reisorganisaties welke aangeven dat ze deze verzekering aanbieden om de consument te beschermen, zij krijgen gewoon commissie over die verzekering. Ik heb wel eens een mooie mailwisseling gehad met zo'n organisator welke de vliegticketverzekering gewoon aanbood voor een vlucht van Alitalia, terwijl die helemaal niet onder de dekking valt, het probleem was hier vooral dat de vliegticketverzekering verplicht was als je daar een ticket kocht. (Inmiddels is dat nu niet meer zo, aangezien ze het nu weer optioneel hebben gemaakt).

Of je het wilt aanschaffen moet je natuurlijk zelf weten, lees wel de voorwaarden goed door, want je krijgt wellicht je geld wel terug, tot een maximaal bedrag, maar dan heb je nog geen nieuwe tickets, dus hoewel je wellicht wel geld terug krijgt kost het je nog steeds zelf geld. (Want nieuwe tickets op het laatste moment zijn natuurlijk aanmerkelijk duurder).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 01:19:18 #47
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_77794925
Tickets New York geboekt.
Wel eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol, maarja je moet wat doen voor die 200 euro besparing. Eigenlijk te idioot voor woorden dat je een verplichte treinreis moet maken daarvoor.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_77795193
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:19 schreef Bayswater het volgende:
Tickets New York geboekt.
Wel eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol, maarja je moet wat doen voor die 200 euro besparing. Eigenlijk te idioot voor woorden dat je een verplichte treinreis moet maken daarvoor.


Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:35:23 #49
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_77796696
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]



Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
Puur uit concurrentieoogpunt met Zaventem, zoiets wat Engelsen met Schiphol hebben. Maar wat begrijp ik er niet aan als ik zeg dat in feite krom is? Dat anders heel Nederland via Antwerpen gaat boeken als je niet daar verplicht hoeft op te stappen begrijpt mijn grootje ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 09-02-2010 12:57:26 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:20:51 #50
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77818969
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]



Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
Hebben we er weer 1 die niet snapt dat het beschermen van de markt echt niet meer van deze tijd is, en niet wil begrijpen dat de krampachtige strohalm waar de maatschappijen zich aan vastklampen uiteindelijk niet zal kunnen blijven bestaan.

Want dat vliegen in vluchtvolgorde klinkt allemaal heel logisch, als je later instapt of eerder uitstapt en je geeft dat bij het inchecken aan heeft dat geen nadelige gevolgen voor de vluchtuitvoering, en daarnaast vanuit een milieu-oogpunt moeten die intra-europese vluchten teruggebracht worden, zeker gezien de bezetting op veel van die vluchten.
Het is daarnaast onzin dat je geen markten buiten je eigen thuismarkt kunt creëren, je zou je product aantrekkelijker kunnen maken zodat je niet hoeft te concurreren op prijs, wanneer je dat wel doet moet je op de koop toenemen dat de passagier steeds handiger wordt en via andere markten goedkopere vliegtickets koopt.
Verandering in de markt is niet altijd negatief voor de maatschappij, het schept ook een hoop nieuwe kansen op de markt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')