Ik was ook niet van plan om er veel aan te gaan doen, heb er nog nooit iets van gemerkt..quote:Op maandag 11 januari 2010 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat puntje heb ik in 2006 ook eens gehad... nooit meer iets van gehoord bij latere APKs
Je kunt wat extra vet onder de rubberen beschermhoes smeren, dat was bij mij toen het advies.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:17 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik was ook niet van plan om er veel aan te gaan doen, heb er nog nooit iets van gemerkt..
Foto's?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:06 schreef Smart-Einstein het volgende:
* Smart-Einstein is trotse eigenaar van een Volvo S60 D5, echte studentenauto
Wat een kleine auto naast die 7.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:27 schreef Dennis121 het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen woensdag nét op tijd terug voordat iedereen vast stond
TVP
Een D5 met G3?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Foto's?
Misschien dat ik over een half jaar rond ga kijken voor eentje met een g3 installatie.
Heb je foto's? En hoeveel watt?quote:Op maandag 11 januari 2010 22:28 schreef Barcaconia het volgende:
Als je een half jaar kunt wachten heb ik nog zo'n origineel Volvo Hella setje over. 2 vierkante verstralers die origineel van een 340/360 afkomen en volgens mij ook bij een 240 geleverd zijn.
Er is een urban legend dat een dieselmotor ook op gas zou kunnen lopen................................quote:
Dat kan echt zo, alleen is het niet gebruikelijk onder personenwagens.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Er is een urban legend dat een dieselmotor ook op gas zou kunnen lopen................................
S60 of een phase 2 of 3 S40 zou ook tot de mogelijkheden kunnen behoren.
quote:Op maandag 11 januari 2010 23:03 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Heb je foto's? En hoeveel watt?
Alhoewel ik denk dat ronde mooier staan bij een 740.
quote:Op maandag 11 januari 2010 18:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Foto's?
Misschien dat ik over een half jaar rond ga kijken voor eentje met een g3 installatie.
Het kan inderdaad, vond het altijd maar een raar verhaal.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:34 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Dat kan echt zo, alleen is het niet gebruikelijk onder personenwagens.
Vrachtwagens zijn wel af en toe uitgerust met LPG.
Ziet er goed uit!!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:35 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De nieuwe Volvo naast mijn oude Polo
En het mooiste aan de auto:
[ afbeelding ]
Wat een derierre!
Hoe hoog staat je temperatuurmeter nu? Heb nu ook het idee dat mijn thermostaat niet jofel meer is. Bij mij staat hij bij dit koude weer iets meer dan een cm boven de onderste streep. Ook wordt de verwarming niet heel warm.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:54 schreef mithrandirrr het volgende:
Mijn S40 werd al een tijd niet goed warm (motor en temperatuur) maar ik dacht dat dat aan het weer te wijden was. Neef constateerde dat het níet goed was en dat zeer waarschijnlijk de thermostaat kapot was. Laten vervangen, 38euro betaald en wow . de puntjes die me een beetje zorgen baarde zijn ook opeens verdwenen! (Lichte trilling motor stationair, en even "happen" als ik gas los liet bij een constante snelheid.). Ik dacht dat dit puntjes waren die waarschijnlijk door het ouderdom van de auto kwamen.
Hij rijdt weer zoooooo zalig!! (en natuurlijk lekker warm ). Het lijkt wel een nieuwe auto, zo mooi loopt ie!
Zo uit mijn hoofd duurt dat een kleine tien minuten, maar hij komt alleen bij stadsverkeer in het midden, anders dus niet verder dan 1 tot 1,5 cm boven het onderste streepje. De verwarming wordt ook niet echt warm. Ik maak wel even een afspraak bij de garage om het te laten nakijken.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:07 schreef mithrandirrr het volgende:
Hij staat nu precies in het midden van het metertje. Hij kwam niet verder dan 3/4cm van onder schat ik. De mijne is eveneens uit 1996 .
Duurt het lang voordat hij zijn maximale temperatuur haalt bij jou? Hier duurt dat nu ca 2-3 minuten.
Een 940 niets voor je?quote:
Alleen als die wegenbelasting vrij is, en ik hem als 19 jarige goedkoop kan verzekerenquote:
Tja dat kan ik me niet veroorlovenquote:Op maandag 25 januari 2010 14:02 schreef Sjabba het volgende:
Verzekeren als 19 jarig moet wel lukken maar hij is uit 96. Wel een uniek mooi exemplaar.
440, had ik ook op mijn 19e en nooit spijt van gehad.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:02 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja dat kan ik me niet veroorloven
Ik ga toch voor een oldtimer 340, karakterbakquote:Op maandag 25 januari 2010 23:54 schreef Pas259 het volgende:
[..]
440, had ik ook op mijn 19e en nooit spijt van gehad.
(zeker als je bedenkt dat een Alfa 155 nummer 2 op mijn lijstje was)
Ik vind dat echt zo'n ongelooflijk mooie auto! Schitterende achterkant!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:47 schreef osmo het volgende:
Na 2 Volvo's (340 1.4 CVT en 240 2.4D) heb ik 7 jaar met Audi gereden, maar deze week heb ik een C30 DRIVe besteld, nu is het nog even wachten tot half/eind maart. Maar intussen al even een tvp hier
Wow met 40k of 400k?quote:Op maandag 1 februari 2010 21:16 schreef r8ality het volgende:
Mijn pa heeft een 740 station gekocht uit '86 met 40k km's .
Nee echt, 40k, en, ja .quote:Op maandag 1 februari 2010 21:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wow met 40k of 400k?
Met 40k zou die nog aardig wat gekost hebben lijkt me.
Dieselmotoren in vrachtwagens en schepen worden soms ondersteund door LPG injectie.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Er is een urban legend dat een dieselmotor ook op gas zou kunnen lopen................................
S60 of een phase 2 of 3 S40 zou ook tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Jij hebt toch ook meerdere auto's? Dan is geen tijdelijk geen vervoer geen probleem.. Ik heb thuis alleen een garage met put, en verder wel redelijk wat gereedschap, maar niet nodig gehad bij deze klus.. Alleen de nodige tangen en wat doppen. Dat zal toch niet zo'n probleem zijn?quote:Op maandag 1 februari 2010 22:40 schreef r8ality het volgende:
Dimitri is goed bezig. Ik wou dat ik ruimte/gereedschap had om dat te kunnen .
ooit, wil ik ook zon Volvo, prachtbak!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:35 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De nieuwe Volvo naast mijn oude Polo
En het mooiste aan de auto:
[ afbeelding ]
Wat een derierre!
ik wil je wel een keertje op komen halen hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:28 schreef Providentia het volgende:
[..]
ooit, wil ik ook zon Volvo, prachtbak!
Dubbel DIN he, originele radio is net zo groot.quote:
Hij blijft nice!quote:Op maandag 8 februari 2010 00:04 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Dubbel DIN he, originele radio is net zo groot.
Dit is de originele radio, even een willekeurig plaatje van internet:
[ afbeelding ]
Jammer dat 't geen GT Turbo is Waarom moet ie weg?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:12 schreef PeuRac het volgende:
Is hier interesse in een zwarte 480 Turbo uit ´91? Vrijwel alle opties, alleen geen airco en de stoelverwarming is niet aangesloten. Half lederen interieur en boord computer werkt perfect. 240k gelopen en wat roest bij de wielkasten achter.
Bij zo'n beetje elke tweedehandse Volvo die ik ken en wat langer in bezit is van bekenden is de kachelkraan al een keer kapotgegaan .quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
De motor van de 960 werd ineens wat warm, bleek er nogal weinig koelvloeistof in te zitten.....
Jerrycan met vloeistof erin en er kon nog steeds water bij, nog maar wat koelvloeistof erbij en toen werd mijn rechtervoet ineens wat nat, hij lekt!!!!
Ik heb em beloofd over te nemen, maar in de komende maanden komen er nog 2 auto's bij en ik woon in het centrum van Utrecht. Dat is niet bepaald handig.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:36 schreef PICHT het volgende:
[..]
Jammer dat 't geen GT Turbo is Waarom moet ie weg?
Een GT turbo heeft over 't algemeen alle opties, leer, airco, TRACS, ABS, etcetera en een paar kilowatt meer. In plaats van 88 heeft ie er 90.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:55 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb em beloofd over te nemen, maar in de komende maanden komen er nog 2 auto's bij en ik woon in het centrum van Utrecht. Dat is niet bepaald handig.
Op dit moment rijdt mn broertje er nog in en dat doet die al twee jaar, altijd netjes mee omgegaan. Maar hij wil een sedan voor de ruimte en vanwege het laswerk waar hij geen zin meer in heeft. Overigens is dat nog lang geen apk afkeur, maar wel cosmetisch.
Hoe kan je een GT Turbo onderscheiden van een gewone Turbo? Ding heeft wel een rood biesje namelijk, dat zie ik niet vaak.
Foto's!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef godigita het volgende:
Mijn 460 is weg, 340 Volvo 340 1.4 Winner Special(variomatic) uit '86 is in da house.
De 142 gaat ook weg.
Waarom gaat er een 142 weg? .quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef godigita het volgende:
Mijn 460 is weg, 340 1.4 Winner Special(variomatic) uit '86 is in da house.
De 142 gaat ook weg.
Blok takelt af(410+k), koppeling is nu ook bijna op, roest bij de wielkassen achter(verder wel hard), er zit speling op de aandrijfas, scheuren en waterschade in het interieur, kleine ergernissen... Daarbij komt nog dat mijn vriend laatst is aangereden, en we ook vaarwel kunnen zeggen tegen de deur aan de bestuurderskant. De vorige eigenaar heeft hem ooit overgenomen van zijn buurman, die bezig was de carrosserie op te knappen, en overleed voordat ie dat af kon maken. Dus was de auto deels kaal toen de vorige eigenaar hem kreeg, wat doet die man, die zet hem even snel in de lak met een roller. Dat krijgt dus ook niet de schoonheidsprijs. Daarentegen zitten er enkele echt goede onderdelen op, die redelijk weinig gebruik hebben gehad sinds ze zijn vervangen en nu slecht te krijgen zijn. Moeilijk.quote:
340quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef godigita het volgende:
Mijn 460 is weg, 340 1.4 Winner Special(variomatic) uit '86 is in da house.
De 142 gaat ook weg.
Een 440 estate is vet veel geld waard! Dat red je niet met 1000 euro, ze zijn letterlijk onbetaalbaar.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:58 schreef ViesKees het volgende:
Ik heb tot na de zomer een grote auto nodig, wil een 240 of 440 estate gaan kopen...
Is 1000 euro dan een beetje een realistische prijs, als hij nog ongeveer 5000km mee moet gaan?
Sowieso is een 440 estate een aftermarketproduct en nooit fabrieksaf gemaakt.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een 440 estate is vet veel geld waard! Dat red je niet met 1000 euro, ze zijn letterlijk onbetaalbaar.
Een 740 zal nog wel lukken, die van mij was 950 euro en ik doe er alweer 70.000km mee sinds feb. 2007.
Ssst Dat was de grap...quote:Op zondag 28 februari 2010 15:07 schreef PICHT het volgende:
[..]
Sowieso is een 440 estate een aftermarketproduct en nooit fabrieksaf gemaakt.
Dan moet je 'n 480 kopen hè, voldoet alleen niet aan je eis. Hij is namelijk niet zo grootquote:Op zondag 28 februari 2010 15:12 schreef ViesKees het volgende:
[..]
Ja ik heb graag het neusje van de zalm
BB wel zichtbaar op bluetooth?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:54 schreef SinofEnvy het volgende:
Ik ben nu de trotse eigenaar van een gloepert nieuwe C30
Krijg echter mijn BlackBerry niet gepaard met de handsfree set. Bij mijn Nokia kon ik hem zo pairen, en op een gegeven moment stond er "Voer code 1234 in op uw apparaat". Bij de Blackberry is de auto echter nog aan het zoeken en moet ik al een code invoeren, en wat ik dan ook doe of invoer, de auto zegt "Telefoon niet gevonden. Druk Enter om opnieuw" te proberen. Iemand enig idee?
Erg mooi, nog foto's van het interieur?quote:
quote:Op zondag 28 maart 2010 22:29 schreef leolinedance het volgende:
Volvo is definitief in Chinese handen
Ja, ben benieuwd wat het gaat worden. Eigenlijk is het maar kut dat de Volvo Groep Volvo Personenwagens ooit weggedaan heeft...quote:Op zondag 28 maart 2010 22:29 schreef leolinedance het volgende:
Volvo is definitief in Chinese handen
Balen!quote:Op maandag 22 maart 2010 21:51 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Erg mooi, nog foto's van het interieur?
Ik heb zaterdag een aanrijding gehad met de v40. IEmand zag me even over het hoofd toen ik op de rotonde reed.............................. 1800 ex schade...
Wees maar blij. Ze hebben hier laatst m'n auto open gebroken (geen Volvo though) terwijl er niet eens een frontje op zat. Honderden euro's schade aan beide portieren (het lukte kennelijk niet in één keer ) en een zonnebril op sterkte kwijt. Hun winst was tien euro kleingeld .quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:04 schreef Dimitri_ het volgende:
Ja dat frontje is inderdaad vervelend maar ach, ik woon in een gehucht waar criminaliteit zo goed als 0 is. Heb ook vaak genoeg gewoon de sleutels nog in de auto liggen oid.
Wal-ge-lijkquote:Op zondag 28 maart 2010 23:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wees maar blij. Ze hebben hier laatst m'n auto open gebroken (geen Volvo though) terwijl er niet eens een frontje op zat. Honderden euro's schade aan beide portieren (het lukte kennelijk niet in één keer ) en een zonnebril op sterkte kwijt. Hun winst was tien euro kleingeld .
Zwaar teleurgesteldquote:Op zondag 28 maart 2010 22:29 schreef leolinedance het volgende:
Volvo is definitief in Chinese handen
Jup. Ontplofmomentjes, zijn het. De vorige keer hebben ze een raam ingetikt en de radio inclusief frontje gejat. Ook heel kut, maar dan gaat het tenminste ergens om, al zijn het maar twee tientjes ofzo. Dit is vooral zinloos en enorm frustrerend.quote:
Ja zal ze morgen eens opzoeken en posten. Morgen komt de expert langs, ik ben erg benieuwd.quote:
Waar woon je dan?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wees maar blij. Ze hebben hier laatst m'n auto open gebroken (geen Volvo though) terwijl er niet eens een frontje op zat. Honderden euro's schade aan beide portieren (het lukte kennelijk niet in één keer ) en een zonnebril op sterkte kwijt. Hun winst was tien euro kleingeld .
Nijmegen.quote:
Jij gaat toch niet zo met die irritante mistlichten aan rondrijden he?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:15 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
Yeah badass. 8)
Nieuwe mistlampen, sneeuwrooster en afdekkapje voor het sleepoog voor.. Gaat nog wat worden.
Waarom denk je dat het verboden is?quote:Op maandag 29 maart 2010 23:18 schreef Pas259 het volgende:
Wat is er irritant aan dan?
http://www.postbus51.nl/n(...)ertuigen-voeren.htmlquote:Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd.
En groot licht mag je uiteraard ook niet zomaar voeren met anders verkeer in de buurt. Deze regels zijn er niet voor niets.quote:Breedstralers en verstralers zijn geen begrippen die in de wet staan en formeel mag u deze verlichting niet gebruiken. Staat er een "F" of "B" in het lampglas, dan worden ze beschouwd als mistlichten. Ontbreekt die code, dan worden ze beschouwd als groot licht.
En heb je ze gevonden? Ik ben ook wel benieuwdquote:Op maandag 29 maart 2010 01:49 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ja zal ze morgen eens opzoeken en posten. Morgen komt de expert langs, ik ben erg benieuwd.
Simpelste oplossing is een FM-transmitter.quote:Op donderdag 1 april 2010 21:32 schreef Dennis121 het volgende:
Ik wil in mijn S80 een iPod systeempje hangen welke ik nog heb.
Gezien er geen AUX-ingang zit op mn geïntegreerde radio, zal dit via de antenne ingang moeten.
Niet ideaal... maar ik wil niet via een adapter een gewone radio inbouwen, dat vind ik minder mooi....
Nu heb ik gelezen hoe je in dit model de radio kunt loshalen, dat lijkt me wel te doen, echter las ik dat wanneer je kabels los haalt je mogelijk een storing in de airbags krijgt.
Ik heb hier niet zoveel over teruggevonden.
Weet iemand hier toevallig hoe dit precies zit? Is het anders een optie de accu tijdelijk los te halen?
Die storing, is dat dat het ook echt niet meer werkt of is het het lampje dat gaat branden wat dan gereset moet worden?
Eigenlijk wil ik alleen de antenne uit de radio er uittrekken om dat apparaatje er tussen te zetten en evt kijken stroom te tappen voor dat kastje (zit een displaytje bij) maar die zou ik ook via de sigaretten aansteker kunnen doen.
Tips zijn welkom
sorry ik heb wat problemen met m'n telefoon, zal proberen ze zondag online te hebben.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:26 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
En heb je ze gevonden? Ik ben ook wel benieuwd
Een 480 wil ik altijd nog een keer bezitten. Als klein jongetje heb ik naar die (schitterende) auto's staan kijken in de showroom toen papa naar een nieuwe 440 ging kopen. De 480 blijft een bijzondere Nederlandse auto!quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:32 schreef PICHT het volgende:
Het blijft wel echt 'n karig dash. Geen toerenteller, geen boordcomputer, olie, volt en turbo meter, al heb je die turbo meter niet nodig. 480 Maar zo'n carpc maakt het dan wel weer leuk
Ik had 't ook over het dash van Hyman. Er zijn zoveel verschillende opties voor die hele 4 serie, het blijft altijd 'n loterijquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:49 schreef Pas259 het volgende:
Ik had wel toerenteller trouwens.
Koop er dan gewoon één Op marktplaats staan ze regelmatig en anders kan je wel op het volvo 480 forum kijken. Ik heb de mijne nu al 2 jaar, met het nodige aan verspijkerd uiteraard.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een 480 wil ik altijd nog een keer bezitten. Als klein jongetje heb ik naar die (schitterende) auto's staan kijken in de showroom toen papa naar een nieuwe 440 ging kopen. De 480 blijft een bijzondere Nederlandse auto!
Zie mijn edit...helaas En ik reed nogal wat kilometers. Tegenwoordig wel wat minder maar toch nog wel 500 per week. Ik weet niet of dat verstandig is in een 480... Zou meer een auto voor erbij worden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:57 schreef PICHT het volgende:
[..]
Koop er dan gewoon één Op marktplaats staan ze regelmatig en anders kan je wel op het volvo 480 forum kijken. Ik heb de mijne nu al 2 jaar, met het nodige aan verspijkerd uiteraard.
Twee weken terug stond er nog een full option GT turbo op MP uit Amsterdam meen ik, was maar 3k. Die was ook zèèr netjesquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zie mijn edit...helaas En ik reed nogal wat kilometers. Tegenwoordig wel wat minder maar toch nog wel 500 per week. Ik weet niet of dat verstandig is in een 480... Zou meer een auto voor erbij worden.
Nah, valt wel mee.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:54 schreef r8ality het volgende:
Jammer dat die krengen niet te betalen zijn in de wegenbelasting en aan benzine .
Wil je persé een "nieuw" model? Of val je ook op de bakstenen?quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:00 schreef Poepoog het volgende:
Wat is een beetje een betrouwbare en goede volvo tussen de 3000-6500 euro in, op LPG of/ Diesel?
Zat zelf te denken aan bv een LPG V40 uit 2001 voor om en nabij de 4500 euro. Ik heb er enkel de ballen verstand van
Liever een nieuw model, ik vind die bakstenen dan weer niet iets. Het heeft wel zijn charme, maar het ziet er meteen zo antiek uit. Ik vind het inderdaad wel een beetje een gok met de LPG installatie, maar als men het pas recentelijk erin heeft gefrot dan moet er toch niet zo veel problemen mee zijn, denk ik zo.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wil je persé een "nieuw" model? Of val je ook op de bakstenen?
Die blokken lopen overigens prima op LPG, zover ik weet.
Koop eventueel een mooie zonder LPG en laat de installatie zelf plaatsen.
Dan weet je zeker dat de kop nog "fris" is en heb je garantie op de LPG installatie.
Doe dat alleen als je er minimaal 5 jaar in wil rijden.
Anders kan je beter een model mét LPG kopen en gokken dat hij goed is.
Valt wel mee, meestal. Je hoort alleen de probleemverhalenquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:07 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Liever een nieuw model, ik vind die bakstenen dan weer niet iets. Het heeft wel zijn charme, maar het ziet er meteen zo antiek uit. Ik vind het inderdaad wel een beetje een gok met de LPG installatie, maar als men het pas recentelijk erin heeft gefrot dan moet er toch niet zo veel problemen mee zijn, denk ik zo.
Tja, nog tips voor modellen? Ik vind trouwens de diesels nog wel redelijk prijzig, en icm de veel hogere wegenbelasting tov de LPGtjes, is het niet echt een kostenverstandige optie dacht ik zo.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Valt wel mee, meestal. Je hoort alleen de probleemverhalen
Mijn LPG installatie is origineel uit 1986 en werkt na 24 jaar nog steeds prima.
Diesel en LPG scheelt momenteel niet zoveel, omdat diesel relatief goedkoop is nu.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:13 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Tja, nog tips voor modellen? Ik vind trouwens de diesels nog wel redelijk prijzig, en icm de veel hogere wegenbelasting tov de LPGtjes, is het niet echt een kostenverstandige optie dacht ik zo.
Ik heb zelf nu al jaren inderdaad en LPG g3 installatie, zelf laten inbouwen, en het bevalt mij inderdaad tot nu toe prima. Alleen die auto is een beetje te klein, en frans, dus ja alles is al aan het trillen als de ziekte.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Diesel en LPG scheelt momenteel niet zoveel, omdat diesel relatief goedkoop is nu.
Maar LPG is wel een stuk schoner, vooral met G3.
En het voordeel is dat je op benzine verder kan als je LPG op is. Dus ook op vakantie rij je zo 900km zonder tanken, in noodgevallen.
Ik wil geen baksteenquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:22 schreef r8ality het volgende:
Koop of een 940 of een 850, daartussen niets .
Dan koop je alsnog een ronde versie, en trek je genoeg geld uit voor onderhoud .quote:
Klinkt positief!quote:Geachte heer xxxxxxxxx,
Zoals u ongetwijfeld via de media heeft vernomen, is er een akkoord gesloten tussen Ford Motor Company en de Zhejiang Geely Holding Group over de overname van Volvo Car Corporation. De verkoop van Volvo Cars is hiermee een feit. Hoe wij daar als Volvo Cars Nederland tegenover staan? Heel positief. Eerlijk is eerlijk, ook wij moesten wennen aan het idee, maar de plannen van de nieuwe eigenaar zijn veelbelovend en geven ons veel vertrouwen.
De nieuwe eigenaar wil investeren in de toekomst van Volvo als premium automerk. Volvo moet verder groeien, met behoud van het eigen karakter. Voor ons als Zweedse autoproducent gaat China, sinds 2009 de grootste automarkt ter wereld, nu een rol van betekenis spelen. Dit geeft ons de kans om in eigen beheer producten te ontwikkelen waarmee we óók in Europa kunnen groeien.
Geely begrijpt onze Zweedse oorsprong, ons Zweedse hart en onze rijke historie. Volvo Cars wordt dan ook niet geïntegreerd met Geely Automotive, maar zal direct rapporteren aan de Zhejiang Geely Holding Group, de moedermaatschappij van Geely Automotive. Volvo Car Corporation wordt een onafhankelijk bedrijfsonderdeel met een Zweedse leiding. Volvo blijft dus Zweeds. Misschien wel Zweedser dan we de afgelopen tien jaar waren.
Kortom, ook met een nieuwe, Chinese aandeelhouder blijft Volvo ongewijzigd een Zweeds premium automerk met de service, de kwaliteit en de aandacht voor de mens zoals men dat van ons gewend is. Veiligheid, modern Scandinavisch design en zorg voor het milieu blijven onverkort onze merkwaarden. Volvo blijft Volvo. Mijn collega’s en ik zijn er van overtuigd dat er een mooie toekomst voor ons ligt en gaan er vanuit dat u dit vertrouwen met ons deelt.
Met vriendelijke groet,
Volvo Cars Nederland B.V.
Het klinkt inderdaad hoopvol.quote:Op zondag 4 april 2010 21:28 schreef S2Madness het volgende:
Ik ontving een e-mail met het volgende:
[..]
Klinkt positief!
Helemaal als ze dat geheel als merk bedoelen, alsof 't ook nog met terugwerkende kracht van toepassing is op de reeds gemaakte tanksquote:Op maandag 5 april 2010 15:04 schreef Pas259 het volgende:
Ik las al op verschillende sites (autoweek bijv) dat mensen gelijk geen Volvo meer gingen kopen omdat hij in handen van Chinezen kwam. Zulke mensen verdienen het niet eens om in een Volvo te rijden.
Over de nieuwe S60 op autoweek.nlquote:ebben ze in deze economische crisis bij volvo nog wat achterlichten van het vorige model audi A4 op de kop kunnen tikken?
Verder wacht ik nog altijd op het moment dat ze bij volvo hun gebruikers via een hardnekkige pieptoon gaan dwingen om een helm te dragen in de auto.
Volvo, op en top chinees!
Voor de rest op het eerste gezicht wel een nette wagen.
Met 35km/u een bergje op is niet echt je-van-het hoorquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:10 schreef r8ality het volgende:
900km (inclusief bergen) gereden met 1800 kilo erachter (ambulance + circuitGolf) zonder een centje pijn. Bouwkwaliteit Volvo 240 .
Mooi ding hoor! Wat heb je daar nou voor neergelegd?quote:Op maandag 12 april 2010 22:22 schreef Veneficus het volgende:
Mijn upgrade van de Peugeot 107:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hij was wat smerig, maar met dat weer was er geen beginnen aan...
(de foto's zijn duidelijk van verschillende dagen)
1999 C70 2.0T (chipped) 112.000 km
Eindelijk een echte auto
Rond de 11 k waarschijnlijk?quote:Op maandag 12 april 2010 22:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mooi ding hoor! Wat heb je daar nou voor neergelegd?
quote:Op maandag 12 april 2010 22:22 schreef Veneficus het volgende:
Mijn upgrade van de Peugeot 107:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hij was wat smerig, maar met dat weer was er geen beginnen aan...
(de foto's zijn duidelijk van verschillende dagen)
1999 C70 2.0T (chipped) 112.000 km
Eindelijk een echte auto
met een kilometerstand van 150.000 en coupé wel.quote:
Nog geen 9kquote:Op maandag 12 april 2010 22:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mooi ding hoor! Wat heb je daar nou voor neergelegd?
Voor degene die het nog interesseert: zolang de plugjes van 't climate bedieningspaneeltje verbonden blijven zitten is er niets aan de hand, toen ik deze los had gehad (ik dacht dat er gedoeld werd op andere verbindingsstekkertjes die via de achterkant van de radio oid zouden lopen) had ik de airbag storing te pakkenquote:Op donderdag 1 april 2010 21:32 schreef Dennis121 het volgende:
Ik wil in mijn S80 een iPod systeempje hangen welke ik nog heb.
Gezien er geen AUX-ingang zit op mn geïntegreerde radio, zal dit via de antenne ingang moeten.
Niet ideaal... maar ik wil niet via een adapter een gewone radio inbouwen, dat vind ik minder mooi....
Nu heb ik gelezen hoe je in dit model de radio kunt loshalen, dat lijkt me wel te doen, echter las ik dat wanneer je kabels los haalt je mogelijk een storing in de airbags krijgt.
Ik heb hier niet zoveel over teruggevonden.
Weet iemand hier toevallig hoe dit precies zit? Is het anders een optie de accu tijdelijk los te halen?
Die storing, is dat dat het ook echt niet meer werkt of is het het lampje dat gaat branden wat dan gereset moet worden?
Eigenlijk wil ik alleen de antenne uit de radio er uittrekken om dat apparaatje er tussen te zetten en evt kijken stroom te tappen voor dat kastje (zit een displaytje bij) maar die zou ik ook via de sigaretten aansteker kunnen doen.
Tips zijn welkom
dit hand ik van de week dus op mijn s60, na het inbouwen van een parrot mki9200. Zal van de week ook maar eens langs de dealer voor een resetje.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:43 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Voor degene die het nog interesseert: zolang de plugjes van 't climate bedieningspaneeltje verbonden blijven zitten is er niets aan de hand, toen ik deze los had gehad (ik dacht dat er gedoeld werd op andere verbindingsstekkertjes die via de achterkant van de radio oid zouden lopen) had ik de airbag storing te pakken
Kwestie van een reset bij de dealer... gelukkig niets ingrijpends...
Wellicht had dit wel gekund als je de accu polen los had gehad, maar dat wilde ik ook weer niet gokken...
Systeempje nu netjes ingebouwd, heb nu een iPod stekker en AUX-ingang in mn dashboardkastje liggen en speelt aardig zo via de FM transmitter...
Dat knoeien met CDtjes is t toch niet meer... zeker omdat er op deze ook nog geen MP3 functie zit...
Dus het was even wat werk, maar 't (tot nu toe iig) wel waard
Edit: laat ook eigenlijk maarquote:Op donderdag 15 april 2010 11:46 schreef r8ality het volgende:
De stekkers van het climate control paneeltje loshalen en dan een airbag-storing krijgen. Nieuwerwetse auto's .
Shit, zijn ze daar nog nieuw te koop?quote:Op maandag 19 april 2010 13:12 schreef r8ality het volgende:
745 opgehaald in Zweden met 40k km .
Ziet er strak uit..welke uitvoering? En wat heb je er voor betaald?quote:
Kale versie, zit echt niets op. Wel automaat. Ook een van de eerste natuurlijk, want hij is van '86. Derhalve ook handmatige choke.quote:Op maandag 19 april 2010 22:39 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ziet er strak uit..welke uitvoering? En wat heb je er voor betaald?
40k op de teller...waren ze 'm vergeten?
Prachtig ding!quote:Op maandag 19 april 2010 23:01 schreef r8ality het volgende:
[..]
Kale versie, zit echt niets op. Wel automaat. Ook een van de eerste natuurlijk, want hij is van '86. Derhalve ook handmatige choke.
Wat er voor betaald is? Geen idee, dat moet je aan mijn pa vragen.
Ik weet het niet, er zit nog wel wat papierwerk bij, zal het eens napluizen
keertje over de kop?quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:22 schreef Mikkie het volgende:
Wat ik me dan ook afvraag: hoe kom je erbij om daadwerkelijk in Zweden naar zo'n ding te gaan zoeken en hem dan ook echt te importeren?
En wtf...40k voor een auto van 29 jaar oud slaat echt nergens op .
24 jaar, dus het kan bestquote:Op dinsdag 20 april 2010 00:22 schreef Mikkie het volgende:
Wat ik me dan ook afvraag: hoe kom je erbij om daadwerkelijk in Zweden naar zo'n ding te gaan zoeken en hem dan ook echt te importeren?
En wtf...40k voor een auto van 29 jaar oud slaat echt nergens op .
Hier b.v.: http://www.blocket.se/malmo/bilar?ca=23_11&q=volvo&cg=1020&st=s&w=0&cb=41&cbl1=17quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:15 schreef Pas259 het volgende:
Is er een website waar je zweedse auto's kan zoeken?
Volvo 850 2.5 <100.000 kilometer
Omdat mijn pa autohandelaar is, en dat wel vaker doet .quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:22 schreef Mikkie het volgende:
Wat ik me dan ook afvraag: hoe kom je erbij om daadwerkelijk in Zweden naar zo'n ding te gaan zoeken en hem dan ook echt te importeren?
En wtf...40k voor een auto van 29 jaar oud slaat echt nergens op .
Dat is niet stom. Dat is best logisch . In Zweden heb je namelijk de Zweedse mijl. 1 Zweedse mijl = 10 km. Vandaar dat je af en toe een 0 mist .quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:59 schreef Dimitri_ het volgende:
Nee, ik heb me er in verdiept en op Blocket staat altijd een 0 te weinig.
Geen idee waarom. Als een auto 300k heeft gelopen staat er 30k, maar vervolgens wel een foto van de km-teller met daarop 300k.
Echt heel stom.
Hele mooie 740 hierboven, mooie kleur!
Dat verklaart een hoop...wist ik niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:26 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dat is niet stom. Dat is best logisch . In Zweden heb je namelijk de Zweedse mijl. 1 Zweedse mijl = 10 km. Vandaar dat je af en toe een 0 mist .
Welke regio van het land woont je vader?quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:25 schreef r8ality het volgende:
[..]
Omdat mijn pa autohandelaar is, en dat wel vaker doet .
Noord-Brabant...quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:01 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Welke regio van het land woont je vader?
Kijk, dat wist ik dan weer niet hequote:Op dinsdag 20 april 2010 13:26 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dat is niet stom. Dat is best logisch . In Zweden heb je namelijk de Zweedse mijl. 1 Zweedse mijl = 10 km. Vandaar dat je af en toe een 0 mist .
Uit gemert toevallig?quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:25 schreef r8ality het volgende:
[..]
Omdat mijn pa autohandelaar is, en dat wel vaker doet .
De Adhara's vind ik persoonlijk beter staanquote:Op donderdag 22 april 2010 17:59 schreef Dimitri_ het volgende:
Wat is mooier?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neen.quote:
Hmmmmmzquote:
Valt me van je tegen, jij als Volvo kenner.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:56 schreef r8ality het volgende:
Wat is er trouwens met die 940 aan de hand? Heb je hem verlaagd ofzo? .
Ik zou de eerste doen .. Oogt een stuk moderner/sportiever.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:59 schreef Dimitri_ het volgende:
Wat is mooier?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ken meer van de oude types . 960 al helemaal geen ervaring mee.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:09 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Valt me van je tegen, jij als Volvo kenner.
Tis een 960 3.0, en hij is voorzien van Nivomats, die zakken in naar mate hij stilstaat. Zodra je dus een kilometer rijdt staat hij weer rechtop. Deze zakken wel erg snel in, heb nog een nieuw setje liggen die er nog onder moeten..
Kon vandaag ook nog 4 liter ruitersproeiervloeistof bijvullen, lampje daarvan ging branden..
Woont je vader toevallig wel in Asten?
Snap ik, maar waar woont hij? Asten of dat niet? Ik ken nl. ook een man die zich daarmee bezig houdt, en uit Asten komt, zou wel toevallig zijn als je het je vader is.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:29 schreef r8ality het volgende:
Lol, zo bekend issie niet. Althans niet met een echte garage en/of showroom. Hij verkoopt vooral aan de handel (of dus de bekende namen ).
En auto's jonger dan 1 januari 2007 hoeven niet aan de hoog/laag verstelling en sproeiverplichting te voldoen. Hoop om te doen geweest, eerder verboden, toen weer gedoogd, etc. Maar nu afgeschaft. Het enige is dat het niet verblindend mag zijn, maar dat geldt voor halogeen ook.
Vermoeden had ik al.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:30 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik ken meer van de oude types . 960 al helemaal geen ervaring mee.
Nogsteeds 2 960's en een 740? ..quote:Op donderdag 22 april 2010 23:33 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Vermoeden had ik al.
Hier staat het op korte termijn op de planning om 1 960 te verwisselen voor een 244 oid..
Daar sluit ik me bij aan .quote:Op donderdag 22 april 2010 19:29 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
De Adhara's vind ik persoonlijk beter staan
Ik ook.. Ware het niet dat daar nog vrijwel nieuwe banden opliggen, en deze set velgen de banden bijna op zijn.. Rij de banden dan wel even helemaal op, en doe ze dan weg oid.. Of ik leg er dan winterbanden op.quote:
Neen, Geldrop.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:33 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Snap ik, maar waar woont hij? Asten of dat niet? Ik ken nl. ook een man die zich daarmee bezig houdt, en uit Asten komt, zou wel toevallig zijn als je het je vader is.
Hmmmz ik dacht toch echt dat ze dat laatst hadden ingevoerd, maar goed nieuws want ik wilde net xenon in m'n hobby project zetten (mustang uit 1968)quote:Op donderdag 22 april 2010 23:29 schreef r8ality het volgende:
Lol, zo bekend issie niet. Althans niet met een echte garage en/of showroom. Hij verkoopt vooral aan de handel (of dus de bekende namen ).
En auto's jonger dan 1 januari 2007 hoeven niet aan de hoog/laag verstelling en sproeiverplichting te voldoen. Hoop om te doen geweest, eerder verboden, toen weer gedoogd, etc. Maar nu afgeschaft. Het enige is dat het niet verblindend mag zijn, maar dat geldt voor halogeen ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyone?quote:Op donderdag 22 april 2010 22:45 schreef Rio het volgende:
Iemand een idee waar ik een tweedehands cd-wisselaar voor in een V50 kan scoren?
quote:Op dinsdag 27 april 2010 01:26 schreef JJH het volgende:
Ik heb een vraag, ik ga aankomende zomer roadtrippen in Scandinavië. Car of choice is een zeer waarschijnlijk 940 estate turbodiesel.
Zijn er dingen die echt 940 specifiek zijn waar ik op moet letten bij de aanschaf?
Is de turbodiesel een goede keus of kan ik beter voor een 2.3 ofzo op LPG gaan?
Benzine is eigenlijk geen optie omdat het dan qua kosten uit de klauwen gaat lopen. Ik kijk niet gek op als we in 3 weken 6000+km wegdraaien.LPG is in Scandinavië nauwelijks te vinden, dus dat wordt dieselen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EDIT: zie hier: http://www.lpginfosite.nl/lpgstations.html
Schrik niet van de kilometerstanden van de turbodiesels, maar kijk of de auto goed onderhouden is (distributieriem vervangen e.d.)
De airco zal het meestal niet meer doen (zonder investeringen) maar da's niet echt een probleem als je naar het noorden gaat.
[ Bericht 3% gewijzigd door Gambolputty op 27-04-2010 11:30:42 ]And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
Sloop? Marktplaats? Speurders? Geen Volvo garage maar die wel veel Volvo doet? Zweden? .quote:
Dat LPG probleem is iets waar ik in het Noorwegentopic ook al over gehad had, ik wil voorkomen dat het een trip van LPG pomp naar LPG pomp word.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:28 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
LPG is in Scandinavië nauwelijks te vinden, dus dat wordt dieselen.
EDIT: zie hier: http://www.lpginfosite.nl/lpgstations.html
Schrik niet van de kilometerstanden van de turbodiesels, maar kijk of de auto goed onderhouden is (distributieriem vervangen e.d.)
De airco zal het meestal niet meer doen (zonder investeringen) maar da's niet echt een probleem als je naar het noorden gaat.
Anders dan normale slijtage heb ik met mijn 940 alleen maar wat gezeur met LPG gehad (injectoren en tankpomp). Er zijn niet echt notoir zwakke punten bij dit type volgens mij.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:23 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat LPG probleem is iets waar ik in het Noorwegentopic ook al over gehad had, ik wil voorkomen dat het een trip van LPG pomp naar LPG pomp word.
Kilometerstanden schrik inderdaad niet van, ik ken de reputatie van de auto's en dingetjes als een distributieriem e.d. zijn inderdaad dingen waar je op moet letten. Geen echt specifieke 940 dingen?
En de algmene staat van onderhoud moet gewoon goed zijn inderdaad, anders loop je de gehele vakantie tegen dingen waar je geen zin hebt, zeg maar.
Van de week misschien al naar een witte kijken, als ie er is, volgen foto's.
Echt maximaal 1500 euri's en het liefst wat goedkoper. Is niet belachelijk veel, maar volgens mij moet dat wel voldoende zijn om een redelijke vakantieauto op de kop te tikken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:36 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Anders dan normale slijtage heb ik met mijn 940 alleen maar wat gezeur met LPG gehad (injectoren en tankpomp). Er zijn niet echt notoir zwakke punten bij dit type volgens mij.
Wat is je budget trouwens?
Die had ik ook al zien staan, kijk eens onder het tabje kenmerken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:04 schreef Gambolputty het volgende:
Deze is wel grappig, zegt wel een hoop over NAP:
[ afbeelding ]
Mm ja. De adverteerder is lekker wakker.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:06 schreef JJH het volgende:
[..]
Die had ik ook al zien staan, kijk eens onder het tabje kenmerken.
Was een advertentie voor een Corsa, hebben ze een andere tekst en foto's ingezet.
En waarom zou je bij een Volvo de teller terugdraaien.
Die andere witte? Is ook een hele knappe inderdaad. Staat genoteerd.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:12 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Mm ja. De adverteerder is lekker wakker.
Heb je die van 1300,- al bekeken? Lijkt me een buitenkansje.
Wat een vette bak zeg Denk dat je hem voor zo'n 20k wel mee kunt nemenquote:Op donderdag 29 april 2010 21:35 schreef Dimitri_ het volgende:
http://www.autoweek.nl/video/1836/Tuning-Volvo-240
DAT wil ik ook!
Dat is dus mijn ultieme toekomstdroom. 240 turbo power.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:35 schreef Dimitri_ het volgende:
http://www.autoweek.nl/video/1836/Tuning-Volvo-240
DAT wil ik ook!
quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:52 schreef r8ality het volgende:
[ afbeelding ]
Samen met pa meegedaan aan Volvorit afgelopen zondag.
.quote:
Thanks, maar been there. Zoek eigenlijk een specialist in tweedehands onderdelen als bijvoorbeeld Autorima; je kunt namelijk niet zomaar elke wisselaar in elke V50 duwen. Moet je weer op serienummers gaan letten en zo...quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:50 schreef r8ality het volgende:
[..]
Sloop? Marktplaats? Speurders? Geen Volvo garage maar die wel veel Volvo doet? Zweden? .
Foto's!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:12 schreef JJH het volgende:
Nou, dus. Vanmorgen bij een bordeauxrode 940GL 2.3i estate wezen kijken. Auto was prima. Op een plekje na géén roest. Electrische gedeelte op orde. Motor liep bijzonder mooi. Interieur heel netjes op schroefgaatjes van een carkit na, boekjes en alles er verder bij. Dus maar gekocht.
Misschien niet de mooiste op het web, maar wel gewoon een goede auto voor z'n geld.
quote:
Ik heb hem nog niet voor de deur staan. Maandag/dinsdag ga ik hem ophalen.quote:
Ziet er netjes uit. Toch maar geen diesel?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:10 schreef JJH het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hem nog niet voor de deur staan. Maandag/dinsdag ga ik hem ophalen.
http://auto.marktplaats.n(...)gl-u9-1991-rood.html
Die is het.
Ja nee, toch maar niet. Aanbod in benzineauto's is toch wat groter.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:56 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit. Toch maar geen diesel?
Kt verschil tussen diesel en benzine is in Scandinavie trouwens ook niet zo groot.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 03:53 schreef JJH het volgende:
[..]
Ja nee, toch maar niet. Aanbod in benzineauto's is toch wat groter.
En de kans dat ik er nog mee door blijf rijden begint steeds groter te worden, en dan is benzine voordeliger.
Kleppen bij de laatste beurt gesteld, riem bij 218.xxx vervangen en koprevisie weet ik niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:38 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Kt verschil tussen diesel en benzine is in Scandinavie trouwens ook niet zo groot.
Is de klepstel-, distributieriem- en evt koprevisie-historie bekend?
Je kan nog ff vooruit zo te zienquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:08 schreef JJH het volgende:
[..]
Kleppen bij de laatste beurt gesteld, riem bij 218.xxx vervangen en koprevisie weet ik niet.
Hmm, das best een baggernummer, haha.. Vind dat nr. van Grynch idd best goed, alhoewel ik gematigd hiphop fan ben.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
"Lots of trunkspace for bitches"
Ach ja, iedereen weet nu wel dat Volvo dat systeem heeft.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:28 schreef Jump het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)emo-de-mist-in.dhtml
Is dat eentje voor hier? Slechte PR zo'n demo
Netjes. Rijdt ie goed?quote:
Waarschijnlijk iets van een blaadje in de aanjager, heb ik ook wel eens. Fan op 5 zetten en een beetje varieren met de uitstroomrichting (voeten, voorruit, cabine).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:11 schreef JJH het volgende:
Hij rijd uit de kunst. Blaast er lekker over.
Alleen tikt er iets achter het dash bij de aanjager als ie aanstaat. En dat vind ik irritant.
Maar om daar accuut het hele dash voor los te trekken...
Dan zal ik me vrijdag een op de kop op de passagiersstoel vouwen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:12 schreef Sjabba het volgende:
Rechtsonder de dashboard kastje zit die motor, kan je vrij makkelijk bij.
Zo'n 240 laat herinneringen boven komenquote:
Ben je de voorste velg vergeten?quote:Op zondag 16 mei 2010 17:16 schreef Veneficus het volgende:
[ link | afbeelding ]
Toen ik 'm net had, had ik alleen deze foto's.
Zo ziet 'ie eruit wanneer hij net gewassen is.
Ik heb 'm net buiten nog even bekeken, maar het lijkt aan de lichtinval op de foto te liggenquote:
Dan is het een verdroogd blaadje. Ik woon in het bos, ik wil een anti-blaadjes-filter.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:18 schreef JJH het volgende:
Dat weet ik niet het klinkt echt alsof de fan ergens tegenaan tikt.
Ik zal straks een proberen.
Voor de oude 740-760's zijn die er. Ik heb er ook een op mijn 740..quote:Op zondag 16 mei 2010 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is het een verdroogd blaadje. Ik woon in het bos, ik wil een anti-blaadjes-filter.
Niemand?quote:Op zondag 16 mei 2010 16:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Helleu Volvo- vrienden. ik heb een klein vraagje. De armsteun/geintegreerde kinderzit van onze Volvo 850 T5-R niet helemaal naar beneden klappen. Hij blijft na een klein stukje open klappen vast zitten.Het boekje biedt geen soelaas en ook Google niet helaas.
Moeten we ergens op een gogogadget geheim knopje drukken ofzo? heeft het te maken met vergrendelde achterbank (kan me niet voorstellen) of is het gewoon stuk?
Hopelijk heeft iemand hier een antwoord.
Alvast bedankt.
Heb je 'm ooit naar beneden gehad? In mijn 940 hielp gepast geweld, het gaat niet echt soepel (terugklappen ook niet). Er zit (in een 940) ook geen apart knopje of vergrendeling voor het zitje.quote:
Nope, geen vergrendeling. Maar om te voorkomen dat ie naar voren komt als je remt, of gaat klapperen als ie naar beneden is, scharniert het niet echt soepel. Beetje kracht zetten dus..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Ah, dank u. Gepast geweld gaat redelijk grof zijn benk bang. Nee, we hebben m zelf nooit naar beneden gehad.
Maar het is dus niet zo dat vergrendelen van de bank er voor zorgt dat armsteun ook vergrendeld is?
Heel erg bedankt.
Dees heb ik ook Maar dan de 2.4 benzine versie en extra grote velgen met van die dunnere banden eromheen. Verder alles erop en eraan zoals dat prima dolby pro logic audiosysteem, heerlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:35 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De nieuwe Volvo naast mijn oude Polo
En het mooiste aan de auto:
[ afbeelding ]
Wat een derierre!
Hij blokkeert gewoon écht. Dus niks beetje doordrukken of kracht zetten, het gaat gewoon echt niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:51 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Nope, geen vergrendeling. Maar om te voorkomen dat ie naar voren komt als je remt, of gaat klapperen als ie naar beneden is, scharniert het niet echt soepel. Beetje kracht zetten dus..
Maar hoever komt je dan? Komt ie helemaal niet los? Blijft ie halverwege hangen?quote:Op zondag 23 mei 2010 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hij blokkeert gewoon écht. Dus niks beetje doordrukken of kracht zetten, het gaat gewoon echt niet.
Hmmmz. Maar ff verder zoeken dus.
Nogal Een poosje terug bij mijn ouders thuis een 2.0l injection Volvo 460 gehad (1992) met matig interieur en lichte schade zijkant. Voor de rest zeer betrouwbare auto, maar aan de straatstenen niet kwijt te raken. Enkeltje sloperij dus Er is een 460 (1994) met full options in nieuwstaat voor in de plaats gekomenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:45 schreef r8ality het volgende:
Een kennis heeft een 440 uit '94 gekocht. 2 ton gelopen, turbodiesel.
Voor 1000 euro. Das ongeveer 900 teveel .
:ij komt een stukje naar beneden. Net minder dan de helft? Je kan er wel met je hand in dan, en ik heb alle scharnieren al even afgetast. Geen idee echt Want tja, wat moet je voele he? Ik ga de bank wel ff ontgrendelen en omklappen. Wellicht helpt het. Bedankt voor het meedenken en ik zal wel wat foto's maken, om weer terug OT te rakenquote:Op zondag 23 mei 2010 20:59 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Maar hoever komt je dan? Komt ie helemaal niet los? Blijft ie halverwege hangen?
Toch niet zo moeilijk te vinden op marktplaats?quote:Op maandag 24 mei 2010 16:54 schreef DeLoet het volgende:
Dag Volvo-vrinden, ik ben op zoek naar een mooie 440 of 460, liefst met zoveel mogelijk opties en het liefst zwart, of bordeaux-rood. Nog iemand zo eentje in de aanbieding?
Ik vrees van niet, op altijd de AUX kabel eruit trekken na.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:00 schreef SinofEnvy het volgende:
Beste mede Volvo fanboys, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een ingebouwde bluetooth kit in mijn Volvo C30 en tevens een AUX aansluiting. Nou wil het dat ik mijn Nokia N900 heb gekoppeld aan mijn bluetooth, wat verder prima werkt, maar ik wil dus ook muziek luisteren dmv AUX op mijn mobiel.
Het probleem is, als ik nu word gebeld (of ik bel iemand), dan horen de andere mensen mij wel maar ik hen niet, tot ik de AUX kabel uit mijn mobiel trek. Ik denk dus dat mijn mobiel denkt dat de AUX kabel een headset is en de audio daarop output, terwijl de auto de AUX output juist dempt als ik word gebeld. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Hoe oud is oud?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:52 schreef suikertaartje het volgende:
Volvo
Er staat hier een heel mooie oude Volvo bij de garage om de hoek..ik wil 'm
Geen Amazon nee, maar kijk anders even zelf, hij staat bij Dingerinkquote:
Maar dat is heel ver wegquote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:
Morgen (vandaag eigenlijk ) is er een Volvo Klassieker Dag in Hilvarenbeek, voor degenen die er interesse in hebben. Ik loop er de hele dag rond iig ivm mijn pa die het mede-organiseert.
Ow ja, jij woont in hetzelfde durp.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 10:43 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Geen Amazon nee, maar kijk anders even zelf, hij staat bij Dingerink
Edit: Oooooh, het is een 164, deze kleur :
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |