Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:53 | |
Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou) Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn. Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Installeren van OpenTTD: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! Handige links OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon / OpenTTD #29 Transport Tycoon / OTTD #28 OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq? Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25 Transport Tycoon - Deel 24 Transport Tycoon - Deel 23 Transport Tycoon - Deel 22 Transport Tycoon - Deel 21 Transport Tycoon - Deel 20 Transport Tycoon - Deel 19 Transport Tycoon - Deel 18 Transport Tycoon - Deel 17 Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon Servers van Fok!Users Hoe krijg ik ook 32bpp graphics? Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken. Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD. De OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:53 | |
Ohja, ik heb mezelf tot doel gesteld om de FAQ vóór het volgende deel af te hebben | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:55 | |
En de server heeft zojuist een reset gehad! | ||
Automatic_Rock | zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:57 | |
Ik ben er ook nog steeds | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:28 | |
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:13 | |
Oke, ik dacht dat ik alles gezien had, maar deze discussie op tt-forums.net gaat echt helemaal nergens over | ||
densmee | zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:15 | |
gaaf spel maar ik krijg het beeld niet gedraaid | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:24 | |
quote:Ik ook niet. Maarreh, wat zou het nut zijn van het draaien van het beeld? Dan zijn de letters zo lastig te lezen | ||
cherrycoke | zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:30 | |
openttd | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:36 | |
quote:O.o Ik wil ook zover in kunnen zoomen | ||
densmee | zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:08 | |
quote:ja andersom dus he, als je tussen bomen rails moet leggen is dat soms lastig te zien | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:00 | |
quote:Daar heb je dynamite voor | ||
MaxMark | zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:52 | |
quote:Of je maakt de bomen doorzichtbaar/onzichtbaar. | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:34 | |
quote:Dan maak je de bomen invisible | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:02 | |
Stelletje boomknuffelaars.... OPBLAZEN DIE HAP | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:10 | |
quote:Ik weet nooit of er überhaupt bomen zijn, ik heb ze standaard onzichtbaar | ||
Martijn_77 | zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:12 | |
quote:Welke graphics gebruik je daarvoor? | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:58 | |
quote:Is niet van mij Maar zijn 32 bpp graphics, gewoon los uit het betreffende topic op tt-forums, en dan spelen met versie met extra-zoom patch. [ Bericht 4% gewijzigd door Bart op 10-10-2009 16:03:48 ] | ||
DrDentz | zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:42 | |
quote:Dat wil ik ook! | ||
Hmail | zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:49 | |
Oke, ik ben een beetje aan het frutten met die Pre-, en Exit signals, in samenwerking met een roll on/off station. Ik krijg het helaas maar niet werkend Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Zoals je ziet gaat de trein die aan komt rijden naar het meest rechtse platform, i.p.v het vrije platform. Als ik hem dwing dat platform te nemen (door de desbetreffende trajecten te verwijderen, en hem maar één keus te geven) komt de volgende trein wel voor het Pre-signal, en blijft daarvoor wachten tot een baan vrij is. Dan kiest hij echter weer het verkeerde spoor, en blijft voor een vol traject wachten. Ik snap het echt niet meer | ||
vanOekelen | zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:00 | |
De seinen lijken allemaal goed te staan. Heb je de meest linkse trein misschien het sein laten negeren? Zou je misschien je save game kunnen posten? | ||
Hmail | zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:06 | |
Nah, het lijkt wel een vage bug. Ik heb de signalen verwijderd, en de treinen weg laten rijden, maar ik wilde het weer even opnieuw bouwen zodat ik de savegame kon posten, en nu werkt alles gewoon Ik hou het even in de gaten, zodra ik het weer tegenkom post ik de savegame | ||
RIVDSL | zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:17 | |
Weet niet hoe het met de huidige pathfinder zit, maar vroeger moest je de ingangs seinen van de perrons altijd in twee richtingen laten staan. Dan werd altijd het vrije platform gepakt. | ||
Hmail | zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:24 | |
Dat zou een mogelijke oorzaak van de bug kunnen zijn. Het is blijkbaar ooit eens gefixed, want ik werk nu een paar dagen hiermee, en ben het probleem niet eerder tegengekomen, ook niet bij mijn andere stations, en ik gebruik bij ieder druk station deze methode. Maar misschien dat bij het fixen toch ergens een bugje is achtergebleven. Ik moet me maar eens in gaan lezen in OpenTTD development, misschien dat ik het dan kan debuggen | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:39 | |
quote:Is met de huidige pathfinder niet meer nodig | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:06 | |
Wanneer gaan we een Toyland kaart doen En waar de N**K kan ik de mars versie vinden.... | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:10 | |
quote:Nooit zolang de server in mijn beheer is. quote:http://grfcrawler.tt-forums.net/details.php?do=details&id=39 | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:19 | |
quote:AAAAAwwwww Desert dan En nope, geen mars conversion kit op die link. | ||
BasOne | zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:21 | |
En Bartholomew wat, bezielde je om een 512*2048 kaart te maken | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:31 | |
quote:Dat kan wel een keer. quote:Probeer http://lingen.nu/ttd/mars.zip eens. | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:32 | |
quote:Weer eens wat anders | ||
Zero2Nine | zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:15 | |
quote:Vanaf nu wordt er alleen nog maar aan landschapsvorming gedaan, terraforming is uit den boze. | ||
Bart | zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:21 | |
quote:Shit, moet ik de serverregels aanpassen | ||
BasOne | zondag 11 oktober 2009 @ 00:10 | |
O.o nie meer dijken bouwen? | ||
rener | zondag 11 oktober 2009 @ 12:42 | |
reset van de server aub! landschap is vanmorgen door iemand vern***t..(enorm veel was onder water gezet.. graag een woestijnlandschap | ||
Zero2Nine | zondag 11 oktober 2009 @ 12:54 | |
Wel smerig idd, zag het daar bovenin de map. Het kan ook nooit een keer normaal. | ||
BasOne | zondag 11 oktober 2009 @ 12:58 | |
yup, was bezig met een waterweg voor bootjes en iemand liep het te verkloten door al het land constant te verhogen en wegen/spoor aan te leggen. Andere boten waren door verhoogd land ingesloten, geen ruimte meer voor oilrigs omdat er geen zee meer was. | ||
BasOne | zondag 11 oktober 2009 @ 13:00 | |
quote:2048*2048 | ||
DrDentz | zondag 11 oktober 2009 @ 13:04 | |
Het deed me net een beetje aan Flevoland denken. | ||
Bart | zondag 11 oktober 2009 @ 13:16 | |
quote:Wie dan? | ||
BasOne | zondag 11 oktober 2009 @ 13:23 | |
eeehhhmmm dat was Rener SMEERLAP... (je bent een stukje weg vergeten weg te halen ) | ||
vanOekelen | zondag 11 oktober 2009 @ 13:27 | |
quote:Dat is toch vrij makkelijk te voorkomen door kanalen aan te leggen? En wanneer leren mensen nou eens om een wachtwoord op hun bedrijf te zetten? | ||
Bart | zondag 11 oktober 2009 @ 13:35 | |
Server is gereset, nu met desertklimaat | ||
rener | zondag 11 oktober 2009 @ 13:39 | |
quote:omdat ik even boos was dat het land verkloot was in de tijd tussen 8 en 12 is dat gebeurd.. en de boten heb ik niet geblokkeerd.. hoop dat mensen vanaf nu niet weer gaan verkl***** | ||
MaxMark | zondag 11 oktober 2009 @ 13:49 | |
quote:Omdat jij boos bent ga je het ook maar verkloten? Wie denk je dat je bent | ||
rener | zondag 11 oktober 2009 @ 14:01 | |
ìk probeer weer recht te zetten wat anderen verkloten enorme zeeen die dat eerst niet waren maak ik weer land van en probeer het er een beetje uit te laten zien.. | ||
BasOne | zondag 11 oktober 2009 @ 14:32 | |
Alleen was ik ineens al mijn water wegen kwijt Het zijn wel hovercrafts, maar over land gaan ze niet | ||
CasB | zondag 11 oktober 2009 @ 14:50 | |
quote:Misschien ook sporen aanleggen boven je station? Zodat ze eruit kunnen rijden. | ||
Bart | zondag 11 oktober 2009 @ 14:52 | |
quote:Die heeft ie voor de test verwijderd En het maakt natuurlijk voor de aankomende trein geen drol uit of de sporen na het station weg zijn... | ||
Martijn_77 | zondag 11 oktober 2009 @ 21:29 | |
Op welke servers spellen de Fokers het meest? | ||
Bart | zondag 11 oktober 2009 @ 21:55 | |
quote:De FOK!server | ||
Martijn_77 | zondag 11 oktober 2009 @ 22:05 | |
quote:Die draait op het subtropische landschap en daar heb ik geen ervaring mee | ||
Martijn_77 | zondag 11 oktober 2009 @ 22:16 | |
Hoe stuur je ook al weer berichten? Is weer een paar jaar geleden dat ik het speelde | ||
Hmail | zondag 11 oktober 2009 @ 22:54 | |
quote: Dat is dus voor de test gedaan, maakt geen verschil hoor. | ||
BasOne | maandag 12 oktober 2009 @ 00:01 | |
quote:hit enter, type, hit enter | ||
BasOne | maandag 12 oktober 2009 @ 00:16 | |
Kan iedereen zijn HQ bij Genfield zetten, 4 plekken bezet, 4 over, first come, first serve | ||
DrDentz | maandag 12 oktober 2009 @ 00:47 | |
Voor geen goud, mijn HQ heeft een custom-made polder. | ||
BasOne | maandag 12 oktober 2009 @ 01:26 | |
lol nice | ||
Bart | maandag 12 oktober 2009 @ 08:31 | |
quote:Daarom toch juist leuk | ||
iFries | maandag 12 oktober 2009 @ 08:37 | |
Tof vroeger ook wel eens gespeeld .. snapte er toen niks van Straks maar weer eens downloaden | ||
CasB | maandag 12 oktober 2009 @ 10:43 | |
quote:Volgens mij moet je seinen zo aanpassen: Of gewoon path signals gebruiken. | ||
Zero2Nine | maandag 12 oktober 2009 @ 11:26 | |
Waar is JVD-Transport? | ||
caspervc | maandag 12 oktober 2009 @ 14:31 | |
Leuk, ook weer eens geinstalleerd | ||
Zero2Nine | maandag 12 oktober 2009 @ 14:43 | |
quote:Iemand heeft je vijver dichtgegooid (ik was het niet). | ||
caspervc | maandag 12 oktober 2009 @ 14:57 | |
Ben jullie server game gejoint, wel irritant zeg, dit land speel ik nooit.... | ||
DrDentz | maandag 12 oktober 2009 @ 15:05 | |
quote:Afgunst hè. | ||
BasOne | maandag 12 oktober 2009 @ 15:12 | |
quote:There is allways one | ||
iFries | maandag 12 oktober 2009 @ 15:17 | |
Is dat online spelen ook voor absolute beginners? Of kan ik beter gewoon eerst zelf even spelen .. | ||
caspervc | maandag 12 oktober 2009 @ 15:20 | |
hee hoe doe ik de chat activeren online? | ||
iFries | maandag 12 oktober 2009 @ 15:32 | |
Enter | ||
vanOekelen | maandag 12 oktober 2009 @ 15:44 | |
quote:Mwa, echt hoog ligt het niveau meestal niet op de Fok!server... Wat ook niets uitmaakt overigens, er is toch niet echt veel concurrentie en failliet gaan is bijna onmogelijk. | ||
iFries | maandag 12 oktober 2009 @ 15:49 | |
quote:Dan moet ik er vanavond ook maar eens heen | ||
Pollewoppie | maandag 12 oktober 2009 @ 16:25 | |
ben er ook weer... | ||
Pollewoppie | maandag 12 oktober 2009 @ 19:49 | |
he is er een server-mod oid? loopt iemand mijn regenwoud te slopen waardoor ik geen hout meer krijg... | ||
Bart | maandag 12 oktober 2009 @ 19:51 | |
quote:Wie? | ||
Pollewoppie | maandag 12 oktober 2009 @ 19:52 | |
laat maar | ||
Pollewoppie | maandag 12 oktober 2009 @ 19:52 | |
is al weer aangeplant | ||
caspervc | maandag 12 oktober 2009 @ 19:52 | |
servert krash? | ||
Bart | maandag 12 oktober 2009 @ 19:55 | |
quote:Neuh, ik joinde | ||
DrDentz | maandag 12 oktober 2009 @ 20:01 | |
*Oeps verkeerde topic | ||
l3laster | maandag 12 oktober 2009 @ 21:22 | |
kga het binnenkort eens proberen | ||
Martijn_77 | maandag 12 oktober 2009 @ 21:30 | |
Heeft iemand een lijstje wat naar waar te verscheppen in een subtropisch landschap? En wat levert het meeste op? | ||
rener | dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:17 | |
quote:dat houtbedrijf(als die er zit) sloopt zelf die bossen.. | ||
Bart | dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:59 | |
quote:Niet het hele bos dat er omheen zit in 1 seconde | ||
iFries | dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:49 | |
quote:Extreme Loggers | ||
rener | dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:29 | |
quote:bedoelde natuurlijk in stappen | ||
iFries | dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:56 | |
Het is voor jullie waarschijnlijk gesneden koek .. maaruh .. Waarom doet deze hoogover niks? Er worden treinen vol met ijzererts heen gebracht .. maar werken, ho maar! Moet ik nog ergens aangeven dat het ijzererts wat naar dit station is gebracht door de hoogover gebruikt mogen worden oid? | ||
MaxMark | dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:07 | |
quote:Zodra er een trein komt die staal gaat vervoeren, zal de fabriek beginnen te produceren. | ||
iFries | dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:12 | |
quote:ah tnx! | ||
Bart | woensdag 14 oktober 2009 @ 10:10 | |
quote:Doe eens screenshots met ctrl-s maken | ||
Bart | woensdag 14 oktober 2009 @ 10:11 | |
quote:Plus dat de productie van de hoogoven pas de volgende maand te zien is in het scherm van de hoogoven. Het staal wordt wel gelijk op het station gezet, mits er dus een staaltrein rijdt. | ||
caspervc | woensdag 14 oktober 2009 @ 11:30 | |
Lol, die online game, t is wel weer een zooitje | ||
BasOne | woensdag 14 oktober 2009 @ 14:03 | |
*verwijdert* | ||
BasOne | woensdag 14 oktober 2009 @ 14:03 | |
quote:Sorry | ||
caspervc | woensdag 14 oktober 2009 @ 17:00 | |
ZO, #1 in winst op de FOKserver | ||
Zero2Nine | woensdag 14 oktober 2009 @ 17:14 | |
quote: | ||
Martijn_77 | donderdag 15 oktober 2009 @ 19:27 | |
quote:Is dat zo? | ||
Martijn_77 | donderdag 15 oktober 2009 @ 19:29 | |
Moet je trouwens iedere keer zelf je treinen vernieuwen? Kun je dit niet automatisch laten doen (op de Fok! Server)? | ||
Bart | donderdag 15 oktober 2009 @ 22:03 | |
quote:Dat kan, maar dan moet je wel de optie aanzetten. Niet dat het nut heeft aangezien breakdowns uitstaan op de server. | ||
Martijn_77 | donderdag 15 oktober 2009 @ 22:10 | |
Waarom verdwijnen zo snel alle industrieen op de Fok!server? | ||
Zero2Nine | donderdag 15 oktober 2009 @ 22:52 | |
quote:Die verdwijnen niet sneller dan normaal hoor, server draait echter steeds door zolang er iemand opzit dus we zijn al weer aardig wat jaartjes op weg. In principe sluiten industrieën nooit als je ze bedient tenzij ze al het faillissement aangekondigd hebben. Industrie waar je niets mee doet zal naar verloop van tijd verdwijnen. Verwerkende industrie en houtzagerijen (niet dezelfde soort als bij temperate) kun je zelf altijd bijbouwen als het nodig is. | ||
Martijn_77 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:53 | |
quote:Ik had een dag niet gekeken en bij de helft van mijn stations waren de industrieen weg en ik miste ook veel vliegtuigen | ||
MaxMark | vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:03 | |
quote:Misschien hadden de stations een te slechte rating (dan sluiten ze ook) en zijn je vliegtuigen gewoon gecrashed. Dat gebeurt vaak genoeg zodat je na een dag een redelijk aantal zult missen. | ||
Martijn_77 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:37 | |
Hoe zorg je dan voor een zo optimaal mogelijke rating van je stations? | ||
Bart | zaterdag 17 oktober 2009 @ 08:35 | |
quote:Full load gebruiken en zorgen dat er altijd minimaal 1 trein (en maximaal 2 treinen, anders is het zonde) op je station staan te wachten. Zorgen dat je nieuwe treinen hebt. Advertising campaigns. Hier kijken. | ||
Bart | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:38 | |
Zero2Nine | zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:01 | |
Mooi ook om die 8bpp-graphics ernaast te zien. | ||
MadCatje | zondag 18 oktober 2009 @ 12:17 | |
Heeft iemand ook nog die copypaste addon werkend op versie 0.7.3? (Ja ik ben er een tijdje uit geweest..) | ||
vanOekelen | zondag 18 oktober 2009 @ 12:36 | |
quote:Ja, in Bilbo's multiplayer patch pack zitten enkele patches verwerkt, waaronder dus de copy-paste patch. Volledig compatible met OTTD 0.7.3. | ||
l3laster | maandag 19 oktober 2009 @ 14:16 | |
tvp | ||
Martijn_77 | maandag 19 oktober 2009 @ 19:35 | |
Weet iemand hoe je servers uit je lijstje kunt gooien? Heb op zoek server geduwd en ik krijg nu een hele grote lijst waar ik vanaf wil | ||
BurnaBoy | dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:10 | |
Welke patches draaien nu op die server ? Heb ook wel zin om mee te doen. | ||
Zero2Nine | dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:12 | |
quote:Dit kan je zien door de Fok!server aan te klikken in de serverlijst en dan het knopje "newgrf instellingen" rechtsonder. Momenteel is voor de Fokserver alleen de Generic Tram Set v0.4 nodig. | ||
Bart | dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:27 | |
quote:Stond vroeger dacht ik in openttd.cfg, maar of dat nu nog zo is weet ik niet. | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:03 | |
quote:Zijn dat 2 tunnels op hetzelfde niveau? Hoe krijg je dat voor elkaar? | ||
MaxMark | dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:34 | |
quote:Kun je via het cheatmenu mogelijk maken. | ||
michielboy | dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:38 | |
is het gratis en makkelijk te downloaden?zoja draait het op vista 64 ? | ||
MaxMark | dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:40 | |
quote:Grapjas. Ja op alles, eigenlijk. Alhoewel je wel de bestanden van de originele TTDX nodig hebt. | ||
Bart | dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:49 | |
quote:Anders lees je de OP even ofzo. | ||
Zero2Nine | vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:43 | |
De server kan wel een reset gebruiken geloof ik, aan het jaartal te zien wordt er nauwelijks nog gespeeld. | ||
Bart | vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:51 | |
quote:Doe ik van het weekend even | ||
Martijn_77 | zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:58 | |
Server is gereset zie ik Hoe kan is straks (als het zo ver is) alles snel en makelijk ombouwen naar Monorail of zo? [ Bericht 68% gewijzigd door Martijn_77 op 24-10-2009 18:04:45 ] | ||
Bart | zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:59 | |
quote:Jep, vanochtend ff snel gedaan | ||
Martijn_77 | zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:04 | |
Hoe kan is straks (als het zo ver is) alles snel en makelijk ombouwen naar Monorail of zo? Trouwens erg heuvelachtig het landschap [ Bericht 22% gewijzigd door Martijn_77 op 24-10-2009 18:13:22 ] | ||
vanOekelen | zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:15 | |
quote:Niet. Het snelste wat je kunt doen is alle treinen naar de depots laten gaan om vervolgens nieuwe monorailtreinen te maken met dezelfde orders, daarna converteer je alle sporen in een keer naar monorail, wis je de oude treinen en hoop je dat je niets vergeten bent. Kost me meestal een jaar of 1-2 per 100 treinen. Daarom wacht ik zelf altijd op maglev. | ||
Martijn_77 | zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:26 | |
Dus je speelt nu nog niet mee? | ||
BasOne | zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:44 | |
Bart... wat de neuk heb je nu weer voor een klote kaart uitgekozen jasses crimineel zeg wat een bagger bergjes.... Zo snel als ik biljonair ben ga ik alles vlak maken | ||
vanOekelen | zondag 25 oktober 2009 @ 01:39 | |
quote:Nee, ik speel nu niet mee. Maar ik bedoelde dat ik meestal monorail geheel over sla. Dus dat ik alleen de overstap doe van normale treinen naar maglev. | ||
Bart | zondag 25 oktober 2009 @ 15:52 | |
quote:Weer eens wat anders, in de alpen spelen | ||
Martijn_77 | zondag 25 oktober 2009 @ 18:42 | |
Zo alles in Maglev en ik heb genoeg geld om bergen plat te maken Weet iemand hoe het zit met die aandelen? Iedereen koopt altijd 75% van mijn bedrijf maar mij lukt het nooit ( te weinig geld of alle aandelen al verkocht) En wat voor voordelen heeft het hebben van aandelen? | ||
Bart | zondag 25 oktober 2009 @ 18:52 | |
quote:Het enige voordeel is dat je er geld aan kan verdienen. Je koopt 75% van iemand (meer kan niet) als zijn bedrijf 20 miljoen waard is. Dat kost je 0.75*20 miljoen=15 miljoen. Daarna wacht je 100 jaar, dan is het bedrijf opeens 1 miljard waard. Je verkoopt je aandelen voor 0.75*1 miljard=750 miljoen. Je winst is dan 750 miljoen-15 miljoen = 735 miljoen Echter, tegen de tijd dat dat andere bedrijf zoveel waard is, heb jij hoogstwaarschijnlijk inmiddels ook al meer geld dan je op kan maken. Ergo: je hebt geen kut aan die miljoenen winst en het kopen van aandelen is dan ook totaal nutteloos. | ||
vanOekelen | zondag 25 oktober 2009 @ 23:51 | |
quote:Maar je kunt als je twee bedrijven bestuurt dus heel simpel meteen na een jaar of 5 een vrijwel oneindige geldhoeveelheid maken. | ||
perezoso | maandag 26 oktober 2009 @ 01:20 | |
Ik heb er misschien overheen gelezen maar met welke versie kan ik op de fok server ? met openTTD of TTDPatch, of kan het met beide ? | ||
Bart | maandag 26 oktober 2009 @ 07:10 | |
quote: Als jij van TTDPatch versie 0.7.3 kan vinden, dan kan je het proberen, maar anders zou ik met OpenTTD inloggen | ||
Bart | maandag 26 oktober 2009 @ 07:11 | |
quote:Zijn er dan mensen die na 5 jaar nog niet meer geld hebben dan ze op kunnen maken? | ||
sir_DERFEL | maandag 26 oktober 2009 @ 14:31 | |
Waarom doet mijn AI het niet? "No suitable AI found to load. This AI is a dummy AI and won't do anything. You can download several AI's via the 'online content' system". Moet je de AI tegenwoordig eerst downloaden | ||
Bart | maandag 26 oktober 2009 @ 14:36 | |
quote:Ik denk dat het spel geen geschikte AI kan laden. Je hebt enkel een dummy-AI die niets doet. Je kunt verschillende AI's downloaden via het online content systeem. Gokje hoor, ben er niet helemaal zeker van dat dat het probleem is. | ||
sir_DERFEL | maandag 26 oktober 2009 @ 14:52 | |
quote:zo ver was ik ook al, maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Pas sinds ik net een nieuw spel start. Dacht even dat ik per ongeluk de AI files van OpenTTD gedelete had of iets dergelijks, maar het blijkt door een patch te komen? Anyway: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=31&t=44067 en http://wiki.openttd.org/Online_content Google red mijn OpenTTD SPOILER | ||
Bart | maandag 26 oktober 2009 @ 15:16 | |
quote:Sinds een tijdje maakt OpenTTD geen gebruik meer van de originele AI (ook wel AS genoemd, Artificial Stupidity), maar is er een framework gemaakt, waarmee iedereen zijn eigen AI kan programmeren. Deze zijn vaak al een stuk slimmer dan de oude AI. Er zijn zelfs al online wedstrijden waarin mensen hun AI tegen die van een ander laten spelen, om te kijken welke AI de hoogste winst behaalt | ||
sir_DERFEL | maandag 26 oktober 2009 @ 15:50 | |
quote:dat is dan wel gaaf. Ik heb na het bekijken van het aanbod (in die 'online content' optie) de 'AdmiralAI' gedownload. Bij veel van de beschrijvingen van andere AI's staat namelijk dat het nog niet compleet is, en de AI dan dus alleen gebruik maakt van bepaalde vervoersmogelijkheden ( bijvoorbeeld alleen vliegtuigen en bussen of alles behalve schepen etc.) En volgens mij is dat met die 'AdmiralAI' ook zo. De AI heeft nu namelijk 86 wagens, die een lange weg begaan i.p.v. enkele treinen die daar een veel hogere efficiency kunnen behalen.. Is er een AI beschikbaar die wel alles gebruikt, en dus helemaal compleet is? zo ja, waar te downloaden? | ||
Bart | maandag 26 oktober 2009 @ 15:56 | |
quote:AdmiralAI ondersteunt gewoon treinen. Je moet alleen wel in de patches aanzetten dat de AI ook treinen enzo mag bouwen. | ||
sir_DERFEL | maandag 26 oktober 2009 @ 16:02 | |
quote:Thx, heb het allemaal gevonden in de geavanceerde opties. En nu lijkt het allemaal goed te werken. Kan ik weer lekker spelen. Mijn dank is groot! | ||
Miesjel | maandag 26 oktober 2009 @ 16:38 | |
Om nu te beginnen met een bedrijf gaat iig niet gemakkelijk worden. | ||
Miesjel | maandag 26 oktober 2009 @ 17:37 | |
Ik klap er steeds uit. Ligt dat aan mij of aan de server? | ||
densmee | maandag 26 oktober 2009 @ 22:41 | |
is er een mogelijkheid om een gemeente te porren mij als super vervoerder een station te laten bouwen | ||
Bart | maandag 26 oktober 2009 @ 22:43 | |
quote:Hangt ervan af of de rest er ook uitklapt quote:Bomen bouwen. Gemeente omkopen. | ||
MaxMark | maandag 26 oktober 2009 @ 22:44 | |
quote:Je kunt de gemeente omkopen, dan gaan ze je aardiger vinden en dus meer toestaan. Er is een kleine kans dat je 'betrapt' wordt en dan kun je een jaar lang weinig meer bouwen. Wat altijd helpt is het planten van heel, heel veel bomen bij de stad. | ||
DrDentzz | maandag 26 oktober 2009 @ 22:44 | |
Ik pleur altijd een zooi boompjes neer in zo'n gemeente, dan vinden ze je steeds aardiger | ||
MaxMark | maandag 26 oktober 2009 @ 22:44 | |
quote:Dat mag ook wel in de nieuwe OP Neem aan dat je het al hebt. | ||
BasOne | maandag 26 oktober 2009 @ 23:43 | |
quote:Nog geen 1 keer M'n nieuwe router werkt, normaal klap ik er wel een paar keer uit | ||
vanOekelen | dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:31 | |
quote:Waarschijnlijk ligt het aan je pc, door de hoeveelheid voertuigen (vooral boten!) die mensen hebben wordt het spel best zwaar. Check anders even je processoractiviteit op het moment van inloggen, als deze rond de 100% ligt voor ten minste één core wordt je er vrij snel uit gegooid. | ||
Bart | dinsdag 27 oktober 2009 @ 07:05 | |
quote:Ja had ik er al in Maar niet de hele OP wordt nieuw hoor, enkel wat toevoegingen | ||
MaxMark | dinsdag 27 oktober 2009 @ 07:30 | |
quote:Dat betekent toch niet dat 'ie langer wordt dan 'ie nu al is, hè? | ||
Bart | dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:40 | |
quote:Nou, ik had het idee om de FAQ in een spoiler te gooien, die kan je uitklappen maar neemt normaal dus niet meer ruimte in. | ||
Miesjel | woensdag 28 oktober 2009 @ 11:47 | |
Veel te verslavend! | ||
mascarpone | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:09 | |
Moet ik iets speciaals doen om mee te kunnen doen op de FOK! server? (behalve die tramset installeren enzo)? Of kan ik dan gewoon een bedrijf beginnen? Heb het spel wel veel gespeeld, alleen nog nooit multiplayer. | ||
Bart | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:11 | |
quote:Je moet 10 euro per maand abonnementskosten aan mij betalen. | ||
Bart | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:12 | |
Maar nee, je hoeft niets speciaals te doen. Die tramset zit standaard bij de installatie volgens mij, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken. Gewoon inloggen en gamen | ||
mascarpone | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:17 | |
quote:Thanx. Ga ik vanavond eens proberen. | ||
Martijn_77 | woensdag 28 oktober 2009 @ 18:50 | |
Ga zo eens kijken hoe mijn bedrijf er voor staat. heb sind zondag niet meer gekeken | ||
BasOne | vrijdag 30 oktober 2009 @ 02:50 | |
Ik snap nog steeds geen kloot van dat Min Profit bij de Detailed performance rating -_- | ||
Bart | vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:03 | |
quote:Dat is de winst van je minst winstgevende voertuig. Blijft op 0 zolang je voertuigen met verlies hebt. Tip: rechtsklikken op iets geeft uitleg | ||
BasOne | vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:22 | |
quote:"Dat is de winst van je minst winstgevende voertuig." Dat krijg je als je rechtsklikt.. " Blijft op 0 zolang je voertuigen met verlies hebt. " Kijk, dat staat er dan niet bij, dat verklaart gelijk een helehoop | ||
michielboy | vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:15 | |
Ik wil een haven maken maar hij zegt steeds de plaats is niet geschikt:S waar moet je dan een haven bouwen en hoe? en als je voertuigen bij fabrieken laat langs gaan moet je ze dan weer terug laten rijden naar waar ze stil staan? en mag ik meer informatie over de fabrieken over hoe hun aan hun grondstoffen komen etc? alvast bedankt;) | ||
BasOne | vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:01 | |
quote:Half in (recht) water, half op (schuin) land. quote:Voor we wat uitgebreider op je vragen in kunnen gaan, stel ik voor dat je eerst de OP leest. | ||
Martijn_77 | vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:08 | |
@vanOekelen Eerst selecteren dat je het spel wilt bekijken en dan meedoen selecteren bij je bedrijf werkt bij mij al is ie dan wel traag | ||
Martijn_77 | vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:33 | |
@Bart kun je de server niet weer een keer reseten? Want dit werkt echt niet | ||
BasOne | vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:11 | |
Ik heb zowaar geen enkel probleem *knuffelt puter en breedband internetz* | ||
Zero2Nine | vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:18 | |
quote:Aan het internetz ligt het niet volgens mij. Heb hier een erg goede verbinding maar kreeg ook steeds problemen boven een bepaalde mapgrootte. | ||
vanOekelen | vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:55 | |
Ik denk dat wanneer BasOne zijn bootjes stil zet er een hoop mensen weer in kunnen. Hoewel de instellingen al goed staan (geen YAPF of NPF) vragen schepen vooral op grote stukken open water (zoals BasOne's hovercrafts) zeer veel processorkracht in vergelijking met andere voertuigen. Op kortere afstand boeien neerzetten dan strikt noodzakelijk en of de vaarwegen afscheiden van de grote stukken meer/zee zou misschien ook al een hele hoop kunnen schelen. Ik heb de game even gesaved (ik kon erin komen omdat er niemand online is en de game dus op pauze staat) en in single player mode heb ik uitgetest wat het effect is: Voor stilzetten boten processorgebruik (Intel coreduo 1,6 GHz): >50 %, een volledige core bezig, waarschijnlijk gaat de game dus langzamer dan normaal. Na het maken van kanaaltjes van een tile breed, slechts soms in contact met het open water, waarover het grootste gedeelte van de boten varen: +-35% . Na stilzetten boten BasOne: gemiddeld processorgebruik: 27 %. [ Bericht 34% gewijzigd door vanOekelen op 30-10-2009 21:33:49 ] | ||
Miesjel | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:21 | |
Ik kom er sinds vanmiddag iig niet meer in.. | ||
Bart | vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:32 | |
Boten vormen inderdaad een probleem, jullie pc's houden mijn server dan niet meer bij waardoor er desyncs ontstaan. Niet dat mijn server zo bruut is, maar die draait dedicated zonder graphische interface, dus dat gaat allemaal wel soepel... Morgen doe ik wel weer even een reset | ||
BasOne | vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:15 | |
quote: Tja ik heb een 2,4 GHz quadcore met 3 gig ram, dus ik heb geen problemen, een server reset mag ook wel weer een keer, het staat behoorlijk vol En ik beloof plechtig geen bootjes meer te gebruiken ^_^ | ||
Bart | zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:41 | |
quote:TTD gebruikt maar één thread (behalve als je aan het saven bent), dus dat je een quadcore hebt boeit niet zoveel | ||
Bart | zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:43 | |
En de server is gereset | ||
BasOne | zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:53 | |
quote:Naja schijnbaar toch wel want ik had 0,0 problemen met het opstarten of spelen terwijl anderen er niet meer in konden | ||
Bart | zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:55 | |
quote:Klopt, maar dat ligt niet aan het aantal cores van je cpu. | ||
Sitethief | zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53 | |
Ik was toevallig net een bedrijfje gestart . | ||
BasOne | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:20 | |
lol, maar we zijn ook pas in 2030 begonnen | ||
caspervc | zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:24 | |
quote:Sitethief, je kan er niets van, prutser | ||
densmee | zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:44 | |
wat doe ik fout in het noorden op de server waarom connect mijn haven niet met het station ofzo? | ||
vanOekelen | zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:44 | |
Je hebt ontladen en vracht meenemen aanstaan bij je boten, je kunt dit beter op dit punt "transfer en vertrek leeg" gebruiken. Dan wordt er alleen olie uitgeladen wat daarna overgeladen wordt op de treinen. Maar gewoon je station uitbreiden tot dat olieplatform zou nog veel makkelijker werken in dit geval... | ||
Sitethief | zondag 1 november 2009 @ 00:42 | |
quote:Nee, jij dan, 663.500 NS........... Koop ff een FM, stuur ik je een 3m/50t . | ||
Mr.Jorn. | zondag 1 november 2009 @ 00:52 | |
Heikos Transport, ik heb even ingebroken aangezien je geen wachtwoord had. Ik heb een aantal dingen voor mijn gevoel verbeterd (Ruimere bochten) en ik heb alle treinen vervangen voor Mag-levs Ik hoop dat je het wat vindt! | ||
Jump | zondag 1 november 2009 @ 21:45 | |
Hmm, het wordt tijd dat ik het eens terug installeer Maar als ik er zin in heb, is die meestal voorbij tegen dat ik alle newgrf's gevonden heb | ||
Caracca | zondag 1 november 2009 @ 23:01 | |
vandaag ook weer gespeeld in een lange tijd. 't is weer ff wennen voor me der zijn wel wat mensen die bepaalde trajecten hebben gemaakt waar ik echt naar kijk van wtf zijn ze hiermee van plan. mgoed | ||
Sitethief | maandag 2 november 2009 @ 00:10 | |
quote:Een groot gedeelte van de newGRF's kun je tegenwoordig vanuit OTTD zelf downloaden. | ||
Miesjel | woensdag 4 november 2009 @ 17:23 | |
Is er geen gemakkelijkere manier om voertuigen te vernieuwen? Ik heb nu eerst alles naar een ouder type veranderd, om daarna alles weer naar het beste ding te veranderen. Beetje vreemd om het zo te doen. | ||
Bart | woensdag 4 november 2009 @ 17:25 | |
quote:Jawel, met de autoreplace-functie. | ||
Caracca | woensdag 4 november 2009 @ 21:21 | |
zoals bart zei auto replace functie. btw caspervc je hebt inmiddels een redelijke file opgebouwd van treintjes | ||
Miesjel | woensdag 4 november 2009 @ 21:38 | |
quote: | ||
caspervc | woensdag 4 november 2009 @ 21:44 | |
quote:ff een bypass aangelegd, zou beter moeten gaan nu, tunnels eruit | ||
Caracca | woensdag 4 november 2009 @ 21:47 | |
quote:waarom laat je die personen treintjes niet op dat andere spoor rijden.. aangezien het toch niet word gebruikt | ||
MaxMark | woensdag 4 november 2009 @ 21:56 | |
Pleasureman_Gunther | woensdag 4 november 2009 @ 21:58 | |
Geen ruimte op de server voor een nieuw bedrijf? | ||
Caracca | woensdag 4 november 2009 @ 22:08 | |
lijkt derop dat er een max is van z'n 10 bedrijven, valt dit niet aan te passen oid ?:). tevens het is beetje saai aan 't worden ?:P minimale activiteit op de server atm. + ik domineer kwa inkomsten + rating atm resetje soonish ? ( met hopelijk een increased cap kwa companie's ) | ||
BasOne | donderdag 5 november 2009 @ 00:08 | |
quote:10 is het max wat je uberhaubt kan aangeven in het spel. en meer dan 10 op een 1024x1024 kaart The Horror, The Horror.... Ik zou graag standaard een 2048x2048 kaart hebben, daar zouden 20 man op kunnen, maar er zijn nog teveel mensen die dat niet trekken. | ||
Sitethief | donderdag 5 november 2009 @ 00:54 | |
quote:Tis eerder andersom, het spel is daar voor niet geoptimaliseerd..... | ||
vanOekelen | donderdag 5 november 2009 @ 00:57 | |
quote:Max 15 bedrijven en max 255 spelers. Maar op zo'n map is dat idd niet echt speelbaar. | ||
BasOne | donderdag 5 november 2009 @ 02:32 | |
ok ok ok 15.... Maar ik heb 100 miljard op de bank | ||
Martijn_77 | vrijdag 6 november 2009 @ 18:49 | |
quote:Ik ga zo eens kijken wat ik op de bank heb | ||
Caracca | vrijdag 6 november 2009 @ 20:31 | |
die 100 miljard komt ook puur omdat hij nu al z'n aandelen heeft verkocht hoor . denk dat caspervc meer geld zal hebben op het moment dat hij de aandelen van in mijn bedrijf verkoopt | ||
Miesjel | vrijdag 6 november 2009 @ 21:45 | |
Ik kom er nu al een dag niet meer in.. is niet echt tof zo. | ||
BasOne | vrijdag 6 november 2009 @ 22:27 | |
quote:Dat was bijmekaar net 56 miljard, en heb nu 177 miljard | ||
Miesjel | zaterdag 7 november 2009 @ 11:17 | |
Mensen, doe ik iets verkeerd? Ik kan inloggen, maar als de game dan actief zou moeten worden, word ik uit de game getrapt. Ik heb ondertussen de game een keer opnieuw geïnstalleerd, speel via een draadje ipv wireless. Ik krijg steeds de melding "verbinding met netgame kwijt' oid. | ||
Zero2Nine | zaterdag 7 november 2009 @ 11:26 | |
Zie het topic een eindje terug, dat is een bekend probleem. Alleen een aantal patsers hebben er geen last van Schijnbaar maken 0,2 GHz het verschil BasOne heeft geen problemen met 2,4 GHz per core, ik wel met 2,2 GHz (ook quadcore). Het aantal cores is irrelevant aangezien het spel op één core draait. | ||
Bart | zaterdag 7 november 2009 @ 11:44 | |
Ik reset hem wel even | ||
Pleasureman_Gunther | zaterdag 7 november 2009 @ 21:09 | |
Voor Caracca: | ||
Caracca | zaterdag 7 november 2009 @ 21:37 | |
onder de categorie oeps. noordelijke gedeelte van de map geuplift, was klein beetje aan het verhogen ergens, opeens popup van nieuw, daar kwam de cursor net op, poef weg 234 miljoen ;P | ||
Zero2Nine | zaterdag 7 november 2009 @ 23:47 | |
ok, dus de nieuwe map is nu alweer verneukt, gaat lekker jongens. | ||
BasOne | zondag 8 november 2009 @ 01:04 | |
quote:Niks wat een paar miljoen niet oplost | ||
Miesjel | zondag 8 november 2009 @ 08:41 | |
Is het geen idee om een iets kleinere map te pakken zodat mijn computer het ook blijft doen? Lijkt me wel zo eerlijk. En misschien dat er dan hier en daar ook concurrentie ontstaat. Dat maakt het wat moeilijker/uitdagender. | ||
BasOne | zondag 8 november 2009 @ 12:34 | |
Een kleinere kaart met 10 man is niet te doen, dat word veel te druk. Een 1024*1024 kaart met 10 man is al behoorlijk druk, met veel concurrentie. Zelfs die ene keer dat we een 2048*2048 deden stond relatief snel vol. (maar niet veel mensen trokken dat) | ||
Martijn_77 | zondag 8 november 2009 @ 12:34 | |
quote:Die moet je dan wel hebben | ||
Zero2Nine | zondag 8 november 2009 @ 12:36 | |
quote:De subtiele glooiing in het landschap krijg je nooit meer terug , niet dat daar normaal gesproken veel van over zou blijven met al die landschapsonteerders hier. | ||
Martijn_77 | zondag 8 november 2009 @ 12:39 | |
Klap echt iedere keer uit het spel ondanks dat het een nieuw spel is | ||
Zero2Nine | zondag 8 november 2009 @ 12:52 | |
quote:Wat je eventueel kan proberen is eerst als spectator aanmelden en dan pas je bedrijf joinen / oprichten. Soms werkt het dan wel. | ||
Martijn_77 | zondag 8 november 2009 @ 13:05 | |
Kan iemand mij uitleggen hoe dat dat werkt met al die stations waar geen rails naar toeligt maar wel een groot station vlak bij? | ||
Zero2Nine | zondag 8 november 2009 @ 13:13 | |
Voorbeeld: Als je een groot station hebt en je wilt een kolenmij erbij betrekken die niet bereikt wordt door het station kun je naast die kolenmijn een klein station bouwen. Houd CTRL ingedrukt bij het bouwen en dan krijg je een lijst met stations waarmee je kan samenvoegen, kies dan dat grote station. Dit werkt ook met bushaltes, vliegvelden en havens. | ||
Miesjel | zondag 8 november 2009 @ 20:39 | |
quote:Wow.. thx.. dat verklaard het nodige. | ||
Zero2Nine | zondag 8 november 2009 @ 22:14 | |
quote:Ja, veel spelers op de server spelen zo, je ziet het vooral bij de olieplatformen. | ||
BasOne | zondag 8 november 2009 @ 22:47 | |
quote:Echt niet | ||
Sjibble | maandag 9 november 2009 @ 18:39 | |
Wat ik alleen mis is het verbruik van de voertuigen en de prijs van electriciteit + brandstof. Dat maakt het net wat administratiever Gewoon variabele benzine en electriciteitsprijzen. Met evt rampen, dat er bijv een electriciteitscentrale uitvalt en de prijzen omhoog gaan, om hoog verbruik te voorkomen ofzo :p Maar het zal wel niet praktisch zijn Ik ga er weer aan beginnen, wel met een 2048x2048 map met 10 AI's Tenzij het teveel is, doe ik van beide wat minder :p Concurrentie is lachen! | ||
Sjibble | dinsdag 10 november 2009 @ 02:22 | |
Ben weer begonnen Easy is echt TE makkelijk. In notime vliegtuigen, en ver boven de concurrentie. Probeer nu wel Medium op standaard instellingen | ||
--Snow-- | dinsdag 10 november 2009 @ 19:54 | |
Ik ken er niet inkomen helaas. Terwijl er maar 9 spelers zijn. Als ik connect, word ik eruit geflikkerd door netwerkproblemen. Mijn download is 500 kb/sec en upload 35 kb/sec. Kan toch geen probleem zijn neem ik aan? | ||
Zero2Nine | dinsdag 10 november 2009 @ 19:55 | |
Nee dat is het probleem niet. Heb hier ook een goede verbinding en het was allemaal heel traag net toen ik even inlogde (als spectator). | ||
--Snow-- | dinsdag 10 november 2009 @ 19:59 | |
"Netwerkspel verbinding kwijt", zegt ie, what do to? | ||
--Snow-- | dinsdag 10 november 2009 @ 20:25 | |
Ik ben een nieuwe server gestart, omdat de andere zo langzaam is. Fok! Netherlands scenario Wachtwoord: fokyou Een map die ik zelf heb gemaakt. Maximaal 6 spelers, 10 bedrijven. | ||
Bart | dinsdag 10 november 2009 @ 21:16 | |
Vinden jullie het gek dat ie traag is met meer dan 700 treinen op de map Ik heb ff een reset gedaan, nu gaat ie wel weer lekker als het goed is | ||
Caracca | dinsdag 10 november 2009 @ 21:19 | |
wth is dit voor epic size map en.. 1950... noes | ||
Bart | dinsdag 10 november 2009 @ 21:22 | |
quote:Die server staat niet in de serverlist, hoe moeten we die vinden | ||
Bart | dinsdag 10 november 2009 @ 21:23 | |
quote:1024², dat is meestal de mapsize van de fokserver... quote:Vorige keren 2030, nu maar weer eens terug naar de stoomtreintjes | ||
--Snow-- | dinsdag 10 november 2009 @ 21:52 | |
Ik doe ook weer mee op de nieuwe server! Jammer dat jullie die van mij niet konden zien. Ik heb iig even de map die ik heb gemaakt online gezet (Nederland scenario). Leuk om een middagje te spelen wellicht. Have fun ermee! http://www.2shared.com/file/9063485/9c3ff6e1/The_Netherlands.html | ||
Bart | dinsdag 10 november 2009 @ 22:03 | |
quote: quote:Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staan [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 10-11-2009 22:08:39 ] | ||
BasOne | dinsdag 10 november 2009 @ 22:43 | |
--Snow-- | dinsdag 10 november 2009 @ 23:53 | |
quote:Nee want deze map heb ik afgelopen winter gemaakt. | ||
MaxMark | woensdag 11 november 2009 @ 00:21 | |
quote: quote: | ||
Zero2Nine | woensdag 11 november 2009 @ 00:24 | |
quote:Ze zijn niet hetzelfde. Die Nederland.scn is veel groter (2048^2) | ||
Bart | woensdag 11 november 2009 @ 07:18 | |
quote:Van mij ja, ik klikte verkeerd Ze zijn inderdaad anders | ||
Sjibble | woensdag 11 november 2009 @ 11:28 | |
Hoe laad je zo'n level in? Ik probeerde het in het menu maar gaf een error aan | ||
Bart | woensdag 11 november 2009 @ 12:58 | |
quote:Speel scenario. | ||
Sjibble | donderdag 12 november 2009 @ 22:06 | |
Ik heb de Nederland scene even gewijzigd naar 1950. Kan gewoon in de scene editor. Simpel Dus ben nu lekker aan het pwnen met 40 busjes dit gaat er zo hard uitzien Ohja, alles staat op hard, maar omdat je alleen passagiers hebt, is het al niks meer aan. Maar wel lekker volbouwen | ||
--Snow-- | vrijdag 13 november 2009 @ 00:09 | |
misschien leuk om je saves van de Nederland scenario online te zetten na een tijdje. Ben benieuwd | ||
Sjibble | vrijdag 13 november 2009 @ 01:21 | |
quote:Ga ik zeker doen. Het is een gekkenhuis. Het geld stroomt als een gek binnen en het is niet eens 2000 . We spreken over 20 miljoen pond die ik maar niet op kan maken. Hier ga ik heel lang mee bezig zijn. Er zullen wat fails tussen zitten, maargoed Ideeën opdoen edit: 7 uur spelen, zit nog steeds niet in 2000. Ik heb geld teveel Randstad begint drukker te worden, binnenkort maar eens Amsterdam en Rotterdam direct met Utrecht verbinden, benieuwd wat dat gaat opleveren [ Bericht 15% gewijzigd door Sjibble op 13-11-2009 02:49:41 ] | ||
Caracca | zaterdag 14 november 2009 @ 15:26 | |
quote: fix je supply route eens | ||
MaxMark | zaterdag 14 november 2009 @ 18:49 | |
Screenshot van 8.5 MB plaatsen | ||
Caracca | zaterdag 14 november 2009 @ 22:21 | |
200 kb.... echter een langzame *** host . kom op snow, slacker der ligt gemiddeld iets van 2 a 3000 ton staal ofzo | ||
MaxMark | zaterdag 14 november 2009 @ 22:47 | |
quote:Doel je op je plaatje? Die is toch echt 8413014 bytes, is ongeveer 8.5MB, niet? | ||
--Snow-- | zondag 15 november 2009 @ 20:33 | |
Ik had er een fout in zitten. De ingang was mooi 2x8 sporen. De uitgang van het station was 10 en 6 sporen. Alle treintjes verplaatsten zich dus langzaam in de tijd van de buitenste lijn naar de binnenste, waardoor die overbelast was geraakt. Gefixt vanmorgen | ||
--Snow-- | zondag 15 november 2009 @ 20:43 | |
Op dit moment kan ik niet inloggen. Ik word er weer uitgegooid elke keer. :s | ||
Zero2Nine | zondag 15 november 2009 @ 21:28 | |
quote:Hier ook, het is weer raak dus | ||
Bart | zondag 15 november 2009 @ 21:48 | |
500+ treinen en 400+ schepen, wat verwachten jullie | ||
Bart | zondag 15 november 2009 @ 21:52 | |
Server reset, nu draait ie met Nederland.scn van 2048² | ||
Pleasureman_Gunther | zondag 15 november 2009 @ 21:55 | |
Geen industries? | ||
Zero2Nine | zondag 15 november 2009 @ 22:08 | |
quote:En breakdowns, en lage maximale lening. Maakt het ook wel weer leuk. | ||
Pleasureman_Gunther | zondag 15 november 2009 @ 22:16 | |
Staat de tram uit, of komt die later? | ||
Pleasureman_Gunther | zondag 15 november 2009 @ 22:48 | |
Treinen kunnen alleen aan het einde van de lijn keren, da's best kut... | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 16 november 2009 @ 13:55 | |
WTF, waarom is mijn bedrijf gedelete!? Ik was Harmen Transport, rood, gewoon pleite ineens? Er stond volgens mij geen password op. | ||
Caracca | maandag 16 november 2009 @ 14:08 | |
dunno, merkte het ook op vanochtend.. waar was rood gebleven. | ||
Bolkesteijn | maandag 16 november 2009 @ 14:28 | |
quote:Op zich wel knap met een plaatje van 1599 x 952 pixels uitgaande van 3 bytes per pixel (24 bits). Een niet gecomprimeerde bitmap zo dus rond de 4,5 MB zitten. Deze jpg is dus bijna twee keer zo groot. | ||
Martijn_77 | maandag 16 november 2009 @ 20:20 | |
quote:Zo is een zwaardere server geen optie? | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 16 november 2009 @ 20:26 | |
Eehmm, hallo? Ik hab vanmiddag een nieuw bedrijf op zitten zetten, met een treinroute Rotterdam - HvH, en nu is mijn bedrijf wéér weg, net als gisteren?! Ik sluit op de normale manier af overigens. | ||
Bart | maandag 16 november 2009 @ 21:06 | |
quote:De enige die bedrijven kunnen verwijderen zijn Yorick en ik. En ik was het niet... | ||
Bart | maandag 16 november 2009 @ 21:07 | |
quote:De server trekt het prima (dedicated dus zonder grafische interface), het zijn jullie pc's die het niet aankunnen... | ||
Martijn_77 | maandag 16 november 2009 @ 21:08 | |
quote:Zwaardere PC aanschaffen is dan wel een optie? | ||
Bart | maandag 16 november 2009 @ 21:26 | |
quote:Ik denk dat je het met een i7 @ 3,8GHz beter kan bijbenen dan met een P4 @ 2,0GHz Hoe langzamer je pc, hoe eerder je last hebt van desyncs... Zodra je meer dan 4 dagen achterloopt op de server word je er gewoon automatisch uitgekickt. Veel treinen en boten zorgen dat je CPU het zwaar heeft in verband met de routeberekening die lokaal op je pc gedaan wordt, waardoor je dus achter kan komen te lopen op de server. Maar alle details en animatie uitzetten, alles doorzichtig maken, niet uitzoomen en in een klein venster spelen wil ook helpen | ||
Caracca | maandag 16 november 2009 @ 21:48 | |
quote:2e keer zag ik gebeuren, je was bankrupt gegaan, aangezien je maar 1 trein had + je draaide verlies i.v.m. rente van de lening enzo. | ||
caspervc | maandag 16 november 2009 @ 21:53 | |
Ach ik heb hier een T7200 core2duo 2x2.0 ghz en 2 gb ram... Nooit problemen hoor! Bankrupcy heb ik ook net zien gebeuren ja.. | ||
Zero2Nine | maandag 16 november 2009 @ 21:56 | |
Phenom X4 quadcore 2,2 GHz per core en wél problemen. Het spel heeft een voorkeur voor Intel schijnbaar | ||
BasOne | maandag 16 november 2009 @ 22:20 | |
Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40 GHz 3 GB Ram No problems | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 16 november 2009 @ 23:24 | |
quote: Nou ja, dat gaat nu iig niet meer gebeuren (100 miljoen per jaar winst) [ Bericht 12% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 16-11-2009 23:30:27 ] | ||
caspervc | woensdag 18 november 2009 @ 10:13 | |
[ Bericht 4% gewijzigd door caspervc op 18-11-2009 12:01:08 ] | ||
--Snow-- | woensdag 18 november 2009 @ 20:18 | |
Ik kom er weer niet in... helaas. | ||
bibaboerderij | woensdag 18 november 2009 @ 21:14 | |
Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestond Hulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen ) Wel twee vraagjes: 1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam? 2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld) 3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels? | ||
Bart | donderdag 19 november 2009 @ 06:56 | |
quote:Heel veel beginners aangezien ze redelijk efficiënt zijn zolang er niet al te veel treinverkeer is, en ze zijn makkelijk te bouwen. Nadeel is dat ze merge-before-split zijn, je kan dus beter een spiral ofzo bouwen. quote:Verschilt per server. De FOK!server laat een berichtje zien als je inlogt, met daarin een linkje naar de serverregels. Zo doen wel meer servers het. quote:Wat zijn originele pics en regels? Maar kijk eens op http://www.openttd.org/en/servers daar staan alle servers. | ||
Proximo | donderdag 19 november 2009 @ 15:34 | |
quote:Klaverblad gebruiker meld* | ||
caspervc | donderdag 19 november 2009 @ 15:47 | |
Ik kom trouwens niet meer op de server... | ||
Racemol | donderdag 19 november 2009 @ 17:15 | |
Hey iedereen, ik (S. Light Transport) ben ook weer terug om af en toe wat te spelen (laat de verslaving maar weer komen). Leuk dat we nu op een NL map spelen, cya in-game Ik vind alleen de inflatie niet zo leuk, is er een speciale reden dat dit aan staat? quote:Het is nogal een grote map, met veel units erop. Ik heb zojuist ingelogd op de server en heb geen problemen om te connecten. Wellicht is je PC iets te traag om deze map bij te benen.. | ||
caspervc | donderdag 19 november 2009 @ 17:18 | |
Ik verlies telkens de connectie met het spel... PC: T7200 (2x 2.0 ghz) 2Gb Ram Geforce 7900 Ik wil verder gaan met mijn goederenfrenzy richting den haag | ||
Bart | donderdag 19 november 2009 @ 17:33 | |
600 treinen en 200 schepen, dat gaat hem helaas niet meer worden voor mensen zonder uberpc... Ik kan de savegame wel hier plaatsen, maar een reset is noodzakelijk. | ||
Racemol | donderdag 19 november 2009 @ 17:38 | |
quote:Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest. Nou kom maar op met die reset, maar zet dan ajb de inflatie uit. Voor de mensen die vaak desync problemen hebben. Ik zet altijd de autosave uit, dat helpt aanzienlijk. Als je pc elk jaar alles gaat opslaan (en dat duurt even als je geen uber pc hebt) dan loop je te veel achter op de server en volgt er een disconnect. Zo was het in ieder geval een paar maandjes geleden. | ||
Bart | donderdag 19 november 2009 @ 17:47 | |
quote:Server is al twee jaar oud, maar ik heb wel sinds een maand of 3 UPC in plaats van Online, en dat scheelt een heel stuk in zowel stabiliteit als ping van de verbinding... Savegame van de NL-map zoals die nu is, kun je downloaden op http://lingen.nu/ttd/fok19112009.sav Server reset ik zo weer, wel weer een normale random map [ Bericht 12% gewijzigd door Bart op 19-11-2009 17:52:35 ] | ||
vanOekelen | donderdag 19 november 2009 @ 21:17 | |
quote:Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen) | ||
Zero2Nine | donderdag 19 november 2009 @ 21:33 | |
quote:Die 400 MHz verschil in jouw geval en 200 MHz in mijn geval (t.o.v. bijv BasOne) zouden dus best het verschil kunnen maken, aan de grafische kaart ligt het denk ik sowieso niet. Zelf heb ik 4 GB RAM en ook problemen. | ||
Martijn_77 | vrijdag 20 november 2009 @ 15:44 | |
quote:Ik gebruik meestal een soort in een uitvoegstroken. | ||
vanOekelen | vrijdag 20 november 2009 @ 16:10 | |
Als de ruimte er is gebruik ik meestal deze: -Relatief klein (maar groter dan het klaverblad). -Geen overbodige bochten. -Maximale seinafstand: 4. -Relatief makkelijk een stuk uit te breiden. -Split before merge. | ||
MadCatje | vrijdag 20 november 2009 @ 22:30 | |
quote:Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aan | ||
vanOekelen | zaterdag 21 november 2009 @ 04:46 | |
quote:Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc. | ||
BasOne | zaterdag 21 november 2009 @ 06:54 | |
Boten schijnen een zware belasting te zijn, dus het lijkt me niet onverstandig om ze geheel te schrappen. | ||
MadCatje | zaterdag 21 november 2009 @ 09:28 | |
quote:Goed he Zelfvoorzienend (eigen water) en minder belastend Overigens heb je volkomen gelijk dat het ook met treinen kan, maar het nadeel (volgens mij) van een trein op deze korte stukken is, dat hij moet laden, 2x7 units + 5 units moet rijden (incl. stations) en dan moet lossen en DAN pas geld opleverd. En ik dacht in het verleden al eens gezien te hebben dat dat minder oplevert omdat de reistijd dan toch langer is dan met de boot. Iemand trouwens enig idee wat nou echt de belasting veroorzaakt? Ik kom zelf overigens eigenlijk altijd op de server (Quad Core @ 3.2GHz / 4GB RAM), maar de een zegt boten vertragen, de ander zegt bomen vertragen etc. Is daar iets van beschreven in de OpenTTD docs? | ||
Caracca | zaterdag 21 november 2009 @ 10:48 | |
heb zelf geen last van de boten ingame enzo. kwa belasting, alleen uitgezoomed met 400 vliegtuigen en 300 treinen in beeld wilt misschien eens een fps drop krijgen. maar that it. het lijkt me ook meer een connectie issue end game dat mensen een timeout krijgen bij het syncen met de server dan de daadwerkelijke performance issue's | ||
Bart | zaterdag 21 november 2009 @ 22:05 | |
quote:Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke server | ||
Zero2Nine | zaterdag 21 november 2009 @ 22:17 | |
quote:Bomen vergroten de map, maar het lijken toch een kwestie van processorgebruik te zijn (daar tellen bomen niet zo heel zwaar voor mee). Het spel gebruikt 1 core en als die steeds 100% wordt belast en je krijgt langer dan een bepaalde tijd desync wordt je uit het spel gegooid. Jij hebt sneller cores (1 GHz meer dan ik) dus dat verklaart wel het een en ander. Kom er nu nog wel met moeite op trouwens. Wel ging het heel traag dus morgen kan ik niet meer joinen waarschijnlijk. | ||
Zero2Nine | zaterdag 21 november 2009 @ 22:19 | |
quote:En (bijna) altijd dezelfde mensen. | ||
mgerben | maandag 23 november 2009 @ 19:07 | |
Vraagje over de 32bit graphics. Is er nergens een site die al die graphics aanbiedt als één simpele download? | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 23 november 2009 @ 20:11 | |
Is het een idee om de volgende keer een potje zonder vliegtuigen te doen? | ||
SimonBalk | woensdag 25 november 2009 @ 13:00 | |
quote:Dat is een goeie. Ik heb er gelijk een dubbele uitvoering van gemaakt (2 sporen een richting op ipv 1). Werkt perfect. | ||
Hoofdrubbel | woensdag 25 november 2009 @ 13:38 | |
Hee ik heb nog de orginele ergens liggen maar heb nu een perfecte oplossing gevonden dank zij jullie. Geweldig. | ||
Hoofdrubbel | woensdag 25 november 2009 @ 13:39 | |
Heb nu 299 steden en dorpen en kom er 1 te kort. Ga ook die ene maken dan kunnen we verder naar de volgende serie. | ||
Hoofdrubbel | woensdag 25 november 2009 @ 13:40 | |
Oke slotje de serie is vol ik maak de opvolgende en neem de eerste tekst wel even over. | ||
Hoofdrubbel | woensdag 25 november 2009 @ 13:41 | |
een extra? Vraag wie heeft de allereerste uitgaven nog van dit? |