abonnement Unibet Coolblue
pi_76475586
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:41 schreef Disana het volgende:
Je begreep niet wat Mutant bedoelde en trok je generaliserende conclusie over moslims.
Ik nam niet voor niets mijn woorden terug, door de post te editten. Beetje jammer dat je daar dan over doorgaat. Ik had mijn inschattingsfout al erkend, namelijk.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het zijn spotprents inderdaad, net als dat dit de spot drijft met de PVV. Het enige verschil is dat het ene geschreven is en het ander afgebeeld. Wat denk jij dat cabaretiers doen op het toneel? Ze overdrijven en liegen, spreken ook over personen, bevolkingsgroepen, allemaal leugens en overdrijvingen....maar toch satire. Ik vond de spotprents over Mohammed echt humorloos, maar ik ga niet eisen dat ze weg moeten.
Nee, er zijn meer verschillen. Spotprents zijn onmiddellijk als zodanig herkenbaar. Teksten kunnen uit hun context worden gerukt, gaan een eigen leven leiden, komen op andere plekken terecht, enzovoort. Voor cabaretiers geldt hetzelfde als voor spotprents: een voorstelling van bijvoorbeeld Hans Teeuwen is echt prima te onderscheiden van het NOS Journaal.

Een tweede verschil tussen de Mohammed-cartoons en deze Brinkman-satire is dat Mohammed geen woorden in de mond kreeg gelegd. Mohammed werd alleen op een bepaalde manier afgebeeld, zoals dat ook gebeurt bij die spotprent van Brinkman. In het satirische artikel wordt Brinkman echter "geciteerd".

De spotprents van Mohammed mogen van mij, dit satirische artikel over de PVV mag van mij ook. Ik vind het alleen smakeloos om een dode zanger in dit geheel te betrekken; dat had die website niet moeten doen.

Dat de PVV moord en brand schreeuwt, begrijp ik. Ik heb er geen begrip voor dat ze het doen, maar dat ze het doen begrijp ik prima. Het genereert weer de nodige media-aandacht en daar is het ze precies om te doen bij de PVV. Ze grijpen alles aan om in het nieuws te zijn, dag-in, dag-uit.
pi_76475823
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:55 schreef Horloge het volgende:
Het staat blijkbaar (ik heb het niet kunnen checken) op een satirische website. Als het nou op nu.nl had gestaan had je een punt. Maar nu is het zó obvious dat het gaat om satire. Alleen als je het inderdaad uit de context gaat halen en de tekst als los object gaat beschouwen kun je denken dat het gaat om een objectieve tekst. En dat is dus precies wat je niet moet doen.
En dat is nou juist wat je met tekst heel makkelijk kunt doen, zeker in een vlugge wereld als internet, waarbij mensen vaak nalaten om bronnen te checken.

Overigens heeft premier Balkenende inmiddels ook gereageerd op het voorval:
quote:
"Als het nou op nu.nl had gestaan had je een punt. Maar nu is het zó obvious dat het gaat om satire. Alleen als je het inderdaad uit de context gaat halen en de tekst als los object gaat beschouwen kun je denken dat het gaat om een objectieve tekst. En dat is dus precies wat je niet moet doen", aldus premier Balkenende, zojuist tijdens een persconferentie.
Kijk, ZO makkelijk is het...
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:01:13 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76475860
Ach, deze samenleving is zo losgeslagen, dolgedraaid dat zelfs expliciete satire, goed of niet, smakeloos of geslaagd, met stalen gezichten en zure muilen aan een analyse wordt onderworpen. We snappen onszelf niet meer.

Ik zweer het, als Koot&Bie nu nog op tv zouden zijn, werden ze regelmatig door jan en alleman voor de rechter gedaagd. Leve de fatsoenskramp.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 12:03:00 #54
137949 Disana
pi_76475953
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:01 schreef Ringo het volgende:
Ach, deze samenleving is zo losgeslagen, dolgedraaid dat zelfs expliciete satire, goed of niet, smakeloos of geslaagd, met stalen gezichten en zure muilen aan een analyse wordt onderworpen. We snappen onszelf niet meer.

Ik zweer het, als Koot&Bie nu nog op tv zouden zijn, werden ze regelmatig door jan en alleman voor de rechter gedaagd. Leve de fatsoenskramp.
Ja dat vermoed ik ook.

En dan wordt er gezegd dat users dit leuk vinden omdat het om Wilders gaat. Nou, vroeger zat iedereen te lachen als Freek de Jonge een spiegel voorhield.
pi_76476015
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:01 schreef Ringo het volgende:
Ach, deze samenleving is zo losgeslagen, dolgedraaid dat zelfs expliciete satire, goed of niet, smakeloos of geslaagd, met stalen gezichten en zure muilen aan een analyse wordt onderworpen. We snappen onszelf niet meer.

Ik zweer het, als Koot&Bie nu nog op tv zouden zijn, werden ze regelmatig door jan en alleman voor de rechter gedaagd. Leve de fatsoenskramp.
Zou je denken na het idee om naar aanleiding van dit partijen te verbieden ? Paqrtij verbieden bij onzinnige uitspraken?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:11:00 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76476315
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zou je denken na het idee om naar aanleiding van dit partijen te verbieden ? Paqrtij verbieden bij onzinnige uitspraken?
. Domheid is alomtegenwoordig, dat blijkt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:13:28 #57
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76476420
Dat er serieus mensen zijn die NIET begrijpen dat als dergelijke satire verboden wordt werkelijk geen enkele uiting meer veilig is beangstigt me.

De kortzichtigheid kent geen grenzen meer.
Intelligent, but fucked up.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 12:18:41 #58
137949 Disana
pi_76476657
Het is nu zelfs op de radio. Speld.nl is offline vanwege de grote vraag.
pi_76476766
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat er serieus mensen zijn die NIET begrijpen dat als dergelijke satire verboden wordt werkelijk geen enkele uiting meer veilig is beangstigt me. De kortzichtigheid kent geen grenzen meer.
Mee eens, maar de PVV is nogal hypocriet. Ze gedragen zich wat dat betreft bijna net zoals de extremistische moslims die ze zo verafschuwen. Die schreeuwen ook moord en brand als ze worden bespot, terwijl ze zichzelf regelmatig grof uitlaten over anderen.

Een ander voorbeeld is hoe de PVV de mond vol heeft over de "Staatsomroep" en de veronderstelde linkse invloed op de omroep, terwijl ze dan weer TEGEN een EU-resolutie stemmen die de mediamacht van Berlusconi in Italië aan de kaak wilde stemmen.
pi_76476780
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat er serieus mensen zijn die NIET begrijpen dat als dergelijke satire verboden wordt werkelijk geen enkele uiting meer veilig is beangstigt me.

De kortzichtigheid kent geen grenzen meer.
Mag ik daar waarachtig nog een andere mening over hebben of wil je iedereen met een andere mening op die manier de mond snoeren door ze kortzichtig en wat ik hier allemaal niet lees te noemen?

Je mening hoeft geen waarheid te zijn, net als die van mij niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76476831
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik lees het zojuist pas, maar vind de poging van een dikke duim verhaal satire te maken danig mislukt.
Dit is mijn vrijheid van meningsuiting.

Die PVVers herken je toch zo
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:24:23 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76476899
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Mag ik daar waarachtig nog een andere mening over hebben of wil je iedereen met een andere mening op die manier de mond snoeren door ze kortzichtig en wat ik hier allemaal niet lees te noemen?

Je mening hoeft geen waarheid te zijn, net als die van mij niet.
In je wiek geschoten? Wie snoert jou de mond? Je was het verdomme zelf die het vorige topic sloot. Doe eens gewoon, dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_76476928
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:22 schreef 311258 het volgende:

[..]

Die PVVers herken je toch zo
Ik zal nooit op de PVV stemmen dus je punt is?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76476944
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Mag ik daar waarachtig nog een andere mening over hebben of wil je iedereen met een andere mening op die manier de mond snoeren door ze kortzichtig en wat ik hier allemaal niet lees te noemen?

Je mening hoeft geen waarheid te zijn, net als die van mij niet.
Klopt u mag van mening zijn dat de vrijheids van menings uiting beperkt moet worden zoals vele PVVers dat ook vinden waaronder Hero Brinkman.
pi_76476958
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

In je wiek geschoten? Wie snoert jou de mond? Je was het verdomme zelf die het vorige topic sloot. Doe eens gewoon, dus.
Het werd nieuws op het moment dat de PVV reageerde

Voor de tijd was het gewoon ONZ
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76477019
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:25 schreef 311258 het volgende:

[..]

Klopt u mag van mening zijn dat de vrijheids van menings uiting beperkt moet worden zoals vele PVVers dat ook vinden waaronder Hero Brinkman.
De PVV wordt ook gewoon aangeklaagd wegens smaad
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:28:40 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76477085
Geen Stijl doet vrolijk mee
quote:
Hero Brinkman verwekt kind bij Fatima Elatik
AMSTERDAM - ANP. De bekende rechts-imbeciele politicus Hero Brinkman wordt vader! Zulks heeft de prominente havik van de PVV per ongeluk bekend gemaakt tijdens een van zijn dagelijkse rants in Café Lowietje in Den Haag. Brinkman, die op doktersrecept circa vijftien liter Hollandia-bier per dag consumeert, wordt wel vaker betrapt op het doen van minder snuggere uitspraken. Maar het bericht over zijn toekomstige vaderschap steekt hij inmiddels niet meer onder stoelen of banken. "Ja hoor, het is echt waar!" aldus een zwaar lallende Brinkman over de telefoon. "En ik hou het HAHAHAHAHA!!!" Volgens de berichten zou Brinkman tijdens een eindeloze scheldpartij over heroïnehoeren zijn gevoelige bekentenis er pardoes uit gefloept hebben. Ook zou Brinkman na enig aandringen de moeder in kwestie genoemd hebben: De razend-populaire PvdA-stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik. "Ik greep d'r bij die doek. En blafte haar ongenadig vol met mijn lelieblanke but. De teef!" Navraag bij Elatik wijst uit dat dronken mensen inderdaad de waarheid spreken. Hysterisch snikkend: "Het is waar! Maar ik vind het zo kwetsend, smakeloos en niet goed. Kunt u het alstublieft niet opschrijven?" Sorry mevrouw. Daar kunnen we niet aan beginnen. De waarheid is hard en dient altijd vermeld te worden. Sterkte met alles. Partijleider Geert Wilders weigert op de kwestie in te gaan. Een inmiddels nuchtere Hero Brinkman onthoudt zich eveneens van ieder commentaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76477117
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:22 schreef 311258 het volgende:

[..]

Die PVVers herken je toch zo
Ik kan over de gedachte erachter wel begrip opbrengen, maar ik vind de uitvoering simpelweg onvoldoende.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76477133
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Het werd nieuws op het moment dat de PVV reageerde

Voor de tijd was het gewoon ONZ

Ja het is nogal wat.

Een Partij die zegt voorvechter te zijn van de VRIJHEIDS van MENINGSUITING wil dat een Satire Artikel word verwijdert.

Bedoel hoe sneu en ongeloofwaardig is de PVV dan wel niet.

Dat snap je toch wel????????
pi_76477145
Wat een kinderachtig clubje is de PVV toch ook. Hoewel ik inmiddels gewend moet zijn geraakt aan dergelijke hersenscheten afkomstig uit het kamp van Wilders en consorten viel mijn mond desondanks open van verbazing. Het betreft een stukje satire waar de PVV tegen ageert. Satire kan bijkans worden beschouwd als het summum van een samenleving met vrijheid van meningsuiting. Maar volgens de PVV is vrijheid enkel een groot goed wanneer de partij niet het lijdende voorwerp is.

Nederlanders die nu nog wensen te stemmen op de PVV, die hebben werkelijk weinig verstand. Hoe kun je je nou achter een partij scharen die er zo'n dubbele moraal op nahoudt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:30:05 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76477151
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:27 schreef paddy het volgende:

[..]

De PVV wordt ook gewoon aangeklaagd wegens smaad
Ja, en daar zijn we blij mee.
Je zal godverdomme rechter zijn en voortdurend dit soort kutzaken voor je knar krijgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_76477195
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik kan over de gedachte erachter wel begrip opbrengen, maar ik vind de uitvoering simpelweg onvoldoende.

Kunt u begrip opbrengen dat de PVV (voorvechters van de vrijheids van menings uiting zeggen ze tenminste) dit artikel wil laten verwijderen.?????
pi_76477199
Vrijheid van mening is dus.....Ik mag zeggen dat je pedofiel bent en dit op internet zetten? Of ik mag zeggen dat jij hebt gezegd dat je de koningin op 30 april wil vermoorden? Dat jij zegt dat de buurman de overbuurvrouw uit de wijk wil zetten omdat de hele familie moordenaars of criminelen zijn?

Laat mij dergelijke satire dan maar nooit snappen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 12:31:40 #74
137949 Disana
pi_76477219
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Mag ik daar waarachtig nog een andere mening over hebben of wil je iedereen met een andere mening op die manier de mond snoeren door ze kortzichtig en wat ik hier allemaal niet lees te noemen?

Je mening hoeft geen waarheid te zijn, net als die van mij niet.
Ik begrijp niet goed waarom je het zo vaak over 'de mond snoeren' hebt paddy. Ik lees hierboven gewoon een algemeen uitgesproken vrees. Er worden geen users aangewezen, er wordt in het algemeen gesteld dat het beangstigend zou zijn als satire verboden zou worden omdat het hek dan van de dam is wat betreft vrijheid van meningsuiting.

Verder vind ik dat je over een mening ook een mening mag hebben. Ik zie dat niet als 'de mond snoeren' maar als wat het is: het tegenover elkaar zetten van meningen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:31:50 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76477227
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen Stijl doet vrolijk mee
[..]
Het hek is van de dam EN TERECHT.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')