abonnement Unibet Coolblue
pi_2544754
Hallo allemaal,

Begin februari vertrek ik voor 5 maanden naar Nepal om daar stage te gaan lopen. Ik maak me alleen wel een klein beetje zorgen over de veiligheid daar aangezien eind november de noodtoestand is afgekondigd. Het ministerie van Buitenlandse zaken heeft geen negatief reisadvies gegeven en het stagebedrijf zegt ook dat alles weer rustiger aan het worden is maar is er iemand op dit moment in Nepal (of pas geweest) die me iets meer kan vertellen.
De locatie waar we zitten zal wisselen tussen Kathmandu en 100 km buiten Kathmandu (bij de Tibetaanse grens).

Ik ben er benieuwd wat je nu precies merkt van die noodtoestand. Is er bijvoorbeeld veel politie en leger op de been en is de sfeer grimmig en dreigend, of valt het allemaal wel mee?

Alvast bedankt!!!

  woensdag 19 december 2001 @ 16:49:12 #2
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2545966
Sja, als er geen negatief reisadvies is? Je moet natuurlijk ook niet denken dat heel nepal op z'n kop staat, als het hier in nederland zo zou zijn zou waarschijnlijk het hele malieveld een puinhoop zijn, of de dam ofzo, echt niet alles...
Action is the enemy of thoughts
  FOK!fossiel woensdag 19 december 2001 @ 16:54:02 #3
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2546036
Volgens mij is het gebied waar het echt onrustig is helemaal in het westen. En dat is nog een knap end weg van Kathmandu. En dat westelijke gebied is dacht ik sowieso geen toeristisch gebied.
pi_2546100
Ben er zelf niet geweest, maar een vriend van me zit er momenteel en mailt veel over de situatie. Hij geeft er een paar maanden les op een school en zou eigenlijk t/m januari blijven. Hij vertrekt echter morgen aangezien men de veiligheid voor buitenlanders door de noodtoestand niet meer kan garanderen.

's Avonds na half tien mag je niet meer de straat op, een medewerker van de Amerikaanse ambassade is doodgeschoten. De maoïsten hebben allerlei stakingen afgekondigd, en hoewel ze niet met veel zijn, zijn het geen lieverdjes. Het zijn Ghurka's, die kleine fanatieke mannetjes met hun messen die ook door het Britse leger worden ingezet. Het enige wat je op straat ziet zijn pantservoertuigen en een hoop militairen met volle uitrusting. In Kathmandu is tijdens stakingen de weg compleet geblokkeerd, iedereen werd aangehouden en gefouilleerd. Overal zijn tanks te zien.

Een week of wat geleden zijn er weer zo'n 200 soldaten en politiemannen door de Maoisten zijn gedood tijdens een aanval in Pokhara en Nagarkot. In Thamel, waar je normaal tot diep in de nacht kunt feesten, moet alles (cafe's, restaurants, winkels) al om 9 uur dicht. Dit komt omdat die rebellen onlangs geprobeerd hebben om de Coca-Cola fabriek in Kathmandu op te blazen. Ook de kranten en het tv-journaal zijn nu in handen van de regering. In de
kranten lees je nu alleen nog maar hoe goed het gaat met de bestrijding van dit terrorisme maar het is totaal gecensureerd dus wat er echt gaande is
weten ze nu niet meer.

Tot zover ongeveer de situatie die ik uit zijn mailtjes hoor. Zo bijelkaar klinkt het wel dreigend (ik ben er zelf niet geweest dus pin me d'r niet op vast). Ik weet niet of je er echt dringend naar toe moet, maar ik zou er wel ff over nadenken...

pi_2546112
Er is geen negatief reisadvies, dus mijn ervaring is dan dat het wel gaat. Ben zelf 2 jaar geleden in Pakistan geweest met zo'n zelfde sfeer en het viel dus echt reuze mee (ook in Kashmir). Dat stelletje maoisten in Nepal hebben het (correct me if I am wrong please) vooral gemunt op politie/leger en niet op buitenlanders.
Over welke grensplaats heb je het eigenlijk, is dat bij Kodari (grensovergang Friendship Highway). Heb ik nog leuke herinneringen aan. Ik had op dat moment geen foto bij me voor m'n visa (heel dom ja). Dus ik vroeg aan zo'n douane flippo waar ik foto's kon laten maken voor mijn visum. Hij zei, dat hoeft niet hoor, teken maar wat in het hokje op je visumaanvraag. ?????? Pardon? Teken maar wat. Zo gezegd, zo gedaan. Dud ff een poppetje getekend met brilletje en een glimlach. Twas bijna een Fok-smiley. Visumaanvraag teruggegeven, douane-beambte lachen natuurlijk. Dollars op tafel gelegd bij persoon 2 (dat was veel belangrijker). Naam werd opgeschreven in boek en stempel in paspoort door persoon 3. En welkom in Nepal.
  FOK!fossiel woensdag 19 december 2001 @ 16:59:38 #6
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2546142
quote:
Op woensdag 19 december 2001 16:57 schreef CopyCatz het volgende:
Een week of wat geleden zijn er weer zo'n 200 soldaten en politiemannen door de Maoisten zijn gedood tijdens een aanval in Pokhara en Nagarkot.
*slik, daar zat ik drie maanden terug nog.

Waar ergens in Nepal zit je vriend??

  woensdag 19 december 2001 @ 17:04:40 #7
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2546218
quote:
Geplaatst door plok - woensdag 19 december 2001 16:58
Dat stelletje maoisten in Nepal hebben het (correct me if I am wrong please) vooral gemunt op politie/leger en niet op buitenlanders.
quote:
Geplaatst door CopyCatz - woensdag 19 december 2001 16:57
Hij vertrekt echter morgen aangezien men de veiligheid voor buitenlanders door de noodtoestand niet meer kan garanderen.
Sja...
Action is the enemy of thoughts
pi_2551453
Mmmh, ik hoor nu wel tegenstrijdige verhalen. Zoals ik van Plok begrijp is het er niet al te best.. Op het discussiebord van nepal.pagina.nl hoor ik weer dat het wel meevalt...

Reacties zijn nog steeds erg welkom!

  FOK!fossiel woensdag 19 december 2001 @ 23:56:45 #9
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2558373
quote:
Op woensdag 19 december 2001 23:52 schreef Red-devil het volgende:
Mmmh, ik hoor nu wel tegenstrijdige verhalen. Zoals ik van Plok begrijp is het er niet al te best.. Op het discussiebord van nepal.pagina.nl hoor ik weer dat het wel meevalt...

Reacties zijn nog steeds erg welkom!


Nou nee, ik heb niet gezegd dat het er niet al te best is. Ik heb gezegd dat het geweld vooral tegen politie/leger is gericht. Dit heeft natuurlijk consequenties voor iedereen (blijkbaar wordt de wijk Temel - de leukste wijk van Kathmandu overigens - 's avonds een hele stille plek), of dit nu restricties met bijvoorbeeld reizen met zich meebrengt weet ik niet. Misschien wel, misschien niet (daar heb ik geen zicht op). Misschien dat het verstandig is om niet in je eentje naar bepaalde gebieden te gaan.
pi_2559216
Een collega van me is er nu sinds een paar dagen. Ze mailde dat het allemaal rustig is en dat ze op en auto vol agenten niets heeft gemerkt van problemen...
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 2 mei 2002 @ 21:05:40 #12
26951 decartes
cogito er'go sum
pi_4045419
afgelopen winter ben ik wezen backpacken in Nepal...

Wereldervaring!!

zijn er mensen die er ook zijn geweest en hoe waren die ervaringen??

voer eendjes, geen oorlog !!!
  donderdag 2 mei 2002 @ 23:18:52 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4047163
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 21:05 schreef decartes het volgende:
afgelopen winter ben ik wezen backpacken in Nepal...

Wereldervaring!!

zijn er mensen die er ook zijn geweest en hoe waren die ervaringen??


vertel jij is wat dan? met foto's graag...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  FOK!fossiel vrijdag 3 mei 2002 @ 17:17:24 #14
8443 cptmarco
it's captain...
  vrijdag 3 mei 2002 @ 21:59:05 #15
19397 orange
Moooooooooooh!
pi_4055518
Nooit geweest, het dichste wat ik daarbij ben geweest is de grens van mongolië... Wat overigens erg mooi was

Moooooh!

]|[ paradox -- we got there before we left ]|[ orange's fotoboek ]|[
  vrijdag 3 mei 2002 @ 22:54:31 #16
23152 Lucille
Smartass
pi_4056127
Mooi land. Ik ken alleen het stuk tussen Kodari (grens met Tibet) en Kathmandu. Ben dus niet in het zuiden geweest (wildpark) en ook niet in Ladakh. De bevolking is best aardig, hoewel je wel redelijk goed moet onderhandelen bij trips en in winkels. Kathmandu is gewoon een hele leuke stad waar je wel een paar dagen kan vertoeven. De wijk Thamel moet je zeker zien.

Aardverschuiving bij Kodari, dus dat wordt alle bagage over de modder en boomstammen heentillen en nog een kilometer lopen naar de bus.

Bhaktapur, een van de drie koningssteden.

Thamel, de bekendste wijk ik Kathmandu.

Bekende tempel in tibetaanse stijl, in Kathmandu.

T-shirts laten maken in een van de vele ateliers in Thamel.

[Dit bericht is gewijzigd door Lucille op 11-11-2003 22:39]

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 4 mei 2002 @ 17:37:12 #17
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4061992
Het is er prachtig en het ruikt er heerlijk. Ben 2 weken in de Katmandu vallei geweest en vorig jaar vanaf de Tibetaanse grens naar Katmandu gereden en daar even verbleven. Aardige mensen ook!

Zou die andere delen ook nog wel willen zien.

dit is voor mij Katmandu:


net Kumari:


fake a dream
  FOK!fossiel zaterdag 5 juli 2003 @ 19:50:49 #18
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_11584015
Heb nu al best wat sites bezocht en weet dat T-Mobile geen roaming heeft in Nepal, maar hebben ze daar uberhaupt een mobiel netwerk?

Nee op de MEverest vast niet, maar hoofdsteden en dergelijke?

Vind het wat overdreven om een sateliet telefoon te kopen

  FOK!fossiel zaterdag 5 juli 2003 @ 20:08:52 #19
8443 cptmarco
it's captain...
pi_11584441
ik ben er een paar jaar geleden met een groepsreis geweest. Een paar deelnemers hadden een mobiel bij hun. Wat ik mij herinneren kan hadden ze vaker geen dan wel verbinding. Het lag ook nog een beetje bij welke provider ze zaten. Ik weet alleen niet meer welke nu het vaakst wel verbinding had.

Volgens mij is het vrij prijzig (niet dat bellen met een vast toestel naar Nederland goedkoop is ) en de kans op verbinding is denk ik klein.

pi_11584509
Sinds 1999 hebben ze daar één netwerk. Alleen een coverage map is niet beschikbaar...

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/net_npnt.shtml

[edit] coverage map gevonden.. alleen enkele plaatsen [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Knilessew op 05-07-2003 20:16]

Ben jij dat? Jemig, dan heb ik je laatst op tv gezien..
  zaterdag 5 juli 2003 @ 20:12:42 #21
8474 Porto
Fok it..!
pi_11584525
1 mobiele provider in nepal zo ver ik weet (kan veranderd zijn) alleen op satelliet network echter kan je wel een sat mobieltje huren zie info:

Operator informatie

Naam in display Thuraya
Netwerk frequentie Satelliet
Netwerkcode 882 16
Website http://www.thuraya.com/
Opmerkingen per 6 seconden berekend.

1e 30 seconden altijd berekend.

Omdat Thuraya geen GSM maar een satelliet netwerk is, moet u een dual mode (Satelliet/GSM) toestel hebben. Deze is te koop bij Glocalll maar u kunt dit toestel ook huren bij de Vodafone Business Points en bij Cellhire. Voor een Business Point bij in de buurt klikt u hier. U kunt hier online reserveren bij Cellhire tegen gereduceerde tarieven.

  FOK!fossiel zaterdag 5 juli 2003 @ 20:44:33 #22
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_11585086
Kijk nuttige info

Heel hartelijk dank !

pi_11587263
Waarom moet je in Nepal perse kunnen bellen?
  zondag 6 juli 2003 @ 01:21:05 #24
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_11590848
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:49 schreef k_man het volgende:
Waarom moet je in Nepal perse kunnen bellen?
Dat vroeg ik me nou ook al af!
Ik heb nooit een telefoon mee op vakantie. Zorg dat ik regelmatig mn email check en dat is eigenlijk altijd meer dan voldoende.
  FOK!fossiel zondag 6 juli 2003 @ 13:13:59 #25
8443 cptmarco
it's captain...
pi_11596479
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:49 schreef k_man het volgende:
Waarom moet je in Nepal perse kunnen bellen?
om het thuisfront te laten weten dat je nog leeft?? Of bel jij nooit naar huis?
pi_11596547
quote:
Op zondag 6 juli 2003 13:13 schreef cptmarco het volgende:

[..]

om het thuisfront te laten weten dat je nog leeft?? Of bel jij nooit naar huis?


Nee.
  zondag 6 juli 2003 @ 14:23:25 #27
8474 Porto
Fok it..!
pi_11597411
quote:
Op zondag 6 juli 2003 13:13 schreef cptmarco het volgende:

[..]

om het thuisfront te laten weten dat je nog leeft?? Of bel jij nooit naar huis?


Ik neem eigenlijk ook altijd me mobieltje mee, kan altijd wel van pas komen (denk aan weg kwijt oa of andere problemen) of gewoon om famillie/frienden te laten weten dat je nog leeft
  zondag 6 juli 2003 @ 14:26:43 #28
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_11597480
quote:
Op zondag 6 juli 2003 13:13 schreef cptmarco het volgende:

[..]

om het thuisfront te laten weten dat je nog leeft?? Of bel jij nooit naar huis?


Ik heb een lumineus idee. Wanneer je naar huis wilt bellen en je mobieltje doet het niet, dan is er een alternatief wat vaste lijn heet.
c'est genial, quoi ?
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_11597557
Try to get to a hard-line.
  zondag 6 juli 2003 @ 15:23:26 #30
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_11598649
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:26 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Ik heb een lumineus idee. Wanneer je naar huis wilt bellen en je mobieltje doet het niet, dan is er een alternatief wat vaste lijn heet.
c'est genial, quoi ?


Nah, dat doe ik nou ook altijd!
En als ik dat te duur vind, dan stuur ik wel ff een mailtje ofzo. Of ik bel collect.
Maar ik geloof niet dat ik de behoefte heb om voor een paar euro per minuut naar huis te gaan bellen.
pi_11599216
quote:
Op zondag 6 juli 2003 13:13 schreef cptmarco het volgende:

[..]

om het thuisfront te laten weten dat je nog leeft?? Of bel jij nooit naar huis?


Ik bel echt nooit naar huis hoor op vakantie, geen nieuws is goed nieuws vind ik altijd. Alleen toen ik 6 maanden weg was, stuurde ik 1x in de 2/3 weken is een mailtje.
  FOK!fossiel zondag 6 juli 2003 @ 16:11:55 #32
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_11599440
Nou ik vroeg het me eigenlijk gewoon af...

denk ook niet dat ik graag in de de Himalaya bereikbaar wil zijn,

1 keer per week me mail checken moet ook voldoende zijn denk ik voor het thuisfront...

  zondag 6 juli 2003 @ 17:51:39 #33
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_11601178
Ik zou als ik op vakantie ben ook nog geen eens mijn email checken Die lees ik wel als ik weer terug ben!

En ik heb ook geen mobiel dus kan ik hem ook niet meenemen ook

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  FOK!fossiel zondag 6 juli 2003 @ 20:40:42 #34
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_11604509
Mwah 6 maanden is ook wat lullig om niets vaan je te laten horen
  zondag 6 juli 2003 @ 20:47:05 #35
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_11604655
Ik heb mijn mobiel meegenomen om in noodgevallen gewoon bereikbaar te zijn en dat is de afgelopen jaren helaas weleens nodig gebleken. Ik moet er niet aan denken dat mijn ouders dagen bezig zijn om mij in een noodgeval te kunnen bereiken. Dit jaar moet het helaas anders omdat mijn mobiel niet in Ecuador werkt. Er mee bellen ben ik ook geen voorstander van, daarvoor heb je idd wel mail of een vaste lijn. Voor andere doeleinden zou ik mn mobiel nooit meenemen.
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 18:55:07 #36
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_12813889
Ik ga binnenkort richting Nepal. Nu lees ik de laatste dagen berichten over een afgebroken staat-het-vuren, aanslagen op militairen in Kathamndu en verijdelde bomaanslagen. HIer krijg ik niet echt een warm gevoel van. Komt er toevallig net iemand vandaan, of heeft iemand ervaring met Nepal, die me meer kan vertellen over de situatie?
pi_14564781
Heej Lucille! Je foto's doen het niet!
pi_14565616
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
Heej Lucille! Je foto's doen het niet!
Das een upload site die niet meer werkt.

Ik ga wat plaatjes uploaden naar een andere webspace

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_14566716
Broken links van de foto's zijn weer gefixed.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_14566808
Net terug uit Nepal: prachtig land, nog niet helemaal door het tourisme verpest (er is nog geen mac donalds te vinden) maar Nepal is wel rap aan het achteruit gaan:

De burgeroorlog tussen de Nepaleze regering en een splinterbeweging (maoisten) begint zolangzamerhand bijzonder vervelende vormen aan te nemen, geregeld wordt erover bomaanslagen gesproken (ikzelf heb de gevolgen gezien), en ook heb ik 'noodgedwongen' een binnenlandse vlucht moeten maken omdat de weg door de maoisten geblokkeerd werd. Onlangs heeft de USA de Maoisten ook als een terroristische bedreiging ingesteld, dit om de ernst van de situatie aan te geven. De huidige koning is ook vrij impopulair (tussen neus en lippen uit de monden van de Nepali's gehoord) wat ook niet helpt.

Dat, en de combinatie van de steeds slechter wordende infrastructuur, de rappe touristisering van Nepal (Thamel is al een vrij verwesterde wijk, en ook de plaats Pokhara gaat rap die kant op) en de snel toenemende bevolking hebben hun weerslag op het land. Het viel me wel mee hoeveel westerlingen er waren (weinig).

Wat wel positief is: de bevolking, de houding, je wordt als tourist als je dat wilt redelijk met rust gelaten. Je bezittingen zijn redelijk veilig (al moet je natuurlijk wel een beetje opletten) zeker vergeleken met omringende landen. Ook is het klimaat in het najaar (oktober/november) heerlijk.

Als je nog in de gelegenheid bent om naar Nepal te gaan (zo snel mogelijk) DOEN! Het is NU nog goed te bereizen, maar het zou mij helemaal niets verbazen als er binnenkort een algeheel negatief reisadvies komt, welke opgeheven zal worden op het moment dat de bedreiging verdwenen is (op dit moment zie ik dat niet zitten, gezien de houding van de meeste Nepalezen)

Dingen die je moet zien: Dunbar Square (ik heb daar een uur gezeten, en was niet uitgekeken), de koningsstad Baktaphur (wat in z'n geheel een monument is), veel bergen, natuur en neem vooral de moeite om met de lokale bevolking te praten: het zal je niet tegenvallen.

pi_14586967
Ik vertrek 22 december voor 3 weekjes naar Nepal. Naar het er nu uitziet ga ik eerst de Helambu trek doen en daarna 2 weken mountainbiken door de Kathmundu vallei (dus naar KTM, Patan en Bhaktapur). Heb er nu al vreselijk zin in, alhoewel het laatste nieuws enigzins verontrustend is.
dit is een signature
  woensdag 12 november 2003 @ 20:45:50 #42
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_14588754
Ben een paar weken terug uit Nepal en ik moet zeggen dat het echt een prachtig land is! Wij zijn via de Indiase grens het land binnengekomen en hebben eerst een paar dagen doorgebracht in Chitwan. Vervolgens zijn we met de bus naar Pokhara gereisd (een verschrikkelijk slechte weg door de hevige regenval tijdens het afgelopen regenseizoen) vanwaar we een vijfdaagse trekking door het Annapurna gebied hebben gemaakt. Hierna zijn we met het vliegtuig naar Kathmandu gereisd, deels vanwege de erg slechte weg en vanwege het feit dat er heel veel checkpoints zijn onderweg waar je uren voor in de rij zou staan volgens onze gids.

De trekking die we gedaan hebben was op sommige momenten overigens wel wat spannend. We zijn namelijk Maoisten tegengekomen die geld eisten. Volgens de engelstalige verklaring om de arme bevolking te steunen, wat de regering niet doet, maar het gaat waarschijnlijk grotendeels naar de strijd tegen de regering. Een paar plaatsen verderop mochten we toen we er eenmaal waren de lodge niet meer uit omdat h et leger het dorpje zou gaan binnenvallen. De dag ervoor was er al vanuit een legerhelikopter geschoten hoorden we. Die middag hebben we niet veel meer gemerkt, maar de volgende morgen toen we op het punt stonden om weg te gaan, kwamen er net allemaal militairen in volledige uitrusting (kogelvrij vest, wapen in de aanslag) op het bospad naar beneden. Ze verzochten ons snel het dorp uit te gaan, want anders konden we wel eens in gevechten vast komen te zitten. Dit waren wel even wat mindere dingen moet ik zeggen.

Maar al met al was het echt een fantastische reis en ik raad iedereen aan om te gaan, maar wel goed uit te kijken en je te laten informeren over de situatie in het gebied waar je naartoe gaat!

Hieronder nog een paar foto's (kwaliteit van foto's is wel wat lager gezet ivm ruimte op mijn website waar een hele serie op staat)

  woensdag 12 november 2003 @ 21:34:19 #43
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_14590034
ahhh! nu wil ik ook naar Nepal....als ik die foto's trouwens zie! iemand die ik ken hier in zwolle is ook afgelopen jaar wezen backpacken, oa in Nepal...ben zo jalours!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_16411448
Als het goed is ga ik er heen op 4 sept. 2004 als het goed is. Hoop dat het er dan weer normaal vertoeven is.
pi_16413636
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:28 schreef avw1982 het volgende:
Als het goed is ga ik er heen op 4 sept. 2004 als het goed is. Hoop dat het er dan weer normaal vertoeven is.
Maak je dan wel een reisverslag en zo? En foto's. Please? Tis zo'n enorm mooi land namelijk
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16474738
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:36 schreef Lucille het volgende:

[..]

Maak je dan wel een reisverslag en zo? En foto's. Please? Tis zo'n enorm mooi land namelijk


Foto's moet lukken, maar een heel verslag. Zal mn best doen.
pi_16474776
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:14 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Foto's moet lukken, maar een heel verslag. Zal mn best doen.


Alvast bedankt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16480501
Is september trouwens wel een goede maand om te gaan. De zomermaanden raden ze af vanwege de moeson die de bergen huldt in een wolkendek. Is dit in september al weg, of is het misschien beter om in oktober te gaan?
pi_16481227
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 09:00 schreef avw1982 het volgende:
Is september trouwens wel een goede maand om te gaan. De zomermaanden raden ze af vanwege de moeson die de bergen huldt in een wolkendek. Is dit in september al weg, of is het misschien beter om in oktober te gaan?
Volgens mij was ik er eind september/begin oktober. Ik zou mijn pasport moeten bekijken hiervoor. Maar het was het einde van het regenseizoen en de wegen waren weer net begaanbaar. Alleen rond Kodari was het een puinzooi.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:41:02 #50
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_16494598
Ik was er afgelopen jaar in eerste weken van oktober en het regenseizoen is dan idd voorbij. Doordat er een heel heftig regenseizoen was geweest was er nog wel behoorlijke schade aan de wegen. De busrit tussen Chitwan en Pokhara was op sommige momenten best angstig. Maar het is verder een goede tijd om te gaan naar dit fantastische land!
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:42:27 #51
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16494630
Ik ben er afgelopen zomer geweest.
pi_16494888
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:42 schreef Bioslock het volgende:
Ik ben er afgelopen zomer geweest.
Ja en hoe was het toen?
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:54:30 #53
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16494928
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:53 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Ja en hoe was het toen?


Het beste dat me ooit is overkomen.
pi_16494970
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:54 schreef Bioslock het volgende:

[..]

Het beste dat me ooit is overkomen.


Ja en hoe was het weer e.d.
pi_17512191
We zitten nu al ruim 3 maanden in India en zijn even toe aan wat anders dus we dachten aan Nepal. Nu hoor ik wisselende dingen over de veiligheid daar. De een zegt dat er niks aan de hand is, van anderen hoor ik dat rebellen af en toe een "onvrijwillige donatie": verlangen... Weer een ander zegt dat er ook toeristen gegijzeld worden om aandacht van de media te krijgen! Wie weet hoe het zit, of is er onlangs geweest??

Goeie linkjes naar recent nieuws zijn ook welkom!
When was the last time you did something for the first time?
  vrijdag 5 maart 2004 @ 12:43:11 #56
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_17512506
Ja. Ik ben er afgelopen zomer geweest.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 12:43:39 #57
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_17512523
Mooie stad trouwens. Vooral het oude gedeelte.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 12:59:21 #58
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_17512815
Ik ben afgelopen oktober een paar weken in Nepal geweest. Als je in Kathmandu of Pokhara bljift merk je erg weinig van de problemen met de Maoisten. Het enige is dat je op de weg veel roadblocks hebt waarbij je als toerist vaak wel door kunt rijden. Soms geldt er ook een avondklok en je ziet ook wel militairen patrouilleren. De toeristen zijn niet het doelwit van de maoisten, dus je hoeft je eigenijk geen zorgen te maken.

Ik heb ook een trekking gedaan in het Annapurna gebied en daar merk je er wel wat meer van. Op sommige plekken kom je maoisten tegen en wij moesten ook een 'vrijwillige' donatie geven. Ze vragen 1000 roepie, maar als je geluk hebt kun je afdingen tot 500 roepie p.p. Je krijgt wel een bonnetje mee met daarop het bewijs van betaling (leuk aandenken, allemaal communistische leiders en wat vage nepaleze tekst). Als je ze dan nog een keer tegenkomt (en dat kwamen wij) kun je laten zien dat je al betaald hebt en mag je door. Het angstigste moment tijdens de trekking vond ik de overnachting in een dorpje waarbij we te horen kregen dat we na 1500 uur de lodge niet meer uitmochten ivm een op handen zijnde aanval van het regeringsleger. Die middag weinig meer gemerkt, maar de volgende morgen trokken hele troepen het dorp binnen en moesten wij snel weg. (een uitgebreider verslag staat op mijn site)

Nepal is een fantastisch land, en als je een beetje uitkijkt hoef je je als toerist absoluut geen zorgen te maken. Voor meer info is ook het forum op http://nepal.pagina.nl een aanrader. Succes ermee iig!
pi_17513831
Ministerie van Buitenlandse Zaken geeft reisadviezen af. Voor Nepal geldt het volgende:
quote:
Samenvatting
In Nepal kan - met uitzondering van bepaalde onveilige gebieden - zonder problemen worden gereisd.

Actualiteiten

Op 27 augustus 2003 is door de Maoïstische rebellen een einde gemaakt aan een zeven maanden lange wapenstilstand. Op dit moment is onduidelijk wat de gevolgen op termijn hiervan kunnen zijn.

Terrorisme

De afgelopen jaren voerden radicale Maoïstische groeperingen aanslagen uit op het leger, overheidsinstanties en overheidspersoneel.

Onveilige gebieden

Afgeraden wordt om alleen door Nepal te reizen. Het wordt aangeraden om groepsgewijs en onder leiding van een ervaren en geregistreerde gids te reizen. Voor reizen buiten de Kathmandu-vallei is het wenselijk zich via reisorganisaties ter plaatse te (laten) informeren over de veiligheidssituatie in het reisgebied.

Algemeen

U dient zich ervan bewust te zijn dat er in Nepal interne politieke spanningen bestaan. Als gevolg daarvan dient u rekening te houden met mogelijke ongeregeldheden en vooral uit de buurt te blijven van demonstraties en stakingen.


U dient zich strikt te houden aan instructies uitgegeven door de overheid. Tevens wordt aangeraden te informeren naar de voorwaarden van een soms plaatselijk ingestelde avondklok.


Nederlanders die in Nepal woonachtig zijn, wordt aangeraden zich te registreren bij het Consulaat te Kathmandu.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator vrijdag 5 maart 2004 @ 15:59:45 #60
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17517377
een vriendin van me woont daar nu tijdelijk en volgens haar is het in Kathmandu redelijk veilig
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17529205
Bedankt voor de replies en linkjes! Ik heb het idee dat e.e.a. nu toch meer uit de hand begint te lopen nu ik wat meer gelezen heb. Jammer want we stonden op het punt om te gaan... :-(
We gaan wel rondreizen in Noord-India, daar hebben ze ook bergen!!
When was the last time you did something for the first time?
pi_20702464
Als je naar Nepal wilt gaan en je wilt ook daadwerkelijk gaan trekken, dan kun je het beste eind september/begin oktober, of zelfs later gaan.

Als je ook kijkt bij de meeste groepsreisorganisaties zie je ook dat ze niet echt eerder dan eind september beginnen met hun reizen, dit ivm de moesson icm trekking.

Wat ik wel gelezen heb is dat je zelfs in oktober nog kans kunt hebben op regen en/of mist, en dus mogelijk alle mooie uitzichten kunt missen. Ik ga zelf begin oktober voor een paar weken, dus ik hoop dat het geluk aan mijn zijde is en dat het gewoon droog en mooi weer is .

Als je echt de bergen in wilt gaan: niet voor eind september gaan! Als je niet de bergen in gaat, dan maakt het niet zoveel uit geloof ik.
pi_20704650
Ik heb geboekt en vertrek 9 oktober voor 22 dagen naar Nepal. 8)
pi_20704972
Ah, leuk

Ik ga er een weekje eerder heen en dan met Djoser. Ben erg benieuwd!
pi_20706067
quote:
Op zondag 18 juli 2004 18:40 schreef kkkk het volgende:
Ah, leuk

Ik ga er een weekje eerder heen en dan met Djoser. Ben erg benieuwd!
Haha, ik ook. Ik wilde eerst ook de 2de gaan maar in verband met verjaardagen, lees bier, ga ik een weekje later.
pi_20706735
Wat grappig, straks komen we elkaar in Pokhara tegen als ik de trekking gehad heb, en jij 'm nog gaat doen
pi_20706853
Ik heb het even gechecked en we zitten allebei de gehele dag in Pokhara de 17de, zo zie je maar weer

Tot dan maar
pi_20710576
quote:
Op zondag 18 juli 2004 20:03 schreef kkkk het volgende:
Ik heb het even gechecked en we zitten allebei de gehele dag in Pokhara de 17de, zo zie je maar weer

Tot dan maar
Dat zal wel erg gaaf zijn. Moet lukken toch. Zijn jullie afgedraaid van die trekking, moet ik nog.
pi_21085627
Heeft iemand een beeld van de huidige veiligheid in Nepal? Ik heb altijd gehoord dat toeristen op zich nog wel veilig waren omdat ze geen doelwit zijn, en dat is ook nog steeds onderdeel van het officiele reisadvies.

Maar ik hoor tevens geruchten dat men niet inzou staan voor de veiligheid van toeristen? Is dat zo? En zo ja, hoe lang?
pi_21104503
Ja, dat reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse zaken is al eeuwen hetzelfde.

Maar ik hoorde laatst nog het gerucht dat de maoisten gezegd zouden hebben dat ze de veiligheid van toeristen niet zouden garanderen. Of dat dat inhoudt dat toeristen ook het doelwit zouden kunnen worden (bewust), of dat ze zich indekken mocht ooit een keer een toerist op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn (per ongeluk)..... dat weet ik niet.
pi_22200119
avw1982, begin jij al zin te krijgen in de reis? Over exact een week zit ik al in het vliegtuig richting Londen. We zijn met een groep van 17 personen, 12 dames, 5 heren, ben erg benieuwd hoe iedereen met elkaar omgaat.

Wie weet tot ziens in Pokhara!
pi_22200249
Ik heb er zeker zin in. Over 2 weken zit ik in het vliegtuig, mn heenreis is via Parijs en de terug over Londen. Mijn groep bestaat uit 11 personen, 5 vrouwen en 6 mannen dacht ik zo. Ik zie je denk ik wel in Pokhara. Hopelijk is die trekking niet al te zwaar.
  zaterdag 25 september 2004 @ 19:49:30 #74
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_22200274
guidosaurus (hier naast me) gaat deze winter
doet dingen zoals geen ander dat kan!
pi_22248272
Als ik je tegenkom zal ik wel heel erg overdreven zielig gaan doen en mank gaan lopen ten gevolge van de trekking
pi_22254403
Veel plezier en kom terug met leuke verhalen en foto's aub.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22303628
Ik ga over 2 weken Mera Peak (6450 meter) beklimmen. Eerst naar Lukla vliegen en dan 19 dagen slapen in een tentje. Vorig jaar al het Annpaurna circuit gedaan, maar dat is vergeleken met deze reis een wereld van verschil. Annapurna cicruit is qua voorzieningen vrij luxe.

Foto's van mijn vorige reis te zien op :

http://www.manaslu.net/nepal (server van mijn hoster was overigens gisteren down)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 30-09-2004 11:10:49 ]
  maandag 4 oktober 2004 @ 11:02:48 #78
67174 Dos37
Come on Twente
pi_22391527
quote:
Foto's van mijn vorige reis te zien op :

http://www.manaslu.net/nepal (server van mijn hoster was overigens gisteren down)
Mooie foto's ik ga zelf waarschijnlijk in september volgend jaar ook naar India en dan naar Nepal, Nieuw Zeeland en Austalie. Daar heb ik dan 9 maanden voor uitgetrokken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_22392530
http://www.manaslu.net/coppermine/index.php?cat=10001

Nog een pluk APS-foto's die ik heb laten inscannen.
pi_22807727
Ik kan alleen in de zomer lang vrij nemen (werkzaam in het onderwijs). Ik hoor van alle kanten dat ik dan maar beter andere bestemmingen kan uitkiezen. Da's mooi kut, want Nepal lijkt me schitterend, en de foto's in dit topic dragen daar zeer aan bij!
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:05:19 #81
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22809100
ik ben ook in nepal geweest vorig jaar, fijn land vond ik het hele lieve en leuke inwoners met name en een verademing n a het hectische india.



foto van mij bij de grens met sonauli, kindertjes die flessen verzamelen om wat geld mee te verdienen..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22978106
Zo ben gister teruggekomen en ik heb een zeer goede reis gehad. Ben nog bijna gekoppeld aan een Nepalese meid tijdens de trekking. kkkk, heb jij toevallig een foto van Ratika. (meid die in Tadapani werkt)
pi_22980299
Oh jee, ik moet weer even gaan nadenken welke dag dat het was. Ik heb vast geen foto van haar, maar ik zal eens gaan spitten bij de foto's van anderen... Bij de heren in ons gezelschap waren geloof ik vooral een meisje uit Tirkhedunga (of hoe schrijf je dat?) en Ghorepani favoriet, maar niet in Tadapani. Jullie hebben je dus ook niet laten verleiden om door te lopen naar Chule?

Tadapani, dat was dag 3, bij dat geweldige uitzicht en bij die aapjes, als ik me goed herinner. Nog net in de jungle. Er was wel een meisje wat regelmatig de kolen in de kachels erbij gooide, was zij dat?

Was jij nou trouwens die jongen met dat oranje shirt in Pokhara?
pi_22981830
Dag 3 bij die aapjes ja, daar werkte ze. Meisje met kort haar, echt een plaatje. Die kerel met dat oranje shirt was mn kamergenoot. We hadden trouwens geweldig weer met de trekking en de begeleiders waren ook erg leuke mensen. Vooral die Uncle spoorde niet. Helaas was ons bagage er niet gister toen we aankwamen, die komen ze zometeen brengen.
pi_23048316
Ik kan me haar eerlijk gezegd echt niet meer herinneren. Heb onlangs ook wat foto's van anderen gezien, maar haar tot nu toe nog niet kunnen ontdekken.

Ja, Uncle, die was ook met ons mee . Maar op het einde van de trekking was hij toch wel behoorlijk voorspelbaar geworden hoor Hadden jullie ook Michael Jackson en mama en zo als porters? Welke gids hadden jullie? Wij hadden Durgha, een andere dan die ze normaal gesproken bij zich hadden, maar die was niet zo heel erg goed.
pi_23048459
quote:
Op woensdag 3 november 2004 13:16 schreef kkkk het volgende:
Ik kan me haar eerlijk gezegd echt niet meer herinneren. Heb onlangs ook wat foto's van anderen gezien, maar haar tot nu toe nog niet kunnen ontdekken.

Ja, Uncle, die was ook met ons mee . Maar op het einde van de trekking was hij toch wel behoorlijk voorspelbaar geworden hoor Hadden jullie ook Michael Jackson en mama en zo als porters? Welke gids hadden jullie? Wij hadden Durgha, een andere dan die ze normaal gesproken bij zich hadden, maar die was niet zo heel erg goed.
We hadden Mickeal Jackson en mama ook mee als dragers. Durgha hadden we ook als gids maar hij was bergop erg traag. Hij kon mij en mn kamergenoot niet eens bijhouden omhoog. Omlaag was hij wel erg snel trouwens. Op sommige stukken kon ik hem echt niet meer volgen omdat hij zich bijna omlaag liet storten. Onze reisleider had deze reis al 4x gedaan of zo dus die kon alle begeleiders en nog veel personeel bij de hotels. Die kerel was net een lopende Nepalencyclopedie. Zijn jullie ook nog wezen eten in The Third Eye in Kathmandu? Was een heel gezellig restaurant waar je zonder schoenen naar binnenmoest en lekker liggen kon gaan eten. Mijn fotos staan online en je kan ze bekijken op: http://www.damstraat.linu(...)mbnails.php?album=46
pi_23048509




[ Bericht 1% gewijzigd door kkkk op 03-11-2004 13:42:38 ]
pi_23048735


  donderdag 4 november 2004 @ 14:01:28 #89
64191 boerinnetje
Kendime yeni bir ben lazým
pi_23073453
Omdat mijn kleine broertje (het arme jong is 17) nogal gebonden is aan de zomervakantie, hebben wij geen andere keuze dan in de zomer op vakantie te gaan.

Nu zijn we uitgenodigd om mijn Nepalese vriendin op te zoeken in Kathmandu, en volgens haar is dit eind juli begin augustus best te doen... Kan iemand dit bevestigen???? Een beetje hinderingen kan ik wel aan, maar het moet niet de hele reis verpesten!
C'est la vie, et la vie est belle!
pi_23073689
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:01 schreef boerinnetje het volgende:
Omdat mijn kleine broertje (het arme jong is 17) nogal gebonden is aan de zomervakantie, hebben wij geen andere keuze dan in de zomer op vakantie te gaan.

Nu zijn we uitgenodigd om mijn Nepalese vriendin op te zoeken in Kathmandu, en volgens haar is dit eind juli begin augustus best te doen... Kan iemand dit bevestigen???? Een beetje hinderingen kan ik wel aan, maar het moet niet de hele reis verpesten!
Kan je niet gewoon zonder je broertje op vakantie dan? Wat verstaat je onder hinderingen? Ik denk wel dat het weer niet al te best is in juli/augustus omdat de moeson der dan nog is.
pi_23092506
In Juli/Augustus is het daar volgens mij een stuk warmer en je hebt inderdaad dan last van de moeson.

Van maoisten en zo heb ik weinig gemerkt gedurende mijn verblijf, daar zou je verder weinig last van behoren te hebben.
pi_23093950
Maoisten zijn we wel tegengekomen en de manager van de trekking heeft het betaald. Dit hoorde we pas later in het hotel dus wij hadden er niks van gemerkt. We kwamen ze wel weer tegen toen we afdaalde van Poon Hill maar omdat we betaald hadden konden we gewoon doorlopen.
pi_23539091
Echt waar? Ik hoorde juist dat zo ongeveer in de tijd dat jullie er zouden zijn dat de moaisten zich rustig zouden houden. Het is inderdaad gebruikelijk dat de leider van de trekking dit betaalt en er over onderhandelt. Volgens mij spreken die maoisten gemiddeld genomen ook alleen maar hun eigen taal en geen engels, dus dan kunnen ze alleen maar overleggen met een andere nepalees.

Hadden jullie wel een mooi uitzicht op poon hill? Heb je daar foto's van?
  woensdag 24 november 2004 @ 13:17:18 #94
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23539527
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 10:49 schreef Lucille het volgende:
Veel plezier en kom terug met leuke verhalen en foto's aub.
Een paar foto's van mijn zusje en zwager die op dit moment in Nepal zijn voor een paar maanden. Op de site komen ook reisverslagen ed te staan


Offertempel die rood is van het bloed:



Aan de voet van de heuvel waarop Swayambhunath staat:


Swayambhunath, een stupa met de alziende ogen van Buddha.


Het binnenplaatsje van het Pilgrims Guesthouse.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_23543971
De offertempeltjes zijn toch zo rood gekleurd door die rode bloemetjes?
  woensdag 24 november 2004 @ 17:09:45 #96
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23545382
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:19 schreef kkkk het volgende:
De offertempeltjes zijn toch zo rood gekleurd door die rode bloemetjes?
ze hadden op de site neergezet dat het van bloed was. Ik heb alleen de tekst gecopieerd . Misschien is het wel van bloemen en hebben ze het verkeerd begrepen .
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_23546137
Die vlek ervoor ziet er wel uit alsof het bloed is in ieder geval. Tijdens het offerfeest in oktober zal dat ook vast wel zo gebeurd zijn
pi_23546469
Dat was echt een smerig feest trouwens. Overal in de straten zag je doodbloedende beesten. Het rook er ook niet al te best.
pi_23724593
Je hebt er ook nog iets van meegekregen van dat offerfeest? Ik heb gelukkig behoorlijk weinig ervan gezien, heb wel de verhalen van anderen gehoord. Ik was ook net op tijd met het niet hoeven zien van een os die onthoofd ergens lag, heb alleen af en toe nog wat bloed op de grond gezien waar waarschijnlijk net een kip geofferd was. Anderen hebben ook ossen en geiten onthoofd gezien en onthoofd zien worden en zo, echt vies!

Ik vond het wel een heel vervelend gevoel geven om al die geitjes vervoerd te zien worden, wetende dat ze geofferd zouden worden. Plus ook al die kippen en eenden die ze op de pleintjes aan het verhandelen waren. Eigenlijk wel stom, want ik eet ook gewoon kip, maar toch.... Ik had liever het feest van de lichtjes meegemaakt, dat leek me een veel mooier feest. Was iets van 12 november of zo.
pi_23724665
Zijn jullie trouwens ook nog bij die mexicaan geweest in Kathmandu? Northfield heette dat geloof ik, tenzij ik me nu vergis met een ander restaurantje. Na ons bezoek daar waren de volgende dag een aantal mensen niet echt lekker, behoorlijk last van het eten. Een andere groep die 2 weken na ons daarheen waren geweest (toen wij weer terug in Kathmandu waren op de terugweg) had het nog erger gehad: 50% was gewoon flink ziek ervan geworden. Dus Djoser gaat daar waarschijnlijk nooit meer heen...
pi_23731369
Zijn we niet geweest volgens mij. Bij ons is niet iemand ziek geworden in de groep. We zijn wel wezen eten bij Third Eye. Daar moesten je schoenen uit en moest je liggend aan een tafel eten. Dat was erg relaxed. Lekkere steak er bij, paar flessen Everest bier. Wat wil je nog meer.

Wij hebben echt heel veel gezien van dat offerfeest. Tijdens de trekking ook. Loop je door een dorpje heen zie je overal groepen mensen een beest slachten. Volgend jaar maar een andere periode kiezen.
pi_23736305
Ah, natuurlijk in die dorpjes kom je er niet omheen tijdens een trekking! Ik heb verhalen gehoord van mensen die nog met het vliegtuigje over de Everest heen gingen vliegen en die op weg naar het vliegveld geitenkoppen zagen met de ogen nog en zo...bah!

Third Eye zegt me overigens niets, we zijn wel bij Ying Yang geweest, een Thai waar je ook je schoenen uit moest en dan op de grond moest zitten. Niet liggen. Als je dat leuk vindt, moet je eens bij de supperclub in Amsterdam gaan eten
pi_23737101
Maar jullie zijn toch wel in de Tom & Jerry's pub geweest mag ik aannemen. De Amsterdam Club in Pokhara vond ik minder. Nog wel achter de muziek gestaan daar.
pi_23737873
Nee, niet in Tom & Jerry's geweest, we hebben dus wat gemist? Onze reisleider had aan de hoteleigenaar gevraagd waar je het beste heen kon gaan, en deze noemde natuurlijk iets waar zijn familie werkte. Een of andere super vage club.
pi_23737898
Maarre.. in club Amsterdam hing daar ook een of ander nepaleesje behoorlijk opdringerig te doen op de dansvloer. Was behoorlijk aan het geilen op westerse vrouwen geloof ik. Ben zelf maar niet gaan dansen
pi_23738419
Niet in Tom en Jerry's geweest :| Dan heb je heel wat gemist. Ons voordeel was dat onze reisleider op zn minst 5 keer per jaar in Nepal komt en dus alles weet te vinden daar. Zelfs een Belgische patatkraam. We zijn in Kathmandu 1x in een disco/club geweest en daar kwamen ineens militairen binnen met geweren in de aanslag. Schijnt dat er in die club af en toe steekpartijen zijn.
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:25:29 #107
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23739145
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:53 schreef avw1982 het volgende:
Maar jullie zijn toch wel in de Tom & Jerry's pub geweest mag ik aannemen. De Amsterdam Club in Pokhara vond ik minder. Nog wel achter de muziek gestaan daar.


ik ben ook in club Amsterdam geweest in pokhara, ik vroeg daar of ze hazes hadden, maar daar hadden ze nog nooit van gehoord! vond ik een beetje tegenvallen..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:26:20 #108
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23739163
In Kathmandu ben ik wel in een paar leuke Disco's geweest, maar ik weet de namen niet meer.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:37:16 #109
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23739414
Ik ben er anderhalf jaar geleden voor een maand geweest.
Kathmandu Valey, Pokhara, en een trek gemaakt op de AnnaPurna.

Helemaal te gek.
Nepal heeft echt mijn hart gestolen.

Mijn ervaringen, en veel foto's staan op mijn website: http://www.bruyn.net
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:40:17 #110
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23739499
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Kathmandu ben ik wel in een paar leuke Disco's geweest, maar ik weet de namen niet meer.



Tom & Jerry?
Is geen discotheek, maar een kroeg waar wij altijd kwamen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:40:53 #111
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23739515
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:37 schreef hbruyn het volgende:
Ik ben er anderhalf jaar geleden voor een maand geweest.
Kathmandu Valey, Pokhara, en een trek gemaakt op de AnnaPurna.

Helemaal te gek.
Nepal heeft echt mijn hart gestolen.

Mijn ervaringen, en veel foto's staan op mijn website: http://www.bruyn.net


op je site zie ik niets over nepal

en heel veel links doen het niet.... bv: schema, reizigers, vooraf, links,

Meel en forum doen het wel.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:50:05 #112
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23739734
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:40 schreef The_Hives het volgende:

[..]

op je site zie ik niets over nepal

en heel veel links doen het niet.... bv: schema, reizigers, vooraf, links,

Meel en forum doen het wel.


Je bent de eerste die dat zegt, maar bij mij doet alles het prima.
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:55:49 #113
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23739863
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:50 schreef hbruyn het volgende:

[..]

Je bent de eerste die dat zegt, maar bij mij doet alles het prima.


misschien omdat het op je pc staat of in je cache, maar hier doet hij niets, en is er niets over nepal te vinden
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:57:52 #114
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23739906
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:55 schreef The_Hives het volgende:

[..]

misschien omdat het op je pc staat of in je cache, maar hier doet hij niets, en is er niets over nepal te vinden


De website staat al bijna 2 jaar online, en ik heb nog niemand met problemen gehoord, dus ik denk dat het aan jouw kant zit.

Hier dan even een directe link naar de verslagen en foto's http://www.bruyn.net/tijdens
pi_23739962
Ik zou bijna met die reis van een week later meegegaan zijn als ik dit zo hoor. Jullie beleefden tenminste nog wat en hadden een reisleider die wist waar de soldaten kwamen
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:00:20 #116
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23739963
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:57 schreef hbruyn het volgende:

[..]

De website staat al bijna 2 jaar online, en ik heb nog niemand met problemen gehoord, dus ik denk dat het aan jouw kant zit.

Hier dan even een directe link naar de verslagen en foto's http://www.bruyn.net/tijdens


met deze directe link doet hij het wel.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_23739992
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:57 schreef hbruyn het volgende:

[..]

De website staat al bijna 2 jaar online, en ik heb nog niemand met problemen gehoord, dus ik denk dat het aan jouw kant zit.

Hier dan even een directe link naar de verslagen en foto's http://www.bruyn.net/tijdens



Bij mij deed die oorspronkelijke het prima!
pi_23740085
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:00 schreef kkkk het volgende:
Ik zou bijna met die reis van een week later meegegaan zijn als ik dit zo hoor. Jullie beleefden tenminste nog wat en hadden een reisleider die wist waar de soldaten kwamen


Wij hadden ook perfect weer tijdens de trekking. We beleefden wel veel ja. Ik hing zelfs een keer over een richel, kon me nog net op tijd vastpakken aan het struiken. Dus voor mij geen tikkertje meer in de bergen.
pi_23740518
We hebben ook wel wat beleefd, maar niet zo veel als jullie. Volgende keer als we weer een week uit elkaar zitten met dezelfde reis, dan ga ik omboeken naar jouw datum
pi_23740765
Is goed. Even een opsomming wat we hadden meegemaakt.

Maoisten 2x
Over de richel 1x
Tom & Jerry's 5x
Neushoorn gezien 2x
Patatje Oorlog 2x
Bier 21 dagen
Disco met soldaten 1x
Geweer op me gericht gehad 3x
pi_23740824
Owja en kregen elke avond tijdens de trekking gedroogd 'onkruid' van de dragers om op te roken.
pi_23747967
Geweer op je gericht gehad? Wat had je misdaan? Te veel naar de nepalese vrouwen gekeken?

Hebben jullie trouwens ook Beauty gezien? De huis-neushoorn in Sauhara? Wat een schatje was dat, die wilde zelfs met mij knuffelen
En dat hotel van ... erm... hoe heet ie ook alweer..... in ieder geval de baas van het boekingskantoortje waar Djoser alles door laat organiseren.... nou, dat hotel (Rhino Lodge) vond ik niet echt geweldig, vooral het eten was behoorlijk vies. We hebben uiteindelijk een gezellig restaurantje gevonden waar je echt fantastisch kon eten. Vader was de bakker en tevens de kok, moeder beheerde het winkeltje onder, dochter nam bestellingen op en was eigenlijk de gastvrouw, en haar broertjes volgden keurig haar bevelen op

Enige dat wij echt meegemaakt hebben dat heel heftig was, was midden in de nacht de nacht voordat we op trekking gingen. De andere Djoser groep kwam terug van het stappen in Club Amsterdam en op de terugweg waren een paar nepaleze dronken jongeren nogal vervelend. De gids van de trektocht was erbij en op een gegeven moment richten de jongeren zich ook op hem. Wat er nou precies was, weet ik niet, maar de jongeren hebben met stenen lopen gooien. Iedereen was het hotel al ingerend, dus toen zijn ze stenen tegen ruiten aan gaan gooien en hebben uiteindelijk een motorhelm door de voorruit gegooid. Wij sliepen recht boven die ruit, dus ik had het vermoeden dat ze ergens een bom hadden laten ontploffen of zo. In de kamer naast ons was een van de mensen van onze groep voor het raam gaan staan om te kijken wat het geluid was en paf, hij krijgt een mega steen tegen zijn voorhoofd gegooid, recht door het hor en het raam heen.

Op dat moment een behoorlijk spannend moment, achteraf alweer half vergeten.

Onze reisleider had het ook voor elkaar gekregen bij de dagtrektocht voor de trekking om het geweer van een paar soldaten die ze tegenkwamen in handen te mogen hebben en een van die soldaten heeft een foto van hem gemaakt. Echt lachen!

Ooooh, en die patatjes oorlog, was dat in Sauhara? Dat was fantastisch daar, echt net zo'n zonneresort EN je kon er patatjes oorlog krijgen

Zijn jullie ook nog op pashupatinuath geweest, de lijkverbranding? Ik dacht echt dat ik daar niet tegen ging kunnen, maar het was behoorlijk fascinerend om te zien. Op zo'n moment voel je die cultuur van de mensen enorm.

Maar verder eigenlijk niets spannends meegemaakt geloof ik, ook het raften was behoorlijk tam
pi_23755774
In pashupatinuath zijn we ook geweest. Erg apart maar wel fascinerend. Die geweren was toen een paar militairen de geweer aan het doorladen waren of zo. Ik liep er langs en keek zo recht in de loop, niet echt prettig. Tijdens de eerste wandeling kwamen we langs een militairkamp en daarvoor was een stuk grond afgezet met touwen en we dachten dat dit een mijnenveld of zo was. Bleek niet zo te zijn maar alsnog gingen we er huppelt doorheen om te zorgen dat de 'mijnen' niet afgingen. Die gasten kwamen niet bij van de lach.

Die neushoorn kwamen wij ook tegen. Die liep gewoon door het dorp, was echt komisch om te zien. Die andere neushoorn zagen we tijdens de jungletocht op een olifant. Ben je ook naar die olifantenfokcentrum geweest? Ik had daar terug een heel raar gevoel over.
pi_23756997
Ja, die jungletocht hebben we ook allemaal gemaakt, we waren weer blij toen we weer uit dat tuigje mochten stappen We hebben toen 3 neushoorns gezien, maar ik had daar toch het idee bij dat dat ook relatief tamme neushoorns waren, want ze keken niet op of om van het lawaai dat we maakten. Dus had het idee dat ze die daar min of meer neergezet hadden voor al die toeristen. Want verder hebben we amper iets gezien daar.

Ja, we zijn met een paar ook naar het olifantenfokcentrum geweest. Wat voor raar gevoel had je daarover? Ik vond het persoonlijk niet echt een fokcentrum, want het enige mannetje dat ze hadden werd niet ingezet voor het fokken. Ze lieten de olifanten gewoon gefokt worden door een willekeurige wilde olifant, en dat leek me nou niet bepaald de manier waarop je wilt fokken.
pi_23821665
De neushoorn die wij tegenkwamen was juist heel schuw. Hij was zelfs bang voor de olifant en begon steeds te rennen en wij er achteraan in dat bakje. Ik was ook erg blij dat het voorbij was. Heb je ook nog veel cd's meegenomen of niet? Ik had er een stuk of 10 meegenomen omdat het er toch niks kost. Alleen toen we op Schiphol terugkwamen kregen we te horen dat de tassen pas een dag later kwamen en dus door de douane gechecked gingen worden. Gelukkig zaten thuis alle cd's er nog in.
pi_23915679
Hmmm, dat klinkt niet zo gezellig om in dat bakje achter een neushoorn aan te moeten rennen.

Ik heb 2 cds meegenomen met muziek van ter plekke, dus niet van westerse muziek. Het kost er inderdaad niets, moet je wel goed in afdingen zijn, anders betaal je alsnog het normale bedrag

Wij konden makkelijk onze tassen van de band af halen en gewoon doorlopen, dat was ideaal
pi_23916723
Afdingen voor cd's. We hadden een zaakje gevonden bij Freakstreet en daar kosten ze 125 rps. Vond ik al laag genoeg. Ik heb ook een cd meegenomen met van die tibetaanse muziek waarvan het begin lijkt op een kerstnummer. Die hoorde je echt in elke muziekwinkel.
pi_23932080
Ja, die CD heb ik inderdaad ook
pi_23932331
Om te bellen is het goedkoper om gewoon daar ergens vanuit een vaste lijn te bellen, meestal bij zo'n internet zaakje kun je ook bellen. Vanuit Kathmandu was dat behoorlijk goedkoop, zo'n 100 rps per minuut.

Ik had zelf mijn mobiele telefoon bij me in Nepal en ik had vrijwel overal ontvangst behalve in de bergen. Dus in Kathmandu, Bhaktapur, Nagarkot, Pokhara, Chitwan (sauhara), overal had ik wel ontvangst. Ik heb uitsluitend een paar smsjes ontvangen en verstuurd, op zich ging dat wel goed, alleen kreeg ik op een gegeven moment een bepaald smsje tig keer. Bleek bij anderen ook het geval te zijn, dus super betrouwbaar is het netwerk waarschijnlijk niet.

Overigens werkt dat alleen voor Vodafone zo, omdat zij met betreffende maatschappij een roaming overeenkomst hebben al weten ze dat zelf niet eens

Zie ook:
- http://www.ntc.net.np/services/mobile_coverage.htm
- http://www.ntc.net.np/services/partners.htm
pi_23932533
Voor degenen die nog naar Nepal willen en zich afvragen hoe de situatie daar is, kijk eens op de volgende pagina: http://www.nepalnews.com

Loop ook eens door de archieven heen en lees wat er nu echt gaande is. Het meeste vindt plaats in plaatsen waar je nog niet eens komt. En als het in dezelfde stad gebeurt, heb je grote kans dat het gebeurt ergens waar het verre van toeristisch is. Bovendien zijn de doden vrijwel altijd onder militairen of plaatselijke politie. De andere keren zijn het personen die verdacht worden van spionage oid. Toeristen daar blijven ze echt wel vanaf, hooguit in de bergen vragen ze een soort van tol. Toeristen zijn namelijk een bron van inkomsten voor hen, dus daar blijven ze wel vanaf.

Ga geen maoisten uitdagen of iets dergelijks mocht je ze tegenkomen, doe geen super rare dingen, dan komt het allemaal prima in orde. Ik heb zelf helemaal niets gemerkt in Nepal, behalve dan dat er veel militairen op de weg te vinden waren. Maar goed, dat heb je in Egypte ook.
  vrijdag 24 december 2004 @ 18:54:23 #132
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24185696
gaat nu weer lekker in Nepal , kijk maar naar de frontpage. De wegen naar en van Kathmandu zijn door de rebellen afgesloten. Meteen maar een mailtje gestuurd naar mjin zusje die daar nu zit om te vragen hoe het daar is
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:01:21 #133
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24185849
Nepal is prima te doen, toen ik er was had je nog geen enkele last van rebellen (op veel extra militaire controles na dan) Ik begreep dat er een avondklok is in Katmandu, dat lijkt me niet erg leuk. Verder hebben de rebellen het niet op toeristen gezien, dus behalve wat extra ongemakken lijkt me nepal volkomen veilig. Ik zou er niet heengaan nu omdat al die wegblokkades en avondklok niet erg prettog zijn, als je een trekking wilt doen naar de mount everest , of chitwan vanuit india lijkt me deze perikelen niet echt een probleem.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:08:37 #134
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24185991
ze hebben net 2 weken door de bergen getrokken en zijn nu de komende 9 weken in Kathmandu zelf. Dus in principe hoeven ze niet buiten de stad te zijn. Dat valt dus wel mee (denk ik). Alleen jammer van die avondklok dus
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_24205005
Die avondklok is minder. Kan je niet even een biertje gaan doen bij Tom & Jerry.
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:14:38 #136
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_24430184
Kzit nu in Pokkare en dat is erg goed uit te houden. Weer is super goed en de bergen zijn erg mooi. Kga morgen een rondje om de everest heen vliegen.
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:19:55 #137
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_24430276
Amsterdam club wilde ik trouwens gister ook heen gaan. maar vond het er een beetje uitzien als een hoerensteeg dus ben maar bij de tibetaan er tegenover gaan eten en ben daarna naar mijn moonlight hotel gegaan. (zelfde straat)

Kben trouwens ook nu bezig met een video die ik straks thuis helemaal ga monteren maar als iemand er belang bij heeft moet ie het maar even laten horen.
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
pi_24430333
Je vlieg geen rondje om de Everest, mag niet want dan komen ze in het Chinees luchtruim. Restaurant Pyramide is ook erg goed. Zit ook in de lange straat.
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:24:18 #139
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24430360
Ik wil die video wel hebben . Zal leuk zijn voor mijn zusje om een video van Nepal te hebben (wat geen commercieel filmpje is )
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:17:06 #140
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24867131
REIZEN NAAR NEPAL NIET MEER MOGELIJK VANAF VANDAAG VOORLOPIG!!!
quote:
Samenvatting
In Nepal is de politieke spanning recentelijk verder opgelopen. Reizigers die van plan zijn naar Nepal te gaan, wordt geadviseerd bij zichzelf te rade te gaan of een reis naar Nepal onder de huidige instabiele politieke omstandigheden wel verantwoord is.


Actualiteiten
Op dinsdag 1 februari 2005 heeft Koning Gyanendra de regering van Prime Minister Sher Bahadur Deuba ontslagen en zelf het landsbestuur overgenomen. Vervolgens werd de noodtoestand afgekondigd. Momenteel is het vliegveld van Kathmandu gesloten en is geen telefoon- of internetverkeer met Nepal mogelijk. In Kathmandu is de situatie thans rustig, maar het is onduidelijk hoe de situatie zich de komende dagen zal ontwikkelen.



Terrorisme
De afgelopen jaren voeren radicale Maoïstische groeperingen aanslagen uit op het leger, overheidsinstanties en overheidspersoneel. De vijandelijkheden tussen deze groeperingen en het leger hebben recentelijk ernstiger vormen aangenomen.


Onveilige gebieden
Indien u onder de huidige omstandigheden toch een reis door Nepal besluit te maken, wordt afgeraden om alleen door Nepal te reizen. Het wordt aangeraden om slechts groepsgewijs en onder leiding van een ervaren gids te reizen. Voor reizen buiten de Kathmandu Vallei is het wenselijk zich via reisorganisaties ter plaatse te (laten) informeren over de veiligheidssituatie in het reisgebied.


Algemeen
U dient zich ervan bewust te zijn dat er in Nepal interne politieke spanningen bestaan.

Vanaf begin 2004 is het aantal stakingen en politieke acties toegenomen, ook in de Kathmandu Vallei. Aanslagen op districtshoofdsteden en ook enkele bomaanslagen in de Kathmandu Vallei hebben plaatsgevonden. Maoïstische groeperingen hebben acties aangekondigd en uitgevoerd tegen grote bedrijven en multinationals.

Transport over de weg, in en uit de Kathmandu Vallei, wordt bemoeilijkt door aangekondigde transportblokkades in dit gebied.

Vooralsnog zijn toeristen geen doelwit van deze acties.


U dient zich strikt te houden aan instructies uitgegeven door de overheid.

Tevens wordt aangeraden te informeren naar de voorwaarden van een soms plaatselijk ingestelde avondklok.


Nederlanders die in Nepal wonen, wordt aangeraden zich te registreren bij het consulaat te Kathmandu.

Toeristen wordt geadviseerd via hun reisburo in Kathmandu (of via www.netherlandsconsulate.org.np / consular affairs) een Tourist Registration Form aan het consulaat te zenden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:25:06 #141
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24867271
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 19:08 schreef The_Hives het volgende:
ze hebben net 2 weken door de bergen getrokken en zijn nu de komende 9 weken in Kathmandu zelf. Dus in principe hoeven ze niet buiten de stad te zijn. Dat valt dus wel mee (denk ik). Alleen jammer van die avondklok dus
Je zit er dus nog steeds, kun je misschien briefen hoed de situatie is?? (mocht het internet in Nepal weer gaan weken, momenteel is het hele land inclusief alle telefoon en internetverbindingen van de rest van de wereld afgesloten begreep ik!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:43:06 #142
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24867605
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Je zit er dus nog steeds, kun je misschien briefen hoed de situatie is?? (mocht het internet in Nepal weer gaan weken, momenteel is het hele land inclusief alle telefoon en internetverbindingen van de rest van de wereld afgesloten begreep ik!
mijn zusje zit daar met haar vriend. Ik heb al een mail gestuurd naar haar.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:46:15 #143
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24867660
oei sterkte, hopen dat het vliegveld weer snel open gaat zodat ze in ieder geval kunnen vertrekken. Toeristen zijn in ieder geval geen doelwit of partij, maar zon situatie is nooit echt lekker natuurlijk!

eerste foto's uit Kathmandu vandaag:

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:47:56 #144
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24867692
vorige keer hadden ze trouwens in Kathmandu weinig last van die blokkades ed. Van de avondklok wisten ze niets af, en als er eens wat was, hadden westerse mensen er helemaal geen last van.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:49:37 #145
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24867723
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
oei sterkte, hopen dat het vliegveld weer snel open gaat zodat ze in ieder geval kunnen vertrekken. Toeristen zijn in ieder geval geen doelwit of partij, maar zon situatie is nooit echt lekker natuurlijk!

eerste foto's uit Kathmandu vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
thnx . Het zal me overigens niets verbazen als ze daar willen blijven, maar als je die foto's ziet.....
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:54:08 #146
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24867800
ik zou nu niet in Nepal willen blijven, aangezien de Koning op zn zachtst gezegd niet erg populair is zou dit wel eens uit kunnen lopen op rellen, of erger.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:00:01 #147
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24867881
ja mijn idee, ik zal eerst maar afwachten of ze toevallig wel internet hebben. En als er toch geen vliegtuigen vertrekken, kan je toch geen kant op.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_24868150
Volgens mij is er ook geen internet en telefoonverkeer in heel Nepal. Toen ik daar was, was er ook al veel militair vertoon maar als toerist wordt je er gewoon met rust gelaten zowel door de militairen danwel door de maoisten. Hopelijk komen ze snel tot een akkoord daar anders kan mn vakantie niet doorgaan.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 09:33:27 #149
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24931950
is er inmiddels al een update? Ik begreep dat er wel weer gevlogen nwordt vanaf Kathmandu
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:59:58 #150
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24932723
Er is nog geen internetverbinding oid. Een organisatie hier in Nederland heeft van een Brit informatie gekregen. Wat ik er verder van hoor, is de bevolking het er juist mee eens.

Het stukje van die Brit (was volgens mij woensdag of donderdag):
quote:
Ooggetuige

Alle telefoon- en internetverkeer met Nepal is nog steeds verbroken. Gesprekken met ooggetuigen in Kathmandu zijn dus onmogelijk. Een Engelsman, die al vele jaren in Kathmandu woont en vanmorgen vanuit Kathmandu in New Delhi aankwam, vertelde zojuist over de telefoon:


“In tegenstelling tot de officiële reactie van de internationale gemeenschap, is de stemming is Kathmandu zelf, bij de mensen, over het algemeen positief.

Deze mensen, die sinds 1990 nooit iets anders van ‘democratie’ in Nepal hebben gemerkt dan corruptie, chaos en stakingen, zijn opgelucht.

Er zijn geen slachtoffers gevallen. Er is niet geschoten. De situatie is normaal. Eigenlijk zie je niet meer soldaten op straat dan een week geleden. Kinderen gaan naar school, de mensen zijn aan het werk. Het openbare leven functioneert, de bussen rijden, de vliegtuigen vliegen.

De machtswisseling is ook in de zakenwereld en de toeristenbranche goed ontvangen. De stemming van neerslachtigheid, die al zo lang heerste in Nepal, is omgeslagen in hoop en verwachting.

Hoe onbetrouwbaar de Maoïsten zijn, is ook nu weer gebleken. Tot nu toe wilden ze niet met de regering van Nepal onderhandelen, doch uitsluitend met de koning. Maar nu de koning de macht in handen heeft, willen ze alleen maar met een ‘gekozen regering’ praten.


Vergeet niet: in Nepal vertegenwoordigen de huidige ‘politici’ de mensen niet. Ze vertegenwoordig alleen zichzelf - hun familie, hun kliek. Dus de ‘democratie’, zoals wij dat kennen, bestond in Nepal allang niet meer. Wat dat betreft verandert er dus weinig en zou je kunnen zeggen: elke beweging om uit de impasse te komen is positief
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_24932730
He hives, hoe is het met je zus
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:01:39 #152
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24932745
nog geen bericht van komrad
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:10:19 #153
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24932859
oh, dat klinkt positiever dan gedacht. De nepalese democratie was natuurlijk ook niet meer dan een schertsvertoning. Laten we hopen dat deze stap van de koning dan toch positief mag uitpakken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:15:44 #154
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24932935
Inderdaad. Daarnaast is het natuurlijk wel vreemd dat, als de bevolking het er mee eens is, de telefoon en internetverbindingen verbroken zijn.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_24932998
Voor het laatste nieuws kan je het beste op dit forum kijken. Hier plaatsen ze al het laatste nieuws,

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=309
pi_24968224
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:13 schreef avw1982 het volgende:
Volgens mij is er ook geen internet en telefoonverkeer in heel Nepal. Toen ik daar was, was er ook al veel militair vertoon maar als toerist wordt je er gewoon met rust gelaten zowel door de militairen danwel door de maoisten. Hopelijk komen ze snel tot een akkoord daar anders kan mn vakantie niet doorgaan.
Ga je weer terug naar Nepal dit jaar?
pi_24968303
Iedereen daar heeft zo'n hekel aan de koning, dat ik me echt niet kan voorstellen dat ze nu wel blij zijn met de koning. Ik kan me wel voorstellen dat men blij is dat er in ieder geval iets gebeurd is en dat ze daar hoop uit putten.
pi_24968469
quote:
Op maandag 7 februari 2005 11:40 schreef kkkk het volgende:

[..]

Ga je weer terug naar Nepal dit jaar?
Dit jaar wil ik terug ja. Ik wil een trekking gaan doen naar EBC.
pi_24969067
quote:
Op maandag 7 februari 2005 11:53 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Dit jaar wil ik terug ja. Ik wil een trekking gaan doen naar EBC.
Gaaf! Je hebt de smaak echt te pakken zo te horen. Was je weer van plan om einde van het jaar te gaan of in het huidige seizoen t/m april? Mits al die nepaleze koningen geen roet in het eten gooien natuurlijk
pi_24969440
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:20 schreef kkkk het volgende:

[..]

Gaaf! Je hebt de smaak echt te pakken zo te horen. Was je weer van plan om einde van het jaar te gaan of in het huidige seizoen t/m april? Mits al die nepaleze koningen geen roet in het eten gooien natuurlijk
Het word waarschijnlijk in oktober/november. Het is een 22 daagse vakantie waarvan 15 dagen trekking. Heel wat anders dan de vorige maar toch ook leuker lijkt me. Poonhill (3210m) vond ik te laag dus even kijken over BaseCamp (5300m) en Kala Pattar (5500m) te doen zijn.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 11:01:45 #161
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24985049
Sinds gister is er weer volledig internet en telefoonverkeer mogelijk. Verder is er in Kathmandu weinig tot niets te merken van een veranderde situatie.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_28679432
Hallo,

Ik ben van plan om in oktober/november naar nepal en tibet te gaan. Ik vroeg met welke organisatie(s) jullie reisden. Met djoser, shoe-string. Ben vooral benieuwd naar de groeps-samenstelling en de sfeer in zo'n groep
On really romantic nights of self, I go salsa dancing with my confusion
pi_28680562
Ik was met Djoser gegaan en was erg goed bevallen. Ik was de jongste (22) van de groep en de oudste was 55 maar erg gezellig. We gingen elke dag met zn alle uit eten en altijd nog even gezellig de kroeg in. Het was gewoon een erg gezellige hechte groep. De reisleider heeft wel verteld dat hij het ook vaak anders mee heb gemaakt, dat er allemaal kleine groepjes ontstonden. Het is dus bij elke groep verschillend.
pi_35965912
Wie had dit ooit gedacht ? Mountainbiken op de Annapurna Circuit in NEPAL !!! Je fietst onder de meest extreme omstandigheden over een van de mooiste trekkingpaden in de wereld. Temperaturen tijdens de eerste dagen schommelen tussen de 25 en 45°, helligspercentages naar 30%, hoogteverschillen naart 4000m per dag en fietsen door de sneeuw.

Deze reis was volledig georganiseerd door Mountainleaders en afhankelijk van je team zal er 1 of meerdere mountainbike specialisten meefietsen. Deze zijn vast in dienst en zijn eigenlijk de nummers 1 tot 4 van het nepalese mountainbike. Gasten die voor de leut van Kathmandu naar Pokhara rijden (174km) over onverhard !! Als backup zorgen dragers voor materiaalposten en bagagevervoer. Ons vorig team in 2005 bestond uit 9 Zwitserse en 8 Italiaanse mountainbikers en werd bijgestaan door 3 gidsen en wel 35 dragers !! We waren het EERSTE mountainbiketeam dat deze extreme tocht ondernam.

De reis startte in Besisahar, na een 6hr durende busreis vanuit Kathmandu. De eerste dagen is het vrij warm en fiets je door rijstvelden en licht heuvelend terrein, met tientallen watervallen en talloze beekjes en brugjes. Daarna verandert het terrein in lichtjes bergachtig waarbij we de Marsyangdi-rivier volgen. De dagelijkse hoogtemeters stijgen langzaam maar gestaag. Elke dag is iets nieuws, dan weer een reusachtig dennenbos, dan weer kale rotsen, dan weer een stukje woestijn : daarbij technische afdalingen en steile klimmetjes. Je conditie en uithouding wordt menig keer op proef gesteld !

In Manang, districtshoofdstad, houden we een rust- en misschien reparatiedag en genieten we van de prachtige vergezichten ! In de verte zien we de Tilicho Peak liggen en de gletsjer. En dan begint het grote avontuur ! We mountainbiken naar het Tilicho Base Camp en het Tilicho Lake op 5200 meter !!!! Daarna fietsen we verder naar Jomosom over de Thorong La pas op 5400 meter en passeren daarbij tussen Muktinath en Jomosom een stuk woestijn waar het zeer warm en vooral zeer hard waait.Vanaf dan gaat het dagelijks bergaf richting Pokhara
waar we een welverdiende rustdag hebben, vooraleer we terug naar Kathmandu reizen.

Ik heb de foto's online gezet van dit spektakel :
foto's tilicho lake mountainbiken

Groeten,
Moose
pi_35966013
Hoi allemaal,

Der zijn er hier een hoop al naar Nepal gereist !!! SJIEK !!! Indien er nood is aan een artikel over de politieke situatie momenteel, ik heb er eentje geschreven voor een belgisch informatiecentrum
http://www.mountainleaders.be/politiekesituatienepal.php

Groetjes,
Moose
pi_35966123
lijkt me idd heel gaaf als je van mountainbiken houdt

Hoe lang ben je daar nou geweest ?
  zondag 12 maart 2006 @ 15:20:50 #167
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_35966157
Dat ziet er goed uit allemaal
Lijkt me niet al te makkelijk om daar effe te gaan fietsen. Ik neem aan dat je wel enige ervaring hebt met het fietsen in de bergen enzo?
Wel gaaf enzo!
Signature.
pi_35966368
Hoi allemaal,

Ik heb er een hele tijd over gedaan, maar eindelijk staan mijn reisfoto's online. Sinds 14 jaar reis ik naar Nepal voor de meest diverse activiteiten. Van raftingexpedities over trekkings naar de Annapurna of Manaslu of Everest tot een trekking peak beklimmen tot de eerste Tilicho Lake mountainbiketocht in de wereld. Van alles wat dus

Deze foto's heb ik nu ook online gezet :
Foto's reizen naar Nepal
Het zijn een kleine 1500 foto's en mijn persoonlijke lievelingsreeks is de chulu far east en de tilicho lake. Op de Chulu Far East heb ik namelijk mijn vriendin ten huwelijk gevraagd !!

Groeten,
Moose
pi_35966472
Het is een 17 daagse tocht in de bergen en dan 2 dagen ervoor acclimatisatie in Kathmandu en dan 4 dagen erna bier drinken in Pokhara en Kathmandu.

Gemakkelijk is het zeker niet. Het zijn vooral technische klimmetjes en dan een 3hr durende afdaling die het echt geweldig maken. Ik heb doorsnee een uur of tien per week getraind als aanloop en dan vooral veel technische parcours gaan fietsen in onze ardennen. En dit ongeveer 8 maanden lang.
  zondag 12 maart 2006 @ 15:33:20 #170
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_35966510
Zwaarder dan de Alp d'Huez? Dat is namelijk een makkie.
  zondag 12 maart 2006 @ 16:01:55 #171
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_35967486
Ik zag verleden week nog een filmpje van een kerel die op zijn fietsje de berg af ging. Die ging wel even vies onderuit zeg! Maargoed, hij haalde wel even 175 Km/h! Ook een stukje zonder fiets, hehe...
  zondag 12 maart 2006 @ 16:20:44 #172
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35968084
Indrukwekkende foto's. Krijg altijd de kriebels als ik zulke foto's zie.
Hoe is het mountainbiken daar? Beetje begaanbare tracks zoals op de foto of is er ook veel niet te rijden?
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_35971684
Het mountainbiken is in opkomst in Nepal. De route Lhasa-kathmandu bestaat al langer, maar routes zoals onze eigen Tilicho Lake tour (enig in de wereld ) of een pokhara - lumbini - chitwan - kathmandu zijn slechts door zeer weinig mountainbikers al gereden. Routes zijn over het algemeen heel mooi en afwisselend. Er zijn er met 3hr durende afdalingen, met technische klimmetjes, eigenlijk van alles wat. En dat gecombineerd met 8000'ers op de achtergrond, vriendelijke mensen en heerlijk weer, is altijd een topper
pi_36003079
Iemand hier die zoiets ook al gedaan heeft ? Of ergens in europa ?
pi_36003585
Mooie fotos lijkt me wel een uitdaging zoiets maar het gaat niet zomaar helaas.
Wat zijn de kosten van deze trip?
pi_36004054
In vergelijking met een reis hier in de buurt vallen de kosten zeer goed mee :
- verzekeringen
- vliegtuigticket kathmandu-pokhara
- eten , drinken, slapen, tenten, kookcrew, dragers, ALLES (behalve bier )
- begeleiders
- fietsonderdelen
- ticket belgie/nederland - nepal
- visa, permits
- hotel in pokhara en kathmandu
22 dagen de tijd van je leven
=
2850USD per persoon, dus ongeveer 2300 euro.
  maandag 13 maart 2006 @ 21:30:05 #177
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36004420
Hoe ontzettend vet is dit!

Wordt wel een paar jaar sparen en trainen voor ik dit aankan trouwens maar ik heb mijzelf een nieuw ultiem fietsdoel gesteld 8) .

verkapte tvp, omdat er gesproken wordt over verplaatsen...
Life is too short don't stress every day
pi_36020020
lijkt mij ook zéér cool om te doen...

TS: Waar heb je zoal geoefend in de ardennen?
enkele namen van mountainbike routes daar?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:16:13 #179
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_36020108
Vet !
Alleen moet je heir wel het juiste materiaal voor hebben neem ik aan
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_36020148
Fucking cool dude!! Lijkt me super gaaf om ook eens te doen daar. Heb ook al eens gefietst in de VS (Moab) en daar kun je echt wicked slickrocken!
pi_36029595
Hoi,

fietsen in Moab is abnormaal geweldig fantastisch ! Je weet wat ik bedoel Maar dan moet ik zeggen, daar in nepal vind je ALLES tegelijkertijd....Echt ALLES. Hoogte, technisch klimmen, ellenlang klimmen, klauteren, kruipen , downhillen, technisch downhillen, sneeuwrijden, woestijnrijden, junglerijden, bergrijden, hahaha, de lijst is haast oneindig.

Goede tips in Belgie :
- Coo blauwe route is mijn lieveling. Vertrek aan de verhuurshop als je het brugje overrijdt.
- La Roche en ardenne voor afstandsrijden
- nederlands limburg (valkenburg) voor de klimmetjes
- vlaamse ardennenroute voor afstand en vals plat
En dan
- Fluelapass in Zwitserland tussen Davos en Susch : ne keer of 2 per dag HEEN en TERUG.
- Vandaaruit naar Livigno fietsen

Materiaal : ik heb een Trek 8000 in de prachtige blauwe kleuren van de Tour de France, tweede of derde keer. Ik pas PERFECT op deze 17.5" fiets. Afgewerkt met XT en XTR en magura hydraulische remmen en Rolf velgen.
Wel is het zo, dat de fiets binnen moet voor VOLLEDIG onderhoud

Moose
pi_36056447
Indien er iemand interesse heeft : der hebben me een groep zwitsers opgebeld dat ze op 6 october 2006 terug vertrekken !!
pi_36068390
Nog mensen die naar Nepal zijn geweest en zelf een mooie fotocollectie hebben ?
pi_36077551
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:03 schreef Chooooocolat_moose het volgende:
Nog mensen die naar Nepal zijn geweest en zelf een mooie fotocollectie hebben ?
Alstu. http://www.doeje.nl/fotos/thumbnails.php?album=2
pi_36089480
Sjieke foto's ! Poon Hill ? Chitwan ?
pi_36090775
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:27 schreef Chooooocolat_moose het volgende:
Sjieke foto's ! Poon Hill ? Chitwan ?
Jep, Poon Hill & Chitwan. Was een 22daagse rondreis met Djoser in Nepal.
pi_36111528
In Chitwan : jungle camp of unique resort ?

Heb je ook een jungle safari gedaan ?
pi_39706793
Ik heb een shoestring reis naar india en Nepal geboekt, waarin een 5daagse trektocht vanaf Pokhara is en een bezoek aan Kathmandu.

Zijn er hier mensen die tips hebben voor het bezoeken van het land en het verkrijgen van een visum?
pi_39706938
Visum zal toch wel door Shoestring geregeld worden?
pi_39708146
Visum kun je ook via de ambassade in Nederland verkrijgen. Zit in Amsterdam. Maar je kunt het vaak ook via je reisorganisatie regelen, maar dan moet je wel je paspoort opsturen.
pi_39708912
Of brengen.

Naar Amsterdam moet je paspoort sowieso. Dan kun je er zelf ook een dagje van maken als je 'm wegbrengt ipv opstuurt (aangetekend).

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2006 23:55:19 ]
pi_55704688
zo, dikke kick!!!

heb net mn ticket geboekt, ga de maand november naar nepal met als hoofddoel de Mount Everest BaseCamp trek!! Solo wel te verstaan

iemand hier toevallig de trek reeds gelopen?
pi_55705255
m.n
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:03 schreef Chooooocolat_moose het volgende:
Nog mensen die naar Nepal zijn geweest en zelf een mooie fotocollectie hebben ?
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q3OJZJDI
pi_55706950
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:20 schreef IJsmuts het volgende:
zo, dikke kick!!!

heb net mn ticket geboekt, ga de maand november naar nepal met als hoofddoel de Mount Everest BaseCamp trek!! Solo wel te verstaan

iemand hier toevallig de trek reeds gelopen?
Ik heb die trekking nog niet gelopen maar wil het nog wel een keer gaan doen. Dat lijkt me een erge mooie trekking om te doen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:07:51 #195
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58778462
Ik ben net terug van een lange trekking naar en door Dolpo in West Nepal.
3,5 week geen auto's gezien
3,5 week geen andere toeristen gezien
..... ook 3,5 week geen douche gezien

Al met al een fantastische ervaring

wat foto's












Wie meer wil zien kan terecht op http://picasaweb.google.com/dewall.joost/Nepal

Joost
pi_58781001
Zo gave foto's zeg. Lijkt me echt super om helemaal geen andere toeristen tegen te komen. Dat was wel zo bij het Annapurna. Tot hoe hoog kom je eigenlijk bij deze trekking?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:00:34 #197
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58781640
Het hoogste punt was ca 5200 meter; minder hoog dus dan bij de Annapurna trek.

We moesten in totaal wel 7 passen over; waarvan 2 boven de 5000 meter. We hebben uitgerekend dat we 12000 (!!) hoogtemeters hebben moeten klimmen...dat is 1,5 keer Mt Everest.
pi_58782656
Ok 5200m valt nog wel te doen. Ik heb in het Annapurna niet de gehele trek gedaan maar een kleine trekking van 6 dagen met als hoogste punt Poon Hill op 3300m.

Moest je ook ervaring hebben met deze trekking met stijgijzers of niet?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:11:15 #199
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58782729
quote:
Moest je ook ervaring hebben met deze trekking met stijgijzers of niet?
Nee.
Er lag nog wel veel sneeuw op sommige passen maar dat was het gevolg van de koude winter in Azie.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:16:03 #200
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58790663
Voor de liefhebbers recente verhalen: http://www.reismee.nl/landen/np/nepal/

en Joost: fantastische foto's!!! Alles zelf geregeld? of via organisatie...
pi_58792376
Schitterende foto's!
  woensdag 21 mei 2008 @ 07:47:57 #202
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58795097
[quote
en Joost: fantastische foto's!!! Alles zelf geregeld? of via organisatie...
[/quote]

Dank je.
Deze trekking is georganiseerd via sponsortrek. Dit is een nederlandse non-profit organisatie die (met behulp van een nepalese trekking agency) tegen relatief lage kosten trektochten organiseert. Het is dan wel de bedoeling dat je één van hun liefdadigheidsprojecten sponsort.
Ik kan Sponsortrek van harte aanbevelen! Kijk eens op http://www.sponsortrek.nl

Joost
pi_68060735
zo, ff een kickje....


9 dagen de tijd in Nepal, ik reis via Gorakhpur naar Kathmandu. Wat zouden jullie dan doen?
-
-
pi_68134860
Ik lees mee, plan is om naar India en Nepal te gaan in oktober
pi_68231391
schiet lekker op hè...
-
-
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:18:32 #206
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_68233642
beetje standaard, maar mijn zusje heeft vanuit kathmandu een trektoch door de bergen gedaan. Was erg goed bevallen ondanks de dreiging toen van rebellen (jaar of 2/3 geleden)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_68249849
De rebellen lopen er al langer rond dan vandaag

Het is voor mij een tijd geleden dat ik er was en ik was met een georganiseerde rondreis, dus dan heb je zelf relatief weinig keuze. Ik zou jullie adviseren om gewoon eens een aantal verschillende (georganiseerde) reizen in Nepal erbij te pakken en te kijken waar men zoal komt en dan via internet eens goed na te zoeken wat je daar zelf interessant bij lijkt en wat tevens op je route ligt. Het blijft toch iets persoonlijks. Ik zou overigens sowieso een trektocht maken, al is het maar een paar dagen!

Aan exclusievere tips waar vrijwel niemand komt kan ik jullie niet helpen, dan moet je op zoek naar mensen die ook zelfstandig door het land getrokken zijn.
pi_68249943
Wat overigens wellicht nog wel een aanrader is, is om naar de lijkenverbranding te gaan.
Ik dacht vooraf dat ik het vreselijk ging vinden, maar dit is zo onderdeel van hun cultuur en het plaatje klopt gewoon. Waar wij toen waren kon je vanaf de overkant van de rivier gewoon toekijken. Ik dacht dat het in Pashupatinath was, maar zeker weten doe ik het niet meer.
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:55:49 #209
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_68251136
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:20 schreef kkkk het volgende:
De rebellen lopen er al langer rond dan vandaag


I know , maar op dat moment was het heviger dan anders. Werd in de media verteld dat Kathmandu omsingeld was en aangevallen werd enzo, terwijl het in de praktijk wel meeviel. Ze hebben zich iig niet onveilig gevoeld ofzo.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:00:51 #210
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_68251314
ze gaat er trouwens over een week of 3/4 weer heen om daar bij hun voormalige gastgezin (waar ze 4 maanden gezeten hebben ofzo) hun huwelijk dat ze er het weekend ervoor in Nederland sluiten over te doen.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_68310135
Ik ben misschien van plan om binnenkort een dag of 4 naar Nepal te gaan. Is dat voldoende om Kathmandu en omgeving te bekijken en om de Mount Everest te zien? En wat zijn ongeveer de kosten voor een, normaal, hotel? Voor eten lijkt me dat een euro of 5 per dag wel genoeg moet zijn.
Learn the rules and break them.
pi_68355437
ja, dat is wel genoeg om de hoogtepunten te zien. Mount Everest kun je een mountainflight voor pakken, kost je anderhalf uur, misschien twee (ligt eraan van waaruit je naar het vliegveld moet). Natuurlijk is het fijner als je langer de tijd hebt, maar 4 dagen is goed te doen. Weet niet echt iets over de hotelprijzen, omdat ik een georganiseerde reis had. Eten is ook niet duur en er is ontzettend veel keus.
Veel plezier daar!!
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  vrijdag 20 november 2009 @ 07:20:48 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_74875417
kickje!

Ik ga over een week naar Nepal... Kathmandu.... en doe verder dan beetje door Kathmandu heen banjeren zo goed als niets. Het is een lang weekendje uit aangezien ze hier op deze dagen koeien gaan slachten (Bangladesh), en heb weinig behoefte om dit een 3e keer te zien

Kan men mij een zooitje leuke tenten aanraden? nachtleven? plekken met wat leuk volk, leuke dames etc?
Mai pben rai~!
pi_74877909
De Tom & Jerry bar was heel gezellig.
pi_75885973
Hoe was het KNAK?
pi_75886447
Ik denk dat hij is ontvoerd door de Maoisten.
pi_75887105
Gezellig Hoe zit het daar nu met de veiligheid?
  maandag 21 december 2009 @ 17:59:22 #218
24329 KNAK
ff w88,......
pi_75888268
het was wel leuk ja, flink door Kathmandu gelopen , voor een 2e keer. door heel Thamel en nog wat andere delen van Kathmandu geslenterd maar het was echt $%^& koud, 5 graden!

Hotel L'Annapurna verbleven, was wel aardig maar het geld zeker niet waar. Mager nachtleven...aantal keer in Yak 'n Yeti geweest en die club Platinum. Daarnaast de Cube en wat andere tenten. Ook cultureel bezig geweest, de gebruikelijke zaken bekeken. Even 4 dagen B'desh uit, daar ging het uiteindelijk even m

Tom en Jerry bar was op de avonden dat ik er was zo goed als uitgestorven

30 min buiten in de rij gestaan voor een net geopende KFC ,
Mai pben rai~!
  maandag 21 december 2009 @ 18:28:24 #219
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75889167
Ongelooflijk mooie foto's!

Is het in de Himalaya eigenlijk mogelijk boven 6000 te hiken, of wordt het dan meteen echt klimmen?
pi_75895236
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:28 schreef Lemans24 het volgende:
Ongelooflijk mooie foto's!

Is het in de Himalaya eigenlijk mogelijk boven 6000 te hiken, of wordt het dan meteen echt klimmen?
Ben ik ook benieuwd naar. In Afrika kan je bijna de 6.000m aantikken.
pi_77091982
Dat is volgens mij niet mogelijk zonder te klimmen. Verkijk je er niet op. Je moet echt goed voorbereid zijn en een goede conditie hebben.
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:59:36 #222
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_81663339
Wellicht ook richting Nepal (& Tibet!!)
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:53:22 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_81667252
ook een tvp van mij, staat op de planning voor volgend jaar oktober/november
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:55:20 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_81667334
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:25 schreef announcement het volgende:
Dat is volgens mij niet mogelijk zonder te klimmen. Verkijk je er niet op. Je moet echt goed voorbereid zijn en een goede conditie hebben.
Bij de Annapurna Trail tik je volgens mij de 5600 meter aan
pi_82211228
Lijkt me een prachtig land om volgend jaar eens naar op vakantie te gaan
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 14 juni 2010 @ 18:09:36 #226
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_82796407
quote:
Geachte De heer Strolie75,

Hartelijk dank voor uw boeking!

U heeft de volgende reis geboekt: Rondreis Nepal, 17 dagen (xx-xx-2010). Binnen enkele dagen
ontvangt u tevens een schriftelijke bevestiging van uw boeking.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_82800858
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:09 schreef Strolie75 het volgende:

[..]


Oeh gaaf! Welke reisorganisatie/route?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 14 juni 2010 @ 19:53:06 #228
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_82801288
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Oeh gaaf! Welke reisorganisatie/route?
Djoser.

Amsterdam - Kathmandu
aankomst Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu - Patan -Bhaktapur
Bhaktapur - Nagarkot
Nagarkot - wandeling naar Dhulikhel
Dhulikhel - Pokhara
Pokhara
Pokhara-Lumbini
Lumbini
Lumbini - Chitwan nationaal park
Chitwan NP, jungle walk
Chitwan NP
Chitwan NP - Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu-Amsterdam
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_82804600
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:53 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Djoser.

Amsterdam - Kathmandu
aankomst Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu - Patan -Bhaktapur
Bhaktapur - Nagarkot
Nagarkot - wandeling naar Dhulikhel
Dhulikhel - Pokhara
Pokhara
Pokhara-Lumbini
Lumbini
Lumbini - Chitwan nationaal park
Chitwan NP, jungle walk
Chitwan NP
Chitwan NP - Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu-Amsterdam
Ben benieuwd! En je gaat dit jaar dus nog! Laat je weten hoe je het vond?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82821703
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:53 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Djoser.

Amsterdam - Kathmandu
aankomst Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu - Patan -Bhaktapur
Bhaktapur - Nagarkot
Nagarkot - wandeling naar Dhulikhel
Dhulikhel - Pokhara
Pokhara
Pokhara-Lumbini
Lumbini
Lumbini - Chitwan nationaal park
Chitwan NP, jungle walk
Chitwan NP
Chitwan NP - Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu
Kathmandu-Amsterdam
Ik heb bijna dezelfde reis gemaakt met Djoser alleen dan niet naar Lumbini maar een 6-daagse trekking in de buurt van Pokhara. Was een geweldige reis.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:08:29 #231
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_82822079
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:51 schreef avw1982 het volgende:
Ik heb bijna dezelfde reis gemaakt met Djoser alleen dan niet naar Lumbini maar een 6-daagse trekking in de buurt van Pokhara. Was een geweldige reis.
Ja, ze hebben ook een trekking rondreis maar daar had ik helaas te weinig vrije dagen voor. Ik vind dit wel een leuke manier om voor het eerst kennis te maken met het land en in korte tijd toch de high lights te zien. Als ik echt nog een keer een lange trekking wil doen ga ik wel solo terug.

Goed om te horen dat de reis je bevallen is! Is toch altijd afwachten met groepsreizen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:09:14 #232
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_82822105
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:43 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ben benieuwd! En je gaat dit jaar dus nog! Laat je weten hoe je het vond?
Eind oktober pas. En ik zal zeker laten weten hoe het bevallen is! In 2005 ben ik naar Tibet geweest en dat vond ik ook geweldig, ik verwacht eigenlijk nog meer van Nepal.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_82823084
Nepal is een erg mooi land. Heel divers en vooral Kathmandu is één grote openluchtmuseum.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:54:26 #234
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_82823212
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:49 schreef avw1982 het volgende:
Nepal is een erg mooi land. Heel divers en vooral Kathmandu is één grote openluchtmuseum.
Ik moet zeggen dat ik me er erg op verheug. Bergen, jungle, tempels. Ik wil er al jaren heen, maar het kon door omstandigheden niet. Maar eerst deze zomer 3 weken naar Japan. Is een mooi reisjaar.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:40:49 #235
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_82824676
Waarschijnlijk gaan wij ook dit jaar.
Vliegen op Beijing, dan de trein richting Tibet en dan over land van Lhasa naar Kathmandu. Terugvlucht vanuit daar.

Wil in ieder geval Everest / Chitwan zien. Of we tijd hebben voor een kleine trekking weet ik niet.
Is het eea makkelijk zelf te regelen om over land van Lhasa naar Kathmandu te gaan?
pi_82824900
Ik ben niet de kant van Lhasa opgegaan maar ik hoor en lees overal dat je dan het beste het vliegtuig kan pakken, scheelt heel veel tijd en je hebt een prachtig uitzicht op het Himalaya.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:47:29 #237
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_82832284
LOL. Dan duurt onze vakantie 7 dagen.
Het is JUIST de bedoeling om relaxed over land te gaan en het eea te zien.
pi_82837040
Die wegen zijn niet relaxed :p Heb zeven uur in de bus gezeten van Pokhara naar Kathmandu en dat is geen pretje.
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:21:52 #239
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_82868204
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:40 schreef avw1982 het volgende:
Die wegen zijn niet relaxed :p Heb zeven uur in de bus gezeten van Pokhara naar Kathmandu en dat is geen pretje.
Ach, ik ben wat gewend. Als je 24 uur in India in een bus kan overleven, overleef je die 7 uurtjes ook wel
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:54:39 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_82868759
7 uur is idd niet zoveel, dat is redelijk makkelijk uit te zitten
pi_87032796
Ik heb voor volgend jaar een ticket naar Nepal geboekt *O* Ik ben er een maand en wil o.a. graag een 10 daagse retraite gaan volgen in de buurt van Kathmandu (geen Vipassana trouwens), naast dat ik graag natuurlijk ook de rest van het land wil zien. Iemand nog tips voor een alleenreizende vrouw? :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_87056332
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:51 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Ik heb bijna dezelfde reis gemaakt met Djoser alleen dan niet naar Lumbini maar een 6-daagse trekking in de buurt van Pokhara. Was een geweldige reis. :D
Die reis heb ik ook gemaakt

was echt supermooi!
pi_87207686
In december ga ik 17 dagen naar Nepal. Ik ben er in 2003 ook geweest, dus ben erg benieuwd of er veel is veranderd! Ik heb toen geen trekking gedaan en daar heb ik spijt van. Ons reisgezelschap (6 man) bestaat o.a. uit mensen met rugklachten dus een hele zware trekking is geen mogelijkheid.

De vorige keer hebben we niets vooraf geregeld en dat beviel erg goed. Nu zie ik allemaal mooie trekkings die je vooraf kunt boeken, maar mijn ouders hebben op hun eigen houtje een heel klein deel van de Jomsom trekking gedaan (zonder gids en drager, twee dagen).

Nu vraag ik me dus af of iemand hier ook een trekking heeft gedaan zonder reisorganisatie, bijvoorbeeld een trekking bergafwaards (heen vliegen en teruglopen) en hoe dat is bevallen? Kun je in Pokhara zelf een drager regelen en als het nodig is een gids?

Of heeft iemand een vierdaagse (oid) lichte trekking gedaan in een gebied dat erg aan te raden valt?

JEEEE we gaan weer naar Nepal! *O*
pi_87821423
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:17 schreef Guppi het volgende:
Nu vraag ik me dus af of iemand hier ook een trekking heeft gedaan zonder reisorganisatie, bijvoorbeeld een trekking bergafwaards (heen vliegen en teruglopen) en hoe dat is bevallen? Kun je in Pokhara zelf een drager regelen en als het nodig is een gids?
Je kan prima zonder organisatie een trekking doen. Vooral de trekkings in omgeving Pokhara en in de Everest region zijn inmiddels zo populair dat je écht niet verdwaald. Verder zijn er enorm veel lodges etc langs de route dus je kan prima je eigen plan trekken zonder je zorgen te hoeven maken over onderdak, eten en zulks. In Pokhara kun je vrij eenvoudig een guide en porters vinden, hoewel het in oktober/november hoogseizoen is en je waarschijnlijk veel concurrentie hebt. Je kan altijd naar het lokale Tourism Board oid gaan, die hebben de juiste contacten wel en kunnen je aan betrouwbare lui koppelen.

Korte trekking die moeite zeer waard is, is vanuit Pokhara naar Poon Hill en met een cirkeltje weer terug. Precieze aantal dagen daarvan weet ik zo even niet, maar dat kun je eenvoudig in iedere reisgids terugvinden.
pi_87910879
Hee, toch nog een reactie!
Heen en weer zal de wandeling naar Poon Hill en terug ongeveer net zo ver zijn als van Jomsom naar beneden. Ik heb vanwege het uitblijven van reacties hier mijn vraag ook (wel wat uitgebreider) gepost op de Nepal startpagina, waar ik veel reacties heb gekregen. Die komen wel overeen met die van jou.

Ik ga trouwens half december pas, het schijnt dan vrij rustig te zijn. Maar we wisten nog niet van de 'weg', de jeeptrail die het originele wandelgevoel een beetje overschaduwt. Kortom, tijd voor een vergadering met het hele reisgezelschap!

In elk geval bedankt voor je reactie!
pi_88244800
Nepal O+

Heb er 3 maanden gezeten. zker een mooi land. Kathmandu is wel een stinkstad, maar daarbuiten hele mooi natuur. Pokhara is zo rustig in vergelijking met KTM,
Tja de busreis dat valt niet mee, maar ja ook dat is weer een ervaring.
pi_88266729
Woei! Heb er zo'n zin in! Nog tips reintje17? :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_88352194
Net terug van een slopende hike naar Rara Lake (Mugu District) vanuit Khalanga (Jumla). Als je echt dagenlang niemand tegen wil komen behalve wat ezeltjes en buffelherders, stijf van de adrenaline besneeuwde bergpaadjes wil afglibberen en het tof vindt om bij locals te overnachten: dit is je reis. :9~
pi_88509335
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:19 schreef reintje17 het volgende:
Kathmandu is wel een stinkstad, maar daarbuiten hele mooi natuur. Pokhara is zo rustig in vergelijking met KTM,
Nepal was mijn eerste ervaring met Azië, en sinds ik ook in Bangkok en KL ben geweest vind is Kathmandu in mijn herinnering heel vriendelijk, sereen en charmant geworden. Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren als ik er straks weer ben!
pi_89767908
Tips? tja wat voor tips even denken.

ga naar alle toeristen dingen altijd leuk. In KTM even naar Tom en Jerrys om te poolen
zeker dat je daar Nederlanders tegenkomt.
Vergeet geen momo's te eten bij een echt Nepalees restaurantje.
Afdingen op wat dan ook, taxi, souvenirs etc...

als je nog meer wilt weten hoor ik het wel
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:21:56 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_89777662
Ik heb begrepen dat je het beste in ons voorjaar of najaar naar Nepal kan gaan. Wat zijn de weersomstandigheden in Nepal in onze zomermaanden? Wat voor weer is het dan?
pi_89826278
Volgens mij zit je dan in het moesonseizoen.
pi_89919226
Als je met najaar winter bedoelt, dan is het overdag lekker (zoals een normale zomerdag in NL), 's nachts kan het licht vriezen en het is helder (mooie uitzichten). Weinig regen. Keerzijde is dat het niet erg groen is.

Als je met najaar bedoelt wat iedereen met najaar bedoelt, kan ik je niet helpen want ik ben er alleen in de winter geweest.
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:42:48 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_89920669
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:08 schreef Guppi het volgende:

Als je met najaar bedoelt wat iedereen met najaar bedoelt,
:')

Wat denk je?
pi_89930033
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:42 schreef Blik het volgende:

[..]

:')

Wat denk je?
Nu je het vraagt denk ik dat je het beste even kunt googlen. Of de tekst hieronder lezen natuurlijk ;)

Bron: http://www.happy-nomads.nl/nepal-informatie/klimaat.htm

Hoewel Nepal het hele jaar door bezocht kan worden is de beste reistijd de periode oktober-mei.

De maanden oktober en november gelden als hoogseizoen. De moesson regens zijn dan verdwenen, het weer is helder en het zicht op de toppen van de Himalaya is ongeëvenaard. Dit is ook een goede tijd om een trektocht in de bergen te maken. Belangrijkste nadeel van deze periode is de drukte.

Ook december en januari zijn goede maanden voor een bezoek. Het weer is nog steeds helder, maar er moet 's nachts wel met flinke kou rekening worden gehouden. Door sneeuwval zijn veel passen gesloten en is een trektocht op grotere hoogte niet mogelijk.

Het voorjaar, van februari tot en met april, is een van de mooiste periodes voor een reis naar Nepal. Het weer is dan prima, al kan het in het begin van februari nog erg fris zijn. Na half maart zorgt de toenemende warmte voor een stoffige atmosfeer, waardoor het zicht op de bergen wordt verminderd. Grootste charme in deze periode zijn de bloeiende rododendronbossen. Met de besneeuwde toppen van de Himalaya op de achtergrond vormen ze een beeld van ongekende schoonheid.

Mei is warm en op lagere hoogte onttrekken stofwolken de bergen aan het oog. Alle passen zijn nu echter begaanbaar waardoor deze maand uitermate geschikt is voor een trektocht hoog in de bergen.

De regentijd, van juni tot en met september, geldt als een minder goede tijd voor een bezoek aan het land, De wegen zijn vaak onbegaanbaar door landverschuivingen en de hevige regenval heeft de paden in de bergen in gladde pistes veranderd, waardoor de meeste trektochten niet door kunnen gaan. Toch behoort een bezoek aan Nepal in deze periode zeker tot de mogelijkheden. De regenval is hevig, maar de neerslag valt vaak 's nachts en het regent zelden de hele dag. En in de vallei van Kathmandu is het aantal zonne-uren tijdens de regentijd nog altijd groot. Wie in deze periode toch op trektocht wil, kan terecht in de Langtang vallei, ten noorden van Kathmandu of in Opper-Mustang.
pi_95328915
Heeft iemand weleens de trekking naar het basiskamp van de himalaya gemaakt? Lijkt me erg cool om nog eens te doen maar de prijzen zijn vrij fors daarvan. Denk als je het ergens in Nepal zelf boekt het stukken goedkoper kan zijn?
pi_95331857
Je bedoelt basiskamp voor de Everest? Ik wil het nog wel een keer gaan doen maar is er nog niet van gekomen.
pi_95342703
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 00:46 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Heeft iemand weleens de trekking naar het basiskamp van de himalaya gemaakt? Lijkt me erg cool om nog eens te doen maar de prijzen zijn vrij fors daarvan. Denk als je het ergens in Nepal zelf boekt het stukken goedkoper kan zijn?
Welke je ook bedoelt, Annapurna of Everest Base Camp, zo'n trekking hoeft helemaal niet duur te zijn. Als je zonder porter/guide loopt (en dat is heel goed mogelijk) hoef je alleen een entrance en trekking permit te kopen. Precieze bedragen weet ik niet, maar voor de ABC-trek was ik sowieso voor minder 75 euro klaar. Enige andere kosten dan zijn eten/drinken/overnachtingen, misschien anderhalf tientje per dag p.p. als je er een biertje bij neemt.

Geen ervaring met geboekte reizen, als je fit genoeg bent om het alleen te doen kan ik je dat aanraden. Fijn op je eigen tempo lopen, geen gezeik van arelaxte groepsgenoten aan moeten horen, etc. Mocht je iets willen boeken, doe het daar. Honderden travel agencies, misschien kan iemand anders je een tip geven voor een betrouwbaar bureau.
pi_95349116
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:49 schreef avw1982 het volgende:
Je bedoelt basiskamp voor de Everest? Ik wil het nog wel een keer gaan doen maar is er nog niet van gekomen.
Bedoel idd everest basiskamp!
Klinkt goed die prijs om het daar te boeken. Lijkt me geweldig om te doen. Weet alleen niet of ik het alleen zou doen ben niet een ervaren trekker of berg beklimmer.
pi_95378339
Ik was dat ook niet. :D Had eerst een 6-daagse trekking gedaan in het Annapurna-gebied. Jaar daarom meteen de Kilimanjaro beklommen. Als je het wil, moet je het gewoon doen. Goed voorbereiden en ter plekke je eigen tempo blijven lopn.
  maandag 13 juni 2011 @ 15:07:26 #261
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_98113248
Er is al eentijdje niet gepost hier, maar ik schop hem toch maar omhoog. Ik ben aan het kijken voor een korte trek in Nepal (3 dagen / 2 nachten), en nu heb ik eigenlijk 2 keuzes:
vanuit Kathmandu (richting Nagarkot of Dhulikhel) of in de omgeving van Pokhara ...

Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt!
pi_98141671
Ik zou voor Nagarkot kiezen, meeste waar voor je geld voor zo'n korte periode. Bij Pokhara moet je al snel vijf/zes dagen uittrekken om Poon Hill te kunnen doen, anders kom je uit bij één- of tweedaagse treks naar bijvoorbeeld Sarangkot of Begnas Tal, en die zijn beduidend minder mooi dan Nagarkot/Dhulikhel (mits het helder is).
pi_105227898
Schop...
Kathmandu voor 2 weken geboekt. Verrek Vertrek begin januari.
Nu maar orienteren...

[ Bericht 9% gewijzigd door jack4ya op 06-12-2011 10:46:07 ]
pi_106871850
Old skool pano's gemaakt bij Gokyo.



  maandag 16 januari 2012 @ 15:34:36 #265
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_106871891
zit je er nu? Mijn zusje gaat over 2 weken.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_106871947
Nee... ben net terug. Heb er geen internet/computer gebruikt. :)
pi_106873727
quote:
17s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:33 schreef jack4ya het volgende:
Old skool pano's gemaakt bij Gokyo.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi :D

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Cho-La pas? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar de ervaringen.
In the coolest little capital of the world
pi_106875036
Cho La was precies weer open toen we er weg gingen. Zelf geen ervaringen.
Schijnt toch redelijk pittig te zijn. (Volgens onze gids die eens naar een groep Aussies keek: "Half won't make it.") Anderen fixten het redelijk (2 Nederlanders die we spraken, die hadden wel superweer ervoor.) Kennelijk wel opletten met crevasses!
Vanaf Gokyo kan je je verplaatsen naar een plaatsje zo dicht mogelijk bij de pas, waardoor de pas-dag zelf wat korter wordt. Dat was althans het plan van een Amerikaan...
  Moderator woensdag 4 september 2013 @ 13:27:54 #269
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_130810639
Er is een deel 2: TRV / Nepal

Dan kan deze op slot.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')