Die mix is authentiek, dat snap ik, maar die galm komt toch uit '87 mag ik veronderstellen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:13 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is nu eenmaal de authentieke stereo-mix. Er is niets toegevoegd in 1987, dat is alleen op de standaard releases van "Rubber Soul" en "Help!". Het is nu eenmaal zo opgenomen als het klinkt, het is bijna een live-album.
Hmmm frappant. Ik vind de galm werkelijk storend. En dan vooral door die delay, die het hele ritme verstoort.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:24 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, echt niet! Het zijn de warmen klanken uit de originele Abbey Road echo chamber . Diezelfde 'echo chamber' die naar verluidt bezet was tijdens de haastklus die de CD-release in 1987 heette...
"Please Please Me" en "Ask Me Why" hebben op de originele 7" mono mix trouwens minder galm. Al denk ik soms dat het dezelfde mix is, met minder compressie, zodat de galm minder opvalt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben het geheel met je eens. Die galm valt soms enorm op, iig dermate dat het me stoort. Ik vind Please Please Me sowieso een mono-album, dat hele stereogebeuren vind ik nogal gemaakt klinken, overdreven sowieso.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:27 schreef webfreak het volgende:
[..]
Hmmm frappant. Ik vind de galm werkelijk storend. En dan vooral door die delay, die het hele ritme verstoort.
Voorheen nooit last van gehad (omdat het in mono dus niet zo opvalt), maar ik kon er vanmiddag gewoon ECHT niet naar luisteren, dus inmiddels de Dr. Ebbetts -versie maar weer terug op mijn iPod gezet
De enige track waar ik dat gevoel ooit bij gehad heb, is Revolution #9. Ik snap wat je bedoelt met de galm, maar zo erg is het toch niet? En daarnaast vind ik het idee van een soort live-album dat op een dag wordt opgenomen niet zo slecht, dus luister ik met plezier naar de remasters.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:27 schreef webfreak het volgende:
maar ik kon er vanmiddag gewoon ECHT niet naar luisteren
Verdomme, het begint met een mondharmonica onderbreken, maar bij de remixes laten ze de hele piano in Hey Jude weg om vervolgens de gitaar in I'll Follow The Sun te strippen. Achterlijke gasten bij EMI en Applequote:Op dinsdag 15 september 2009 23:08 schreef Aisumasen het volgende:
Lol . Maak kennis met de stereo mixen .
Het valt me op dat ik dit nummer de laatste tijd steeds vaker draai. Ik vind 'm leuker om te luisteren dan bv. Only a Northern Song, het heeft gewoon iets.quote:De enige track waar ik dat gevoel ooit bij gehad heb, is Revolution #9.
Uiteraard, dat vind ik te gek. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een fantastisch album met een geweldige sound, maar ik ben een heel andere mix gewend.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:45 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De enige track waar ik dat gevoel ooit bij gehad heb, is Revolution #9. Ik snap wat je bedoelt met de galm, maar zo erg is het toch niet? En daarnaast vind ik het idee van een soort live-album dat op een dag wordt opgenomen niet zo slecht, dus luister ik met plezier naar de remasters.
Deze kritiek heeft in feit niet veel met de remasters te maken, maar met de stereomix opzich.quote:Maar dat is dan weer het toffe aan de remasters: Iedereen heeft een andere mening
Bedankt, nu ben ik begonnen er op te gaan lettenquote:Op dinsdag 15 september 2009 22:27 schreef webfreak het volgende:
[..]
Hmmm frappant. Ik vind de galm werkelijk storend. En dan vooral door die delay, die het hele ritme verstoort.
Voorheen nooit last van gehad (omdat het in mono dus niet zo opvalt), maar ik kon er vanmiddag gewoon ECHT niet naar luisteren, dus inmiddels de Dr. Ebbetts -versie maar weer terug op mijn iPod gezet
Als je alles had bijgelezen vóórdat je de stereo box besteld had , had je geweten dat de nieuwe cd's alleen maar remasters zijn en geen remixes! Alle cd's klinken dus net zo als de oude cd's, alleen zijn ze opnieuw van de mastertapes op cd gezet (waardoor je bijv. meer detail hoort in de instrumenten) en hebben ze her en der het geluid verbeterd (clicks en plops weggewerkt, meer bas, meer volume, wat EQ hier en daar, etc.). Aan het stereobeeld is niets veranderd: de boel is dus niet geremixed.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:44 schreef Michiel72 het volgende:
Ik haak even aan... Na 31,5 deel van de discussie.
Net bracht de postbode me de stereo-box en zit nu heerlijk te luisteren met m'n koptelefoon op.
Ben ik heel erg naïef als ik verwacht had een stereomix te kunnen luisteren waar de links/rechts kanalen ook gemixd waren?
However, prachtige box. Ga vast nog veel ontdekken. Temeer omdat ik langzaamaan de discussie hier eens ga bijlezen...
Had ik ook toen ik Let it Be -> Let it Be ... Naked.. wat klonk dat orgel van Billy Preston toch echt, de gitaar van John, de mix van Don't Let Me Downquote:Op woensdag 16 september 2009 16:34 schreef Blinker het volgende:
Ik draaide net per ongeluk het origineel van Let it Be ipv de remaster.
Wat een wereld van verschil zeg! Het viel me direct op dat het origineel echt vele malen doffer klinkt.
quote:LOS ANGELES - The Beatles boasted some of the best-selling albums on the U.S. pop chart on Wednesday after nostalgic fans scooped up the Fab Four's much-hyped reissues.
In all, the Beatles sold 626,000 albums during the week ended September 13, according to tracking firm Nielsen SoundScan. Until last week, they had sold 635,000 copies this year, a low tally by their standards as buyers held out until the 09-09-09 release date.
Their best-seller last week was 1969's "Abbey Road," which moved 89,000 copies, making it the third-most-popular album in the United States. "Sgt. Pepper's Lonely Heart's Club Band," the 1967 release that often tops lists of the greatest albums of all time, was No. 5 overall with 74,000 copies.
But don't look for either album to appear on the benchmark Billboard 200 chart, which generally ranks only those albums released in the last 18 months -- not catalog items.
On Billboard's Top Catalog Album Chart, the Beatles claimed 15 of the top 18 places with their 13 studio albums, the "Past Masters" compilation reissue and the 2000 "1" compilation. Michael Jackson was at No. 6, No. 15 and No. 16.
Behind "Abbey Road" and "Sgt. Pepper's" were "The Beatles" with 60,000, "Rubber Soul" with 58,000, and "Revolver" with 46,000. All were among the 10 biggest albums in the United States. The least-popular Beatles reissue was "Yellow Submarine" with 14,000 copies.
The Billboard 200 was led by rapper Jay-Z, who sold 476,000 copies of "The Blueprint 3," his fifth No. 1 album. The only other act to reach the top more times is the Beatles with 19.
Disney starlet Miley Cyrus was No. 2 after selling 120,000 of "The Time of Our Lives" in its third week of release.
The Beatles managed to log two new entries on the Billboard 200 -- the boxed sets containing all their albums. The new packages were offered in stereo and mono configurations, stirring up an intense debate about which one was better.
Consumers cast their votes for the stereo version, which sold 26,000 copies and landed at No. 15. The mono version, preferred by purists, ranked at No. 40 with 12,000 copies. Each boxed set counts as one unit.
The stereo version has 13 CDs plus "Past Masters," while the mono version omits "Yellow Submarine," "Abbey Road" and "Let It Be," which were recorded in stereo.
The Beatles albums were released in the United States by Capitol Records, a unit of private-equity partnership Terra Firma's EMI Group Ltd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |