abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:20:03 #226
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74075463
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:17 schreef DaFan het volgende:
Hierzo voor global (Public) variables:
[ code verwijderd ]
En gelukt, thanks
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:23:57 #227
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_74077391
Ik heb een column met daarin drie letters (verschillende) codes, nu zijn er soms wat toevoegingen (bijvoorbeeld ABC123, of ABC-553); hoe kan ik kiezen voor alleen de eerste drie letters eventueel in een andere kolom? Het gaat om ca. 600 rijen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:27:49 #228
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74077524
met

=left(a1;3)

en dat doortrekken
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:43:04 #229
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_74078008
Thanks.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_74104464
Ik heb een formulier gemaakt met radiobuttons. Om de radiobuttons te maken heb ik gebruik gemaakt van de formulieren werkbalk. Nu is het probleem dat ik meerdere radiobuttons die onafhankelijk van elkaar moeten kunnen worden ingevuld. Het probleem is dat als ik een radiobutton aanklik boven in het formulier de radiobutton beneden in het formulier uitgezet wordt en andersom. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
pi_74105295
In de Eigenschappen van de radio-buttons zit een eigenschap 'Groepnaam'
Deze moet je aanpassen, nu behoren ze tot 1 groep en kan je er maar 1 aanklikken.
pi_74106754
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:27 schreef DaFan het volgende:
In de Eigenschappen van de radio-buttons zit een eigenschap 'Groepnaam'
Deze moet je aanpassen, nu behoren ze tot 1 groep en kan je er maar 1 aanklikken.
ik had ook al zoiets gelezen op internet. Maar ik zie de groupsnaam niet staan. Kan het dat ik de verkeerde radiobutton component gebruik? Ik gebruik de radiobutton in het forms werkblad.
pi_74106879
Bij mij heet het Groupname. Ik gebruik de standaard 'Keuzerondje' ( ) uit de Werkset Besturingselementen.
Ook via een Userform heb ik bij de Eigenschappen Groupname staan (hij is wel leeg hier itt als je m rechtstreeks op je werkblad neerzet).
pi_74107537
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:15 schreef DaFan het volgende:
Bij mij heet het Groupname. Ik gebruik de standaard 'Keuzerondje' ( ) uit de Werkset Besturingselementen.
Ook via een Userform heb ik bij de Eigenschappen Groupname staan (hij is wel leeg hier itt als je m rechtstreeks op je werkblad neerzet).
Ik heb nu ook dit keuzerondje gepakt maar ik kan hier niet op klikken. Zie de groupname wel staan. Weet je ook waarom hierop niet kan worden geklikt?
pi_74111544
Heb je m op Enabled = False staan?
En je moet zeker weten uit Design mode gaan.
pi_74129370
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als je een eenvoudig excel-programma’tje wil maken, waar de mutaties helder blijven en de maandinkomsten en uitgaven worden getotaliseerd is het volgende programma geschikt.
Werk altijd via de mutaties van het banksaldo.
Open een werkblad: Banksaldo

Dan zet je in kolom A de datum
Kolom B komt bv: Albert Heijn
Kolom C het bedrag
Kolom D cumuleert het banksaldo (checken met je dagafschrift of via internet)
Kolom F geef je de rubriek (in dit geval “boodschappen”)
Kolom G: de code
=+JAAR(A2)*100+MAAND(A2)Dan krijg je b.v.: 200910 als code voor de maand.Kolom H: de formule:=+F2&"/"&g2

Dat wordt dan bv: boodschappen/200910

De totalen van allen uitgaven kun je in Blad1 neerzetten:

Zet bv in A3: boodschappen
Zet in C1: Oktober
Zet in C3:
=SOM.ALS(Banksaldo!$h:$h;"Boodschappen/200910";Banksaldo!$c:$c)
En dat doe je met alle maanden in combinatie met alle posten.
Zo kun je in het blad “Banksaldo” de mutaties bijhouden en de standen in blad 1.

Geen hoogdravende Excel-formules.
Maar 't bulkt van de de degelijkheid

Dank je wel ! Ik ga morgen even puzzelen, laat wel weten als het is gelukt .
Toegang is geen open deur.
pi_74138195
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:43 schreef DaFan het volgende:
Heb je m op Enabled = False staan?
En je moet zeker weten uit Design mode gaan.
Enabled stond op true. maar ik was niet uit de design modus . Oliedom weer. Thx!
pi_74138875
Vraagje...

Ik moet een excel formulier drukken in het bereik van A3:F24 nu wil ik echter het bereik van A16:F18 niet drukken...

dus ik dacht 'ok ik geef een drukbereik in van A3:F15;A19:F24'

Nu het probleem is is dat hij dan de twee bereiken verdeelt over 2 pagina's terwijl als ik het bereik A3:F24 doe gewoon op 1 pagina krijg... hoe zorg ik er dus voor dat de cellen A16:F18 niet worden gedrukt maar tegelijkertijd het bereik A3:F15;A19:F24 gewoon op 1 pagina wordt gedrukt...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:11:02 #239
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74139134
Kun je niet het beste deze rijen even verbergen? Rijen selecteren, rechtsklik en verbergen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74139377
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:11 schreef sanger het volgende:
Kun je niet het beste deze rijen even verbergen? Rijen selecteren, rechtsklik en verbergen.
Kan wel maar de mensen die het formulier moeten gaan gebruiken op de andere afdeling kunnen dat vast niet

-edit- of misschien met visual basic? Bestaat misschien een event functie die aangeroepen wordt als je het document gaat printen?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:26:40 #241
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74139488
je kunt ook met print area werken en (A3:F15;A19:F24' selecteren en dan zeggen set print area) en dan met page setup ervoor zorgen dat het op 1 pagina komt.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:34:23 #242
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74139686
hé, dat wil hij zelfs niet doen, gek.
Zal mss niet mogelijk zijn dan

[ Bericht 32% gewijzigd door Beregd op 28-10-2009 09:39:26 ]
pi_74139829
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:26 schreef Beregd het volgende:
je kunt ook met print area werken en (A3:F15;A19:F24' selecteren en dan zeggen set print area) en dan met page setup ervoor zorgen dat het op 1 pagina komt.
Dat had ik dus gedaan maar dat werkte niet
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:42:22 #244
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74139888
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:21 schreef ReWout het volgende:

[..]

Kan wel maar de mensen die het formulier moeten gaan gebruiken op de andere afdeling kunnen dat vast niet

Heb je de rijen nodig dan? Als jij ze verbergt dan zijn ze ook voor anderen verborgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:44:41 #245
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74139947
in vb kan je wel hiden (.hidden = true) maar triggeren als je afprint weet ik niet. Je kan natuurlijk altijd een button in de sheet plaatsen die de printtaak vervolgens uitvoert.
pi_74140171
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb je de rijen nodig dan? Als jij ze verbergt dan zijn ze ook voor anderen verborgen
Ik heb ze niet nodig maar de werknemers wel, echter de klant niet Zal wel eens kijken met de button hoewel dat ook natuurlijk niet idiaal is... best raar dat excel zoiets eenvoudigs niet kan.
pi_74140278
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

End Sub

pi_74140505
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:58 schreef DaFan het volgende:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

End Sub

Ah nice had net zelf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Sub printTemplate()
    Sheets("Deckblatt").Select
    Rows("16:18").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True
    Sheets("Protokoll").Select
    Rows("4:10").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True
    ActiveWorkbook.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Rows("3:11").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
    Sheets("Deckblatt").Select
    Rows("15:19").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
End Sub
geschreven.

Eerste gedeelte kan dus daarin. Zal vast ook AfterPrint zijn (hoop ik)

-edit- Niceeee http://www.nttn.nl/?p=111

In workbook modul
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    Sheets("Deckblatt").Select
    Rows("16:18").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True
    Sheets("Protokoll").Select
    Rows("4:10").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = True

    Application.OnTime Now, "Workbook_AfterPrint"
End Sub


In normale modul
1
2
3
4
5
6
7
8
Sub Workbook_AfterPrint()
    Sheets("Deckblatt").Select
    Rows("15:19").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
    Sheets("Protokoll").Select
    Rows("3:11").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
End Sub


[ Bericht 18% gewijzigd door ReWout op 28-10-2009 10:21:05 ]
pi_74140679
Denk het niet. Beter doe je dan een andere Sub aanroepen.
Denk eraan dat ie in ThisWorkbook staat!
pi_74146889
kun je een blad beveiligen zodat je wel je lijst kan gebruiken?
gurdi
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')