1 2 3 4 5 6 7 8 | [img=15,15]http://tinyurl.com/very-grumpy[/img] [img=15,15]http://tinyurl.com/eyebrows-flirt[/img] [img=27,23]http://tinyurl.com/emo-gay-handtasje[/img] [img=19,18]http://tinyurl.com/pink-bandana[/img] [img=35,15]http://tinyurl.com/slap-that-bitch[/img] [img=34,28]http://tinyurl.com/sorry-roos[/img] [img=55,24]http://tinyurl.com/schiet-smiley[/img] |
Da's prima hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:14 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik vind het juist best een interessante en ik erger me eraan dat het weer nergens over mag gaan. het zijn menselijke emoties die boven komen en daar mag je toch over praten.
Dara erger ik me dus wel aan. Ontzettend zelfs.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's prima hoor.
Als jullie er liever over praten ga ik nu even eten en kom ik weer terug als de discussie voorbij is.
Erger je vooral niet aan mij.
Ik gaf alleen aan dat IK (ik!) nu geen zin heb in de discussie. Voeren jullie hem wel vooral uiteraard indien gewenst.
Tuurlijk niet Nok. Ik vind dat deze dingen ook hun plaats hier moeten hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:24 schreef nokwanda het volgende:
Ik durf het er bijna niet meer over te hebben, mara ik moet het toch wel kwijt, want het zit me al een tijdje aardig dwars.
Zou de reactie hetzelfde zijn als ik er een discussie over aan zou gaan? Ik denk het niet. Want vaak als er een emotioneel onderwerp aangesneden wordt, wordt deze de kop ingedrukt met de mededeling dat iemand er maar beter niet over had moeten beginnen of zo. En dan GAAAAAT het eindelijk echt ergens over dat MIJ ook raakt. Ik zie jullie hier toch ook als kennissen/ soort vrienden met wie je dingen bespreekt. Waarom mag het dan alleen over vrolijke oppervlakige dingen gaan. Toevallig is dit nou net een van die onderwerpen die me erg raken en waar ik graag dieper over denk. Omdat het toevallig hier ter sprake komet denk ik er op dit moment over na in jullie gezelschap, net zoals dat zou gebeuren als ik samen met jullie in levende lijve aan tafel zou zitten en het ter sprake zou komen. En dan zou ik ook mijn visie en emotie erover uitspreken.
En dan bedoel ik niet perse dit onderwerp, maar enig ander serieus onderwerp waarover meningen kunnen verschillen. Discussie of uitwisseling van meningen en gevoelens is niet hetzelfde als ruzie imo.
Kun je mij uitleggen wat je daaraan stoort? (niet veroordelend bedoeld hoor!)quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dara erger ik me dus wel aan. Ontzettend zelfs.
Nok, ik word nu (sorry) gewoon boos op je!quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dara erger ik me dus wel aan. Ontzettend zelfs.
Nieuwe mensen hier moeten eerst hun leeftijd, pincode, aantal huisdieren en lievelingseten doorgeven.quote:
Oké, ik ben 19 jaar en m'n pincode is... hey wacht 's even.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nieuwe mensen hier moeten eerst hun leeftijd, pincode, aantal huisdieren en lievelingseten doorgeven.Daarna krijg je de info. (of je kijkt even terug in het vorige topic van deze SC)
Dat het me vaker is opgevallen dat een discussie niet gevoerd mag worden. Dat het moet ophouden als je er net dieper op in wil gaan en erover gaat nadenken. Het is iets dat ik doe. Ik denk na over dingen. Soms net iets dieper. Over spirituele onderwerpen, over levensbeschouwelijke en politieke zaken. Over filosofie. Soms met humor, soms met emoties. Altijd met compassie. Maar net als het dieper gaat moet het stoppen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen wat je daaraan stoort? (niet veroordelend bedoeld hoor!)
voor mij was die discussie al afgelopen hoor , dat heb ik al aangegeven.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:28 schreef Greys het volgende:
Eh Nok, ik mag toch zeggen dat IK geen zin heb in de discussie of iemand wel of niet vrijwillig tekent als ik net een kwartier geleden dit nieuws heb gekregen?
Ik wil niemand verbieden en verder met elkaar over te praten hoor.
Doe er alleen dan zelf niet aan mij, mijn keuze lijkt me
En verder loopt Kitao hier al dagen en nachten te emmeren en te etteren en heeft ie al diverse PMs van Elisa gekregen of hij normaal wil doen en dus was hij eerlijk gezegd even de laatste met wie ik de discussie wilde aangaan. Lijkt me ook fair als ik dat zo kies?
Daar ging het voor mij al niet meer over. Het gaat me om een principe en wat dat metr mij doet. En dat slik ik heel vaak in en vandaag eens een keer niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:37 schreef trovey het volgende:
Zullen we er dan nu mee stoppen met het onderwerp Oorlog en vrijwillig of niet vrijwillig daar in stappen.....ik denk niet dat kiao het fout bedoelde, ook al heeft hij nogal eens een verkeerde manier van het te brengen maar als hij hier een tijdje meeloopt komt hij er steeds meer achter dat het hier niet KLAAGBAAK en ONZIN is en met wat bijsturen van onze zijde lukt het op den duur wellicht wel dat hij hier kan integreren......ik heb hier en daar al gezien dat hij toch wat stappen zet om het een beetje in te dammen....hij vliegt blijkbaar toch nog wel uit de bocht hier en daar maar wie weet krijgt hij steeds beter door wat hier wel en niet done is....althans dat hoop ikEven goede vrienden nu weer jongens en meiden
Er wordt nergens gezegd dat de discussie niet gevoerd mag worden. Er zijn alleen bepaalde mensen die er niet aan mee willen doen. Het ligt bijvoorbeeld niet binnen mijn interesse gebied, dus ik hou me er buiten. Zo zullen er wel meer mensen zijn, ieder met hun eigen reden om niet deel te nemen aan de discussie. Maar niemand smoort jou in de kiem.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat het me vaker is opgevallen dat een discussie niet gevoerd mag worden. Dat het moet ophouden als je er net dieper op in wil gaan en erover gaat nadenken. Het is iets dat ik doe. Ik denk na over dingen. Soms net iets dieper. Over spirituele onderwerpen, over levensbeschouwelijke en politieke zaken. Over filosofie. Soms met humor, soms met emoties. Altijd met compassie. Maar net als het dieper gaat moet het stoppen.
Ik voel me daardoor vaak weer net het stuudje van de klas dat maar moet ophouden met slim doen en nadenken of zo. Dat is het effect dat het op MIJ heeft als het bespreken van een dergelijk onderwep gesmoord wordt.
Misschien vinden veel mensen dat ik dara dan te diep op in ga of dat ik dat dan maar in een ander subforum moet doen. Maar dat is nou net het punt.... hier leer je mensen kennen en kan er juist vanalles ter sprake komen. En dan heb je een veilige band met mensen op een bepaalde manier, waardoor je juist hier wel verder durft te gaan en je idee of visie of emotie durft te delen.
Eerlijk gezegd Nok snap ik heel goed wat je bedoelt, en eigenlijk denk ik dat Greys het ook met je eens is dat het moet kunnen... alleen is de timing voor haar op dit moment even heel pijnlijk denk ik en daarom wil zij als persoon er even niet aan mee doen?quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat het me vaker is opgevallen dat een discussie niet gevoerd mag worden. Dat het moet ophouden als je er net dieper op in wil gaan en erover gaat nadenken. Het is iets dat ik doe. Ik denk na over dingen. Soms net iets dieper. Over spirituele onderwerpen, over levensbeschouwelijke en politieke zaken. Over filosofie. Soms met humor, soms met emoties. Altijd met compassie. Maar net als het dieper gaat moet het stoppen.
Ik voel me daardoor vaak weer net het stuudje van de klas dat maar moet ophouden met slim doen en nadenken of zo. Dat is het effect dat het op MIJ heeft als het bespreken van een dergelijk onderwep gesmoord wordt.
Misschien vinden veel mensen dat ik dara dan te diep op in ga of dat ik dat dan maar in een ander subforum moet doen. Maar dat is nou net het punt.... hier leer je mensen kennen en kan er juist vanalles ter sprake komen. En dan heb je een veilige band met mensen op een bepaalde manier, waardoor je juist hier wel verder durft te gaan en je idee of visie of emotie durft te delen.
Als jij daarover wilt verder discussiėren dan mag dat toch gewoon?quote:Op dinsdag 15 december 2009 @ 19:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |