abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:39:50 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73226444
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:27 schreef psv2105 het volgende:
jawel maar voor dewestkust het is toch te ver weg lijkt mij
Dan heb je natuurlijk nog Hawaii waar wel een tsunamiwaarschuwing voor is afgegeven.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:40:28 #52
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_73226486
Ai
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 22:42:46 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73226609
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_73226932
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan heb je natuurlijk nog Hawaii waar wel een tsunamiwaarschuwing voor is afgegeven.

De waarschuwing voor Hawaii is ingetrokken. De tsunami komt tijdens eb aan in NZ, hopelijk blijft de schade doordoor wat beperkt.
pi_73227751
Tot nu toe 3 doden en 50 gewonden.
pi_73227922
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Want American Samoa is geen deel van de VS?
Ze hebben in ieder geval een eigen voetbal elftal, verloren ooit iets met 26-0 tegen australie
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73228497
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval een eigen voetbal elftal, verloren ooit iets met 26-0 tegen australie
[wijsneus]31-0[/wijsneus]
pi_73228632
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:05 schreef SoldMayor het volgende:
Tot nu toe 3 doden en 50 gewonden.
Dat puur omdat het dun bevolkt gebied is
stupidity has become as common as common sense was before
pi_73228892
De tsunami die NZ bereikte, was slechts 40 cm hoog, gelukkig.
pi_73229568
Er wordt nu al gesproken over tientallen doden.
pi_73229677
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:56 schreef SoldMayor het volgende:
Er wordt nu al gesproken over tientallen doden.
In Samoa is een dorpje volkomen weggevaagd, daar zijn idd doden en gewonden gevallen. In NZ bleek de golf slechts 40 cm hoog te zijn, en alle tsunamiwaarschuwingen zijn nu ingetrokken.
pi_73229949
Officieel nu 19 doden.
pi_73230234
BULLETIN -- TSUNAMI ADVISORY ISSUED FOR CALIFORNIA AND OREGON.

pi_73230426
Wederom; De Natuur overwint.

Machtig, die kracht die van de Natuur uitgaat. En wij hulpeloze mensjes maar happen naar adem tegen zoveel geweld. Dat dwingt respect af. Geen oorlogen, geen door mensen veroorzaakt leed. Gewoon de natuur die haar werk doet.

Gaia.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73230486
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:28 schreef El_Matador het volgende:
Wederom; De Natuur overwint.

Machtig, die kracht die van de Natuur uitgaat. En wij hulpeloze mensjes maar happen naar adem tegen zoveel geweld. Dat dwingt respect af. Geen oorlogen, geen door mensen veroorzaakt leed. Gewoon de natuur die haar werk doet.

Gaia.
Gelukkig woon jij in het veilige Nederland en heb je makkelijk praten.
pi_73230535
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:31 schreef SilkSpectre het volgende:

[..]

Gelukkig woon jij in het veilige Nederland en heb je makkelijk praten.
Ik woon niet in Nederland, maar daar gaat het niet om.

Het is natuurlijk erg voor die 19 (in een gemiddeld weekend vallen er in het verkeer in Europa een stuk meer) doden. Maar dat is niet het punt wat ik wil maken. Dat is waar iedereen over valt.

Bekijk het groter, en je ziet hoe de natuur de mens verslaat. Dat beeld vind ik machtig mooi.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73230724
Een spaanse site heeft al over 40 doden.
pi_73230740
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:43 schreef SoldMayor het volgende:
Een spaanse site heeft al over 40 doden.
Ja, maar daar zitten ook doden bij die daar gevallen zijn als gevolg van de aardbeving eerder vandaag.
pi_73230794
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik woon niet in Nederland, maar daar gaat het niet om.

Het is natuurlijk erg voor die 19 (in een gemiddeld weekend vallen er in het verkeer in Europa een stuk meer) doden. Maar dat is niet het punt wat ik wil maken. Dat is waar iedereen over valt.

Bekijk het groter, en je ziet hoe de natuur de mens verslaat. Dat beeld vind ik machtig mooi.
Ja zo gaat dat in de wereld..ok...maar om er nou spontaan een orgasme van te krijgen .
You lost me there.
  woensdag 30 september 2009 @ 00:53:03 #70
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73230874
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:33 schreef El_Matador het volgende:
Bekijk het groter, en je ziet hoe de natuur de mens verslaat. Dat beeld vind ik machtig mooi.
Dat ben ik met je eens, enerzijds vind ik het verschrikkelijk voor de mensen die overlijden en hun nabestaanden, zoiets wens je niemand toe, maar als Moeder Natuur een keer haar kracht laat zien besef je weer dat we "slechts" mensen zijn en uiteindelijk niet de dienst uitmaken....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 30 september 2009 @ 00:56:01 #71
6941 APK
Factual, I think.
pi_73230920
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:33 schreef El_Matador het volgende:

Bekijk het groter, en je ziet hoe de natuur de mens verslaat. Dat beeld vind ik machtig mooi.
Ja, want we hebben anti-tsunamimachines gebouwd en die falen hopeloos.
Jij loopt ook te juichen als Californie of Japan door een mega aardbeving getroffen wordt?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_73230941
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:56 schreef APK het volgende:

[..]

Ja, want we hebben anti-tsunamimachines gebouwd en die falen hopeloos.
Jij loopt ook te juichen als Californie of Japan door een mega aardbeving getroffen wordt?
El_Matador is een hopeloze romanticus.
I´m back.
pi_73230968
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:56 schreef APK het volgende:

[..]

Ja, want we hebben anti-tsunamimachines gebouwd en die falen hopeloos.
Jij loopt ook te juichen als Californie of Japan door een mega aardbeving getroffen wordt?
Juichen is een groot woord. Maar ik kan genieten van de kracht van de natuur ja.

En: ik ken die mensen niet. Als ze dood zouden gaan aan ouderdom, zou ik er niet om malen. Gaan ze dood door een natuur"ramp" ineens wel? Dat snap ik niet.

Medeleven veinzen met mensen die je niet kent vind ik immoreel.

Anders is het met menselijk geweld, want dat valt te stoppen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 30 september 2009 @ 00:59:51 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_73230973
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

El_Matador is een hopeloze romanticus.
Dan heeft hij mazzel dat hij niet met zijn partner lekker romantisch op vakantie was naar Samoa.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_73230978
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

El_Matador is een hopeloze romanticus.
Dat mag toch? We leven in een vrij land toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73230989
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:59 schreef APK het volgende:

[..]

Dan heeft hij mazzel dat hij niet met zijn partner lekker romantisch op vakantie was naar Samoa.
Ik heb ook met mijn vriendin op actieve vulkanen gestaan. In het onweer gelopen, naar een woeste zee gekeken. De natuur is schitterend.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73230991
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat mag toch? We leven in een vrij land toch?
Van mij mag dat hoor.
I´m back.
pi_73231013
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:59 schreef APK het volgende:

[..]

Dan heeft hij mazzel dat hij niet met zijn partner lekker romantisch op vakantie was naar Samoa.
Of gedood wordt tijdens een stierengevecht. Over natuurgeweld gesproken.
pi_73231078
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:03 schreef SilkSpectre het volgende:

[..]

Of gedood wordt tijdens een stierengevecht. Over natuurgeweld gesproken.
Exact! Goed punt!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73231549
Als je beetje nieuws zoekt via google komen er slecht berichten naar buiten:


  • Sommige dorpen zouden totaal zijn verwoest
  • Er zouden minstens 40 doden zijn
  • Tientallen gewonden
  • Veel vermisten
  • Een ziekenhuis of gebouw zou vol liggen met lijken.
  • 2 zuid Koreanen dood en 1 vermist
  • Veel Australische mensen gewond. Mogelijk ook doden.

    Binnen enkele uren zullen waarschijnlijk golven de kust van Amerika raken.



    [ Bericht 4% gewijzigd door SoldMayor op 30-09-2009 02:53:00 ]
  • pi_73231968
    Veel schade en slachtoffers dus .
    pi_73233011
    quote:
    Tsunami treft Samoa-eilanden

    APIA/PAGO PAGO - Op de Samoa-eilanden in het zuidelijk deel van de Grote Oceaan zijn woensdag in totaal zeker 65 mensen om het leven gekomen door een tsunami. Dat hebben de autoriteiten en getuigen dinsdagavond (lokale tijd) laten weten.

    Gevreesd wordt dat het dodental nog flink oploopt.

    Medische bronnen spreken van zeker honderd doden en nog veel meer vermisten aldus lokale media. Ook op de eilandengroep Tonga in Polynesië zouden doden gevallen zijn door een tsunami.

    Om 6.48 's ochtends (lokale tijd) vond een aardbeving plaats op een diepte van 33 kilometer en 190 kilometer ten zuidwesten van Amerikaans Samoa. Twintig minuten later werd Samoa getroffen door een verwoestende tsunami met golven die volgens de autoriteiten een hoogte bereikten van 7,5 meter.

    Waarschuwing

    De lokale autoriteiten hebben dinsdagavond (plaatselijke tijd) voor de Samoa-eilanden in het zuidelijk deel van de Grote Oceaan opnieuw een tsunamiwaarschuwing uitgegeven. Dat meldden ooggetuigen.

    Ondanks de lokale waarschuwing is er geen nieuwe aardbeving gemeld in het gebied.

    Hawaii

    Voor een groot gebied, tot aan Nieuw-Zeeland en Hawaii, werd een waarschuwing voor een tsunami afgegeven, maar die werd later weer ingetrokken. Ook Japan kondigde later een waarschuwing af.

    Op Amerikaanse Samoa met 65.000 inwoners kwamen veertien mensen om, onder wie twee Zuid-Koreanen. Ook in de meer westelijk gelegen onafhankelijke staat Samoa met 185.000 bewoners vonden veertien mensen de dood door de vloedgolf van zo'n 1,5 meter hoog.

    Weggevaagd

    Getuigen op Samoa meldden dat complete dorpen zijn weggevaagd in het zwaarst getroffen kustgedeelte in het zuiden en zuidwesten. De hoofdstad Apia werd geëvacueerd waarbij duizenden mensen naar hoger gelegen gebieden werden gebracht.

    Ook kustdorpen op Amerikaans Samoa zouden zijn verwoest. Bij Pago Pago, de ongeveer elfduizend tellende hoofdstad van Amerikaans Samoa, werden golven waargenomen die meters hoger waren dan het normale zeeniveau.

    Het zeewater drong op sommige plekken tot 1,5 kilometer landinwaarts.

    Vakantieoorden

    Twee bij buitenlandse toeristen geliefde vakantieoorden op het hoofdeiland Upolu van de onafhankelijk staat Samoa zijn verwoest door de tsunami die het gebied heeft getroffen. Dat heeft de vicepremier van het land woensdag laten weten.

    Vicepremier Misa Telefoni zei dat inwoners en bezoekers weinig tijd hadden zich voor te bereiden voor de verwoestende golven. De populairste vakantieoorden, Sinalei Reef Resort and Coconuts Beach Resort aan de westkust van Upolu, zijn hard getroffen door de tsunami.

    Nederlanders

    Bij het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag was woensdagochtend niets bekend over eventuele Nederlandse slachtoffers door de tsunami op de Samoa-eilanden, zei een woordvoerster van het departement. Volgens haar zijn de Samao-eilanden voor Nederlanders geen bekende vakantiebestemming.

    Zeker een Australische vrouw is omgekomen door het natuurgeweld en zes Australiërs worden vermist. Ook wordt gevreesd dat een Nieuw-Zeelander is omgekomen.

    Dodental

    De verwachting is dat het dodental op de eilandengroep verder zal stijgen. Een functionaris op onafhankelijk Samoa noemde het getal van honderd.

    Een van de grootste zeebevingen ooit gemeten vond plaats op 26 december 2004. Vlak voor de kust van het Indonesische eiland Sumatra was er een met een kracht van ongeveer 9,3 op de schaal van Richter.

    Omdat er geen waarschuwingssysteem voor vloedgolven aanwezig was in de Indische Oceaan kwamen in Zuid-Oost Azië 300.000 mensen om het leven.
    pi_73233597
    teeveepee
    "Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
    pi_73233696
    Overal zijn andere berichten over het aantal slachtoffers.

    De ene zegt 40 de andere spreekt al over 120 doden.
    pi_73233768
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 09:38 schreef SoldMayor het volgende:
    Overal zijn andere berichten over het aantal slachtoffers.

    De ene zegt 40 de andere spreekt al over 120 doden.
    Blijft altijd lastig, zo kort na een beving/tsunami. Zeker ook omdat de telefoonverbindingen etc. daar nu niet optimaal zullen zijn.... Bij de grote tsunami in 2004 hoorden we het in het begin ook lage aantallen... Nou, dat werd duidelijk anders .
      Moderator woensdag 30 september 2009 @ 09:53:57 #86
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_73234024
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 09:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Blijft altijd lastig, zo kort na een beving/tsunami. Zeker ook omdat de telefoonverbindingen etc. daar nu niet optimaal zullen zijn.... Bij de grote tsunami in 2004 hoorden we het in het begin ook lage aantallen... Nou, dat werd duidelijk anders .
    Maar toen werden ook hele populaire vakantieoorden getroffen, dat is nu niet toch?
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_73234129
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 09:53 schreef senesta het volgende:

    [..]

    Maar toen werden ook hele populaire vakantieoorden getroffen, dat is nu niet toch?
    Schijnen nu toch ook wel hotels verwoest te zijn enzo..
    Maar het zal sowieso niet zo erg zijn als in 2004. Want er wonen veel minder mensen.
    pi_73234199
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 09:58 schreef SoldMayor het volgende:

    [..]

    Schijnen nu toch ook wel hotels verwoest te zijn enzo..
    Maar het zal sowieso niet zo erg zijn als in 2004. Want er wonen veel minder mensen.
    Klopt. Er wonen daar zo ongeveer net zoveel mensen als dat in 2004 in totaal omkwamen .
      woensdag 30 september 2009 @ 10:21:02 #90
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_73234695
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 09:53 schreef senesta het volgende:

    [..]

    Maar toen werden ook hele populaire vakantieoorden getroffen, dat is nu niet toch?
    Er zijn 300.000 mensen omgekomen in 2004. Dat waren echt niet voornamelijk toeristen hoor. Denk even na.

    Verder zie ik alweer de gebruikelijke ramptoeristen een groot aantal -smilies uitdelen. Niet serieus te nemen die figuren .
    2000 light years from home
      Redactie Frontpage woensdag 30 september 2009 @ 11:41:09 #91
    21273 JeMoeder
    MijnMoeder
    pi_73237024
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 09:53 schreef senesta het volgende:

    [..]

    Maar toen werden ook hele populaire vakantieoorden getroffen, dat is nu niet toch?
    Dit is wel degelijk een populair vakantieoord - voor al voor Aussies en Kiwis.
    Ta mère
    El Coño
    ウイスキー
    pi_73237518
    Video: Tsunami op Samoa

    quote:
    APIA, Samoa — A powerful earthquake in the South Pacific hurled a massive tsunami at the shores of Samoa and American Samoa, flattening villages and sweeping cars and people out to sea, leaving at least 99 dead and dozens missing.

    Survivors fled the fast-churning water for higher ground and remained huddled there hours after the quake struck early Tuesday. Signs of devastation were everywhere, with a giant boat washed ashore lying on the edge of a highway and floodwaters swallowing up cars and homes.
    pi_73238036
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 21:53 schreef motorbloempje het volgende:
    is natuurlijk een veel kleiner aantal getroffen gebieden dit keer.. ben benieuwd naar eventuele beelden en hoop maar dat er door een alarm veel mensen gered zijn
    De eilanden zijn echter minder hoog boven de zeespiegel en kleiner van omvang.
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
      woensdag 30 september 2009 @ 12:20:11 #95
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_73238258
    Op DIT moment schudt Singapore flink
    pi_73238396
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 12:20 schreef Libris het volgende:
    Op DIT moment schudt Singapore flink
    wat is flink?
    Je bent welkom hoor --> Aardbevingen #8 Centraal topic
      woensdag 30 september 2009 @ 12:29:07 #97
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_73238498
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 12:25 schreef Frutsel het volgende:

    [..]

    wat is flink?
    Je bent welkom hoor --> Aardbevingen #8 Centraal topic
    Geen schade, maar toch wel een aardige beweging.

    Aardbevingen komen hier niet vaak voor, en meestal betekent het dat er in Indonesie een flinke is.

    ik verkas even
    pi_73238575
    quote:
    BREAKING NEWS: Zeer zware aardbeving bij Sumatra. 7.9 op de schaal van richter Tsunami alarm van kracht
    WTF... nog eentje
    pi_73239195
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 12:31 schreef Frutsel het volgende:

    [..]

    WTF... nog eentje
    wtf

    Sowieso vind ik dat het erg onrustig is. Laatste maanden al een tiental in Oost Indonesië, een paar in west en centraal indonesie en nu 2x een zware in de buurt.
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')