abonnement Unibet Coolblue
pi_76207895
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:40 schreef Yannick567 het volgende:
Goeie vraag.
Frietsaus of ketchup gratis zou wel een goeie zijn, maar dan wel 1 per portie friet want je kent Nederlanders. Gretig misbruik van maken.
Je hebt echt een verkeerd beeld van andere Europeanen hoor. Ook Duitsers pakken wat ze pakken kunnen. En in Duitsland staat ook op de borden dat een friet inclusief 1 zakje mayo of ketchup is...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_76207898
Je zou toch denken dat het niet veel verschilt, NL en DE liggen tegen elkaar aan, en het is op z'n verst 3 uurtjes rijden naar het andere land?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76207914
Dat denk ik ook wel, burger king zit meer langs snelwegen en mcdonald's zit ook meer lokaal, en burger king wil dat ook las ik.
En franchisers bepalen mee in heel veel dingen, omdat zij het zelf moeten betalen.
Verder is het wel zo denk ik dat het daarom niet in Nederland is
Stel dat wij gratis frietsaus, ketchup en nuggetsausjes zouden hebben, dan gaan mensen die ook meenemen naar huis en ook voor thuisgebruik gebruiken, en dat is denk ik een reden waarom ze bij ons niet gratis zijn. Nu kan je moeilijk 20 bekers voltappen en mee naar huis nemen en daar opdrinken, maar er zal wel iets in die trend zijn wat er mee te maken heeft waarom dat niet bij ons is
pi_76207943
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:45 schreef Yannick567 het volgende:
Dat denk ik ook wel, burger king zit meer langs snelwegen en mcdonald's zit ook meer lokaal, en burger king wil dat ook las ik.
En franchisers bepalen mee in heel veel dingen, omdat zij het zelf moeten betalen.
Verder is het wel zo denk ik dat het daarom niet in Nederland is
Stel dat wij gratis frietsaus, ketchup en nuggetsausjes zouden hebben, dan gaan mensen die ook meenemen naar huis en ook voor thuisgebruik gebruiken, en dat is denk ik een reden waarom ze bij ons niet gratis zijn. Nu kan je moeilijk 20 bekers voltappen en mee naar huis nemen en daar opdrinken, maar er zal wel iets in die trend zijn wat er mee te maken heeft waarom dat niet bij ons is
Nou krijg je ook in DE geen 20 bekers per menu
En wij konden geen extra bekers krijgen bij de tap zelf, of bij de counter. Zelf denk ik dat het gewoon die stereotype gierigheid is die NL wereldberoemd maakt die dit (nog) voorkomt
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76207969
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:45 schreef Yannick567 het volgende:
Dat denk ik ook wel, burger king zit meer langs snelwegen en mcdonald's zit ook meer lokaal, en burger king wil dat ook las ik.
En franchisers bepalen mee in heel veel dingen, omdat zij het zelf moeten betalen.
Verder is het wel zo denk ik dat het daarom niet in Nederland is
Stel dat wij gratis frietsaus, ketchup en nuggetsausjes zouden hebben, dan gaan mensen die ook meenemen naar huis en ook voor thuisgebruik gebruiken, en dat is denk ik een reden waarom ze bij ons niet gratis zijn. Nu kan je moeilijk 20 bekers voltappen en mee naar huis nemen en daar opdrinken, maar er zal wel iets in die trend zijn wat er mee te maken heeft waarom dat niet bij ons is
Als je even leest, dan geef ik ook aan dat het aantal sausjes gelimiteerd is. Je krijgt niet zomaar een handvol sausjes mee en betaald er ook rustig voor als je er meer wilt...

De franchisers zijn alleen lang niet altijd commercieel bezig. Dat verbaast me wel... maar goed.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_76207992
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als je even leest, dan geef ik ook aan dat het aantal sausjes gelimiteerd is. Je krijgt niet zomaar een handvol sausjes mee en betaald er ook rustig voor als je er meer wilt...

De franchisers zijn alleen lang niet altijd commercieel bezig. Dat verbaast me wel... maar goed.
Sorry, sorry

Ik snap ook niet waarom franchisers niet commercieel bezig zijn, hun inkomen bestaat toch uit Mc? Dan zou je verwachten dat zij zo hoog mogelijke profits willen, en zo laag mogelijke costs?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76208009
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Sorry, sorry

Ik snap ook niet waarom franchisers niet commercieel bezig zijn, hun inkomen bestaat toch uit Mc? Dan zou je verwachten dat zij zo hoog mogelijke profits willen, en zo laag mogelijke costs?
Het was een reactie op Yannick

Maar de franchisers zijn daar juist teveel mee bezig. Die laatste prijsverhogingen bijvoorbeeld zijn daar een slecht voorbeeld van. Maar dat is een hele andere discussie
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_76208022
Oh ik zie het, excuse me
Ik hoorde toevallig gister van mijn baas dat onze franchiseneemster in aardig wat comissies van mcdonald's nederland zit, commissie voor nieuwe broodjes, nieuwe ideeën, dat soort dingen, en daar bepalen ze aardig in mee.
Misschien komt zo'n frisdranktap nog wel in de toekomst, of niet. Net als het verhaal van bier bij de mac, in alle landen rond nederland (2) kan je bier krijgen bij je menu en in Nederland niet. Antwoord van HQ is dat ze daar vinden dat het een 'familierestaurant' is en ze daarom geen bier verkopen.

Oh, en over die franchisenemers en hun eigen prijzen, dat is een erg verhaal ja
Daar moet gewoon een grens voor zijn.
pi_76208031
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het was een reactie op Yannick

Maar de franchisers zijn daar juist teveel mee bezig. Die laatste prijsverhogingen bijvoorbeeld zijn daar een slecht voorbeeld van. Maar dat is een hele andere discussie
Hehe


In welke zin zijn ze dan niet commercieel bezig? Dat ze zich met producten enzo bemoeien? Dat ze niet meedenken over acties en reclames?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76208041
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:51 schreef Yannick567 het volgende:
Oh ik zie het, excuse me
Ik hoorde toevallig gister van mijn baas dat onze franchiseneemster in aardig wat comissies van mcdonald's nederland zit, commissie voor nieuwe broodjes, nieuwe ideeën, dat soort dingen, en daar bepalen ze aardig in mee.
Misschien komt zo'n frisdranktap nog wel in de toekomst, of niet. Net als het verhaal van bier bij de mac, in alle landen rond nederland (2) kan je bier krijgen bij je menu en in Nederland niet. Antwoord van HQ is dat ze daar vinden dat het een 'familierestaurant' is en ze daarom geen bier verkopen.
Ik dacht dat het met de Nederlandse wet te maken had die verkoop van alcohol naast de snelweg verbood?
Daardoor kan je ook geen bier meer kopen in een tankstation enzo
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76208084
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Hehe


In welke zin zijn ze dan niet commercieel bezig? Dat ze zich met producten enzo bemoeien? Dat ze niet meedenken over acties en reclames?
Een prijsverhoging limiteert het aantal bezoeken aan de Mc. Helemaal in de huidige financiele situatie. Een prijsverlaging zou juist zorgen dat klanten vaker terug komen en blijven besteden. Netto blijft er dan onder de streep meer geld over. (is een bewezen methode).

Een goede stap zou ook zijn; verrasingsaspecten als de zelftap, gratis 1x frietsaus of gewaagdere en daarmee verrassende producten.

Edit; een voorbeeld, dat me verbaasde, waren de speciale kerstartikelen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_76208103
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Een prijsverhoging limiteert het aantal bezoeken aan de Mc. Helemaal in de huidige financiele situatie. Een prijsverlaging zou juist zorgen dat klanten vaker terug komen en blijven besteden. Netto blijft er dan onder de streep meer geld over. (is een bewezen methode).

Een goede stap zou ook zijn; verrasingsaspecten als de zelftap, gratis 1x frietsaus of gewaagdere en daarmee verrassende producten.

Edit; een voorbeeld, dat me verbaasde, waren de speciale kerstartikelen.
Jij studeert vast iets in bedrijfseconomie ofzo?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76208114
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Jij studeert vast iets in bedrijfseconomie ofzo?
Nee ik ben de Pabo aan het afronden
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_76208154
Die kerstproducten hebben ze goede handel mee gedaan, waren best duur, 4 garnalen voor ¤2.25, maar nu al uitverkocht wegens succes. Doen ze goed
Helaas is dat 'small special' idee wel een beetje uit zich omdat die wrap zo goed loopt en ze die wrap een soort van vast aan het assortiment hebben toegevoegd; het is misschien beter als ze die wrap vast toevoegen en gewoon doorgaan met dat smallspecial idee.
pi_76208164
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee ik ben de Pabo aan het afronden
Ooh
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 30 december 2009 @ 02:02:56 #291
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_76208187
En omdat meerdere franchise nemers met binnenstad zaken hebben gedreigd hun zaken te sluiten als er alcohol bij de McDonald's komt, er zijn nu al genoeg problemen met dronken gasten van buitenaf
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_76208204
quote:
Op woensdag 30 december 2009 02:02 schreef Battlefan het volgende:
En omdat meerdere franchise nemers met binnenstad zaken hebben gedreigd hun zaken te sluiten als er alcohol bij de McDonald's komt, er zijn nu al genoeg problemen met dronken gasten van buitenaf
Dat vind ik best wel een achterlijke reden. Ik ken best veel mensen die graag een biertje tijdens het eten drinken. Anders moeten ze het net zo doen als in Groot-Brittanië... geen verkoop van alcohol voor 11 uur 's morgens en na 11 uur 's avonds?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76208248
Alhoewel, dan krijg je natuurlijk weer gezeik daarmee.
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 30 december 2009 @ 02:09:29 #294
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_76208279
Daarom is het makkelijker om het gewoon niet te doen, en moet ook weer met een andere horecavergunning begreep ik. Zou het overigens wel eerder dan 11 uur stoppen dan, uur of 9 is beter in ons geval, daarna beginnen de lastige gasten te komen die meestal al te veel op hebben
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_76208280
Daar krijg je wel gezeik mee denk ik ja, want als er eentje is die het dan wel doet dan krijg je dat verhaal van ja maar die doet het wel dus dan mag ik het ook. blablabla.
Niet janken, dan maar geen bier

Net als restaurants die tot 11/11:30 alleen maar ontbijt voeren.
Heb ik ook hele discussies over aangehoord
pi_76208307
quote:
Op woensdag 30 december 2009 02:09 schreef Yannick567 het volgende:
Daar krijg je wel gezeik mee denk ik ja, want als er eentje is die het dan wel doet dan krijg je dat verhaal van ja maar die doet het wel dus dan mag ik het ook. blablabla.
Niet janken, dan maar geen bier

Net als restaurants die tot 11/11:30 alleen maar ontbijt voeren.
Heb ik ook hele discussies over aangehoord
Mja, da's ook wel zo.
Aan de andere kant hebben de mensen die ik erover hoor dat ze op een uurtje rijden wel bier bij hun big mac kunnen krijgen ook wel een beetje gelijk dat het onlogisch is Onze buurlanden verkopen het wel, wij niet.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76208323
Tja, maar daarvoor heb je dan ook weer een hoofdkantoor die toch zijn eigen 'landelijke' regels mag bepalen natuurlijk. En als je zo graag bier bij je big mac wil dan rij je maar lekker naar Duitsland denk ik dan
pi_76208333
quote:
Op woensdag 30 december 2009 02:13 schreef Yannick567 het volgende:
Tja, maar daarvoor heb je dan ook weer een hoofdkantoor die toch zijn eigen 'landelijke' regels mag bepalen natuurlijk. En als je zo graag bier bij je big mac wil dan rij je maar lekker naar Duitsland denk ik dan
Klopt, ik kan het voor beide kanten verdedigen, maar ook aanvallen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76208384
quote:
Op woensdag 30 december 2009 02:09 schreef Battlefan het volgende:
Daarom is het makkelijker om het gewoon niet te doen, en moet ook weer met een andere horecavergunning begreep ik. Zou het overigens wel eerder dan 11 uur stoppen dan, uur of 9 is beter in ons geval, daarna beginnen de lastige gasten te komen die meestal al te veel op hebben
Probeer daarna maar eens 'nee' te verkopen aan een dronken idioot aan de kassa.
Hoeveel blauwe ogen en grote smoelen kunnen we dan gaan tellen
  woensdag 30 december 2009 @ 02:21:22 #300
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_76208410
Agh, we hebben nu al wekelijks politie binnen Maar inderdaad, gewoon helemaal niet doen is een stuk veiliger
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')