abonnement Unibet Coolblue
pi_73687454
Dembele en Schaars even ophalen in de winterstop
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:53:41 #152
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73687793
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:09 schreef xFriendx het volgende:
Al die sites verwijzen naar De Pers, maar ik zie daar het artikel niet staan. Waarschijnlijk let ik niet goed op?
Het is dan ook bullshit.
DSB beheer is de overkoepelende entiteit. Deze (dus eigenlijk scheringa zelf) is enig aandeelhouder van AZ, het museum en het gehele financiële bedrijf. Dus AZ en het museum vallen dus niet onder de bank, de bank is meer een zusterbedrijf. Als deze omvalt, heeft dat niet direct invloed op de zusterbedrijven. Deze zijn juridisch onafhankelijk van elkaar.
Hoe het zit met het vermogen en de aansprakelijkheid van Scheringa is nog onduidelijk. Als hij hoofdelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan kan AZ wel in de problemen komen, anders is er voor AZ niks aan de hand. Behalve dan een nieuwe hoofdsponsor zoeken. En het stadion krijgt een nieuwe eigenaar, maar dat breekt het huurcontract natuurlijk niet.
Let the beat control your body!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:00:23 #153
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73723064




Briljante foto.
Confidence through competence
pi_73745463
Zo ziet de gemiddelde AZ supporter er dus uit, ik had niet anders verwacht
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:51:22 #155
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73745677
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:45 schreef navigator het volgende:
Zo ziet de gemiddelde AZ supporter er dus uit, ik had niet anders verwacht


.... en legio andere voorbeelden van andere clubs. Het maakt jou eigenlijk ook helemaal niet uit wat je zegt he, als het maar negatief is.
Confidence through competence
pi_73745695
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:53 schreef Joppy het volgende:

[..]

Het is dan ook bullshit.
DSB beheer is de overkoepelende entiteit. Deze (dus eigenlijk scheringa zelf) is enig aandeelhouder van AZ, het museum en het gehele financiële bedrijf. Dus AZ en het museum vallen dus niet onder de bank, de bank is meer een zusterbedrijf. Als deze omvalt, heeft dat niet direct invloed op de zusterbedrijven. Deze zijn juridisch onafhankelijk van elkaar.
Hoe het zit met het vermogen en de aansprakelijkheid van Scheringa is nog onduidelijk. Als hij hoofdelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan kan AZ wel in de problemen komen, anders is er voor AZ niks aan de hand. Behalve dan een nieuwe hoofdsponsor zoeken. En het stadion krijgt een nieuwe eigenaar, maar dat breekt het huurcontract natuurlijk niet.
Dit is ook een beetje kort door de bocht zover ik heb begrepen. DSB Beheer heeft een lening van 75 Miljoen afgesloten bij de DSB bank voor bepaalde activiteiten (vermoedelijk AZ en het museum). Die 75 Miljoen zal terug moeten komen net als elke andere lening die open staat bij DSB. Het is niet ondenkbaar dat er een bepaald onderpand staat tegenover 75 miljoen want dat is nou eenmaal geen kattenpis. Dit kan in de vorm zijn van een schilderijen van het museum maar ook in de vorm van voetballers die tegenwoordig ook vele miljoenen waard zijn.

Volgens mij is er nog geen duidelijkheid over het onderpand tegenover die 75 miljoen en het is ook nog niet duidelijk hoeveel geld Dirk over zal houden. Aangezien AZ eigendom is van Dirk\DSB Beheer en het museum ook zal het nodig kunnen zijn om spullen (schilderijen\spelers) te verkopen om die schuld af te kunnen lossen.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:14:33 #157
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73746474
Die 75 miljoen lening, daar wist ik toen nog niet van. Indien het lening is met acceptabele voorwaarden en valide onderpand, dan kan die lening gewoon worden overgenomen door een andere partij, net als de hypotheken en de consumptieleningen.
Maar vooralsnog kent niemand de details van die lening, dus is er weinig over te zeggen.
Let the beat control your body!
pi_73746967
AZ heeft een lening van rond de 14 miljoen met een jaarlijkse aflossing. Zelfs als de lening in een keer moet worden voldaan, heeft AZ als het goed is nog genoeg eigen vermogen om zo niet in de problemen te komen. Spelers los verkopen is sowieso niet aan de orde, het gaat in dit geval om de aandelen AZ NV. Dus als je Schaars en Dembele wilt, moet je ook Pelle en Koeman overnemen
pi_73747760
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

.... en legio andere voorbeelden van andere clubs. Het maakt jou eigenlijk ook helemaal niet uit wat je zegt he, als het maar negatief is.
Negatief? Ik vind het juist een schattig kereltje, waarschijnlijk wel een chromosoom te weinig en daarom juist zo schattig. Precies het volk wat elke 2 weken lang 70 minuten klappert in het dsb stadion
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:51:37 #160
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73749873
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:49 schreef navigator het volgende:
Negatief? Ik vind het juist een schattig kereltje, waarschijnlijk wel een chromosoom te weinig en daarom juist zo schattig. Precies het volk wat elke 2 weken lang 70 minuten klappert in het dsb stadion
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:52:45 #161
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73749906
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:41 schreef navigator het volgende:
Dembele en Schaars even ophalen in de winterstop
Precies, van de eigen opleiding moeten jullie het al jaren niet meer hebben.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_73750963
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:00 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Briljante foto.
Hehe .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_73752488
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:52 schreef elcastel het volgende:

[..]

Precies, van de eigen opleiding moeten jullie het al jaren niet meer hebben.

nou, nou er staan er toch gemiddeld wel een stuk of 4 a 5 in van de eigen opleiding, welke club doet dat na?

Echt exceptionele talenten al een tijdje niet al schat ik Aldeweireld hoog in..
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:17:42 #164
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73752816
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:08 schreef navigator het volgende:
nou, nou er staan er toch gemiddeld wel een stuk of 4 a 5 in van de eigen opleiding, welke club doet dat na?
Ik heb geen idee, maar ik wou gewoon even kijken of je ook nog iets zinnigs kon zeggen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:10:23 #165
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_73756314
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:51 schreef Godtje het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog geen duidelijkheid over het onderpand tegenover die 75 miljoen en het is ook nog niet duidelijk hoeveel geld Dirk over zal houden. Aangezien AZ eigendom is van Dirk\DSB Beheer en het museum ook zal het nodig kunnen zijn om spullen (schilderijen\spelers) te verkopen om die schuld af te kunnen lossen.
De bouw van het museum in Opmeer is vandaag stilgelegd omdat de volgende betaling aan de aannemer niet voldaan is.
In Nova vertelde Hans van Goor een paar dagen geleden dat de schilderijen plus de transferwaarde van AZ als onderpand aan Minister Bos zijn aangeboden voor een extra lening van 100 miljoen op maandag 12/10.
Maar dat ging niet door.

Nieuwbouw Scheringa Museum stilgelegd
Bouwbedrijf Midreth heeft vrijdag de werkzaamheden voor de nieuwbouw van het Scheringa Museum voor Realisme in het Noord-Hollandse Opmeer stilgelegd. De opdrachtgever DSB Stadion BV kan niet meer aan zijn betalingsverplichtingen voldoen, liet het bouwbedrijf weten.


Bron: Telegraaf

[ Bericht 2% gewijzigd door Nieuwschierig op 16-10-2009 18:35:51 ]
Wie dit leest is gek
pi_73766650
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:17 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar ik wou gewoon even kijken of je ook nog iets zinnigs kon zeggen.
op zn tijd he, niet te vaak, dat schept precedenten
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:09:17 #167
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73785107


Jessica

Die andere twee zijn een stelletje 't is alleen jammer van die rechter
Confidence through competence
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:10:58 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_73785154
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:09 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Jessica

Die andere twee zijn een stelletje 't is alleen jammer van die rechter
een stelletje in één team, dat zal je bij de mannen eredivisie zelden zien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:22:46 #169
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73785489
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

een stelletje in één team, dat zal je bij de mannen eredivisie zelden zien
Ik vind dit wel kinky bij de mannen iets minder
Confidence through competence
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:40:27 #170
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73789574
Twente verdiend gewonnen, maar dat doelpunt in de laatste seconde had niet gehoeven.

3-2 voor Twente dus.

Koeman rot op

[ Bericht 18% gewijzigd door Stereotomy op 17-10-2009 21:47:36 ]
Confidence through competence
pi_73798474
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:40 schreef Stereotomy het volgende:

Koeman rot op
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:21:24 #172
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73808739
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De bouw van het museum in Opmeer is vandaag stilgelegd omdat de volgende betaling aan de aannemer niet voldaan is.
In Nova vertelde Hans van Goor een paar dagen geleden dat de schilderijen plus de transferwaarde van AZ als onderpand aan Minister Bos zijn aangeboden voor een extra lening van 100 miljoen op maandag 12/10.
Maar dat ging niet door.

Nieuwbouw Scheringa Museum stilgelegd
Bouwbedrijf Midreth heeft vrijdag de werkzaamheden voor de nieuwbouw van het Scheringa Museum voor Realisme in het Noord-Hollandse Opmeer stilgelegd. De opdrachtgever DSB Stadion BV kan niet meer aan zijn betalingsverplichtingen voldoen, liet het bouwbedrijf weten.


Bron: Telegraaf
Wellicht heeft dat gewoon te maken met het feit dat alle rekeningen van de DSB bank zijn bevroren?
Volgens mij was de opdrachtgever van het museum ook niet DSB Stadion BV, maar DSB Vastgoed BV (waar de stadion BV dan weer een onderdeel van is). Maar goed, de club huurt het stadion van die BV, dus dat scheelt iets bij eventuele problemen.
Let the beat control your body!
  maandag 19 oktober 2009 @ 06:59:50 #173
271766 Brickboy
Losse klinkers
pi_73833084
DSB is failliet. Er kan dus nog een jaar op het geld van ome Dirk geteerd worden.
Stenen gooien, is mijn hobby.
  maandag 19 oktober 2009 @ 07:42:28 #174
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_73833238
quote:
"AZ was net een sekte"
AZ-eigenaar Dirk Scheringa paaide zijn speler met lage hypotheekrentes, aandelenpakketten en allerhande verzekeringen waar ze zeker niet beter van werden. Dat zeggen enkele oud AZ-speler.
19 okt. 2009 07:08:46

"Mij werd een laag basissalaris aangeboden", zegt een anonieme ex-speler tegen Sportweek. "Maar dat kon ik dan opkrikken met een aandelenpakket dat aan het einde van m’n contract 1 miljoen waard was. Op papier heel mooi, maar dat was nou net het probleem."

"Scheringa wilde die eindsom niet garanderen, er werd niets getekend, het was een mondelinge afspraak. Sommige spelers zijn daar met open ogen ingetuind, die stonden na drie jaar met lege handen", aldus de speler.

Andere spelers moesten veel geld inleveren om een vertrek te forceren. "Het was regelrechte chantage", vertelt een andere oud-speler. "Het stond zwart op wit dat ik recht had op een bepaald percentage van de transfersom, maar ik moest een papier ondertekenen dat ik er vanaf zag. Dan praatte je wel over heel veel geld. Natuurlijk had je kunnen weigeren dat te tekenen, maar dan kwam je niet weg bij AZ."

Oud-technish directeur Martin van Geel zou vanwege deze cultuur vertrokken zijn. "Die kon zich niet meer verenigen met de heersende bedrijfscultuur van liegen en bedriegen", legt de anonieme speler uit. "Afspraken werden moedwillig vergeten. Niemand durfde het op te nemen tegen de almachtige Dirk Scheringa. Zwijgen werd beloond, het waren allemaal gehersenspoelde jaknikkers geworden. Het was net een sekte."
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_73833510
Heb het altijd al een eng clubje gevonden..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')