abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 oktober 2009 @ 00:54:53 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73349283
  • Voordelen Carnibest:
    - Katten/honden zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
    - Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
    - Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden

    Nadelen Carnibest:
    - Je kunt het niet even in de winkel halen
    - Veél vriezerruimte nodig
    - Groot bedrag in één keer
    - Vergeten te ontdooien en je zit met de gebakken peren

  • Voordelen brok:
    - Makkelijk te krijgen
    - Makkelijk op te bergen
    - Kan goedkoop
    - Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

    Nadelen brok:
    - Er zit vrijwel altijd graan of iets in wat de wolf niet eet
    - Meer poep, maar dat ligt aan het merk.
    - Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op Carnibest.

  • Er is ook nog iets wat er tussenin zit. 't Schijnt beter te zijn dan de gewone brok (ook Royal Canin ed, dure merken) maar het haalt het net niet bij vlees. De "no-grain" brok (bijv. Orijen):

    Voordelen "no-grain" brok:
    - Beter dan de overige brokken, gaat dan ook meer richting 'bijna zo goed als vers' itt tot de andere brokken.
    - Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

    Nadelen:
    - Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
    - Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)

    Nog wat linkjes over vers/voeding
    1: www.barfplaats.nl
    2. www.voernatuurlijk.nl (staat o.a. een hele vragenlijst op die beantwoord is door een schrijver van rauw diervoedingsboeken).
    3. www.biomentor.org (even verder klikken)
    4. www.carnibest.nl (fabrikant)
    5 www.versvoeding.nl (ik meen een versvoerhandelaar)
    6. www.omarmdetijger.nl
    7 www.huisdierendokter.nl/voeding.html

    [ Bericht 50% gewijzigd door Harajuku. op 01-11-2009 23:48:15 ]
  • I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zondag 4 oktober 2009 @ 00:57:54 #2
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73349321
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 00:40 schreef senesta het volgende:
    Ik ga morgen een kitten van 16 weken ophalen en ik wil hem ook Carnibest gaan voeren, ik heb al een verkooppunt in Den helder gemaild dus ik ben benieuwd. Ik krijg voor de eerste tijd voer mee van de fokker, is het verstandig om dan al zo snel mogelijk te gaan mengen?
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 01:04:21 #3
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_73349419
    Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat kittens door de stress van de verhuizing aan de diaree kunnen raken, dan is het niet zo verstandig om ook nog de voeding meteen om te gaan gooien natuurlijk.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      zondag 4 oktober 2009 @ 01:06:44 #4
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73349451
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 01:04 schreef senesta het volgende:
    Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat kittens door de stress van de verhuizing aan de diaree kunnen raken, dan is het niet zo verstandig om ook nog de voeding meteen om te gaan gooien natuurlijk.
    Joa. Maar Jazz liep zijn koffer uit en liep t hele huis rond alsof ie t zelf betaald had. Bij hem zou ik er geen problemen mee hebben. Maar als t kitten het toch nog wat raar/eng/spannend vindt zou ik t eerst even laten. En ach, neem gewoon t zekere voor t onzekere en kijk t even een paar dagen aan.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_73349654
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 00:54 schreef Harajuku. het volgende:
    Voordelen brok:
    Nadelen brok:
    Misschien 'n idee om de graanvrije broksoorten ook te vermelden in de OP, als soort van (gulden?) middenweg tussen graan-brok en kvv/barf? (het combineert [een deel van] de voordelen van KVV met het praktische van brok). Een voorbeeld hiervan is Orijen.
      zondag 4 oktober 2009 @ 01:30:11 #6
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73349753
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 01:22 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Misschien 'n idee om de graanvrije broksoorten ook te vermelden in de OP, als soort van (gulden?) middenweg tussen graan-brok en kvv/barf? (het combineert [een deel van] de voordelen van KVV met het praktische van brok). Een voorbeeld hiervan is Orijen.
    Ik vind het prima. Maar ik ken verder ook alleen Orijen, dus als iemand een lijstje wil maken.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_73351945
    Even een tvp plaatsen Wij hebben gisteren onze kitten opgehaald en afgelopen week een hele grote bestelling gedaan bij haaksbarf. Totdat we de barf hebben, krijgt onze kitten RC kittenvoer en daarna krijgt hij alleen nog s'morgens brokjes en s'middags en s'avonds haaksbarf

    [ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 04-10-2009 23:51:16 ]
    pi_73352953
    tvp

    Die katten van mij lusten trouwens ook smuldier comleet. Ha mooi dat is een leuke en goedkope manier om af en toe eens iets anders te geven voor de variatie.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73353036
    Af en toe moet je je beessie verwennen he... afwisseling vindt zo'n beest fijn Voor mijn hond wissel ik ook regelmatig van voeding.
    pi_73353101
    Met rauwe voeding moet je ook afwisselen. Iedere vleessoort die je geeft bevat weet andere voedingsmiddelen en ze zijn allemaal van waarde voor je kat (of hond).
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      Redactie Frontpage zondag 4 oktober 2009 @ 11:53:48 #11
    4530 crew  Crazy Harry
    pi_73353179
    Waar staat KW voor
    De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
    pi_73353221
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 11:53 schreef Crazy Harry het volgende:
    Waar staat KW voor
    Het is K V V, Kant-en-klaar Vers Voer
      Redactie Frontpage zondag 4 oktober 2009 @ 12:10:54 #13
    4530 crew  Crazy Harry
    pi_73353556
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 11:55 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Het is K V V, Kant-en-klaar Vers Voer
    Thanks
    Dat maakt het een stuk makkelijker te volgen
    De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
      zondag 4 oktober 2009 @ 12:15:07 #14
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73353659
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 11:49 schreef nieslief het volgende:
    Met rauwe voeding moet je ook afwisselen. Iedere vleessoort die je geeft bevat weet andere voedingsmiddelen en ze zijn allemaal van waarde voor je kat (of hond).
    Met barf wel, met KVV als carnibest en zo dus niet , dat is compleet voer
    Senes, ik zou ieg een paar rolletjes in de vriezer gooien voor als je kitten komt ( gefeliciteerd!) en kijken hoe chill die kat is. Als het ff kan gewoon meteen cb geven, zo niet, langzaam mengen en eerst ff aan zn nieuwe omgeving laten wennen
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:20:10 #15
    103012 Nies
    Die hekse
    pi_73357021
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 12:15 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Met barf wel, met KVV als carnibest en zo dus niet , dat is compleet voer
    Senes, ik zou ieg een paar rolletjes in de vriezer gooien voor als je kitten komt ( gefeliciteerd!) en kijken hoe chill die kat is. Als het ff kan gewoon meteen cb geven, zo niet, langzaam mengen en eerst ff aan zn nieuwe omgeving laten wennen
    Ik zou dus niet mengen, maar direct op vers vlees zetten.
    Brokken en vers vlees worden beide op een andere manier in een ander tijdsbestek verteerd. Gooi die twee door elkaar, heb je de darmen dus wel flink van slag.
    A lie may take care of the present, but it has no future..
    You can't pay me enough to be nice to you...
    pi_73363589
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:20 schreef Nies het volgende:

    [..]

    Ik zou dus niet mengen, maar direct op vers vlees zetten.
    Brokken en vers vlees worden beide op een andere manier in een ander tijdsbestek verteerd. Gooi die twee door elkaar, heb je de darmen dus wel flink van slag.
    En daar zijn weer verschillende meningen over. Ik zeg wel zo snel mogelijk overzetten op vers vlees. Evt. kun je met natvoer gaan mengen in het begin mocht je nieuwe aanwinst (gefeliciteerd) het niet direct willen. Ook kun je over het rauwe vlees even wat kokend water doen (klein beetje) om het iets op te warmen dan wordt het vaak wel gelijk gegeten.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zondag 4 oktober 2009 @ 21:07:55 #17
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73370417
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:20 schreef Nies het volgende:

    [..]

    Ik zou dus niet mengen, maar direct op vers vlees zetten.
    Brokken en vers vlees worden beide op een andere manier in een ander tijdsbestek verteerd. Gooi die twee door elkaar, heb je de darmen dus wel flink van slag.
    Nouuuuuu, om over te zetten moet je in de meeste gevallen toch juist mengen? Juist omdat het compleet anders verteerd wordt, en de verandering een grote klap op t gestel kan zijn?

    's Ochtends brok en 's avonds kvv heb ik mijn twijfels wel bij.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_73373866
    Voor wat het waard is: mijn katten krijgen nu nog voornamelijk brokjes en als tractatie een keer in de paar dagen wat carnibest. Dat wordt gevroten en ik merk niks aan de stoelgang. Dat zijn dus mijn katten, zal niet voor iedere poes gelden.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_73379535
    Ik heb op 'n paar plaatsen gelezen dat vers voer een hogere zuurtegraad in de maag nodig heeft om goed te verteren, vandaar dat aangeraden wordt om als je er net mee begint wat te mengen. Ik kan me wel zo voorstellen dat een beetje afwisseling verder niet zoveel kwaad kan (die zuurtegraag zal ongetwijfeld niet direct omschakelen van brokjes-stand naar vers-stand)
    pi_73379807
    Tja, over dat mengen zijn de meningen wat verdeeld... ik ga s'morgens eerst nog RC geven en s'middags en s'avonds haaksbarf. Sommigen zeggen dat er rond de 8u tussen brokken en vers moet zitten, anderen hebben er weer geen last van bij hun katten. Ik zou zeggen: neem het zekere voor het onzekere en ga portioneren, dus: s'morgens brokken en s'middags en s'avonds vers. Als het niet goed gaat, merk je het snel genoeg
      zondag 4 oktober 2009 @ 23:52:50 #21
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73379891
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 23:50 schreef Locusta het volgende:
    Tja, over dat mengen zijn de meningen wat verdeeld... ik ga s'morgens eerst nog RC geven en s'middags en s'avonds haaksbarf. Sommigen zeggen dat er rond de 8u tussen brokken en vers moet zitten, anderen hebben er weer geen last van bij hun katten. Ik zou zeggen: neem het zekere voor het onzekere en ga portioneren, dus: s'morgens brokken en s'middags en s'avonds vers. Als het niet goed gaat, merk je het snel genoeg
    Mijn zekere voor het onzekere zou dan zijn om niet te veel met het lichaam te spelen door brok én vlees te geven, elke dag.

    Mengen bij t overzetten gaan ze niet dood aan, een keer ander voer tussendoor heus ook niet, maar om constant twee dingen te geven die compleet anders verteerd moeten worden? Dat klinkt mij gewoon niet goed in de oren. Maarja, dat zijn mijn oren.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_73380283
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 23:52 schreef Harajuku. het volgende:
    Mijn zekere voor het onzekere zou dan zijn om niet te veel met het lichaam te spelen door brok én vlees te geven, elke dag.

    Mengen bij t overzetten gaan ze niet dood aan, een keer ander voer tussendoor heus ook niet, maar om constant twee dingen te geven die compleet anders verteerd moeten worden? Dat klinkt mij gewoon niet goed in de oren. Maarja, dat zijn mijn oren.
    Tja, maar als iemand dat toch graag wil doen?
    Maar volgens mij zijn er net zoveel mensen die zeggen dat het wel kan, als mensen die zeggen dat het niet kan
    pi_73384086
    Ik heb ze hier thuis zo overgezet op vers. Niks niet gemengd. ´s Morgens nog brokken die weggehaald en ´s avonds vers gegeven. Nooit geen brokken meer neergezet. Ging prima.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      maandag 5 oktober 2009 @ 09:43:40 #24
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73384225
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 00:05 schreef Locusta het volgende:

    [..]

    Tja, maar als iemand dat toch graag wil doen?
    Maar volgens mij zijn er net zoveel mensen die zeggen dat het wel kan, als mensen die zeggen dat het niet kan
    Ja, prima. Jij zegt alleen "neem het zekere voor onzekere" alsof het een feit is dat dat het beste is. Verder mag je helemaal zelf weten wat je doet.
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef nieslief het volgende:
    Ik heb ze hier thuis zo overgezet op vers. Niks niet gemengd. ´s Morgens nog brokken die weggehaald en ´s avonds vers gegeven. Nooit geen brokken meer neergezet. Ging prima.
    Charlie ging ook gelijk over omdat ie al eens Renske kreeg ed, Lex heeft eerst wel brokken + kwart plakje gehad om te kijken hoe hij erop reageert. Paar dagen later gewoon helemaal over gedaan omdat ie niet aan de diarree ging oid.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 11:28:38 #25
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_73386500
    Ik ga Carnibest bestellen vandaag, ik ben heel benieuwd hoe de kat het vind
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_73386640
    Alle nadelen zijn de voordelen van Brok?
    Ik snap dat niet helemaal
      maandag 5 oktober 2009 @ 11:40:39 #27
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73386807
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 11:33 schreef Heider00sje het volgende:
    Alle nadelen zijn de voordelen van Brok?
    Ik snap dat niet helemaal
    Nadelen Carnibest:
    - Je kunt het niet even in de winkel halen
    - Veél vriezerruimte nodig
    - Groot bedrag in één keer
    - Vergeten te ontdooien en je zit met de gebakken peren

    Voordelen brok:
    - Makkelijk te krijgen
    - Makkelijk op te bergen
    - Kan goedkoop
    - Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

    Zo dus.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:44:50 #28
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_73555803
    Hmm, hij vind de carnibest echt helemaal niets

    Niet door zijn brokjes, niet met een beetje heet water erover, gewoon helemaal niet
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:46:43 #29
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73555866
    Jazz wilde het ook niet eten. Heb drie keer een bakje Carnibest neergezet voor vijftien minuten. Niet eten? Pech.

    De volgende dag wilde hij niets anders meer, en nog steeds. Als ik de Carnibest net 2 seconden in handen heb staat hij al om me heen te dansen.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zondag 11 oktober 2009 @ 19:40:32 #30
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73584141
    Charlie zijn ligplekken waren echt dikke zwarte plekken, en werd niet veel minder of zo. Nu met carnibest is t een heel stuk beter geworden.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 19:45:58 #31
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_73584338
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 19:40 schreef Harajuku. het volgende:
    Charlie zijn ligplekken waren echt dikke zwarte plekken, en werd niet veel minder of zo. Nu met carnibest is t een heel stuk beter geworden.
    Wij hebben besloten om het toch even zo te laten, hij wil het echt niet eten en het voelt gewoon niet goed om hem te dwingen dit te eten. We houden hem voorlopig even op RC kitten en proberen het over een poosje gewoon nog eens
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      zondag 11 oktober 2009 @ 19:53:38 #32
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73584608
    Ach, zolang t geen Whiskas is.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_73586839
    Je zou ook Orijen ofzo nog 'ns kunnen proberen.. CB ging er bij mijn kat ook niet echt in, Orijen wel (lijkt wel alsof ik aandelen heb ofzo )
      zondag 11 oktober 2009 @ 20:47:42 #34
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73587351
    Hier hebben ze na op vakantie gewoon CB gegeten te hebben weer twee dagen Carnivoer achter de kiezen.
    Lam ging er alleen gekookt in
    Dus nu paard ontdooit.
    Billy at het gisteren met lange tanden uit de hand wel, Kees en Karel helemaal niet.
    En vandaag at Billy het al zelf uit het bakje, en de chihuahua's met lange tanden uit de hand.
    We komen er wel
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 20:48:24 #35
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_73587388
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 20:38 schreef anboni het volgende:
    Je zou ook Orijen ofzo nog 'ns kunnen proberen.. CB ging er bij mijn kat ook niet echt in, Orijen wel (lijkt wel alsof ik aandelen heb ofzo )
    Is dat wel gewoon in een winkel te krijgen?

    Hummer heeft echt wel een paar keer aan de CB gelikt, zelfs een paar hapjes genomen de eerste keer maar hij vond het echt niet lekker volgens mij. De vrouw waar ik het haalde heeft zelf ook katten en die willen het ook niet eten.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      zondag 11 oktober 2009 @ 20:51:02 #36
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73587539
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 20:47 schreef oh-oh het volgende:
    Hier hebben ze na op vakantie gewoon CB gegeten te hebben weer twee dagen Carnivoer achter de kiezen.
    Lam ging er alleen gekookt in
    Dus nu paard ontdooit.
    Billy at het gisteren met lange tanden uit de hand wel, Kees en Karel helemaal niet.
    En vandaag at Billy het al zelf uit het bakje, en de chihuahua's met lange tanden uit de hand.
    We komen er wel
    Joa, zo ging t met Jazz ook. Bleek dat ie t toch echt wel lekker vindt. Zal wel aan de structuur liggen of zo, wat de boer niet kent.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zondag 11 oktober 2009 @ 20:55:19 #37
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73587796
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 20:51 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Joa, zo ging t met Jazz ook. Bleek dat ie t toch echt wel lekker vindt. Zal wel aan de structuur liggen of zo, wat de boer niet kent.
    Het is ook echt de structuur en ik weet ook hoe dat komt en dat is nou net de reden dat ik ze graag over wil op carnivoer ipv carnibest.
    In carnibest zitten granen die honden helemaal niet nodig hebben, daardoor is de structuur net anders.
    In carnivoer zitten alleen wat groenten, maar daardoor is het glibberiger en "massiever" dan cb, en dat is echt ff wennen. Als ik ze zo brokken rauw paardevlees geef dan happen ze die zo weg, maar dat is ook wat vaster, carnivoer is een soort van heel glad gehakt.En er zit veel minder pens in carnivoer en die pens maakt de cb ook net wat vaster qua structuur.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:19:55 #38
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_73634660
    ik lees ff mee uit interesse. Onze kaaten normaal gesproken RC, alleen nu krijgt de poes (heb nog een jeonge kater en een volwassen kater) tijdelijk speciaal voer van Proplan omdat we vermoeden dat ze een voedselallergie heeft.
    We moeten het nu wel even 2 maanden aanzien, maar mocht dit voer niet werken dan willen we carnibest proberen (voor alle katten overigens).

    Iemand ervaringen met voedselallergie en carnibest?
    klerkje
    pi_73638655
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 00:19 schreef Spiegelei het volgende:
    ik lees ff mee uit interesse. Onze kaaten normaal gesproken RC, alleen nu krijgt de poes (heb nog een jeonge kater en een volwassen kater) tijdelijk speciaal voer van Proplan omdat we vermoeden dat ze een voedselallergie heeft.
    We moeten het nu wel even 2 maanden aanzien, maar mocht dit voer niet werken dan willen we carnibest proberen (voor alle katten overigens).

    Iemand ervaringen met voedselallergie en carnibest?
    Ja. Ik heb een kater met een gevoelige spijsvertering die niet tegen granen kan. Alle soorten brokvoeding geprobeerd maar aangezien het nog niet gelukt is om brokken te maken zonder granen of ander plantaardig spu; (die zijn nodig om er uberhaupt brokken van te kunnen maken) uiteindelijk overgestapt op versvoer. Orijen brokken bevatten plantaardige ingredienten maar geen graan. Dat is een alternatief voor als versvoer niet werkt voor jouw thuissituatie. Je moet er nl wel aan denken dat je het uit de vriezer haalt, ontdooit, evt. moet je het portioneren (als je bv. kiloverpakkingen haalt), etc, etc.

    Bij een voedselallergie kan het ook nog om een bepaalde diersoort gaan bv. niet tegen schaapsvlees kunnen. Net als dat mensen weleens niet tegen varkensvlees kunnen. Dan zou je een eliminatiedieet moeten volgen met alleen een bepaalde diersoort en dat uitbreiden naar meer soorten. Maar dat is meer voor als de Proplan niet werkt en op carnibest dezelfde reactie gegeven wordt. W.b.t. Carnibest moet je dan wel opletten dat je niet de hondenvariant koopt want die bevat wel rijst. Evt. kun je ook kijken naar andere merken versvoer als bv. Bandit als de Carnibest bij jou moeilijk te verkrijgen is.

    Wat zijn de klachten van je poes??

    [ Bericht 4% gewijzigd door nieslief op 13-10-2009 09:25:57 ]
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73641626
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 20:48 schreef senesta het volgende:

    Is dat wel gewoon in een winkel te krijgen?
    Ja, alleen hebben lang niet alle dierenwinkels het. Ik heb pas bij Pet's Family een voorraardje ingeslagen. Zooplus heeft het trouwens ook in het assortiment, dus je kunt het ook vrij makkelijk laten bezorgen (heb ik overigens nog geen ervaring mee)
      woensdag 14 oktober 2009 @ 20:32:42 #41
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_73692795
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 09:19 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Ja. Ik heb een kater met een gevoelige spijsvertering die niet tegen granen kan. Alle soorten brokvoeding geprobeerd maar aangezien het nog niet gelukt is om brokken te maken zonder granen of ander plantaardig spu; (die zijn nodig om er uberhaupt brokken van te kunnen maken) uiteindelijk overgestapt op versvoer. Orijen brokken bevatten plantaardige ingredienten maar geen graan. Dat is een alternatief voor als versvoer niet werkt voor jouw thuissituatie. Je moet er nl wel aan denken dat je het uit de vriezer haalt, ontdooit, evt. moet je het portioneren (als je bv. kiloverpakkingen haalt), etc, etc.

    Bij een voedselallergie kan het ook nog om een bepaalde diersoort gaan bv. niet tegen schaapsvlees kunnen. Net als dat mensen weleens niet tegen varkensvlees kunnen. Dan zou je een eliminatiedieet moeten volgen met alleen een bepaalde diersoort en dat uitbreiden naar meer soorten. Maar dat is meer voor als de Proplan niet werkt en op carnibest dezelfde reactie gegeven wordt. W.b.t. Carnibest moet je dan wel opletten dat je niet de hondenvariant koopt want die bevat wel rijst. Evt. kun je ook kijken naar andere merken versvoer als bv. Bandit als de Carnibest bij jou moeilijk te verkrijgen is.

    Wat zijn de klachten van je poes??
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik wil inderdaad eerst minimaal 2 maanden dit proplan proberen. Lukt dit niet dat carnibest proberen. Een eliminatiedieet zie ik om praktische redenen niet echt als eerste oplossing. Maar goed daar zijn we nog niet.

    Ze heeft jeuk, veel jeuk. Ze krabt haar nek helemaal open, echt tot bloedens toe. Soms heeft ze ook behoorlijke likwonden (op de schouder bijvoorbeeld) en dan likt/bijt ze haar haren weg en likt op de huid tot dat het er uitziet als een flinke schaafwond.
    Ze heeft ook periodes dat het wat beter gaat, maar helemaal beter (als in alles genezen en geen nieuwe plekken) gebeurt nooit. de wondjes zijn ook niet ontstoken ofzo. En heel lief onze oudeste kater likt altijd haar hele koppie en nek, dat vind ze heel lekker (zo'n ruw tongetje is wel fijn tegen de jeuk).

    O en voordat iemand dit (goedbedoeld hoor )oppert, ze heeft geen allergie voor vlooien en ook geen schimmelinfectie e.d. is het resultaat altijd negatief. De dierenarts heeft hier meerdere malen naar gekeken. Een allergie is de conclusie, alleen volgens mijn dierenarts is een allergietest voor katten niet erg betrouwbaar. De beste manier is zelf goed opletten.

    Ze heeft het overigens al vanaf jongs af aan maar het lijkt erger te worden, ik heb in de jaren weleens (niet bewust daarvoor) met voedsel gewisseld, maar ik kan niet zeggen dat ik daar veel verschil in heb gemerkt.

    Het is sowieso al een gevoelig katje (relatief snel ziek/vatbaar) als zij iets heeft is het meteen ook goed raak en ze is helemaal wit (nee geen albino en nee niet doof) dus die wonden zie ook nog eens heel goed ... Tis gewoon zonde als ze zo'n jeuk heeft ...
    klerkje
      woensdag 14 oktober 2009 @ 20:37:11 #42
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_73692955
    ja, hoi

    Ik ging vandaag ff een rol carnibest halen voor Baloe voor zn kong. Nu vertelde deze vrouw mij dat naturis (www.naturis.be) net zo goed, al dan niet beter was dan CB én goedkoper. CB is 3.50 per k/g en naturis 2.50 per k/g. Iemand van Naturis gehoord en er ervaringen mee?

    Heb 4 proef worstjes meegekregen, morgen ff proberen.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 14 oktober 2009 @ 20:39:13 #43
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73693034
    Ah wacht, nu weet ik het wel, een kennis van me werkt daar!
    Ik kan het hier nergens krijgen.
    Maar ik hou het nu ook gewoon bij carnivoer, ze eten het nu goed!
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      woensdag 14 oktober 2009 @ 20:43:16 #44
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_73693205
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:39 schreef oh-oh het volgende:
    Ah wacht, nu weet ik het wel, een kennis van me werkt daar!
    Ik kan het hier nergens krijgen.
    Maar ik hou het nu ook gewoon bij carnivoer, ze eten het nu goed!
    Nou, ik kan het dus hier om de hoek krijgen blijkt.

    Ik zit dus enorm te twijfelen of ik Baloe op brok hou of over ga.

    Was jij niet degene die zei dat je met een hond van 10 eigk niet meer over hoefde?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 14 oktober 2009 @ 20:46:41 #45
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73693368
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:43 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Nou, ik kan het dus hier om de hoek krijgen blijkt.

    Ik zit dus enorm te twijfelen of ik Baloe op brok hou of over ga.

    Was jij niet degene die zei dat je met een hond van 10 eigk niet meer over hoefde?
    Ik zei niet dat dat niet hoefde, als je een goede gezonde hond van 10 hebt is dat geen probleem en ook beter.Ik zou zijn bloed eens laten testen als je het echt graag wil.
    Kijken hoe het met zijn nieren en lever en zo is
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      woensdag 14 oktober 2009 @ 20:47:15 #46
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73693385
    Lijkt me toch dat het eerder goed zou doen dan slecht, als het al iets doet.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 20:47:45 #47
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_73693405
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:46 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Ik zei niet dat dat niet hoefde, als je een goede gezonde hond van 10 hebt is dat geen probleem en ook beter.Ik zou zijn bloed eens laten testen als je het echt graag wil.
    Kijken hoe het met zijn nieren en lever en zo is
    Nou, zo graag wil ik het niet hoor

    Maar kan tussendoor voor in de kong "kwaad" ?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 14 oktober 2009 @ 20:48:05 #48
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73693414
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:46 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Ik zei niet dat dat niet hoefde, als je een goede gezonde hond van 10 hebt is dat geen probleem en ook beter.Ik zou zijn bloed eens laten testen als je het echt graag wil.
    Kijken hoe het met zijn nieren en lever en zo is
    Ja, hoe zit dat nu eigenlijk? De ene zegt oeeeeeh eitwitten, gaat het alleen slechter maken!! De ander zegt dat het dierlijke eiwitten zijn en daarom de boel niet slechter maken. Of zo.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_73697054
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:48 schreef Harajuku. het volgende:
    Ja, hoe zit dat nu eigenlijk? De ene zegt oeeeeeh eitwitten, gaat het alleen slechter maken!! De ander zegt dat het dierlijke eiwitten zijn en daarom de boel niet slechter maken. Of zo.
    Daar zijn de meningen dus nog over verdeeld. De ene groep zegt bij nierproblemen zo min mogelijk eiwitten, de andere groep zegt vooral die plantaardige eiwitten elimineren. Puur gevoelsmatig behoor ik tot de laatste groep, juist omdat katten en honden van nature vleeseters zijn en weinig plantaardig eten (en zeker geen granen)
      woensdag 14 oktober 2009 @ 22:34:19 #50
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_73697951
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 22:14 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Daar zijn de meningen dus nog over verdeeld. De ene groep zegt bij nierproblemen zo min mogelijk eiwitten, de andere groep zegt vooral die plantaardige eiwitten elimineren. Puur gevoelsmatig behoor ik tot de laatste groep, juist omdat katten en honden van nature vleeseters zijn en weinig plantaardig eten (en zeker geen granen)
    Das nou een prima vraag om eens te weten hoe mijn geweldige DA daar over denkt. Maar eens ff vragen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 14 oktober 2009 @ 22:38:14 #51
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73698099
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 22:14 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Daar zijn de meningen dus nog over verdeeld. De ene groep zegt bij nierproblemen zo min mogelijk eiwitten, de andere groep zegt vooral die plantaardige eiwitten elimineren. Puur gevoelsmatig behoor ik tot de laatste groep, juist omdat katten en honden van nature vleeseters zijn en weinig plantaardig eten (en zeker geen granen)
    Dat dus , er is nog te weinig over bekend om daar eenduidig antwoord over te geven helaas.
    Voor de nieren gaat het vooral om fosfor trouwens dacht ik, niet eens zo zeer de eiwitten.
    Ik heb mijn oudste hond vanwege een ietwat verhoogd ureum gehalte wel op zo weinig mogelijk fosfor, hij eet vooral lam, konijn en paard.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      woensdag 14 oktober 2009 @ 22:42:56 #52
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73698316
    En Qwea echt, verkijk je er niet op, de gemiddelde da, hoe geweldig ook, weet echt niet veel van voeding en al helemaal niet van versvoeding.
    Mijnes krijgen morgen lamspens en lamstong, ligt nu voor ze te ontdooien
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73813319
    Carnibest is zeer goed voor katten,.dit met name omdat katten vleeseters zijn.
    Maar heel belangrijk is ook een brokvoer met een groot vleesgehalte erin,...
    Brokken zijn goed voor hun tanden (veroorzaakt geen tandplak) en goed voor de nieren.
    Mijn poezen zijn niet zo heel erg gek van carnibest,..maar lamshart daarin tegen vinden ze heerlijk
    (als ze zwanger zijn of kittens hebben ,.eten ze het wel hoor)
    Bij mij krijgen de kittens twee x per dag versvoer en er staat voor hun ten alletijde brokjes klaar.
    De volwassen poezen zet ik 1 x per dag versvoer voor hun neus,...en ook continu brokjes,..
    Ik voer ze zelf hill's is net als royal canin,..een hoog vlees gehalte en dit is net als versvoer,..
    Goed voor hun vacht ,.hun darmflora etc,..
    Ik fok nu een paar jaar britse kortharen,..en krijg tot nu toe niks anders als alleen maar complimenten over hoe mooi mijn katten en kittens eruit zien.
    Voor mij telt: we eten zelf ook goed,..DUS MIJN DIEREN MOETEN DAT OOK!!
    En wat je er aan goed voer in stopt ga je ook zien in je dieren.
    devilwoman from hell
    pi_73819145
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 18:25 schreef dartchickie het volgende:
    Carnibest is zeer goed voor katten,.dit met name omdat katten vleeseters zijn.
    Maar heel belangrijk is ook een brokvoer met een groot vleesgehalte erin,...
    Brokken zijn goed voor hun tanden (veroorzaakt geen tandplak) en goed voor de nieren.
    Mijn poezen zijn niet zo heel erg gek van carnibest,..maar lamshart daarin tegen vinden ze heerlijk
    (als ze zwanger zijn of kittens hebben ,.eten ze het wel hoor)
    Bij mij krijgen de kittens twee x per dag versvoer en er staat voor hun ten alletijde brokjes klaar.
    De volwassen poezen zet ik 1 x per dag versvoer voor hun neus,...en ook continu brokjes,..
    Ik voer ze zelf hill's is net als royal canin,..een hoog vlees gehalte en dit is net als versvoer,..
    Goed voor hun vacht ,.hun darmflora etc,..
    Ik fok nu een paar jaar britse kortharen,..en krijg tot nu toe niks anders als alleen maar complimenten over hoe mooi mijn katten en kittens eruit zien.
    Voor mij telt: we eten zelf ook goed,..DUS MIJN DIEREN MOETEN DAT OOK!!
    En wat je er aan goed voer in stopt ga je ook zien in je dieren.
    Brokken tegen tandplak??????

    Brokken bevatten plantaardige ingredienten en die veroorzaken de tandplak hoor.

    Brokken bevatten allerlei rare toevoegingen (die nodig zijn om van brok nog enigzins iets gezonds te maken) en die veroorzaken een verhoging van afvalstoffen die het lichaam af moet scheiden via de (ja je raad het al) nieren en zijn dus extra belastend.

    Als je dan brokken wil voeren kies dan voor de Orijen ofzo die hebben een nog hoger gehalte aan vlees. Aangezien je zelf zegt dat katten carnivoren zijn.....
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73820053
    Orijen ken ik hier niet,..
    Heb ik zelfs nog nooit van gehoord,.
    En idd tegen tandplak!!!!!!
    Sommige mensen geven katten ladings aan blikvoer en weinig brokjes of brokjes zo gezegd op plantaardige of weinig vlees basis(wiskas of eventuele goedkopere merken)
    Hill's of royal canin zijn twee van de betere merken die ik ken (NIET DAT ER NIET MEER ZIJN)
    waar meer vlees in zit,..
    IK voer ze hier zelf Hill's adult lambs,..
    Mijn katten smullen ervan en van menige mede fokers die ik ken gebruiken de meesten ook of hill's of royal canin.
    En ik voer ze dan ook lamshart als vers vlees,..
    Mijn excuus ik zei voor de nieren ,.maar bedoel de urine wegen,spiermassa,.spijsvertering....
    Ik sta vierkant achter deze twee merken,...
    En ken helaas niet het merk waar jij het over hebt,,...
    Maar zal ook vast wel goed wezen,..
    Iedereen voert wat hem of haar het beste lijkt,..
    devilwoman from hell
    pi_73821917
    Tsja ik blijf bij mijn mening brokken staat synoniem aan rotzooi met uitzondering van geperste brokken zoals bijv. Orijen.

    Ongeacht hoe duur Hill's en Royal Canin om maar even de premium merken te noemen zijn blijft het imho te vergelijken met een mensendieet van pizza met een vitaminepil. Dat vleesgehalte in de brok zegt geen bal, want welk vlees is ervoor gebruikt en welke botten?? Geloof me dat zijn niet de beste stukken vlees die jij en ik in de winkel zien liggen want die zijn te duur. Er moet ook nog winst gemaakt worden door voornoemde bedrijven. Om het er nog maar niet over te hebben wat de wetgeving over diervoeding zeggen nl. helemaal niks. Ze hoeven niks te bewijzen; ze hoeven hun ingredienten lijst niet te verduidelijken (met name niet wat ze van toeleveranciers krijgen); er wordt geen vergelijkend onafhankelijk onderzoek gedaan tussen de verschillende diervoeders, want dat kost geld en stel je voor dat een ander beter gevonden wordt.

    De brok die jij noemt wordt idd samengesteld met een in vergelijking met Whiskas bv hoog gehalte aan vlees. Maar wat gebeurd er met het vlees voordat het brok is? Dat wordt gewoon kapotgekookt, de vitamientjes en mineralen en vezels worden eruit gekookt. Vervolgens worden er vitaminepreparaten aan toegevoegd, welke vitamines hoe worden die preparaten gemaakt, zijn die uberhaupt geschikt voor consumptie. Dan nog de houdbaarheid, door welke stoffen wordt het houdbaar gemaakt? Welk vet wordt gebruikt om de vorm te creeeren? Waarom worden er granen en tarwe's in die hoeveelheden toegevoegd aan voer voor carnivoren? Waarom zit dat er uberhaupt in?

    Etc etc etc.

    Wat betreft blikvoer enzo geef ik je volmondig gelijk dat is in de meeste gevallen idd bagger van de bovenste plank.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73828272
    Erm, nee, de gemiddelde brok (inclusief Royal Canin en Hills) is niet goed voor het gebit. Blikvoer inderdaad ook niet, knagen op complete proeidieren (of hun botten) is dat wel (of, als vervanging daarvoor, carnibest oid). Verder zijn diezelfde brokken ook (waarschijnlijk) niet goed voor nieren of urinewegen, omdat er ook in Royal Canin de nodige granen verwerkt zitten (heb hier nog 'n zak RC Renal staan voor m'n nierpatient: eerste paar ingredienten die genoemd worden? maismeel, rijst, tarwegluten, maisgluten, soja-eiwit.. ohja, en er zitten ook wat dierlijke vetten en eiwitten in). RC en Hills zijn ongetwijfeld beter dan de gemiddelde Whiskas of Felix brok, maar niet heel veel.

    Voor wat Orijen betreft, kijk maar 'ns op http://www.orijen.nl/ac/index.php Ik ben in ieder geval tot nu toe erg te spreken over Orijen.
      zondag 18 oktober 2009 @ 23:36:36 #58
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73828653
    Ik heb het al eens gezegd denk ik, maar bijt zelf maar es in een koekje en in een rauwe biefstuk,dan weet je zelf toch wel waar je tanden schoner van blijven
    Nog los van de voedingswaarde, dat brokken goed zijn voor de tanden is echt een fabeltje.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      zondag 18 oktober 2009 @ 23:43:40 #59
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_73828920
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 23:36 schreef oh-oh het volgende:
    Ik heb het al eens gezegd denk ik, maar bijt zelf maar es in een koekje en in een rauwe biefstuk,dan weet je zelf toch wel waar je tanden schoner van blijven
    Nog los van de voedingswaarde, dat brokken goed zijn voor de tanden is echt een fabeltje.
    Maar niet zo gek dat men dat nog denkt. Als je t mij een half jaar geleden gevraagd had zou ik dat ook als voordeel van brok genoemd hebben.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      maandag 19 oktober 2009 @ 08:46:10 #60
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73833673
    Zeg ik dat het gek is dan?
    Ik ben er ook pas een jaar of 5 van overtuigd hoor.
    Daarvoor boeide het me niet wat ze aten als ze het maar lusten.
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 10 jaar geleden commerciële brok al niet zag zitten, ik vond het altijd troep ivm de kleurstoffen , smaakstoffen en zo. Voor ik kvv ging voeren kookte ik altijd voor de honden.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73834457
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 23:43 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Maar niet zo gek dat men dat nog denkt. Als je t mij een half jaar geleden gevraagd had zou ik dat ook als voordeel van brok genoemd hebben.
    Tuurlijk dat doet iedereen (ik ook hoor tot een half jaartje geleden) omdat dat altijd gezegd wordt door de DA: brokken zijn goed voor je dier.

    Tsja de DA kan er ook niets aan doen die wordt dat zo geleerd in die 6 dagen dat ze voedingsleer hebben op hun opleiding. En andere alternatieve voedingsmanieren wordt ze niet geleerd. Aangezien de seminars enzo gesponsord worden door de diervoedingsfabrikanten. Dus voor alternatieve voedingsmiddelen moeten ze zelf op zoek en zeg nou zelf daar hebben ze het toch veel te druk voor.

    Dat wordt je ook al jaren zo voorgekauwd hetzij in reclames hetzij door de DA hetzij door je omgeving, tijdschriften, kranten, etc etc etc.

    Alleen dat het aantal honden met HD net zo hard stijgt als de produktie van hondenbrokken daar zit geen verband tussen..... Want HD is genetisch zegt de diervoederfabrikant. Toch typisch dat voor 1956 weinig bekend is over HD en er ook weinig honden zijn met HD. Dat vanaf 1956 de diervoedingsindustrie vleugels heeft gekregen en het aantal honden met HD ook daar wordt niet naar gekeken.

    Om het maar niet te hebben over katten met spijsverteringsproblemen of blaas/nierproblemen.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      maandag 19 oktober 2009 @ 09:50:11 #62
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73834681
    Psies wat Nieslief zegt ja. Het is eigenlijk echt absurd dat een da maar zo weinig over voeding leert tijdens de opleiding, ik heb dat al van verschillende da's zelf gehoord.
    Terwijl gezonde voeding echt wel de basis is voor een gezond lijf.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73836070
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:05 schreef dartchickie het volgende:
    Orijen ken ik hier niet,..
    Heb ik zelfs nog nooit van gehoord,.
    En idd tegen tandplak!!!!!!
    Sommige mensen geven katten ladings aan blikvoer en weinig brokjes of brokjes zo gezegd op plantaardige of weinig vlees basis(wiskas of eventuele goedkopere merken)
    Hill's of royal canin zijn twee van de betere merken die ik ken (NIET DAT ER NIET MEER ZIJN)
    waar meer vlees in zit,..
    IK voer ze hier zelf Hill's adult lambs,..
    Mijn katten smullen ervan en van menige mede fokers die ik ken gebruiken de meesten ook of hill's of royal canin.
    En ik voer ze dan ook lamshart als vers vlees,..
    Mijn excuus ik zei voor de nieren ,.maar bedoel de urine wegen,spiermassa,.spijsvertering....
    Ik sta vierkant achter deze twee merken,...
    En ken helaas niet het merk waar jij het over hebt,,...
    Maar zal ook vast wel goed wezen,..
    Iedereen voert wat hem of haar het beste lijkt,..
    De meeste fokkers die ik ken zijn de laatste tijd juist afgestapt van brokken omdat ze merkten dat hun kittens op vers vlees veel beter groeiden en met mooiere gewichten de deur uit gingen. En je hebt het over merken met veel vlees, in brokken zit natuurlijk altijd minder vlees dan in een complete versvleesvoeding.

    Orijen ken je niet, maar dat is juist een voer met een hoger vleesaandeel dan RC en Hills

    Katten zijn ook niet gemaakt om brokjes te eten, maar om prooien te eten. Dáar blijven de gebitjes pas echt schoon van, omdat de kat dan moet trekken en scheuren en het voer een schurende werking heeft op de tanden en een masserende werking op het tandvlees. Brokjes worden vaak in z'n geheel doorgeslikt en wanneer er wel op gekauwd wordt brokkelen ze uit elkaar bij contact met het puntje van de tand, terwijl tandplak juist ontstaat aan de bovenkant van de tand. Zover komt dat brokje niet.
    De meeste katten krijgen brokvoer en toch heeft 80% van de katten boven de drie jaar tandproblemen, dat is ook al een indicatie dat brokjes blijkbaar niet zo goed helpen tegen tandplak.
      maandag 19 oktober 2009 @ 10:59:38 #64
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73836345
    Ik ken ook alleen nog maar ( honden) fokkers die rauw voeren gelukkig!
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73844813
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 18:25 schreef dartchickie het volgende:

    Mijn poezen zijn niet zo heel erg gek van carnibest,..maar lamshart daarin tegen vinden ze heerlijk
    (als ze zwanger zijn of kittens hebben ,.eten ze het wel hoor)
    Bij mij krijgen de kittens twee x per dag versvoer en er staat voor hun ten alletijde brokjes klaar.
    De volwassen poezen zet ik 1 x per dag versvoer voor hun neus,...en ook continu brokjes,..

    Even wat anders: dat jij je zogende poezen en kittens in ieder geval deels vers voert. Ik raad je alleen aan om ook eens andere organen te geven want die bevatten ook goede mineralen en vitamines. Misschien eens lamsnieren proberen (kun je kopen bij een halalslager en da's niet duur) of een heel klein stukje lever (denk erom dit bevat heel veel vitamine A). Ook kun je eens denken aan andere diersoorten als kippehartjes en maagjes van de marktpoelier.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      maandag 19 oktober 2009 @ 15:02:14 #66
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73845035
    En juist niet alleen maar orgaanvlees geven maar ook spiervlees en zo. En es een karkasje of een kuikentje proberen!
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73845125
    Rustig aan beginnen Oh-oh die komt vanzelf wel bij versvoeren uit.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      maandag 19 oktober 2009 @ 15:08:27 #68
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73845266
    Ik zou gewoon met KVV beginnen en dan steeds meer echt vers erbij introduceren.
    Ik ga weer es een lading geitenribbetjes uitleggen vanavond voor die geiten van mij
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73846185
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 15:08 schreef oh-oh het volgende:
    Ik zou gewoon met KVV beginnen en dan steeds meer echt vers erbij introduceren.
    Ik ga weer es een lading geitenribbetjes uitleggen vanavond voor die geiten van mij
    Ga je d'r nou nog kannibalen van maken ook???
    pi_73850533
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef nieslief het volgende:
    Tsja ik blijf bij mijn mening brokken staat synoniem aan rotzooi met uitzondering van geperste brokken zoals bijv. Orijen.
    En Applaws schijnt ook erg goed te zijn hoewel ik met beide merken zelf geen ervaring heb.
    Orijen en Applaws zijn twee merken brokken die (nagenoeg) geen granen e.d. bevatten en waarvan ik op kattensite's lezen dat ze het erg goed doen bij de kenners en de fokkers.
    Porta 21 holistic trouwens ook, maar die bevat wel wat meer granen.
    pi_73851408
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 17:27 schreef Locusta het volgende:

    [..]

    En Applaws schijnt ook erg goed te zijn hoewel ik met beide merken zelf geen ervaring heb.
    Orijen en Applaws zijn twee merken brokken die (nagenoeg) geen granen e.d. bevatten en waarvan ik op kattensite's lezen dat ze het erg goed doen bij de kenners en de fokkers.
    Porta 21 holistic trouwens ook, maar die bevat wel wat meer granen.
    Kijk zo leer ik ook weer wat.

    Brokken en blik krijgen ze hier niet maar ik hou het in mijn achterhoofd voor onvoorziene omstandigheden.

    Carnibest krijgen ze hier trouwens ook niet meer aangezien ik zelf maal.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      maandag 19 oktober 2009 @ 19:11:15 #72
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73854176
    Carnivoer eend gaat er hier weer met lange tanden in, gelukkig vonden ze de rund heerlijk dus ik denk dat dat de vaste kost gaat worden hier.
    Ik neem voor onvoorziene omstandigheden en reisjes en zo meestel renske, nature diet of runner mee.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73862440
    Hier eten ze met plezier de Smuldier compleet. Die geef ik eens in de week i.v.m. de pens. Die is toch wel heeel gezond voor die beessies.

    Afgelopen keer heb ik menu met lam gemaakt. De keer ervoor met rund en de keer daarvoor met kippetjes.

    Ik hoop snel eend en parelhoen te kunnen bestellen vinden ze ook lekker.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73873966
    Mijn kitten heet op dit moment Applaws droogvoer. Na dit topic gelezen te hebben wil ik hem ook vers gaan voorschotelen. De dierenwinkel bij mij in de buurt heeft wel Carnibest voor honden, ik ga eens navragen of hij ook voor katten kan bestellen..Wat kan ik mijn kitten nog meer geven? Gekookte kip had ik al als tip gehad, maar zijn er nog meer dingen goed voor hem?
    And so the lion fell in love with the lamb
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:42:36 #75
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73874085
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 11:38 schreef Bamba het volgende:
    Mijn kitten heet op dit moment Applaws droogvoer. Na dit topic gelezen te hebben wil ik hem ook vers gaan voorschotelen. De dierenwinkel bij mij in de buurt heeft wel Carnibest voor honden, ik ga eens navragen of hij ook voor katten kan bestellen..Wat kan ik mijn kitten nog meer geven? Gekookte kip had ik al als tip gehad, maar zijn er nog meer dingen goed voor hem?
    Gewoon rauwe kip dus, of es wat rauwe sardientjes, rauw lamshart of zo?
    Maar eerst die cb eens proberen zou al heel tof zijn
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73874122
    Carnibest hond kun je ook rustig aan katten geven hoor. Er zit alleen wat groente en pens in. Niet iedere kat lust pens dus dat kun je ff testen met pensstaafjes of smuldier vlees compleet. Is toch wat goedkoper dan Carnibest.

    Als hij carnibest hond heeft kan hij ook kat bestellen.

    Er is geen speciaal kittenvoer van carnibest de enige regel is dat je meer moet geven dan op de verpakking staat omdat hij nog in de groei is.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73874269
    Rauwe kip kan dus ook? Bij de appie verkopen ze ook runderhart, kippenlevertjes en kippenhartjes. Kan ik dat ook geven? En hoeveel dan? Ik denk dat ik het voorlopig hou bij overdag de applaws brokken en 's avonds versvoer.
    And so the lion fell in love with the lamb
    pi_73874312
    Ooh carnibest hond kan ik dus ook aan hem geven? Dan ga ik dat eens proberen!!
    And so the lion fell in love with the lamb
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:51:04 #79
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73874347
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 11:48 schreef Bamba het volgende:
    Rauwe kip kan dus ook? Bij de appie verkopen ze ook runderhart, kippenlevertjes en kippenhartjes. Kan ik dat ook geven? En hoeveel dan? Ik denk dat ik het voorlopig hou bij overdag de applaws brokken en 's avonds versvoer.
    Ik zou gewoon eens met die cb beginnen en dan steeds iets nieuws erbij doen als ie het lekker vindt
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73874573
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 11:48 schreef Bamba het volgende:
    Rauwe kip kan dus ook? Bij de appie verkopen ze ook runderhart, kippenlevertjes en kippenhartjes. Kan ik dat ook geven? En hoeveel dan? Ik denk dat ik het voorlopig hou bij overdag de applaws brokken en 's avonds versvoer.
    Ga niet zomaar even een menutje in elkaar zetten. Je moet dan minimaal 3 verschillende organen gebruiken (15% van het totaal), daarnaast spiervlees (40% van het totaal, denk aan runderlappen,kipfilet,kopvleessnippers hacheevlees) en 45% botvlees (kippepootjes, vleugels, bevleesde karkassen van haas/konijn/kip/fazant/etc.). Zoveel mogelijk verschillende dieren, geen varkensvlees (i.v.m. de ziekte van aujeski), max. 5% lever, regelmatig hart, etc etc. Zodat je in pak´m beet 14 dagen een geheel menu hebt. Voor honden is het weer totaal anders.

    Zolang je carnibest geeft kun je rustig wat kleins extra geven maar dan zou ik niet kiezen voor orgaanvlees want dat zit al voldoende in de carnibest en dat mag maar 15% uitmaken van het gehele menu. Stukkie filet of rundergehakt is prima, je kunt ook naar de poelier en daar kippenekjes halen, die vinden ze ook lekker en zijn heel goed voor de tanden. Blijf er dan wel bij in de buurt.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73874629
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 11:38 schreef Bamba het volgende:
    Mijn kitten heet op dit moment Applaws droogvoer. Na dit topic gelezen te hebben wil ik hem ook vers gaan voorschotelen. De dierenwinkel bij mij in de buurt heeft wel Carnibest voor honden, ik ga eens navragen of hij ook voor katten kan bestellen..Wat kan ik mijn kitten nog meer geven? Gekookte kip had ik al als tip gehad, maar zijn er nog meer dingen goed voor hem?
    Dingetjes om op te kauwen, dus liefst vlees met een botje erin, zoals kippenpootjes of vleugeltjes. Nog beter zou zijn kippennekjes want die zijn lekker zacht, bij een kippenpootje krijgt een klein kitten het botje nog niet weg. De meeste kittens zijn ook gek op eendagskuikentjes, die hebben de meeste dierenwinkels die vers voer verkopen ook wel. (als je dat zelf niet te eng vindt )
    Ik voer zelf kwarteltjes, die hebben kleinere en zachtere botjes dan kip en de opvangkittens die we van de zomer hadden konden dat al eten toen ze 5 weken oud waren.
    Bij de poelier (bv op de markt) kun je wel eens kwartel kopen, of piepkuiken/poussin, dat zijn hele kleine kippetjes met zachte botjes. echt een aanrader voor kittens of voor oudere katten die moeten leren om vleesbot te eten.

    Lamshart raadde ik ook altijd iedereen aan, die fijne gemalen lamshartburgers van Rodi die je in de supermarkt kon kopen. Maar nu hoorde ik van de week dat Rodi failliet is
    Dus wanneer je lamshart wilt voeren dan zul je eerder hele lamshartjes moeten halen bij bv de islamitsche slagerij. (wil je ze gemalen dan kunnen ze het misschien wel door de gehaktmolen doen). Lamshart in reepjes gesneden is redelijk taai en dus ook wel goed voor de tandjes.
    pi_73874650
    Oke, bedankt voor alle uitleg! Ik zal straks eens naar de dierenwinkel gaan!
    And so the lion fell in love with the lamb
    pi_73905913
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 11:59 schreef Bamba het volgende:
    Oke, bedankt voor alle uitleg! Ik zal straks eens naar de dierenwinkel gaan!
    Vertel hebben ze het al gehad??
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73911167
    Vanavond krijgt hij het voor het eerst!!
    And so the lion fell in love with the lamb
    pi_73911574
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 13:10 schreef Bamba het volgende:
    Vanavond krijgt hij het voor het eerst!!
    Ben benieuwd.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_73923937
    Hij vond het heel erg lekker!!!
    And so the lion fell in love with the lamb
    pi_73931200
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 19:26 schreef Bamba het volgende:
    Hij vond het heel erg lekker!!!
    Mooi zo. Blij mee wezen hoor niet elke Kat ( toch?? ) lust het gelijk. Het kan nu alleen zo zijn dat ze geen brokken meer willen. Tenminste daar keken ze hier echt niet meer naar om.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      woensdag 21 oktober 2009 @ 22:34:43 #88
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_73931501
    Oh mooi Bamba!
    Blijven geven dus, super dat ie t meteen lekker vindt
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_73933956
    Hij heeft al de carnibest opgegeten en was net aan het mauwen, dus heb ik 'm een klein handje brokjes gegeven en die zijn nu alweer op . Smulpaap! . En het is een kat idd Nies
    And so the lion fell in love with the lamb
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:43:55 #90
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74008764
    Charlie vond de koeienoren lekker.

    Eeeww.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:48:54 #91
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74008820
    Werkt dat ook voor tanden, of doet het niets.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74008832
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 09:48 schreef Harajuku. het volgende:
    Werkt dat ook voor tanden, of doet het niets.
    Yup dat doet ut ook wel.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:59:33 #93
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74008960
    Hooray.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74009817
    Kijk een kippenekje of eendennekje (alleen zijn die wat groot vind ik voor mijn katten) is natuurlijk beter maar ik kan me goed voorstellen dat mensen daar moeite mee hebben. Wil je dat niet doen?? Dan zijn die kauworen prima.

    Ik weet niet of je honden hebt of katten hara?

    Voor honden kan een lap pens ook leuk zijn om aan te trekken en te knagen, mega gezond voor ze en super voor het tandenwerk. Doe dat alleen niet binnen want dat stinkt!!!!!

    Voor katten kun je denken aan een runderlapje ofzo.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:01:45 #95
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74009892
    Ik heb beide, maar Charlie is de hond. De kat zie ik nog niet echt aan zulke dingen knagen
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:08:19 #96
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74011241
    Runderoren, van die gedroogde bedoel je dan?
    Die liggen hier standaard in de speelgoedmand, samen met hoefjes en hazenoren.
    Vandaag krijgen ze nog es een lamstongetje , lamspens hebben ze eergisteren op
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74011275
    Stinkt die lamspens ook zo???
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:09:50 #98
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74011280
    Joa, van die gore bruine lappen. Moeke had ze meegenomen de laatste keer dat ze Carnibest haalde.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:12:04 #99
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74011330
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 12:09 schreef nieslief het volgende:
    Stinkt die lamspens ook zo???
    Ik vind hem wel meevallen, ik geloof dat deze redelijk schoon is ook.
    Ik knip hem in stukken voor het gespuis omdat ik niet wil dat ze dr mee gaan rondrennen.
    Koeienpens stinkt erger.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74011547
    Ik ga al over mijn nek van die vleescompleet van de Smuldier. Wat stinkt dat spul zeg. Ik wil niet eens weten hoe een vuile runderpens ruikt....
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zondag 1 november 2009 @ 22:19:25 #101
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_74296932
    Even een TVP, heb zelf ook een kat en ben nog aan het kijken wat het beste voor 'm is. Maar dit klinkt ook wel interessant.. Ga morgen even het hele topic doorlezen
    I never look back, darling. It distracts from the now.
    pi_74297032
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 01:30 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Ik vind het prima. Maar ik ken verder ook alleen Orijen, dus als iemand een lijstje wil maken.
    Toch even hierop terugkomen (ok, heeft ff geduurd )

    Voordelen "no-grain" brok (bijv. Orijen):
    - Bijna net zo goed voor het dier als vers
    - Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

    Nadelen:
    - Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
    - Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)
    pi_74297565
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:20 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Toch even hierop terugkomen (ok, heeft ff geduurd )

    Voordelen "no-grain" brok (bijv. Orijen):
    - Bijna net zo goed voor het dier als vers
    - Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

    Nadelen:
    - Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
    - Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)
    Toevoeging: vele malen goedkoper dan de premium brokken bijv. Royal Canin.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74297665
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:19 schreef Enfermera het volgende:
    Even een TVP, heb zelf ook een kat en ben nog aan het kijken wat het beste voor 'm is. Maar dit klinkt ook wel interessant.. Ga morgen even het hele topic doorlezen
    Als je overdonderd wil worden met info geef maar een gil ik weet nog wel meer websites.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zondag 1 november 2009 @ 22:32:54 #105
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_74297773
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:31 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Als je overdonderd wil worden met info geef maar een gil ik weet nog wel meer websites.
    Oh, graag! Ben zeker benieuwd. Ga het niet allemaal vanavond bekijken, maar wel zo snel mogelijk!
    I never look back, darling. It distracts from the now.
      zondag 1 november 2009 @ 22:34:23 #106
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74297872
    Ik kan me eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat een brok bijna net zo goed is als vers
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zondag 1 november 2009 @ 22:47:48 #107
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_74298711
    Wij geven al jaaaaaaaaren ditte, en dan in combi met een paar keer in de week vers, pens of hart, en dat bevalt prima
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
    pi_74299041
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:34 schreef Harajuku. het volgende:
    Ik kan me eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat een brok bijna net zo goed is als vers
    Het is eigenlijk meer dat de Orijen brok (e.a.) beter is dan de rest van de brokken. Voor mensen die geen rauw willen voeren maar wel beter voer aan hun huisdier willen geven een betere oplossing dan ik noem maar een merk Royal Canin.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zondag 1 november 2009 @ 22:57:51 #109
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74299333
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:52 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Het is eigenlijk meer dat de Orijen brok (e.a.) beter is dan de rest van de brokken. Voor mensen die geen rauw willen voeren maar wel beter voer aan hun huisdier willen geven een betere oplossing dan ik noem maar een merk Royal Canin.
    Ah, okay.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74299448
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:32 schreef Enfermera het volgende:

    [..]

    Oh, graag! Ben zeker benieuwd. Ga het niet allemaal vanavond bekijken, maar wel zo snel mogelijk!
    1: www.barfplaats.nl
    2. www.voernatuurlijk.nl (staat o.a. een hele vragenlijst op die beantwoord is door een schrijver van rauw diervoedingsboeken).
    3. www.biomentor.org (even verder klikken)
    4.www.carnibest.nl (fabrikant)
    5 www.versvoeding.nl (ik meen een versvoerhandelaar)
    6. www.omarmdetijger.nl
    7 www.huisdierendokter.nl/voeding.html

    Zo maar even wat hits van google op vers voeding kat.

    Die eerste twee zijn de interessantste met de meeste info. Let op aangezien er meerdere mensen met katten of honden zijn zijn er natuurlijk ook meerdere meningen. Er is ook weinig of geen onderzoek naar versvoer gedaan aangezien dat geld kost en tsja al die andere onderzoeken worden betaald door de diervoedingsfabrikanten. Basis is in ieder geval dat vers voer hoe dan ook beter is voor je kat of hond dan brokken bij allebei de sites. Je zult er weinig positiefs vinden over brokken voeding en ook niet over geperste brokken als Orijen.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zondag 1 november 2009 @ 23:06:48 #111
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74299766
    Is de OP naar wens zo?
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74300271
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 23:06 schreef Harajuku. het volgende:
    Is de OP naar wens zo?


    Misschien nog wat linkjes erin ofzo??
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74300514
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 23:06 schreef Harajuku. het volgende:
    Is de OP naar wens zo?
    Top!
      zondag 1 november 2009 @ 23:48:37 #114
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74301686
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 23:16 schreef nieslief het volgende:

    [..]



    Misschien nog wat linkjes erin ofzo??
    k Heb die linkjes van hierboven toegevoegd.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74301896
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 23:48 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    k Heb die linkjes van hierboven toegevoegd.
    Toppertje
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74302365
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:34 schreef Harajuku. het volgende:
    Ik kan me eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat een brok bijna net zo goed is als vers
    Om welke reden kan je je dat moeilijk voorstellen als ik vragen mag??
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      maandag 2 november 2009 @ 00:11:16 #117
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74302428
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 00:09 schreef prupke het volgende:

    [..]

    Om welke reden kan je je dat moeilijk voorstellen als ik vragen mag??
    Dat staat piekfijn uitgelegd in dit topic.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74302667
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 00:11 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Dat staat piekfijn uitgelegd in dit topic.
    Ik heb het topic gelezen hoor

    Maar ik mis denk ik het punt : wat piekfijn is uitgelegd door jou....
    Is het mogelijk dat je ff aangeeft in een linkje waar je het uitlegd?

    Dank je wel

    [ Bericht 0% gewijzigd door prupke op 02-11-2009 00:20:02 (tiepfaut) ]
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      maandag 2 november 2009 @ 00:21:03 #119
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74302720
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 00:19 schreef prupke het volgende:

    [..]

    Ik heb het topic gelezen hoor

    Maar ik mis denk ik het punt : wat piekfijn is uitgeled door jou....
    Is het mogelijk dat je ff aangeeft in een linkje waar je het uitlegd?

    Dank je wel
    Ik zeg nergens dat ík het in één post uitleg. Het is alle informatie uit elke post in dit topic, en daarom ga ik dat ook niet voor jou uitzoeken.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74303212
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 00:21 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Ik zeg nergens dat ík het in één post uitleg. Het is alle informatie uit elke post in dit topic, en daarom ga ik dat ook niet voor jou uitzoeken.
    Zelfs met alle info uit dit topic begrijp ik nog niet wat je nu precies bedoelt....

    Het was /is gewoon een vraag
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_74307032
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 00:09 schreef prupke het volgende:

    [..]

    Om welke reden kan je je dat moeilijk voorstellen als ik vragen mag??
    Da´s heel simpel. Het hele topic gaat over dat vers vlees voeren aan je huisdier zo vreselijk veel beter is voor de algemene conditie van je huisdier. Dat je huisdier dan minder tandplak (en dus tandsteen en dus tandartsingrepen en dus hoge rekeningen) en minder kans op blaas/nier problemen aangezien er minder afvalstoffen vrij komen. Dat de vacht ernorm verbeterd (aai ons lillie maar eens en vervolgens een andere HTK kat ril). Met als laatste argument dat er enorm veel vitamientjes enzo verloren gaan doordat de brok geexpalteerd (ik hoop dat ik het goed schrijf) wordt door verhitting boven de 150 graden. Om het nog maar niet te hebben over de toevoegingen die fabrikanten erin doen om het 'gezond' te maken.

    Da's dus het ene uiterste tegen het andere uiterste en dan is er dus nog een middenweg. De geperste brokken (Orijen e.d.). Als je eerst een heel verhaal hoort over hoe slecht brokken wel niet zijn, je je er een beetje in verdiept en vervolgens noemt iemand een ander alternatief voor brokken dan kan ik me indenken dat je je dat een beetje moeilijk kun voorstellen.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      maandag 2 november 2009 @ 09:46:50 #122
    252930 M0nr03
    seriously?!
    pi_74307109
    ik ben van de RC overgestapt op applaws en orijen harde brok.
    op de applaws staat een duidelijke richtlijn wat betreft de hoeveelheid te geven

    bij orijen (de proefverpakking van 400gr) staat dat niet, hoeveel gram moet ik per dag geven?

    ik wil zeker ook carnibest gaan proberen, hoewel ik niet weet hoe de kat daar op gaat reageren.
    het zachtvoer van alle bekende merken moest ze niets van hebben, ik heb nu blikjes van almo nature dat dus voor 75% uit vlees bestaat (de rest is bouillon) en dat likt ze de het hele bordje rond, echt happen is er niet bij, terwijl het wel grotere stukjes zijn.
    we zien het wel met deze kieskeurige eter.
    pi_74307812
    Bij deze even wat filmpjes ze dateren van een uitzending van 2004 en geven een boel info die absoluut niet achterhaald is.

    Kijk en geniet net zoals ik heb gedaan









    In het laatste filmpje laat hij zien dat je door het stellen van suggestieve vragen uitkomsten van onderzoeken kunt beinvloeden. Hij laat precies zien wat de diervoedingsfabrikanten met de consument doen!!!!

    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74307853
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 09:46 schreef M0nr03 het volgende:
    ik ben van de RC overgestapt op applaws en orijen harde brok.
    op de applaws staat een duidelijke richtlijn wat betreft de hoeveelheid te geven

    bij orijen (de proefverpakking van 400gr) staat dat niet, hoeveel gram moet ik per dag geven?

    ik wil zeker ook carnibest gaan proberen, hoewel ik niet weet hoe de kat daar op gaat reageren.
    het zachtvoer van alle bekende merken moest ze niets van hebben, ik heb nu blikjes van almo nature dat dus voor 75% uit vlees bestaat (de rest is bouillon) en dat likt ze de het hele bordje rond, echt happen is er niet bij, terwijl het wel grotere stukjes zijn.
    we zien het wel met deze kieskeurige eter.
    Orijen geen idee hoeveel je moet geven.

    Carnibest kun je in eerste instantie gewoon vermengen met de brok. Een theelepeltje per keer en dat opbouwen. Evt. wat gekookt water erover dan gaat het lekkerder ruiken voor je kat.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      Moderator maandag 2 november 2009 @ 10:23:24 #125
    236264 crew  capricia
    pi_74307904
    Orijen geef ik gewoon zoals iedere droge brok: De hele dag staat het er voor de katten.
    We geven het al zo'n 2 jaar, en tot nu toe zijn ze niet dik of zo geworden.
    Definitely not CIA
    pi_74308023
    Ik heb nog een filmpje gevonden waarin mensen laten zien wat er allemaal in brokken gaat.


    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74309839
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 00:09 schreef prupke het volgende:

    [..]

    Om welke reden kan je je dat moeilijk voorstellen als ik vragen mag??
    Ik ben dan wel Harajuku niet, maar wil wel even twee punten aanstippen die ik belangrijk vind:

    Droogvoer heet niet voor niets droog voer. Er zit maar zo'n 10% vocht in. Laat vocht nu net het belangrijkste element in voeding zijn. Katten drinken van nature bijna niets omdat ze sappige prooien eten en er daardoor op aangepast zijn op die wijze hun vocht binnen te krijgen. Veel mensen nemen maar voetstoots aan dat hun kat toch wel drinkt en zodoende wel evenveel vocht binnen zal krijgen. In werkelijkheid blijkt dat toch anders te liggen. Ui8t onderzoek is gebleken dat wanneer je het vocht uit voedsel en gedronken water optelt de kat die een nat dieet (blikvoer, vers, prooi) nuttigt altijd meer vocht binnenkrijgt dan een kat die droogvoer eet en dat moet aanvullen met water.
    Er bestaat ook onderzoek waar katten die droogvoer aten en vrij toegang tot drinkwater hadden maar half zoveel urine produceerden als katten die een nat voer aten. Een meer geconcentreerde urine en een minder regelmatige doorspoeling vanwege een afgenomen urinevolume geeft meer kans op vorming van gruis.

    Droogvoer voor katten wordt geëxtrudeerd en heeft daarom altijd een bron van zetmeel (ook de zogenoemde graanvrije brokjes hebben dit, die gebruiken gewoon aardappel oid, same difference) nodig zodat het brokje samenhang heeft. Een kat heeft die zetmeel niet nodig en kan er ook minder goed mee omgaan, katten hebben in tegenstelling tot mensen geen amylase in hun speeksel om zetmeel af te breken. Het blijft dus eerder aan de tanden hangen met alle gevolgen van dien. Tandplak en steen zetten zich af aan de bovenkant van de tand terwijl brokjes - in het geval dat ze gekauwd worden en niet in z'n geheel doorgeslikt - uit elkaar vallen na contact met het puntje van de tand.
    Een kattengebit is gemaakt om grote stukken voedsel te scheuren en te knippen, door aan de slag te gaan met stukken vlees en bot wordt de hele tand schoongeschuurd en het tandvlees gemasseerd. Dat is een effect wat bij brokken ontbreekt.
      maandag 2 november 2009 @ 14:45:28 #128
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_74316089
    Heb even de site van carnibest bekeken, en het ziet er veelbelovend uit! Ik zag dat er een zaak zit in mijn woonplaats die het verkoopt, dus ik ga daar binnenkort eens informeren!
    I never look back, darling. It distracts from the now.
      maandag 2 november 2009 @ 16:21:00 #129
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74319234
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 11:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

    [..]

    Ik ben dan wel Harajuku niet, maar wil wel even twee punten aanstippen die ik belangrijk vind:

    Droogvoer heet niet voor niets droog voer. Er zit maar zo'n 10% vocht in. Laat vocht nu net het belangrijkste element in voeding zijn. Katten drinken van nature bijna niets omdat ze sappige prooien eten en er daardoor op aangepast zijn op die wijze hun vocht binnen te krijgen. Veel mensen nemen maar voetstoots aan dat hun kat toch wel drinkt en zodoende wel evenveel vocht binnen zal krijgen. In werkelijkheid blijkt dat toch anders te liggen. Ui8t onderzoek is gebleken dat wanneer je het vocht uit voedsel en gedronken water optelt de kat die een nat dieet (blikvoer, vers, prooi) nuttigt altijd meer vocht binnenkrijgt dan een kat die droogvoer eet en dat moet aanvullen met water.
    Er bestaat ook onderzoek waar katten die droogvoer aten en vrij toegang tot drinkwater hadden maar half zoveel urine produceerden als katten die een nat voer aten. Een meer geconcentreerde urine en een minder regelmatige doorspoeling vanwege een afgenomen urinevolume geeft meer kans op vorming van gruis.

    Droogvoer voor katten wordt geëxtrudeerd en heeft daarom altijd een bron van zetmeel (ook de zogenoemde graanvrije brokjes hebben dit, die gebruiken gewoon aardappel oid, same difference) nodig zodat het brokje samenhang heeft. Een kat heeft die zetmeel niet nodig en kan er ook minder goed mee omgaan, katten hebben in tegenstelling tot mensen geen amylase in hun speeksel om zetmeel af te breken. Het blijft dus eerder aan de tanden hangen met alle gevolgen van dien. Tandplak en steen zetten zich af aan de bovenkant van de tand terwijl brokjes - in het geval dat ze gekauwd worden en niet in z'n geheel doorgeslikt - uit elkaar vallen na contact met het puntje van de tand.
    Een kattengebit is gemaakt om grote stukken voedsel te scheuren en te knippen, door aan de slag te gaan met stukken vlees en bot wordt de hele tand schoongeschuurd en het tandvlees gemasseerd. Dat is een effect wat bij brokken ontbreekt.
    Dat laatste stuk, dat geldt dus ook voor Orijen? Ik meende dat dat no-grain is
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74319413
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 16:21 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Dat laatste stuk, dat geldt dus ook voor Orijen? Ik meende dat dat no-grain is
    Orijen is geperst en niet geextrudeerd (ja dat moeilijke woord ja waar ik alweer niet op kan komen) maar daar zit dus wel zetmeel in in de vorm van gestoomde aardappels en tapioca.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      maandag 2 november 2009 @ 16:28:07 #131
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74319488
    Daarom ben ik nu ook zo blij met dat carnivoer ipc carnibest, dat is dus echt graanvrij , in cb zit nog wel wat aan graan. De honden moesten echt ff wennen, de structuur is heel anders door het ontbreken van dat graan.
    Ze hebben zaterdag trouwens lekker gebarft weer, 2 kippenruggen en 1 lamspensje, verdeeld over 4 hondjes, die kipkarkassen gingen er echt met smaak ik, zelfs Chico kreeg ze weg, zonder snijtanden
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      maandag 2 november 2009 @ 16:30:26 #132
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74319569
    En is dat kleine graanaandeel in CB slecht dan? Lijkt mij toch niet?
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74319778
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 16:30 schreef Harajuku. het volgende:
    En is dat kleine graanaandeel in CB slecht dan? Lijkt mij toch niet?
    Ook in de natuur krijgen honden en katten kleine hoeveelheden plantaardige materialen binnen, uit de maag en ingewanden van hun prooidieren. Het allerbelangrijkste is denk ik dat goed dierenvoer graan alleen maar als bijbestandeel heeft, niet als hoofdbestanddeel (wat wel het geval is bij de Whiskassen, Felixen en misschien zelfs bij de "premium" voeders)
      maandag 2 november 2009 @ 16:35:46 #134
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74319779
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 16:30 schreef Harajuku. het volgende:
    En is dat kleine graanaandeel in CB slecht dan? Lijkt mij toch niet?
    Nou nee maar als t zonder kan liever zonder gewoon hoor
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      maandag 2 november 2009 @ 16:42:25 #135
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74319923
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 16:35 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Ook in de natuur krijgen honden en katten kleine hoeveelheden plantaardige materialen binnen, uit de maag en ingewanden van hun prooidieren. Het allerbelangrijkste is denk ik dat goed dierenvoer graan alleen maar als bijbestandeel heeft, niet als hoofdbestanddeel (wat wel het geval is bij de Whiskassen, Felixen en misschien zelfs bij de "premium" voeders)
    Dat dacht ik ja. Nou ja, ik vind CB prrrrrrrrima zo.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74320079
    En mij (en Ivory) bevalt Orijen na 'n maandje erg goed. Haar ontlasting gaat duidelijk een stuk makkelijker en ik heb het idee dat ze zich ook gewoon prettiger voelt. Ze zeurt nog wel veel, maar dat is denk ik gewoon de leeftijd
      Moderator maandag 2 november 2009 @ 17:40:52 #137
    236264 crew  capricia
    pi_74321679
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 16:47 schreef anboni het volgende:
    En mij (en Ivory) bevalt Orijen na 'n maandje erg goed. Haar ontlasting gaat duidelijk een stuk makkelijker en ik heb het idee dat ze zich ook gewoon prettiger voelt. Ze zeurt nog wel veel, maar dat is denk ik gewoon de leeftijd
    Goed spul, he!
    Bij ons was de vacht binnen 3 weken een stuk mooier en glanzender...sindsdien nooit meer wat anders in huis. En af en toe een beetje CB voor de lekkere trek...
    Definitely not CIA
      Moderator maandag 2 november 2009 @ 17:41:54 #138
    236264 crew  capricia
    pi_74321705
    Ik vraag me trouwens af hoe jullie Orijen uitspreken.
    Zeg je letterlijk 'Oreien' of zeg je 'Origen' (op zijn engels)?

    Heb nou beide namen bij de speciaalzaak gehoord.
    Definitely not CIA
    pi_74322976
    Ik heb het geloof ik nog nooit echt uitgesproken, maar als ik eraan denk, neig ik richting engels-achtig Origin.
    pi_74324768
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 16:35 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Ook in de natuur krijgen honden en katten kleine hoeveelheden plantaardige materialen binnen, uit de maag en ingewanden van hun prooidieren.
    Ik heb geen verstand van honden maar volgens mij zijn ook niet alle mensen die vers voeren aan de hond het 100% eens met deze bewering.
    Het zou mij niet verbazen wanneer dit verhaal door voerfabrikanten de wereld in is geholpen om uit te leggen waarom er een heel mengsel aan kippenvoer in kattenbrokken zit.

    Katten zijn kieskeurige mormels die meestal met uiterste precisie de stukjes uitzoeken die ze wel/niet opeten. Het maagdarmstelsel wordt vaak helemaal niet opgegeten, dus dan klopt bovenstaand verhaal al niet meer.
    Kijk bv maar eens op de site whatjeffkilled.com (of niet, als je niet tegen halfopgegeten prooidieren kunt, maar foto's van overgelaten ingewanden hier: http://www.whatjeffkilled.com/061906.html )
    Mijn katten eten het maagdarmkanaal van hun hele prooidieren meestal ook niet op. Enkel wanneer ik muisjes voer die te klein zijn om te ontleden worden ze in hun geheel opgegeten.

    Het idee dat een kat ook de hele maaginbhoud opeet is zelfs een gevaarlijke misvatting gebleken; er is een studie uitgevoerd naar IBD bij katten waarbij de testkatten rauw konijn wat in z'n geheel gemalen was gevoerd kregen. Dat bleek een totaal verkeerde aanpak; het gedwongen laten opeten van de maaginhoud van de konijnen (kan wel 20% van het totale dier zijn!) zorgde er mede voor dat de balans qua voedingsstoffen verstoord raakte en katten doodgingen aan taurinegebrek. Als de katten het konijn gevoerd gekregen hadden zonder die nutteloze maagdarminhoud dan was het taurinegehalte van de konijnen wel voldoende geweest.

    En dan nog; er is een heel verschil tussen graan in het spijsverteringskanaal van een veldmuis en graan in een kattenbrokje. In een prooidier wordt het namelijk voorverteerd door de verteringsenzymen van het prooidier. Geef je dat graan in niet-voorverteerde vorm door het voer dan kan de kat er zelf maar weinig mee aanvangen, want die is geëvolueerd om vlees te eten en is dus een hoop verteringsenzymen voor plantaardig materiaal gedurende de evolutie verloren omdat ze toch nutteloos waren.
    pi_74325322
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 16:25 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Orijen is geperst en niet geextrudeerd (ja dat moeilijke woord ja waar ik alweer niet op kan komen) maar daar zit dus wel zetmeel in in de vorm van gestoomde aardappels en tapioca.
    Heb je het dan ook over kattenvoer ? Ik heb namelijk nog geen enkel kattenvoer kunnen vinden wat echt geperst is, het enige kattenvoer waarvan ik online vond dat het "baked" was, flint river ranch, bleek voor het kattenvoer toch te extruderen en vervolgens te bakken

    Tijdens een info dag over kattenvoer van een rasclub waar zowel voorstanders van brok en vers lezingen gaven vertelde een mevrouw van Prins petfoods dat zij al een paar keer een poging hebben ondernomen geperste kattenbrokken te ontwikkelen maar dat het uiteindelijk steeds mislukt omdat de katten ze gewoon niet willen eten.

    Als Orijen kattenvoer ook geperst zou zijn, kun je me dan een linkje geven ofzo waar ik dat terug kan vinden ? Want dat vind ik dan wel interessant

    Heb als het goed is nog wat Orijen brokjes liggen die ik van de zomer had gekocht om de opvangers brok te leren eten, zal gelijk zelf de proef op de som nemen en ze in een glaasje water gooien om te zien of ze langzamer uit elkaar vallen dan geëxtrudeerde brokken.
    pi_74327373
    Ben ff op zoek naar wat info over hoe Orijen dan precies wordt zoals het is, daarbij kwam ik op 'n website dit White Paper tegen, met daarin een uiteenzetting van de redenen voor "Biologically appropriate pet food".

    Ik kan verder zogauw niets vinden over hoe ze de brokjes brokjes maken, maar misschien dat jouw experiment al e.e.a. laat zien.
    pi_74332343
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 19:41 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

    [..]

    Heb je het dan ook over kattenvoer ? Ik heb namelijk nog geen enkel kattenvoer kunnen vinden wat echt geperst is, het enige kattenvoer waarvan ik online vond dat het "baked" was, flint river ranch, bleek voor het kattenvoer toch te extruderen en vervolgens te bakken

    Tijdens een info dag over kattenvoer van een rasclub waar zowel voorstanders van brok en vers lezingen gaven vertelde een mevrouw van Prins petfoods dat zij al een paar keer een poging hebben ondernomen geperste kattenbrokken te ontwikkelen maar dat het uiteindelijk steeds mislukt omdat de katten ze gewoon niet willen eten.

    Als Orijen kattenvoer ook geperst zou zijn, kun je me dan een linkje geven ofzo waar ik dat terug kan vinden ? Want dat vind ik dan wel interessant

    Heb als het goed is nog wat Orijen brokjes liggen die ik van de zomer had gekocht om de opvangers brok te leren eten, zal gelijk zelf de proef op de som nemen en ze in een glaasje water gooien om te zien of ze langzamer uit elkaar vallen dan geëxtrudeerde brokken.
    Gut dat wist ik niet ik heb die info ook alleen maar van de orijen website en verschillende andere fora, maar ik moet erbij zeggen dat hier helemaal geen koolhydraten gevoerd worden behalve wat dan toevallig in het maagje zit voordat het door de molen gaat. Ik maal zelf de menu´tjes voor de beessies hier. Ik blijf er wel bij dat het beter voer is dan bijv. Whiskas. Ik had laatst een goeie site met ook produktie-info die heb ik doorgegeven aan mijn schoonzus die wil geen rauw vlees voeren maar wel van dat geouwehoer met verschillende dieten voor 3 verschillende katten af.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      dinsdag 3 november 2009 @ 09:10:29 #144
    252930 M0nr03
    seriously?!
    pi_74340353
    ik zit dit topic met grote interesse te lezen.
    omdat ik en applaws en orijen en nog een purina zak in huis had (die kotste de kat meteen uit dus dat krijgt ze niet meer) heb ik 3 glaasjes koud water met de 3 verschillende brokjes erin staan.

    ik heb de brokjes 10 min in het water laten staan en 3 meet momenten in gepast
    1ste meetmoment, direct na het brokje in het water is gestopt
    - orijen blijft net als purina drijven, de applaws zat meteen naar de bodem.
    ik geef de orijen en de purina beide een zetje met mijn vinger en nu zinkt orijen brokje ook, die van purina blijft drijven.

    tweede meetmoment
    - bij de purina zie je al wat stukje los komen, bij de orijen ook, maar veel minder en misschien komt dat door de wrijving met mijn vinger
    bij applaws bestaat het brokje nog uit 1 stuk

    - derde meet moment
    de purina ziet eruit als een zompige spons heet nog meer stukjes los gelaten en is duidelijk niet van dezelfde kwaliteit als de orijen en applaws
    de orijen laat (en dit kan door de vorm komen) iets meer stukje los dan de applaws maar beide brokjes zien er nog vrij solide uit. deze stukjes zijn nog telbaar itt die van purina

    ik ben gestopt na 10 min, dus heb de brokjes niet uit elkaar zien vallen.

    de conclusie is dat de brokjes van orijen en applaws minder snel uit elkaar vallen dan die van purina.
    in koud water. wat gaat er gebeuren als ik kokend water gebruik

    *is water aan het opzetten*

    wat je al niet doet op je vrije dag :p
      dinsdag 3 november 2009 @ 09:43:54 #145
    252930 M0nr03
    seriously?!
    pi_74341053


    voor de resultaten 10 minuten kokend water maar even een foto gemaakt

    van links naar rechts
    orijen, applaws, purina
    pi_74341445
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 09:10 schreef M0nr03 het volgende:
    wat je al niet doet op je vrije dag :p
    Geweldig!!!!!

    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74341892
    Dus kunnen we hieruit concluderen dat Orijen en Applaws beide inderdaad geperst zijn? of is dat nog net iets te kort door de bocht?
      dinsdag 3 november 2009 @ 10:16:55 #148
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74341900
    Geweldig!
    Maar wat heeft de oplosbaarheid in water met de spijsvertering van het dier te maken?
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74342869
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 10:16 schreef oh-oh het volgende:
    Geweldig!
    Maar wat heeft de oplosbaarheid in water met de spijsvertering van het dier te maken?
    Volgens mij niets maar het ging meer om het geperste of gebakken (geex- laat maar dat moeilijke woord) idee van die brok. Je zou aan de tijd die het duurt om uit elkaar te vallen kunnen zien of het geperst of -moeilijk woord- is. En dus of mijn stelling dat orijen/aplawa/acana gezonder is dan de in dit voorbeeld gebruikte purina klopt.

    Wat ik wel gevonden heb is dat de orijen/aplaws/acana brokken wel verhit worden maar niet zo hoog als de 'gewone' brokken. Ze worden verhit tot 90 graden.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      dinsdag 3 november 2009 @ 11:12:37 #150
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74343338
    Geëxpandeerd?
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74343402
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 11:12 schreef Harajuku. het volgende:
    Geëxpandeerd?
    Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dat te typen he....
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      dinsdag 3 november 2009 @ 12:01:53 #152
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74344858
    't Is ook geen woord wat je dagelijks gebruikt natuurlijk.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      dinsdag 3 november 2009 @ 12:27:54 #153
    252930 M0nr03
    seriously?!
    pi_74345591
    het lijkt idd dat de brokken van Orijen en Aplaws (of hoe je dat ook schrijft) geperst zijn
    pi_74345859
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 17:41 schreef capricia het volgende:
    Ik vraag me trouwens af hoe jullie Orijen uitspreken.
    Zeg je letterlijk 'Oreien' of zeg je 'Origen' (op zijn engels)?

    Heb nou beide namen bij de speciaalzaak gehoord.
      dinsdag 3 november 2009 @ 19:14:50 #155
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74359476
    Hoeveel Carnibest geven jullie je kat? Jazz weegt een kilo of 4 denk ik, misschien iets minder of meer. Hij krijgt een half schijfje per keer en daarmee blijft hij goed op gewicht. Dat is een schijfje van 2cm breed of zo.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      dinsdag 3 november 2009 @ 22:15:26 #156
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74366853
    Ik lees al een poosje mee en ik ben van plan morgen maar eens naar de dierenwinkel hier te gaan die Carnibest verkoopt. Reden is aan de ene kant dat ik er veel positiefs over lees, maar vooral ook omdat het niet echt beter gaat met onze poes die (denken we) een voedselallergie heeft. Ze krijgt nu al 4 weken hypoallergeen voedsel maar in die tijd is het niet verbeterd (eerder verslechterd) vandaag ligt ze weer helemaal open...zo zielig, ze heeft zoveel jeuk..

    Ik weet dat ik eigenlijk 8 tot 9 weken met dit voedsel door zou moeten gaan, maar na alle info over versvoer/carnibest wil ik toch wel -los van het allergieverhaal- graag daarop overstappen. Is natuurlijk nog niet gezegd dat het meteen over is, maar nu is het ook niets voor haar.
    Mocht het nou met carnibest ook niet gaan dan moeten we toch maar aan een eliminatiedieet gaan beginnen. Maar poehee ik houd heel veel van onze katten en als het moet dan moet het, maar het is niet echt mijn eerste keuze zeg maar.

    Ik ben wel benieuwd of ze (ik wil meteen de andere 2 ook overzetten) het wat vinden!
    klerkje
      Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 22:25:02 #157
    236264 crew  capricia
    pi_74367298
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Harajuku. het volgende:
    Hoeveel Carnibest geven jullie je kat? Jazz weegt een kilo of 4 denk ik, misschien iets minder of meer. Hij krijgt een half schijfje per keer en daarmee blijft hij goed op gewicht. Dat is een schijfje van 2cm breed of zo.
    En dat is het enige wat hij krijgt?
    Lijkt me zo weinig...
    Definitely not CIA
      Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 22:25:52 #158
    236264 crew  capricia
    pi_74367335
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef Spiegelei het volgende:
    Ik lees al een poosje mee en ik ben van plan morgen maar eens naar de dierenwinkel hier te gaan die Carnibest verkoopt. Reden is aan de ene kant dat ik er veel positiefs over lees, maar vooral ook omdat het niet echt beter gaat met onze poes die (denken we) een voedselallergie heeft. Ze krijgt nu al 4 weken hypoallergeen voedsel maar in die tijd is het niet verbeterd (eerder verslechterd) vandaag ligt ze weer helemaal open...zo zielig, ze heeft zoveel jeuk..

    Ik weet dat ik eigenlijk 8 tot 9 weken met dit voedsel door zou moeten gaan, maar na alle info over versvoer/carnibest wil ik toch wel -los van het allergieverhaal- graag daarop overstappen. Is natuurlijk nog niet gezegd dat het meteen over is, maar nu is het ook niets voor haar.
    Mocht het nou met carnibest ook niet gaan dan moeten we toch maar aan een eliminatiedieet gaan beginnen. Maar poehee ik houd heel veel van onze katten en als het moet dan moet het, maar het is niet echt mijn eerste keuze zeg maar.

    Ik ben wel benieuwd of ze (ik wil meteen de andere 2 ook overzetten) het wat vinden!
    Lijkt me zeker het proberen waard. Rot voor de katten en ook voor jou!
    Als je overschakelt, doe dat dan rustig aan. De maagjes van de katten moeten wel vaak even wennen aan rauwvoer.
    Definitely not CIA
    pi_74374394
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef Spiegelei het volgende:
    Ik lees al een poosje mee en ik ben van plan morgen maar eens naar de dierenwinkel hier te gaan die Carnibest verkoopt. Reden is aan de ene kant dat ik er veel positiefs over lees, maar vooral ook omdat het niet echt beter gaat met onze poes die (denken we) een voedselallergie heeft. Ze krijgt nu al 4 weken hypoallergeen voedsel maar in die tijd is het niet verbeterd (eerder verslechterd) vandaag ligt ze weer helemaal open...zo zielig, ze heeft zoveel jeuk..

    Ik weet dat ik eigenlijk 8 tot 9 weken met dit voedsel door zou moeten gaan, maar na alle info over versvoer/carnibest wil ik toch wel -los van het allergieverhaal- graag daarop overstappen. Is natuurlijk nog niet gezegd dat het meteen over is, maar nu is het ook niets voor haar.
    Mocht het nou met carnibest ook niet gaan dan moeten we toch maar aan een eliminatiedieet gaan beginnen. Maar poehee ik houd heel veel van onze katten en als het moet dan moet het, maar het is niet echt mijn eerste keuze zeg maar.

    Ik ben wel benieuwd of ze (ik wil meteen de andere 2 ook overzetten) het wat vinden!
    Ik zou zelf zo snel mogelijk overstappen en dan in eerste instantie CB natuurvoer geven en niets anders (er zijn meerder varianten) en ik zou even op www.barfplaats.nl kijken en je voorstellen. Daar zitten ook dierenartsen die je adviezen kunnen geven en meerdere mensen met katten met een allergie.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      woensdag 4 november 2009 @ 13:44:36 #160
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74383709
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 08:17 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Ik zou zelf zo snel mogelijk overstappen en dan in eerste instantie CB natuurvoer geven en niets anders (er zijn meerder varianten) en ik zou even op www.barfplaats.nl kijken en je voorstellen. Daar zitten ook dierenartsen die je adviezen kunnen geven en meerdere mensen met katten met een allergie.
    Net bij de dierenwinkel geweest. Daar zeiden ze ook dat ik in 1 keer kon overstappen, maar dat sommige katten het niet meteen eten enzo (wist ik al door jullie allemaal ). In de koelkast ontdooien, een uurtje voor je het geeft uit de koelkast (dan is de ergste kou eraf, katten houden niet van koud vlees) en in het begin kan je het een beetje opwarmen (au bain marie) om het aantrekkelijker te maken.
    Ze stelde ook voor om wat foto's van de Duplo (de allergische poes) te maken zodat je echt goed kan zien of het resultaat heeft.
    Ik heb nu genoeg tot na het weekend dus ik ben benieuwd, jammer dat die rol nu eerst moet ontdooien, ik ben zo nieuwgierig of ze het wat vinden, bovendien ben ik morgen ook nog eens de hele dag weg (man is wel thuis).

    Ik heb me ook aangemeld bij barfplaats, moet nog een bevestiging enzo krijgen (of misschien heb ik die al? nog niet in m'n mail gekeken), maar inderdaad dat forum heb ik ook al eens afgesnuffeld.
    klerkje
      woensdag 4 november 2009 @ 13:47:04 #161
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74383785
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Harajuku. het volgende:
    Hoeveel Carnibest geven jullie je kat? Jazz weegt een kilo of 4 denk ik, misschien iets minder of meer. Hij krijgt een half schijfje per keer en daarmee blijft hij goed op gewicht. Dat is een schijfje van 2cm breed of zo.
    Op de rollen die ik net heb gekocht staat 30 tot 40 gram per kg lichaamsgewicht bij volwassen katten.
    Dus voor Jazz 120 tot 160 gram per dag dan.
    En mijn rollen zijn 500 gram per stuk, wat bedoel jij met en schijfje? Zijn dat andere verpakkingen?
    klerkje
    pi_74389186
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 13:47 schreef Spiegelei het volgende:

    [..]

    Op de rollen die ik net heb gekocht staat 30 tot 40 gram per kg lichaamsgewicht bij volwassen katten.
    Dus voor Jazz 120 tot 160 gram per dag dan.
    En mijn rollen zijn 500 gram per stuk, wat bedoel jij met en schijfje? Zijn dat andere verpakkingen?
    Volgens mij snijd Hara telkens een plak eraf.

    Die gewichten zijn maar een indicatie hoor ik voer op hert oog te dik iets minder te dun iets meer. Niet elke kat is hetzelfde.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      woensdag 4 november 2009 @ 17:01:54 #163
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74390766
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 22:25 schreef capricia het volgende:

    [..]

    En dat is het enige wat hij krijgt?
    Lijkt me zo weinig...
    Ja, dat vindt iedereen dus vraag ik hier eens.
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 16:21 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Volgens mij snijd Hara telkens een plak eraf.

    Die gewichten zijn maar een indicatie hoor ik voer op hert oog te dik iets minder te dun iets meer. Niet elke kat is hetzelfde.
    Ja, dat bedoel ik. En wij voeren dus ook niet met richtlijn maar met oog. In t begin kreeg ie meer maar dat was teveel voor hem, na dit is ie voldaan en zo blijft ie prima op gewicht

    Maar als ik dan hoor wat andere katten krijgen
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      woensdag 4 november 2009 @ 18:06:24 #164
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74392650
    Meh, hij heeft vandaag al twee keer een heel schijfje gehad omdat ik nu bang ben dat ik hem ondervoed .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74400736
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 18:06 schreef Harajuku. het volgende:
    Meh, hij heeft vandaag al twee keer een heel schijfje gehad omdat ik nu bang ben dat ik hem ondervoed .
    Doe nou niet Hara je doet het wel goed. Als jouw kat levendig, gezellig en vol is en goed op gewicht en mooi gespierd is het niks aan het handje.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      donderdag 5 november 2009 @ 20:01:17 #166
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74431301
    @ Harajuku: ohw ja dan had ik het niet goed begrepen.

    Ik heb ze vandaag carnibest natuurvoer gegeven. De jongens (volwassen kater en katertje van 6 maanden) stonden werkelijk te springen toen ik ermee bezig was. Gewoon recht uit de koelkast in hun bakjes en vreten maar. Die zijn dus wel blij. Nou at Mobi (kitten) toch altijd al als een bootwerker, maar Lego was de laatste maanden wat ja, teleurgesteld in z'n eten ofzo, hij keek altijd zo alsof het hem tegenviel.
    Vanmorgen en vanmiddag die carnibest vind ie ook heerlijk, nou dat is mooi, maar het ging mij natuurlijk om Duplo onze dame met de jeuk. Nou ja, ik zeg niet voor niets dame want mevrouw had er niet zo'n zin in.
    Interessant vond ze het zeker, maar eten: nope. Beetje opgewarmd en er een paar blokjes ingeduwd: ze vond het duidelijk interessanter maar eten: nope
    Vanmiddag heeft ze wel iets gegeten, maar niet van harte, nu wilde ze het weer niet eten.

    ik was er al een beetje bang voor, mevrouw vond die zakjes natvoer die ik weleens tussendoor gaf ook niet zoveel. Ze houdt niet van die nattige substantie ofzo.
    Maar ik geef nog niet op, ze zal toch wel een keer zo'n honger krijgen dat ze het gewoon eensecht probeert en dan zien we verder, tis nog maar dag 1.
    klerkje
    pi_74435650
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 20:01 schreef Spiegelei het volgende:
    @ Harajuku: ohw ja dan had ik het niet goed begrepen.

    Ik heb ze vandaag carnibest natuurvoer gegeven. De jongens (volwassen kater en katertje van 6 maanden) stonden werkelijk te springen toen ik ermee bezig was. Gewoon recht uit de koelkast in hun bakjes en vreten maar. Die zijn dus wel blij. Nou at Mobi (kitten) toch altijd al als een bootwerker, maar Lego was de laatste maanden wat ja, teleurgesteld in z'n eten ofzo, hij keek altijd zo alsof het hem tegenviel.
    Vanmorgen en vanmiddag die carnibest vind ie ook heerlijk, nou dat is mooi, maar het ging mij natuurlijk om Duplo onze dame met de jeuk. Nou ja, ik zeg niet voor niets dame want mevrouw had er niet zo'n zin in.
    Interessant vond ze het zeker, maar eten: nope. Beetje opgewarmd en er een paar blokjes ingeduwd: ze vond het duidelijk interessanter maar eten: nope
    Vanmiddag heeft ze wel iets gegeten, maar niet van harte, nu wilde ze het weer niet eten.

    ik was er al een beetje bang voor, mevrouw vond die zakjes natvoer die ik weleens tussendoor gaf ook niet zoveel. Ze houdt niet van die nattige substantie ofzo.
    Maar ik geef nog niet op, ze zal toch wel een keer zo'n honger krijgen dat ze het gewoon eensecht probeert en dan zien we verder, tis nog maar dag 1.
    Ze moet wel wat eten hoor katten kunnen leverproblemen krijgen bij niet eten en sommigen kunnen het echt volhouden tot het te laat is. Misschien wat kattemelk erover doen of even kokend water erop gieten dat maakt geur vrij uit het vlees. En anders bij elk bakje brokjes een theelepeltje CB doen en dat uitbreiden naar meer CB minder brok. Na 15 minuten bakje weghalen over een paar uur een nieuwe poging.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      donderdag 5 november 2009 @ 22:24:42 #168
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74437113
    Jazz wilde het eerst ook niet eten, Spiegelei. Toen dacht ik gewoon Ja daaaaaag, t is dit of niets en hij zal wel honger krijgen.
    Dus 's ochtends wat Carnibest neergezet, na 15 minuten weggehaald. 's Middags wat Carnibest, na 15 minuten weer weggehaald. 's Avonds wat Carnibest, beetje gegeten en na 15min weer weg. De volgende dag ging in één keer zijn bakje leeg en sindsdien vindt hij het keilekker.
    Dit moet je natuurlijk geen week lang gaan doen hè.

    Soms moeten ze ook gewoon aan de structuur wennen enzo, want het is hartstikke anders dan brok natuurlijk.

    Laat je een hele rol in één keer ontdooien trouwens
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74437588
    Ik laat de rol in 1 keer ontdooien. Je kunt hem een paar dagen bewaren en aangezien er hier een rol per 2 dagen doorheen gaat is dat goed te doen.

    Doet Jazz het echt zo goed op zo weinig CB? Dan moet ik mijn porties misschien wat naar beneden gaan aanpassen. Satsu eet er goed van en Naartjie ook, maar Yoko heeft er nog niet zoveel belangstelling voor. Even in de gaten houden als ik helemaal over ga, nu kan ze nog volop kittenbrokken eten natuurlijk.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      donderdag 5 november 2009 @ 22:40:07 #170
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74437803
    Oh ja, jij hebt natuurlijk een 500gr rol. Wij halen per keer 3 schijfjes of zo ervan af, omdat het max 2 dagen in de koelkast mocht. Maar ik vergeet steeds dat er 500gr worsten zijn

    Ja, en Jazz is ook niet heel klein of zo. Maar hij bleef zo perfect op gewicht, prachtige vacht, actief (voor een kat dan ) Ja, gewoon goed. Denk dat ie nu met een heel schijfje ook binnenkort te dik gaat worden
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      donderdag 5 november 2009 @ 22:57:49 #171
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74438499
    Die hoeveelheden moet je echt per dier bekijken.
    Karel en Kees krijgen echt minder dan 1 eetlepel, en die rennen de hele dag en zijn alles behalve mager.
    Billy weegt niet eens 2 keer zo veel als Karel maar eet wel 6 keer zo veel, die heeft het echt nodig.
    En Chico is het oudste en het minst actief en die eet nowadays zelfs meer dan Billy, die heeft in de winter veel meer brandstof nodig.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      donderdag 5 november 2009 @ 22:58:25 #172
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74438523
    Oh en Hara, het kan 4 dagen in de koelkast
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74438789
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Cat22 het volgende:
    Ik laat de rol in 1 keer ontdooien. Je kunt hem een paar dagen bewaren en aangezien er hier een rol per 2 dagen doorheen gaat is dat goed te doen.

    Doet Jazz het echt zo goed op zo weinig CB? Dan moet ik mijn porties misschien wat naar beneden gaan aanpassen. Satsu eet er goed van en Naartjie ook, maar Yoko heeft er nog niet zoveel belangstelling voor. Even in de gaten houden als ik helemaal over ga, nu kan ze nog volop kittenbrokken eten natuurlijk.
    Waarom heb jij nog kittenbrokken staan dan? Die heb je eigenlijk helemaal niet nodig CB is compleet ook voor kittens.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      donderdag 5 november 2009 @ 23:06:27 #174
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74438850
    Ik vroeg me hetzelfde af. Billy heeft nooit een puppybrokje gegeten, die is gespeend met cb
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74438894
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 23:06 schreef oh-oh het volgende:
    Ik vroeg me hetzelfde af. Billy heeft nooit een puppybrokje gegeten, die is gespeend met cb
    Oh wacht Redcat kittens. Is het misschien makkelijker om de kittens te laten adopteren als ze brokken gewend zijn.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      donderdag 5 november 2009 @ 23:13:37 #176
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74439129
    Redcat levert die brokken toch aan de gezinnen. Anders zou je voor elk nest zelf moeten betalen neem ik aan.

    En ja, Ohoh, die discussie hadden we eerder ook al maar op de site zelf staat 2 dagen dus dat houd ik dan maar aan. Al gooi ik t niet weg als t er een derde dag ligt of zo.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      donderdag 5 november 2009 @ 23:29:31 #177
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74439674
    Ik heb t van een producent zelf dat het 4 dagen kan hoor, en je ziet het ook als je het 4 dagen bewaart in de koeling, dat het makkelijk kan
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74443886
    We hebben bij de Appie nu ipv Rodi het Smuldier assortiment. Is dat nou net zo goed voor een kat als Carnibest? Ik heb het gisteren aan Gizmo gegeven en die was er eerst niet zo weg van, maar later heeft hij er toch best wel wat van gegeten. Maar weet dus niet of het net zo goed is als Carnibest.
    And so the lion fell in love with the lamb
    pi_74444090
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:10 schreef Bamba het volgende:
    We hebben bij de Appie nu ipv Rodi het Smuldier assortiment. Is dat nou net zo goed voor een kat als Carnibest? Ik heb het gisteren aan Gizmo gegeven en die was er eerst niet zo weg van, maar later heeft hij er toch best wel wat van gegeten. Maar weet dus niet of het net zo goed is als Carnibest.
    Smuldier is hondenvoer. Het enige verschil met kattenversvoer is dat er vaak pens en groenten in zitten. Die groenten zijn niet nodig voor je kat maar mag wel hoor want in prooidieren zit ook vaak nog wel wat groenten. Die pens lust niet iedere kat. Lust jouw kat het wel?? Alleen maar mooi want vooral vuile pens bevat veel gezonde bacterien voor de maag/darmflora van je kat. Ik zou het alleen niet elke dag geven. Hier doe ik het zo eens in de een a twee weken zo'n bakje smuldier compleet.

    De kip en vlees variant is alleen gemalen bevleesd bot en dus niet compleet...... Daar moet nog wel behoorlijk wat bij. En die zou ik dus niet geven zonder er wat aan te knutselen.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      vrijdag 6 november 2009 @ 09:24:10 #180
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74444141
    Nee, Rodi en Smuldier zijn niet van dezelfde kwaliteit als Carnibest en Carnivoer.
    Het is volgens mij ieg wel iets bewerkt, en het verschil zit m ook in het soort vlees dat er in verwerkt is.
    De goedkopere merken gebruiken meer afvalvlees en pens.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74444152
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:21 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Smuldier is hondenvoer. Het enige verschil met kattenversvoer is dat er vaak pens en groenten in zitten. Die groenten zijn niet nodig voor je kat maar mag wel hoor want in prooidieren zit ook vaak nog wel wat groenten. Die pens lust niet iedere kat. Lust jouw kat het wel?? Alleen maar mooi want vooral vuile pens bevat veel gezonde bacterien voor de maag/darmflora van je kat. Ik zou het alleen niet elke dag geven. Hier doe ik het zo eens in de een a twee weken zo'n bakje smuldier compleet.

    De kip en vlees variant is alleen gemalen bevleesd bot en dus niet compleet...... Daar moet nog wel behoorlijk wat bij. En die zou ik dus niet geven zonder er wat aan te knutselen.
    Ik heb juist de kip meegenomen . Dus de compleet mag wel eventueel? Hij was niet erg kapot van de kip, dus dan probeer ik volgende keer wel een keer de compleet en blijf dan gewoon Carnibest voeren. Bedankt in ieder geval
    And so the lion fell in love with the lamb
    pi_74444172
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:24 schreef oh-oh het volgende:
    Nee, Rodi en Smuldier zijn niet van dezelfde kwaliteit als Carnibest en Carnivoer.
    Het is volgens mij ieg wel iets bewerkt, en het verschil zit m ook in het soort vlees dat er in verwerkt is.
    De goedkopere merken gebruiken meer afvalvlees en pens.
    Oke, nou dan blijf ik wel gewoon lekker bij de Carnibest! Bedankt!!!
    And so the lion fell in love with the lamb
    pi_74444214
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:24 schreef oh-oh het volgende:
    Nee, Rodi en Smuldier zijn niet van dezelfde kwaliteit als Carnibest en Carnivoer.
    Het is volgens mij ieg wel iets bewerkt, en het verschil zit m ook in het soort vlees dat er in verwerkt is.
    De goedkopere merken gebruiken meer afvalvlees en pens.
    Op zich is afvalvlees ook gewoon vlees hoor. Snijlingen van kopvlees geef jij toch ook?? En kipkarkassen is bij de poelier ook afval maar dat eten ze hier wel. Het is altijd beter dan brok waar helemaal geen vlees in zit (die nieuwe dalmatiervariant van Royal konijn bijv. bevat alleen zwaar bewerkt vleeseiwit en dat staat dan ook nog helemaal aan het eind van de ingredientenlijst dus zowat niks).

    En pens is zo af en toe best heeeeel gezond voor je kat of hond. Moeten ze het alleen wel lusten.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      vrijdag 6 november 2009 @ 09:32:12 #184
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74444307
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:27 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Op zich is afvalvlees ook gewoon vlees hoor. Snijlingen van kopvlees geef jij toch ook?? En kipkarkassen is bij de poelier ook afval maar dat eten ze hier wel. Het is altijd beter dan brok waar helemaal geen vlees in zit (die nieuwe dalmatiervariant van Royal konijn bijv. bevat alleen zwaar bewerkt vleeseiwit en dat staat dan ook nog helemaal aan het eind van de ingredientenlijst dus zowat niks).

    En pens is zo af en toe best heeeeel gezond voor je kat of hond. Moeten ze het alleen wel lusten.
    Ja maar mijnes krijgen dat af en toe als extraatje, niet als basisvoeding, dat is wel een verschil natuurlijk
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74444346
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:32 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Ja maar mijnes krijgen dat af en toe als extraatje, niet als basisvoeding, dat is wel een verschil natuurlijk
    Jahaaa mijnes dus ook en de smuldier kip koop ik ook heus wel en dan knutsel ik daar nog wat drumsticks, kippeorgaan en kipfilet bij en dan heb ik een heerlijk maaltje voor die twee.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74444362
    Oeh dadelijk even een ei klutsen en tussen die twee verdelen.

    Vinden ze ook lekker Bamba maar je moet hem wel klutsen want ze moeten en het eigeel en het eiwit hebben.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      vrijdag 6 november 2009 @ 09:38:19 #187
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74444423
    Mijn honden geef ik sowieso nooit een kipvariant als basisvoeding, ik voer veel liever rund, eend, lam oid.
    T enige wat ze af en toe krijgen is een kippenekkie of een karkasje.
    Ei moeten de mijnes niks van weten...
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74444739
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:38 schreef oh-oh het volgende:
    Mijn honden geef ik sowieso nooit een kipvariant als basisvoeding, ik voer veel liever rund, eend, lam oid.
    T enige wat ze af en toe krijgen is een kippenekkie of een karkasje.
    Ei moeten de mijnes niks van weten...
    Tsja kip is voor mij makkelijk verkrijgbaar en geef ik dus wel. Rund is qua bot meestal te zwaar, lam kan ik niet aankomen en voor eend en nijn begint net het seizoen.
    Heb trouwens net bij herby besteld allemaal dingetjes die ik niet kan kopen: eend, gans, nijn, hert enzo.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      vrijdag 6 november 2009 @ 09:52:54 #189
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74444805
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:50 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Tsja kip is voor mij makkelijk verkrijgbaar en geef ik dus wel. Rund is qua bot meestal te zwaar, lam kan ik niet aankomen en voor eend en nijn begint net het seizoen.
    Heb trouwens net bij herby besteld allemaal dingetjes die ik niet kan kopen: eend, gans, nijn, hert enzo.
    Oh ja, herby is echt geweldig. Jammer genoeg kan ik nooit voordelige hoeveelheden bestellen, das echt te veel voor mij.
    Hazeruggen van herby zijn het echt helemaal
    En die vleesmixen zijn ook super
    Van te veel kip gaan ze bij mij krabben, heel veel honden zijn gevoelig voor kip.
    Maar idd, kip is qua bot wel ideaal, dus zo heel af en toe krijgen ze wel es wat kipknaagwerk.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74445022
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 09:52 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Oh ja, herby is echt geweldig. Jammer genoeg kan ik nooit voordelige hoeveelheden bestellen, das echt te veel voor mij.
    Hazeruggen van herby zijn het echt helemaal
    En die vleesmixen zijn ook super
    Van te veel kip gaan ze bij mij krabben, heel veel honden zijn gevoelig voor kip.
    Maar idd, kip is qua bot wel ideaal, dus zo heel af en toe krijgen ze wel es wat kipknaagwerk.
    Kun je niet met iemand meebestellen? Doe ik ook ik kom noooooit aan die 60 euro. Deze keer was het 28 euro.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74445202
    Ivory zit nu dus een maandje aan de Orijen, gaat allemaal prima, mooie ontlasting enzo. Eerder deze week heb ik haar 1 kuipje sheba gegeven, en vannacht zat ze me dus wakker te gillen. Kom ik kijken, zit ze heel erg te persen en uiteindelijk komt er 'n konijnenkeutel uit... Kan haast geen toeval zijn, denk dat ik die sheba maar wegmik...
    pi_74445230
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 10:07 schreef anboni het volgende:
    Ivory zit nu dus een maandje aan de Orijen, gaat allemaal prima, mooie ontlasting enzo. Eerder deze week heb ik haar 1 kuipje sheba gegeven, en vannacht zat ze me dus wakker te gillen. Kom ik kijken, zit ze heel erg te persen en uiteindelijk komt er 'n konijnenkeutel uit... Kan haast geen toeval zijn, denk dat ik die sheba maar wegmik...
    Och zieltje Shebakuipjes. Idd wegmikken dat spul.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74445362
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 10:09 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Och zieltje Shebakuipjes. Idd wegmikken dat spul.
    En ze vindt het juist zo lekker Maarja, als ze daarna op de bak zit, is het inderdaad geen succes.
      vrijdag 6 november 2009 @ 10:16:16 #194
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74445429
    Bah van die vieze kuipjes!
    Nies, ik krijg tegenwoordig barf spullen van een vriendin voor nop, en carnivoer bevalt prima.
    Bovendien is Herby bestellen voor mij lastig omdat ik maandag tot en met vrijdag werk en dus nooit thuis ben voor een levering.
    En zijn ze me net iets te onbetrouwbaar om er helemaal op over te stappen, carnivoer kan ik gewoon bij mij beneden kopen, ik zorg altijd dat ik een week reserve in de vriezer heb voor als het daar es op is en dr kan niks mis gaan zo
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74445616
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 10:16 schreef oh-oh het volgende:
    Bah van die vieze kuipjes!
    Nies, ik krijg tegenwoordig barf spullen van een vriendin voor nop, en carnivoer bevalt prima.
    Bovendien is Herby bestellen voor mij lastig omdat ik maandag tot en met vrijdag werk en dus nooit thuis ben voor een levering.
    En zijn ze me net iets te onbetrouwbaar om er helemaal op over te stappen, carnivoer kan ik gewoon bij mij beneden kopen, ik zorg altijd dat ik een week reserve in de vriezer heb voor als het daar es op is en dr kan niks mis gaan zo
    Doe mij zo''n vriendin het spul is hier gewoon moeilijk te krijgen. Al heb ik laatst wel alvleesklier gescoord bij de islamslager. Dat schijnt ook heeel moeilijk te krijgen zijn.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      vrijdag 6 november 2009 @ 10:29:16 #196
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74445824
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 10:21 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Doe mij zo''n vriendin het spul is hier gewoon moeilijk te krijgen. Al heb ik laatst wel alvleesklier gescoord bij de islamslager. Dat schijnt ook heeel moeilijk te krijgen zijn.
    Zij voert haar honden echt 30 kilo barf per dag , ze heeft dr nogal wat en grote voornamelijk
    En dan doet ze mij 10 kilo in kleine porties, dat mist zij niet op dr honderden kilo's.
    Zij haalt ook alles op andere plekken.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74447038
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 23:07 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Oh wacht Redcat kittens. Is het misschien makkelijker om de kittens te laten adopteren als ze brokken gewend zijn.
    Dat was mijn motivatie in het begin, de kittens kregen RC (via Redcat) en moeder at mee. Inmiddels hebben ze allemaal huisjes (behalve Satsu ) dus kon ik mijn eigen voer gaan geven.
    Dat wordt uiteindelijk CB, maar omdat ik binnenkort op vakantie ga en mijn buurmeisje van 9 de katten komt doen wilde ik het haar niet meteen aandoen om met rauw vlees te werken.
    En daarom heb ik Naartjie, Yoko en Satsu nog even op hun resp. brokken gehouden, ik heb nog een grote zelfgekochte zak RC en die moet toch op, net als Naartjies voer. Vind ik anders zonde van het geld. Nu combineer ik het, daar doen ze het ook goed op.

    Als ze over zijn op CB geef ik ze van tijd tot tijd ook brokken, zodat ze het niet ontwennen. Wel zo makkelijk voor mijn catsits.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      vrijdag 6 november 2009 @ 11:14:37 #198
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74447317
    Vanmorgen brokjes (wel minder dan ik nogmaal zou geven) en een goede theelepel Cb erbij gegeven aan Duplo (dé poes). Na veel gesnuffel wilde ze alleen de "niet besmette' brokjes opeten en dan ook maar de helft.

    Gisterenavond de CB (zonder brokjes) nog wel geprobeerd met wat kattenmelk erdoor (daar doet ze normaal een moord voor), maar .

    Probeer ik nu te snel verschillende dingen? Ik wil ook niet dat ze niets eet, omdat iemand (weet niet meer wie preceis) hierboven al had gezegd dat het niet goed is als ze een paar dagen niets eet.

    Maandag moet ik sowieso naar de DA (inentingen) dan wil ik het daar toch ook nog maar eens voorleggen. Het meisje in de dierenwinkel heeft een oude hond met gezondheidsproblemen die veel minder zijn geworden door het voeren van CB en toevallig heeft zij dezelfde DA. Haar DA was het ook al opgevallen dat haar hond het zo goed doet, toen heeft ze dus ook gezegd dat ze CB voert.
    Ben toch benieuwd wat de DA erover zegt.
    klerkje
    pi_74447388
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 11:14 schreef Spiegelei het volgende:
    Vanmorgen brokjes (wel minder dan ik nogmaal zou geven) en een goede theelepel Cb erbij gegeven aan Duplo (dé poes). Na veel gesnuffel wilde ze alleen de "niet besmette' brokjes opeten en dan ook maar de helft.

    Gisterenavond de CB (zonder brokjes) nog wel geprobeerd met wat kattenmelk erdoor (daar doet ze normaal een moord voor), maar .

    Probeer ik nu te snel verschillende dingen? Ik wil ook niet dat ze niets eet, omdat iemand (weet niet meer wie preceis) hierboven al had gezegd dat het niet goed is als ze een paar dagen niets eet.

    Maandag moet ik sowieso naar de DA (inentingen) dan wil ik het daar toch ook nog maar eens voorleggen. Het meisje in de dierenwinkel heeft een oude hond met gezondheidsproblemen die veel minder zijn geworden door het voeren van CB en toevallig heeft zij dezelfde DA. Haar DA was het ook al opgevallen dat haar hond het zo goed doet, toen heeft ze dus ook gezegd dat ze CB voert.
    Ben toch benieuwd wat de DA erover zegt.
    Hou dan wel in je achterhoofd dat de DA weinig tot niets weet over rauwvoeren.

    Blijf gewoon volhouden en geeft evt. iets minder brokjes.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      vrijdag 6 november 2009 @ 11:18:57 #200
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74447453
    Hoogstwaarschijnlijk zegt je da dat rauw voer echt niet goed is en dat je bij hem voortaan speciale dure blikkies kan kopen die wel heel goed voor je poes zijn
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74447504
    Of gooi wat kokend water erover. Dat doet de werking enigzins teniet maar kan poes over de streep trekken om het te gaan eten.

    Hier ben ik begonnen met 1 kat op CB. Naartjie kreeg het destijds nog niet en vond het prima, liep met een grote boog om het bakje heen. Maar na een paar maanden vond hij het veel te lekker, dus toen moesten de poezen gescheiden gaan eten.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_74448033
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 11:18 schreef oh-oh het volgende:
    Hoogstwaarschijnlijk zegt je da dat rauw voer echt niet goed is en dat je bij hem voortaan speciale dure blikkies kan kopen die wel heel goed voor je poes zijn
    Of RC brokjes, want da's zo goed voor de tandjes
      vrijdag 6 november 2009 @ 11:39:38 #203
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74448108
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 11:37 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Of RC brokjes, want da's zo goed voor de tandjes
    Oh ja ook dat
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      vrijdag 6 november 2009 @ 11:50:16 #204
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74448426
    Ja ik ben voorbereid op een DA die er ws niet te veel van weet of zelfs afwijst.
    Maar goed ik vind ook dat de DA het moet weten en wat ik dan doe is aan mij. Het zijn mijn katten, ik heb ze 24 uur per dag thuis en ik ken ze beter dan de DA.
    En ik weet dat ik niet zomaar iets doe en me echt wel inlees enzo.
    klerkje
    pi_74448563
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 11:50 schreef Spiegelei het volgende:
    Ja ik ben voorbereid op een DA die er ws niet te veel van weet of zelfs afwijst.
    Maar goed ik vind ook dat de DA het moet weten en wat ik dan doe is aan mij. Het zijn mijn katten, ik heb ze 24 uur per dag thuis en ik ken ze beter dan de DA.
    En ik weet dat ik niet zomaar iets doe en me echt wel inlees enzo.
    Had jij je al voorgesteld op barfplaats? En heb jij dan 3 katten?? waarvan een met jeuk?
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      vrijdag 6 november 2009 @ 12:04:10 #206
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74448803
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 11:55 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Had jij je al voorgesteld op barfplaats? En heb jij dan 3 katten?? waarvan een met jeuk?
    1 (jeuk)poes, 1 kater, 1 katertje van 6 maanden, jongens gaat , poes nog .

    heb je me gespot?
    klerkje
    pi_74448915
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 12:04 schreef Spiegelei het volgende:

    [..]

    1 (jeuk)poes, 1 kater, 1 katertje van 6 maanden, jongens gaat , poes nog .

    heb je me gespot?
    Yep ik heb je gespot.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      zaterdag 7 november 2009 @ 01:55:23 #208
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74475009
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 11:20 schreef Cat22 het volgende:

    Hier ben ik begonnen met 1 kat op CB. Naartjie kreeg het destijds nog niet en vond het prima, liep met een grote boog om het bakje heen. Maar na een paar maanden vond hij het veel te lekker, dus toen moesten de poezen gescheiden gaan eten.
    Je zegt dat Naartjie eerst geen CB at en er met een oog omheen liep, maar nu eet hij dus wel graag CB.
    Hoe heb je dat gedaan? telkens brokjes en CB (los van elkaar) aanbieden, of brokjes en CB doorelkaar?

    Hier namelijk nog geen resultaat.
    klerkje
      Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 02:06:02 #209
    236264 crew  capricia
    pi_74475171
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 01:55 schreef Spiegelei het volgende:

    [..]

    Je zegt dat Naartjie eerst geen CB at en er met een oog omheen liep, maar nu eet hij dus wel graag CB.
    Hoe heb je dat gedaan? telkens brokjes en CB (los van elkaar) aanbieden, of brokjes en CB doorelkaar?

    Hier namelijk nog geen resultaat.
    Schakel gewoon rustig in het tempo van je kat over.
    Ik heb vaak gehoord dat de zuurtegraad in de maag ook moet wennen aan 'rauwvoer'. De maag moet zuurder zijn om bijv. ook stukjes bot e.d. makkellijk te kunnen verteren. Katten die gewend zijn aan premiumvoer kunnen problemen krijgen als je in 1 keer overgaat.
    Ach, het heeft toch ook geen haast? Dan duurt de overgang maar een paar weken langer...
    Definitely not CIA
      zaterdag 7 november 2009 @ 02:13:53 #210
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74475258
    Jazz wilde in t begin ook niet, maar van mijn vinger at ie wel kleine stukjes. Je kunt ook een klein beetje aan de poot doen zodat ze die gaan schoonlikken, misschien denkt ze dan wel ''Oh, best te vreten dat"
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 02:43:13 #211
    236264 crew  capricia
    pi_74475487
    Ach, wij hebben het hier uiteindelijk gewoon naast elkaar staan: Orijen brokken voor overdag, CB voor de ochtend en avond. Ik laat ze zelf kiezen, en dat werkt al jaren goed zo.

    Moet wel vermelden dan Orijen niet duurder is dan ander premium voer. Ze eten er nl gewoon minder van.
    Definitely not CIA
      zaterdag 7 november 2009 @ 10:32:05 #212
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74477339
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 02:13 schreef Harajuku. het volgende:
    Jazz wilde in t begin ook niet, maar van mijn vinger at ie wel kleine stukjes. Je kunt ook een klein beetje aan de poot doen zodat ze die gaan schoonlikken, misschien denkt ze dan wel ''Oh, best te vreten dat"
    Dat vind ik wel een idee, dan moet ze zich wel schoonmaken. Ga ik proberen.
    klerkje
    pi_74490341
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 01:55 schreef Spiegelei het volgende:

    [..]

    Je zegt dat Naartjie eerst geen CB at en er met een oog omheen liep, maar nu eet hij dus wel graag CB.
    Hoe heb je dat gedaan? telkens brokjes en CB (los van elkaar) aanbieden, of brokjes en CB doorelkaar?

    Hier namelijk nog geen resultaat.
    Ik heb er eigenlijk niks aan gedaan. Siets at CB en moest afgemeten hoeveelheden dus het was makkelijk dat heer Naard er voorbij liep. Tot ik hem opeens met zijn snufferd in het bakje betrapte. Nu doet hij er een moord voor.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      zaterdag 7 november 2009 @ 20:26:24 #214
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74490878
    We hebben een doorbraak!

    Ik heb een blikje gourmet gekocht (heb ik werkelijk nog nooit gekocht, wat stinkt dat zeg!) en 1/3 deel daarvan met een theelepel CB goed gemengd en voorgezet aan Duplo. Nu had ze alleen vanmorgen wat brokjes op (maar veel minder dan normaal) en dat bleek. Ze leek wel uitgehongerd, want alles ging op!

    Nu langzaamaan opbouwen; ik ben blij!
    klerkje
      zaterdag 7 november 2009 @ 20:30:20 #215
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74490973
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 20:26 schreef Spiegelei het volgende:
    We hebben een doorbraak!

    Ik heb een blikje gourmet gekocht (heb ik werkelijk nog nooit gekocht, wat stinkt dat zeg!) en 1/3 deel daarvan met een theelepel CB goed gemengd en voorgezet aan Duplo. Nu had ze alleen vanmorgen wat brokjes op (maar veel minder dan normaal) en dat bleek. Ze leek wel uitgehongerd, want alles ging op!

    Nu langzaamaan opbouwen; ik ben blij!
    Dat is ook een goed idee inderdaad, dat stinkspul eten de meeste katten maar al te graag
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74491117
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 20:26 schreef Spiegelei het volgende:
    We hebben een doorbraak!

    Ik heb een blikje gourmet gekocht (heb ik werkelijk nog nooit gekocht, wat stinkt dat zeg!) en 1/3 deel daarvan met een theelepel CB goed gemengd en voorgezet aan Duplo. Nu had ze alleen vanmorgen wat brokjes op (maar veel minder dan normaal) en dat bleek. Ze leek wel uitgehongerd, want alles ging op!

    Nu langzaamaan opbouwen; ik ben blij!


    Dat heb ik vaker gehoord van die Gourmet.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74546860
    Mijn pup kreeg bij de fokker puppyvoer van Belcando.
    Dit ging prima en de ontlasting was perfect....tot ik de overstap maakte naar Belando junior large breed.
    Pupje kreeg een hele heftige allergische reactie wat resulteerde in 2 dagen bij de da naar binnen rennen en 2x een injectie met dexamethason ( en dat voor zo'n jonge hond)

    Een kennis van mij is leverancier van Naturis hondenvoeding en die raadde me aan om het verse anti allegie kippenvlees (complete voeding) een tijdje te geven om het lichaampje de kans te geven zich te herstellen zonder al die toegevoegde rotzooi in ander voer.

    Nou ben ik er geen fan van (eerder onwetend) omdat het me zo slecht lijkt voor de tanden steeds dat zachte vlees,maar ik kan niet anders dan toegeven dat binnen een paar dagen mijn pupje volledig lekker in zijn vel zat weer.

    Is dat dan hetzelfde als dat carnibest waar jullie het over hebben?
    Is het goed om gedeeltelijk brok te gaan voeren en de rest vers? (ik wil namelijk wel brokken blijven geven)
    pi_74548019
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 17:35 schreef Tassiepassie het volgende:
    Is dat dan hetzelfde als dat carnibest waar jullie het over hebben?
    Is het goed om gedeeltelijk brok te gaan voeren en de rest vers? (ik wil namelijk wel brokken blijven geven)
    Het allerbeste is om helemaal geen brokken te geven, die meeste daarvan (ook wat een da aanbeveelt) bevat namelijk veel te veel spullen die een hond (of kat) eigenlijk niet nodig heeft. Het beste is zelf samengesteld rauw voer, maar hiervoor moet je wel eerst even gedegen onderzoek doen naar de juiste producten en verhoudingen (zoveel procent orgaanvlees, zoveel % bot, zoveel % spier). www.barfplaats.nl is een goede bron voor dat soort info.

    Carnibest is een goede tweede, daarbij let de fabrikant op die juiste verhoudingen. Hoef je dus alleen maar bij de pup naar binnen te schuiven

    Als je per se brok wilt blijven geven, kun je beter op zoek gaan naar een van de diverse graanvrije brokken (Orijen is er een waar ik met m'n kat goede ervaringen mee heb, maar er zijn meer merken).

    De reden waarom je geen 'standaard' brokken zou moeten geven, is omdat daar bijna altijd granen inzitten (in veel gevallen zelfs een groter % graan dan vlees). Granen zijn funest voor honden en katten: hun spijsvertering is er helemaal niet op ingesteld (het zijn vleeseters). Het eerste punt waar je dit gaat merken is bij de tanden: tandplak wordt nou juist veroorzaakt door die graanbrokken! In tegenstelling tot wat heel veel mensen schijnen te denken, zijn die harde brokken dus juist niet goed voor hun tanden.

    Maar goed, eigenlijk schrijf ik nu een samenvatting van dit hele topic, voor wat meer verdieping moet je alles maar lezen
    pi_74548096
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 18:21 schreef anboni het volgende:

    [..]

    Het allerbeste is om helemaal geen brokken te geven, die meeste daarvan (ook wat een da aanbeveelt) bevat namelijk veel te veel spullen die een hond (of kat) eigenlijk niet nodig heeft. Het beste is zelf samengesteld rauw voer, maar hiervoor moet je wel eerst even gedegen onderzoek doen naar de juiste producten en verhoudingen (zoveel procent orgaanvlees, zoveel % bot, zoveel % spier). www.barfplaats.nl is een goede bron voor dat soort info.

    Carnibest is een goede tweede, daarbij let de fabrikant op die juiste verhoudingen. Hoef je dus alleen maar bij de pup naar binnen te schuiven

    Als je per se brok wilt blijven geven, kun je beter op zoek gaan naar een van de diverse graanvrije brokken (Orijen is er een waar ik met m'n kat goede ervaringen mee heb, maar er zijn meer merken).

    De reden waarom je geen 'standaard' brokken zou moeten geven, is omdat daar bijna altijd granen inzitten (in veel gevallen zelfs een groter % graan dan vlees). Granen zijn funest voor honden en katten: hun spijsvertering is er helemaal niet op ingesteld (het zijn vleeseters). Het eerste punt waar je dit gaat merken is bij de tanden: tandplak wordt nou juist veroorzaakt door die graanbrokken! In tegenstelling tot wat heel veel mensen schijnen te denken, zijn die harde brokken dus juist niet goed voor hun tanden.

    Maar goed, eigenlijk schrijf ik nu een samenvatting van dit hele topic, voor wat meer verdieping moet je alles maar lezen
    daar ben ik inmiddels druk mee bezig hier

    Dankjewel alvast voor je antwoord
      maandag 9 november 2009 @ 22:30:41 #220
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74557220
    Ik heb nog even een vraagje. Nu mijn 3 katten over zijn carnibest drinken ze minder.
    "ja duh" zullen jullie denken, omdat er natuurlijk veel meer vocht in Cb zit dan in brokjes.
    Maar ik vind dat ze echt opvallend weinig drinken. Voorheen stonden er altijd 2 drinkbakjes gevuld klaar, 's morgens, eind van de middag en het slapen gaan verschoon ik altijd de bakjes en meestal zijn ze dan ook bijna leeggedronken (nee ligt niet aan verwarming, ik heb nog maar 2 weken CV daarvoor 1 gaskachel voor het hele huis).

    Nu heb ik het idee dat ze bijna niet drinken, omdat de bakjes nog steeds zo vol lijken. Klopt het nou dat ze zoveel vocht uit de Cb halen?
    klerkje
      maandag 9 november 2009 @ 22:34:17 #221
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74557348
    Ik vind dat ze wel erg veel dronken, voor een kat. Je hoort juist vaker dat katten te weinig drinken dan andersom. En ja, ze halen er wel heel veel vocht uit.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      maandag 9 november 2009 @ 22:50:34 #222
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74557929
    Nieuwe vrieskist staat klaar. Morgens eens Carnibest halen om 't ding goed te vullen. .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      Moderator maandag 9 november 2009 @ 22:52:19 #223
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74557982
    Hahahaha, nou eetse Hara
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_74563340
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 22:30 schreef Spiegelei het volgende:
    Ik heb nog even een vraagje. Nu mijn 3 katten over zijn carnibest drinken ze minder.
    "ja duh" zullen jullie denken, omdat er natuurlijk veel meer vocht in Cb zit dan in brokjes.
    Maar ik vind dat ze echt opvallend weinig drinken. Voorheen stonden er altijd 2 drinkbakjes gevuld klaar, 's morgens, eind van de middag en het slapen gaan verschoon ik altijd de bakjes en meestal zijn ze dan ook bijna leeggedronken (nee ligt niet aan verwarming, ik heb nog maar 2 weken CV daarvoor 1 gaskachel voor het hele huis).

    Nu heb ik het idee dat ze bijna niet drinken, omdat de bakjes nog steeds zo vol lijken. Klopt het nou dat ze zoveel vocht uit de Cb halen?
    Maak je niet zo druk hierover. Er zit echt heeeel veeeel metabool vocht in CB of in vers zelf samengesteld voer. Die van mij drinken helemaal niets meer ernaast maar plassen doen ze goed. Als je vers voert is vooral de kattenbak in de gaten houden van belang. Plassen ze iedere dag? Dan is er niets aan de hand. Ontlasting te hard? Beetje spiervlees erbij geven (kipfilet, rundgehakt). Ontlasting te zacht? Kippenekje toevoegen aan het menu.

    Vergeet niet dat door een betere spijsvertering je katten ook minder plassen maar wel beter geconcentreerd. Een kat in het wild plast ook niet zoveel want evolutionair gezien zet je daarmee prooidieren op jouw spoor.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      dinsdag 10 november 2009 @ 08:49:10 #225
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74563474
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 22:52 schreef senesta het volgende:
    Hahahaha, nou eetse Hara
    Als de oorlog uitbreekt bak ik wel wat Carnibest hoor
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74563767
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 08:49 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Als de oorlog uitbreekt bak ik wel wat Carnibest hoor
    Eet smakelijk en breek je tanden niet.......
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74563868
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 09:09 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Eet smakelijk en breek je tanden niet.......
    Dat valt best mee. In ieder geval voor de katte versie. Die heeft iets meer stukjes dan gewoon gemengd gehakt.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_74566521
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 17:35 schreef Tassiepassie het volgende:
    ...

    Een kennis van mij is leverancier van Naturis hondenvoeding en die raadde me aan om het verse anti allegie kippenvlees (complete voeding) een tijdje te geven om het lichaampje de kans te geven zich te herstellen zonder al die toegevoegde rotzooi in ander voer.

    ...

    Is dat dan hetzelfde als dat carnibest waar jullie het over hebben?
    Is het goed om gedeeltelijk brok te gaan voeren en de rest vers? (ik wil namelijk wel brokken blijven geven)
    Wij geven Bram (een jonge mopshond) Bibi diervoeding en Taiga (senior amstaff) Naturis en de katten krijgen ook Bibi. Naturis, Bibi en Carnibest zijn redelijk hetzelfde. Alleen de prijzen kunnen nogal verschillen, zeker als je groot inkoopt. Voor Naturis betaal ik 2.30 voor een kilo en voor Bibi 3 euro per kilo. Binnenkort gaan de beide honden over op Naturis. Scheelt in de kosten en ze blijven goed voer krijgen. (Plus Naturis wordt bij mij thuis gebracht en Bibi moet ik bestellen via internet en dan in Zevenhuizen ophalen)

    Jammer dat je toch brokken erbij wilt blijven geven. Let er wel op dat er minimaal 12 uur tussen de brokmaaltijd en de vleesmaaltijd moet zitten en dat je minimaal 2 dagen achter elkaar hetzelfde voer moet geven. Anders is het echt niet prettig voor de darmen van je hond. Het liefst blijf je KVV geven.
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:50 #229
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74566614
    Ze eten hier al minstens 4 jaar carnibest / carnivoer en brokken, en brokken kunnen ze de hele dag eten, echt geen enkel probleem is dat.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74566701
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Taiga het volgende:
    Let er wel op dat er minimaal 12 uur tussen de brokmaaltijd en de vleesmaaltijd moet zitten en dat je minimaal 2 dagen achter elkaar hetzelfde voer moet geven. Anders is het echt niet prettig voor de darmen van je hond. Het liefst blijf je KVV geven.
    Dit is ietwat achterhaalt hoor..... Het hangt gewoon heel erg af van de spijsvertering van je hond of kat.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74566844
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:04 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Dit is ietwat achterhaalt hoor..... Het hangt gewoon heel erg af van de spijsvertering van je hond of kat.
    Zo achterhaald is het niet hoor. Brokken en vlees hebben beide een andere uitwerking op de spijsvertering. Als je dan 2 soorten voer geeft op een dag kan het nadeling zijn voor de spijsvertering. Als jouw hond of kat daar tegen kan, prima! Maar ik zou er niet voor kiezen.
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:15:53 #232
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74567025
    Achterhaald of niet, na biologie gevolgd te hebben neem ik liever het zekere voor het onzekere.

    Vanmiddag 60 kilo hond, 10 kilo kat en koeienoren bijhalen. Eén zo'n zak oren gaat nog best snel op, eigenlijk. Wat voor van die gedroogde Carnibest shyte kan je ook aan de kat kwijt? Ik zie hem nog niet echt aan de wandel gaan met een oor .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74567162
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef Harajuku. het volgende:
    Achterhaald of niet, na biologie gevolgd te hebben neem ik liever het zekere voor het onzekere.

    Vanmiddag 60 kilo hond, 10 kilo kat en koeienoren bijhalen. Eén zo'n zak oren gaat nog best snel op, eigenlijk. Wat voor van die gedroogde Carnibest shyte kan je ook aan de kat kwijt? Ik zie hem nog niet echt aan de wandel gaan met een oor .
    Ik geef de katten weleens een rauwe kippevleugel of een drumstick. Heerlijk vinden ze dat!
    Laatst ga had ik kuikens voor ze gekocht, maar die wilden ze niet. Ze stonden mij aan te kijken van "Ja, en nou?" Maar veel katten lusten het wel graag.
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:21:45 #234
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74567210
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef Taiga het volgende:

    [..]

    Ik geef de katten weleens een rauwe kippevleugel of een drumstick. Heerlijk vinden ze dat!
    Laatst ga had ik kuikens voor ze gekocht, maar die wilden ze niet. Ze stonden mij aan te kijken van "Ja, en nou?" Maar veel katten lusten het wel graag.
    Ja, maar k wil helemaal geen kuukns enzo halen, . Ik wil eigenlijk niets van de poelier/slager/whatever

    Koeienoor mag nog net
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74567387
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Ja, maar k wil helemaal geen kuukns enzo halen, . Ik wil eigenlijk niets van de poelier/slager/whatever

    Koeienoor mag nog net
    Ach ik dacht dat ik de katten wel een plezier zou doen met een kuiken, maar helaas... Maar ik het wel voorstellen dat je geen zin hebt in een dooie kuiken door het huis

    Ik heb deze ook weleens voor ze gehaald;
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:38:57 #236
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74567761
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:26 schreef Taiga het volgende:

    [..]

    Ach ik dacht dat ik de katten wel een plezier zou doen met een kuiken, maar helaas... Maar ik het wel voorstellen dat je geen zin hebt in een dooie kuiken door het huis

    Ik heb deze ook weleens voor ze gehaald;
    [ afbeelding ]
    Ooohh, zoiets zoek ik inderdaad. Eens kijken of ze dat hebben
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:40:28 #237
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74567818
    Die kan elk cb leverpunt voor je bestellen
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74568322
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:40 schreef oh-oh het volgende:
    Die kan elk cb leverpunt voor je bestellen
    En het zijn gewoon pensstaafjes en die kun je dus ook bij de dierenwinkel halen.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      woensdag 11 november 2009 @ 07:08:39 #239
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74593977
    Wij gaan nu richting de drie maanden Carnibest, 20 aug, en nog geen darmprobleem gehad. Wel eens een keer diarree als ie iets verkeerds had gegeten, maar dan is het één keer diarree en daarna poept ie de volgende dag pas weer en dat is dan alweer normaal.

    Maandaag is ie wel een dag aan de diarree geweest, maar daarna ook over en verder nog steeds blij, actief bla bla.

    De nieuwe vriezer stond per ongeluk op -40, moeilijk snijden. .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      woensdag 11 november 2009 @ 08:50:29 #240
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74594802
    Dus jullie merken wel verschil toch?

    Balen van de vriezer, -40 is ietwat overdreven
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      woensdag 11 november 2009 @ 09:18:36 #241
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74595326
    Oh, ja. We waren in 5 maanden 4 keer bij de dierenarts geweest voor steeds exact hetzelfde darmprobleem.
    Dag 1 nog wel eten met normale diarree
    Dag 2 niet meer eten, spuitpoep doet zijn intrede
    Spuitpoep blijft doorgaan tot prikken bij de dokter en kuur halen.
    Na die prikken is het bijna gelijk alweer van spuitpoep naar diarree gegaan, en eten wil ie dan gelijk ook wel weer.

    En de laatste keer duurde het nog geen week of het was weer raak. Daarna Renske en daarna Carnibest, en nu dus alleen wel een keer diarree, maar de volgende dag ook gelijk over. Voor Carnibest had ie dat dan wel een paar dagen kunnen hebben. En spuitpoep nog helemaal niet weer gezien.

    Ik zweeeeeeer jongeeee, je kon op dag één altijd gelijk vertellen wanneer hij zou gaan spuitpoepen .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74595417
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:18 schreef Harajuku. het volgende:
    Oh, ja. We waren in 5 maanden 4 keer bij de dierenarts geweest voor steeds exact hetzelfde darmprobleem.
    Dag 1 nog wel eten met normale diarree
    Dag 2 niet meer eten, spuitpoep doet zijn intrede
    Spuitpoep blijft doorgaan tot prikken bij de dokter en kuur halen.
    Na die prikken is het bijna gelijk alweer van spuitpoep naar diarree gegaan, en eten wil ie dan gelijk ook wel weer.

    En de laatste keer duurde het nog geen week of het was weer raak. Daarna Renske en daarna Carnibest, en nu dus alleen wel een keer diarree, maar de volgende dag ook gelijk over. Voor Carnibest had ie dat dan wel een paar dagen kunnen hebben. En spuitpoep nog helemaal niet weer gezien.

    Ik zweeeeeeer jongeeee, je kon op dag één altijd gelijk vertellen wanneer hij zou gaan spuitpoepen .
    Wat fijn zeg dat hij er zo goed op gaat!
    Wij merkten met de katten het grote verschil in gewicht en vacht. Ze zijn veel voller nu en een vacht is zo ontzettend zacht! Ik voer ze nu Bibi sinds februarivan dit jaar. Volgend jaar moeten ze weer geent worden en gewogen, dus ben benieuwd!
    pi_74596011
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:22 schreef Taiga het volgende:

    [..]

    Wat fijn zeg dat hij er zo goed op gaat!
    Wij merkten met de katten het grote verschil in gewicht en vacht. Ze zijn veel voller nu en een vacht is zo ontzettend zacht! Ik voer ze nu Bibi sinds februarivan dit jaar. Volgend jaar moeten ze weer geent worden en gewogen, dus ben benieuwd!
    Ik ging met Muis (turkseangora-siamees) naar de DA voor enting enzo. Hij had al een paar weken CB. Ze was helemaal lyrisch over zijn vacht, spieropbouw en tandjes. Toen kwam de vraag: Hoe is het nu met zijn diarree?? Ik och helemaal over sinds hij rauw voer krijgt. maar maar da's helemaal niet goed. Ik: jawel hoor als je maar weet wat je doet. Ga maar googlen. Op dat moment wist ik nog niet zoveel en dus ging ik de discussie niet aan. Maar als ze er bij de volgende controle weer over begint ben ik er klaar voor......
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74596654
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:48 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Ik ging met Muis (turkseangora-siamees) naar de DA voor enting enzo. Hij had al een paar weken CB. Ze was helemaal lyrisch over zijn vacht, spieropbouw en tandjes. Toen kwam de vraag: Hoe is het nu met zijn diarree?? Ik och helemaal over sinds hij rauw voer krijgt. maar maar da's helemaal niet goed. Ik: jawel hoor als je maar weet wat je doet. Ga maar googlen. Op dat moment wist ik nog niet zoveel en dus ging ik de discussie niet aan. Maar als ze er bij de volgende controle weer over begint ben ik er klaar voor......
    Ohja vreselijk is dat, ik heb ook altijd dezelfde discussies met de dierenartsen. Ze verklaren ons gewoon voor gek. Terwijl ik al een keer mijn kat daar had moeten brengen voor het verwijderen van ernstige tandsteen door 7 jaar brokken. Ze hebben nu een schoon gebit en ik laat ze dan ook zo nu en dan knagen op een kippepoot of kippevleugel.
    Toch snap ik het niet, als iemand zo met zijn beroep bezig is, dan wil je jezelf toch ook dingen bijleren? Ik snap echt niet dat veel dierenartsen zich niet inleven in nieuwe ontwikkelingen van wat betreft de voeding. Jammer!
      woensdag 11 november 2009 @ 10:22:27 #245
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74596826
    Ik snap dat ook echt echt niet.
    Woont er iemand van jullie in de buurt van Heiloo?
    Daar kan ik je echt een goede da aanraden met heel veel verstand van voer!
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      woensdag 11 november 2009 @ 10:36:18 #246
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_74597246
    Pjotr zit inmiddels ongeveer een jaar op rauwvleesvoeding. Ruim anderhalf jaar geleden werd bij hem chronische pancreatitis geconstateerd. Dat houdt in dat zijn alvleesklier door enzymtekort weinig kan met (te veel) eiwitten en vetten. Nou was daar speciaal brokdieetvoer voor, en in eerste instantie deed hij het daar goed op. Maar op een gegeven moment ging het weer minder. Toen begon de DA over dat hij eigenlijk nog een enzym daarbij moet, dat in poedervorm over zijn brokjes heen moest

    Nou, afgezien van dat dat niet mengt en dat Pjotr zijn eten niet meer wilde, ging hij ook heel zuur ruiken. Dus dat was geen doen. Dus gekeken of er speciaal dieetvoer was in de rauw vlees-hoek, en dat was zo. Nu krijgt hij rauwvleesvoeding Pancreas van Duck. Daar zit extra veel alvleesklier in, waardoor het enzym dat in de brokken ontbrak (omdat het afgebroken wordt door verhitting) hier standaard ruim voldoende in zit.

    Daar doet hij het prima op en hij vindt het eten een feest

    Maar toen wij inderdaad aan onze DA vertelden dat Pjotr op rauw vlees zit (omdat we bij de DA eerst natuurlijke die dieetbrokken bestelden), bleek die daar zelfs nog nooit van gehoord te hebben. Zo goed als die DA verder is, dit viel me behoorlijk tegen.

    V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      woensdag 11 november 2009 @ 10:41:49 #247
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74597420
    't Is toch jammer dat de meeste mensen pas bij vers terecht komen wanneer er problemen met de dieren zijn.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      woensdag 11 november 2009 @ 10:49:46 #248
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74597663
    Naja ik niet.
    Ik heb mijn honden nooit commerciele brok gevoerd, de fokster van Frits en Karel raadde dat al af.
    De eerste jaren heb ik altijd zelf gekookt, tot ik aan het rauw voer / kvv / barf ging.
    De meeste mensen denken idd amper na over de aanschaf van een hond , laat staan over het onderhoud...
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      woensdag 11 november 2009 @ 11:01:34 #249
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_74598051
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:49 schreef oh-oh het volgende:
    De meeste mensen denken idd amper na over de aanschaf van een hond , laat staan over het onderhoud...
    Ja hoor, en alleen de mensen die meteen op rauw stappen zijn de échte hondenliefhebbers

    V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:01:48 #250
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74598063
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:49 schreef oh-oh het volgende:
    Naja ik niet.
    Ik heb mijn honden nooit commerciele brok gevoerd, de fokster van Frits en Karel raadde dat al af.
    De eerste jaren heb ik altijd zelf gekookt, tot ik aan het rauw voer / kvv / barf ging.
    De meeste mensen denken idd amper na over de aanschaf van een hond , laat staan over het onderhoud...
    Ja, maar veel mensen wel omdat ze er daarvoor nooit iemand over horen. Na problemen ga je pas actief rondzoeken en dan stuit je per ongeluk op vers.

    Dat wil ik niet niet nadenken noemen, . En daar schaar je mij op deze manier dus ook onder
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:02:31 #251
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_74598089
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:41 schreef Harajuku. het volgende:
    't Is toch jammer dat de meeste mensen pas bij vers terecht komen wanneer er problemen met de dieren zijn.
    Mwah, Pjotr had op dat moment al 9 jaar problemen, hoor, dus op zich waren we wel consequent

    V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:04:12 #252
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_74598135
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:01 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Ja, maar veel mensen wel omdat ze er daarvoor nooit iemand over horen. Na problemen ga je pas actief rondzoeken en dan stuit je per ongeluk op vers.
    Ja, maar dat wil dus niet zeggen dat mensen die hun hond brokken geven niet na hebben gedacht over de hond die ze namen. Ik vind dat zo aanmatigend van.. ik weet niet hoe hij/zij heet, maar die boven je.

    [edit na het lezen van jouw edit] Precies, dat bedoel ik. De arrogantie

    V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:04:26 #253
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74598145
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:02 schreef Verbal het volgende:

    [..]

    Mwah, Pjotr had op dat moment al 9 jaar problemen, hoor, dus op zich waren we wel consequent

    V.
    Nou ja. Charlie had problemen en de dierenarts zei dat hier niets aan te doen viel, daarom gingen wij zelf op zoek. Anders had ik nu ook nog vrij weinig van vers geweten, dan was RC of Iams nog koning.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:04:46 #254
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74598155
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:04 schreef Verbal het volgende:

    [..]

    Ja, maar dat wil dus niet zeggen dat mensen die hun hond brokken geven niet na hebben gedacht over de hond die ze namen. Ik vind dat zo aanmatigend van.. ik weet niet hoe hij/zij heet, maar die boven je.

    V.
    Ik had mn bericht nog geedit.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74598162
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:41 schreef Harajuku. het volgende:
    't Is toch jammer dat de meeste mensen pas bij vers terecht komen wanneer er problemen met de dieren zijn.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er pas mee in aanraking kwam toen ik Bram kreeg. Zijn fokker voerde altijd KVV. Toen ben ik erover gaan lezen en hebben we de andere hond en de katten direct op KVV gezet. (Eerst hebben we een grote vriezer gekocht) Ik schaam me bijna dat ik niet van te voren wist over KVV en Taiga en de katten altijd brokken gaf. Maar dat is nu wel veranderd. Nooit zal ik meer brokken kopen voor ze!
      woensdag 11 november 2009 @ 11:05:33 #256
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_74598182
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:04 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Ik had mn bericht nog geedit.
    Ik inmiddels ook

    V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:07:23 #257
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74598236
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:04 schreef Taiga het volgende:

    [..]

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er pas mee in aanraking kwam toen ik Bram kreeg. Zijn fokker voerde altijd KVV. Toen ben ik erover gaan lezen en hebben we de andere hond en de katten direct op KVV gezet. (Eerst hebben we een grote vriezer gekocht) Ik schaam me bijna dat ik niet van te voren wist over KVV en Taiga en de katten altijd brokken gaf. Maar dat is nu wel veranderd. Nooit zal ik meer brokken kopen voor ze!
    Ja, maar men weet gewoon niet beter omdat het ook nergens ter sprake komt, dat bedoel ik juist.

    Royal Canin kom je overal tegen, 't staat ook bij de dierenarts dus verwacht je dat het inderdaad ook goed is. Maar vers kom je nergens tegen
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74598449
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:07 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Ja, maar men weet gewoon niet beter omdat het ook nergens ter sprake komt, dat bedoel ik juist.

    Royal Canin kom je overal tegen, 't staat ook bij de dierenarts dus verwacht je dat het inderdaad ook goed is. Maar vers kom je nergens tegen
    Nee dat is zo, je moet erop komen door mond op mond reclame of door een fokker. Zelfs bij de dierenwinkel bij mij in de buurt verkopen ze Duck en Prins, maar zij vinden dat je dat niet altijd moet geven, maar met brokken ivm tandsteen. En nee, ga nu niet met meneer in discussie want hij heeft katten gefokt dus hij weet het beter
      woensdag 11 november 2009 @ 11:14:51 #259
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74598470
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:04 schreef Verbal het volgende:

    [..]

    Ja, maar dat wil dus niet zeggen dat mensen die hun hond brokken geven niet na hebben gedacht over de hond die ze namen. Ik vind dat zo aanmatigend van.. ik weet niet hoe hij/zij heet, maar die boven je.

    [edit na het lezen van jouw edit] Precies, dat bedoel ik. De arrogantie

    V.
    Het is niet arrogant bedoeld , meer als het benoemen van een feit. Ik vrees dat maar een heel klein percentage van het aantal honden / huisdierenbezitters gedegen research doet bij het aanschaffen van een hond, ik heb toch niet gezegd dat jij daar bij hoort?
    En als je uiteindelijk bij een goede fokker terecht komt, dan krijg je ook meteen gedegen info over goed voer, dat hoort daar bij imo.

    [ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 11-11-2009 11:20:17 ]
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74598490
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:41 schreef Harajuku. het volgende:
    't Is toch jammer dat de meeste mensen pas bij vers terecht komen wanneer er problemen met de dieren zijn.dierenartsen/fokkers niet genoeg op de hoogte zijn van vers en daardoor hun klanten niet goed voorlichten
      woensdag 11 november 2009 @ 11:29:03 #261
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_74598867
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:14 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Het is niet arrogant bedoeld , meer als het benoemen van een feit. Ik vrees dat maar een heel klein percentage van het aantal honden / huisdierenbezitters gedegen research doet bij het aanschaffen van een hond, ik heb toch niet gezegd dat jij daar bij hoort?
    Het wordt wel geïmpliceerd en je komt wel arroganterig over, al ben ik wel van mening dat een meerderheid van de hondenbezitters overigens geen hond zouden moeten hebben.
    quote:
    En als je uiteindelijk bij een goede fokker terecht komt, dan krijg je ook meteen gedegen info over goed voer, dat hoort daar bij imo.
    Precies, je kunt goede research doen, maar als je niks te horen krijgt over rauwvlees en ook dierenartsen kennen het niet, tsja...

    V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      donderdag 12 november 2009 @ 10:43:48 #262
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74627587

    Met 60kg zit ie wel vol .

    De stroom zou maar uitvallen.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      donderdag 12 november 2009 @ 10:49:13 #263
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_74627738
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 10:43 schreef Harajuku. het volgende:
    [ afbeelding ]
    Met 60kg zit ie wel vol .

    De stroom zou maar uitvallen.
    Kan je een impromtu barbeque- of gourmetfeestje geven.
    I never look back, darling. It distracts from the now.
      donderdag 12 november 2009 @ 10:51:28 #264
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74627826
    .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      donderdag 12 november 2009 @ 11:00:45 #265
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74628129
    Voor Jazz heb ik stokjes meegenomen die ik dan zelf wel in kleinere stukjes breek. Hij vond het wel interessant en kauwde er wel wat op, maar 't was toch nog te raar.

    Vandaag dus een klein stukje gegeven, is het na 10 seconden ineens op Rest van t stokje maar gegeven, en ook zo weg. Charles is nog steeds verzot op zijn oren, en no way dat hij die gaat delen.

    Je kunt aan zijn houding wel zien dat iemand dichtbij kwam






    Die oren zijn een goed idee geweest, . Hij raakt daar ook niet van aan de schijt of zo.



    Jazz met zijn stok. Geen boeiend filmpje of zo, maar toch .

    [ Bericht 14% gewijzigd door Harajuku. op 12-11-2009 11:07:29 ]
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74628283
    Ja oren zijn hier ook favoriet!
    Bram is helemaal verzot op kalfshoeven.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Taiga op 12-11-2009 11:05:35 (typen is moeilijk...) ]
      donderdag 12 november 2009 @ 11:08:38 #267
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74628399
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 11:05 schreef Taiga het volgende:
    Ja oren zijn hier ook favoriet!
    Bram is helemaal verzot op kalfshoeven.
    Die heeft Charles nog nooit van dichtbij gezien. Misschien ook maar eens proberen, maar we hebben nu eerst nog 4 zakken oren .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74629491
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 11:08 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Die heeft Charles nog nooit van dichtbij gezien. Misschien ook maar eens proberen, maar we hebben nu eerst nog 4 zakken oren .
    Hahaha genoeg oren inderdaad! Wij hebben de laatste keer zo'n zak gekocht op een hondenshow. Dan zijn ze vaak goedkoop.
    Die kalfshoeven zijn niet altijd geschikt voor honden moet ik zeggen. Sommige willen het meteen doorslikken en dat gaat natuurlijk niet. Dus misschien is het meer geschikt voor kleinere honden. Maar Taiga pakt hem hier ook regelmatig van Bram af en zij kauwt er ook gewoon op. (Behalve het laatste stukje natuurlijk, dan moet ie op voordat Bram er bij kan )
      donderdag 12 november 2009 @ 11:49:18 #269
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74629679
    Hoefjes zijn ze bij mij helemaal gek van.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74630050
    Oh ik zie dat filmpje van je kat nu pas! Geweldig! Hij grist het stokje meteen uit je handen. Mijn katten vinden het ook erg lekker.
      Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 15:11:29 #271
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74667811
    Ik heb weer een poging gewaagd met de carnibest en als ik het meng met de zakjes RC kitten dan eet Hummer het nu wel, ik ga de zakjes steeds een beetje minderen en dan kijken of het gaat lukken
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_74670652
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 15:11 schreef senesta het volgende:
    Ik heb weer een poging gewaagd met de carnibest en als ik het meng met de zakjes RC kitten dan eet Hummer het nu wel, ik ga de zakjes steeds een beetje minderen en dan kijken of het gaat lukken
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74686765
    vraagje: afkorting KVV = ??
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      zaterdag 14 november 2009 @ 01:49:46 #274
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74686833
    Weet je niet hoe Google te gebruiken? kant-en-klaar versvoeding
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zaterdag 14 november 2009 @ 01:52:28 #275
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74686851
    Waarom heb ik eigenlijk niet #2 in de OP gezet
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_74686907
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:49 schreef Harajuku. het volgende:
    Weet je niet hoe Google te gebruiken? kant-en-klaar versvoeding
    Ow jawel hoor

    Maar mijn google geeft dit aan : http://www.kvv.be/

    Dus vandaar dat ik even wilde informeren....
    Ik had zelf al bedacht dat dit google fragment er niets mee te maken had
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      Moderator zaterdag 14 november 2009 @ 14:50:35 #277
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74695266
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:49 schreef Harajuku. het volgende:
    Weet je niet hoe Google te gebruiken? kant-en-klaar versvoeding
    Google is overrated
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_74696108
    Heey Senes hoe gaat het met je CB avontuur....?
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74696541
    En toch is CB wel handig. Naartjie heeft vandaag geen eetlust. Maar CB, vermengd met extra water zodat het slobberklaar is, gaat er dan toch wel enigzins in.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      Moderator zondag 15 november 2009 @ 22:01:35 #280
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74730695
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 15:25 schreef nieslief het volgende:
    Heey Senes hoe gaat het met je CB avontuur....?
    Goed als er al iets overblijft dan zijn het de Royal canin brokjes
    De Carnibest gaat helemaal op
    Dus ik heb goede hoop.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_74737730
    Carnibest...is diepvriesvoer??
    voor hond kat en fret..

    klopt dit?
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      Moderator maandag 16 november 2009 @ 08:59:47 #282
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74739651
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 01:17 schreef prupke het volgende:
    Carnibest...is diepvriesvoer??
    voor hond kat en fret..

    klopt dit?
    Ja, dat klopt
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      maandag 16 november 2009 @ 09:06:15 #283
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74739752
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 01:17 schreef prupke het volgende:
    Carnibest...is diepvriesvoer??
    voor hond kat en fret..

    klopt dit?
    Mss heb je er iets aan om het topic even helemaal door te lezen
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      maandag 16 november 2009 @ 11:11:25 #284
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_74742463
    .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      maandag 16 november 2009 @ 20:54:07 #285
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74761190
    hey Harajuku og even terugkomend op jouw vraag/opmerking hoeveel je Jazz geeft wil ik toch nog even reageren.
    Mijn katten eten nu 2 weken carnibest en die hoeveelheden (30 tot 40 gram per kilo lichaamsgewicht) halen ze dus alle drie niet. Ze eten gewoon echt flink wat minder zonder af te vallen ofzo.
    Nu eten ze bij mij ook 's avonds ook wel iets om echt op te kauwen (kippenvleugeltje, soepvlees, kippenhartjes, e.d.) maar zelfs als ik de hoeveelheden van het totaal afhaal dan nog komen ze niet aan de 200 gram per dag die ze zouden moeten hebben (2 vowassen katten van 5 kg, kitten van nu om en nabij de 3 kg).

    Dat wilde ik toch even kwijt.
    klerkje
    pi_74761960
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 20:54 schreef Spiegelei het volgende:
    hey Harajuku og even terugkomend op jouw vraag/opmerking hoeveel je Jazz geeft wil ik toch nog even reageren.
    Mijn katten eten nu 2 weken carnibest en die hoeveelheden (30 tot 40 gram per kilo lichaamsgewicht) halen ze dus alle drie niet. Ze eten gewoon echt flink wat minder zonder af te vallen ofzo.
    Nu eten ze bij mij ook 's avonds ook wel iets om echt op te kauwen (kippenvleugeltje, soepvlees, kippenhartjes, e.d.) maar zelfs als ik de hoeveelheden van het totaal afhaal dan nog komen ze niet aan de 200 gram per dag die ze zouden moeten hebben (2 vowassen katten van 5 kg, kitten van nu om en nabij de 3 kg).

    Dat wilde ik toch even kwijt.
    Oké, duidelijk, ik heb vreetkatten.

    Die van mij (kater-6 kilo, poes-3,5 kilo, kitten-2,6 kilo) zouden 's morgens als ze de kans kregen samen 250 gram naar binnen werken. En 's avonds gillen om meer.
    Goed om deze ervaringen te lezen. Want dan ga ik ook wat zuiniger Carnibesten. Als ze daar niet op afvallen (behalve kater, die mag wel wat kwijt) kom ik er zo vanzelf wat hun optimale hoeveelheid is zonder dat ik bang hoef te zijn ze uit te hongeren.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_74762619
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:12 schreef Cat22 het volgende:

    [..]

    Oké, duidelijk, ik heb vreetkatten.

    Die van mij (kater-6 kilo, poes-3,5 kilo, kitten-2,6 kilo) zouden 's morgens als ze de kans kregen samen 250 gram naar binnen werken. En 's avonds gillen om meer.
    Goed om deze ervaringen te lezen. Want dan ga ik ook wat zuiniger Carnibesten. Als ze daar niet op afvallen (behalve kater, die mag wel wat kwijt) kom ik er zo vanzelf wat hun optimale hoeveelheid is zonder dat ik bang hoef te zijn ze uit te hongeren.
    Cat niet doen. Allereerst is jouw kitten nog volop in de groei en krijgt hij nog melk van z'n mama. Alleen de kater zou ik op dieet zetten en dan nog niet rigoreus maar gewoon apart laten eten.

    Je moet ook niet echt kijken naar de aanbevolen hoeveelheden die op de verpakking staan maar naar je kat. Ons Lillie krijgt ook veeeeel minder dan erop staat en die wordt daar zelfs dikker van. Muis kan ik blijven voeren die wordt niet dikker maar ook niet dunner. Als jouw kat (of hond) goed op gewicht is, lekker in z'n spieren zit en zich helemaal toppie voelt gewoon zo doorgaan. Zodra je botjes enzo te duidelijk gaat voelen meer voeren en als je de botjes niet meer kunt voelen minder voeren.

    M.a.w. maak je niet druk om die grammen maar kijk naar je huisdier.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      Moderator maandag 16 november 2009 @ 21:32:05 #288
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74762811
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 20:54 schreef Spiegelei het volgende:
    hey Harajuku og even terugkomend op jouw vraag/opmerking hoeveel je Jazz geeft wil ik toch nog even reageren.
    Mijn katten eten nu 2 weken carnibest en die hoeveelheden (30 tot 40 gram per kilo lichaamsgewicht) halen ze dus alle drie niet. Ze eten gewoon echt flink wat minder zonder af te vallen ofzo.
    Nu eten ze bij mij ook 's avonds ook wel iets om echt op te kauwen (kippenvleugeltje, soepvlees, kippenhartjes, e.d.) maar zelfs als ik de hoeveelheden van het totaal afhaal dan nog komen ze niet aan de 200 gram per dag die ze zouden moeten hebben (2 vowassen katten van 5 kg, kitten van nu om en nabij de 3 kg).

    Dat wilde ik toch even kwijt.
    Voor Hummer (22 weken) deel ik de worst van 1 kilo in 5 delen en tot nu toe gaat elke dag steeds alles op.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_74762989
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:32 schreef senesta het volgende:

    [..]

    Voor Hummer (22 weken) deel ik de worst van 1 kilo in 5 delen en tot nu toe gaat elke dag steeds alles op.
    En hoe zwaar is Hummer? Zit hij lekker in z'n spieren en vel? Dan ok prima hou wel in de gaten dat hij nog groeit en zolang hij groeit zul je zien dat hij zo om de maand ofzo iets aan de magere kant wordt dan zou ik de porties vergroten.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      Moderator maandag 16 november 2009 @ 21:38:52 #290
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74763090
    Hij is nu 4 kilo en hij ziet er geweldig uit, zijn vacht ook
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      Moderator maandag 16 november 2009 @ 21:41:17 #291
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74763171
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:36 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    En hoe zwaar is Hummer? Zit hij lekker in z'n spieren en vel? Dan ok prima hou wel in de gaten dat hij nog groeit en zolang hij groeit zul je zien dat hij zo om de maand ofzo iets aan de magere kant wordt dan zou ik de porties vergroten.
    Hij krijgt er trouwen ook nog brokjes en Royal canin zakjes naast omdat we CB aan het opbouwen zijn. En kattenmelk voor de Taurine.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_74763209
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:38 schreef senesta het volgende:
    Hij is nu 4 kilo en hij ziet er geweldig uit, zijn vacht ook
    Dan zit je nog goed met 200 gr. per dag voor een katertje in de groei.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      maandag 16 november 2009 @ 21:42:12 #293
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74763220
    Groeiende dieren kunnen bijna niet te veel eten, en als ze wat dikkig worden dan groeien ze daar altijd snel weer uit.
    Ik heb vandaag voor het eers het carnivoer eens afgewogen, ik vind dat Bil wat dikkig lijkt
    Dus nu ga ik hem es op 100 gram per dag zetten een poosje, kijken wat er dan gebeurt.
    Kees en Karel krijgen 40 gram elk, das bijna de helft van wat ze zouden moeten krijgen.
    Billy zou ook meer mogen krijgen, maar t moet geen vetzak worden.
    Chico staat sinds 2 weken op dubbele porties duck ( 200 gram per dag verdeelt over 2 porties ) en die is voor het eerst in tijden niet meer mager
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74763356
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:41 schreef senesta het volgende:

    [..]

    Hij krijgt er trouwen ook nog brokjes en Royal canin zakjes naast omdat we CB aan het opbouwen zijn. En kattenmelk voor de Taurine.
    Kattenmelk voor taurine krijgen ze hier ook maar dan voornamelijk als lekkernij. Maar omdat hummer een ras is wat bekend staat om z'n hartproblemen zou ik dat zeker doorvoeren.

    Als hij ook nog brokjes en zakjes krijgt krijgt hij zeker voldoende.

    Heb je weleens een eitje (geklutst) aan hem gevoerd? Doen vindt hij vast heel lekker
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
      Moderator maandag 16 november 2009 @ 21:52:10 #295
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_74763686
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:44 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Kattenmelk voor taurine krijgen ze hier ook maar dan voornamelijk als lekkernij. Maar omdat hummer een ras is wat bekend staat om z'n hartproblemen zou ik dat zeker doorvoeren.

    Als hij ook nog brokjes en zakjes krijgt krijgt hij zeker voldoende.

    Heb je weleens een eitje (geklutst) aan hem gevoerd? Doen vindt hij vast heel lekker
    Oeh goede tip
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_74763856
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:28 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Cat niet doen. Allereerst is jouw kitten nog volop in de groei en krijgt hij nog melk van z'n mama. Alleen de kater zou ik op dieet zetten en dan nog niet rigoreus maar gewoon apart laten eten.

    Je moet ook niet echt kijken naar de aanbevolen hoeveelheden die op de verpakking staan maar naar je kat. Ons Lillie krijgt ook veeeeel minder dan erop staat en die wordt daar zelfs dikker van. Muis kan ik blijven voeren die wordt niet dikker maar ook niet dunner. Als jouw kat (of hond) goed op gewicht is, lekker in z'n spieren zit en zich helemaal toppie voelt gewoon zo doorgaan. Zodra je botjes enzo te duidelijk gaat voelen meer voeren en als je de botjes niet meer kunt voelen minder voeren.

    M.a.w. maak je niet druk om die grammen maar kijk naar je huisdier.
    Da's ook weer zo natuurlijk.

    Naartjie staat allang op een onderhouds dieet en hij eet ook apart. Yoko en Satsu krijgen nog kitten brokjes van RC erbij. Overdag wat zuiniger maar 's nachts onbeperkt en dan is het 's morgnes niet op. Dus hij komt niks tekort.

    Maar ik hoop echt dat Satsu uit zijn vetjes gaat groeien. hij is nu 4 maanden en weegt al 2,6 kilo.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      maandag 16 november 2009 @ 21:59:39 #297
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_74764026
    Dat zal eerder door de moedermelk komen dan door het eten denk ik
    Ik heb es een konijn gehad die ook maar bij zn moeder bleef drinken.
    Uiteindelijk was ie al lang en breed gecastreerd en alles en zn mams ging nog steeds voor m op dr zij liggen
    Verder at ie dr natuurlijk ook normaal bij.
    Dat beest was echt MONSTERLIJK groot en dik
    En de andere rammetjes uit het nest die ik aan kennissen had gegeven die waren gewoon normaal even groot als mams en paps. En Plakkertje ( zo heette die dikzak omdat ie zo aan zn mama kleefde ) was in het begin ook niet groter dan de rest van het nestje.
    Het is ook tegennatuurlijk dat ie nog zoogt natuurlijk.
    Ooit zal Yoko dr toch een einde aan moeten breien
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_74766571
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:59 schreef oh-oh het volgende:
    Dat zal eerder door de moedermelk komen dan door het eten denk ik
    Ik heb es een konijn gehad die ook maar bij zn moeder bleef drinken.
    Uiteindelijk was ie al lang en breed gecastreerd en alles en zn mams ging nog steeds voor m op dr zij liggen
    Verder at ie dr natuurlijk ook normaal bij.
    Dat beest was echt MONSTERLIJK groot en dik
    En de andere rammetjes uit het nest die ik aan kennissen had gegeven die waren gewoon normaal even groot als mams en paps. En Plakkertje ( zo heette die dikzak omdat ie zo aan zn mama kleefde ) was in het begin ook niet groter dan de rest van het nestje.
    Het is ook tegennatuurlijk dat ie nog zoogt natuurlijk.
    Ooit zal Yoko dr toch een einde aan moeten breien
    Ze heeft nog 1 functionerende tet. Zal ik er maar een knoop in leggen?
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      maandag 16 november 2009 @ 22:57:31 #299
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_74766878
    Tja mijn katten eten er goed van hoor, ze mogen ook gewoon meer eten maar hebben kennelijk de behoefte niet. dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij anderen ook zo moet zijn.

    Ik moet wel zeggen dat de kater heel goed door heeft dat ze 's ochtends alleen carnibest krijgen en 's avonds carnibest met wat extra's en hij kijkt dan echt uit naar dat "extra's"zeg maar. Hij vind kluiven aan een kippevleugeltje helemaal het einde. Gek eigenlijk dat ik ze nooit eerder vers hebt gevoerd! Dus hij houdt er misschien ook wel rekening mee haha.
    De poes vindt de Carnibest geweldig en die stukjes los vlees aardig. de jonge kater eet alles en vind alles even lekker en interesant.
    Ze komen niets te kort, maar eten er gewoon niet mega veel van, zolang ze gezond zijn en niet afvallen ofzo vind ik het best.
    klerkje
    pi_74773415
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 22:57 schreef Spiegelei het volgende:
    Tja mijn katten eten er goed van hoor, ze mogen ook gewoon meer eten maar hebben kennelijk de behoefte niet. dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij anderen ook zo moet zijn.

    Ik moet wel zeggen dat de kater heel goed door heeft dat ze 's ochtends alleen carnibest krijgen en 's avonds carnibest met wat extra's en hij kijkt dan echt uit naar dat "extra's"zeg maar. Hij vind kluiven aan een kippevleugeltje helemaal het einde. Gek eigenlijk dat ik ze nooit eerder vers hebt gevoerd! Dus hij houdt er misschien ook wel rekening mee haha.
    De poes vindt de Carnibest geweldig en die stukjes los vlees aardig. de jonge kater eet alles en vind alles even lekker en interesant.
    Ze komen niets te kort, maar eten er gewoon niet mega veel van, zolang ze gezond zijn en niet afvallen ofzo vind ik het best.
    Waarom geef je die extra's gelijk met de CB? Is het dan niet leuker voor hem om dat tussendoor te krijgen. Als ze hier iets extra's krijgen doe ik dat ook echt apart van de gemalen prut.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_74773424
    Vol
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')