Een tip, als je wilt dat je je coon zichzelf schoonmaakt, moet je de vacht een beetje nat maken door met natte handen er over te gaan. Dan gaan ze zichzelf weer likken om jouw "likwerk" af te maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:10 schreef heartwork het volgende:
Ook heeft hij heel af en toe weleens een natte broek (diarree aan zn konthaar).. Man o man, wat is dat een goor karwei om het schoon te krijgen haha. Maar dan kijkt hij je weer zo lief aan en dan vergeet je het (bijna) gelijk.
Regelmatig diarree is toch niet goed hè.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:39 schreef MvA83 het volgende:
Onze coon heeft ook regelmatig diarree.. Wat wij altijd doen is het gewoon voorzichtig wegknippen met een schaar voor zover het kan en zn poten onder de kraan... En dan issie weer schoon..
Misschien heeft hij wormen of geef je hem verkeerd voer.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:39 schreef MvA83 het volgende:
Onze coon heeft ook regelmatig diarree.. Wat wij altijd doen is het gewoon voorzichtig wegknippen met een schaar voor zover het kan en zn poten onder de kraan... En dan issie weer schoon..
Ik zou inderdaad, persoonlijk, nooit whiskas voerenquote:Op zondag 8 november 2009 13:32 schreef heartwork het volgende:
Misschien heeft hij wormen of geef je hem verkeerd voer.
Wij gaven onze katten eerst gewoon brokken die in de aanbieding waren (felix, huismerk, coc... nog iets, purina) maar sinds een jaar overgestapt op whiskas en bijna nooit meer last van diarree/scheten.
(Ook al zijn de users op kattenfora totaal niet te spreken over whiskas, bij ons gaat het hartstikke goed).
Maar wat dan wel?quote:Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad, persoonlijk, nooit whiskas voeren
Ik voer Royal Canine, ik heb carnibest geprobeerd, al meerdere keren, maar meneer weigertquote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
En kom aub niet aan met carnibest of barf, want dat lijkt wel het enige wat ik ze kan voeren wat helemaal geweldig is.
Ik wil gewoon brokjes voeren
Orijen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
En kom aub niet aan met carnibest of barf, want dat lijkt wel het enige wat ik ze kan voeren wat helemaal geweldig is.
Er zijn genoeg topics hierover.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
Maar dat is toch niet zo moeilijk zelf uit te zoeken? Ga eens naar een kattenforum of vraag aan de dierenarts naar tips voor goed voer.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
Maar wat dan wel?
Heb je die ingredienten lijst van RC Exigent weleens bekeken? dan kun je echt nog beter whiskas voeren.quote:Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Er zijn genoeg topics hierover.
Orijen is qua brokjes nog de beste (heel veel vlees), maar helaas lusten mijn coontjes het niet zo. Komt waarschijnlijk omdat het zo hard, klein en plat is. Hebben ze moeite om het op te pikken en te bijten.
Dus maar gewoon Royal Canin. Hiervan lijkt indoor het beste voor ze, maar ze vinden het minder lekker dan exigent of Maine Coon. Als de 7kg exigent op is, dan gaan ze over op MaineCoon brokjes.
Deze eten ze nu als snoepjes. Heel groot, dus moeten ze kauwen, en heel lekker volgens hun
We hebben ook Hills geprobeerd, ook goed, maar ze vinden RC lekkerder. Van RC krijgen ze wel een mooie glanzende en zachte vacht. En al maanden geen diaree meer. (de vorige keer diaree kregen ze omdat ik ze indoor long hair gaf. Goed voor haarballen, maar is nogal laxerend)
Tip: 1x (of meer) een gratis probeerpakket? http://www.royalcanin.nl/voedingsadvies/index.php (vrij verborgen link)
Dus:
hoofdvoer: RC exigent
gezonde snack: RC Maine Coon
minder gezonde, maar wel nuttige snack: Temptations anti-haarbal van whiskas (max 2/dag)
1x per week: pure vlees natvoer. Shiny Cat of Cosmo Thai.
Jammer want het voer is meestal niet alleen goedkoper via internet, maar ook met bestellen lang niet zoveel gedoe als je denktquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef heartwork het volgende:
[...]
Het voer van Orijen ben ik nog nooit tegen gekomen en online bestellen vind ik een beetje te veel gedoe.
Misschien kan ik dat nog even navragen bij mn dierenwinkel.
Die exigent is gemixed met orijen zodat zij toch de orijen eten, en misschien kunnen overstappen. En zelfs als exigent meer granen heeft, dan nog is het veel minder zoutig dan whiskas (ooit wel eens de brokjes geproeft?)quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef heartwork het volgende:
[..]
Heb je die ingredienten lijst van RC Exigent weleens bekeken? dan kun je echt nog beter whiskas voeren.
Ik zag net op kattenplaza ook iemand de ingredientenlijst van deze RC verpakking opsommen. nou.. mn konijn zou er blij mee zijn, maar mn kat?!
RC Exigent Samenstelling:
Maïsglutenvoer, pluimvee meel, maïs, rijst, dierlijke vetten, dierlijke eiwitten (gehydroliseerd), lignocellulose, mineralen, plantaardige *, gist, bietenpulp, soja-olie, bernagie-olie, natriumfosfaat, fructo-oligosachariden (FOS), eipoeder, DL-methionine, L-lysine , peper-extract, polyfenolen (uit groene thee en druiven), taurine.
* LIP: Geselecteerde, licht verteerbare eiwitten met hoge biologische waarde.
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=26&t=85616&start=0
Dan moet je je maar gewoon whiskas blijven voeren als je dat prima vind. Na een paar maanden zal ze wel wennen aan whiskas en misschien minder diaree hebben. Misschien vind je broekpoepjes minder gedoequote:Het voer van de Lidl heb ik geprobeerd, maar daar liet hij steeds scheten van (en de kattenbak MEURDE!.. niet te zuinig).
Het voer van Orijen ben ik nog nooit tegen gekomen en online bestellen vind ik een beetje te veel gedoe.
Misschien kan ik dat nog even navragen bij mn dierenwinkel.
Wat ik zeg jaquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Phedre77 het volgende:
Goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Kun je later dierenartskosten betalen om de orgaantjes nog wat langer gaande te houden. Goed voer is gewoon beter en vanzelf (vaak) duurder, maar en? Het voer dat Mickey hier krijgt is best een boel duur, maar daar heeft hij ook maar heel weinig van nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |