abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 september 2009 @ 22:11:05 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73258370
Heb net een fles chianti opengetrokken uit 2003. Toen ik hem kocht in 2005 was ie scherp en hard, maar had een belofte dus had ik een dozijn gekocht.
Eerste flesje nu geopend en hij is mooi zacht geworden, aan de kurk mooie wijnsteenzuurkristallen.
Koop vaker doosjes wijn in om ze dan een tijd weg te leggen. Doen meer mensen dat? Was is jullie ervaring? De Barolo die ik gisteren open trok moet nog een jaar of 2 a 3 liggen om nog beter te worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:12:54 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_73258417
Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan, doosjes wijn kopen om te laten rijpen. Maar ik ben het wel van plan dus hier een onvervalste tvp.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:08:14 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73284700
Ja, ik doe het ook en mijn ervaring met de wijnen die ik koop Bordeaux / Medoc / La Lande de Pomerol is dat ze voor 5 tot 10 jaar moeten liggen. Wat ze dan ook doen lekker ergens achterin de kelder kast.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 20:09:36 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73284747
Kan je zomaar elke wijn een aantal jaar laten liggen of moeten dat speciale wijnen zijn ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_73284781
kan dat met iedere wijn..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:16:04 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73284980
ten eerste
Witte wijn kan je bewaren, maar wordt nooit beter van het liggen, maar je kan natuurlijk wel wijn van een goed jaar bewaren
Betere rode wijnen kunnen beter worden van het een paar jaar laten liggen, maar dat geld niet voor iedere rode wijn. Ook bereikt wijn na een aantal jaar een optimum, daarna wordt ie niet beter, maar gaat in kwaliteit weer achteruit. Belangrijk is dat de wijn donker en bij een gelijkmatige koele temperatuur wordt bewaard. Je kan gelukkig zijn en een mooie kelder hebben, of veel geld hebben en een wijnkoelkast kopen.
Ik bewaar ze in een donkere kast onder de trap waar de temp redelijk stabiel is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:17:59 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73285069
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
ten eerste
Witte wijn kan je bewaren, maar wordt nooit beter van het liggen, maar je kan natuurlijk wel wijn van een goed jaar bewaren
Betere rode wijnen kunnen beter worden van het een paar jaar laten liggen, maar dat geld niet voor iedere rode wijn. Ook bereikt wijn na een aantal jaar een optimum, daarna wordt ie niet beter, maar gaat in kwaliteit weer achteruit. Belangrijk is dat de wijn donker en bij een gelijkmatige koele temperatuur wordt bewaard. Je kan gelukkig zijn en een mooie kelder hebben, of veel geld hebben en een wijnkoelkast kopen.
Ik bewaar ze in een donkere kast onder de trap waar de temp redelijk stabiel is.
Idd, je moet wel informeren / weten dat de wijnen geschikt zijn om te bewaren en mijn wijnen bewaar ik idd ook in de trap / kelderkast daar is de temperatuur namelijk het stabielste en in de zomer ook het laagste.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73285274
Ik ben nog niet zo lang begonnen met het laten rijpen van wijn. Eigenlijk pas nadat ik tijdens een proeverij merkte dat rode wijn dan veel zachter is. Witte hoeft men eigenlijk niet te laten rijpen, maar er zullen vast wel uitzonderingen zijn.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:29:39 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73285557
Het leuke van wijn laten rijpen is dat je wel eens een aanbieding tegenkomt bij de aldi of lidl van een Chianti ofzo, daar koop ik dan een doosje van, als die na een jaar of 5-10 goed is geworden heb je een prachtige oude Chianti waar je visite op kan tracteren bij een heerlijke maaltijd, of gewoon zelf van genieten. Als je een rijpe 10 jaar oude wijn bij de slijter haald ben je een veelvoud kwijt. Als het niet echt goed is geworden kan je van die aanbiedingwijn nog altijd een kookwijn maken, stoof er een taaie kip is, rundvlees of peertjes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73285758
De vader van een vriendin van mij is wijnhandelaar en die heeft me wel een beetje aangestoken met het wijnvirus.. alleen ik heb op dit moment nog wel onvoldoende centen om van wijnen die ik lekker vind steeds doosjes te kopen om weg te leggen. Vaak ook zijn de wijnen die het het waard zijn om weg te leggen toch al duurder dan slobberwijnen die jong gedronken moeten worden.

Samengevat: ik wil 't gaan doen
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:36:09 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73285828
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:34 schreef W1ZZ het volgende:
De vader van een vriendin van mij is wijnhandelaar en die heeft me wel een beetje aangestoken met het wijnvirus.. alleen ik heb op dit moment nog wel onvoldoende centen om van wijnen die ik lekker vind steeds doosjes te kopen om weg te leggen. Vaak ook zijn de wijnen die het het waard zijn om weg te leggen toch al duurder dan slobberwijnen die jong gedronken moeten worden.

Samengevat: ik wil 't gaan doen
De Chianti die ik nu drink was een euro of 4 de fles toen ik die in 2004 kocht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73285848
Elke keer als ik naar Frankrijk moet gooi ik wat achterin, zo verdeel je de kosten ook wat.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_73286068
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Chianti die ik nu drink was een euro of 4 de fles toen ik die in 2004 kocht.
Sure, maar dat is wel met het gegeven dat je een gok neemt op de gekochte wijn. Hoe vaak gaat dat goed, zou je zeggen?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:44:33 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73286150
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:42 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Sure, maar dat is wel met het gegeven dat je een gok neemt op de gekochte wijn. Hoe vaak gaat dat goed, zou je zeggen?
Je moet het natuurlijk in kunnen schatten, maar bij mij denk ik 8 van de 10 keer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73286409
Mwoah dat valt nog mee dan! Toch zou het niet zo snel in me opkomen een fles van vier euro weg te leggen... Maar vind je die fles al wel lekker als je 'm koopt of gok je er echt op dat ie ooit wel lekker gaat worden?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_73286659
Harold Hamersma heeft een leuke wijngids tot 5 euro, en eentje van 5 tot 10. Dat spul is allemaal ook prima om meteen weg te tanken samen met je liefste. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:00:15 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73286773
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:51 schreef W1ZZ het volgende:
Mwoah dat valt nog mee dan! Toch zou het niet zo snel in me opkomen een fles van vier euro weg te leggen... Maar vind je die fles al wel lekker als je 'm koopt of gok je er echt op dat ie ooit wel lekker gaat worden?
let wel, 4 euro 5 jaar geleden. En deze wijn was te scherp in 2004, maar vond hem ruimte voor verbetering hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:02:25 #18
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_73286855
En hoe zit het dan met je flessen af en toe een beetje draaien? Is dat echt nodig of is dat iets wat je doet met de héél dure wijnen?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:08:52 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73287081
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:02 schreef Snakey het volgende:
En hoe zit het dan met je flessen af en toe een beetje draaien? Is dat echt nodig of is dat iets wat je doet met de héél dure wijnen?
Volgens mij doe je dat alleen met champage in de champagne grotten om het gist bovenin de fles te krijgen.
En met kaas.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:18:22 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73289919
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:02 schreef Snakey het volgende:
En hoe zit het dan met je flessen af en toe een beetje draaien? Is dat echt nodig of is dat iets wat je doet met de héél dure wijnen?
Met wijn ken ik het niet wel moet je zorgen dat de kurk nat blijft dus je moet ze echt weg leggen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73290992
Ik vind het heel interessant, maar zou alleen geen idee hebben van welke wijn ik zou kunnen laten liggen. Waar let je op als je zoiets doet?
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:59:39 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73310687
Net bij de aldi 2 doosjes chianti classico gekocht, 1 doosje St emilion en een doosje fuckhoeheethetookalweer Pomerol
Die gaan een jaar of 3-6 liggen en dan eens kijken hoe ze smaken

[ Bericht 14% gewijzigd door Pietverdriet op 02-10-2009 17:06:56 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73316253
Hoeveel was die St Emilion? Kan 'm nu niet meer terugvinden op de aldisite. Bij de Lidl is vanaf 12 okt een StE voor 12.50 in de aanbieding:

http://lidlwijnen.grillmeister.nl/?a=view-item&id_item=13
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:14:24 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73316670
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:02 schreef W1ZZ het volgende:
Hoeveel was die St Emilion? Kan 'm nu niet meer terugvinden op de aldisite. Bij de Lidl is vanaf 12 okt een StE voor 12.50 in de aanbieding:

geloof een euro of 6
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73317044
Ah, dat klinkt als morgen maar eens langsgaan
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:02:46 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73318206
Heb trouwens geen idee hoe ie over 5 jaar smaakt, het is altijd weer een gok
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73322027
Sure, maar à 6E voor een St. Emilion wil ik ook wel een gokje wagen
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:23:24 #28
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73327234
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb trouwens geen idee hoe ie over 5 jaar smaakt, het is altijd weer een gok
St. Emilion heb ik wel goede ervaring mee. Qua drinken dan.

Ik ben nooit zo geneigd om supermarktwijnen langer weg te leggen. Ik heb hier onder de trap nog wel een doos Chateau Neuf du Pape liggen die we bij 'de boer' gekocht hebben, net als een mooi aantal flessen Gigondas.
Sprak onlangs een buurman die er een sport van heeft gemaakt en die diverse klimaatkasten heeft. Daar maar eens mee aanpappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 03-10-2009 08:58:54 ]
Life is what you make it.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:28:59 #29
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_73327251
Als ik wijn ga kopen met het idee het 5 jaar te laten rijpen doe ik er goed aan ook een kluis met tijdslot te kopen
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:49:58 #30
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_73332216
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:28 schreef _Michiel_ het volgende:
Als ik wijn ga kopen met het idee het 5 jaar te laten rijpen doe ik er goed aan ook een kluis met tijdslot te kopen
Dat heb ik ook wel een beetje.

Maar ik heb een mooi plekje onder de vloer in de huiskamer waar je niet zo 123 bij komt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:59:00 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73332424
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:28 schreef _Michiel_ het volgende:
Als ik wijn ga kopen met het idee het 5 jaar te laten rijpen doe ik er goed aan ook een kluis met tijdslot te kopen
Je doet het volgende, je koopt wijn die je drinkt, en als die veelbelovend is dezelfde wijn die je weglegt, na een jaar of 3, 4, 5 koop je alleen nog maar wijn die je weglegt en drink je de wijn die je 4 jaar geleden hebt weggelegd.
Zo doe ik dat meestal, dan drink je dus altijd wijn die een een jaar of 5 tot 10 jaar oud is.
even een wijntje pakken zeg je dan, en voila, een oude Barolo, jummie voor de tummie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:15:34 #32
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73332806
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je doet het volgende, je koopt wijn die je drinkt, en als die veelbelovend is dezelfde wijn die je weglegt, na een jaar of 3, 4, 5 koop je alleen nog maar wijn die je weglegt en drink je de wijn die je 4 jaar geleden hebt weggelegd.
Zo doe ik dat meestal, dan drink je dus altijd wijn die een een jaar of 5 tot 10 jaar oud is.
even een wijntje pakken zeg je dan, en voila, een oude Barolo, jummie voor de tummie
Op basis waarvan bepaal je of hij veelbelovend is of niet. Ik drink graag wijn maar weet niet goed op welke eigenschappen dat te voorspellen is.
Life is what you make it.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:22:44 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73334348
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:15 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Op basis waarvan bepaal je of hij veelbelovend is of niet. Ik drink graag wijn maar weet niet goed op welke eigenschappen dat te voorspellen is.
Kwestie van ervaring denk ik, als een wijn mooi smaakt, maar nog scherpe kantjes heeft, of een belofte heeft dat als ie rijper is beter smaakt. Ik weet zo niet hoe je dat moet uitleggen, dan moet je dezelfde wijn over een aantal jaren proeven en dan kan je zeg maar terug redeneren of het wellicht wat wordt.
Vaak staat het ook op de fles achterop de info. De Chianti Classico van de aldi bv staat op dat ie nog een jaar of 3 kan liggen voor ie echt goed is. Hij is van 2005, dus in 2012 is hij dan aan zijn top, wat wel klopt want de meeste Chianti Classico is op zijn best als ie 7-10 jaar oud is.
Dit geld trouwens voor veel rode wijn, tussen de 5 en 10 jaar is ie op zijn best, muv mooie zware bordeau wijnen, die sowieso onbetaalbaar zijn (maar als je in frankrijk een paar top wijnen haalt als ze nog erg jong zijn en ze 10 jaar weg legt heb je een wijn die als je hem zou kopen (10-12 jaar oud) veel en veel duurder zou zijn.
Een Barolo kan wel 15 jaar liggen voor hij piekt, maar ouder dan 15 jaar, dan is eigenlijk de meeste wijn echt over zijn top heen en moet gewoon op als ie nog te drinken is.
Rode Port kan je veel langer laten liggen, heb port gedronken uit begin vorige eeuw, die was goddelijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73339150
Heb uiteindelijk 3 flessen St. Emilion gekocht en drie flessen Lalande-de-Pomerol. Ga van allebei wel een fles proeven, als ze goed bevallen en ze nog voorradig zijn koop ik er nog wat meer
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:41:17 #35
97745 Thorical
finding a way
pi_73344731
Vaak kan je ook je wijn bij de wijnhandelaar laten rusten voor een paar centen.
Want om een wijn te bewaren moet de wijn ook een verwachting wekken dat ie beter gaat worden door het liggen.En dat is steeds minder het geval de meeste moderne wijnen zijn na een paar jaar al op dronk en geven en worden niet beter naarmate ze liggen.
pi_73363475
Schanulleke, klopt het dat je van cotes du rhone houdt? Die worden niet heel veel beter als je ze lang bewaard.

Maar als je ze bij de producent koopt, kan je het altijd vragen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:49:10 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73369049
Net even bij schoonouders geweest, wat een geluk, ze waren de kelder aan het leegruimen en heb de auto volgeladen met wijnrek. Nu extra plek voor een 125 flessen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73370345
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rode Port kan je veel langer laten liggen, heb port gedronken uit begin vorige eeuw, die was goddelijk.
Dat is echt cool!

Ik ga morgen ook maar eens bij de Aldi langs en wat flessen onder de trap leggen, buiten bereik van huisgenoten en m'n eigen drankzucht
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:27:52 #39
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73371788
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:17 schreef krakkemieke het volgende:
Schanulleke, klopt het dat je van cotes du rhone houdt? Die worden niet heel veel beter als je ze lang bewaard.

Maar als je ze bij de producent koopt, kan je het altijd vragen.
Ik kom toevallig regelmatig in die contreien en dus is dat ook waar ik ze koop. Gigondas en Chateau Neuf du Pape zijn wel de uitzonderingen binnen de Cotes du Rhone, die kan je wel laten liggen...
De rest van de A.O.C. is vooral slobberen.
Life is what you make it.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:42:43 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73373064
trek net een fles Monthelie 2001 open, kan me niet herinneren hoe ik er aan kom, en smaakt heel erg mild, zonder een echte body, beste omschrijving die ik kan geven is laf en slap.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73376630
Jammer... maargoed, waarschijnlijk heb je er ook niet de hoofdprijs voor betaald als je niet eens meer weet hoe je er aan komt!

Heb net een fles Lalande-de-Pomerol 2008 opengetrokken. Zeker niet vervelend om te drinken maar er zit een hard randje aan... hoop dat dat dus weg gaat trekken met een paar jaar rijping. Zit echter wel veel Merlot in en als ik het goed heb heeft die druivensoort weinig rijpingspotentieel, maar de cabernet franc en cabernet sauvignon die er in zitten weer wel... Ben benieuwd, met dat harde randje sta ik toch niet te springen om 'm op te drinken dus dat laten liggen moet goed komen
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 07:35:58 #42
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_73772241
gister een aantal flessen Church Road Shyraz 2007 gekocht, een veelbelovende wijn welke afgelopen november de Air New Zealand Wine Award won.
Ben van plan om ze een paar jaar te laten liggen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 08:09:57 #43
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_73772363
quote:
om een wijn te bewaren moet de wijn ook een verwachting wekken dat ie beter gaat worden door het liggen.En dat is steeds minder het geval de meeste moderne wijnen zijn na een paar jaar al op dronk en geven en worden niet beter naarmate ze liggen.
Inderdaad, hier in Nieuw Zeeland komt er op dit moment een hoop Pinot Noir op de markt die maar een jaartje of 5-7 kan liggen.
Voorheen betaalde je "top dollar" voor Central Otago Pinot Noir maar door een overschot op de markt is de prijs aanzienlijk gezakt...een goede C.O. Pinot kan je nu voor een dollartje of 25-30 op de kop tikken.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_73772469
Ja, nu krijg ik zin om weer zelf wijn te gaan maken. Wat overigens weinig tot geen zin heeft als je geen kelder hebt. Of je moet zoals Snaky deed, de flessen onder het kruipluik bewaren, of er helemaal niet aan beginnen. Rijpen gaat niet lukken bij kamertemperatuur. Een hoop witte wijnen zijn zéker niet geschikt om lang te laten liggen, dan heb je er sowieso een soort voor nodig met een hoog alcohol percentage.

Hier staat info over welke wijn het meest geschikt is om te laten rijpen: Wijn bewaren.

Als je zelf wijn zou willen gaan maken (pas op, hoge verslavingsgraad qua maken & inname) dan kan je perfect bij Van Rein terecht. Je kan er alle spullen kopen die je maar nodig hebt om wijn te maken en de man is zéér ervaren en hulpvaardig. Dat is trouwens zo'n beetje bij mij om de hoek, dus dan kan je nog een bakkie komen scoren ook.
pi_73772603
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
ten eerste
Witte wijn kan je bewaren, maar wordt nooit beter van het liggen
Onzin. Veel echt goede Sauternes moeten eerst rijpen voor ze echt op dronk zijn.
blub blub
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:39:42 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73772770
Heb gisteravond een deal gemaakt, en 24 flessen Barolo (2007) en 24 flessen Saint Emilion grand cru classe (2008) op de kop getikt, gaan een jaar of 8 de kelder in.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73772785
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb gisteravond een deal gemaakt, en 24 flessen Barolo (2007) en 24 flessen Saint Emilion grand cru classe (2008) op de kop getikt, gaan een jaar of 8 de kelder in.
Prachtige aankleding voor je nieuwe wijnrek,
pi_73772807
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb gisteravond een deal gemaakt, en 24 flessen Barolo (2007) en 24 flessen Saint Emilion grand cru classe (2008) op de kop getikt, gaan een jaar of 8 de kelder in.
welk Saint Emilion GCC?
blub blub
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:56:06 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73772905
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:45 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

welk Saint Emilion GCC?
Moulin du Cadet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73803307
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb gisteravond een deal gemaakt, en 24 flessen Barolo (2007) en 24 flessen Saint Emilion grand cru classe (2008) op de kop getikt, gaan een jaar of 8 de kelder in.
Opdrinken voor het te laat is!

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')