abonnement Unibet Coolblue
pi_78577373
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:33 schreef darktower het volgende:
Nou, met de opnieuw dalende rentes ga ik dan denk ik nog maar wat extra van mijn hypotheek aflossen. Dat levert nu een paar procent extra op in vergelijking met sparen.
Slimme move
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78584330


ING
Comfortspaarrekening - 1,00% » 1,75%
Plusrekening - 1,00% » 1,25%
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_78585170
Wat lees ik nu? Weeral verlagingen. Net nu ik wilde gaan overstappen van de rabo naar een andere bank.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:38:03 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_78586152
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:33 schreef darktower het volgende:
Nou, met de opnieuw dalende rentes ga ik dan denk ik nog maar wat extra van mijn hypotheek aflossen. Dat levert nu een paar procent extra op in vergelijking met sparen.
Je kunt in plaats van aflossen (gevolg is minder hypotheekrenteaftrek) ook evt. het spaargedeelte van je hypotheek extra vullen (mag volgens mij maximaal in 10-voud van je normale maandbedrag).

Voor de kenners, is dat ook aantrekkelijk om te doen?
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:09:00 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_78683970
Ik was er al bang voor na het bericht van Moneyou
quote:
Geachte heer,

Op 5 maart 2010 verlaagt AEGON de spaarrentes van SpaarComfort en Eigen stijl Sparen.
De gewijzigde percentages zijn:

- Eigen stijl Sparen 2,20% tot 3,20% (was 2,40% tot 3,40%)
- SpaarComfort 1,90% (was 2,10%)*

* Als u in een maand minder dan ¤ 50,- stort, dan geldt de daaropvolgende maand een lagere rente van 1%.

Iemand alternatieven?
pi_78687399
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:09 schreef Blik het volgende:
Ik was er al bang voor na het bericht van Moneyou
[..]


Iemand alternatieven?
Met uitgekiende "bonus" rente is Aegon nog steeds 1 van de meest interesante opties en zijn er eigenlijk geen alternatieven.
pi_78688339
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:09 schreef Blik het volgende:
Ik was er al bang voor na het bericht van Moneyou
[..]


Iemand alternatieven?
http://www.z24.nl/z24geld(...)_aantrekkelijk_.html

Al gaan die tarieven ook omlaag.

Je kan ook dollars kopen en hopen dat de euro nog verder in elkaar stort, maar dan loop je natuurlijk een stuk meer risico en dan ben je ook niet meer aan het sparen.
Get it and Bet it
pi_78697734
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:09 schreef Blik het volgende:
Ik was er al bang voor na het bericht van Moneyou
[..]


Iemand alternatieven?
De eerlijkheid en transparantie van Aegon valt me wel heel erg op. Altijd netjes een e-mail als de rente gaat dalen en dit keer zelfs een grafiek met de rente-ontwikkeling van de spaarrekeningen van hun. Hier kunnen de grote banken nog erg veel van leren.
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:21:58 #159
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78742433
Is MoneYou nog een beetje goed?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_78743914
Heb vandaag een ABN jaarspaar rekening geopend. Krijg 2.5 % als ik er geen geld afhaal gedurende dit jaar. Bij storten mag natuurlijk wel.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_78744278
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:52 schreef justmattie het volgende:
Heb vandaag een ABN jaarspaar rekening geopend. Krijg 2.5 % als ik er geen geld afhaal gedurende dit jaar. Bij storten mag natuurlijk wel.
Het probleem met dit soort rekeningen is dat jij min of meer verplicht bent je geld er te laten staan (of je krijgt geen/nauwelijks rente), terwijl je wel de rente-zekerheid van een deposito mist. In principe kan de bank in de loop van het jaar de rente stapsgewijs verlagen zodat het voor de rekeninghouder nèt niet aantrekkelijk is om over te stappen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_78744367
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Het probleem met dit soort rekeningen is dat jij min of meer verplicht bent je geld er te laten staan (of je krijgt geen/nauwelijks rente), terwijl je wel de rente-zekerheid van een deposito mist. In principe kan de bank in de loop van het jaar de rente stapsgewijs verlagen zodat het voor de rekeninghouder nèt niet aantrekkelijk is om over te stappen.
Heb je gelijk in, in dit geval zou de rente terug vallen naar de 1,5% als ik er aan kom. Bij een deposito kun je gewoon niet aan je geld gedurende het jaar of je betaald een boeterente toch?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 maart 2010 @ 20:07:02 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78744612
SNS en Allianz geven 2,6% zonder voorwaarden...

Edit: ow nee SNS heeft geloof ik een minimum van 20.000 ofzo
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78744647
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:01 schreef justmattie het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, in dit geval zou de rente terug vallen naar de 1,5% als ik er aan kom. Bij een deposito kun je gewoon niet aan je geld gedurende het jaar of je betaald een boeterente toch?
Je kan niet aan je geld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78744891
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:01 schreef justmattie het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, in dit geval zou de rente terug vallen naar de 1,5% als ik er aan kom. Bij een deposito kun je gewoon niet aan je geld gedurende het jaar of je betaald een boeterente toch?
Sommige banken hebben ontbindende voorwaarden op de depositos. Als je zeker weet dat je je geld alleen nodig hebt in het geval van werkeloosheid of aankoop van een huis, zou je zo'n deposito kunnen zoeken, anders kun je het beter niet doen.
Maar ik vraag me af in hoeverre een deposito op dit moment interessant is, gezien de rentestanden. Alles wat nu vrij komt houd ik in ieder geval voorlopig vrij opneembaar (maar gelukkig betaald meneer NIBC nog een jaartje 5,9% aan mij ).
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_78744999
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Sommige banken hebben ontbindende voorwaarden op de depositos. Als je zeker weet dat je je geld alleen nodig hebt in het geval van werkeloosheid of aankoop van een huis, zou je zo'n deposito kunnen zoeken, anders kun je het beter niet doen.
Maar ik vraag me af in hoeverre een deposito op dit moment interessant is, gezien de rentestanden. Alles wat nu vrij komt houd ik in ieder geval voorlopig vrij opneembaar (maar gelukkig betaald meneer NIBC nog een jaartje 5,9% aan mij ).
Ik hoop zo rond december een eind te kunnen breien aan mn studie, dan werk zoeken en het huis uit. Dus wil dan wel over (een deel) van mn spaargeld kunnen beschikken en niet moeilijke dingen uithalen bij een deposito. Ik laat het nu mooi staan tegen de 2.5 % en op de gewone spaarrekening houd ik wat geld achter voor vakantie en incidentele uitgaven.

5.9% is een mooi bedrag trouwens
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_78757976
Ik heb inmiddels een Allianz Pro rekening en ik gebruik ook nog steeds NIBC direct van vroeger, toen de economie nog leefde.

Ik heb vandaag extra gegevens van Allianz Pro ontvangen, maar ik heb echt al veel spam van te ontvangen en me al 2x uitgeschreven en ze doen wel heel veel verschillende dingen, voornamelijk beleggen volgens mij.

Maar zolang ze binnen het depositogarantiestelsel vallen, is er niets aan de hand. Achteraf wel heel zonde dat ik niet al mijn geld voor 5 jaar heb vastgezet bij NIBC Direct o.i.d. voor 6%.
pi_78827354
Iemand al ervaringen met de deposito's van Leaseplanbank?
pi_78827529
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:15 schreef MCH het volgende:
Iemand al ervaringen met de deposito's van Leaseplanbank?
Zeker de kortere termijnen (< 1 jaar) zijn niet heel verkeerd. Afhankelijk van het saldo en de het mogelijke spaarbedrag ben je wellicht bij Aegon gunstiger uit.

Waarom is leaseplan trouwens opeens op deze manier geld aan het binnenhalen. Krijgen ze via de gebruikelijke kanalen soms geen geld meer? Ik krijg hier een beetje een icesave-gevoel van. Het valt gelukkig wel onder het deposito-garantiestelsel en is naar mijn idee een vrij kleine bank waarvan een eventuele val niet het hele garantiestelsel om zeep helpt

[ Bericht 28% gewijzigd door stavromulabeta op 06-03-2010 21:25:23 (Rare onderbuikgevoelens die ik kwijt wil. ) ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 6 maart 2010 @ 21:40:38 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78828277
Allianz

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 6 maart 2010 @ 23:14:45 #171
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78831595
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:21 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waarom is leaseplan trouwens opeens op deze manier geld aan het binnenhalen. Krijgen ze via de gebruikelijke kanalen soms geen geld meer? Ik krijg hier een beetje een icesave-gevoel van. Het valt gelukkig wel onder het deposito-garantiestelsel en is naar mijn idee een vrij kleine bank waarvan een eventuele val niet het hele garantiestelsel om zeep helpt
Ik ben niet zo bang dat ze omvallen. Leaseplan wil gewoon goedkoop geld ophalen en niet afhankelijk zijn van rammelende banken die moeilijk bedrijfskredieten kunnen of willen financieren. Ik heb overigens geen rekening maar dat is omdat ik al goede spaarpotjes geregeld had voordat zij op de markt kwamen en ik zie nog geen reden om over te stappen.
  zondag 7 maart 2010 @ 10:44:29 #172
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_78840373
Moneyou zakt een beetje in, verdorie Ik heb hier nog een aanbod van ASN Bank liggen, 2,5% rente. Allianz spreekt me op zich ook wel aan, maar die zijn laatst ook alweer meegedaald met de rest. Ik vraag me af hoe diep we nog gaan komen voordat de rentes weer een beetje gaan opkrabbelen. Ik mag hopen dat 2% zo'n beetje de grens is..?
  zondag 7 maart 2010 @ 18:50:55 #173
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_78855420
Alleen spaargeld ophalen is per definitie niet safe: dat is kort geld. Bij een bankrun hebben ze een probleem. Vooral als DNB geen liquiditeit extra geeft zoals bij DSB. Doh.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 7 maart 2010 @ 19:07:20 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78856016
Niet voor niets proberen die banken je tot een deposito te verleiden. Maar ik trap daar niet in met deze luizige rentes.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78857542
Ik wil een LeasePlanBank rekening openen. Alleen bij stap 4/5 werkt de 'Volgende' knop niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')