abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 13 december 2009 @ 13:12:27 #76
73911 ultra_ivo
pi_75574662
Ik zeg niet dat MF superieur is, maar dat het van de situatie en de kennis van de fotograaf afhangt. Voor schaatsen gebruik ik MF, voor wielrennen AF.
pi_75574881
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:20 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat dus. en niet alleen dat. MF kan snel en secuur zijn, maar alleen als je je lens goed genoeg kent zodat je op gevoel min of meer direct kunt scherpstellen. En dan nog durf ik te beweren dat - een enkeling misschien uitgezonderd - AF bij een goede lens een stuk sneller is.
Dan durf ik toch te beweren dat jij je apparatuur niet erg best kent. MF werkt altijd beter en meer secuur bij snel bewegende onderwerpen, VOORAL bij de roofvogel die jij aandraagt. Als die een keer vlak voor of achter een boom langsvliegt of meerdere vogels tegelijk in beeld waar jij er 1 uit wil pikken, moet jij maar hopen dat je AF blijft doen wat jij wil dat die doet, terwijl ik zeker weet dat mijn MF de vogel wel volledig scherp in beeld houdt.

Niet persoonlijk tegen wie dan ook bedoeld, maar fotograferen is helaas voor veel mensen steeds meer plaatjes schieten in plaats van fotograferen.
Kijk maar eens naar het gedrag van de gemiddelde DSLR fotograaf, afdrukken en dan snel op je schermpje kijken of je foto wel gelukt is.
Dan ben je dus gewoon een prutser en weet je absoluut niet wat je aan het doen bent.

Om te fotograferen moet je je apparatuur door en door kennen, en dan ben je dus met MF gewoon altijd beter af bij bv vogel fotografie.

Eigenlijk zelfde geval dat mensen superieure flitsers als de Metz 45 series wegdoen en een standaard (inferieur) flitsertje aanschaffen voor op de hotshoe van de cam. Ze weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn, en als de cam niet op "A" kan blijven staan, zitten ze met de handen in het haar en krijgen geen plaatje meer geschoten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sakura op 13-12-2009 13:24:06 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 13 december 2009 @ 13:26:26 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75575178
sorry, maar ik zie verdomd veel pro's bij sportevenementen een foto maken en dan snel even kijken of die gelukt is.
Maakt dat hen ook meteen prutsers??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75575422
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef Netsplitter het volgende:
sorry, maar ik zie verdomd veel pro's bij sportevenementen een foto maken en dan snel even kijken of die gelukt is.
Maakt dat hen ook meteen prutsers??
Wat hij zegt idd Wat een absolute bullshit lever jij zeg (Sakura that is)

En over die flitsers....soms is die oude meuk niet meer compatible met de hedendaagse techniek. En persoonlijk hou ik liever mijn camera heel ipv de kans te lopen dat ding op te blazen omdat die oude rotzooi er niet zo goed tegen kan.

Maakt me dat nu een plaatjesschieter ipv fotograaf?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_75575780
Er lopen inderdaad heel veel prutsers rond met teveel geld en dus dure apparatuur die dankzij achterlijk veel fotos maken toch leuke plaatjes weten te krijgen en zich "pro" noemen.

Je komt dan op de discussie uit wat een "pro" is, iemand met heel veel geld en hele dure apparatuur, of iemand die weet wat die doet en geen 1000 foto's nodig heeft om na controle er 1 over te houden. Want dan zit je op het nivo dat elke idioot zich "pro" kan noemen.


Maar goed, genoeg hierover, dat is voor een ander topic dan het "aankopen" topic
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 13 december 2009 @ 14:21:31 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75577269
Pro betekent alleen maar dat de persoon er zijn geld mee verdient, amateur betekend niets meer of minder dan liefhebber. Mensen die veel geld aan apparatuur uitgeven zorgen er voor dat er een markt is voor topapparatuur tegen redelijke prijzen. Prijs je gelukkig dus met deze mensen, dankzij hun is er veel aanbod. Op deze mensen afgeven is IMHO alleen maar afgunst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 13 december 2009 @ 14:22:31 #82
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75577310
Op zich een leuk discussie punt, vandaar Wat maakt een pro een pro.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 13 december 2009 @ 14:27:43 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75577494
Je hebt gelijk, dit topic gaat op je nieuwe aankopen te melden, niet om af te geven op mensen die nieuwe aankopen doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75720894
Geïnspireerd door een aankoop van Xlarge ook een koppelring gekocht: 50mm kan nu omgekeerd op mijn macrolens. Echt de leukste 8 euro ooit! Belachelijk hoe dichtbij je nu kan komen. Nadeel is wel weer dat zo'n MP-E 65mm wel heel verleidelijk wordt... Xlarge, je wordt bedankt...

En verder nog een macro-rail.

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_75729854
zo net terug uit de stad.

gehaald :

bg-e2n (occasion voor 95 euro voor mn 20d)
E1 Strap (voor op de 40d)

ik hoop dat ik met de strap nu minder kramp in mijn handen krijg en die neckstrap zit me gewoon idioot veel in de weg..
  FOK!fotograaf vrijdag 18 december 2009 @ 08:26:00 #86
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_75757077


70-200 F4 (non-IS). Gister opgehaald .
pi_75757440
Feli Mooi speelgoed
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_75782896
Die krijg ik 24 december
Circular reasoning works, because circular reasoning works.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:51:43 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75783058

Twee stuks hiervan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf vrijdag 18 december 2009 @ 21:55:53 #90
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_75785624
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:47 schreef Muzrub het volgende:
Die krijg ik 24 december
Hij is geweldig. Vandaag mee gespeeld in de dierentuin en ben er nu al zo blij mee .
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:12:30 #91
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_75938234
Vandaag deze binnen gekregen:

Sony VGB30AM Grip


Sony DT 50mm F1.8
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  Admin dinsdag 22 december 2009 @ 20:39:16 #92
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75939376
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:50 schreef P_B het volgende:
Geïnspireerd door een aankoop van Xlarge ook een koppelring gekocht: 50mm kan nu omgekeerd op mijn macrolens. Echt de leukste 8 euro ooit! Belachelijk hoe dichtbij je nu kan komen. Nadeel is wel weer dat zo'n MP-E 65mm wel heel verleidelijk wordt... Xlarge, je wordt bedankt...

En verder nog een macro-rail.

[ afbeelding ]
heb je met zo'n omgekeerde lens erop niet een enorme drop qua lichtinval?
wil zelf de Nikkor 105mm f/2.8G ED macro (1:1) met evt een 50mm omgekeerd erop, maar wat wordt dan de vergrotingsmaatstaf? 2:1? 3:1?
Valt dat te berekenen eigenlijk?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 22 december 2009 @ 21:11:43 #93
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_75940877
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:39 schreef Danny het volgende:

[..]

heb je met zo'n omgekeerde lens erop niet een enorme drop qua lichtinval?
wil zelf de Nikkor 105mm f/2.8G ED macro (1:1) met evt een 50mm omgekeerd erop, maar wat wordt dan de vergrotingsmaatstaf? 2:1? 3:1?
Valt dat te berekenen eigenlijk?
Een 50mm betekent een voorzetlens van +20 dioptrie(100cm/5cm). In combinatie met een macrolens geeft dat iets dat het beste met 'gruwelijk' te omschrijven is. Het is te berekenen, ik wist ook ooit hoe, alleen ben ik dat om een of andere ongetwijfeld goeie reden vergeten.
Dat lichtverlies valt bij voorzetlenzen mee. Je krijgt weliswaar een vertraging op grond van de vergroting, maar die wordt opgeheven omdat je beeldhoek wijzigt, per saldo vergen voorzetlenzen dan ook geen correctie(dat je je onderwerp met je camera+lens+nog-een-lens meestal nogal in de schaduw zet is even een ander verhaal). Lekker vlot werken is er met +20 overigens niet bij, de boel wordt wat klierig qua scherpstellen en zo.
even ter illustratie, een +10 voorzetlens op een 300mm houdt in de praktijk al in dat je met een aanzienlijke pijp op iets scherpstelt dat zich nog geen tien centimeter voor je frontglas bevindt. Ik probeerde ooit spinnekoppen met een +7 op een Canon G5, waarbij de grootste uitdaging was om ongemerkt je camera tussen de voorpootjes van de spin te frommelen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_75941489
Hallo,

Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe camera. Een simpele digitale camera, die je meeneemt op vakantie en daar wat foto's maakt. Er hoeft niet veel op te zitten. Huis- tuin en keuken apparaat. Aangezien we freebees hebben moet hij verkrijgbaar zijn bij de kijkshop. budget ligt tussen den 150 en 199 euro en er moet een SD kaart in kunnen. Er zijn een aantal types:

Canon IXUS 100 IS
Sony DSC W270 (geen SD dus valt af tenzij dit echt de beste is)
Canon A1100
Olympus FE-4000
Samsung PL55 of PL 60
Casio EX-Z90

of de veel goedkopere Canon A480 ( 119 euro)

ik heb op vele sites gekeken maar ik kom er echt niet uit. Wie kan mij advies geven over de aankoop?
Het moet echt gewoon een standaard iets zijn, maar wel de allerbeste natuurlijk!

alvast bedankt
Vici, Vidi, Veni!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 21:29:49 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75941736
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:24 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Hallo,

Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe camera. Een simpele digitale camera, die je meeneemt op vakantie en daar wat foto's maakt. Er hoeft niet veel op te zitten. Huis- tuin en keuken apparaat. Aangezien we freebees hebben moet hij verkrijgbaar zijn bij de kijkshop. budget ligt tussen den 150 en 199 euro en er moet een SD kaart in kunnen. Er zijn een aantal types:

Canon IXUS 100 IS
Sony DSC W270 (geen SD dus valt af tenzij dit echt de beste is)
Canon A1100
Olympus FE-4000
Samsung PL55 of PL 60
Casio EX-Z90

of de veel goedkopere Canon A480 ( 119 euro)

ik heb op vele sites gekeken maar ik kom er echt niet uit. Wie kan mij advies geven over de aankoop?
Het moet echt gewoon een standaard iets zijn, maar wel de allerbeste natuurlijk!

alvast bedankt
Kijk hier eens verder [Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera, deel 19
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75941923
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kijk hier eens verder [Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera, deel 19
oeps
Vici, Vidi, Veni!
  Admin dinsdag 22 december 2009 @ 22:21:01 #97
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75944846
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:11 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Een 50mm betekent een voorzetlens van +20 dioptrie(100cm/5cm). In combinatie met een macrolens geeft dat iets dat het beste met 'gruwelijk' te omschrijven is. Het is te berekenen, ik wist ook ooit hoe, alleen ben ik dat om een of andere ongetwijfeld goeie reden vergeten.
Dat lichtverlies valt bij voorzetlenzen mee. Je krijgt weliswaar een vertraging op grond van de vergroting, maar die wordt opgeheven omdat je beeldhoek wijzigt, per saldo vergen voorzetlenzen dan ook geen correctie(dat je je onderwerp met je camera+lens+nog-een-lens meestal nogal in de schaduw zet is even een ander verhaal). Lekker vlot werken is er met +20 overigens niet bij, de boel wordt wat klierig qua scherpstellen en zo.
even ter illustratie, een +10 voorzetlens op een 300mm houdt in de praktijk al in dat je met een aanzienlijke pijp op iets scherpstelt dat zich nog geen tien centimeter voor je frontglas bevindt. Ik probeerde ooit spinnekoppen met een +7 op een Canon G5, waarbij de grootste uitdaging was om ongemerkt je camera tussen de voorpootjes van de spin te frommelen.
Heb één keer wat geprobeerd door de 50mm gewoon achterstevoren tegen de camera aan te houden met de hand. resultaat was best aardig


maar goed, verder is dit nogal offtopic.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75957191
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:50 schreef P_B het volgende:
... Xlarge, je wordt bedankt...
Dank je , het zijn inderdaad leuke aankopen, je kan je geen buil vallen voor die paar euro.
Ik heb toen ik van de week in duitsland was voor 2 tientjes dit Hama statief gekocht, voor dat bedrag kan je ook geen miskoop doen

pi_75970212
zo , voel me toch redelijk minderwaardig na het doorlezen van dit topic..
hier mijn nieuwe aankoop :



Desondanks ben ik er wel blij mee
pi_75971459
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:38 schreef CypressHigh het volgende:


Desondanks ben ik er wel blij mee
Daar gaat het toch om
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')