abonnement Unibet Coolblue
pi_72904751
Bericht1:

Foto Jacob van der Meulen
heemskerk -

Bij een aanrijding nabij de Kerkweg in Heemskerk zijn donderdagochtend zeker drie gewonden gevallen. Een 96-jarige automobiliste is om nog onduidelijke reden hard achteruit gereden. Zij raakte daarbij een fietsster en ramde een geparkeerde auto.

Daarna reed de vrouw vooruit waarbij ze weer over de al aangereden fietser heen reed en vervolgens een voetganger schepte. De vrouw raakte zelf eveneens gewond.

Een automobilist die te hulp schoot en de gewonde fietsster in zijn auto liet plaatsnemen, moest tot zijn verbijstering even later toezien hoe zijn (van een vriend geleende) auto werd opengeknipt door de brandweer. Omdat het slachtoffer klaagde over nekletsel werd het dak van het voertuig door de brandweer verwijderd. Vervolgens werd de vrouw overgebracht naar het ziekenhuis.

Het ongeval had midden in het winkelcentrum van Heemskerk plaats en trok daardoor bekijks van honderden toeschouwers.

bericht2:
heemskerk -

De barmhartige jongeman die donderdag zijn diensten aanbood bij een bizar verkeersongeval in Heemskerk kan zijn borst natmaken. De schade aan zijn voertuig, geleend van een goede vriend, wordt niet vergoed.

Remco Dekkinga uit Heemskerk was op zijn 23-ste verjaardag getuige van het ongeval waarbij een 96-jarige automobiliste in het drukke centrum van zijn woonplaats twee maal dezelfde fietser en een voetganger aanreed. Hij zette de auto bij het slagveld aan de kant en zei tegen de gewonde vrouwelijke fietser dat ze wel in zijn auto mocht zitten, in afwachting van de komst van de massaal uitgerukte hulpdiensten.

Tegenover een ziekenbroeder vertelde de vrouw even later een beetje last van haar nek te hebben. Daardoor trad het protocol voor hulpverlening bij vermoedelijk nekletsel in werking. Met hydraulische apparatuur verwijderde de brandweer het dak van de auto, die daarbij totalloss raakte. Later bleek de vrouw overigens alleen een gebroken enkel te hebben.

Desgevraagd zegt een woordvoerder van een van de grootste Nederlandse autoverzekeraars, die liever niet met bedrijfsnaam in de krant wil, dat Remco een behoorlijk probleem heeft. De schade aan de auto valt geheel buiten de dekking, zowel bij WA als Allrisk. ,,Dat was anders geweest als mevrouw een beetje had gebloed en als dat op de bekleding was gekomen. Dat valt onder de WA-verzekering. Allemaal heel vervelend natuurlijk. Best begrijpelijk dat de jongeman het aanbod deed, gezien alle heftigheid van de gebeurtenissen. Maar ons advies is: niet doen.''


Bron:

http://www.noordhollandsd(...)8update+met+video%29

http://www.noordhollandsd(...)rijgt+nul+komma+nada

http://www.geenstijl.nl/m(...)k_niet.html#comments
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:30:46 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72904812
quote:
Dit topic is beter.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')ĦĦĦ
kansloos om een kat te "nemen"
pi_72904848
Is toch al jaren bekend.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_72904877
quote:
het hoort is nws, en niet in wgr.

IN wgr kan geluld worden over juridische zaken.
pi_72904887
Oude wijven in een auto, levensgevaarlijk.
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:37:15 #7
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72904894
Verzekeraars
pi_72904910
Dit is echt te ziek voor woorden. Only in western capitalist societies.
pi_72905120
Kan iemand mij uitleggen waarom ze zo'n nekbrace niet om kunnen doet als het dak nog op de auto zit :S tillen ze je er echt naar boven uit ofzo. Ik dacht dat dak open knippen vooral gebeurde als de deuren niet fatsoenlijk open konden enzo.
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:52:42 #10
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72905220
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:47 schreef Robin__ het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ze zo'n nekbrace niet om kunnen doet als het dak nog op de auto zit :S tillen ze je er echt naar boven uit ofzo. Ik dacht dat dak open knippen vooral gebeurde als de deuren niet fatsoenlijk open konden enzo.
Kunnen die jongens een keertje uitrukken, dan vinden ze het best leuk om weer eens een auto aan flarden te knippen. Weer eens wat anders ipv een a4tje. Maar goed, schandalig dat ze die jongen nu met een cabrio laten zitten.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72905280
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:30 schreef thefreakje het volgende:
Best begrijpelijk dat de jongeman het aanbod deed, gezien alle heftigheid van de gebeurtenissen. Maar ons advies is: niet doen.''
En ziehier de NL mentaliteit. Iemand moet je niet helpen, iemand moet je uit zijn 'lijden' verlossen! Dus als er iemand op straat ligt en word doodgeschopt? Ach, niet helpen, is niet verzekerd. Want pas op het moment dat je zelf een doodschop uitdeeld en er zit een bloedspatje op je schoen nadat je die dikke neus kapot hebt geschopt heb je recht op hulp

Slachtoffer wordt dader, dader wordt slachtoffer
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:00:15 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_72905385
Ik kan me er best wat bij voorstellen dat de eigen verzekering van die corsa niet betaald, los van het feit dat dat toch wel alleen WA zal zijn. Maar waarom betaalt de verzekering van de veroorzaker van het ongeluk niet uit? Als hij de kosten al niet direct bij oma kan claimen neem ik aan dat de eigenaar van de corsa het slachtoffer toch aansprakelijk kan stellen, en dan valt dit toch onder de medisch noodzakelijke kosten?

[ Bericht 6% gewijzigd door MouseOver op 19-09-2009 15:14:01 ]
Vampire Romance O+
pi_72905388
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:38 schreef Zoran1 het volgende:
Dit is echt te ziek voor woorden. Only in western capitalist societies.
Eh nee er is niets kapitalistisch aan een overheid die reddingswerkers het "recht" geeft zonder toestemming andermans auto open te knippen en vervolgens niets te hoeven vergoeden.
pi_72905425
Waarom wordt dat niet betaald door de ziektekostenverzekering van het slachtoffer (de 23 jarige vrouw)? En waarom mogen bijna-dode bejaarden nog autorijden? 96 jaar... Kom op zeg... 3+ seconden reactietijd, verkeerskennis uit de tijd van de T-Ford waarvan er welgeteld 3 rondreden, en stom genoeg om twee keer over dezelfde persoon heen te rijden...
censuur :O
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 15:05:32 #15
264940 8108139dpths
pi_72905496
Belachelijk, echt ronduit belachelijk. Genaaid.
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:06:42 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72905529
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:56 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

En ziehier de NL mentaliteit. Iemand moet je niet helpen, iemand moet je uit zijn 'lijden' verlossen! Dus als er iemand op straat ligt en word doodgeschopt? Ach, niet helpen, is niet verzekerd. Want pas op het moment dat je zelf een doodschop uitdeeld en er zit een bloedspatje op je schoen nadat je die dikke neus kapot hebt geschopt heb je recht op hulp

Slachtoffer wordt dader, dader wordt slachtoffer
ja die kutmoslims ook altijd

of was het nou de schuld van de Paus...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72905535
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:47 schreef Robin__ het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ze zo'n nekbrace niet om kunnen doet als het dak nog op de auto zit :S tillen ze je er echt naar boven uit ofzo. Ik dacht dat dak open knippen vooral gebeurde als de deuren niet fatsoenlijk open konden enzo.
a. Ambulancepersoneel vindt het spectaculair om te zien, zo ken ik het verhaal van brandweer Delft, waar het ambulancepersoneel ook het dak van de gloednieuwe prive-Mercedes van een brandweercommandant wilde knippen nadat daar iemand met nekklachten in was gaan zitten
b. Als iemand er zelf in kan gaan zitten, met het buigen van wervels, kan diegene er ook weer zelfstandig uitklimmen
c. Aan de andere kant: stel dat de kans op blijvend nekletsel slechts 1% (=aanname) is, dan nog zijn de kosten van 1 kapotte oude Corsa (maal 100!) een fractie van de maatschappelijke kosten (en het persoonlijk leed!) van die 1% die blijvend verlamd raakt... En je komt niet uit een Corsa zonder je wervels te buigen, wat dat betreft is die 1% prima de moeite waard om het dak los te knippen.
d. Het is belachelijk dat de overheid helpende mensen zo in de kou laat staan! Juist gezien de kleine kans dat dit iemand overkomt, de grote kostenpost voor een auto-bezitter, en het feit dat veel mensen tegenwoordig meer van "ik stond er bij en ik keek er naar" zijn, zou de overheid dit gewoon moeten vergoeden. Hell, geef die gozer een nieuwe Corsa, 't is niet alsof de overheid anders zo zuinig omspringt met miljarden... Banken hebben het afgelopen jaar al 1 Corsa per werkende Nederlander gekregen.....
censuur :O
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 15:08:46 #18
264940 8108139dpths
pi_72905591
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:07 schreef RemcoDelft het volgende:
b. Als iemand er zelf in kan gaan zitten, met het buigen van wervels, kan diegene er ook weer zelfstandig uitklimmen...
Precies. Had dat mens een nekband omgedaan. Het openknippen van de auto was dus nergens voor nodig.
quote:
d. Het is belachelijk dat de overheid helpende mensen zo in de kou laat staan! Juist gezien de kleine kans dat dit iemand overkomt, de grote kostenpost voor een auto-bezitter, en het feit dat veel mensen tegenwoordig meer van "ik stond er bij en ik keek er naar" zijn, zou de overheid dit gewoon moeten vergoeden. Hell, geef die gozer een nieuwe Corsa, 't is niet alsof de overheid anders zo zuinig omspringt met miljarden... Banken hebben het afgelopen jaar al 1 Corsa per werkende Nederlander gekregen.....
pi_72905658
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:06 schreef Re het volgende:

[..]

ja die kutmoslims ook altijd

of was het nou de schuld van de Paus...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogredenatie
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:13:16 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72905696
quote:
nee jouw tirade sloeg nergens op in dit geval
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72905708
Ik zou boos worden.
pi_72905740
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:13 schreef Re het volgende:

[..]

nee jouw tirade sloeg nergens op in dit geval
Nee, want zoals gewoonlijk moet er eerst bloed vloeien voordat een verzekeraar je helpt. Dat staat in het bericht. Trek dezelfde lijn eens door naar de mentaliteit hier, als iemand wordt aangevallen op straat staat men er schaapachtig bij te kijken en steekt geen poot uit. Diezelfde mentaliteit zie je terug bij die verzekeraar. Iemand helpt, en kan vervolgens barsten. (oh en stop die note achter in je reet).
pi_72905774
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:15 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Nee, want zoals gewoonlijk moet er eerst bloed vloeien voordat een verzekeraar je helpt.
De verzekering zou dan alleen het reinigen van de bekleding vergoeden, niet het dak...
censuur :O
pi_72905818
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De verzekering zou dan alleen het reinigen van de bekleding vergoeden, niet het dak...
Kutverzekeraar dus, ik mag hopen dat er een gestoord iemand met een machinegeweer naar binnenloopt en hun een handje helpt met het opheffen van het bedrijf. Eens kijken of mensen dan nog zo denken....
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:24:45 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72905932
in hoeverre valt de schade te verhalen op de 96-jaroge bestuurster...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72905978
Volgende keer dus een beetje snijden in de vrouw een een beetje bloed op de bekleding laten komen.
pi_72906071
Je kan blijkbaar beter nog een paar keer over het slachtoffer heenrijden dan haar een plaats in je auto aanbieden.

(en misschien krijg je dan de kosten van de wasstraat nog wel vergoed... )
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72906102
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:31 schreef Snapcount2 het volgende:
Je kan blijkbaar beter nog een paar keer over het slachtoffer heenrijden dan haar een plaats in je auto aanbieden.

(en misschien krijg je dan de kosten van de wasstraat nog wel vergoed... )
Daarom Als het maar GRATIS is! Welkom in Nederland!
pi_72906186
Waarom draait de verzekering van die 96-jarige er niet voor op. De schade is direct gevolg van een door hem veroorzaakte aanrijding.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:38:11 #30
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72906227
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:38 schreef Zoran1 het volgende:
Dit is echt te ziek voor woorden. Only in western capitalist societies.
Mwoa, wat denk je dat er in niet-Westerse landen zou gebeuren dan?
pi_72906958
ten eerste mag die jongen blij zijn dat het slachtoffer hem niet aanklaagt.

Het word namelijk afgeraden om het slachtoffer van een ongeval te verplaatsen, tenzij er direct levengevaard bestaat voor het slachtoffer. Dat heeft te maken met het feit dat een ongetraind persoon niet weet wat voor inwendig letsel het slachtoffer heeft opgelopen. Je kan bij wijze van spreken iemands ruggegraat onheroeppelijk beschadigen door het slachtoffer te verplaatsen. Ook kan het vervelend uitpakken voor iemand die inwendige bloedingen heeft.

Het is inderdaad zuur dat de jongen niets vergoed krijgt van zijn verzekering. De echte test zal zijn of de dader en het slachtoffer hem financieel belonen. De dader omdat ze de verantwoordelijkheid voor het ongeval draagt en alles in gang heeft gezet, het slachtoffer omdat ze door de jongen geholpen is.

De verzekering kan gewoon niets doen.

Het enige dat ik een schande vind aan deze situatie is het feit dat een of ander veenlijk nog in een auto mag stappen en mag rijden.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_72907387
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:07 schreef PhalanX het volgende:
Het is inderdaad zuur dat de jongen niets vergoed krijgt van zijn verzekering. De echte test zal zijn of de dader en het slachtoffer hem financieel belonen. De dader omdat ze de verantwoordelijkheid voor het ongeval draagt en alles in gang heeft gezet, het slachtoffer omdat ze door de jongen geholpen is.
Als het ook nog maar enkele weken duurt, wordt het letterlijk "de dader ligt op het kerkhof"...
censuur :O
pi_72907412
quote:
Desgevraagd zegt een woordvoerder van een van de grootste Nederlandse autoverzekeraars, die liever niet met bedrijfsnaam in de krant wil, dat Remco een behoorlijk probleem heeft.

Kom op! welke verzekeraar wil de troffee verzeren vanuit beleid met een hart van steen!
In het vervolg dus gewoon doorrijden en laat de slachtoffers maar verrekken!

Wat voor signaal geeft die verzekering af!
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_72907680
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:23 schreef Waterwereld het volgende:

[..]


Kom op! welke verzekeraar wil de troffee verzeren vanuit beleid met een hart van steen!
In het vervolg dus gewoon doorrijden en laat de slachtoffers maar verrekken!

Wat voor signaal geeft die verzekering af!
Precies, dat haalde ik dus hierboven ook al aan. Te triest voor woorden die verzekeraar, en rolmodel voor hoe NL zich moet gedragen. Het is gewoon een maatschappelijk probleem.
pi_72907873
Als ik er achter kom dat het MIJN verzekeraar is die deze uitspraak heeft gedaan " ons advies, niet doen", dan zeg ik meteen mijn verzekeringen op

Stelt niks voor wellicht, maar dat interesseert mij geen drol! Toch weer 50,- eurie in de maand minder voor ze, na ongeveer 10 jaar is die Corsa er wel uit
  zaterdag 19 september 2009 @ 17:19:08 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72909206
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:23 schreef Waterwereld het volgende:

[..]


Kom op! welke verzekeraar wil de troffee verzeren vanuit beleid met een hart van steen!
In het vervolg dus gewoon doorrijden en laat de slachtoffers maar verrekken!

Wat voor signaal geeft die verzekering af!
beetje zwak van die verzekering inderdaad, sta achter je beleid en kom er gewoon voor uit
  zaterdag 19 september 2009 @ 17:22:13 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_72909327
Als ik het goed gezien heb ergens, gaat het om Centraal Beheer Achmea.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_72909683
De gebruiker kan het weer verhalen op de vrouw met nekletsel, of op de hulpdiensten wanneer het niet terecht was. De vrouw kan het weer verhalen op de veroorzaker van het ongeval, en die weer op de WA-verzkering.

Dus in principe is er niks aan de hand, alleen is het een heel gedoe. En wanneer iets een heel gedoe is, zal de verzekeringsmaatschappij daar weer aanleiding in zien om het uitkeren te traineren. Dat is het probleem, maar dat is sowieso het probleem met verzekeringsmaatschappijen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72910185
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De gebruiker kan het weer verhalen op de vrouw met nekletsel, of op de hulpdiensten wanneer het niet terecht was.

Oh ja? De vrouw is aansprakelijk omdat? Zij in de auto is gaan zitten
En het is voor ambulance/brandweer gewoon standaard procedure bij nekklachten om het dak er af te knippen, dus die zijn echt niet aansprakelijk hoor...
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:05:07 #40
3542 Gia
User under construction
pi_72910434
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De gebruiker kan het weer verhalen op de vrouw met nekletsel, of op de hulpdiensten wanneer het niet terecht was. De vrouw kan het weer verhalen op de veroorzaker van het ongeval, en die weer op de WA-verzkering.

Dus in principe is er niks aan de hand, alleen is het een heel gedoe. En wanneer iets een heel gedoe is, zal de verzekeringsmaatschappij daar weer aanleiding in zien om het uitkeren te traineren. Dat is het probleem, maar dat is sowieso het probleem met verzekeringsmaatschappijen.
Dat zou je denken, maar ook die verzekeringsmaatschappijen zullen de verantwoordelijkheid terugwijzen naar die jongen.

Heel sneu dit.
pi_72910717
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar ook die verzekeringsmaatschappijen zullen de verantwoordelijkheid terugwijzen naar die jongen.

Heel sneu dit.
Veel sneuer is dus dat ik, als ik ooit in dezelfde situatie terecht zou komen, een slachtoffer geen plaats zou laten nemen in mijn auto. Ik heb wel een deken in de auto liggen en die heb ik ook al wel eens gebruikt toen ik getuige was van een ongeval, maar in de auto zitten, nee dus.

Ben ik nu zo harteloos?

Lijkt me niet, het lijkt me dat hulpdiensten in een dergelijk geval gewoon moeten opdraaien voor de schade. Het is echt waar: brandweermensen knippen graag een auto open.
pi_72911060
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:55 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Oh ja? De vrouw is aansprakelijk omdat? Zij in de auto is gaan zitten
Zaakwaarneming.
quote:
En het is voor ambulance/brandweer gewoon standaard procedure bij nekklachten om het dak er af te knippen, dus die zijn echt niet aansprakelijk hoor...
Niet bij elke auto die ze tegenkomen. Misschien gingen ze er wel vanuit dat mevrouw in die auto bij de aanrijding betrokken was, en hadden ze niet geknipt als ze het hadden geweten. De hoofdregel is dat je niet in daken mag knippen, dus ook hulpverleners niet, de uitzondering is de noodzaak. Standaarprocedures staan niet in de weg aan onrechtmatigheid.

Dus het was of noodzakelijk, en dan was mevrouw aansprakelijk voor de kosten ten behoeve van haar gezondheid gemaakt, of het was niet noodzakelijk, en dan is de hulpdienst net zo aansprakelijk als iedereen die ongevraagd in daken gaat knippen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72911146
Van de ene kant ben je verplicht hulp te verlenen als je een ongeval ziet gebeuren maar als je een fout maakt doordat je natuurlijk een leek bent op het gebied van hulpverlening kun je naar je centen fluiten of loop je zelfs de kans aangeklaagd te worden door het slachtoffer. Het waarborgfonds zou in dit soort gevallen moeten betalen (schade ontstaan op de openbare weg, genoeg getuigen en de schade valt niet op een dader te verhalen). om zoveel gevallen zal het toch niet gaan per jaar.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_72912315
Diep triest is dit. Het schept een precedentwerking: niemand kijkt straks nog om naar een ander. Mensen krijgen als houding: stik erin, mooi laten liggen of staan.

Bovendien is het ook triest dat zo'n grote verzekeraar voor een dergelijk geval geen uitzondering weet te maken. Jammer dat de naam van die verzekeraar niet openbaar is.
  zaterdag 19 september 2009 @ 19:13:12 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72912580
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik het goed gezien heb ergens, gaat het om Centraal Beheer Achmea.
Nee.

In de Telegraaf is het volgende artikel verschenen:
quote:
Remco doet het zo weer...

door Eric van Staten

HEEMSKERK - "Ik zou een volgende keer op precies dezelfde wijze handelen", reageert Remco Dekkinga.

De Heemskerker liet een fietsster die was aangereden bijkomen in zijn geleende auto. Toen de vrouw vervolgens tegenover ziekenbroeders klaagde over nek- en hoofdklachten, aarzelde de brandweer geen moment en knipte het dak van de geleende Opel Corsa af.

"Van de auto is niets meer over. Die is rijp voor de sloop. Alles is kapotgeknipt om het slachtoffer veilig eruit te kunnen halen", vertelt Remco, die de Opel geleend had van zijn vriend Koen, die op vakantie is op Kreta.

"Mijn eigen auto staat al anderhalve week bij de garage. Toen ik hoorde dat de brandweer het dak van zijn auto ging knippen heb ik Koen direct op zijn vakantiebestemming gebeld. Natuurlijk is het vervelend dat het zijn auto is. De vrouw die ik heb geholpen, kwam nadat ze was aangereden door de 96-jarige veroorzaakster, op twee, drie meter van mijn auto op straat terecht. Ik ben direct uitgestapt. Ik heb het slachtoffer eerst even gerustgesteld. Ze was enorm aan het trillen."

De Opel Corsa van zijn vriend was WA verzekerd. Onzeker is of de schade wel wordt gedekt en zo ja, door wie. Volgens Bertwin Tiemersma, woordvoerder van Centraal Beheer Achmea, kan het inderdaad een lastige kwestie worden. "In principe is de 96-jarige veroorzaakster verantwoordelijk. Zou zij bij ons verzekerd zijn, dan vergoeden wij de schade. Een goede daad mag nooit beboet worden. Maar dat is niet het beleid van alle verzekeraars."
pi_72913694
Freako ==> Uiteraard is de 96-jarige hier de verantwoordelijke, en ik verwacht dat haar verzekering weinig keus heeft en ook de indirecte gevolgschade zal moeten vergoeden. Net als dat medische kosten van slachtoffers verhaald worden, zal dat ook voor deze auto gelden.
censuur :O
  zaterdag 19 september 2009 @ 20:00:28 #47
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72914161
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Freako ==> Uiteraard is de 96-jarige hier de verantwoordelijke, en ik verwacht dat haar verzekering weinig keus heeft en ook de indirecte gevolgschade zal moeten vergoeden. Net als dat medische kosten van slachtoffers verhaald worden, zal dat ook voor deze auto gelden.
Misschien, maar daar ging het mij niet om.

L_V meende dat hij gelezen had dat Centraal Beheer de betreffende verzekeringsmaatschappij was, omdat hij dat ergens gelezen had. In dat artikel staat echter alleen "Stel dat de veroorzaakster van de schade bij Centraal Beheer verzekerd was, dan zouden wij de schade vergoeden", een hypothetische uitspraak dus.
pi_72915434
Kortom, bij een ongeluk geen assistentie verlenen maar gewoon doorrijden.
  zaterdag 19 september 2009 @ 21:21:57 #49
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_72916666
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:13 schreef freako het volgende:

[..]

Nee.

In de Telegraaf is het volgende artikel verschenen:
[..]
Dus wat is nu het probleem? De verzekeraar van die kerel betaald niet, maar de verzekeraar van de mummie die schuld heeft aan dit allemaal dus wel gewoon toch?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 19 september 2009 @ 21:26:41 #50
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_72916794
is er wel eens iemand die van dat Waarborgfonds wel wat gekregen heeft?
De auto van de buurvrouw was op de parkeerplaats geramd - geen briefje onder de wisser of zo - dus zij bleef met de schade zitten.
Aanmelden bij het Waarborgfonds: "u moet aantonen dat u de auto zonder schade op de parkeerplaats achterliet... - gelukkig was er een politieagente bij ons in de buurt die dat wel wilde verklaren: zij had de auto om 23.00 schadevrij zien staan... - maar ja: geen geld: "er is nog een gat tussen 23.00 en 08.15 de volgende dag....: met andere woorden: de buurvrouw is 's nachtss aan het scheuren geweest - in de auto een deuk gereden en probeert op deze manier het waarborgfonds te tillen...wat een stelletje ladelichters die verzekeraars....
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')