abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:25:27 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73782476
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Ik denk dat punt 1 het gevolg was van punt 2. Voor reiniging komt alles naar Zwolle namelijk, en op baanvakken zonder ATB-NG mogen geen losse GTW's tijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:54:15 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783256
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:16 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)??
Waarschijnlijk reinigen van een van de treinstellen te Zwolle. De andere stellen worden verplicht meegestuurd, omdat een D-GTW niet los over het hoofdnet mag rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:55:06 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783275
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:12 schreef k_man het volgende:
Gisteren stond er op het station van Amersfoort (nou ja, op het opstelterrein) een volledig wit treinstel met alleen de tekst Proton (of zoiets).
Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:57:16 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783336
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen).
Je kunt overstappen in Utrecht. En de overstap in Zwolle is ook bedoeld voor de laatkomers in Utrecht en Amersfoort en de overstappers vanuit de richting Schiphol. Dus het heeft wel nut.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73783502
Tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

lekker bezig de laatste dagen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:09:05 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73783605
Balen voor de STAR zeg:
quote:
STAR weer in financiële problemen

STADSKANAAL - Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal zit opnieuw zwaar in financiële problemen.

Oorzaak is de brand eind augustus, waarbij een groot deel van de locomotieven en rijtuigen beschadigd raakte. Omdat het materieel onderverzekerd is gaat de STAR voor tonnen het schip in. Volgens bestuurslid Johan Blaauw is dit niet het einde van de museumspoorlijn, maar moet er wel snel nieuwe stoomlocomotief komen, anders heeft de organisatie geen bestaansrecht.

Het materieel in de loods was op nieuwwaarde verzekerd en niet, zoals gebruikelijk bij museale stukken, op taxatiewaarde.

Het bestuur zal het tekort moeten zien aan te vullen, maar Blaauw zegt niet opnieuw bij de overheden te willen aankloppen. De STAR werd begin dit jaar nog van de ondergang gered door een subsidie van 2,3 miljoen van de provincie en de gemeenten Veendam en Stadskanaal.

Verdachten
Wie er veranwoordelijk is voor de brand bij de STAR is nog steeds onduidelijk. De politie zou een aantal verdachten op het oog hebben maar er zijn nog geen arrestaties verricht.
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85809
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:14:46 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73783764
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:04 schreef Yreal het volgende:
Tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

lekker bezig de laatste dagen
Dit moet hij maandag durven, dan is hij niet jarig.
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:21:05 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73783909
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is.
Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73784057
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven.

Ongeveer een half jaar geleden deed ik verslag van de werkzaamheden te Harlingen Haven. Hier volgt deel 2 waar de vorderingen te zien zijn. Ook zullen er een aantal ´vergelijkingsfoto´s´ te zien zijn. Medio volgend jaar zou alles af moeten zijn en kan men weer met de trein (dan ´binnendijks´) naar Harlingen Haven. Alle foto´s zijn vanmiddag gemaakt door mijzelf gemaakt, tenzij anders aangegeven.

Hier is het allemaal om te doen.

Bord ProRail te Harlingen Haven.

We beginnen met een foto van station Harlingen. Stootblokken blokkeren de doorgang naar Harlingen Haven.

Arriva Spurt is zojuist vertrokken naar Leeuwarden vanaf station Harlingen.


Arriva bus zorgt voor vervoer van Harlingen naar Harlingen Haven.

Hoe anders zag het stationsplein van Harlingen eruit toen er naast de treinen ook nog trams reden.

Het stationsplein van Harlingen in 1910. (Bron: www.stationsweb.nl)

We verlaten station Harlingen en begeven ons naar het punt waar ook de 2e foto gemaakt is, maar nu is de richting van Harlingen Haven te zien. Het water waar het spoor overheen gaat is de Bolswardervaart. Daar rechts nog met de witte hekken de Trambrug (waar nu auto´s overheen rijden, maar de naam van de brug bestaat nog).

Het verroeste spoor richting Harlingen Haven. Merk de lichte begroeiing verderop op tussen de bielzen. Verder links nog een stootblok dat al heel lang niet in gebruik is.

We vervolgen de weg naar de haven. Ongeveer halverwege is het spoor afgebroken en zijn er grote zandhopen en wat kuilen te zien i.v.m. een bodemsanering op deze plek.

Kijkend in de richting van Harlingen.


Dezelfde plek een half jaar geleden. Treinverkeer was er al niet meer, maar het spoor lag er nog. Foto genomen vanaf de oude keermuur welke nog intact is.

We keren ons om en kijken weer in de richting van Harlingen Haven waar het spoor er wel weer ligt.

Links in het wit het begin van de nieuwe keermuur. Rechts de oude. Merk op dat het spoor straks ´binnendijks´ ligt i.p.v. ´buitendijks.


De nieuwe keermuur een stukje verderop vanaf de buitenkant gefotografeerd.


Dezelfde locatie een half jaar geleden.

Op de oude keermuur is een wandelpad (welke ook op de nieuwe gemaakt wordt).

Vanaf hier zicht op de nieuwe muur. Het spoor tussen de twee muren in. De nieuwe muur wordt ca. 1,5 meter hoger dan de oude (weet zo even niet uit me hoofd).


Idem.

We zijn nu bijna in Harlingen Haven en maken nog één foto waar te zien is dat het spoor weer opgebroken is.

Kijkend in de richting Harlingen.

De plek waar bovenstaande en onderstaande foto zijn genomen is een loopbruggetje tussen de witte muren in voor een doorgang naar de Dokkade en de Nieuwe Willemshaven. Het is de vraag wanneer dit stuk muur gesloten wordt. Onder is een stukje binnenkant van de muur te zien.

Het spoor is hier helemaal weg. In de verte de locatie van station Harlingen Haven.


Ongeveer dezelfde plek toen er nog treinen reden.

We lopen even via eerder genoemd loopbruggetje naar de Dokkade voor onderstaande foto´s.

De nieuwe keermuur gezien richting het eindpunt Harlingen Haven.


Zicht vanaf de overkant van het water op de locatie van station Harlingen Haven.

Op de Dokkade reden vroeger ook treinen. Hieronder het eindpunt. Vroeger lagen er hele emplacementen in Harlingen en Harlingen Haven. Een paar restanten zijn er nog.

Stootblok voor het gebouw van de KNRM.

We gaan weer terug en maken nog wat foto´s van Harlingen Haven.


Richting de Waddenzee kijkend.


Hier moet het nieuwe station verrijzen. Het spoor links van de muur en het eveneens nog aan te leggen perron en station daar weer links van. De weg links die langs de oude keermuur loopt zal ook nog een metamorfose ondergaan.


Dezelfde plek een half jaar terug.


En toen er nog DM´90 kwam twee jaar terug.

Op het perron stond ook een gebouw met douch & toilet en een ´kiosk´. Deze is uiteraard ook afgebroken.

Een vervangend gebouwtje staat nu op het Havenplein naast de oude locatie richting de stad.

En waar is het nu allemaal voor? Om het wassende water tegen te houden tijdens stormen.

Golven slaan over buitendijken de haven van Harlingen in. Foto genomen vanaf het oude station van Harlingen Haven! Foto van november 2007.


Een sluis zorgt ervoor dat de stad Harlingen niet overspoeld wordt met water tijdens hoogwater. Merk het sicke hoogteverschil van het water op. Gemaakt vanaf de sluisbrug gelegen vlak naast station Harlingen Haven. Foto van november 2007.

Volgens de planning gaan vanaf 5 juni 2010 weer treinen rijden. Als alles af is, gaan we wel weer eens kijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 17-10-2009 18:44:14 ]
  Redactie Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:33:55 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73784207
mooi verslag
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73784260
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?
Wie gaat er binnenkort even een foto maken?
pi_73784378
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:27 schreef Socios het volgende:
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven.

verslag
Leuk verslag! Lekker bezig daar!
pi_73784513
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit moet hij maandag durven, dan is hij niet jarig.
ik denk dat hij wel genoeg heeft
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:49:22 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73784561
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:49:46 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73784568
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion?
Ik weet het niet, want de letters Protos staan er wel gewoon op.

Ik weet niet hoe het precies zit, omdat ik de Protos in zowel de grijze versie als in deze kleur heb gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:50:06 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73784577
Mooie platen allemaal weer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73791984
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:27 schreef Socios het volgende:
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven.
Mooie platen Bedankt
pi_73793813


pi_73793936
Lol? dikke bug
  zondag 18 oktober 2009 @ 00:20:32 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73793951
Da's wel ganz geil ja... wat heb je daarvoor aan opties ingegeven?
pi_73793990
OV jaarkaart en ns-reisrecht

Gaat dus om eerste klas retourtjes met de pimpel. Check januarie
pi_73794018
Zonder jaarkaart en korting komt ie op 90 euro voor een eerste klas retour

Deze kaartjes zijn dus met OV-jaarkaart en korting, op 2-xx januarie 2010. Zijn er nog meer fokkers met een ov jaarkaart?
  zondag 18 oktober 2009 @ 00:27:42 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73794094
Mweh, op de pagina waar je echt gaat boeken staat wél de juiste prijs
pi_73794285
Gevalletje als het te mooi lijkt dan is het ook zo

Overigens kan je heel duitsland door voor die 6 euro bad benthem is ook 6

[ Bericht 48% gewijzigd door Yreal op 18-10-2009 00:45:41 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 09:35:08 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73798679
Socios, zeer mooie fotoreportage!
Ik ben er zelf gister nog wezen kijken, en het werk lijkt al op te schieten tegenover de laatste keer dat ik er was.
pi_73801705
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel?
pi_73802088
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:47 schreef KapiteinT het volgende:
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel?
Dat ligt niet aan jou, dat artikel was volgens mij op OHIH ook al helemaal weerlegd..
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2009 @ 13:38:32 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73803183
Zo, vanmorgen even naar de najaarsstoomdag van de MBS (Haaksbergen-Boekelo) geweest, foto's komen later vandaag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2009 @ 15:04:21 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73806177

MBS Loc 2
Onderweg met een goederentrein van Boekelo naar Zoutindustrie.


MBS Loc 5
Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo


MBS Loc 5
Onderweg van Boekelo naar Haaksbergen


MBS Loc 6
Onderweg met een goederentrein van Haaksbergen naar Boekelo


SS657
Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo


SS657
Samen met MBS Loc 6 onderweg van Boekelo naar Haaksbergen


7853
Onderweg met een goederentrein naar Boekelo

Grotere versies staan hier
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:07:02 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73806278
Leuke foto's!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73806405
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:47 schreef KapiteinT het volgende:
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel?
Wat een bullshit weer . Diegene die dat artikel heeft geschreven zal na de aanbesteding wel weer iets gaan publiceren over dure prijzen

Ik ga nooit meer NRC lezen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:24:12 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73806839
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik ga nooit meer NRC lezen.
Je bent er van op de hoogte dat het een zogenaamd "discussiestuk" is, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 18 oktober 2009 @ 15:26:08 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73806924
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:24 schreef Duvel het volgende:
Je bent er van op de hoogte dat het een zogenaamd "discussiestuk" is, toch?
Er is op zich niet zo veel mis met het poneren van uitdagende stellingen in een _discussiestuk_. Maar er zijn verdomme GRENZEN.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:30:34 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73807094
En die zijn er om op te zoeken!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73808008
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is op zich niet zo veel mis met het poneren van uitdagende stellingen in een _discussiestuk_. Maar er zijn verdomme GRENZEN.
Dat valt ook wel weer mee hoor. Mijn expliciete opmerking heeft geen betrekking tot personen of persoongroepen, dus wat is jullie punt?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 18 oktober 2009 @ 16:01:11 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73808107
Dat het een draak van een stuk is, tendentieus geschreven en vol met halve waarheden en aperte leugens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:03:39 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73808187
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat het een draak van een stuk is, tendentieus geschreven en vol met halve waarheden en aperte leugens
Ik had niets anders verwacht van managers die in hun veel te dure leaseauto's rijden nadat ze door een bontkraag afgetuigd werden.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:12:53 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73808486
quote:
NMBS neemt 400ste dubbeldekker in gebruik
vrijdag 16 oktober 2009

Vandaag, tijdens een ceremonie bij Bombardier Transportation in Brugge, werd het 400ste “M6” dubbeldeksrijtuig officieel overhandigd aan de NMBS, in aanwezigheid van Federaal Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen Steven Vanackere, Gedelegeerd Bestuurder van de NMBS Marc Descheemaecker, en de Burgemeester van Brugge, Patrick Moenaert.

Bij die gelegenheid zei Federaal Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen Steven Vanackere: “De NMBS moet ervoor zorgen dat de belangrijke budgettaire inspanningen vanwege de overheid, zo spoedig mogelijk voelbaar zijn bij de reiziger door meer comfort, stipter verkeer, minder materieelpannes. De M6 rijtuigen zijn de enige oplossing om op korte termijn een antwoord te bieden aan de sterke reizigersgroei."

Gedelegeerd Bestuurder van de NMBS Marc Descheemaecker: “De 400ste M6 die we vandaag ontvangen is een symbolische mijlpaal voor NMBS. We staan voor de uitdaging om ons steeds groeiend aantal reizigers ook in de toekomst op een zo comfortabel mogelijke manier te vervoeren.”

Sinds 1999 bestelde de NMBS 492 M6-type dubbeldeksrijtuigen van het consortium Bombardier Transportation-Alstom Transport, voor een totale vervoerscapaciteit van ongeveer 64,000 zitplaatsen. Passagiers die lange afstanden afleggen waarderen in het bijzonder het ruime interieur en comfort. De rijtuigen integreren de meest recente innovaties en bewezen technologieën die het comfort van de passagierscompartimenten nog versterken, terwijl air-conditioning op elk tijdstip een adequate temperatuur verzekert.

Johan Van den Bussche, Chief Country Representative Benelux, Bombardier Transportation, concludeerde in naam van het consortium: “NMBS heeft al bijna 500 M6 dubbeldeksrijtuigen besteld. Dat is een illustratie van het sterke vertrouwen dat de NMBS heeft in onze dubbeldeksrijtuigen. Het is ook een teken dat de rijtuigen sterk worden gewaardeerd door de passagiers en het ideale antwoord betekenen op de toenemende reizigersaantallen.”
Bron: treinreiziger.nl

400 bakken M6 rijden er nu dus in België, met daarvoor nog eens een hoop locs. Waarom weet ik niet, maar de Belgen bestellen amper treinstellen... iemand een idee waarom?
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:16:38 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73808589
Ook echt geen idee, maar wat het leuke aan dit verhaal is dat die M6-rijtuigen niet op de Belgische HSL-lijnen kan worden ingezet vanwege het afwijkende omgrenzingsprofiel aldaar.
pi_73808634
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: treinreiziger.nl

400 bakken M6 rijden er nu dus in België, met daarvoor nog eens een hoop locs. Waarom weet ik niet, maar de Belgen bestellen amper treinstellen... iemand een idee waarom?
Die Belgen rijden gewoon langer met hun treinstellen door. De 'klassieke motorstellen' werden tussen 39-79 gebouwd en doen nog steeds dienst. Wij gooien de treinen liever weg(mat'64) ipv ze te moderniseren en verbeteren(zoals bij de enkele 'turbo V's')
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:22:47 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73808783
Nouja, als ik kijk naar wat de NS aan getrokken materieel heeft besteld in de afgelopen jaren is het maar heel mager: het ICRm en de DD-AR'retjes is het enige wat NS heeft. Ze hebben dan tijdelijk ICK en ICL maar dat is alleen om tekorten op te vangen.

Verreweg het meeste NS-mat bestaat uit treinstellen: Mat '64, SGM, SLT, VIRM, ICMm, DM'90, SM'90, enzovoorts... dat is echt veel meer stellen dan rijtuigen.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 18 oktober 2009 @ 16:45:15 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73809574
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:18 schreef IntercityAPT het volgende:
Die Belgen rijden gewoon langer met hun treinstellen door. De 'klassieke motorstellen' werden tussen 39-79 gebouwd en doen nog steeds dienst.
Er rijdt niks meer rond van voor 1962 hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:45:27 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73809582
Heeft België niet gewoon meer treinen dan Nederland omdat ze meer spoorlijnen hebben?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2009 @ 16:50:58 #244
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73809791
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:18 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wij gooien de treinen liever weg(mat'64) ipv ze te moderniseren en verbeteren(zoals bij de enkele 'turbo V's')
Het enige gemoderniseerde aan Plan V's is de stoffering van het interieur volgens mij... En turbo-V's zijn gewone V's waar de begrenzing van af is gehaald, die erop zat om hoge slijtage te voorkomen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:52:32 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73809861
Dat gaat ongeveer gelijk op (zie dit topic). NS vervoert wel een stuk meer reizigers per dag dan de NMBS.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:55:03 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73809973
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het enige gemoderniseerde aan Plan V's is de stoffering van het interieur volgens mij... En turbo-V's zijn gewone V's waar de begrenzing van af is gehaald, die erop zat om hoge slijtage te voorkomen.
Mwah, begrenzing, er was een stand in de motorregeling niet aangesloten (trap drie van de veldverzwakking). Beetje wazige vorm van begrenzing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 18 oktober 2009 @ 17:07:30 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73810492
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:45 schreef Duvel het volgende:
Heeft België niet gewoon meer treinen dan Nederland omdat ze meer spoorlijnen hebben?
Doe je nou allerlei bizarre aannames over frequentie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:17:17 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73810821
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe je nou allerlei bizarre aannames over frequentie?
Mja, ik heb altijd het idee dat ze daar veel meer treinen hebben, maar ik denk dat het vooral veel verschillende treinen zijn omdat ze van elke serie net een prototype hebben en dan weer iets anders willen (klassiekjes uitgezonderd).

Op die opsomming op HGBTF valt nog wel e.e.a. af te dingen. Als SLT binnen is, staat T/V zo ongeveer op nul, en een bak SLT kan lang niet het zelfde vervoeren als een bak T/V omdat ie veel korter is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73811121
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
pi_73812114
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:25 schreef KapiteinT het volgende:
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
Staanplaatsen. Nieuw beleid van NS.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')