abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 12:20:23 #126
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74182245
Ooh wat een mooie

Is jouw Maine Coon ook zo gek op water?

Ik zal je verhaal in mijn achterhoofd houden als Hummer gecastreerd moet worden. Hij is met een jaar gecastreerd ?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:10:42 #127
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74183991
Ja ik heb het eerst even aangekeken, want de mevrouw waar ik Sjors vandaan had gehaald zei dat je beter zo lang mogelijk kon wachten ivm de groei. En ik wilde graag een GROTE kat, dus wachtte ik.
Maar toen ging hij echt ontzettend stinken naar pies en kreeg hij steeds vaker de drang om op mn andere kat te springen. Ook de kattenbak ging ontzettend meuren naar kattenzeik. Het liep gewoon uit de hand dus was het gedaan met zn balletjes.

En ja hij is inderdaad gek op water. Slaat altijd met zijn pootje in de vissenkom en likt het water dan van zijn poten af. Hij drinkt het ook weleens 'normaal' hoor, maar heeft toch de voorkeur om het met zijn poot op te lossen.
Big mouth strikes again
pi_74184078
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:10 schreef heartwork het volgende:
Ook heeft hij heel af en toe weleens een natte broek (diarree aan zn konthaar ).. Man o man, wat is dat een goor karwei om het schoon te krijgen haha. Maar dan kijkt hij je weer zo lief aan en dan vergeet je het (bijna) gelijk.
Een tip, als je wilt dat je je coon zichzelf schoonmaakt, moet je de vacht een beetje nat maken door met natte handen er over te gaan. Dan gaan ze zichzelf weer likken om jouw "likwerk" af te maken.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:21:42 #129
248266 heartwork
pi_74184454
Dude.. als je kat zo'n strontkwab aan zijn kont heeft hangen en je ziet dat hij het zelf niet aan kan ga ik hem niet dwingen hoor.
iew.. en dan likt hij mij daarna weer vrolijk.. IEW!

nee... hij mag bij mij gewoon lekker onder de lauwe kraan. beetje blazen, beetje boos worden en daarna weer vrolijk door het huis dartelen.
Big mouth strikes again
pi_74203364
Onze coon heeft ook regelmatig diarree.. Wat wij altijd doen is het gewoon voorzichtig wegknippen met een schaar voor zover het kan en zn poten onder de kraan... En dan issie weer schoon..
Neem al je dromen eens mee de dag in...
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 22:28:33 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74494181
Lol met een krabpaal

Hey jij ook weer hier

Wat is dat?!

Hebbes!

Oeps, help!!

zaterdag 7 november 2009 @ 22:29:41 #132
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74494219
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:39 schreef MvA83 het volgende:
Onze coon heeft ook regelmatig diarree.. Wat wij altijd doen is het gewoon voorzichtig wegknippen met een schaar voor zover het kan en zn poten onder de kraan... En dan issie weer schoon..
Regelmatig diarree is toch niet goed hè.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 8 november 2009 @ 13:32:19 #133
248266 heartwork
pi_74504678
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:39 schreef MvA83 het volgende:
Misschien heeft hij wormen of geef je hem verkeerd voer.
Wij gaven onze katten eerst gewoon brokken die in de aanbieding waren (felix, huismerk, coc... nog iets, purina) maar sinds een jaar overgestapt op whiskas en bijna nooit meer last van diarree/scheten.

(Ook al zijn de users op kattenfora totaal niet te spreken over whiskas, bij ons gaat het hartstikke goed).
Big mouth strikes again
pi_74505113
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:32 schreef heartwork het volgende:
Misschien heeft hij wormen of geef je hem verkeerd voer.
Wij gaven onze katten eerst gewoon brokken die in de aanbieding waren (felix, huismerk, coc... nog iets, purina) maar sinds een jaar overgestapt op whiskas en bijna nooit meer last van diarree/scheten.

(Ook al zijn de users op kattenfora totaal niet te spreken over whiskas, bij ons gaat het hartstikke goed).
Ik zou inderdaad, persoonlijk, nooit whiskas voeren
pi_74506164
Hummer gaat steeds meer op Ramses lijken. Zal binnenkort even een fotootje van hem plaatsen. Heb er helaas geen van toen hij een kitten was. Digitale fototoestelen bestonden toen nog niet.
  maandag 9 november 2009 @ 15:40:21 #136
248266 heartwork
pi_74543196
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad, persoonlijk, nooit whiskas voeren
Maar wat dan wel?
En kom aub niet aan met carnibest of barf, want dat lijkt wel het enige wat ik ze kan voeren wat helemaal geweldig is.

Ik wil gewoon brokjes voeren
Big mouth strikes again
  maandag 9 november 2009 @ 15:41:55 #137
248266 heartwork
pi_74543244
Niet dat ik er niet over nadenk om ze toch aan de carnibest of barf te zetten, maar momenteel is dat niet te doen ivm aankomende verhuizing en omdat de katten momenteel verspreid wonen. (bij mijn schoonouders 2 en in mijn huis 1).
Big mouth strikes again
  maandag 9 november 2009 @ 15:45:33 #138
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74543356
Mijn kat was langere tijd ook aan de diarree en die heeft nu Intestinal brokjes van de dierenarts (Waltham). Nu ben ik elke ochtend zo trots!!
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 15:51:02 #139
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74543554
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:

[..]

Maar wat dan wel?
En kom aub niet aan met carnibest of barf, want dat lijkt wel het enige wat ik ze kan voeren wat helemaal geweldig is.

Ik voer Royal Canine, ik heb carnibest geprobeerd, al meerdere keren, maar meneer weigert
En hij doet het verder goed op RC dus ik maak er verder geen heisa over
pi_74543651
quote:

[..]

Maar wat dan wel?

Orijen.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74543891
quote:

[..]

Maar wat dan wel?

Er zijn genoeg topics hierover.

Orijen is qua brokjes nog de beste (heel veel vlees), maar helaas lusten mijn coontjes het niet zo. Komt waarschijnlijk omdat het zo hard, klein en plat is. Hebben ze moeite om het op te pikken en te bijten.

Dus maar gewoon Royal Canin. Hiervan lijkt indoor het beste voor ze, maar ze vinden het minder lekker dan exigent of Maine Coon. Als de 7kg exigent op is, dan gaan ze over op MaineCoon brokjes.

Deze eten ze nu als snoepjes. Heel groot, dus moeten ze kauwen, en heel lekker volgens hun

We hebben ook Hills geprobeerd, ook goed, maar ze vinden RC lekkerder. Van RC krijgen ze wel een mooie glanzende en zachte vacht. En al maanden geen diaree meer. (de vorige keer diaree kregen ze omdat ik ze indoor long hair gaf. Goed voor haarballen, maar is nogal laxerend )

Tip: 1x (of meer ) een gratis probeerpakket? http://www.royalcanin.nl/voedingsadvies/index.php (vrij verborgen link)

Dus:
hoofdvoer: RC exigent
gezonde snack: RC Maine Coon
minder gezonde, maar wel nuttige snack: Temptations anti-haarbal van whiskas (max 2/dag)
1x per week: pure vlees natvoer. Shiny Cat of Cosmo Thai.

[ Bericht 9% gewijzigd door athlonkmf op 09-11-2009 16:05:56 ]
pi_74550313
quote:
Maar wat dan wel?

Maar dat is toch niet zo moeilijk zelf uit te zoeken? Ga eens naar een kattenforum of vraag aan de dierenarts naar tips voor goed voer.

Voorbeelden van goed voer zijn o.a. Royal Canin, Hills, Orijen, Applaws. Hoewel dit duurder lijkt, is dat vaak niet zo omdat ze veel minder van dit voer hoeven te eten (lees = gemiddeld (!) voor een volwassen kat zo'n 60-65 gram p/d, dit verschilt wel een beetje per kat) dan van Whiskas, Kitekat, Tompoes of andere rommel en je dus veeeel langer met het voer doet.

Is je dat te duur? Kijk dan eens naar de wat goedkopere alternatieven: Schezir, Sanabelle, Smilla en Opticat (Lild) schijnen (zelf geen ervaring mee) ook vrij goed te zijn.

Wat maakt deze soorten voer "zo goed"? Omdat er weinig tot geen (in geval van Applaws en Orijen) granen in zitten, die slecht zijn voor de kat want dat kunnen ze het niet goed verteren, en bevatten een vrij hoog vleespercentage.
Katten zijn immers vleeseters en hebben dus behoefte aan brokken met een zo hoog mogelijk vleespercentage.
In alle soorten brokken moet wel iets van granen inzitten, daar het een bindmiddel is (maar volgens mij is dit bij geperste brokken nog weer anders). Maar hier geldt dus: hoe minder granen, hoe beter!

Wil je zelf kijken naar alternatieven? Kijk dan naar de lijst ingrediënten achterop de verpakking. Het ingrediënt dat als eerste vermeldt staat, zit er het meeste in. Kies dus geen brokken die granen als eerste ingrediënt vermelden.

Niet om te spammen met een ander forum, maar hier staat nog wel wat meer handige info over voer
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:17:35 #143
248266 heartwork
pi_74583718
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Er zijn genoeg topics hierover.

Orijen is qua brokjes nog de beste (heel veel vlees), maar helaas lusten mijn coontjes het niet zo. Komt waarschijnlijk omdat het zo hard, klein en plat is. Hebben ze moeite om het op te pikken en te bijten.

Dus maar gewoon Royal Canin. Hiervan lijkt indoor het beste voor ze, maar ze vinden het minder lekker dan exigent of Maine Coon. Als de 7kg exigent op is, dan gaan ze over op MaineCoon brokjes.

Deze eten ze nu als snoepjes. Heel groot, dus moeten ze kauwen, en heel lekker volgens hun

We hebben ook Hills geprobeerd, ook goed, maar ze vinden RC lekkerder. Van RC krijgen ze wel een mooie glanzende en zachte vacht. En al maanden geen diaree meer. (de vorige keer diaree kregen ze omdat ik ze indoor long hair gaf. Goed voor haarballen, maar is nogal laxerend )

Tip: 1x (of meer ) een gratis probeerpakket? http://www.royalcanin.nl/voedingsadvies/index.php (vrij verborgen link)

Dus:
hoofdvoer: RC exigent
gezonde snack: RC Maine Coon
minder gezonde, maar wel nuttige snack: Temptations anti-haarbal van whiskas (max 2/dag)
1x per week: pure vlees natvoer. Shiny Cat of Cosmo Thai.

Heb je die ingredienten lijst van RC Exigent weleens bekeken? dan kun je echt nog beter whiskas voeren.
Ik zag net op kattenplaza ook iemand de ingredientenlijst van deze RC verpakking opsommen. nou.. mn konijn zou er blij mee zijn, maar mn kat?!

RC Exigent Samenstelling:
Maïsglutenvoer, pluimvee meel, maïs, rijst, dierlijke vetten, dierlijke eiwitten (gehydroliseerd), lignocellulose, mineralen, plantaardige *, gist, bietenpulp, soja-olie, bernagie-olie, natriumfosfaat, fructo-oligosachariden (FOS), eipoeder, DL-methionine, L-lysine , peper-extract, polyfenolen (uit groene thee en druiven), taurine.
* LIP: Geselecteerde, licht verteerbare eiwitten met hoge biologische waarde.
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=26&t=85616&start=0

Het voer van de Lidl heb ik geprobeerd, maar daar liet hij steeds scheten van (en de kattenbak MEURDE!.. niet te zuinig).
Het voer van Orijen ben ik nog nooit tegen gekomen en online bestellen vind ik een beetje te veel gedoe.
Misschien kan ik dat nog even navragen bij mn dierenwinkel.
Big mouth strikes again
pi_74584460
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef heartwork het volgende:
[...]
Het voer van Orijen ben ik nog nooit tegen gekomen en online bestellen vind ik een beetje te veel gedoe.
Jammer want het voer is meestal niet alleen goedkoper via internet, maar ook met bestellen lang niet zoveel gedoe als je denkt
RC kitten kost in de winkel (Jumper) 22,50 euro voor 2kg. Via internet al te verkrijgen vanaf 18,95 euro voor 2kg. Kijk eens wat je dat maandelijks scheelt

/Edit: bovendien is het assortiment goed (!!) voer op internet ook veel groter
Tot nu toe ben ik bijv. Orijen en Applaws in nog geen enkele winkel in de buurt tegengekomen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:59:31 #145
248266 heartwork
pi_74585049
Met gedoe bedoel ik eigenlijk mijn vriend.
Hij vind het al onzin dat ik dingen in huis haal als felliway, dus wanneer ik speciaal eten ga kopen die alleen via het internet te verkrijgen is en die ook nog eens vele malen duurder is als wat we nu hebben ben ik bang dat er een eindeloos ja-nee dialoog komt.

Maarre over coontjes gesproken.
Sinds mijn sjors geholpen is een maand of anderhalf geleden is hij zo speels! Ik ken hem niet meer terug.
Het nadeel is dat hij nu zo druk is met spelen dat hij niet meer komt kroelen en steeds vaker 'bijt'. Niet hard, maar spelend.
Big mouth strikes again
pi_74587777
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef heartwork het volgende:

[..]

Heb je die ingredienten lijst van RC Exigent weleens bekeken? dan kun je echt nog beter whiskas voeren.
Ik zag net op kattenplaza ook iemand de ingredientenlijst van deze RC verpakking opsommen. nou.. mn konijn zou er blij mee zijn, maar mn kat?!

RC Exigent Samenstelling:
Maïsglutenvoer, pluimvee meel, maïs, rijst, dierlijke vetten, dierlijke eiwitten (gehydroliseerd), lignocellulose, mineralen, plantaardige *, gist, bietenpulp, soja-olie, bernagie-olie, natriumfosfaat, fructo-oligosachariden (FOS), eipoeder, DL-methionine, L-lysine , peper-extract, polyfenolen (uit groene thee en druiven), taurine.
* LIP: Geselecteerde, licht verteerbare eiwitten met hoge biologische waarde.
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=26&t=85616&start=0
Die exigent is gemixed met orijen zodat zij toch de orijen eten, en misschien kunnen overstappen. En zelfs als exigent meer granen heeft, dan nog is het veel minder zoutig dan whiskas (ooit wel eens de brokjes geproeft?)
quote:
Het voer van de Lidl heb ik geprobeerd, maar daar liet hij steeds scheten van (en de kattenbak MEURDE!.. niet te zuinig).
Dan moet je je maar gewoon whiskas blijven voeren als je dat prima vind. Na een paar maanden zal ze wel wennen aan whiskas en misschien minder diaree hebben. Misschien vind je broekpoepjes minder gedoe
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:16:23 #147
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74587938
Goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Kun je later dierenartskosten betalen om de orgaantjes nog wat langer gaande te houden. Goed voer is gewoon beter en vanzelf (vaak) duurder, maar en? Het voer dat Mickey hier krijgt is best een boel duur, maar daar heeft hij ook maar heel weinig van nodig.
pi_74592952
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Phedre77 het volgende:
Goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Kun je later dierenartskosten betalen om de orgaantjes nog wat langer gaande te houden. Goed voer is gewoon beter en vanzelf (vaak) duurder, maar en? Het voer dat Mickey hier krijgt is best een boel duur, maar daar heeft hij ook maar heel weinig van nodig.
Wat ik zeg ja
Het valt me op dat mensen vrij snel zeggen: "Veel te duur " en dus niet verder kijken dan het heden.
Met beter (hoeft niet altijd veel duurder) voer voorkom je juist veel problemen in de toekomst, zoals dierenartskosten bijvoorbeeld. En ik kan je uit ervaring vertellen dat die heel snel erg hoog op kunnen gaan lopen.

Bovendien is duurder ook een wassen neus want beter voer gaat vaak langer mee, dus hoef je er veel minder van te kopen en kan zelfs uiteindelijk ongeveer net zo duur zijn.

Maar goed, nu ga ik mijzelf herhalen
  woensdag 11 november 2009 @ 04:48:52 #149
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74593736
Wat heeft Hummer een mooie staart.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator woensdag 11 november 2009 @ 09:33:21 #150
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74595613
Thnx Hara, hij word ook steeds mooier vind ik

Hij is overigens ook nog steeds dikke maatjes met Elco, ze zoeken elkaar steeds op. Ze verstaan elkaar alleen niet altijd Elco gooit zijn kluif naar de kat die dan miauwend dekking zoekt in plaats van de mee te spelen met de kluif En als de kat aan het spingen en gek doen is komt Elco meestal vertwijfeld naast me zitten met een heel groot vraagteken boven zijn hoofd.

Maar in de tussentijd....:

Alleen dat hoofd van Elco is best zwaar

Ik denk erover om mettertijd een Coontje erbij te nemen. Ik had al een cattery en setje op het oog maar werd door anderen erop gewezen dat de ouderdieren niet getest werden op PL en HCM. Na wat inlezen bedacht ik me dat ik me misschien wel op de lijst laat zetten van de rasvereniging voor een herplaatser. Iemand daar ervaring mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')