abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 januari 2013 @ 09:47:02 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121221107
quote:
17s.gif Op zondag 6 januari 2013 03:16 schreef VeX- het volgende:
M&S in Amsterdam
Persoonlijk denk ik dat het door 50 tinten grijs komt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121272050
quote:
M&S maakt rentree op Nederlandse bodem

LONDEN – Het oer-Britse warenhuis Marks & Spencer keert dit jaar nog terug op Nederlandse bodem. Op 1 april zal een filiaal worden geopend in Amsterdam, mogelijk volgt later dit jaar nog een filiaal in Den Haag. Verschillende vacatures voor een grote internationale supermarkt- en kledingketen verschenen de afgelopen dagen via wervingsbureaus op internet. Het profiel komt volledig overeen met de formule die Marks & Spencer hanteert in de recent geopende vestigingen in Parijs.

Het concern, dat op 10 januari de resultaten van het derde kwartaal presenteert, kan wegens een black-outperiode zelf niet ingaan op geruchten, maar verschillende bronnen bevestigen dat Marks & Spencer in haar internationale expansiedrang ook het oog heeft laten vallen op de Nederlandse markt.

Al in 2011 meldden Engelse media dat het vastgoedteam van topman en oud-Heinekenbestuurder Marc Bolland hun oog hadden laten vallen op een aantal panden in Den Haag en Rotterdam. M&S heeft altijd ontkend dat er concrete plannen waren voor Nederlandse filialen.

De gemeente Den Haag meldt echter op een Engelstalige website voor buitenlanders die in de hofstad wonen dat M&S zijn intrek zal nemen in De Markies, het voormalige gebouw van de reclassering aan de Wagenstraat, waarvan de verbouwing eind dit jaar afgerond zal zijn.

Duidelijk is dat Bollands ambitie verder reikt dan louter de Britse eilanden, waar M&S met ruim 700 filialen de grenzen van de groei heeft bereikt. De komende maanden worden 100 nieuwe winkels buiten de landsgrenzen geopend, onder meer in Dubai, Sjanghai en Moskou. Zelfs Kazachstan kent inmiddels een M&S-filiaal. „Niemand moet verwachten dat we op Britse bodem flinke groei boeken”, vertelde Bolland eerder aan deze krant.

De keten trok zich net na de eeuwwisseling terug uit WestEuropa, voornamelijk wegens problemen op de interne Britse markt. Met de opening van een vestiging aan de ChampsElysées in Parijs in het najaar van 2011 werd na tien jaar afwezigheid weer voorzichtig voet op Europese bodem gezet.

M&S bleek in Parijs een groot succes, waardoor de keten besloot meerdere vestigingen te openen in de Franse hoofdstad en andere grote Franse steden. De winkelketen wil echter ook op internet een sterke speler zijn.

Vandaar dat in de Franse winkels niet alleen op reguliere wijze voedsel, kleding en interieurartikelen worden verkocht. Klanten worden door winkelassistenten ook verleid om via iPads op de website van M&S artikelen te kopen. Die kunnen dan in de winkel worden afgehaald of thuis worden bezorgd.

Bolland nam het roer bij M&S over in 2010. De keten zat toen min of meer in een identiteitscrisis, analisten in de Londense City zijn doorgaans vol lof over de koers die de Nederlander uitzet, vooral op de internationale markt.

In eigen land voelt de keten – zij het in mindere mate dan de concurrentie – dat consumenten steeds vaker de broekriem aanhalen.
bron
pi_122748094
quote:
Marks & Spencer wil meer winkels in Nederland

AMSTERDAM – De Britse warenhuisketen Marks & Spencer (M&S) aast op meer locaties in Nederland.

Dat wordt duidelijk uit een personeelsadvertentie van uitzendbureau Randstad. Randstad startte onlangs de zoektocht naar personeel voor een Marks & Spencer-vestiging die begin april wordt geopend aan de Kalverstraat in Amsterdam. Ook in Den Haag wordt een M&S geopend. Het uitzendbureau zoekt voor de winkel in Amsterdam naar een kandidaat die de positie van ‘Section Coordinator Food’ kan invullen en wijst er op dat hij of zij kan doorgroeien binnen het bedrijf. ‘Het streven is om op termijn meerdere filialen te openen, wat diverse doorgroeimogelijkheden met zich meebrengt’, luidt de tekst van Randstad. Op 1 maart moet het personeel beschikbaar zijn voor een training, zo staat in de advertentie.

Visitekaartje
De Section Coordinator Food is volgens Randstad ‘hét visitekaartje van de supermarkt’. ‘Je stuurt een kleine groep medewerkers aan, terwijl je zelf actief meewerkt. De winkel bestaat uit een afdeling Vers, Houdbaar, Magazijn en Kassa. Jij bent de assistent van de Section Manager en bent samen verantwoordelijk voor twee van de vier afdelingen’, aldus Randstad. Het assortiment bestaat voornamelijk uit etenswaren, zoals zuivel, vlees, brood, groente en fruit, maar ook luxe en exclusieve producten zijn te vinden in de schappen. De winkel wordt gecombineerd met een zogenoemde E-Boutique Fashion, waar kleding wordt verkocht met behulp van tablets.
bron
pi_122748466
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:24 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
*O*
pi_122834443
Wat is eigenlijk ongeveer het prijsniveau van Marks & Spencer? Best wel duur toch?
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:40:48 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122834708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:34 schreef Bakkerd het volgende:
Wat is eigenlijk ongeveer het prijsniveau van Marks & Spencer? Best wel duur toch?
Ze hebben een hogere prijs, maar de prijskwaliteitsverhouding is volgens mij beter dan die van AH
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122834729
Oke, dus wel leuk om voor 'speciale' producten naartoe te gaan..
pi_122835101
'Wel leuk'?! Whahaha
pi_122835207
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze hebben een hogere prijs, maar de prijskwaliteitsverhouding is volgens mij beter dan die van AH
nou dat weet ik niet hoor.
Het assortiment is anders, dus die vergelijking is meoilijk te maken. Ik ging vooral naar M&S omdat ze van die lekkere Indiase maaltijden hadden :P
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:55:10 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122835260
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:34 schreef Bakkerd het volgende:
Wat is eigenlijk ongeveer het prijsniveau van Marks & Spencer? Best wel duur toch?
Ik kocht er inijn studententijd vaak kleding en boeken, dat vond ik niet duur. Eten daarentegen wel, in mijn herinnering lijken de prijzen wat op die van de Hema?
KuikenGuppy
pi_122860866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
'Wel leuk'?! Whahaha
Want? Het is ge-wel-dig?
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:25:38 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122868454
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kocht er inijn studententijd vaak kleding en boeken, dat vond ik niet duur. Eten daarentegen wel, in mijn herinnering lijken de prijzen wat op die van de Hema?
Zit je nu niet aan Woolworth te denken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:55:10 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122910466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit je nu niet aan Woolworth te denken?
Zat die ooit in Den Haag dan?
Nee, ik bedoel echt Marks & Spencer, die zat dacht ik aan de Spuistraat (heet het daar zo?) tegenover de uitgang van de Passage.

Ik heb er in mijn studententijd regelmatig goedkope BH's gescoord en ook voor betaalbare kleding kon ik er prima terecht (schoenen in fatsoenlijke maten bijvoorbeeld). Ik heb ook nog een box met 3 John Grisham boeken liggen die ik daar ooit voor 10 pond (de prijzen waren in pond?) kocht.
KuikenGuppy
pi_123035162
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:24 schreef Bakkerd het volgende:

[..]

Want? Het is ge-wel-dig?
Ja.
pi_125153373
18 april wordt het filiaal in de Kalverstraat geopend.
pi_125160946
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:14 schreef Mylene het volgende:
18 april wordt het filiaal in de Kalverstraat geopend.
Yes! De 20e komt mijn salaris.. Ik ga naar Amsterdam! :D
pi_125161482
Over een week al? *O*
google verteld mij niet waar in de Kalverstraat, weet iemand meer?
pi_125196517
Eindelijk. Afgelopen maandag liep ik er langs en er lagen toonbanken en rekken etc binnen. Alles was nog ingepakt. Een paar weken geleden was het ook zo.
De M&S ligt waar de Esprit zat. Naast de kalvertoren, dichtbij de v&d.
pi_125196789
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:40 schreef mecano het volgende:
Eindelijk. Afgelopen maandag liep ik er langs en er lagen toonbanken en rekken etc binnen. Alles was nog ingepakt. Een paar weken geleden was het ook zo.
De M&S ligt waar de Esprit zat. Naast de kalvertoren, dichtbij de v&d.
^O^
pi_125198969
Top! Ik heb me suf gegoogled, snap niet dat ze niet meer reclame maken...
  Moderator vrijdag 12 april 2013 @ 15:51:14 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_125199015
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:14 schreef Mylene het volgende:
18 april wordt het filiaal in de Kalverstraat geopend.
^O^ Ik ga kijken. Maar een weekje later of zo.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:58:37 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_125222105
In Den Haag zou Marks&Spencer toch ook komen? In een nu in aanbouw zijnd gebouw aan de Grote Marktstraat/Wagenstraat? Iemand daar nog info over?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 14 april 2013 @ 01:31:52 #98
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125253837
Mooi. M&S is vestigingen aan het openen in deze tijden. Niet alleen in NL kan ik jullie vertellen.
pi_125258396
Wordt die M&S alleen een food vestiging of ook kleding etc?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 14 april 2013 @ 16:50:02 #100
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125270941
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 09:58 schreef LordLynx het volgende:
Wordt die M&S alleen een food vestiging of ook kleding etc?
Allebei. Daarmee onderscheiden ze zich van hun concurrenten en niet zo'n beetje ook. Hoewel in NL hebben ze niet echt concurrentie. Veel zelfde winkels in het straatbeeld. Beetje diversiteit kan geen kwaad en daarom is M&S een aanwinst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')